قیمت زمین کشاورزی در کانادا

قیمت زمین کشاورزی در کانادا طبق آخرین آمار منتشر شده در مجله Farm Credit Canada (FCC) طی ۱۰ سال گذشته به طور چشمگیری با افزایش ۲۱۸% رو به رو بوده است و کشاورزان در حال حرکت به سمت زمین های منطقه آتلانتیک هستند زیرا قیمت های بالا اجازه گسترش فعالیت را به آنها نمی دهد.

قیمت زمین کشاورزی در کانادا 

مشاور مهاجرتی

دریافت ویزا و اقامت این کشور از طریق کشاورزی نیازمند فراهم نمودن مقدمات مختلفی است تا اجازه کار را به شما بخشد ، به عنوان مثال شما باید حداقل دو سال سابقه کار به صورت تخصصی در رابطه با کشاورزی را داشته باشید و با خرید زمین باعث اشتغال حداقل برای خودتان شوید. از آنجا که مبلغ مورد نیاز خرید زمین کشاورزی در کانادا قابل توجه است ، افرادی که توانایی پرداخت این هزینه را داشته باشند ، یکی از شرایط اصلی دریافت اقامت را خواهند داشت.

با توجه به درآمد در ایالت های مختلف کارگران در این کشور می توانند بابت هر ساعت کار حداقل 14،39 دلار درآمد داشته باشند ، البته کارگران در اکثر ایالت های کانادا 17 دلار را بابت هر ساعت کار دریافت می کنند اما شرایط کاری بسیار تاثیرگذار است.

میزان درآمد کشاورزان در کانادا توانسته است از میانگین 76،000 دلار در سال 2019 به 95،000 در انتهای سال 2020 برسد و پیش بینی می شود در دوسال آینده تا 194،000 دلار نیز برسد.

هم اکنون بیشترین محصولات گوشتی در ایالت آلبرتا تولید می شود و ساسکاچوان بیشترین گندم ، کلزا و عدس را تولید می کند ، در ایالت مانیتوبا شما بیشترین مزارع پرورش خوک را خواهید یافت و در تولید سیب زمینی نیز رتبه دوم را دارد ، در بریتیش کلمبیا نیز کشاورزان مقدار زیادی میوه ، سبزیجات ، محصولات آبزی پروری ، تخم مرغ و گوشت مرغ تولید می کنند.

طبق آخرین آمار بیشترین رونق در سه ایالت اصلی آلبرتا ، ساسکاچوان و مانیتوبا وجود دارد ، این سه ایالت ، دارای بیشترین زمین های کشاورزی این کشور بوده و بهترین محصولات را می توان در برخی از نقاط این سه ایالت به دست آورد.

کشور کانادا به دلیل داشتن کیفیت عالی خاک و امکانات مناسبی که برای کشاورزان فراهم می سازد می تواند گزینه ایده آلی برای زندگی و کار افراد ماهر در حوزه کشاورزی به شمار رود.

چنانچه خواهان خرید زمین در کشور آرام و پیشرفته کانادا هستید و تمایل دارید تا تخصص خود در این زمینه را در کشوری مطمئن به کار گیرید ، این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

کشور کانادا ، کشوری بکر است که سابقه سکونت در آن نسبت به سایر کشورهای جهان بسیار کمتر است و همین امر موجب گشته تا مناطق زیادی از آن همچنان دست نخورده و بکر باقی بماند و منابع طبیعی در آن به وفور یافت شود.

البته قوانین و شرایط در هر ایالت این کشور متغیر است و شما عزیزان باید هر یک را به صورت دقیق بررسی کنید تا بتوانید به بهترین انتخاب ممکن دست یابید ، برای آگاهی از مشاغل مورد نیاز کانادا و حقوق و دستمزد هر یک می توانید مقاله کار در کانادا را بخوانید ، حداقل حقوق کارگر ساده و حرفه هایی که بدون مدرک تحصیلی می توانید در آن ها به کار مشغول شوید را در همان مقاله بخوانید.

قیمت زمین کشاورزی در کانادا

بررسی ایالت های دارای زمین کشاورزی

در این بخش به بررسی ایالت های دارای زمین کشاورزی می پردازیم ؛ فقط بخش كمی (۷ درصد) از اراضی كانادا برای كشاورزی مناسب است که بیشتر آنها در غرب این کشور قرار گرفته اند ، با این وجود می توان از زمین های حاشیه ای ( پتانسیل کمتر ) نیز برای دامداری گاوهای گوشتی استفاده کرد . مزارع با توجه به توپوگرافی ، نوع خاک و مکان (عرض جغرافیایی) متفاوت هستند.

در میان ایالت های مختلف در کانادا برخی از مناطق آن دارای زمین های کشاورزی بیشتری بوده و گزینه بهتری برای خرید و کار در این حوزه به شمار می روند . به عنوان مثال برخی از ایالات ها همچون ایالت آلبرتا بخش اصلی زمین های کشاورزی در این کشور را تشکیل می دهند و طبیعتا شرایط کشاورزی نیز در این ایالت ها بهتر است.

هم اکنون بیشتر زمین های کشاورزی در کانادا در ایالت آلبرتا قرار گرفته اند که ۶۳٫۵ درصد از کل زمین های کشاورزی کانادا است ، آلبرتا بزرگترین محصول مزارع آبیاری و مراتع را در خود جای داده و پس از آن نیز دو ایالت ساسکاچوان و مانیتوبا قرار گرفته اند البته ساسکاچوان در سال های گذشته رتبه اول را در کشاورزی کانادا به خود اختصاص داده بود که با مهاجرت کشاورزان و تغییر شرایط به رتبه سوم رسید.

قیمت متر مربع زمین های کشاورزی در هر ایالت

در سال های اخیر در حالی که اندازه متوسط مزرعه های کانادا با گذشت زمان افزایش یافته است اما همزمان ، تعداد مزرعه ها با روند نزولی رو به رو بوده است ، زیرا کشاورزان و شرکت های بزرگ با خرید مزارع دیگر تجارت خود را گسترش می دهند اما قیمت زمین های کشاورزی در کانادا روندی مستقل داشته است.

به عنوان مثال زمین های ایالت آلبرتا با توجه به مهم بودن در حوزه کشاورزی با افزایش قیمت قابل توجهی در سال های اخیر مواجه نبوده و برخی ایالات دیگر مانند ادمونتون افزایش قیمت بیشتری داشته اند.

هم اکنون قیمت هر هکتار زمین در ایالت های مختلف این کشور به شرح زیر است که البته در مناطق مختلف هر ایالت نیز تفاوت های خاص خود وجود دارد:

قیمت متر مربع زمین های کشاورزی در هر ایالت

ایالت آلبرتا

  • بخش شمالی۱٫۷۰۰ تا ۶٫۳۰۰ دلار
  • بخش مرکزی ۲٫۱۰۰ تا ۹٫۲۰۰ دلار
  • بخش جنوبی ۲٫۹۰۰ تا ۵٫۶۰۰ دلار

 ایالت انتاریو

  • بخش شمالی ۲٫۰۰۰ تا ۵٫۰۰۰ دلار
  • بخش شرقی ۳٫۲۰۰ تا ۱۴٫۲۰۰ دلار
  • بخش جنوبی ۸٫۲۰۰ تا ۲۰٫۰۰۰ دلار

ایالت ساسکاچوان

  • شمال غربی ۹۰۰ تا ۳٫۴۰۰ دلار
  • غرب مرکزی ۱٫۱۰۰ تا ۴٫۵۰۰ دلار
  • جنوب غربی ۹۰۰ تا ۳٫۲۰۰ دلار

ایالت مانیتوبا

  • پارکلند ۷۰۰ تا ۳٫۲۰۰ دلار
  • اینترلیک ۹۰۰ تا ۴٫۲۰۰ دلار
  • وست من ۱٫۲۰۰ تا ۴٫۰۰۰ دلار

ایالت بریتیش کلمیبا

  • جزیره ونکوور ۵٫۳۰۰ تا ۸۹٫۱۰۰ دلار
  • ساحل جنوبی ۳۵٫۸۰۰ تا ۱۵۶٫۳۰۰ دلار

بهترین زمان برای خرید یا اجاره زمین های کشاورزی

بهترین زمان برای خرید یا اجاره زمین های کشاورزی چه زمانی است؟ قطعا یک سوال اساسی برای بسیاری از تولیدکنندگان در رابطه با زمان مناسب برای خرید زمین های کشاورزی در کانادا وجود دارد ، متوسط مزرعه های موجود در کانادا حدود ۸۰۰ هکتار (کمی بیشتر از ۳ کیلومتر مربع) است در حالی که برخی از مزارع زراعی در غرب این کشور تا هزار هکتار نیز مساحت دارند.

دو موردی که باید در رابطه با خرید زمین در این کشور در نظر بگیرید میزان سود زمین و گردش نقدینگی عملیات کشاورزی است ، اگر پرداخت وام اضافی سرمایه عملیاتی شما را از بین می برد و سود اضافی برای تأمین هزینه ها بیش از اندازه نیست ، هرچقدر قیمت مناسب باشد ، ممکن است زمان مناسبی برای خرید نباشد ، شما باید بتوانید پرداخت ها و جریان نقدی خود را حفظ کنید.

محاسبه نسبت بین پرداخت وام پیشنهادی به ارزش اجاره زمین در بازار می تواند به شما کمک کند تا تصمیم بگیرید که آیا خرید یک قطعه زمین اکنون معامله خوبی است یا خیر.

رونق کشاورزی در کدام ایالت های کانادا بیشتر است؟

رونق کشاورزی در کدام ایالت های کانادا بیشتر است؟

کشاورزی بخش مهمی از اقتصاد کانادا است و کشاورزان به نوبه خود نقش اصلی را در تولید و فرآوری مواد غذایی ایفا می کنند ، طبق آخرین آمار بیشترین رونق در سه ایالت اصلی آلبرتا ، ساسکاچوان و مانیتوبا وجود دارد.

این سه ایالت همانگونه که در قسمت های قبلی گفته شد دارای بیشترین زمین های کشاورزی این کشور بوده و بهترین محصولات را می توان در برخی از نقاط این سه ایالت به دست آورد ، البته درجه بندی و کیفیت خاک نقش اصلی را در درجه بندی زمین های کشاورزی دارد ، از این رو در هر ایالت برخی مناطق نیز مناسب تر هستند.

به عنوان مثال در ایالت انتاریو مناطق مرکزی بهترین خاک را برای کشاورزی داشته و در ایالت ساسکاچوان بهتر است که در مناطق غربی به دنبال زمین کشاورزی باشید ، ایالت مانیتوبا نیز می تواند از گزینه های ایده آل خرید و یا اجاره زمین کشاورزی باشد که مناطق وست من و مرکزی آن از بهای بالایی برخوردار هستند و شما می توانید به سود خوبی از محصولات به دست آمده در هر سال برسید.

میزان بارش و رطوبت هوا نیز از جمله موارد مهمی هستند که در تعیین حاصلخیر بودن زمین های کشاورزی نقش اصلی را ایفا می کنند ، ایالت های شمالی این کشور به دلیل وجود آب و هوای سرد مناسب کشاورزی نبوده و زمین های خوب را می توانید در مناطق جنوبی و غربی کانادا بیابید.

هر ایالت به چه محصول کشاورزی معروف است؟

هر ایالت به چه محصول کشاورزی معروف است؟

هر ایالت به چه محصول کشاورزی معروف است؟ از جمله محصولات کشاورزی برتر کانادا می توان به گوشت گاو و گوساله ، سبزیجات و مرغ اشاره کرد ، کشاورزی در کانادا بسیار متنوع بوده و همچنان در حال تغییر است و در هر ایالت می توان تولید یک یا چند محصول را بیشتر از سایر ایالت ها یافت ، شرکت های کانادایی صادر کننده برتر محصولات کشاورزی در جهان نیز هستند.

هم اکنون بیشترین محصولات گوشتی در ایالت آلبرتا تولید می شود و ساسکاچوان بیشترین گندم ، کلزا و عدس را تولید می کند.

در ایالت مانیتوبا شما بیشترین مزارع پرورش خوک را خواهید یافت و در تولید سیب زمینی نیز رتبه دوم را دارد ، در بریتیش کلمبیا نیز کشاورزان مقدار زیادی میوه ، سبزیجات ، محصولات آبزی پروری ، تخم مرغ و گوشت مرغ تولید می کنند.

انتاریو بیشترین مرغداری را نسبت به سایر ایالت ها دارد ، و در مزارع پرورش خوک و لبنیات پس از مانیتوبا قرار گرفته است ، ذرت و سیب نیز در ایالت مانیتوبا به صورت قابل توجهی کشت می شود ، همچنین چندین تولید کننده بزرگ محصولات غذایی در آتلانتیک کانادا وجود دارد.

با این حال ، کانادا اکنون مقدار قابل توجهی از آبزی پروری را در نقاط مختلف خود ایجاد نموده و از کشت حفاظت شده نیز استفاده می کند که شامل پرورش محصولات غذایی در گلخانه ها است.

برخی از تولیدات غذایی کانادایی نیز ارگانیک است ، بدان معنی که دام و محصولات تحت شرایط حسابرسی تولید می شوند.

درآمد کشاورزان در کانادا چقدر است؟

درآمد کشاورزان در کانادا چقدر است؟ با توجه به اینکه کشاورزی تنها در برخی از مناطق کشور کانادا امکان پذیر است ، افرادی که در این زمینه فعالیت می کنند توانسته اند با فروش زمین های خود و یا محصولات سالانه به سودهای کلان برسند ، البته با گسترش فعالیت های شرکتی همچنان کشاورزی در اختیار شرکت های نسبتاً کوچک و خانوادگی است ، برخی از کشاوران در این کشور بیش از یک میلیون دلار در سال درآمد دارند.

رشد ارزش زمین های کشاورزی نیز کمک می کند تا بسیاری از کشاورزان و خانواده های مزرعه دار برای تقویت اقتصادی کانادا مشارکت داشته باشند ، میزان درآمد کشاورزان در کانادا توانست از میانگین ۷۶،۰۰۰ دلار در سال ۲۰۱۹ به ۹۵،۰۰۰ در انتهای سال ۲۰۲۰ برسد..

البته در هر بخش میانگین درآمد مخصوصی وجود دارد ، به عنوان مثال در بخش غلات درآمد کشاورزان با رشد ۱۱،۹% همراه بود اما در بخش باغبانی چالش های مختلف میزان درآمد را کمی کاهش داده است ، به صورت کلی می توان گفت که خانواده کشاورزان در کانادا از موقعیت مالی خوبی برخوردار بوده و بسیاری از آنها جزو ثروتمندان حساب می شوند.

درآمد کشاورزان در کانادا چقدر است؟

حداقل سرمایه مورد نیاز برای کار کشاورزی در کانادا

حتما می پرسید حداقل سرمایه مورد نیاز برای کار کشاورزی در کانادا چقدر است ؟ خرید زمین کشاورزی در کشور کانادا نسبت به سال های گذشته دشوارتر شده است ، زیرا رشد قیمت ها در ۱۰ سال گذشته چشمگیر بوده و گروه بزرگی از کشاورزان در دهه آینده بازنشسته می شوند ، طبق آخرین تغییرات بیشترین افزایش در ایالت های ساسکاچوان (۱۰،۲ درصد) ، نوا اسکوشیا (۹،۵ درصد) و انتاریو (۹،۴ درصد) بوده است.

براساس داده های آماری کانادا در مورد متوسط قیمت هر هکتار و اندازه مزرعه ، متوسط مزرعه در کانادا ۲،۲ میلیون دلار است ، در انتاریو ، این مبلغ ۲،۶ میلیون دلار و در ساسکاچوان ۲،۱ میلیون دلار است ، البته حداقل سرمایه موردنیاز برای کار کشاورزی در کشور کانادا در ایالتی همچون ساسکاچوان ۵۰۰ هزار دلار است در صورتی که یک طرح برای کشاورزان زیر ۴۰ سال وجود دارد که نیازمند ۳۰۰ هزار دلار می باشد.

این امکان نیز برایتان وجود دارد که کار خود را از طریق تولید محصولات بسته بندی و یا همکاری با سایر کارخانجات توسعه بخشید و به درآمد بالاتری رسیده و حوزه فعالیت گسترده تری داشته باشید ، خوب است این نکته را مدنظر داشته باشید که خرید زمین کشاوری در هر یک از ایالت های کانادا هزینه اصلی کار در این کشور است اما باید بابت سایر موارد همچون ماشین آلات و تجهیزات نیز مخارجی را درنظر داشته باشید که کارشناسان موسسه آماده راهنمایی شما در این رابطه می باشند.

حداقل سرمایه مورد نیاز برای کار کشاورزی در کانادا
دستمزد کارگران کشاورز در کانادا

دستمزد کارگران کشاورز در کانادا

دستمزد کارگران در کانادا با توجه به هر ایالت می تواند تغییر یابد اما باید از حداقل تعیین شده توسط قراردادهای جمعی بالاتر باشد ، با توجه به درآمد در ایالت های مختلف کارگران در این کشور می توانند بابت هر ساعت کار حداقل ۱۴،۳۹ دلار درآمد داشته باشند.

 البته کارگران در اکثر ایالت های کانادا ۱۷ دلار را بابت هر ساعت کار دریافت می کنند اما شرایط کاری بسیار تاثیرگذار است.

در رابطه با کارگری در زمین کشاوری در کانادا باید این موضوع را لحاظ نمود که میزان تخصص در سطح درآمد تاثیر داشته و کارگران ماهر با مبتدی درآمدهای مختلفی خواهند داشت.

ایالتی که در آن ساکن هستید نیز می تواند سطح درآمد مختلفی برایتان به همراه داشته باشد به عنوان مثال حداقل درآمد کارگران در هر ایالت به صورت حدودی به شرح زیر است:

  • ساسکاچوان ۲۰،۹۵۰ دلار در سال
  • آلبرتا ۳۵،۱۰۰ دلار در سال
  • کبک ۳۳،۹۲۰ دلار در سال
  • بریتیش کلمبیا ۲۹،۲۵۰ دلار در سال
  • مانیتوبا ۲۸،۱۷۸ دلار در سال
  • انتاریو ۲۷،۷۸۸ دلار در سال
اخذ اقامت کانادا با خرید زمین کشاورزی

اخذ اقامت کانادا با خرید زمین کشاورزی

آیا اخذ اقامت کانادا با خرید زمین کشاورزی ممکن است؟ شاید بسیاری از شما عزیزان بخواهید از طریق کشاورزی در کانادا به اقامت این کشور دست یابید ، اما دریافت ویزا و اقامت این کشور از طریق کشاورزی نیازمند فراهم نمودن مقدمات مختلفی است تا اجازه کار را به شما بخشد ، به عنوان مثال شما باید حداقل دو سال سابقه کار به صورت تخصصی در رابطه با کشاورزی را داشته باشید و با خرید زمین باعث اشتغال حداقل برای خودتان شوید.

به شما این امکان داده می شود که همراه با خود خانواده تان را نیز برده و اثبات کنید که هیچ گونه مشکلی در تامین هزینه های خود برای زندگی در کانادا ندارید ، از آنجا که مبلغ مورد نیاز خرید زمین کشاورزی در کانادا قابل توجه است ، افرادی که توانایی پرداخت این هزینه را داشته باشند ، یکی از شرایط اصلی دریافت اقامت را خواهند داشت،

اثبات حداقل مبلغ دارایی مشخص شده توسط هر ایالت به همراه ارائه سپرده نقدی شما را از جنبه مالی تایید نموده و تنها باید یک بازدید اکتشافی به مدت حداقل ۵ روز کاری را در رزومه خود داشته باشید ، فراموش نکنید که کشاورزی در کانادا نیازمند برنامه منطقی و معقول در قالب یک طرح تجاری است که روند و هدف شما را از کار در این کشور مشخص سازد.

قوانین خرید و فروش زمین کشاورزی در کانادا

سرمایه گذاران خارجی که به دنبال خرید زمین های کشاورزی در کانادا هستند ، باید قبل از ارائه پیشنهاد ، با مشاوران حقوقی خود مشورت کنند، برخی از استان ها محدودیت های شدیدی در تعداد هکتارهایی که ممکن است افراد یا شرکت های خارجی در اختیار داشته باشند اعمال کرده اند ، در حالی که سایر ایالت ها به غیرمقیمان اجازه می دهند زمین های کشاورزی را بدون محدودیت خریداری کنند.

برخی از محدودیت ها و قوانین خرید و فروش زمین کشاورزی در کانادا به شرح زیر است:

  • بریتیش کلمبیا : بدون محدودیت در مالکیت خارجی
  • آلبرتا : به شرط استثنائات خاصی برای مشاغل تجاری ( از جمله استخراج محدود منابع طبیعی یا فرآوری و توسعه مسکونی ) ، شرکت های غیر مقیم و تحت کنترل خارجی می توانند تا ۲۰ هکتار زمین کشاورزی داشته باشند.
  • ساسکاچوان : افراد غیرمقیم و اشخاص خارجی می توانند تا ۱۰ هکتار از زمین های مزرعه ساسکاچوان را در اختیار داشته باشند، اشخاصی که تا حدی متعلق به خارج از کشور هستند اما توسط ساکنان ساسکاچوان یا شرکت های کشاورزی آنها کنترل می شود می توانند تا ۳۲۰ هکتار مساحت داشته باشند.
  • مانیتوبا : افراد خارجی می توانند تا ۴۰ هکتار زمین کشاورزی داشته باشند.
  • اونتاریو : بدون محدودیت در مالکیت خارجی
  • کبک : افراد غیر مقیم و نهادهای تحت کنترل خارجی باید اجازه خرید در حدود ۱۰ هکتار زمین کشاورزی را از کمیسیون حفاظت از منطقه دو کبک بگیرند.
قوانین خرید و فروش زمین کشاورزی در کانادا

مزایا و معایب کار کشاورزی در کانادا

چنانچه قصد خرید زمین کشاورزی در کانادا را دارید باید مزایا و معایب کار کشاورزی در کانادا را بدانید ؛ کشاورزی از جمله مشاغلی است که به زندگی تمامی افراد یک جامعه مرتبط بوده و پایه بسیاری از صنایع و تجارت های مهم را نیز بنا می سازد ، افرادی که در این حوزه فعالیت می کنند دیگر ترسی از آن ندارند که شغل خود را از دست بدهند و آزاد هستند تا در هر زمانی که بخواهند کار کنند ، کشاورزی در کانادا می تواند بهترین ماشین الات و ابزارهای لازم را در اختیارتان قرار دهد و شما با آخرین پیشرفت های صورت گرفته در این شغل به کار مشغول شوید.

علاوه بر این با خرید یک زمین کشاورزی در کانادا شما یک سرمایه گذاری را در این کشور انجام داده اید که هر ساله به آن افزوده می شود ، طبق آمار قیمت زمین های کشاورزی در این کشور در چند سال اخیر با افزایش قیمت همراه بوده است و شما بر روی قیمت زمین خود نیز سود خواهید کرد.

از دیگر فاکتورهای مهم در رابطه با کار کشاورزی در کانادا داشتن درآمد مناسب است به طوری که نه تنها دغدغه ای جهت تامین مخارج نخواهید داشت بلکه می توانید از قشر پردرآمد نیز شمرده شوید ، البته کشاوری در کانادا خالی از عیب نبوده و شما به عنوان فردی که در حال انتقال سرمایه خود به کشوری دیگر است باید از آنها آگاهی داشته باشید.

معایب کشاورزی در کانادا

کشاورزی در کانادا نیازمند فراهم نمودن سرمایه قابل توجهی است که می تواند در توان هر فرد علاقه مند به این شغل نباشد ، قوانین خرید زمین نیز در هر ایالات محدودیت های بیشتری را پیش روی خریداران قرار می دهد که امکان خرید زمین کشاورزی را برای آنها به موارد خاص محدود می سازد.

نکته دیگر در رابطه با معایب کشاورزی در کانادا سلطه شرکت های کوچک و خانوادگی به بخش های اصلی این صنعت است ، مشاغل و بخش های اصلی کشاورزی کانادا که بیش از یک میلیون دلار درآمد سالانه دارند در کمتر از ۵% مزارع این کشور وجود داشته و سایر بخش ها کوچک و یا متوسط شمرده می شوند ، البته در صورت داشتن روابط تجاری ، مدیریت مناسب و بازاریابی می توان به درآمد خوبی در این صنعت دست یافت.

علاوه بر این کشاورزان کانادایی به تجارت صادراتی وابسته اند ، هر گونه تلاش برای حفظ درآمد آنها در سطح بالا مستلزم حفظ صادرات در ۲۰ تا ۴۰ درصد از تولید آنها است، کشاورزان نه تنها به عملکرد طبیعی اقتصاد کانادا ، بلکه به یک اقتصاد در حال گسترش جهان و در نتیجه صلح جهانی علاقه زیادی دارند.

مزایا معایب
بازار پویا و بزرگ قیمت بالای زمین
خاک حاصلخیز و طرح‌های آبیاری مدرن برخی مناطق دورافتاده و با دسترسی دشوار
آب و هوای مطلوب و مناسب برای کشاورزی نیاز به سرمایه زیاد برای شروع کار
وجود حمایت‌های دولتی برای کشاورزان نیاز به تخصص و دانش فنی برای مدیریت موثر مزرعه
امکانات انتقال و حمل‌ونقل خوب دردسرهای مربوط به مدیریت زمین و کشاورزی

رفاه اقتصادی در کانادا تحت تاثیر تغییر شرایط کشاورزی و محصولات تولیدی از آنها است و دولت این کشور می کوشد تا شرایط کار و درآمد را برای این قشر تا حد ممکن آسان سازد ، به طور کلی در رابطه با خرید و کلیه امور مرتبط با کشاورزی در کانادا توصیه می شود تا قبل از هرگونه اقدام از یک زمین کشاورزی بازدید کرده و به خوبی با این صنعت در کانادا آشنا شوید.

برای سرمایه گذاری خارجی، شما چه کشوری را انتخاب می کنید؟

44 دیدگاه در “قیمت زمین کشاورزی در کانادا

  1. قیمت زمین کشاورزی در کانادا حسین گفت:

    سلام و خسته نباشید
    آیا تو کانادا میشه درخت پسته کاشت و محصول میده و ۵ هکتار زمین داشته باشم

    1. قیمت زمین کشاورزی در کانادا مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      معمولا در اکثر مناطق امکان پذیر نیست و بیشتر امکان کشت غلات و دانه های روغنی فراهم است .

      با تشکر از سوال شما

  2. قیمت زمین کشاورزی در کانادا آرش جهانی یکتا گفت:

    سلام خدمت سما جناب رجبی
    بنده یک مرغداری ۴۰ هزار قطعه ایی در ایران دارم و الان قصد محاجرت دارم خایتم ببینم مقدار سرمایه برای یک مرغداری گوشتی چقدر میشه هم سرمایه برای خود مجموعه هم سرمایه در گردش چقدر میخات و اینکه مقدار سود در هر دوره تقریبا چقدر میشه اینم بگم که بنده ۱۸ سال سابقه دارم

    1. قیمت زمین کشاورزی در کانادا مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      برای راه اندازی بیزنس حداقل ٢٠٠٠٠٠ دلار میبایست سرمایه داشته‌ باشید.
      میزان سود دهی بستگی به نوع کار ، منطقه مورد نظر ، نحوه کار کردن و غیره دارد.

      با تشکر از سوال شما

  3. قیمت زمین کشاورزی در کانادا حسن عبادی گفت:

    سپاس فراوان
    بسیار عالی
    ممنون از تعامل صبورانه تان

  4. قیمت زمین کشاورزی در کانادا امین گفت:

    با سلام.
    شما فرمودین که متوسط قیمت زمین حدود ۲ تا ۳ میلیون دلار و ۸۰۰ هکتار میباشد.
    بعد کشور کانادا میگه باید ۵۰۰ هزار دلار سرمایه کذاری کنیم تا اقامت بدن.
    اون اختلاف قیمت بین ۵۰۰ هزار دلار که ماباید ببریم تا ۲ میلیون دلار متوسط قیمت زمین چی میشه؟ یعنی دولت وام میده؟
    یا زمین کوچکتر به اندازه ۵۰۰ هزار دلار باید بخریم؟
    اگه زمین کوچکتر به اندازه ۵۰۰ هزار دلار بخریم درآمدش با اندازه گذران زندگی میشه؟

    1. قیمت زمین کشاورزی در کانادا مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      حداقل مبلغی که به عنوان تمکن مالی می‌بایست نشان دهید مبلغ 500 هزار دلار می باشد و نیازی نیست که حتما ملک به ارزش 3 میلیون دلار خریداری نمایید.

      با تشکر از سوال شما

  5. قیمت زمین کشاورزی در کانادا کوروش گفت:

    سلام و درود
    من در ایران دارای مزرعه صنعتی پرورش شترمرغ و پرورش آبزیان هستم.راهنمایی بفرمایید برای خرید زمین از نوع حاشیه ای و کم کیفیت برای راه اندازی این تخصص چقدر هزینه باید بکنم.مرسی

    1. قیمت زمین کشاورزی در کانادا مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      داشتن سرمایه حداقل 500000 دلار کانادا الزامیست. البته نیاز به سرمایه گذاری کل این مبلغ در کانادا نیست و شما باید به عنوان توانایی مالی آن را در حسابی واریز کرده و پس از گذشت زمان مشخص قادر به برداشت خواهید بود.
      قیمت زمین کشاورزی با توجه به منطقه آن بین 8000 تا 25000 دلار برای هر هکتار می باشد.

      با تشکر از سوال شما

    2. قیمت زمین کشاورزی در کانادا هادی گفت:

      سلام من زمینی دارم 45میلیارد میخرن بفروشم اونجا میتونم زمین بخرم

      1. قیمت زمین کشاورزی در کانادا مشاور روش های مهاجرتی گفت:

        با سلام

        با مبالغ کمتر هم طبق قوانین شان میتوان ملک خریداری کرد اما
        با توجه به اینکه در عمل معمولا به خارجی ها به راحتی زمین نمی‌فروشند
        زیاد توصیه نمی‌کنیم.

        با تشکر از سوال شما

  6. قیمت زمین کشاورزی در کانادا Raha گفت:

    سلام چطور بايد ثابت كرد كه سابقه كشاورزي داريم و اينكه سرمايه گذاري در بخش كشاورزي هم بايد حتما كشاورز باشيم ؟

    1. قیمت زمین کشاورزی در کانادا مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      بله حتما باید کشاورز باشید.
      برای اثبات این مورد به عنوان مثال می‌توانید سند یا دفترچه باغ، ملک کشاورزی و غیره به نام خودتان ارائه بدهید.

      با تشکر از سوال شما

  7. قیمت زمین کشاورزی در کانادا کریمی گفت:

    سایت شما عالی هستش
    امیدوارم موفق باشید

  8. قیمت زمین کشاورزی در کانادا کوروش گفت:

    بادرود و عرض ادب خدمت شما بزرگوار،
    برای راه اندازی یک واحد مرغ تخمگذار با ظرفیت چهل هزار قطعه در کانادا به چه میزان سرمایه نیاز است ودولت، در کدام مناطق برای این کار،از سرمایه‌گذار حمایت میکند؟

    1. قیمت زمین کشاورزی در کانادا مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      حداقل مبلغ 150000 دلار کانادا در مناطق کم جمعیت مثل منیتوبا و ساسکاچوآن باید در نظر بگیرید.

      با تشکر از سوال شما

  9. قیمت زمین کشاورزی در کانادا مرتضی ثنائی آزاد گفت:

    سلام
    جناب رجبی درخواست مهاجرت با شریک تجاری جهت ثبت یک شرکت کشت و صنعت و خرید زمین کشاورزی تا حدود ۳۰۰ هکتار را داریم .ممنون میشوم ما را راهنمایی و بعنوان مشاور در این زمینه اقدام بفرمائید ضمنا ه یه وکالت تا دریافت اقامت و مدت زمان آنرا اعلام فرمائید.

    1. قیمت زمین کشاورزی در کانادا مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      در صورتی که شما کشاورز هستید و قصد خرید زمین کشاورزی دارید ، باید از شیوه دریافت ویزا برای کشاورزان استفاده کنید که شرایط خاص خود را دارد . در صورتی که صلاحیتتان به عنوان یک کشاورز برای کشور کانادا ثابت شود می توانید ویزای لازم برای ورود و اقامت در کانادا را دریافت کنید .
      حداقل سرمایه لازم برای اقدام از این طریق مبلغ 500000 دلار کانادا می باشد.
      ضمنا در نظر داشته باشید پروسه خرید زمین کشاورزی و ثبت شرکت دو پروسه مجزا می باشد. برای ثبت شرکت بسته به استان انتخابی حداقل مبلغ 150000 دلار کانادا باید در نظر بگیرید.

      با تشکر از سوال شما

  10. قیمت زمین کشاورزی در کانادا Abolfazl گفت:

    سلام
    آیادر حال حاضر امکان مهاجرت به کانادا از طریق خرید ملک کشاورزی وجود دارد؟ در این صورت حداقل سرمایه مورد نیاز چه مقدار است؟

    1. قیمت زمین کشاورزی در کانادا Hamid گفت:

      با سلام

      بله اين امكان وجود دارد
      با توجه به مناطق جغرافيايى مختلف در اين كشور قيمت بسيار متفاوت است

      با تشکر از سوال شما

  11. قیمت زمین کشاورزی در کانادا محمدرضا گفت:

    با سلام زمین به اندازه دوهکتار برای کشت تنباکو میخواهم تجربه دارم از صفرتا صدش البته در ایران جنوبش شما کجای کانادا را پیشنهاد میکنید چقدر باید سرمایه داشته باشم ایا میشه اونجا از وام استفاده کرد.لطفا راهنمایی

    1. قیمت زمین کشاورزی در کانادا Hamid گفت:

      با سلام

      شما می‌توانید از طریق سرمایه گذاری کشاورزی وارد شوید و ایالت های متفاوتی برای این وجود دارند ، وام زمان تعلق میگیرد که شما اقامت pr را گرفته باشید ، در مورد اینکه چقدر باید سرمایه داشته باشید اصل ماجرا قیمت زمین برای شما است که با این متراژ حدود ۲ الی ۳ میلیون دلار بابد داشته باشید.

      با تشکر از سوال شما

      1. قیمت زمین کشاورزی در کانادا sh.b گفت:

        سلام برای چه مقدار زمین حدود 2 الی 3 میلیون دلار نیاز میباشد.بهطور میانگین با این مبلغ چند هکتار زمین میتوتن خریداری کرد

        1. قیمت زمین کشاورزی در کانادا مشاور روش های مهاجرتی گفت:

          با سلام

          قیمت هر هکتار زمین کشاورزی در کانادا بین 8 تا 25 هزار دلار کانادا می باشد.
          با مبلغ 3 میلیون دلار به طور میانگین 200 هکتار زمین کشاورزی می‌توانید خریداری کنید.

          با تشکر از سوال شما

          1. قیمت زمین کشاورزی در کانادا جواد یوسفیان گفت:

            استاد شما که توی توضیحات بالا فرمودید برای یک مزرعه ۸۰۰ هکتاری بین ۲ تا ۳ میلیون دلار نیازه یعنی هر هکتار ۳۰۰۰ دلار چطور یهو شد هکتاری ۲۵۰۰۰ دلار

          2. قیمت زمین کشاورزی در کانادا مشاور روش های مهاجرتی گفت:

            با سلام

            قیمت هر هکتار زمین بسته به منطقه و استان میتواند متغیر باشد . مبالغی که فرمودید مبالغ حداقلی و حداکثری برای هر هکتار است .

            با تشکر از سوال شما

  12. قیمت زمین کشاورزی در کانادا Soheila گفت:

    سلام وقت بخیر ممنونم از اطلاعات مفیدتون.میشه بفرمایید لازمه اخذ اقامت کمترین متراژ خریداری شده مزرعه چقدباید باشه؟ و این متراژ در استان ساسکاچوان که شامل یک ویلا برای زندگی نزدیک شهر باشه حدودا چه قیمت هست؟
    با تشکر

    1. قیمت زمین کشاورزی در کانادا Hamid گفت:

      با سلام

      لازمه دریافت ویزای کانادا از طریق کشاورزی اثبات خوداشتغالی و داشتن حداقل سرمایه 500.000دلار کانادا میباشد ، قیمت زمین های کشاورزی در شهرهای مختلف با توجه موقعیت ملک و نظر صاحب ملک متغیرمیباشد.

      با تشکر از سوال شما

  13. قیمت زمین کشاورزی در کانادا قاسم حیدری گفت:

    سلام
    در کانادا برنج هم کشت میشه؟ودرکدوم منطقه؟
    اگر از طریق خود اشتغالی اقدام گردد چه زمان
    طول میکشد تا اقامت دائم گرفت ‌مالکیت زمین‌ها
    چگونه است

    1. قیمت زمین کشاورزی در کانادا Hamid گفت:

      با سلام

      بله ، کشاورزی ایالتهای آلبرتا ساسکاچوان و انتاریو زمین های کشاورزی بیشتری نسبت به بقیه ایالت‌ها می باشد و حدوداً پروسه مهاجرت شما از این طریق دو الی سه سال طول خواهد کشید.

      با تشکر از سوال شما

  14. قیمت زمین کشاورزی در کانادا سجاد گفت:

    با سلام
    سوال این بود که امکان اجاره زمین کشاورزی هم در کانادا وجود دارد ؟ در اینصورت متوسط اجاره آن برای هر هکتار چقدر است ؟
    متشکرم

    1. قیمت زمین کشاورزی در کانادا Hamid گفت:

      با سلام

      شما برای اخذ اقامت در کشور کانادا از طریق سرمایه گذاری (ایجاد بیزینس )می توانید اقدام کنید که بسته به بیزینس و تعداد نفرات هزینه ی اجرا که شامل نیروی انسانی ، تجهیزات و محل کار است را در نظر بگیرید و مبلغ مشخصی بابت اجاره وجود ندارد زیرا موقعیت ملک و نظر صاحب ملک تعیین کننده هزینه می باشد .

      با تشکر از سوال شما

  15. قیمت زمین کشاورزی در کانادا حمیدرضا گفت:

    سلام خسته نباشید با ده هزار دلار چجوری میتونیم تو کانادا یک زمین کشاورزی خریده و از آن کسب درآمد و سپس اقامت آنجارا بگیریم چون میدونم این مبلغ کم هست منطقه ای که اونجا زمین میخرم هر چی ارزان تر بهتر

  16. قیمت زمین کشاورزی در کانادا رضا گفت:

    با سلام
    درصورت خرید زمین چه مقدار زمین کفایت میکند تا بتوان با ان برای اقامت اقدام کرد. و قیمت هر هکتار چقدر است. با تشکر

  17. قیمت زمین کشاورزی در کانادا محبت اخوندی گفت:

    سلام دوست عزیز.زمین های کانادا از نظر حاصلخیزی چطور هستن.زمین های حاصلخیز و عالی در کانادا چه قیمت هستن

  18. قیمت زمین کشاورزی در کانادا کریم منصورنژاد گفت:

    سلام .برا مهندس کشاورزی کار هست .ممنون میشم

  19. قیمت زمین کشاورزی در کانادا عبادشرفی گفت:

    سلام اقای رجبی لطفا دقیق درالات های ذکر شده قیمت هرهکتار زمین کشاورزچقدراست متشکرم منظور کشورکانادا می باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (1 امتیاز)
منو
خانه