فرهنگ ، آداب و رسوم مردم کانادا

فرهنگ ، آداب و رسوم مردم کانادا هم از مردم بومی و هم از مهاجرینی که مهاجرت به این کشور را انتخاب کرده ‎اند ، نشات می ‌گیرد ؛ لذا کانادا کشوری وسیع با تفاوتهای فرهنگی قابل‌توجه است.

کانادا در سال 1867 خودگردان شد و در سال 1982 روابط استعماری‌ با بریتانیا را قطع نمود ، در رابطه با نحوه مهاجرت به این کشور می ‎توانید از راهنمایی های کارشناسان ما در شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) استفاده نمایید و با مطالعه مقاله مهاجرت به کانادا در خصوص روش های مهاجرت به این کشور به اطلاعات مفیدی دست پیدا کنید.

در سال 1951 ، کمیسیون سلطنتی توسعه ملی در هنرها ، ادبیات و علوم در گزارشی هشدار داد که بخاطر سالها نفوذ آمریکا  از طریق فیلم ، رادیو و نشریه ، فرهنگ کانادایی تقریبا غیرقابل تشخیص از فرهنگ همسایه خود ایالات متحده آمریکا است.

فرهنگ ، آداب و رسوم مردم کانادا در گسترده ‌ترین مفهوم خود ، ترکیبی از تأثیرات بریتانیایی ، فرانسوی و آمریکایی است که همگی در هر جنبه ‌ای از زندگی در هم آمیخته است؛ در سال 1971 ، کانادا چند فرهنگی ‌گرایی را به عنوان سیاست ملی رسمی پذیرفت و اکنون دولت فدرال از گروههای قومی مختلف حمایت می‌ کند و به افراد کمک می ‌کند تا به طور کامل در جامعه کانادا مشارکت داشته باشند.

اگر قصد سفر به کانادا را دارید پیشنهاد می ‌کنیم با مطالعه این مقاله بیشتر با فرهنگ ، آداب و رسوم مردم کانادا آشنا شوید.

فهرست مطالب
فرهنگ ، آداب و رسوم مردم کانادا

ترکیب قومیتی در کانادا

ترکیب قومیتی در کانادا چگونه است؟ کانادا کشوری با ملیتی دوگانه (کانادای فرانسوی و کانادای انگلیسی) است که ریشه در تسخیر مستعمره فرانسه (اطراف کبک و انتاریو) توسط بریتانیا در سال 1760 دارد؛ این میراث دوگانه بر مسائل سیاسی و اجتماعی مربوط به کشور تسلط داشته و تا حدودی مردم خود را قطبی کرده است؛ جامعه فرانسوی زبان به شدت از ریشه های فرهنگی و زبان خود دفاع کرده و در برابر همسان سازی مقاومت می کنند.

ترکیب قومیتی درصد
منشا جزایر بریتانیا 28 درصد
منشا فرانسوی 23 درصد
سایر اروپایی ها 15 درصد
آمریکایی 2 درصد
سایر اقوام و عمدتا آسیایی، آفریقایی، عرب 6 درصد

همچنین فرهنگ مردمان بومی آمریکای شمالی از هزاران سال قدمت برخوردار است و قانون اساسی کانادا در سال 1982 وجود اینوئیت ها، متیس ها و بومیان کانادا را به رسمیت شناخت؛ روز ملی مردم بومی که هر ساله در 21 ژوئن برگزار می شود، فرهنگ، میراث و سهم این سه قوم بومی را گرامی و به رسمیت می شناسد.

در سال 1971، کانادا یک سیاست چند فرهنگی گرایی را در قانون اساسی خود گنجاند؛ همچنین، کانادا هر ساله تقریبا 200 هزار مهاجر را از کشورهای مختلف که در جستجوی زندگی بهتر هستند، می پذیرد؛ به طوری که از هر 5 ساکن کانادا، 1 نفر متولد این کشور نمی باشد؛ سهم مهاجرین در تنوع قومی و فرهنگ متنوع کانادا بسیار ارزشمند می باشد.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

شناخت هرچه بیشتر کانادا برای مهاجرت با دریافت مشاوره های تخصصی از کارشناسان آگاه رجبی!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

زبان در کانادا

زبان در کانادا شامل چه موارد مختلفی است ؛ زبان های رسمی که مردم کانادا با آن گویش دارند ، انگلیسی و فرانسوی است ، اما تعداد انگلیسی زبان ها در کانادا بسیار بیشتر از فرانسوی زبان ها می باشد و بیش از 60 زبان بومی از آلگونکوین کری (Algonquin Cree) گرفته تا اینوئیت (Inuit) در سراسر کشور صحبت می شوند.

انگلیسی ، زبان مادری بیش از 60 درصد از ساکنان کانادا است و فرانسوی زبان مادری تنها 25 درصد از ساکنان کانادا می باشد ؛ کبک جایی است که تأثیرات دوران استعمار فرانسه را به وضوح در آن می توان مشاهده نمود و تنها استانی است که زبان فرانسوی در آن رایج ترین زبان می باشد.

همچنین ، فرانسوی توسط بخشی از جمعیت انتاریو و در استان های ساحلی آتلانتیک کانادا ، به ویژه در استان نیوبرانزویک صحبت می شود ؛ در نواحی شمالی کانادا ، زبان رسمی دیگری به نام اینوکتیتوت (Inuktitut) نیز وجود دارد ؛ اینوکتیتوت زبان قوم اینوئیت است و این زبان توسط حدود 30 هزار نفر در کانادا صحبت می شود.

سوابق مربوط به سال 2011 ، زبان های کانادا را به صورت زیر تخمین می زند:

زبان درصد گسترش زبان
انگلیسی (رسمی) 58.7 درصد
فرانسوی (رسمی) 22 درصد
پنجابی 1.4 درصد
ایتالیایی 1.3 درصد
اسپانیایی 1.3 درصد
آلمانی 1.3 درصد
کانتونی 1.2 درصد
تاگالوگ 1.2 درصد
عربی 1.1 درصد
سایر زبان ها 10.5 درصد

دین و اعتقادات در کانادا

دین و اعتقادات در کانادا نیز متاثر از اقوام مختلف می باشد ؛ به طوری که بر طبق برآورد 2011 تعداد هر کدام از پیروان ادیان بر حسب درصد به شرح زیر می باشد:

  • کاتولیک 39 درصد شامل:
    کاتولیک رومی 38.8 درصد
    سایر کاتولیک ها 0.2 درصد
  • پروتستان 20.3 درصد شامل:
    کلیسای متحد 6.1 درصد
    انگلیکان 5 درصد
    باپتیست 1.9 درصد
    لوتری 1.5 درصد
    پنطیکاستی 1.5 درصد
    پرزبیتاری 1.4 درصد
    سایر پروتستان ها 2.9 درصد
  • ارتدکس 1.6 درصد
  • سایر مسیحیان 6.3 درصد
  • مسلمان 3.2 درصد
  • هندو 1.5 درصد
  • سیک 1.4 درصد
  • بودایی 1.1 درصد
  • یهودیان 1 درصد
  • سایر ادیان 0.6 درصد
  • بدون دین 23.9 درصد

خانواده در کانادا

در فرهنگ ، آداب و رسوم مدرک کانادا ؛ خانواده جایگاه بالایی دارد ؛ تا اواسط قرن 20 ، بیشتر خانواده های کانادایی توسط زوج های متاهل اداره می شدند ؛ اما تا سال 2010 ، به خاطر افزایش تعداد زوج هایی که به جای ازدواج ، زندگی مشترک را انتخاب می کردند ، این آمار به میزان زیادی کاهش داشت و بنیان خانواده در کانادا دچار مشکلاتی شد.

ازدواج های کامن لا در کانادا

در کانادا ازدواج های کامن لا بطور رسمی به رسمیت شناخته می‌ شوند و تقریبا شامل حقوق و امتیازاتی برابر با ازدواجهای متعارف هستند؛ با این وجود، قوانین حاکم بر صلاحیت ازدواج های کامن لا در بین استانها ممکن است متفاوت باشد ، در بریتیش کلمبیا، زوج‌ های لابرادور و نیوفاندلند که وارد یک ازدواج کامن لا می ‌شوند، پیش از آن که حقوقی مشابه با همتایان متاهل خود دریافت نمایند ، می بایست دو سال با هم زندگی کنند.

در انتاریو این دوره سه سال و یا در صورت داشتن فرزند یک سال است ؛ کبک ازدواج های کامن لا را به مانند سایر استان ها به رسمیت نمی شناسد و از ترتیبات مشابه به عنوان ازدواج های de facto یا رسمی یاد می کند ؛ این زوج ها از حقوق و وظایفی مشابه زوج های متاهل برخوردارند با این حال ، کبک دارای بیشترین تعداد ازدواج های کامن لا نسبت به سایر استان ها است و در طی سه دهه گذشته ، ازدواج های کامن لا در کانادا چهار برابر شده است.

خانواده‌ های کانادایی در طی سی سال گذشته به سمت خانواده های کوچکتر و افزایش تعداد والدین مجرد گرایش داشته است ؛ همچنین روندها در خانواده ها در سی سال گذشته تغییر کرده است و بیش از 70 درصد از زنان خارج از خانه کار می کنند که این امر باعث برابری بیشتر بین زن و مرد در خانه شده و مردان بیشتری در کارهای خانه ، مراقبت از کودکان و تهیه وعده های غذایی مشارکت دارند.

ازدواج های کامن لا در کانادا

فرهنگ ، آداب و رسوم مردم کانادا در مورد غذاها

فرهنگ ، آداب و رسوم مردم کانادا در مورد غذاها چگونه است؟ در کانادا غذاهای زیادی تهیه می شود که در اروپای غربی نیز این غذاها آشنا هستند ؛ از جمله این غذاها می توان به سیب زمینی ، گوشت و سبزیجات ، پیتزا یا پاستا اشاره کرد.

یکی از غذاهای کانادایی که منشا آن کبک است ، پوتین (poutine) نام دارد ؛ برای تهیه این غذا به سیب زمینی سرخ شده و دلمه پنیر و سس قهوه ای که روی آن می ریزند نیاز است ؛ کانادا بزرگ ترین تولید کننده شیره افرا می باشد و به همین دلیل به کانادا سرزمین افرا نیز می گویند.

کانادا دارای میراث غنی زراعت و کشاورزی در تولید مواد غذایی و محصولات حیوانی است ؛ کانادایی ها به عنوان پرخوران بزرگ به ویژه در خصوص گوشت شناخته می شوند ؛ به طور سنتی اکثر خانواده ها سه وعده غذایی در روز را که شامل صبحانه ، ناهار و وعده اصلی که شام است و در شب صرف می شود را دارند ؛ با توجه به جمعیت بزرگ قومی و متنوع در کانادا ، تنوع وعده های غذایی و غذاهای سنتی در این کشور بسیار قابل توجه است ؛ از دیگر غذاهای پرطرفدار در کانادا ، بیکن پیمیل کانادایی است که از گوشت خوک و آرد ذرت تهیه می شود.

اگر در مورد نحوه رفتن به کانادا کنجکاوید و می خواهید در این مسیر قدم بردارید ، کارشناسان ما در هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی راهکارهای مفیدی را در اختیار شما قرار می دهند ، همچنین برای درک سطح بهداشت و سیستم درمان در کانادا کافیست مقاله بهداشت و درمان عمومی در کانادا را بخوانید و اطلاعات خود را به روز کنید.

مطالعه هر یک از مقالات ارائه شده در این بخش شما را با جنبه ای متفاوت از کشور بزرگ کانادا آشنا می کند.

آداب و رسوم اجتماعی در کانادا

آداب و رسوم اجتماعی در کانادا به این صورت است که کنوانسیون های نامگذاری در کانادا مشابه با ایالات متحده و بریتانیا است و به کودک یک نام ، نام دوم (هر چند که همیشه ذکر نمی شود) و نام خانوادگی می دهد که کنیه و معمولا نام پدر است ؛ با این حال ، استفاده از نام مادر و یا ترکیب نام والدین در کانادا غیر معمول نیست.

در کبک مانند فرانسه معمولا در زمان دیدارها و احوالپرسی ها بر روی هر گونه یک بار بوسه می زنند ؛ برخی از مردان مسن تر حتی ممکن است دست خانم ها را ببوسند ؛ تاجران کانادایی اغلب روابط خود را به شیوه ای محتاطانه آغاز می کنند ، اما زمانی که افراد با یکدیگر بیشتر آشنا شدند ، ممکن است این روابط رسمیت کم تری داشته باشند.

کانادایی ها به مودب بودن اهمیت می دهند و از دیگران انتظار دارند تا با توجه به شرایط ، رفتارهای مناسبی را از خود نشان دهند ، همچنین در زمان ورود و خروج در جلسه باید با همه دست داد و هنگام دست دادن ، تماس چشمی می بایست حفظ شود

اگر برای کار به کانادا می روید خوب است با 10 شرکت و بانک مهم کانادا هم آشنا باشید.

آداب و رسوم اجتماعی در کانادا

سبک ارتباطی کانادایی ها

از موارد تاثیرگذار بر فرهنگ ، آداب و رسوم مردم کانادا ،  سبک ارتباطی کانادایی ها است؛ در کانادا با توجه به منطقه و تنوع فرهنگی، سبکهای ارتباطی می ‌توانند متفاوت باشند؛ با این حال، برخی از سبکهای ارتباطی در سراسر این کشور رعایت می ‌شوند؛ به عنوان مثال، اهالی کسب و کار معمولا مؤدب ، خونسرد و تا حدودی غیررسمی می باشند.

به طور کلی، ارتباطات در کانادا نسبتا غیرمستقیم است که این شاید منعکس کننده ادغام گرایشهای آمریکای شمالی و بریتانیا باشد و هر چند که کانادایی ها در صورت لزوم می توانند آشکارا مخالفت کنند، اما ترجیح را بر آن می گذارند که با درایت و دیپلماسی پیش بروند.

سبک ارتباطی کانادایی ها اساسا عملگرا و متکی بر عقل سلیم است ؛ همچنین ، سبک های ارتباطی بین بخش های انگلیسی زبان و فرانسه زبان کانادا بسیار متفاوت است ؛ فرانسوی زبان ها عموما غیرمستقیم تر و سرزنده تر از انگلیسی‌ ها می باشند ؛ انگلیسی زبانان معمولا صحبت شخصی را که در حال صحبت است ، قطع نمی کنند ؛ چرا که آن ها این کار را بی‌ ادبی می دانند ؛ اما فرانسوی زبان ها بیشتر احتمال دارد که صحبت های دیگری را قطع کنند.

کانادایی ها بیشتر با کلمات گفتاری ارتباط برقرار می کنند تا حالات بدن ؛ عبارات غیرکلامی تنها برای تأکید بر پیام و یا بخشی از سبک ارتباط شخصی یک فرد مورد استفاده قرار می گیرد ؛ همچنین کانادایی ها از بحث درمورد زندگی شخصی با همکاران تجاری خودداری می کنند.

فرهنگ ، آداب و رسوم مردم کانادا در مورد هدیه دادن

فرهنگ ، آداب و رسوم مردم کانادا در مورد هدیه دادن

توجه به فرهنگ ، آداب و رسوم مردم کانادا در مورد هدیه دادن نیز مهم است ؛ به طور کلی ، کانادایی ها برای جشن های تولد و کریسمس هدایایی در نظر می گیرند ؛ لذا ، اگر برای شام به خانه کسی دعوت شده باشید ، یک جعبه شکلات و یا گل هدایای خوبی خواهند بود.

در کبک ، ارسال گل پیش از مهمانی شام آداب صحیحی است ؛ اما از نیلوفرهای سفید به عنوان هدیه نباید استفاده کرد ، چرا که از این نوع گل ها در مراسم تدفین استفاده می شود ؛ همچنین ، پول نقد را به عنوان هدیه نباید انتخاب کرد و معمولا هدایا در زمان دریافت باز می شوند.

فرهنگ کسب و کار در کشور کانادا

فرهنگ کسب و کار در کشور کانادا از دیگر موارد فرهنگ ، آداب و رسوم مردم کانادا است که آشنایی با آن در امور تجاری را نیز نیاز دارد ؛ هر چند که فرهنگ کسب‌ و کار در مناطق مختلف کانادا می تواند متفاوت باشد ، اما رفتارهای تجاری معمولا متقابل هستند.

  • وقت شناسی در امر کسب و کار در کانادا بسیار مهم است و هر مشکلی که ممکن است پیش آید می بایست فورا با همتای تجاری خود در میان گذاشت.
  • شناخت شرکتی که با آن تجارت می کنید و درک خلقیات و ویژگی های آن ها ضروری است.
  • نوع پوشش در مناطق مختلف کانادا ممکن است متفاوت باشد ، به طوری که در برخی از مناطق پوشش کم تر رسمی است ، هر چند که نوع پوشش هوشمندانه توصیه می شود.
  • پوشش تجاری شامل کراوات و کت و شلوار برای مردان نسبتا معمول است و زنان کت و شلوار یا لباس های رسمی و شیک می پوشند.

برای شناخت قوانین و بازارهای کاری در کانادا حتما مقاله کار در کانادا را در همین سایت بخوانید.

جلسات کاری در کانادا

جلسات کاری در کانادا

کانادایی ها جلسات را با کمترین زمان برای گپ زدن های معمولی آغاز می کنند، هر چند که باید انتظار داشت که چند دقیقه ای صرف تبادل موضوعات خوشایند و مواردی از این دست شود؛ در کبک، ممکن است برای ایجاد رابطه زمان بیشتری صرف شود.

معمولا جلسات به خوبی سازماندهی شده و بر طبق برنامه زمانی برگزار می شوند؛ کانادایی ها، حتی اگر موضوعات وارد بحث جدی شود، تمایل به آرام بودن دارند؛ در زمان ملاقات با انگلیسی زبان ها، جلسات ممکن است دموکراتیک تر به نظر آید؛ چرا که تمامی شرکت کنندگان مشارکت خواهند داشت.

جلسات با فرانسوی زبان ها، به خاطر احترام بیشتر به سلسله مراتب و موقعیت، ممکن است بیشتر حول محور ارشدترین شرکت‌ کنندگان بچرخد؛ همچنین، جلسات کاری در کانادا برای بررسی پیشنهادات، برنامه ریزی ها ، طوفان فکری، برقراری ارتباط و تصمیمات برگزار می شوند و همه شرکت کنندگان در جلسات به طور کلی سطوح و تجربیات مختلفی را ارائه می دهند.

سوالات پر تکرار فرهنگ ، آداب و رسوم مردم کانادا

کانادایی ها جلسات را با کمترین زمان برای گپ زدن های معمولی آغاز می کنند، هر چند که باید انتظار داشت که چند دقیقه ای صرف تبادل موضوعات خوشایند و مواردی از این دست شود؛ در کبک، ممکن است برای ایجاد رابطه زمان بیشتری صرف شود.
معمولا جلسات به خوبی سازماندهی شده و بر طبق برنامه زمانی برگزار می شوند؛ کانادایی ها، حتی اگر موضوعات وارد بحث جدی شود، تمایل به آرام بودن دارند.

  • منشا جزایر بریتانیا 28 درصد
  • منشا فرانسوی 23 درصد
  • سایر اروپایی ها 15 درصد
  • آمریکایی 2 درصد
  • سایر اقوام و عمدتا آسیایی، آفریقایی، عرب 6 درصد

زبان های رسمی که مردم کانادا با آن سر و کار دارند ، انگلیسی و فرانسوی است ، اما تعداد انگلیسی زبان ها در کانادا بسیار بیشتر از فرانسوی زبان ها می باشد و بیش از 60 زبان بومی از آلگونکوین کری (Algonquin Cree) گرفته تا اینوئیت (Inuit) در سراسر کشور صحبت می شوند.

یکی از غذاهای کانادایی که منشا آن کبک است ، پوتین (poutine) نام دارد ؛ برای تهیه این غذا به سیب زمینی سرخ شده و دلمه پنیر و سس قهوه ای که روی آن می ریزند نیاز است ؛ از دیگر غذاهای پرطرفدار در کانادا ، بیکن پیمیل کانادایی است که از گوشت خوک و آرد ذرت تهیه می شود.

کانادایی ها به مودب بودن اهمیت می دهند و از دیگران انتظار دارند تا با توجه به شرایط ، رفتارهای مناسبی را از خود نشان دهند ، در کبک مانند فرانسه معمولا در زمان دیدارها و احوالپرسی ها بر روی هر گونه یک بار بوسه می زنند ؛ برخی از مردان مسن تر حتی ممکن است دست خانم ها را ببوسند ؛ تاجران کانادایی اغلب روابط خود را به شیوه ای محتاطانه آغاز می کنند ، اما زمانی که افراد با یکدیگر بیشتر آشنا شدند ، ممکن است این روابط رسمیت کم تری داشته باشند.

به طور کلی ، مزیت فرهنگ ، آداب و رسوم مردم کانادا ، محیط چند فرهنگی روشن‌ فکر و بدون قضاوت آن می ‌باشد ؛ اگر این کشور را جهت تحصیل انتخاب کرده باشید ، باید به وقت شناسی اهمیت دهید و از لحاظ حرفه ‌ای و اجتماعی رفتاری محترمانه در مکالمات ضروری داشته باشید ؛ در مقاله تحصیل در کانادا در این خصوص اطلاعات بیشتری در اختیارتان گذاشته ایم و برای بررسی شرایطتان کارشناسان ما در شرکت مهاجرتی رجبی در دو شعبه تهران و شیراز در خدمت شما هستند.

با برخی از کلاینت های موسسه رجبی که موفق به مهاجرت به کشور کانادا شده اند آشنا شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post

یک تخفیف ویژه داریم! 
به مناسبت سال جدید میلادی!

تا آخر دی، می‌تونی با 30درصد تخفیف ، مشاوره تخصصی بگیری و 
با 10 الی 30 درصد تخفیف، قرارداد ببندی!

برای هماهنگی با شماره‌های زیر تماس بگیر:
021-91002525
071-91002525

منو
خانه