مهاجرت پرستاران به کانادا

مشاور مهاجرت کاری
مشاور مهاجرت کاری
مهاجرت پرستاران به کانادا
فهرست مطلب

مشاور مهاجرتی

کشور کانادا سالانه از پرستاران ماهر و دارای سابقه کار دعوت به عمل می آورد تا به کانادا مهاجرت کنند و در آنجا مشغول به کار شوند . مهاجرت پرستاران به کانادا مانند هر حرفه و تخصص دیگری قانون و روش های خاص خودش را دارد که همکاران موسسه حقوقی وکلای مهر آفرین رجبی در این مقاله به توضیح آن پرداخته اند ، برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ویزای تحصیلی کانادا و شرایط مهاجرت کاری به کانادا نیز می توانید با مشاورین و متخصصین موسسه در تماس باشید .

کلیاتی درباره مهاجرت پرستاران به کانادا

کانادا به عنوان یک کشور مطلوب برای زندگی کردن در نظر گرفته می شود ؛ چرا که سطح بالایی از زندگی ، مراقبت های بهداشتی جهانی و آموزش رایگان را تا پایان سال های دبیرستان ارائه می دهد . جامعه بسیار پایدار است و اقتصاد در مقایسه با کشورهای دیگر که عمیقا تحت تاثیر فروپاشی اقتصادی قرار دارند ، به خوبی کار کرده است .

کشور کانادا از ایالتهای مختلفی تشکیل شده است که ایالت اوتاوا پایتخت آن محسوب می شود . بسیاری از ایالت های کانادا دارای کمبود پرستار هستند و این امر باعث می شود که مهاجرت به کانادا به عنوان یک پرستار آسان تر شود . بخشی از این دلیل به دلیل جمعیت جمعیت کانادا است . پرستاران سالخورده پس از رسیدن به پنجاه و شصت سالگی بازنشسته می شوند و پرستاران جوان کافی برای تعویض آنها آموزش نداده اند .

مهاجرت پرستاران به کانادا بر اساس علم و تجربه کاری پرستاران است . ایالتهای مختلف کانادا سالانه قوانین مخصوص به خود را در جذب نیروهای کار خارجی تصویب و اعلام می کنند . به گفته دولت کانادا ، فرصت های شغلی برای پرستاران خوب است . پرستاری که برای مهاجرت به کانادا ثبت نام کرده و دارای مجوز عملیاتی است و یا به دنبال اقامت دائم در کانادا است ،

به کانادا دعوت می شود تا از مزایای برنامه مهاجرت از روش تخصص و مهارت ، بهره مند شوند . پرستارانی که دارای مدارک بین المللی هستند ممکن است در کانادا به دنبال اقامت موقت باشند . اگر پیشنهاد کار شغلی و اجازه کار در کانادا را بدست آورند حتی می توانند به دنبال اقامت دائم نیز باشند .

نحوه مهاجرت به کانادا به عنوان پرستار

کانادا درهای خود را برای پرستاران آموزش دیده در خارج از کشور باز کرده است . چگونگی مهاجرت پرستاران به کانادا را در این مقاله با هم بررسی می کنیم . موضوع مهم این است که شما آگاهی داشته باشید است که تمام استان های کانادا دارای الزامات خاص خود ، مقررات ( از جمله نام های حرفه ای مانند LPN، RPN یا RN ) و شرایط اجباری هستند که باید توسط پرستاران متقاضی کار در کانادا مورد بررسی قرار گیرد .

از آنجا که کانادا با کمبود متخصصان ماهر پرستاری مواجه است ، تعدادی از برنامه های ویزا به صورت اختصاصی برای این کار ایجاد شده است که در مقاله شرایط کار در کانادا برای متخصصین ایرانی ، به آن پرداختیم .

برنامه های ویزای پرستاری در کانادا

  • Express Entry
  • کارگر ماهر کبک( CSW )
  • Provincial Nomination Program ، برنامه کاندیدای ایالتی یا PNP که شامل موارد زیر است :

برنامه نامزدی ایالتی بریتیش کلمبیا (BC PNP) ؛‌ که یک جریان مهاجرتی است که به طور خاص برای پزشکان ، پرستاران ، پرستاران وابسته به روانپزشکی و پرستارانی که نامشان در نظام پزشکی ثبت شده است ، ایجاد شده است . برای این برنامه ، شما نیاز به پیشنهاد شغلی از کارفرمای بریتیش کلمبیایی دارید .

برنامه نامزد مهاجرتی ساسکاچوان ( SINP ) ؛ که یک برنامه برای پرستاران ، پزشکان و دیگر متخصصان مراقبت های بهداشتی است . برای واجد شرایط بودن باید مدت شش ماه در این استان کار کنید .

درآمد پرستار در کانادا

ایالتهای کانادا از پرستاران بسیار استقبال کرده و حقوق و مزایای بسیار مناسبی برای آنها در نظر می گیرند . به گونه ای که در برخی ایالتها حقوق یک پرستار می تواند در حد یک پزشک می باشد .

طبق گزارش انجمن پرستاران انتاریو ، حقوق سال اول پرداخت 28.08 دلار در ساعت (5340 دلار در سال ) است که سال به سال بر اساس تجربه و سابقه کار حقوق افزایش می یابد .

برای مثال پس از 25 سال کار حقوق 40 دلار در ساعت ( 78000 دلار در سال ) به پرستار پرداخت می شود . در مراقبت های خاص ، فارغ التحصیلان جدید به ازای هر سال حقوق و دستمزد 58.831 ( معادل 3017 دلار در ماه ) حقوق دریافت می کند .

ارزیابی اعتبار پرستاری در کانادا

اولین قدم برای مهاجرت پرستاران به کانادا به منظور زندگی و کار این است که تمام مدارک تحصیلی شما توسط یکی از مراکز زیر ارزیابی شده و به استانداردهای آمریکای شمالی تبدیل شود :

  • خدمات ارزیابی پرستاری ملی ( NNAS )
  • انجمن پرستاران کانادایی ( CAN )

برای انجام این کار ، باید یک ایده روشن را در مورد آنچه که در کانادا می خواهید زندگی کنید و در آن کار کنید ، داشته باشید . مهم است که توجه داشته باشیم که نیازهای ثبت نام بین استان و قلمرو متفاوت است و در هر استان و قلمرو ، دستگاه های نظارتی پرستاری جداگانه ای وجود دارد . اگر شما یک پرستار واجد شرایط بین المللی هستید و برنامه استان یا برنامه ویزا را که می خواهید درخواست کنید انتخاب کرده اید ، قبل از اینکه پرونده شما توسط هیات مدیره پرستاری استان یا ایالت بررسی شود ، باید یک حساب کاربری را با NNAS تنظیم کنید . این نرم افزار هزینه ای را در بر می گیرد که به درستی به آن توجه داشته باشید . شما همچنین باید اسناد آموزشی و کار را برای تأیید گواهینامه های خود ارسال کنید .

وقتی حساب شما کامل است ، NNAS شما را ارزیابی خواهد کرد . آنها یک گزارش مشورتی ارائه می دهند . این گزارش همچنین به هیئت مدیره پرستاری ارسال خواهد شد . اگر مایل باشید میتوانید مستقیما این کار را بکنید ، اما این کار هزینه اضافی را شامل می شود .

اگر میخواهید هزینه اضافی پرداخت نکنید شما می توانید این را از همان حساب کاربری NNAS خودتان انجام دهید . لطفا توجه داشته باشید که در اصل سازمان نظارتی تعیین می کند که آیا شما واجد شرایط ثبت نام هستید نه NNAS. همچنین سازمان نظارتی می گوید که آیا شما نیاز به ارزیابی های اضافی دارید یا اینکه باید دوره های اضافی را اتخاذ کنید .

درخواست اقامت دائم پرستاران در کانادا

گام بعدی برای مهاجرت پرستاران به کانادا ، این است که تعیین کنید آیا می خواهید برای اقامت دائم یا اقامت موقت ( با مجوز کار ) درخواست دهید ، برای مثال ، کبک دارای یک برنامه Skill Work برای اقامت دائم است . این یک دروازه برای به دست آوردن اقامت دائم بدون اولین امنیت شغلی است . این نیز یک سیستم انتخاب مبتنی بر نکاتی است که امتیاز را بالاتر میبرد . این نکات عبارتند از :

  • تجربه کاری ؛
  • سطح تحصیلات ؛
  • سن ؛
  • توانایی تسلط بر زبان
  • حوزه کاری

آندسته از متقاضیان که دارای سطوح بالاتری از آموزش ، تخصص و توانایی صحبت کردن زبان انگلیسی باشند ، امتیازات بالاتری دریافت خواهند کرد . متقاضیان با احتساب امتیازات لازم ، می توانند در نهایت یک ویزای کار دائمی کانادا را دریافت کنند . برنامه Skill Work فدرال نیز پرستاران واجد شرایط را برای رسیدن به اقامت دائم بدون نیاز به تأمین یک پیشنهاد شغلی معتبر فراهم می کند .

با این حال ، لازم به ذکر است که هر دو دسته بسیار رقابتی هستند و فقط کسانی که مهارت ها و تجربه های برجسته و همچنین مهارت بالای زبان انگلیسی و یا زبان فرانسه داشته باشند ، واجد شرایط ثبت نام هستند .

اقامت موقت پرستاران در کانادا

مهاجرت پرستاران به کانادا ممکن است از طریق اجازه کار و پیشنهاد شغلی معتبر به دست آید . فقط در این روش متقاضی اجازه اقامت موقت را دریافت می نماید نه اقامت دائم . مدارک تحصیلی قبل از تصویب برای اقامت موقت ارزیابی می شود . مجوزها ممکن است در داخل و خارج از کشور ارزیابی شود. هنگامی که مدارک تحصیلی مورد بازبینی و پذیرش قرار گرفت ، پس از آن میتوانید به عنوان یک پرستار در کانادا ثبت نام کنید .

پرستارانی که علاقه مند به مهاجرت به کانادا هستند ، با کمک یک وکیل مهاجرت معتبر که با تمام جنبه های قانون مهاجرت کانادا آشنا باشد ، مطمعننا نتایج بهتری را تجربه خواهند کرد . اگر می خواهید اطلاعات بیشتری درباره چگونگی مهاجرت پرستاران به کانادا بدانید ما خوشحال هستیم که به شما کمک کنیم .

موسسه مهر آفرین رجبی با کادری مجرب از کارشناسان و مشاورین برجسته دارای پرونده های مهاجرتی موفقی در زمینه های مختلف فعالیت موسسه مهاجرتی به کانادا مانند مهاجرت کاری می باشد . اگر میخواهید درخواست ویزا را شروع کنید ، با ما در دفاتر شیراز و تهران تماس بگیرید تا راه خود را به کانادا آغاز کنید .

5/5 - (6 امتیاز)

4 دیدگاه در “مهاجرت پرستاران به کانادا

  1. Moti گفت:

    سلام وفت بخیر،من ۲۹ سال و لیسانس پرستاری دارم،۶سال سابقه کار در بخشهای ای سی یو و اورژانس رو دارم،آیا شرایط اقدام برای مهاجرت کاری به کانادا رو دارم؟چجوری باید اقدام کنم.ممنونم از راهنماییتون.

    1. Hamid گفت:

      با سلام

      سیستم کاری کشور کانادا اسکیل ورکر یا همان سیستم امتیازبندی میباشد که بر اساس ایتم هایی مانند:مدرک تحصیلی،مدرک زبان،سن،سابقه کار و… امتیازات شما محاسبه میگردد. درصورتی که امتیازات شما به حدنصاب برسد به شما اقامت 5 ساله تعلق میگیرد و از بدو ورود نیز اجازه بردن همراه دارید .پس از ورود و گذاراندن دوره معادل سازی اجازه کار پیدا میکنید و میتوانید برای اقامت دائم اقدام نمائید.

      با تشکر از سوال شما

  2. فرزانه عبدلی گفت:

    سلام.در مورد شرط سنی کار برای پرستاران هم میتونید راهنمایی کنید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منو
خانه