مقایسه زندگی در تورنتو و ونکوور کانادا

مقایسه زندگی در تورنتو و ونکوور کانادا و انتخاب یکی از این شهرها به عنوان شهری بهتر کمی چالش‌برانگیز است ؛ اما حقیقتا برای مهاجرت به کشور کانادا و زندگی یا تحصیل در این کشور کدام شهر مناسب‌تر است؟

پاسخ سوال بالا ، جدا از ویژگیهای منحصر به فرد هر یک از این شهرها ، تا حد زیادی به خواسته‌ها و شرایط شما بستگی خواهد داشت ؛ برای اطلاعات بیشتر و مقایسه زندگی در تورنتو و ونکوور کانادا می توانید با کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) مشورت نمایید ، همچنبن توصیه می کنیم برای تکمیل اطلاعات و دانسته های خود به مقاله مهاجرت به کانادا مراجعه کرده و با تمام شیوه های قانونی مهاجرت به این کشور آشنا شوید.

تورنتو این کلان شهر کانادایی شامل  موزه‌ها ، گالری‌های ملی و مراکز هنری چندفرهنگی است و سالانه بیش از 4 میلیون گردشگر را به خود جذب می‌کند ؛ لذا ، این شهر پربازدیدترین مکان در کل کشور کاناداست و بیست و نهمین شهر پربازدید در جهان و همچنین مقصدی محبوب برای مهاجرت است ، همچنین ، تورنتو از جمله امن‌ترین شهرها از لحاظ جرم و جنایت است.

اقامت در مکانی نظیر هتل وان‌کینگ وست در تعطیلات آخر هفته و لذت بردن از جذابیتهای شهر برای خیلی‌ها تاحدودی رویایی است ؛ اما ونکوور نیز چیزهای زیادی برای ارائه دارد و سالانه هزاران نفر زندگی در هوای یخی ونکوور را انتخاب می‌کنند ، اما چه چیزی باعث جذابیت این منطقه می‌شود؟

فهرست مطالب
مقایسه زندگی در تورنتو و ونکوور کانادا

مقایسه تورنتو و ونکوور کانادا از لحاظ سبک زندگی

در مقایسه زندگی در تورنتو و ونکوور کانادا از لحاظ سبک زندگی به حقایق جالبی خواهیم رسید ؛ تورنتو شهر بزرگ کانادا است و مرکز مالی و فرهنگی این کشور می باشد ؛ در مقایسه با ونکوور ، تورنتو یک مکان شلوغ است و ونکوور فضای شهری جهانی را که تورنتو دارد ، ندارد.

در تورنتو به طور کلی ، زندگی شبانه ، خرید و غذا خوردن بهتر از ونکوور است ؛ لذا ، اگر به دنبال زندگی در شهر نیویورک کانادا هستید ، تورنتو می تواند مکان بسیار مناسبی باشد ؛ ونکوور آرامش بخشِ متمرکز بر سلامتی و کمی هیپی ، برای کسانی که به دنبال زندگی در شهرهایی کمی آرام ‌تر هستند ، بسیار مناسب است.

ونکوور تمام امکانات ضروری که از یک شهر انتظار دارید را ارائه می دهد ؛ علاوه بر این ، ونکوور فرصت های زیادی که معمولاً در سایر مکان ها نمی توان آن ها را یافت ، ارائه خواهد داد ؛ به عنوان مثال ، اسکی و کایاک سواری را می توان در 30 دقیقه رانندگی از مرکز شهر انجام داد.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

انتخاب آگاهانه مقصد مهاجرتی با راهنمایی های تخصصی مشاوران مجرب رجبی.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

مقایسه زندگی در تورنتو و ونکوور کانادا از لحاظ هزینه های زندگی

اگر بخواهیم مقایسه زندگی در تورنتو و ونکوور کانادا از لحاظ هزینه های زندگی ، میانگین دستمزد و هزینه های مسکن داشته باشیم ، می توان دید که هر دو ، مکان های گرانی برای زندگی هستند ؛ اما با این وجود ، در ونکوور مواردی چون اجاره ، خدمات آب و برق و مواد غذایی ، نسبت به تورنتو گران تر است ؛ به طور کلی ، هزینه های زندگی در ونکوور 5 درصد گران تر از تورنتو است.

همچنین ، دستمزدها در ونکوور به طور کلی پایین تر از تورنتو است تا مشکل را بغرنج تر کند ؛ مسکن در ونکوور 13 درصد گران تر از تورنتو می باشد و نیز قیمت اجاره در ونکوور 13.07 درصد بیش تر از تورنتو است ؛ لذا ، اگر به دنبال یک مسکن مقرون به صرفه در ونکوور کانادا هستید ، به محض یافتن آن ، آماده عقد قرارداد باشید ؛ چرا که اگر این کار را نکنید ، حتما متقاضی بعدی مسکن را اجاره خواهد کرد.

مقایسه زندگی در تورنتو و ونکوور کانادا از لحاظ موقعیت ​

مقایسه زندگی در تورنتو و ونکوور کانادا از لحاظ موقعیت

در مقایسه زندگی در تورنتو و ونکوور کانادا از لحاظ موقعیت می بینیم که ونکوور توسط اقیانوس و کوه احاطه شده ، پس این منطقه یکی از زیباترین شهرهای جهان خواهد بود ؛ تورنتو هم در برابر ونکوور جوجه اردک زشت نیست ؛ چرا که مقایسه هر شهری با ونکور زیبا و چشم نواز چالش برانگیز می باشد.

موردی که تورنتو را در برابر ونکوور برتر می سازد ، نزدیکی آن به سایر شهرهای بزرگ آمریکای شمالی است ؛ لذا ، اتاوا ، مونترال ، شهر نیویورک و شیکاگو به راحتی قابل دسترس هستند ؛ ونکوور در مقایسه با تورنتو ، کمی تنها مانده و فقط سیاتل را دارد ؛ اما از سویی هم ، تمام بریتیش کلمبیای زیبا را برای کاوش خواهید داشت.

مقایسه هزینه اقامتگاه در تورنتو و ونکوور کانادا

مقایسه هزینه اقامتگاه در تورنتو و ونکوور کانادا در جدول آمده است.

  • قیمت مواد غذایی در ونکوور 4.84 درصد بالاتر از تورنتو است.
  • قدرت خرید محلی در ونکوور 3.81 درصد کم تر از تورنتو می باشد.
  • قیمت رستوران ها در ونکوور 5.55 درصد بیش تر از تورنتو است.
  • قیمت مصرف کننده در ونکوور 0.56٪ بالاتر از تورنتو است (بدون اجاره(
  • قیمت مصرف کننده با احتساب اجاره بها در ونکوور 5.13 درصد بیشتر از تورنتو است.
شرایط اقامت اجاره ماهانه در تورنتو اجاره ماهانه در ونکوور
آپارتمان (1 خوابه) در مرکز شهر 2,124.87 C$ 2,255.84 C$
آپارتمان (1 خوابه) خارج از مرکز 1,813.67 C$ 1,940.74 C$
آپارتمان (3 خوابه) در مرکز شهر 3,451.79 C$ 4,402.56 C$
آپارتمان (3 خوابه) خارج از مرکز 2,906.56 C$ 3,043.93 C$

مقایسه خدمات شهری در تورنتو و ونکوور کانادا

نوع خدمات هزینه خدمات شهری ماهانه در تورنتو هزینه خدمات شهری ماهانه در ونکوور
خدمات اولیه (برق ، گرمایش ، سرمایش ، آب ، زباله) آپارتمان 85 متری 171.06 C$ 110.06 C$
یک دقیقه ، تعرفه محلی پیش پرداخت تلفن همراه (بدون تخفیف یا طرح) 0.40 C$ 0.35 C$
اینترنت (60 مگابیت در ثانیه یا بیش تر ، داده نامحدود ، کابل یا ADSL 76.06 C$ 83.06 C$

مقایسه هزینه پوشاک و کفش در تورنتو و ونکوور کانادا

نوع پوشاک هزینه در تورنتو هزینه در ونکوور
یک شلوار جین (Levis 501 یا مشابه آن) 89.52 C$ 77.82 C$
1 لباس تابستانی از فروشگاه های زنجیره ای (زارا، H&M و ...) 48.57 C$ 48.96 C$
1 جفت کفش ورزشی نایک (در حد متوسط) 119.66 C$ 120.88 C$
1 جفت کفش چرم مردانه 127.57 C$ 155.42 C$

مقایسه زندگی در تورنتو و ونکوور کانادا از لحاظ فعالیتها

آیا به دنبال شهری هستید که بتوانید در آن مشغول به کار شوید و یا هر شب و در تعطیلات آخر هفته به تفریح و بازی در آن شهر بپردازید؟ در اینصورت ونکوور مکانی برای شماست ؛ پیاده‌روی ، دوچرخه‌سواری ، دویدن ، اسکی ، غواصی و … همه فعالیتهایی هستند که در ونکوور و در فاصله کوتاهی از مرکز شهر قابل انجام است.

مقایسه زندگی در تورنتو و ونکوور کانادا از لحاظ فعالیتها ، مشاهده می‌کنیم که تورنتویی‌ها سخت کار می‌کنند و وقت آزاد زیادی ندارند ؛ آنها این اوقات فراغت گرانبها را صرف لذت بردن از زندگی شهری می‌کنند که از جمله آنها رفتن به یکی از رویدادها یا کنسرتهای متعددی که در شهر برگزار می‌شود ، غذا خوردن در صحنه‌های چشمگیر شهر و یا بیرون رفتن در شب می‌باشد.

تورنتو همه مواردی که برای یک شهر جذاب نیاز است و حتی بیشتر در خود دارد ؛ لذا ، فعالیتهای شهری بسیاری (رستورانهای عالی ، فستیوالهای سرگرم‌کننده ، گالریهای هنری) در ونکوور برای کسانیکه علاقه‌ای به فضای باز ندارند ، وجود دارد ، اما قطعا بهترینهای ونکوور را در خارج از خیابان‌های شهر می‌یابیم.

این شهر فرصتهای زیادی را برای کاوش و تجربه در طبیعت ارائه می‌دهد ؛ اسکی کراس کانتری ، ATVing ، اسکیت‌سواری و اسنوموبیل از فعالیتهای محبوب در انتاریو هستند و قایقرانی تقریبا رویداد مهم در این منطقه از کاناداست ؛ زندگی در مکانی پر از دریاچه ، هیجان‌انگیز بوده و برای تورنتویی ها رفتن به کلبه فرار در آخر هفته ها یک سنت است.

با کانادا از طریق مطالعه مقالات زیر بیشتر آشنا شوید ، کسب اطلاعات بیشتر باعث اتخاذ تصمیم صحیح خواهد بود.

زندگی در تورنتو و ونکوور کانادا از لحاظ مردم آن

مقایسه زندگی در تورنتو و ونکوور کانادا از لحاظ مردم آن ، بیان کننده چه مواردی است؟ تورنتو بزرگ ترین شهر کانادا است و جمعیتی در حدود 6 میلیون نفر را در خود جای داده است و این درحالی است که ونکوور تنها در حدود 2.5 میلیون نفر جمعیت دارد ؛ همچنین ، شهر تورنتو با داشتن ملیت های مختلف (بیش از 200 ملیت) ، چند فرهنگی ترین شهر در کل جهان نامیده می شود ؛ چنین تنوعی به وضوح خود را در بسیاری از محله های تورنتو (Little Italy ،  Koreatown، Little India و غیره) ، جشنواره ها و رویدادهای فرهنگی مختلف نشان می دهد.

همچنین ، تورنتو شلوغ و سریع است و اغلب به عنوان یک نسخه کوچک تر و دوستانه تر از نیویورک در نظر گرفته می شود ؛ به مانند نیویورک ، این شهر ، شهری است که هرگز نمی خوابد و تورنتویی ها مردمی سخت ‌کوش و کارآفرین هستند ؛ تورنتو به دلیل وسعتش بیش ترین مشاغل را ارائه می دهد و مکانی عالی برای جستجوی کار است.

در عوض ، ونکوور بسیار آرام تر است و مردم خیلی آرام به نظر می آیند ؛ اگر تورنتویی ها حرفه ای و موفق هستند، ونکووری ها سلامت گرا هستند ؛ در ونکوور ، بیش از نیمی از جمعیت محلی از زبانی غیر از انگلیسی به عنوان زبان اصلی خود استفاده می کنند ؛ این شهر که در اقیانوس آرام قرار دارد ، بیش تر از تورنتو دارای نفوذ آسیای شرقی (به ویژه چینی) است.

زندگی در تورنتو و ونکوور کانادا از لحاظ مردم آن

مقایسه زندگی در تورنتو و ونکوور کانادا از لحاظ آب و هوایی

با مقایسه زندگی در تورنتو و ونکوور کانادا از لحاظ آب و هوایی مشاهده می شود که تورنتو دارای نوسانات شدید دمایی است و  هم گرم تر و هم سردتر از ونکوور است ؛ دمای تابستان در حدود 35 درجه سانتی گراد با رطوبت زیاد است و سپس در زمستان دما تا 30- درجه سانتی گراد ، به علاوه بادهای خنک ، کاهش می یابد ؛ همچنین ، طوفان یخ در تورنتو اتفاق می افتد که می تواند سرگرم کننده باشد.

از سویی دیگر ، ونکوور دارای زمستان های معتدل (0-4 درجه سانتی گراد) و تابستان های گرم (25-30 درجه سانتی گراد) است ؛ ساحل غربی این شهر ساحل مرطوب لقب گرفته و در آن جا باران زیادی می بارد.

آسمان می تواند برای هفته ها در ونکوور خاکستری و تاریک باشد ؛ تقریبا 165 روز از سال ، روزهای بارندگی در نظر گرفته می شوند ؛ لذا ، اگر در ونکوور زندگی می کنید ، ممکن است برای هفته های متوالی خورشید را نبینید ، همچنین ، چند روز از هر سال ، باران به صورت برف در شهر می بارد و اگر دوست دارید ونکوور را به عنوان شهر مورد نظرتان انتخاب کنید ، این شهر چیزهای زیادی در فضای باز ، سوشی ارزان ، آب و هوای معتدل زمستانی ، سواحل زیبا ، فضای آرام و باران را ارائه می دهد.

مقایسه تورنتو و ونکوور کانادا از لحاظ آموزش

مقایسه تورنتو و ونکوور کانادا از لحاظ آموزش

در ادامه مقایسه زندگی در تورنتو و ونکوور کانادا از لحاظ آموزش را خواهیم داشت ؛ کانادا به دلیل سیستم آموزشی قابل توجه خود شناخته شده است و بریتیش کلمبیا با مجموعه ای از مدارس معروف به این شهرت دامن زده است ؛ بریتیش کلمبیا گزینه های مختلف آموزشی را از تحصیل با بودجه دولتی گرفته تا مدارس مستقل یا آموزش در خانه حتی به صورت رایگان ارائه می دهد.

به طور کلی ، 92 مدرسه ابتدایی دولتی ، 1 مدرسه راهنمایی و 18 مدرسه متوسطه در سیستم آموزشی ونکوور وجود دارد ؛ همچنین ، چند مدرسه با رتبه بالا در منطقه ونکوور به چشم می خورد که از جمله آن ها مؤسسات مذهبی ، بین المللی و مؤسسات با الزامات ویژه است ؛ این موسسات رویکرد متمرکزتر و امکانات فوق العاده ای دارند که برخی از مدارس دولتی آن ها را ارائه نمی کنند و به طبع ، گرانتر از مدارس دولتی هستند که بطور متوسط ​​شهریه یک مدرسه تخصصی خارجی حدود 42000 دلار است.

 

ونکوور محل دانشگاه معروف بریتیش کلمبیا در کانادا است ؛ برخی دیگر از دانشگاه های محبوب کانادا از جمله دانشگاه کانادا وست ، دانشگاه کالیپانو ، دانشگاه سیمون فریزر ، دانشگاه امیلی کار نیز در این شهر قرار دارند ؛ همچنین ، کالج هایی مانند کالج لانگارا ، کالج اجتماعی ونکوور ، کالج کلمبیا ، کالج ریجنت در شهر ونکوور واقع شده اند.

توصیه می کنیم تا عنوان ما در رابطه با تحصیل در مدارس کانادا را مطالعه نموده و یا با مشاورین ما در دفاتر تهران و شیراز تماس حاصل نمایید.

چالش های زیادی هنگام مهاجرت پیش روی شما خواهد بود ، از انتخاب شهر و کشور گرفته تا یادگیری زبان و دوری از خانواده ، در وبینار ارائه شده توسط هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی به تمام این چالش ها و دغدغه ها پرداخته ایم و برای هر یک راه حلهایی کاربردی ارائه داده ایم ، مدت زمان این وبینار حدود دو ساعت است و محسن مهدوی ، کارشناس ارشد مهاجرتی از موسسه رجبی مدرس این وبینار است.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

کسب اطلاعات دقیق در خصوص شهرها و کشورهای مد نظر شما با دریافت مشاوره رایگان از کارشناسان رجبی.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آموزش در تورنتو

سیستم مدرسه و آموزش در تورنتو با استاندارد بالایی فعالیت می‌کند و حتی به آموزش کودکان مهاجری که به هیچ یک از زبان های اصلی ، فرانسوی یا انگلیسی صحبت نمی کنند ، می پردازد ؛ مدارس دولتی در تورنتو دستور درسی خود را از وزارت آموزش انتاریو می گیرند.

مدارس خصوصی نسبت به مدارس دولتی گران تر هستند و مدارس بین المللی و مدارس شبانه روزی حتی از هزینه های بالاتری برخوردارند ؛ همچنین ، تورنتو محل برخی از محبوب ترین و شناخته شده ترین دانشگاه های بین المللی از جمله دانشگاه تورنتو ، دانشگاه رایرسون ، دانشگاه یورک ، دانشگاه ترنت و بیش از 20 کالج مثل کالج جورج براون ، کالج هامبر ، کالج هنرهای کاربردی و فناوری سنکا ، کالج سنتنیال و کالج دانشگاه تیندیل است.

سوالات پر تکرارمقایسه زندگی در تورنتو و ونکوور کانادا

تورنتو شلوغ و سریع است ، در عوض ، ونکوور بسیار آرام تر است و مردم خیلی آرام به نظر می آیند ؛ اگر تورنتویی ها حرفه ای و موفق هستند، ونکووری ها سلامت گرا هستند.

آپارتمان (1 خوابه) در مرکز شهر تورنتو  2,124.87  و در ونکووی C$ 2,255.84 C$
آپارتمان (1 خوابه) خارج از مرکز تورنتو  1,813.67 و در ونکوور C$ 1,940.74 C$

  • قیمت مواد غذایی در ونکوور 4.84 درصد بالاتر از تورنتو است.
  • قدرت خرید محلی در ونکوور 3.81 درصد کم تر از تورنتو می باشد.
  • قیمت رستوران ها در ونکوور 5.55 درصد بیش تر از تورنتو است.
  • قیمت مصرف کننده در ونکوور 0.56٪ بالاتر از تورنتو است (بدون اجاره(
  • قیمت مصرف کننده با احتساب اجاره بها در ونکوور 5.13 درصد بیشتر از تورنتو است.

در ونکوور مواردی چون اجاره ، خدمات آب و برق و مواد غذایی ، نسبت به تورنتو گران تر است ؛ به طور کلی ، هزینه های زندگی در ونکوور 5 درصد گران تر از تورنتو است.

تورنتو بزرگ ترین شهر کانادا است و جمعیتی در حدود 6 میلیون نفر را در خود جای داده است و این درحالی است که ونکوور تنها در حدود 2.5 میلیون نفر جمعیت دارد.

برای مقایسه زندگی در تورنتو و ونکوور کانادا باید موارد مختلفی از جمله هزینه‌های زندگی ، هزینه‌های اقامتی ، فرهنگ ، آب و هوا ، فعالیتها ، نگرشهای مردم و آموزش مقایسه نمود ؛ اما باز هم پس از بررسی های دقیق این اهداف شماست که می تواند بهترین شهر را انتخاب کند ؛ بطور مثال اگر هدف ، تحصیل در دانشگاه های کانادا باشد ؛ باید مواردی در این خصوص را در نظر داشت ؛ اگر باز هم این رابطه سوال دارید ، می توانید با مشاورین موسسه مهاجرتی رجبی در دفاتر تهران و شیراز در ارتباط باشید ، همچنین توصیه می کنیم مقاله تحصیل در کانادا را بخوانید و با برترین دانشگاه های این کشور برای مهاجرت تحصیلی آشنا شوید.

اگر از علاقه مندان تحصیل در دانشگاه های کانادا هستید ، با تجربه دو نفر از کلاینت های موسسه رجبی اشنا شوید.

پخش ویدیو
نمایش ویدیو درباره کیوان کورش نژاد کلاینت موسسه رجبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (1 امتیاز)
منو
خانه