اقامت کانادا از طریق تحصیل فرزندان در مدارس کانادا

اقامت کانادا از طریق تحصیل فرزندان در مدارس کانادا

 دانش آموزان زیر 18 سال برای تحصیل در مدارس کانادا باید حتما یکی از والدین یا یک قیم قانونی را در کنار خود در کانادا داشته باشند. البته برخی مدارس شبانه روزی قیمیت دانش آموزان را می پذیرند و نیازی به همراهی والدین نخواهد بود.

 فقط یکی از والدین قادر به اخذ ویزای همراه دانش آموز خواهد بود که اعتبار آن به اندازه اعتبار ویزای دانش آموز بوده و به وسیله آن نمی توان به اقامت دائم رسید.

 بله در صورتی که دانش آموز به ادامه تحصیل در مدارس این کشور بپردازد و برای دوره های بعدی ثبت نام کند، ویزای همراه وی نیز قابل تمدید خواهد بود.

 بله در صورتی که شخص شرایط لازم برای دریافت هریک از ویزاهای این کشور را فراهم آورد، می تواند این ویزا را به دیگری تبدیل کند.

 خیر دارندگان ویزای همراه دانش آموز یا ویزای گاردین در کانادا قادر به کار و کسب در آمد نیستند، مگر این که جداگانه برای دریافت مجوز و ویزای کار این کشور اقدام کرده و آن را دریافت کنند.

اخذ اقامت کانادا از طریق تحصیل فرزندان در مدارس کانادا، یکی از روش های اخذ اقامت برای والدین است که البته نیازمند شرایط خاصی بوده و نمی تواند والدین را به اقامت دائم این کشور برساند. در این روش، فرزند شما به عنوان دانش‌آموز بین المللی در مدارس کانادا ثبت نام می شود و شما به عنوان همراه او اجازه دارید به کانادا مهاجرت کنید.

برای رسیدن به این هدف نیاز است که شما شرایط تحصیل و پذیرش در مدارس کشور کانادا و همچنین مقاطع تحصیلی مختلف و چگونگی ثبت نام در آن ها را کاملا بشناسید و بتوانید با توجه به شرایط فرزند خود بهترین گزینه را انتخاب نمایید. لازم به تذکر است که این روش را معمولا روش مهاجرت برای فرزندان می دانند تا والدین آن ها.

والدین با ورود به کانادا از طریق تحصیل فرزندان خود، راحت تر و بهتر خواهند توانست برای اخذ دیگر ویزاهای این کشور اقدام نموده و به طور مستقل برای خود ویزایی کسب نمایند. به همین خاطر توصیه می کنیم که حتما عنوانِ مهاجرت به کانادا را در سایت موسسه رجبی مطالعه کنید، تا سایر روش های قانونی و مناسب برای رسیدن به کانادا را نیز بشناسید.

درباره نظام آموزشی کشور کانادا بیش تر بدانیم

کانادا از یک سیستم آموزشی مدرن و باکیفیت بهره مند است و موضوع تعلیم و تربیت در آن جا از اهمیت بالایی برخوردار است. نظام آموزشی و مدارس کانادا به صورت ایالتی مدیریت می شوند و برخی از استان ها دارای قوانین آموزشی مختص به خود هستند، ولی از قوانین کلی کشور پیروی و تبعیت می کنند.

اما باید بدانید که این تفاوت ها در قوانین و یا نحوه مدیریت، باعث ضربه و یا افت کیفیت در آموزش این کشور نشده است، زیرا در هر صورت، هدف همه رشد، تعلیم و تربیت انسان هایی قانون مدار، متعهد و متخصص و با دانش است. این اشتراک بزرگ در نهایت باعث بالا رفتن کیفیت و رشد تمامی مردم این کشور شده است.

به همین خاطر سالانه دانش آموزان بین المللی بسیاری برای تحصیل در مدارس کانادا اقدام می کنند که قصد اصلی آن ها در نهایت ورود به دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی این کشور است. اما نکته مهمی که وجود دارد، دانش آموزان زیر 18 سال برای تحصیل در مدارس این کشور، باید به همراه یکی از والدین یا یک قیم قانونی خود در کانادا اقامت داشته باشند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه، مقاله تحصیل در مدارس کانادا را در همین سایت مرور کنید.

انواع مدارس در نظام آموزشی کانادا

اگر قصد دارید فرزندان خود را برای تحصیل در مدارس کانادا به این کشور بفرستید، باید مطلع باشید که مدارس این کشور انواع مختلفی دارند که هریک دارای شرایط و ویژگی های مختص به خود هستند. به طورکل انواع مدارس در کانادا شامل موارد زیر می شود:

  • مدارس دولتی: این مدارس توسط دولت کانادا تامین مالی و اداره می شوند و برای همه دانش آموزان رایگان هستند. مدارس دولتی در کانادا از نظر کیفیت آموزشی بسیار با کیفیت هستند و بسیاری از آن ها در سطح جهانی شناخته شده اند.
  • مدارس خصوصی: این مدارس توسط بخش خصوصی اداره می شوند و شهریه دریافت می کنند. مدارس خصوصی در کانادا طیف وسیعی از برنامه های آموزشی را ارائه می دهند، از جمله برنامه های مذهبی، برنامه های بین المللی و برنامه های پیشرفته.
  • مدارس شبانه روزی: این مدارس دانش آموزان را در طول هفته یا به صورت تمام وقت در محوطه مدرسه اسکان می دهند. مدارس شبانه روزی در کانادا طیف وسیعی از برنامه های آموزشی و فوق برنامه را ارائه می دهند. دقت داشته باشید که مدارس شبانه روزی در دسته مدارس خصوصی جای می گیرند.
  • مدارس مجازی: این مدارس به صورت آنلاین آموزش ارائه می دهند و دانش آموزان می توانند از راه دور در کلاس ها شرکت کنند. مدارس مجازی در کانادا برای دانش آموزانی که به دنبال انعطاف پذیری بیشتر در تحصیلات خود هستند، ایده آل می باشند.
اقامت کانادا از طریق تحصیل فرزندان در مدارس کانادا

مقاطع تحصیلی در مدارس کانادا

مقاطع تحصیلی مدارس کانادا با توجه به ایالت محل تحصیل، می توانند با یکدیگر تفاوت های جزئی داشته باشند. بدین صورت که دانش آموزان در کانادا به صورت اختیاری می توانند در مهدکودک شرکت کنند، اما باید دوره پیش دبستانی را از 5 یا 6 سالگی آغاز نموده و با گذراندن یک ساله این دوره وارد پایه دبستان شده که می تواند تا کلاس هفتم یا هشتم با توجه به استان محل اقامت به طول بیانجامد.

پس از این مقطع، وارد دوره 2 ساله اول دبیرستان و پس از آن نیز دوره 2 ساله دوم بیرستان می شوند که کلا دوره دبیرستان را 4 ساله می نماید؛ همچنین برخی استان ها دوره اول را دوره راهنمایی و دوره دوم را دبیرستان می نامند.

پس از اتمام دوره مدارس و اخذ مدرک دیپلم دانش آموزان می توانند با توجه به علائق، معدل و رزومه تحصیلی خود در یکی از دوره های تحصیل در کالج ها، تحصیل در دانشگاه ها و یا تحصیل در موسسات فنی مشغول شوند. در عنوان بهترین دانشگاه های کانادا این مراکز را به شما عزیزان معرفی کرده ایم.

هزینه تحصیل در مدارس کانادا

یکی از پارامترهای بسیار مهمی که در رابطه با تحصیل فرزندانتان در مدارس کانادا باید مد نظر قرار دهید، میزان شهریه و هزینه تحصیل در مدارس مختلف این کشور است. باید توجه داشته باشید که دانش آموزان بین المللی قادر به تحصیل رایگان نیستند، حتی در مدارس دولتی و باید شهریه خود را پرداخت نمایند.

هر مدرسه نیز طبق امکانات، قوانین، شرایط آموزشی و دیگر عوامل تاثیر گذار، مبلغی خاص را برای شهریه در نظر می گیرد. حتما پیش از ثبت نام در مدارس کانادا، از میزان شهریه آنان اطلاع دقیق و به روزی کسب کنید. در ادامه شهریه مدارس مختلف این کشور را به طورکل ملاحظه خواهید کرد:

نوع مدرسه

شهریه تحصیلی

مدارس دولتی

5 هزار تا 19 هزار دلار کانادا

مدارس خصوصی

5 هزار تا 40 هزار دلار کانادا

مدارس بین المللی و شبانه روزی

40 هزار تا 80 هزار دلار کانادا

مراحل مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل فرزند

اگر به دنبال مهاجرت از طریق تحصیل فرزندتان در مدارس کانادا هستید، باید دقت داشته باشید که این امر فقط برای دانش آموزان زیر 18 سال ممکن خواهد بود، زیر این افراد برای این که قادر به تحصیل در مدارس این کشور باشند، باید حداقل یکی از والدین یا قیم قانونی آنان حتما به همراه آن ها در کانادا حضور داشته باشد.

اما برای تحصیل در دانشگاه ها و برای افراد بالای 18 سال دیگر نیازی به حضور والدین یا قیم نخواهد بود و والدین نمی توانند از این طریق خود را به کانادا برسانند. باید توجه داشته باشید که مراحل مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل فرزند بدین شرح می باشد:

  • انتخاب مدرسه: ابتدا باید یک مدرسه معتبر در کانادا را برای فرزندتان انتخاب کنید، لیست مدارس معتبر در وب سایت دولت کانادا و مقالات معتبر موسسه رجبی موجود است.
  • درخواست پذیرش: فرزندتان باید برای مدرسه مورد نظر درخواست پذیرش دهد و مدارک مورد نیاز برای درخواست پذیرش را که معمولا شامل فرم درخواست، ریز نمرات، مدرک زبان و نامه تمکن مالی می شود را برای آنان ارسال نماید.
  • دریافت ویزای تحصیلی: پس از دریافت پذیرش تحصیلی، شما باید برای ویزای تحصیلی برای فرزندتان و ویزای همراه برای خودتان اقدام کنید.
  • آماده شدن برای مهاجرت: پس از دریافت ویزا، باید برای مهاجرت به کانادا آماده شوید که این امر شامل پیدا کردن محل اقامت، تهیه بلیت هواپیما، تهیه بیمه درمانی و غیره است.
اقامت کانادا از طریق تحصیل فرزندان در مدارس کانادا

اخذ ویزای دانش آموزی کانادا

باید خاطر نشان کنیم که اخذ پذیرش و قبولی در مدارس کانادا اتمام کار نبوده و شما باید ویزای دانش آموزی کانادا یا همان ویزای تحصیلی این کشور را نیز برای حضور و اقامت در این کشور به دست آورید که نیازمند تهیه و ارائه مدارک مورد درخواست به سفارت این کشور دارد.

مشاوران شرکت رجبی تمامی اطلاعات لازم و چگونگی اخذ زمان مصاحبه و ویزای تحصیلی کانادا را به شما ارائه خواهند کرد. ضمنا توجه کنید که اگر در مدارس شبانه روزی ثبت نام کرده اید که به دانش آموز خوابگاه و امکانات اقامت و زندگی کامل ارائه شود و قیومیت وی را بپذیرد؛ نیازی به حضور والدین وی در این کشور نمی باشد.

اما اگر در مدارس روزانه ثبت نام کردید؛ باید حتما یکی از والدین یا قیم قانونی دانش آموز نیز به عنوان همراه در مدت تحصیل دانش آموز در این کشور و برای مراقبت و حضور در کنار او حضور داشته باشد که امکان آن از طریق اخذ ویزای همراه فراهم می آید.

اخذ ویزای دانش آموزی کانادا

اخذ ویزای همراه دانش آموزی و اقامت کانادا

ویزای همراه دانش آموزی کانادا که آن را با نام ویزای گاردین نیز می شناسند، برای یکی والدین دانش آموزان بین المللی در دسترس است که توانسته باشند در یکی از مدارس این کشور ثبت نام نموده و ویزای تحصیلی دانش آموز را نیز اخذ نموده باشند.

دقت داشته باشید که این ویزا فقط برای یکی از والدین صادر خواهد شد و هر دوی والدین قادر به همراه دانش آموز نخواهند بود. همچنین این ویزا همزمان با پایان اعتبار ویزای دانش آموزی، باطل خواهد شد و اعتبار آن برابر با اعتبار ویزای تحصیلی دانش آموز است. دقت داشته باشید که از طریق این ویزا نمی توان به اقامت دائم کانادا رسید، مگر برای دریافت دیگر ویزاها اقدام کنید.

خوشبختانه امکان تبدیل این ویزا به سایر ویزا، نظیر ویزای کار، سرمایه گذاری و غیره وجود دارد. همچنین متقاضی باید از تمکن مالی کافی برای پوشش هزینه های خود و دانش آموز برخوردار باشد و مسکنی مناسب و واجد شرایط اسکان دو نفر را نیز فراهم آورد.

لازم به ذکر است که امکان کار و یا تحصیل از طریق ویزای گاردین برای والدین همراه دانش آموز وجود ندارد، مگر این که شخص جداگانه برای دریافت مجوزهای مربوطه و یا ویزاهای آن ها اقدام نماید.

مدارک لازم جهت اخذ ویزای والدین دانش آموز در کانادا

برای دریافت ویزای والدین دانش آموزان در کانادا، متقاضیان باید مدارک مورد درخواست سفارت این کشور را تهیه و جمع آوری نموده و به همراه درخواست خود به این مرجع قانونی ارائه دهند. دقت داشته باشید که یا ویزا جدای از ویزای تحصیلی است که دانش آموز برای تحصیل در مدارس کانادا دریافت می کند.

همچنین ممکن است باتوجه به شرایط شخصی و یا دیگر عوامل، مدارک متقاضیان با یکدیگر تفاوت هایی داشته باشند، به همین خاطر این موضوع باید به صورت خاص و طبق شرایط شما بررسی و جمع آوری شود. اما مدارک زیر از تمامی متقاضیان درخواست می شود:

  • ارائه فرم درخواست ویزای والدین برای دانش آموز یا ویزای گاردین به صورت تکمیل شده
  • ارائه گواهی قبولی و یا نامه پذیرش و ثبت نام در یکی از مدارس کانادا
  • گذرنامه معتبر متقاضی
  • ارائه مدارک و گواهی لازم برای اثبات تمکن مالی
  • ارائه گواهی عدم سوءپیشینه
  • ارائه گواهی معتبر پزشکی

مزایای مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل فرزند

باید بگوییم که اخذ ویزا گاردین را نمی توان یک روش مهاجرت برای والدین دانش آموزان تلقی کرد، چون با پایان تحصیل دانش آموز والدین یا قیم وی باید این کشور را ترک کند. حتی با ادامه تحصیل در دانشگاه های این کشور نیز دیگر امکان حضور والدین وجود ندارد، چون ویزای گاردین برای دانشجویان صادر نمی شود.

اما این امر بازهم با مزایای برای والدین و دانش آموزان همراه است که بدین شرح هستند:

  • تحصیل دانش آموزان در مدارس بسیار معتبر و با کیفیت
  • آمادگی بهتر و بیش تر برای ورود به دانشگاه های کانادا
  • امکان همراه بردن یکی از والدین در مدت تحصیل
  • تحصیل در کشوری بسیار امن و آرام
  • تحصیل و زندگی در کشوری با رفاه زیاد و کیفیت زندگی بالا
  • امکان جستجوی کار حضوری برای والدین دانش آموز در کانادا
  • دسترسی به سیستم بهداشتی مدرن برای دانش آموز و والدین
  • مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل فرزند نسبتا آسان است.
اقامت کانادا از طریق تحصیل فرزندان در مدارس کانادا

برای اطلاع از شرایط مهاجرتی به کشور کانادا از طریق تحصیل دانش آموزان و یا دیگر روش های مهاجرتی به این کشور، می توانید با مشاورین خبره موسسه رجبی در دفاتر تهران و یا دفتر معالی آباد شیراز تماس حاصل نموده و از مشاوره رایگان برخوردار شوید. همچنین دعوت می کنیم مقاله هزینه های زندگی در کانادا را بخوانید تا بدانید در مدت اقامت خود چقدر باید هزینه کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *