بهداشت و درمان عمومی در کانادا

بهداشت و درمان عمومی در کانادا بخش مهمی از زندگی شهروندان و مهاجرین به این کشور را تشکیل می دهد و شما عزیزان به هر دلیل که قصد سکونت در این کشور را دارید ، باید از شرایط بهره مندی از خدمات درمانی آن مطلع شوید.

قطعا اطلاع دارید که هزینه های بهداشت و درمان عمومی کانادا در صورتی که تحت پوشش بیمه درمانی نباشید بسیار سنگین است و باید متحمل هزینه هایی سنگین شوید.

از این رو در این عنوان کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) با بررسی شرایط بهداشت و درمان عمومی کانادا قصد دارند تا تمامی جزئیات لازم در این باره را در اختیارتان قرار داده و در دفاتر تهران و شیراز پاسخگوی سوالات شما باشند.

استاندارد بالای زندگی که با آغوشی باز مهاجرین را از سراسر جهان می پذیرد و امکانات درمانی را به بهترین شکل ممکن برای آنها فراهم می سازد ، تنها در کشوری همچون کانادا امکان پذیر است که می توانید با روش های مختلف به آن مهاجرت کنید ، جهت اطلاع از روش های مهاجرت به کانادا عنوان ما در سایت را مطالعه نموده و یا با کارشناسان ما تماس بگیرید.

نکته : برای مطالعه و شناخت انواع بیمه ها در کانادا کافیست بر روی لینک موجود در بخش فهرست مطالب کلیک کنید ، با انتخاب هر موضوع ، مستقیما به مطلب مرتبط با آن هدایت می شوید.

فهرست مطالب
بهداشت و درمان عمومی در کانادا

در فیلم اطلاعات کلی و بسیار مفید در خصوص بهداشت و درمان عمومی کانادا توسط روناک از هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی برای شما توضیح داده شده است، می توانید فیلم را دیده و سپس مقاله را مطالعه نمایید تا ذهنیت مناسبی در این زمینه داشته باشید.

پادکست بهداشت و درمان عمومی در کانادا​

نمایش ویدیو درباره بهداشت و درمان عمومی در کانادا

سیستم درمانی کانادا

خوب است که قبل از هرگونه اقدام و یا استفاده از سیستم بهداشت و درمان عمومی کانادا آگاهی خوبی از سیستم درمانی این کشور به دست آورید تا بتوانید با توجه به شرایط خود به بهترین امکانات دسترسی یابید . سیستم درمانی کانادا را می توان یکی از ایده آل ترین ها در سطح جهان دانست که از پرداخت مالیات به تمامی شهروندان خدمات عمومی و رایگان ارائه می دهد.

بهداشت و درمان عمومی در کانادا برعهده دولت هر ایالت است و مدیران با توجه به شرایط ، تصمیمات مهم در این زمینه را اتخاذ می کنند ، در حال حاضر این کشور نیازهای درمانی شهروندان خود را طبق 13 طرح متمایز استانی که توسط دولتمردان برنامه ریزی شده ، اداره می کند و شما باید با توجه به ایالتی که در آن سکونت می کنید ، اقدام نمایید.

به عنوان مثال در برخی از ایالت ها باید چندماه صبر کنید تا بتوانید درخواست بیمه درمانی داشته باشید ، در صورتی که در برخی دیگر نیازی به انتظار نیست ، از این رو در هنگام مهاجرت تمامی شرایط را از کارشناسان موسسه رجبی جویا شوید . خوب است که در صورت نیاز به صبر در ماه های نخست سکونت در ایالت موردنظرتان حتما از پوشش بیمه های خصوصی استفاده کنید تا در صورت نیاز به درمان متحمل هزینه های هنگفت نشوید.

قوانین دریافت بیمه برای مهاجرین نسبت به شهروندان این کشور متفاوت می باشد و باید فرآیند اخذ بیمه متفاوتی را پشت سر بگذارید.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

کسب به روز ترین اطلاعات از سیستم های بیمه و درمان کشورها با دریافت مشاوره از کارشناسان رجبی.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

بیمه دولتی در کانادا

همانگونه که اطلاع دارید بیمه درمانی در تمامی کشورهای دنیا به بیمه درمانی دولتی و خصوصی تقسیم می شود که هر یک شرایط خاص خود را دارند و اغلب شهروندان در کشور کانادا تحت پوشش بیمه دولتی قرار دارند ، در این  بیمه سرویس های درمانی به صورت استاندارد و اولیه توسط پزشکان و بیمارستان های ارائه می شود.

این سرویس در اغلب ایالت ها یکسان بوده و تنها در برخی ایالت ها خدمات بیشتری همچون فیزیوتراپی نیز می تواند شامل شود . دقت داشته باشید که در صورت تمایل به استفاده از خدمات بیمه عمومی باید کارت درمانی خود را به بیمارستان و یا کلینیک ارائه دهید.

معمولا در بیمه دولتی در کانادا خدمات دندانپزشکی و یا چشم پزشکی درنظر گرفته نمی شود و شما باید با پرداخت هزینه های بیشتر این بخش را نیز برای خود پوشش دهید ، بهداشت و درمان عمومی در کانادا از طریق بیمه دولتی با هزینه ای بسیار مقرون به صرفه و ماهیانه از 40 تا 120 دلار کانادا با توجه به تعداد اعضای خانواده متغیر باشد.

بیمه دولتی در کانادا

بیمه خصوصی در کانادا

بیمه خصوصی در کانادا به عنوان بخش مهمی از سیستم درمانی این کشور شهروندان و مهاجرین را که شرایط مختلفی دارند ، تحت پوشش قرار داده و می توانید در آن از هرگونه خدماتی که تمایل دارید ، بهره مند شوید ، مشخص است که استفاده از بیمه خصوصی گرانتر بوده و باید حق درمانی بیشتری را در ماه پرداخت کنید.

معمولا افراد به دلیل استفاده از خدمات درمانی مهمی همچون دندانپزشکی و یا عمل های جراحی خاص به بیمه خصوصی مراجعه می کنند و بهداشت و درمان عمومی در کانادا از طریق بیمه خصوصی مزایای دیگری همچون عدم معطلی در دریافت خدمات را دارد و شما می توانید با انتخاب مرکز درمانی تان به راحتی توسط پزشک دلخواهتان ویزیت شوید.

نوع شخص قیمت ( دلار کانادا )
خانواده چهار نفره 150 تا 200
آقا مجرد 40 تا 90
خانم مجرد 60 تا 80

بیمه درمانی خصوصی در کانادا انعطاف پذیر بالایی دارید و شما می توانید از طریق اشتغال در این کشور به راحتی بیمه دلخواهتان را انتخاب کنید ، کانادا کشور فرصت ها تلقی شده و می توانید با مطالعه عنوان ما در زمینه کار در  کشور کانادا شرایط خود برای رسیدن به ویزای این کشور را بررسی کنید.

خوب است دقت داشته باشید که شما باید خدمات درمانی در بیمه خصوصی را برای مواردی که در بیمه دولتی این کشور وجود ندارد استفاده کنید ، قیمت بیمه خصوصی با توجه به سطح پوشش و کیفیت متفاوت است اما به صورت میانگین می تواند در محدوده قیمت زیر باشد:

انواع بیمه های درمانی در کانادا

بیمه های درمانی در کشور کانادا می تواند انواع مختلفی را شامل شود که در ادامه قصد داریم به مهم ترین آنها بپردازیم ، البته خوب است دقت داشته باشید که هر یک از این بیمه ها با توجه به شرایط شما می تواند جزئیات خاص خود را داشته باشد و خوب است که قبل از هرگونه اقدام با کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی مشورتی داشته باشید.

انواع بیمه های درمانی در کانادا عبارتند از:

  • بیمه دانشجویی
  • بیمه مسافرتی
  • بیمه عمر
  • بیمه از کارافتادگی
  • بیمه بیکاری

در ادامه با توجه به اهمیت بهداشت و درمان عمومی در کانادا دو بیمه مسافرتی و دانشجویی که می تواند در روند درمان به شما کمک بررسی می شود.

بیمه دانشجویی در کانادا

یکی از موارد بسیار مهمی که در زمینه بهداشت و درمان عمومی کانادا توسط مهاجرین بررسی می شود ، بحث بیمه دانشجویی در این کشور است ، همانگونه که اطلاع دارید ایرانیان زیادی سالانه از طریق ویزای دانشجویی پا به خاک این کشور می گذارند و باید از طریق بیمه مورد تایید دانشگاه خود تحت پوشش قرار بگیرند.

چنانچه از علاقه مندان به دریافت ویزای تحصیل در کانادا هستید ، مقاله ما در سایت را از دست ندهید ، بیمه دانشجویی در کانادا برای افرادی که قصد اقامت در این کشور بیش از 6 ماه را دارند الزامی است . معمولا توسط دانشگاه پیگیری می شود اما به ایالت محل سکونت نیز وابسته می باشد.

بیمه های دانشجویی اغلب تمامی روزهای هفته را به صورت 24 ساعته پوشش داده و در جهت رفاه حال این افراد بسیار مقرون به صرفه هستند ، در این بیمه دانشجویان از خدمات درمای اصلی مانند ویزیت پزشک عمومی ، داروهای تجویزی ، فوریت های دندان ، بستری بیمارستان برای جراحی های عمومی و برخی موارد دیگر بهره مند می شوند ؛ دقت داشته باشید که چنانچه قصد دارید به عنوان دانشجو به کانادا بروید ، حتما قبل از ورود به خاک این کشور وضعیت بیمه درمانی خود را مشخص کنید تا هم زمان خود را مدیریت کرده و هم در انتخاب نوع بیمه تان مشکلی نداشته باشید.

بیمه دانشجویی در کانادا

وضعیت و شرایط بهداشت و درمان عمومی در کانادا بهتر است یا کشورهای اروپایی؟ مقالات زیر را بخوانید و پاسخ را دریافت کنید.

بیمه مسافرتی در کانادا

بیمه مسافرتی بسیار متفاوت با بیمه درمانی در کشور کانادا است و شما می توانید با توجه به زمان ماندن در این کشور ( کمتر از یک سال ) از آن استفاده کنید ، برنامه های زیر به شما فرصت استفاده از بیمه مسافرتی در کانادا را می دهد:

  • تحصیل در دبیرستان های این کشور به مدت نهایتا 10 ماه
  • دوره های زبان به مدت 12 تا 20 هفته
  • برنامه های تابستانی یا کمپ های دانش آموزی
  • برنامه کارآموزی در دانشگاه ها

بیمه درمانی در ایالت های مختلف کانادا

اکنون که با شرایط بهداشت و درمان عمومی کانادا آشنا شدید خوب است که جزئیات درمانی در هر ایالت این کشور را بیشتر شناخته و بتوانید تفاوت های لازم را برای تصمیم گیری در محل سکونت دریابید.

بیمه درمانی در ایالت های مختلف کانادا​

بیمه درمانی استان آلبرتا

بیمه درمانی استان آلبرتا که با نام AHCIP شناخته می شود ، به شما امکان می دهد تا در ابتدای ورود به کانادا تحت پوشش خدمات ضروری قرار گرفته و از برخی خدمات خصوصی نیز بهره مند شوید ، دانشجویان نیز با داشتن مجوز حداقل 12 ماه تحصیل واجد شرایط بوده و پس از سه ماه ورود به این استان بیمه درمانی برای آنها آغاز به کار می کند ، معمولا هزینه بیمه دانشجویی از 60 تا 75 دلار در ماه است.

بیمه درمانی استان انتاریو

در این استان دانشجویان باید بیمه درمانی خود را از بخش خصوصی انتخاب کرده و قادر به استفاده از بیمه دولتی نیستند ، سایر مهاجرین و شهروندان نیز تحت پوشش بیمه درمانی استان انتاریو به نام ( OHIP ) قرار می گیرند و می توانند با استفاده از آن ار مراجعه به پزشک ، کلینیک ها ، خرید دارو ، درمان‌  های سرپایی، خدمات اورژانس و برخی آزمایشات و جراحی ها استفاده کنند.

بیمه درمانی در جزیره پرنس ادوارد

در این جزیره شما می توانید خدمات درمانی از جمله بستری ، مراقبت در منزل ، درمان ‏اعتیاد ، خدمات بهداشت روان ، خدمات مراقبت های اولیه مانند بیماری های مزمن ، دیابت و تغذیه را دریافت کنید ، دقت داشته باشید که بیمه درمانی در جزیره پرنس ادوارد شامل دانشجویان نشده و این افراد باید از همان ابتدا با شرکت های بیمه خصوصی قرارداد بنویسند.

بیمه درمانی استان بریتیش کلمبیا

بیمه درمانی استان بریتیش کلمبیا که با نام MSP شناخته می شود ، به بیماران اجازه می دهد تا از خدمات درمانی همچون مامایی ، پزشکی ، جراحی دهان و دندان در ‏بیمارستان ، معاینات چشم پزشکی و برخی خدمات ارتودنسی استفاده کنند ، مهاجرین معمولا پس از سه ماه می توانند از خدمات درمانی این ایالت بهره مند و کارت سلامت دریافت کنند ، این خدمات شامل دندانپزشکی هم هست.

بیمه درمانی در استان مانیتوبا

در این استان دانشجویانی که قصد سکونت در مانیتوبا بیش از 6 ماه برای تحصیل را دارند ، می توانند از خدمات درمانی دولتی به صورت گسترده استفاده کنند ، هزینه بهداشت و درمان عمومی در کانادا در این استان در حدود 450 دلار در سال است که برای دانشجویان بسیار مقرون به صرفه بوده و می توانید همراه با شهریه دانشگاه نیز آن را پرداخت کنید.

بیمه درمانی استان کبک

بیمه درمانی در استان کبک برای دانشجویان شرایط سختی داشته و شما با ثبت نام جزو تعداد محدود بیمه شدگان قرار بگیرید ، علاوه بر این هزینه بیمه نیز نسبتا بالا بوده و 500 دلار در سال را شامل می شود ، اما دانشجویان برخی از کشورها استثنا بوده و می توانند با حداقل هزینه تحت پوشش قرار گیرند.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

برای دریافت مشاوره رایگان و صحبت با کارشناسان مجرب رجبی کافیست شماره تماس تان را درج کنید!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

پزشک خانواده در کانادا

در این کشور طبق برنامه بهداشت و درمان عمومی در کانادا هر فرد باید یک پزشک خانواده داشته باشد و در هنگام بروز بیماری در ابتدا به او مراجعه کرده و در صورت تشخیص او به متخصص ارجاع داده شود ، در هنگام بیماری به هر مرکز درمانی که مراجعه کنید ، شرح حالتان برای پزشک خانواده ارسال شده و او در جریان کامل سلامتی و درمانتان قرار خواهد گرفت.

برای انتخاب پزشک خانواده در کانادا نیز می توانید مستقیما با شخص پزشک ارتباط برقرار کرده و یا از مسئولین مرتبط در مراکز درمانی مشاوره بگیرید ، پزشک های مشغول به کار در بیمارستان های کانادا با پشت سر گذاشتن آزمون های مختلف توانسته اند به این جایگاه شغلی برسند و شما نیز می توانید با تحصیل در دانشگاه های این کشور نیز صاحب این موقعیت شغلی شوید.

سوالات پر تکرار بهداشت و درمان عمومی در کانادا

بیمه دولتی با هزینه ای بسیار مقرون به صرفه و ماهیانه از 40 تا 120 دلار کانادا با توجه به تعداد اعضای خانواده متغیر است.

  • خانواده چهار نفره 150 تا 200
  • آقا مجرد 40 تا 90
  • خانم مجرد 60 تا 80
  • بیمه دانشجویی
  • بیمه مسافرتی
  • بیمه عمر
  • بیمه از کارافتادگی
  • بیمه بیکاری

بیمه های دانشجویی اغلب تمامی روزهای هفته را به صورت 24 ساعته پوشش داده و در جهت رفاه حال این افراد بسیار مقرون به صرفه هستند ، در این بیمه دانشجویان از خدمات درمای اصلی مانند ویزیت پزشک عمومی ، داروهای تجویزی ، فوریت های دندان ، بستری بیمارستان برای جراحی های عمومی و برخی موارد دیگر بهره مند می شوند.

یکی از مزایای بهداشت و درمان عمومی در کانادا در استان بریتیش کلمبیا امکان بهره مندی از خدمات دندانپزشکی است که در کمتر استانی به مهاجرین ارائه می شود.

کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی ضمن اطلاع از تمامی جزئیات لازم در زمینه بهداشت و درمان عمومی در کانادا ، پاسخگوی سوالات شما عزیزان جهت مهاجرت به این کشور بوده و می توانید از طریق شماره تماس دفاتر تهران و شیراز ما به هر آنچه که از مهاجرت به کشورهای مختلف از جمله کانادا می خواهید ، در کوتاه ترین زمان ممکن برسید ، توصیه می کنیم مقاله بهترین کشورها برای زندگی را نیز در همین سایت بخوانید و اطلاعات خود را کامل کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (1 امتیاز)

یک تخفیف ویژه داریم! 
به مناسبت سال جدید میلادی!

تا آخر دی، می‌تونی با 30درصد تخفیف ، مشاوره تخصصی بگیری و 
با 10 الی 30 درصد تخفیف، قرارداد ببندی!

برای هماهنگی با شماره‌های زیر تماس بگیر:
021-91002525
071-91002525

منو
خانه