فرهنگ ، آداب و رسوم مردم کرواسی

فرهنگ ، آداب و رسوم مردم کرواسی شاید برای بسیاری از مردم جهان شناخته شده و تعریف شده نباشید ؛ اما ما ایرانیان به خصوص افرادی که علاقمند به ورزش هستند اسم این کشور را از رد مربیانی که در ورزش های مختلف به خصوص فوتبال در کشور به جا مانده است به خوبی می شناسند.

در ادامه با کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت 562051 ( موسسه حقوقی رجبی ثبت 40451 ) همراه شوید تا فرهنگ ، آداب و رسوم مردم کرواسی بهتر بشناسید.

کرواسی کشوری تازه تاسیس در اروپا است که قدمت بسیاری ندارد ، اما قدمت این سرزمین جدای از مرزهای تازه تشکیل شده بسیار قدیمی و دارای اصالت بسیاری است ، این کشور که مردمان آن اغلب کروات ها هستند جمعیتی 5 میلیون نفره دارد و جالب اینکه طی دو دهه گذشته یکی از توریست پذیرترین مناطق جهان بوده است که هر ساله نیز به علاقمندان و گردشگران این کشور افزوده می شود.

آشنایی و شناخت پیدا کردن از فرهنگ ، آداب و رسوم مردم کرواسی می تواند راه را برای دست یابی به اهداف بسیاری در این کشور هموار نماید ، مخصوصا برای اشخاصی که برای اهدافی چون کار ، تحصیل ، سرمایه گذاری و غیره قصد مهاجرت و سفر به این کشور را دارند ؛ البته این تمام موضوع نیست و ما در مقاله مهاجرت به کرواسی مطالب بسیار مهم تر و اساسی تر را برای علاقمندان مهاجرت به این کشور فراهم و ارائه کرده ایم.

فهرست مطالب
فرهنگ، آداب و رسوم مردم کرواسی

دین و مذهب مردم کرواسی

کرواسی به طور رسمی یک کشور سکولار است ، با این حال مذهب نقش بزرگی در اطلاع رسانی ارزش های فرهنگی کروات ها ایفا کرده است ، اکثریت کروات ها با مسیحیت شناسایی می‌شوند که 86.3 درصد آن ها را به عنوان کاتولیک رومی و 4.4 درصد به عنوان ارتدوکس شرقی معرفی می‌کنند و از جمعیت باقیمانده ، 1.5 درصد مسلمان ، 1.5 درصد با مذهب دیگری ، 3.8 درصد غیر مذهبی یا ملحد و 2.5 درصد مشخص نکرده اند.1

 در طول تاریخ کرواسی ، ارتباط نزدیکی بین هویت قومی و دین و مذهب مردم کرواسی وجود داشته است ، کروات ها ، بزرگترین گروه قومی در کرواسی و عمدتاً به عنوان کاتولیک رومی شناخته می شوند ، در حالی که صرب ها به عنوان ارتدوکس شرقی معرفی می شوند.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

به روز ترین اطلاعات مهاجرتی را از کارشناسان مجرب رجبی بخواهید!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

کاتولیک در کرواسی

در ادامه معرفی فرهنگ ، آداب و رسوم مردم کرواسی باید بگوییم اگرچه کرواسی مذهب رسمی ندارد ، اما مذهب کاتولیک نقش بزرگ و تاثیرگذاری در جامعه دارد ، به عنوان شاخه ای از مسیحیت ، کاتولیک مبتنی بر آموزه خداوند به عنوان «تثلیث مقدس» است که متشکل از پدر ، پسر و روح القدس است. ارزش های مهم در مذهب کاتولیک که در ارزش های فرهنگی کرواسی آشکار می‌شود ، شامل شفقت و مهربانی است ، مانند اکثر کاتولیک ها ، بسیاری از کروات ها اقتدار کشیش و کلیسای کاتولیک رومی را که توسط پاپ رهبری می شود ، می پذیرند.

پیش از این ، روحانیون بودند که آموزش و فرهنگ کشور را شکل می دادند ، اما کلیسا با ظهور کمونیسم بسیاری از نفوذ خود را از دست داد ، از زمان فروپاشی یوگسلاوی کمونیستی ، کلیسای کاتولیک تا حدودی در زندگی مردم شهرت یافته است. با این حال ، بسیاری از مردم نظر بالایی نسبت به کلیسای کاتولیک ندارند و برخی معتقدند که کلیسا در رسانه ها و سیاست حضور بسیار زیادی دارد.

به طور کلی ، بسیاری از کروات ها خود را کاتولیک رومی می دانند و به آموزه های اساسی دین اعتقاد دارند ، اما ممکن است در اجرای ایمان خود از طریق حضور منظم در کلیسا سختگیر نباشند.کاتولیک همچنان یکی از جنبه های مهم هویت کرواسی است و تأثیرات دین در جنبه های مختلف زندگی مشهود است. به عنوان مثال ، لحظات اولیه کاتولیک ، مانند غسل تعمید ، تأیید و ازدواج ؛ بخش مهمی از زندگی و روابط فرد با دیگران است.

زبان مردم کرواسی

زبان مردم کرواسی

در کرواسی به چه زبانی صحبت می شود؟ یقینا اکثر شما در جواب به این سوال خواهید گفت زبان کرواتی که کاملا درست می باشد ، طبق آمار 95 درصد جمعیت کشور بومی زبان هستند و زبان کرواتی استاندارد زبان رسمی مردم کرواسی است که از نزدیک با بوسنیایی استاندارد و صربی استاندارد دنبال می شود ، جالب است بدانید که زبان مردم کرواسی یکی از زبان های رسمی اتحادیه اروپا است ، کرواتی همچنین یکی از زبان های رسمی بوسنی و هرزگوین و یک زبان اقلیت شناخته شده در صربستان و کشورهای همسایه نیز می باشد. در اواسط قرن هجدهم ، اولین تلاش ها برای ارائه یک استاندارد ادبی کرواسی بر اساس گویش نئو-شتوکاوی آغاز شد که به عنوان یک زبان فر منطقه ای برای عقب راندن زبان های محلی چاکاوی ، کاجکاوی و اشتوکاوی عمل می‌کرد.

تاریخچه زبان کرواتی

جالب است بدانید که یک زمانی اصلا زبان کرواتی وجود نداشته است و لاتین تا زمانی که با ورود اسلاوها در قرن ششم و هفتم به گویش اسلاو منتقل شد ، در این منطقه صحبت می شده است. اگر در سراسر بالکان سفر کنید ، متوجه خواهید شد که زبان مردم در بیشتر موارد ، بسیار شبیه است. این به دلیل سیستم گویش مرکزی اسلاوی جنوبی است که به عنوان صربو-کرواسی نیز شناخته می‌شود که توسط یوگسلاوی سابق استفاده می‌شد و صربی و بوسنیایی را نیز ترکیب می‌کرد.

امروزه هر کشوری زبان خود را به عنوان زبان رسمی کشور خود معرفی می کند و یکی از بارزترین تفاوت ها این است که کرواتی با الفبای رومی و صربی به خط سیریلیک نوشته می شود ، زبان های اقلیت در کرواسی زبان های خارجی مکرر در کرواسی صحبت می شود که اقلیت این کشور را تشکیل می دهند. این زبان ها عبارتند از صربی ، انگلیسی ، چک ، ایتالیایی ، آلمانی ، مجارستانی ، اسلواکی و رومی. علیرغم اقلیت بودن ، ایتالیایی و آلمانی هر دو از محبوب ترین ها هستند و انگلیسی در میان غیر محبوب ترین ها می باشد.

آداب و رسوم اولیه

در فرهنگ ، آداب و رسوم مردم کرواسی مردم تمایل دارند که مرتب و متواضعانه لباس بپوشند و پوشیدن لباس های غیر رسمی در اماکن عمومی ممکن است نامناسب تلقی شود ، در کرواسی در حالی که از کنار آن ها در محل کار یا در ملاء عام عبور می کنید سلام کنید ؛ کروات ها معمولاً غریبه ها را به عنوان نشانه احترام می پذیرند.

کروات ها به شدت وقت شناس هستند و انتظار دارند دیگران به موقع بر سر کار یا قرارهای خود حضور داشته باشند و وقت شناسی در یک محیط حرفه ای از اهمیت بیشتری نسبت به محیط های اجتماعی برخوردار است ، ضمن اینکه دوستان هم تأخیر را می بخشند ما تا زمانی که این رفتار به صورت زیاد تکرار نشود.

اما جدای از مبحث فرهنگ ، آداب و رسوم مردم کرواسی برای شناخت بیش تر این کشور و شناخت بازار کار و اوضاع اشتغال حال حاضر آن توصیه داریم مطلب کار در کرواسی را در سایت هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی حتما مطالعه نمایید ؛ تا به شناخت بهتر و کامل تری از بازار کار و اوضاع کسب درآمد در این کشور برسید و بتوانید در صورت مهاجرت خود به این کشور در یکی از مشاغل پر درآمد و مورد نیاز این کشور وارد شده و یک زندگی مناسب برای خودتان دست و پا کنید.

آداب و رسوم اولیه

آداب دید و بازدید

کروات ها اغلب از دیدار و معاشرت با یکدیگر لذت می برند و برای آن ها عادی است که بدون اعلام قبلی به ملاقات دوستان و خانواده خود می‌روند ، اما دیدارهای رسمی و غیر صمسمانه بهتر است که با اعلام قبلی صورت پذیرد.

کروات ها کاملا مهمان نواز هستند و سعی می کنند میزبانی استثنایی باشند ، آن ها تلاش خواهند کرد تا بر موانع زبانی غلبه کنند و گرمای خود را از طریق مهمان نوازی خود نشان دهند ، در صورت پیشنهاد غذا یا قهوه به شما ، بهتر است این پیشنهاد را بپذیرید زیرا امتناع از پیشنهاد ممکن است به عنوان امتناع از مهمان نوازی میزبان تعبیر شود و باعث توهین شود. بازدیدها معمولاً از قبل تنظیم می شوند ، اما عموماً از مهمانان غیرمنتظره استقبال می شود.

از مهمانان انتظار می رود هدیه ای برای میزبانان بیاورند و هدایای مناسب معمولاً یک بطری شراب ، شیرینی یا تعداد فرد گل (تعداد زوج گل برای متوفی است) ، اگر هدف از بازدید مهمانی شام است ، مهمانان باید منتظر بمانند تا میزبان به آن ها نشان دهد که کجا بنشینند.

اغلب ، کروات ها وعده های غذایی متعددی را به مهمانان خود ارائه می دهند و روش مؤدبانه برای نشان دادن اینکه شما غذای دیگری نمی‌خواهید به میزبان خود بگویید این است که بگویید «nema više» («دیگر نیست») و آن ها معمولا رعایت می‌کنند.

با کشور و مردم کرواسی از طریق مطاله مقالات زیر بهتر آشنا می شوید.

آداب غذا خوردن و مهمانی

در ادامه صحبت در رابطه با فرهنگ ، آداب و رسوم مردم کرواسی به برخی از آداب غذا خوردن و مهمانی در این کشور اشاره خواهیم کرد که برای مردم مهم و رعایت آن ها نشان دهنده شخصیت و احترام بیشتر برای شما خواهد شد. در محیط های غیررسمی ، دستمال سفره باز می شود و روی دامن یا شلوار دور میز غذا خوری قرار می گیرد و بسیار معمول است که یک لیوان شراب همراه با غذا باشد.

در کرواسی ، نهار به عنوان وعده غذایی اصلی روز در نظر گرفته می شود و ممکن است شامل چندین وعده غذایی باشد. بسیاری از کروات ها برای صرف ناهار به خانه می روند ، سپس به محل کار یا مدرسه باز می گردند.کروات ها از هدر دادن غذا اجتناب می کنند ؛ ولی این مانع از آن نمی شود که سخاوتمند باشند و غذای فراوانی به مهمانان عرضه کنند.

وقتی با کروات‌ها غذا می‌خورید ، مؤدبانه است که یک لحظه منتظر بمانید تا ببینید آیا کسی قبل از خوردن غذا دعای شکر می‌خواند یا خیر. از آنجایی که اکثر کروات ها کاتولیک هستند ، معمولا مرسوم است که قبل از غذا گفته شود «Grace» ، فقط در صورتی که بدانیم همه مایلند در دعا شرکت کنند ، برخی از خانواده ها به جای گفتن «Grace» ، علامت صلیب را روی سینه خود می گذارند و قبل از غذا می گویند «آمین». اگر در رستوران یا کافه غذا می خورید و همتای کروات شما اصرار به پرداخت دارد ، به او اجازه دهید پرداخت کند ، چون آن ها چیزی به نام تعارف ندارند و اعلام یا اصرار به پرداخت هزینه واقعا به معنای خواستن انجام این کار است.

آداب غذا خوردن و مهمانی

خرافات در جامعه کروات ها

دنیای امروز با اینکه دنیای علم و تکنولوزی شناخته می شود اما هنوز هم در بسیاری از فرهنگ ها در سراسر جهان برخی از اعتقادات و گاها خرافاتی در میان مردم رایج است که برخی کم ارزش و رو به فراموشی و برخی هنوز مهم و شاید هم قابل احترام ، در ادامه برخی خرافات در جامعه کروات ها را به شما معرفی می کنیم که دانستن آن ها شما را به شناخت بهتری از این کشور می رساند.

البته ذکر این مطلب نیز خالی از لطف نیست که روز به روز این تفکرات و خرافه ها در کشور کرواسی در میان جوانان و نسل جدید این کشور کم تر نقل می شود و در حال کم رنگ تر شدن است ؛ اما هنوز به طور کامل فراموش نشده است و حتی گاها برای شوخی مورد استفاده قرار می گیرد.

  • اگر سیگار را مستقیماً روی شمع روشن کنید ، یک ملوان می میرد.
  • هنگام خروج از قبرستان به عقب نگاه نکنید.
  • گربه سیاه در زمان مصر باستان ، نماد الهه بود و در حال حاضر ، نماد ارواح بد و شیاطین. اگر گربه سیاه بیچاره ای را دیدید که از مسیر شما عبور می کند ، سه بار تف کنید.
  • نعل اسبی که بالای تخت وارونه شده کابوس ها را دور نگه می دارد و خوش شانسی را به ارمغان می آورد.
  • در طول شب سوت نزنید! جادوگران را جذب می کند (در برخی مناطق موش ، ارواح بد و غیره)
    هرگز و هرگز کلاه خود را روی تخت نگذارید ، بدشانسی را جذب خواهد کرد.
  • اگر در مورد کسی چیز خوبی می گوید ، سه بار به نزدیکترین شی چوبی بکوبید تا شانس با آن شخص باقی بماند.
  • کف دست چپ شما خارش دارد؟ عالی است ، به زودی مقداری پول خواهید گرفت. کف دست راست شما خارش دارد؟
  • شما شخص دیگری را خوشحال خواهید کرد.
  • وقتی سکسکه می‌کنید ، کسی در مورد شما صحبت می‌کند. احتمالا شایعه.

سوالات پر تکرار فرهنگ ، آداب و رسوم مردم کرواسی

کرواسی کشوری تازه تاسیس در اروپا است که قدمت بسیاری ندارد ، اما قدمت این سرزمین جدای از مرزهای تازه تشکیل شده بسیار قدیمی و دارای اصالت بسیاری است ، این کشور که مردمان آن اغلب کروات ها هستند جمعیتی 5 میلیون نفره دارد و جالب اینکه طی دو دهه گذشته یکی از توریست پذیرترین مناطق جهان بوده است که هر ساله نیز به علاقمندان و گردشگران این کشور افزوده می شود.

کرواسی به طور رسمی یک کشور سکولار است ، با این حال مذهب نقش بزرگی در اطلاع رسانی ارزش های فرهنگی کروات ها ایفا کرده است ، اکثریت کروات ها با مسیحیت شناسایی می‌شوند که 86.3 درصد آن ها را به عنوان کاتولیک رومی و 4.4 درصد به عنوان ارتدوکس شرقی معرفی می‌کنند و از جمعیت باقیمانده ، 1.5 درصد مسلمان ، 1.5 درصد با مذهب دیگری ، 3.8 درصد غیر مذهبی یا ملحد و 2.5 درصد مشخص نکرده اند.

95 درصد جمعیت کشور بومی زبان هستند و زبان کرواتی استاندارد زبان رسمی مردم کرواسی است که از نزدیک با بوسنیایی استاندارد و صربی استاندارد دنبال می شود ، جالب است بدانید که زبان مردم کرواسی یکی از زبان های رسمی اتحادیه اروپا است.

در فرهنگ ، آداب و رسوم مردم کرواسی مردم تمایل دارند که مرتب و متواضعانه لباس بپوشند و پوشیدن لباس های غیر رسمی در اماکن عمومی ممکن است نامناسب تلقی شود ، در کرواسی در حالی که از کنار آن ها در محل کار یا در ملاء عام عبور می کنید سلام کنید ؛ کروات ها معمولاً غریبه ها را به عنوان نشانه احترام می پذیرند ، کروات ها به شدت وقت شناس هستند و انتظار دارند دیگران به موقع بر سر کار یا قرارهای خود حضور داشته باشند.

در محیط های غیررسمی ، دستمال سفره باز می شود و روی دامن یا شلوار دور میز غذا خوری قرار می گیرد و بسیار معمول است که یک لیوان شراب همراه با غذا باشد ، در کرواسی ، نهار به عنوان وعده غذایی اصلی روز در نظر گرفته می شود و ممکن است شامل چندین وعده غذایی باشد. بسیاری از کروات ها برای صرف ناهار به خانه می روند ، سپس به محل کار یا مدرسه باز می گردند.کروات ها از هدر دادن غذا اجتناب می کنند ؛ ولی این مانع از آن نمی شود که سخاوتمند باشند و غذای فراوانی به مهمانان عرضه کنند.

کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی در این مطلب تلاش نموده تا فرهنگ ، آداب و رسوم مردم کرواسی را به طور خلاصه به شما ارائه نمایند ؛ برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین ما در دفاتر تهران و شیراز تماس حاصل نمایید ؛ همچنین مطالعه مطلب تحصیل در کرواسی را نیز فراموش نکنید که اطلاعات بسیار مناسب و مفیدی را به شما ارائه خواهد کرد.

شناخت فرهنگ و آداب و رسوم کدام کشورها برای شما جالب تر است؟ در مقالات زیر با برخی کشورهای اروپایی آشنا می شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
منو
خانه