اجاره و خرید ملک در کرواسی

اجاره و خرید ملک در کرواسی یکی از بهترین روش های سرمایه گذاری در این کشور محسوب می شود که علاوه بر نرخ رشد مناسب و قابل قبول از حاشیه امن و مطمئنی برخوردار بوده و میزان ریسک بسیار پایین دارد.

در حال حاضر کرواسی  از یک اقتصاد در حال رشد و توسعه یافته بهره می برد که همین موضوع باعث جذب سرمایه گذاران خارجی به این کشور شده است که همین جذب سرمایه نیز باز به رشد آن کمک شایانی می نماید ، اجاره و خرید ملک در کرواسی دارای مراحل پیچیده و خاصی نیست اما بر اساس شهروندان مختلف کشورها دارای محدودیت و قوانین خاصی است که در این مطلب کارشناسان  شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت 562051 ( موسسه حقوقی رجبی ثبت 40451 ) شما را با اجاره و خرید ملک در کرواسی آشنا خواهند نمود.

همچنین توصیه می کنیم مقاله کار در کرواسی را در کنار این محتوا بخوانید و با تخصص ها و مشاغل مورد نیاز این کشور هم آشنا شوید.

چنانچه برای اولین بار قصد اجاره و خرید ملک در کرواسی را دارید حتما از حضور یک متخصص و یا کارشناس متخصص و یا باتجربه در این زمینه بهره ببرید تا با مشکلاتی از قبیل کلاهبرداری ، اتلاف وقت و سرمایه مواجه نشوید.

نکته : فهرست مطالب حاوی عناوین اصلی این محتواست که هر عنوان به مطلب مربوط به خود لینک شده است ، با انتخاب هر عنوان مستقیما به بخش متناظر با آن هدایت می شوید تا بهتر بتوانید این مقاله را مرور کنید.

فهرست مطالب
اجاره و خرید ملک در کرواسی

محدودیت موجود برای خریداران خارجی ملک در کرواسی

برای اجاره و خرید ملک در کرواسی برای شهروندان خارجی محدودیت هایی وجود دارد تمامی افراد خارجی به راحتی امکان خرید ملک را ندارند و باید شرایطی را دارا بوده و یا نسبت به اخذ مجوز از وزارت دادگستری این کشور اقدام نمایند ، به طور کلی شهروندانی که در دسته های زیر قرار می گیرند قادر به خرید ملک در کرواسی هستند :

  • شهروندان و مقیمان کشور کرواسی
  • شهروندان اتحادیه اروپا
  • شهروندان غیر از اتحادیه اروپا که کشورشان با کرواسی در این زمینه دارای توافق دوجانبه و قرارداد است مثلا سوئیس
  • شهروندانی که جز هیچ یک از دسته های بالا نیستند اما موفق به اخذ مجوز از وزارت دادگستری کرواسی شده اند.

در اینجا باید بگوییم که محدودیت موجود برای خریداران خارجی ملک در کرواسی شهروندان ایرانی را در دسته چهارم قرار می دهد چون دولت ایران با دولت کرواسی در این زمینه توافق نامه ای به ثبت نرسانده و افراد متقاضی این امر باید برای دریافت مجوز از وزارت دادگستری کرواسی اقدام کنند تا در صورت موافقت قادر به اجاره و خرید ملک در کرواسی شوند.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

خرید آسان و بی دغدغه ملک در اروپا با راهنمایی گام به گام کارشناسان حرفه ای رجبی.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

عوامل موثر بر بازار ملک در کرواسی

همانطور که میدانید برخی عوامل وجود دارند که به طور مستقیم و غیر مستقیم بر افزایش یا کاهش قیمت های ملک در یک کشور تاثیر می گذارند و همچنین این عوامل می توانند باعث رشد و یا نزول قیمت ها به صورت غیر قابل توجیه و غیر قابل کنترل نیز شوند که از مهم ترین این عوامل می توان به نرخ رشد قیمت املاک ، نرخ تورم ، نرخ بیکاری ، نرخ مصادره اموال و غیره اشاره کرد.

البته برخی از موارد همانطور که گفتیم مستقیما قیمت بازار املاک را کنترل نمی کند اما باعث افزایش یا کاهش سرمایه گذاری و سرمایه گذار در این بخش می شود که به طبع آن قیمت ها نیز با نوسان مواجه می شوند ، در ادامه مهم ترین عوامی که در حال حاضر بر قیمت اجاره و خرید ملک در کرواسی تاثیر دارند را مشاهده خواهید کرد.

عوامل موثر بر بازار ملک در کرواسی

نرخ رشد قیمت املاک در کرواسی

 کرواسی در حال حاضر از یک اقتصاد رو به رشد و در حال ترقی بهره می برد و به سرعت در حال تبدیل شدن به یک کشور رتبه بالا در جهان است که همین موضوع باعث افزایش مهاجرت به این کشور شده است ، این افزایش مهاجرت نیاز به مسکن را نیز بالا برده است و در نتیجه آن سرمایه گذاران بسیاری این کشور را به عنوان مقصد سرمایه گذاری خود انتخاب کرده اند.

نرخ رشد قیمت املاک در کرواسی نشان می دهد که قیمت مسکن در کرواسی در پایان سال 2021 میلادی 9.1 درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته (مقایسه سه ماهه آخر سال 2020 ) بوده است ، همچنین اکنون هیچ نشانه ای مبنی بر کاهش قیمت ها وجود ندارد  ؛ تقاضا برای خرید خانه بسیار زیاد است و هم خریداران داخلی و هم خریداران خارجی مایل به سرمایه گذاری در این بخش هستند.

نرخ تورم در کرواسی

طبق آخرین آمار در سال 2021 نرخ تورم در کرواسی مقداری برابر 2.6% اعلام شده است که برا کشوری همچون کرواسی که طی نیم قرن گذشته تورمی بالای 100% را هم تجربه کرده است یک رقم جادویی و شگفت انگیز است ، این میزان خود کاملا به تنهایی نشان می دهد که کراسی به چه رشد سیاسی و اقتصادی دست یافته است.

همین پایین بودن نرخ تورم باعث بالا نگه داشتن قدرت خرید مردم شده و دیگر رشد قیمت های غیر متعارف و غیر قابل کنترل را دی این کشور مشاهده نخواهید کرد که باعث می شود بازار املاک بتواند رونق خود را حفظ کند ؛ چون مردم دیگر مجبور به سرازیر کردن سرمایه خود برای تهیه مایحتاج اولیه زندگی نیستند.

تفاوت قیمت خانه در کرواسی بر اساس منطقه شهری

تفاوت قیمت خانه در کرواسی بر اساس منطقه شهری

اجاره و خرید ملک در کرواسی با توجه به عوامل و شرایط مختلف دارای تفاوت هایی با یکدیگر است ، که یکی از این عوامل مهم تفاوت قیمت خانه در کرواسی بر اساس منطقه شهری است ، به طوری که قیمت خانه ها علاوه بر شهرهای مختلف در یک شهر نیز با توجه محله های مختلف نیز با یکدیگر تفاوت دارد ، به طور کلی حومه های شهر ارزان تر و مناطق مرکز شهر و تجاری شهر از قیمت های بالاتری برخوردار هستند.

همچنین هریک از شهرهای کوچک و بزرگ آن دارای محله های خاصی است که مرفه نشینان شهر هستند یا به عنوان مناطق به اصطلاح بالا شهر شناخته می شوند که قیمت اجاره و خرید و فروش خانه در آن ها گاها تا چند برابر سایر نقاط شهر نیز می رسد.

پس یکی از عوامل مهمی که هنگام اجاره و خرید ملک در کرواسی باید مد نظر قرار داد ، استفاده از مشاور ، کارشناس و یا شهروندان آشنایی است که با مناطق مختلف در شهر مد نظر آشنا بوده و بتوانند بهترین گزینه را با توجه به شرایط و سرمایه شما تهیه نمایند ، کارشناسان و مشاوران هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی آماده ارائه بهترین مشاوره ها با توجه به تجارب چندین ساله خود در این زمینه به شما عزیزان می باشند.

تفاوت قیمت خانه در زاگرب با سایر شهر های کرواسی

از آنجایی که کرواسی از نظر جغرافیایی بسیار متفاوت است و همه نقاط کرواسی به یک اندازه در بین خریداران املاک و مستغلات محبوب نیستند ، قیمت املاک مسکونی در شهرهای مختلف آن با یکدیگر متفاوت است که در این میان شناخت قیمت ها در شهر زاگرب پایتخت کرواسی بسیار مهم است.

تفاوت قیمت خانه در زاگرب با سایر شهر های کرواسی کاملا مشهود است ، نکته جالب اینکه زاگرب به عنوان پایتخت گران ترین املاک کرواسی را دارا نیست و شهرهایی چون دوبرونیک ، اسپیلیت ، زادار و رووینی گران ترین شهرهای این کشور از نظر قیمت اجاره و خرید ملک در کرواسی محسوب می شود ، البته با این حساب بازهم زاگرب در دسته شهرهای ارزان قرار نمی گیرد ؛ اما قیمت ها در آن مناسب و قابل درک است.

اگر قصد سرمایه گذاری در کرواسی را دارید باید بدانید که قیمت رشد ملک در شهرهای ساحلی و توریستی بیشتر از سایر نقاط این کشور دیده می شود به طوری که برخی مناطق تا 20% رشد را نیز تجربه کرده اند ، اما زاگرب نسبت به سال گذشته 8.8 % رشد قیمت را تجربه کرده است ؛ اگر قصد سرمایه گذاری در این کشور را دارید مقاله مشخص شده را بخوانید تا بازار سرکمایه و نحوه به سود رسیدن در آن را کاملا بشناسید.

اگر با قصد سرمایه گذاری اقدام به خرید ملک در اروپا می کنید خوب است اطلاعات خود را در این زمینه تکمیل کنید.

قیمت هر متر مربع ملک در کرواسی چقدر است ؟

همانطور که گفتیم قیمت اجاره و خرید ملک در کرواسی با توجه به شهرهای مختلف آن با یکدیگر تفاوت دارد و برخی شهرهای دارای قسمت های بالا و گران و برخی نیز از قیمت های ارزانی برخوردار هستند که این موضوع بستگی به بزرگ و جمعیت شهر ، خدمات ، تجهیزات و امکانات درون شهر و موارد رفاهی و توریستی شهر دارد.

در ادامه قیمت خرید آپارتمان در چند شهر مهم کرواسی را طبق آخرین آماری که کارشناسان موسسه مهاجرتی رجبی در پایان سال 2022 برای شما عزیزان جمع آوری کرده اند را مشاهده خواهید کرد.

شهر هرمترمربع آپارتمان مرکزشهرنه هرمترمربع آپارتمان مرکزشهر
دوبرونیک 4,157.19 یورو 2,776.99 یورو
اسپیلیت 3,721.78 یورو 2,778.36 یورو
زاگرب 3,539.62 یورو 2,384.35 یورو
زادار 2,926.49 یورو 2,341.32 یورو
رییکا 2,319.02 یورو 1,730.11 یورو
ویرویتیتسا 1,450.01 یورو 1,250.01 یورو
شهر آپارتمان 1 خواب مرکز شهر آپارتمان 1 خواب حومه شهر آپارتمان 3 خواب مرکز شهر آپارتمان 3 خواب حومه شهر
دوبرونیک 545.24 یورو 372.02 یورو 710.33 یورو 501.80 یورو
اسپیلیت 466.03 یورو 348.16 یورو 803.93 یورو 595.98 یورو
زاگرب 544.60 یورو 387.16 یورو 904.75 یورو 644.50 یورو
زادار 446.41 یورو 350.59 یورو 1,271.67 یورو 846.30 یورو
رییکا 392.79 یورو 312.60 یورو 665.17 یورو 538.34 یورو
ویرویتیتسا 212.42 یورو 147.62 یورو 299.08 یورو 239.27 یورو

اجاره ماهانه در کرواسی چقدر است؟

اجاره ماهانه خانه و آپارتمان در شهرهای مختلف کرواسی با توجه به عوامل مختلفی تعیین می شود و شرایط گوناگونی که هر شهر دارد بر میزان آن تاثیر بسیاری می گذارد ، به طور مثال شهرهای توریستی که گردشگران در آن بیش تر حضور پیدا می کنند از گران ترین نرخ اجاره ماهانه در این کشور بهره می برند ، البته در این شهرها یافتن خانه به دلیل تقاضای بالا کمی مشکل نیز می باشد.

یا شهرهایی که دارای فرصت های کاری بیش تر بوده و صنایع و شرکت های در آنان به تعداد بالاتری مستقر هستند ؛ همواره از مهاجران بیش تری نیز برخوردار است که این موضوع نیز باعث بالا رفتن تقاضا و قیمت اجاره ماهانه می شود آپارتمان در شهرهای مهم کرواسی را برای شما عزیزان تهیه کرده ایم ؛ جدول را ببینید.

نحوه یافتن ملک در کرواسی

نحوه یافتن ملک در کرواسی به روش های مختلفی امکان پذیر می باشد که بستگی به شرایط و علاقه خریدار دارد که چه روشی برای وی در دسترس تر و یا مورد علاقه تر باشد ، یکی از روش های پر مخاطب و سنتی برای اجاره و خرید ملک در کرواسی مراجعه به مشاورین املاک و بنگاه های معاملاتی ملک در شهرهای مختلف کرواسی است.

اما فراموش نکنید که در صورت حضور در این کشور حتما مجلات و روزنامه های محلی هر شهر را نیز تهیه نموده و آگهی های بخش املاک را بررسی نمایید که معمولا گزینه های مناسبی در این موارد یافت می شود ، اما یکی از ساده ترین روش ها که امکان بررسی از راه دور را هم فراهم می آورد بررسی سایت های اینترنتی می باشد که به آگهی و تبلیغات املاک برای فروش و اجاره در کرواسی می پردازند.

امروزه در سراسر جهان مراجعه به اپلیکیشن ها و سایت ها آگهی اجاره و خرید ملک بسیار رواج پیدا کرده است ، زیرا می تواند در زمان و هزینه های افراد بسیار صرفه جویی کرده و گزینه های بسیار زیادی را هم در دسترس آنان قرار دهد ، پس اگر اجاره و خرید ملک در کرواسی را مد نظر دارید در هر صورت سایت های فعال در این زمینه را بررسی نمایید.

معتبرترین سایت ها آگهی ملک در کرواسی

در ادامه این بخش تعدادی از معتبرترین سایت ها آگهی ملک در کرواسی را مشاهده خواهید نمود که همواره به صورت آپدیت بوده و جدیدترین آگهی های خرید و اجاره خانه یا آپارتمان و حتی زمین را برای خریدارن در دسترس قرار می دهند ، شما در صورت یافتن ملک مناسب و مورد پسند می توانید با مالک ارتباط برقرار کرده و برای بازدید از نزدیک ملک و ادامه مراحل خرید اقدام کنید.

  • https://www.real-estate-slovakia.com
  • https://www.arvinbenet.sk/en
  • https://www.cushmanwakefield.com/en/slovakia
  • https://realting.com/slovakia
  • https://slovakia.realigro.com/for-sale/property
  • https://www.homesgofast.com/property/sale/slovakia
  • https://www.remax.eu/en/region/slovakia
روند خرید املاک و مستغلات در کرواسی

روند خرید املاک و مستغلات در کرواسی

روند خرید املاک و مستغلات در کرواسی تفاوت چندانی با سایر کشورهای اروپایی ندارد ، همانطور که گفتیم شما باید در ابتدا دارای صلاحیت و مجوز لازم برای خرید ملک در کرواسی باشید که در ابتدای مطلب توضیح دادیم ؛ پس از طی این مرحله باید از طریق روش های موجود ملک مد نظر خود را یافته و به همراه فروشنده در یک دفتر اسنادر سمی برای عقد قرارداد حضور پیدا کنید.

توجه داشته باشید که در قراردادی که بین منعقد می شود تمامی شرایط ملک و تعهدات طرفین را قید نمایید ، توصیه می شود حتما از یک مشاور یا کارشناس فعال در این زمینه در کنار خود بهره مند شوید ؛ سپس قرارداد به به امضای رسانده و 10% از قیمت ملک را به عنوان پیش پرداخت به صاحب دفتر پرداخت کنید و در ادامه با یک نقشه بردار و کارشناس ملک مورد نظر را بررسی و تمامی موارد قانونی آن در ادارات مربوطه را پیگیری کرده که ملک دارای وام ، مالیات و هرگونه بدهکاری نباشد.

در آخر با بررسی این موارد با حضور دوباره در دفتر مبلغ کامل ملک را پرداخت کرده و درخواست انتقال مالکیت  و صدور سند جدید به نام خریدار را به ثبت رسانده و منتظر دریافت سند شوید ، این رویه ممکن است تا یک ماه به طول بیانجامد پس از عجله بیخود پرهیز کنید.

صورتحساب خدمات در کرواسی

یکی از موارد مهمی که پس از اجاره و خرید ملک در کرواسی به لیست مخارج مرتبط با ملک و خانه شما اضافه خواهد شد و ارتباط مستقیمی نیز با شهر و محل خرید ملک شما دارد ؛ صورتحساب خدمات در کرواسی بابت اسکان و زندگی در ملک مربوطه است ، اگر خودتان در این ملک ساکن شوید پرداخت آن با شما و اگر ملک را اجاره دهید پرداخت آن با مستاجر می باشد.

این هزینه ها معمولا مرتبط با شهرداری ها بوده و هر منطقه و ایالت با توجه با شرایط خود و خدماتی که به شهروندان ارائه می کند هزینه ای را از آنان دریافت می نماید که در ادامه ما مهم ترین این موارد را برای شما عزیزان تهیه نموده ایم:

هزینه های موجود مبلغ هزینه ها
قبوض ( آب ، برق ، گاز ، زباله ، گرمایش و سرمایش ) برای آپارتمان 85 متری 106 یورو تا 265 یورو
1 دقیق مکالمه تلفی با موبایل بدون هیچ گونه طرح 0.03 یورو تا 0.18 یورو
اینترنت ADSL خانگی با سرعت 60 مگ بر ثانیه بدون محدودیت حجم 19 یورو تا 39 یورو

مالیات و هزینه های وارد بر خرید املاک در کرواسی

علاوه بر قیمت املاک که هنگام خرید توسط فروشنده تعیین می شود ، خریدار باید از هزینه های اضافی که هنگام خرید ملک از او دریافت می شود نیز آگاه باشد ، معمولاً این هزینه ها از 5 تا 8 درصد متغیر است و به عوامل مختلفی بستگی دارد که در ادامه به آن اشاره می کنیم:

  • مالیات نقل و انتقال املاک 3% یا 0%
  • مزد و کمیسیون مشاورین املاک 1% تا 3%
  • مزد کارشناس و مشاور همراه خریدار 1%
  • هزینه دفاتر اسنادر رسمی 200 یورو

البته باید بگوییم که سیستم مالیات و هزینه های وارد بر خرید املاک در کرواسی در برخی از موارد برای بخی از املاک خاص دارای شرایط خاصی می باشد که این موضوع را مهم می دارد که باید پیش از اقدام به خرید به همراه متخصصی در این زمینه اطلاعات کامل و شرایط ملک مد نظر را به دست آورید تا پس از بستن قرارداد با پرداخت مبالغی غیر متعارف و یا غیر پیش بینی مواجه نگردید.

وبینار ویزای بازنشستگی یا تمکن مالی

اگر می خواهید به اروپا مهاجرت کنید و باقی زندگیتان را در کشورهای اروپایی بگذرانید ، قطعاً با چالش هایی رو به رو هستند که مانع تصمیم گیری به موقع و اقدام عملی شما می شود ، در وبینار ارائه شده از هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی ، می توانید با هزینه های زندگی و نحوه اخذ اقامت دائم برخی از کشورهای محبوب اروپایی آشنا شوید و بسیاری از چالش ها و ابهامات خود را بر طرف کنید.

ضمناً می توانید با درج شماره تماس در باکس مشاوره رایگان در نوبت دریافت این سرویس قرار بگیرید ؛ مشاوران ما با شما تماس گرفته و ضمن سنجش رایگان شرایط اولیه شما سوالاتتان را پاسخ می دهند ؛ پس این فرصت را از دست ندهید.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

با درج شماره تماس در این بخش در لیست دریافت مشاوره رایگان از کارشناسان ما قرار بگیرید!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

اخذ اقامت با خرید ملک در کرواسی

بله شما برای اجاره و خرید ملک در کرواسی نیازمند اخذ مجوز از وزارت دادگستری کرواسی هستید ، اما چنان چه موفق به انجام این امر شوید و ملک خود را در این کشور خریداری کنید برای شما اجازه اقامت موقت 1 ساله صادر می شود که این مجوز اقامت تا 5 سال نیز قابل تمدید است.

چنا نچه شما بتوانید پس از دریافت مجوز اقامت موقت خود آن را به مدت 5 سال تمدید نموده و هیچ گونه مشکل کیفری در این کشور نداشته باشید ، قادر خواهید بود تا برای دریافت اقامت دائم خود اقدام نموده و آن را به دست آورید ،که معمولا این موضوع یکی از مهم ترین اهداف خریداران و سرمایه گذاران در بازار ملک کرواسی است.

سوالات پر تکرار اجاره و خرید ملک در کرواسی

با خرید ملک برای شما اجازه اقامت موقت 1 ساله صادر می شود که این مجوز اقامت تا 5 سال نیز قابل تمدید است ، چنانچه شما بتوانید پس از دریافت مجوز اقامت موقت خود آن را به مدت 5 سال تمدید نموده و هیچ گونه مشکل کیفری در این کشور نداشته باشید ، قادر خواهید بود تا برای دریافت اقامت دائم خود اقدام نموده و آن را به دست آورید.

طبق آخرین آمار در سال 2021 نرخ تورم در کرواسی مقداری برابر 2.6% اعلام شده است.

  • دوبرونیک 4,157.19 یورو
  • اسپیلیت 3,721.78 یورو
  • زاگرب 3,539.62 یورو
  • زادار 2,926.49 یورو
  • دوبرونیک 545.24 یورو
  • اسپیلیت 466.03 یورو
  • زاگرب 544.60 یورو
  • زادار 446.41 یورو

قبوض ( آب ، برق ، گاز ، زباله ، گرمایش و سرمایش ) برای آپارتمان 85 متری 106 یورو تا 265 یورو است.

اجاره و خرید ملک در کرواسی یکی از روش های سرمایه گذاری امن در اروپا است که با رشد خوبی نیز مواجه بوده و حاشیه امنی را نیز دارا می باشد ، کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی در دفاتر تهران و شیراز آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان می باشند ، در آخر توصیه می کنیم حتما مقاله مهاجرت به کرواسی را مرور کنید تا با روش های امن و قانونی که شما را در کمترین زمان ممکن به اقامت دائم این کشور می رساند بیشتر اشنا شوید.

برای مقایسه شرایط خرید و اجاره ملک در کشورهای اروپایی مقالات زیر را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
منو
خانه