برنامه های مهاجرتی استان انتاریو کانادا

برنامه های مهاجرتی استان انتاریو کانادا یک برنامه استانی (PNP) است که اهداف آن پاسخ به کمبود برخی مهارت ها در مناطق هدف انتاریو و تسهیل سرمایه گذاری در این استان است.

انتاریو یکی از متنوع ترین و پویاترین برنامه های نامزد استانی کانادا را دارد که از طریق آن دانشجویان و کارگران خارجی و همچنین کارآفرینان و صاحبان مشاغلی که دارای مهارت، تحصیلات و تجربه هستند؛ می توانند به عنوان نامزد منتخب استانی به اقامت و زندگی در انتاریو برسند.

در همین ابتدا باید بدانید که برنامه استانی مجموعه ای از مسیرهای مهاجرت است که شهروندان خارجی را قادر می سازد اقامت دائم کانادا را بدست آورند. در این میان انتاریو یکی از بهترین و مناسب ترین مقاصد برای مهاجرت است، چون این استان علاوه بر منابع طبیعی بسیار و صنایع فراوان، اتاوا پایتخت کانادا و تورنتو بزرگ ترین و مشهورترین شهر این کشور را نیز در خود جای داده است.

سالانه افراد زیادی از سایر کشورهای جهان به خاطر فرصت های شغلی، درآمد بالا و زندگی امن و آرام به انتاریو مهاجرت می کنند. اگر شما هم علاقه مند به اطلاع از برنامه های مهاجرتی استان انتاریو کانادا و مهاجرت به آن هستید، با کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) در ادامه این مطلب همراه شوید.

توصیه می کنیم مقاله مهاجرت به کانادا را بخوانید و شیوه های مهاجرتی قانونی به این کشور را بهتر بشناسید.

فهرست مطالب
برنامه های مهاجرتی استان انتاریو کانادا

انتاریو را بهتر بشناسیم

قطعا پیش از اقدام برای مهاجرت به کشور کانادا و ایالت آنتاریو باید اطلاعاتی عمومی از این منطقه به دست آورید و آن را بشناسید. همانطور که گفتیم انتاریو دو شهر بسیار مهم کانادا را در خود جای داده است، اتاوا پایتخت کشور و تورنتو بزرگ ترین و مشهورترین شهر کشور که دارای فرصت های شغلی و تحصیلی بسیاری است و بسیار مورد علاقه مهاجرین می باشد، به خصوص مهاجرین ایرانی.

این ایالت همچنین پر جمعیت ترین ایالت کشور نیز می باشد؛ که یک پنجم از ذخائر آب شیرین را در خود جای داده است. این ایالت از پوشش جنگلی بسیاری برخوردار است، به طوری که نزدیک به 60 درصد از مساحت آن را جنگل ها در بر گرفته اند. جالب است بدانید که این استان در هر سال پذیرای یک سوم از کل تازه واردان به کانادا است و این استان، برنامه استانی انتاریو (OINP) را با مشارکت اداره مهاجرت فدرال، مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) اداره می کند.

این ها بخشی از اطلاعات لازم و بسیاری است که باید درباره این ایالت بدانیم و انتاریو را بهتر بشناسیم. طبق آخرین آمار بیش از 90 هزار ایرانی در این ایالت ساکن هستند که اکثر آن ها در تورنتو زندگی و کار می کنند. در ادامه با تیم هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی همراه شوید تا شما را با برنامه های مهاجرتی استان انتاریو کانادا بهتر و کامل تر آشنا نماییم.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

انتخاب برترین شیوه های مهاجرت به کشور کانادا با دریافت مشاوره های حرفه ای از متخصصین رجبی

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

شرایط برنامه های استانی انتاریو

شرایط برنامه های استانی انتاریو چیست؟ باید بگوییم که برنامه های استانی (PNP) در کانادا برای جذب مهاجران در مناطقی که از نظر استراتژیک به نفع این استان و همچنین کشور خواهد بود، طراحی شده است؛ که یکی از این ایالات انتاریو می باشد. برنامه های استانی معمولا در دسته های مختلفی تقسیم بندی می شوند که برنامه های مهاجرتی استان انتاریو کانادا به طور کلی در دسته های زیر قرار می گیرند:

  1. سرمایه انسانی (Human Capital Category)
  2. مقوله کارشناسی ارشد و دکترا (Masters and PhD Category)
  3. پیشنهاد شغلی کارفرما (Employer Job Offer Categor)
  4. کسب و‌کار (Business Category)

هریک از این روش ها دارای شرایط، اصول و قوانین مختص به خود می باشند که فراهم آوردن آن ها باعث اجازه اقامت و در نهایت مهاجرت به این کشور و اخذ اقامت دائم کانادا می شوند. در ادامه شرایط هریک از این روش ها را کاملا شرح خواهیم داد. توصیه می کنیم مقاله تحصیل در کانادا را هم در کنار این مقاله بخوانید تا اگر در سن تحصیل هستید بدانید از کجا باید شروع کنید.

سرمایه انسانی (Human Capital Category)

خود مقوله سرمایه انسانی (Human Capital Category) به دو بخش فرعی تقسیم می شود که یکی از آن ها اکسپرس اینتری انتاریو است. برنامه های این جریان فرعی بهبود یافته است که این بدان معنی است که آن ها با سیستم اکسپرس اینتری مرتبط هستند. برنامه های زیر در دسته سرمایه انسانی قرار می گیرند، جریان فرعی انتاریو اکسپرس اینتری:

  • اولویت های سرمایه انسانی: این دسته شامل برنامه کارگران ماهر فدرال (FSWP) و کلاس تجربه کانادایی (CEC) می شود.
  • مشاغل ماهر: برای افراد دارای تجربه کاری مرتبط در انتاریو در یک شغل تجاری واجد شرایط.
  • کارگر ماهر فرانسوی زبان: این برنامه مانند اولویت های سرمایه انسانی از طریق FSWP و CEC عمل می کند. متقاضیان کارگر ماهر فرانسوی زبان باید مهارت های قوی در هر دو زبان فرانسه و انگلیسی داشته باشند.

در صورت دریافت نامزدی از طریق اکسپرس اینتری انتاریو، به شما اطلاع داده خواهد شد و قبولی یا رد نامزدی به عهده شما خواهد بود. پذیرفتن نامزدی 600 امتیاز CRS اضافی به شما می دهد. این بدان معناست که شما یک دعوتنامه برای درخواست (ITA) در قرعه کشی تمام برنامه های اکسپرس اینتری دریافت خواهید کرد.

اگر برای کار به کانادا می روید مقالات زیر را مرور کنید ، اطلاعات بسیار مفیدی را دریافت خواهید کرد.

حداقل الزامات

موارد زیر حداقل الزامات مورد نیاز برای واجد شرایط بودن از طریق یکی از جریان های زیر مجموعه سرمایه انسانی است:

  • باید پول کافی و تمکن مالی لازم برای حمایت از خود و خانواده خود داشته باشید.
  • باید قصد زندگی و اقامت در انتاریو را داشته باشید.
  • باید شرایط لازم این برنامه را داشته باشید که شرایط اضافی هریک از برنامه های مهاجرتی در این بخش در جدول زیر آورده شده اند:
برنامه مهاجرتی پیشنهاد شغلی هم راستا با اکسپرس اینتری سایر شرایط
برنامه اولویت‌های سرمایه انسانی (Human Capital Priorities Stream) نه بله پروفایل اکسپرس انتری معتبر حداقل یک سال سابقه کاری تمام‌وقت با حقوق مدرک لیسانس، فوق لیسانس و یا دکترا حداقل سطح زبان 7 CLB (انگلیسی یا فرانسوی)
برنامه نیروی کار ماهر فرانسوی زبان (French-Speaking Skilled Worker Stream) نه بله داشتن پروفایل اکسپرس انتری معتبر حداقل یک سال سابقه کاری تمام‌وقت با حقوق حداقل سطح زبان 7 CLB (فرانسوی)
برنامه مشاغل ماهر (Skilled Trades Stream) نه بله داشتن پروفایل اکسپرس انتری معتبر حداقل یک سال سابقه کاری تمام‌وقت با حقوق مدرک لیسانس، فوق لیسانس و یا دکترا حداقل سطح زبان 5 CLB (انگلیسی یا فرانسوی) گواهی یا مجوز معتبر (در صورت وجود) زندگی در انتاریو و دارا بودن مجوز کار معتبر در زمان درخواست

مقوله کارشناسی ارشد و دکترا (Masters and PhD Category)

مقوله کارشناسی ارشد و دکترا (Masters and PhD Category) شامل برنامه هایی می شود که با اکسپرس اینتری هماهنگ نمی باشند و متقاضیان در این روش باید یک پروفایل ایجاد و یک انگیزه نامه (EOI) ثبت نمایند:

  • دوره کارشناسی ارشد: برای افرادی که مدرک کارشناسی ارشد را از دانشگاه انتاریو دریافت کرده اند.
  • جریان فارغ التحصیلان دکترا: برای افرادی که مدرک دکترا را از دانشگاه انتاریو دریافت کرده اند.

البته اگر مدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشد را از دانشگاهی در داخل کشور دریافت کرده اید، می توانید برای ادامه تحصیل و درخواست ویزای تحصیلی کانادا اقدام نمایید. توجه کنید روند پردازش امور از این طریق 30 تا 60 روز به طول می انجامد. شرایط اضافی هریک از برنامه های مهاجرتی این بخش در ادامه آورده شده اند:

برنامه مهاجرتی پیشنهاد شغلی هم راستا با اکسپرس اینتری سایر شرایط
برنامه فارغ‌التحصیلان کارشناسی ارشد خیر خیر مدرک کارشناسی ارشد از یک دانشگاه واجد شرایط در انتاریو حداقل سطح زبان 7 CLB (انگلیسی یا فرانسوی) زندگی قانونی در انتاریو به‌مدت یک سال در طی دو سال گذشته
برنامه مهاجرتی فارغ‌التحصیلان دکترا خیر خیر مدرک دکترا از یک دانشگاه واجد شرایط در انتاریو زندگی قانونی در انتاریو به‌مدت یک سال در طی دو سال گذشته

پیشنهاد شغلی کارفرما (Employer Job Offer Categor)

 در بخش پیشنهاد شغلی کارفرما (Employer Job Offer Categor سه برنامه مهاجرتی شامل موارد زیر می باشد:

  • نیروی کار خارجی: برای کارگران ماهر.
  • دانشجویان بین المللی: برای فارغ التحصیلان اخیر موسسات پس از متوسطه انتاریو.
  • برنامه مهارت های مورد تقاضا: برای کارگران با مهارت متوسط در بخش های خاص مانند کشاورزی، ساخت و ساز، حمل و نقل و کارگران پشتیبانی شخصی.

همچنین برای اقدام از این طریق شما باید حداقل شرایط زیر را داشته باشید:

  1. یک پیشنهاد شغلی تمام وقت و دائمی در یک شغل واجد شرایط در انتاریو.
  2. سابقه کاری یا مجوزهای لازم برای انجام کار.
  3. قصد زندگی و اقامت در انتاریو.
  4. برآورده شدن شرایط اضافی (کسب وکار، درآمد و اشتغال) از سوی کارفرما.
برنامه مهاجرتی پیشنهاد شغلی سایر شرایط
نیروی کار خارجی بله در صورتی که شغل نیاز به مجوز یا مجوز دیگری ندارد، باید دو سال سابقه کار داشته باشد دستمزد باید بالاتر از سطح متوسط دستمزد برای آن شغل در انتاریو باشد
برنامه مهارت های مورد تقاضا بله شغل باید در یک شغل مورد تقاضا باشد باید نه ماه سابقه کار داشته باشد زبان مورد نیاز: CLB 4 یا بالاتر (انگلیسی یا فرانسوی) باید دیپلم دبیرستان داشته باشد دستمزد باید بالاتر از سطح متوسط دستمزد برای آن شغل در انتاریو باشد
برنامه تجارت ماهر بله دستمزد باید بالاتر از سطح دستمزد پایین برای آن شغل در انتاریو باشد باید مدرک دو ساله یا دیپلم از یک موسسه کانادایی داشته باشید.

کسب و‌کار (Business Category)

دسته کسب و کار برای کسانی است که مایل به راه اندازی یک تجارت یا خرید یک کسب و کار موجود در انتاریو هستند. در حال حاضر تنها یک راه مهاجرتی تحت زیر مجموعه این عنوان وجود دارد، آن هم کار آفرینی می باشد. برای اقدام از این روش شما باید حداقل شرایط زیر را مهیا کرده باشید:

  • سابق و تجربه کاری 24 ماهه در 60 ماه گذشته
  • در صورت قرار گرفتن کسب وکار در منطقه تورنتو بزرگ (GTA)، باید دارایی خالص شما 800 هزار دلار باشد و درصورتی که کسب وکارتان خارج از این منطقه باشد، باید ارزش دارایی خالص شما 400 هزار دلار باشد.
  • اگر کسب وکارتان در GTA قرار دارد باید حداقل 600 هزار دلار کانادا و اگر کسب وکار شما خارج از GTA قرار دارد، 200 هزار دلار کانادا سرمایه گذاری شخصی داشته باشید.
  • باید حداقل یک سوم از حقوق صاحبان سهام در تجارتتان را کنترل کنید.
  • باید فعالانه در مدیریت کسب و کار شرکت کند.
  • هدف اصلی سرمایه گذاری باید کسب سود باشد.
  • اگر کسب و کار در GTA باشد، باید حداقل دو شغل تمام وقت دائمی برای شهروندان کانادایی یا ساکنان دائم ایجاد کند و یا اگر کسب و کار خارج از GTA باشد، یک شغل تمام وقت دائمی ایجاد کند.
  • اگر کسب و کار در بخش اطلاعات و ارتباطات یا بخش ارتباطات دیجیتال باشد، صرف نظر از مکان، تنها یک شغل تمام وقت مورد نیاز است.

اگر قصد شما از مهاجرت به کشور کانادا ، تحصیل است ، مطالب زیر برای شماست!

امتیاز بندی های ایالت انتاریو

باید توجه داشته باشید که افرادی که قصد مهاجرت از طریق برنامه های مهاجرتی استان انتاریو کانادا را دارند، ابتدا باید در مرحله اول سیستم امتیاز بندی اکسپرس اینتری فدرال، امتیاز لازم را کسب نمایند، سپس می توانند برای این استان اقدام نمایند. حداقل امتیاز بندی های ایالت انتاریو برای واجد شرایط شدن در سیستم امتیاز بندی فدرال 67 امتیاز از 100 امتیاز اعلام شده است.

همچنین حداقل شرایط لازم برای واجد شرایط شدن در برنامه اکسپرس اینتری از طریق روش های سرمایه انسانی انتاریو به شرح زیر است:

  • باید نشان دهید که قصد زندگی و اقامت در ایالت انتاریو را دارید.
  • باید نشان دهید که از تمکن مالی لازم برخوردار هستید و می توانید خود و خانواده تان را از نظر مالی تأمین نمایید.
  • سطح زبان انگلیسی در هر شاخه های صحبت کردن، خواندن، نوشتن و گوش دادن باید حداقل برابر با (CLB) 7 باشد.
  • حداقل نمره CRS باید 400 امتیاز باشد. این نمره باید در مرحله نامزدی انتاریو و یا در درخواست فدرال برای مراحل پردازش ویزای اقامت دائم کانادا 400 یا بالاتر از آن باشد.
  • مدارک تحصیلی متقاضی باید توسط ارزیابی اعتبار تحصیلی کانادا (ECA) ارزیابی شود.

ضمنا حداکثر نمراتی که می توانید در هریک از پارامترهای موردنیاز امتیازبندی به دست آورید به شرح زیر هستند:

پارامتر حداکثر نمره
سطح تحصیلات 25
سابقه کار 15
سن 12
تسلط زبانی 28
سازگاری 10
اشتغال در کانادا 10

مشاغل مورد نیاز ایالت انتاریو

اگر قصد دارید از طریق برنامه های مهاجرتی استان انتاریو کانادا و جاب آفر و اشتغال در این ایالت به کشور کانادا مهاجرت کنید، اطلاع دشاتن از مشاغل و فرصت های کاری که در حال حاضر در این ایالت نیازمند نیروی کار هستند قطعا شما را در یافتن فرصت کار و کارفرما مناسب یاری بسیاری می کند.

در ادامه لیست مشاغل مورد نیاز ایالت انتاریو را مشاهده خواهید نمود، این مشاغل بر اساس کد طبقه بندی مشاغل ملی یا NOC (National Occupation Classification) معرفی شده اند:

نام شغل کد شغل در لیست مشاغل ملی NOC Code
دستیاران پرستار، دستور دهندگان و همکاران خدمات بیمار 3413
کارگران پشتیبانی خانگی و مشاغل مرتبط به استثنای نظافتچیان 4412
نصب و خدمات مسکونی و تجاری 7441
رانندگان کامیون حمل و نقل 7511
اپراتور تجهیزات سنگین (به جز جرثقیل) 7521
دستیاران و کارگران صنایع ساختمانی 7611
کارگران مزرعه عمومی 8431
کارگران مهدکودک و گلخانه 8432
کارگران برداشت 8611
قصابی‌های صنعتی، مرغداری و کارگران مشاغل مرتبط 9642

هزینه های مهاجرت به انتاریو

قطعا می دانید که امر مهاجرت با هزینه هایی همراه است، که این هزینه ها به عوامل مختلفی بستگی داشته و برای هر شخص و متقاضی می تواند متفاوت باشد. برای دستیابی به رقم دقیق باید با مشاورین موسسه رجبی تماس حاصل نموده و با مشاوره های حضوری و ارائه مدارک خود قدم به قدم مراحل را بررسی و هزینه ها را محاسبه کرد.

در اینجا باید بگوییم که باتوجه به روش که قصد مهاجرت به انتاریو را دارید، قطعا مخارج در هر روش متفاوت است، اما در اقدام از طریق برنامه های مهاجرتی استان انتاریو کانادا باید هزینه ای معادل 1500 تا 2500 دلار کانادا اضافه بر هزینه های معمول مهاجرت به این کشور را پرداخت نمایید. مقاله هزینه های زندگی در کانادا شما را تمامی مخارج پیش رویتان پس از شروع اقامت در این کشور آشنا می سازد.

اما در ادامه هزینه های مهاجرت به انتاریو از طریق برنامه های استانی این اسالت را مشاهده خواهید نمود:

برنامه هزینه مدت زمان رسیدگی
برنامه مدرک کارشناسی ارشد یا دکترا 1500 دلار کانادا 60 – 30 روز
برنامه پیشنهاد شغلی کارفرما (برنامه مهارت های مورد تقاضا – نیروی کار خارجی) 1500 دلار کانادا اگر پیشنهاد شغلی خارج از تورنتو بزرگ GTA باشد. 2000 دلار کانادا اگر پیشنهاد شغلی در منطقه تورنتو بزرگ GTA (مناطق شهر تورنتو، دورهام، هالتون، یورک و پیل) باشد. 90 – 60 روز
برنامه پیشنهاد شغلی کارفرما ( دانشجویان بین المللی) 1500 دلار کانادا 120 – 90 روز
برنامه کسب و کار 3500 دلار کانادا کمتر از 30 روز

 مزایای مهاجرت و زندگی در انتاریو

تا این قسمت از مقاله با برنامه های مهاجرتی استان انتاریو کانادا، شرایط و هزینه های آن ها آشنا شدیم، اما سوالی که برای برخی از افراد در این مرحله به وجود می آید اینکه مهاجرت به انتاریو چه مزایا و ویژگی هایی را می تواند برای مهاجرین خارجی به خصوص ایرانیان به همراه داشته باشد؟

به جرات می توان گفت که اکثر مزایایی که می توانید برای مهاجرت و نقل مکان به کانادا متصور شوید، در این ایالت نیز وجود دارد. به نوعی حتی برخی از کارشناسان و شهروندان انتاریو را مدرن ترین و مرفه ترین ایالت کانادا معرفی می کنند. برخی از مهم ترین مزایای مهاجرت و زندگی در انتاریو به شرح زیر است:

مزایای مهاجرت و زندگی در انتاریو
  • هزینه زندگی مقرون به صرفه
  • کیفیت بالای آموزش در تمام سطوح و مراکز آموزشی
  • فرصت های شغلی بسیار و متنوع
  • مشاغل با درآمد بالا و کاملا مناسب
  • رفاه، آسایش و کیفیت بالای زندگی
  • امکان همراه آوردن خانواده و زندگی در کنار یکدیگر
  • وجود تنوع فرهنگی بسیار زیاد و متنوع
  • وجود مهاجرین بسیار کلا کلمه مهاجر را در این شهر غریبه کرده
  • زمینه های زیاد برای کار آفرینی و سرمایه گذاری
  • امکان اخذ اقامت دائم برای خود و خانواده

وبینار تحصیل در مدارس کانادا

یکی از شیوه های بسیار کارآمد مهاجرت به کشور کانادا ، تحصیل در مدارس این کشور برای کودکان و نوجوانان و والد همراه آن هاست ، اگر چنین شرایطی را دارید وبینار ارائه شده در این بخش از مقاله را به هیچ عنوان از دست ندهید ، هانیه عابدی از هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی در مدت زمان یک ساعت و 18 دقیقه صفر تا صد این روش مهاجرت را برای شما شرح می دهد.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

با تکمیل فرم درخواست مشاوره می توانید با حرفه ای ترین مشاوران مهاجرتی بصورت رایگان صحبت کنید!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

سوالات پر تکرار برنامه های مهاجرتی استان انتاریو کانادا

 برنامه های مهاجرتی استان انتاریو کانادا به 4 روش شامل: سرمایه انسانی، مقوله کارشناسی ارشد و دکترا، پیشنهاد شغلی کار فرما و کسب کار زمینه مهاجرت به این ایالت را فراهم آورده اند.

خیر، شما از طریق برنامه سرمایه انسانی بدون نیاز به جاب آفر می توانید به این ایالت مهاجرت نمایید.

این موضوع بستگی به شرایط متقاضی دارد، اما به طور کل بعید است که تمامی روش های این برنامه برای یک نفر مناسب باشد. اما اپر برنامه ای بیابید که شرایط آن را دارا باشید، این روش سختی چندانی نخواهد داشت.

در صورت قرارگرفتن کسب وکار در منطقه تورنتو بزرگ (GTA)، باید دارایی خالص شما 800 هزار دلار و در صورتی که کسب وکار شما خارج از این منطقه باشد، ارزش دارایی خالص شما باید 400 هزار دلار باشد.

طبق آخرین آمار تعداد ایرانیان ساکن در این ایالت 90 هزار نفر می باشد.

در این مطلب مشاورین شرکت مهاجرتی رجبی شما را با برنامه های مهاجرتی استان انتاریو کانادا آشنا ساختند، در صورت نیاز به مشاوره و راهنمایی حتما با کارشناسان ما در دفاتر غرب و مرکزی تهران و یا دفتر شیراز به صورت تلفنی یا حضوری تماس حاصل فرمایید ، همچنین توصیه می کنیم مقاله کار در کانادا را حتما بخوانید تا بدانید در هنگام مهاجرت به این کشور چگونه باید کار پیدا کنید و چه مشاغلی مورد نیاز این کشور است.

در انتها تجربه مراجعین رجبی که برای کشور کانادا اقدام کرده اند را ببینید و بشنوید.

نمایش ویدیو درباره کیوان کوروش نژاد
نمایش ویدیو درباره خانم تنها و پسرش
نمایش ویدیو درباره v-iliaaboei

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
منو
خانه