اجاره و خرید ملک در چک

اجاره و خرید ملک در چک یکی از روش های مناسب و مطمئن سرمایه گذاری در خارج از کشور است که در پی آن می توان به مزایا و امتیازات دیگری نیز دست پیدا نمود که مهم ترین آن ها دست یابی به اقامت اروپا می باشد.

باید توجه داشته باشید که مهاجرت به کشور چک و اجاره و خرید ملک در چک نیاز به کسب اطلاعات دقیق و همراهی فردی با تجربه در این زمینه را دارد که مشاورین و کارشناسان ما در شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) آماده ارائه بهترین خدمات به شما عزیزان هستند  ،در همین راستا توصیه می کنیم مقاله مهاجرت به چک را هم درکنار این محتوا بخوانید تا با کلیات مهاجرت به این کشور و تمام شیوه های امن و صحیح مهاجرتی به چک آشنا شوید.

شما باید در راستای اجاره و خرید ملک در چک با بازار املاک در این کشور آشنایی کامل پیدا نمایید ، همچنین لازم است که از روش های یافتن ملک در این کشور و روش های قانونی برای به ثبت رساندن معاملات جهت اجاره و خرید ملک در چک اطلاعات کافی و به روزی را به دست آورید تا با کلاه برداری و ضرر مالی مواجه نگردید.

در ادامه باید بگوییم که با توجه به اقتصاد کشور چک و بازار مالی مناسب و تورم پایین در این کشور ، اجاره و خرید ملک در چک یکی از روش های مطمئن سرمایه گذاری با سود مناسب می باشد که هم خریداران و هم فروشندگان را راضی نگه داشته است ، در ادامه با ما باشید تا اطلاعات مناسبی را در این زمینه دریافت نمایید.

فهرست مطالب
اجاره و خرید ملک در چک

روناک ، همکار ما در هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی در این بخش از مقاله با شما در خصوص اجاره و خرید ملک در چک صحبت می کند در مدت دو دقیقه و نیم شما می توانید مهمترین موضوعات این مقاله را با دیدن ویدئو و شنیدن پادکست دریافت کنید ؛ فایل پادکست را می توانید دانلود و ذخیره کنید.

پادکست اجاره و خرید ملک در چک​

مجوز خرید ملک در چک برای اتباع خارجی

شهروندان اتحادیه اروپا بعلاوه ایسلند ، نروژ و لیختن اشتاین می توانند به راحتی وارد کشو رچک شده و بدون هیچ گونه محدودیتی نسبت به خرید ملک مد نظر خود اقدام کنند ، همچنین شهروندان ایالات متحده آمریکا نیز به دلیل وجود پروتکل تکمیلی توافق نامه چک و اسلواکی در مورد حمایت متقابل و حمایت از سرمایه گذاران آمریکایی در همین موقعیت و شرایط قرار گرفته و محدودیتی را حس نخواهند کرد.

باید بگوییم که شهروندان خارج از این محدوده به راحتی قادر به خرید ملک در کشور چک نیستند و برای دریافت مجوز خرید ملک در چک باید ویزای این کشور را داشته و 7 سال در این کشور حضور داشته ، اقامت دائم و یا موقت این کشور را داشته و یا در نهایت با یک شهروند چکی ازدواج کرده و پس از دریافت برگ سبز قادر به خرید ملک در این کشور خواهند بود.

البته روش های قانونی دیگری نیز برای دسترسی به خرید ملک در این کشور وجود دارد که برای دریافت راهنمایی کامل در رابطه با این روش ها با کارشناسان موسسه رجبی تماس حاصل کرده و مشاوره های لازم را دریافت کنید.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

خرید ملک با رعایت کلیه قوانین و بدون ریسک در خارج از کشور با مشورت مشاوران حرفه ای و متخصص هلدینگ رجبی.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

روش های یافتن ملک در چک

جهت اجاره و خرید ملک در چک روش های گوناگونی وجود دارد که با توجه به شرایط و گزینه های در دسترس یا مورد علاقه هر شخص می توان املاک موجود در شهرهای مختلف این کشور را مورد بررسی و بازدید قرار داد ، یکی از روش های سنتی و پر طرفدار جهت یافتن ملک در چک ، مراجعه حضوری به مشاورین املاک و بنگاه های معاملات املاک در این کشور است که گزینه های گوناگونی را در اختیار متقاضیان قرار می دهد.

از دیگر روش های یافتن ملک در چک می توان مراجعه به روزنامه های کثیر الانتشار و آگهی های آنان جهت فروش و اجاره ملک نام برد ، زیرا در اکثر روزنامه های سراسری یا محلی این کشور قسمتی جهت آگهی های مرتبط با مسکن در نظر گرفته شده است ، البته شما می توانید از حضور دوستان و یا آشنایان خود در کشور چک نیز بهره ببرید و با راهنمایی ها و مشورت از آنان به منازل مناسبی دست پیدا کنید.

یکی دیگر از روش هایی که امروزه برای یافتن املاک در سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرد ، مراجعه به سایت های اینترنتی فروش و آگهی ملک و یا اپلیکیشن های آکهی ملک می باشد که این روش نیز یکی از بهترین و مناسب ترین شیوه های یافتن منزل مناسب در این کشور است که در ادامه توضیحات بیش تری را به شما ارائه خواهیم کرد.

روش های یافتن ملک در چک

سایت های آنلاین اجاره و خرید ملک در چک

امروزه اینترنت یکی از تاثیر گذارترین ابزار در دسترس انسان است که در تمامی ابعاد زندگی ما وارد شده و اکثر خدمات مورد نیاز را در سریع ترین زمان و با کم ترن هزینه در دسترس ما قرار می دهد ، یکی از این ابعاد مهم خرید و فروش ملک است که با مراجعه به سایت های آنلاین فروش و اجاره ملک و یا نرم افزارهای ارائه کننده این خدمات بر روس گوشی های موبایل این قابلیت را به راحتی بدون نیاز به جا به جایی برای افراد مهیا ساخته اند.

اگر شما هم قصد اجاره و خرید ملک در چک را دارید می توانید حتی از داخل کشور به راحتی املاک متنوع در سراسر این کشور را مشاهده نموده و از قیمت های آنان نیز با مراجعه به سایت های مختلف آگاه شوید و درنهایت در صورت پسند ، با مالک ارتباط یرقرار نموده و برای خرید و عقد قرارداد و انتقال سند اقدام کنید.

در ادامه ما معتبرترین و شناخته شده ترین سایت هایی که نسبت به ارائه آگهی های اجاره و خرید ملک در چک به خریداران اقدام می نمایند را برایتان تهیه کرده ایم که آنان را مشاهده خواهید کرد:

  • https://www.remax-czech.cz/
  • https://www.eurobydleni.cz/
  • https://www.ceskereality.cz/
  • https://www.sreality.cz/
  • https://realitymix.cz/
  • https://www.mercuryestate.com/en/info/czech
مراحل انجام معاملات ملکی در چک

مراحل انجام معاملات ملکی در چک

همانطور که در بالا گفتیم شرایط اجاره و خرید ملک در چک برای شهروندان غیر اتحادیه اروپا سخت تر و نیازمند داشتن شرایطی خاص است تا اجازه خرید ملک برای آنان در چک صادر شود ، حال با در نظر گرفتن دریافت مجوز خرید ملک در چک شما باید در ابتدا از طریق یکی از روش های یاد شده ملک مناسب و مد نظر خود را بیابید تا جهت دیگر مراحل خرید اقدام کنید.

شما پس از یافتن ملک مناسب به همراه مالک در یکی از مشاورین املاک در این کشور حاضر شده و جهت بستن قولنامه و قرارداد اقدام خواهید کرد که باعث رسمی و قانونی شدن خرید شما خواهد شد ، شما باید یک قولنامه را تنظیم و در آن تمامی تعهدات طرفین به طور کامل و مبلغ پیش پرداخت ( 5 تا 10% ) را قید نمایید و به امضای طرفین و مشار املاک برسانید ، دقت کنید که تنظیم قرداد خارج از مشاور املاک و بدون مهر معتبر ارزش قانونی در این کشور نخواهد داشت.

در ادامه مراحل انجام معاملات ملکی در چک ، شما یکی از روزهای بعد به همراه مدارک هویتی ، پاسپورت ، قولنامه و مالک به همراه سند ملک و مدارک هویتی خود به همراه نماینده مشاور املاک در یکی از دفاتر دولتی ثبت سند کشور چک حاضر شده و درخواست خود را جهت انتقال سند و مالکیت ملک به ثبت خواهید رساند و درنهایت با پرداخت مابقی مبلغ مانده ملک مراحل انتقال سند و مالکیت را به اتمام خواهید رساند.

قانون اجاره و خرید ملک در سایر کشور های اروپایی به چه صورت است ؟ مقالات زیر را بخوانید تا تفاوت ها را درک کنید.

مالیات و هزینه های وارد بر خرید املاک در چک

مالیات و هزینه های وارد بر خرید املاک در چک چقدر است؟املاک درچک با توجه به موقعیت و اندازه ملک تحت عنوان مالیات سالانه اسمی در املاک در این کشور قرار می گیرند و هنگامی که ملکی فروخته می شود و مالکیت آن به شخص دیگری انتقال پیدا می کند ، باید 4% مالیات تملک آن پرداخت شود ، این مقدار از قیمت فروش یا ارزش ملک از خریدار دریافت می شود و بستگی به آن دارد که کدام یک مبلغ بیشتری را در بر بگیرد و این مالیات بر عهده فروشنده ملک می باشد.

البته مالیات بر ارزش افزوده ملک را هم نباید فراموش کرد که طبق قوانین مالیاتی در اکثر کشورهای اروپایی برقرار می باشد و مقدار آن 19% از افزایش قیمت و ارزش ملک در نظر گرفته می شود ، پرداخت این مالیات بر عهده خریدار است ، اما باید دقت داشته باشید که این موارد به صورت قراردادی است و می توان توافق کرد که توسط طرفین فروشنده و خریدار به نسبت های مشخصی نیز پرداخت شود.

البته در یکی دیگر از روش های اجاره و خرید ملک در چک ، شما می توانید پس از ثبت شرکت در چک ، تحت مالکیت شرکت خود ملکی را خریداری کنید که روش و اصول قانونی خود را داشته و مزایای خوبی را هم از جهت سرمایه گذاری در چک برای سرمایه گذاران در بر می گیرد که توصیه می کنیم با مشاوره با کارشناسان موسسه مهاجرتی رجبی و یا مراجعه به مقاله های مربوطه اطلاعات کامل و دقیقی را در این زمینه به دست آورید.

مالیات و هزینه های وارد بر خرید املاک در چک

هزینه های اصلی خرید ملک در چک

همانطور که مستحضر می باشید خرید ملک در کشور چک علاوه بر مالیات ، هزینه های دیگری را هم در بر می گیرد که حتما باید به آن ها توجه داشت و مبالغ آنان را مد نظر قرار داد ، زیرا این موارد در برگیرنده مبلغ ناچیزی نیستند و مقدار آن ها قابل توجه است ، در ادامه هزینه های اصلی خرید ملک در چک علاوه بر مالیات را مشاهده خواهید نمود:

  • هزینه مشاور املاک 2.5 % الی 5%
  • هزینه ثبت در دفتر اسناد 0.01% تا 0.02%
  • کمیسیون مشاور املاک 5% الی 10%
  • هزینه خرید تمبرها در دفتر ثبت اسناد 36 یورو
  • تایید 2 امضای خریدار و فروشنده در دفتر اسناد 2 یورو
عوامل موثر بر بازار ملک در چک

عوامل موثر بر بازار ملک در چک

یقینا عوامل موثر بر بازار ملک در چک بسیارند که هر یک باعث افزایش یا کاهش قیمت شده و یا خواهند شد ، برخی از این عوامل به صورتی ثابت وجود دارند و تغییری نخواهند داشت اما می توانند امنیت سرمایه گذاری شما را تا حد زیادی نشان دهند ، مانند نرخ مصادره اموال و یا نرخ رشد قیمت املاک در چک.

البته باید توجه داشت که هدف شما از اجاره و خرید ملک در چک چیست ، اگر شما به طور کلی جهت تحصیل در چک و یا کار در چک به این کشور مهاجرت کرده و هدف شما از اجاره و خرید ملک در چک ، تهیه یک سقف و مسکن برای اقامت باشد پس یقینا این کار از لحاظ سرمایه گذاری چندان مورد اهمیت نیست اما اگر فقط به جهت یک سرمایه گذاری به این موضوع نگاه کنید باید عوامل بسیاری دیگری را هم مد نظر قرار دهید.

شما می توانید با مراجعه به مقاله های مربوط به تحصیل و کار در این کشور اطلاعات بسیاری را نیز در زمینه تهیه مسکن و دیگر موارد مربوط به کشور چک به دست آورید و یا با حضور در دفاتر تهران و شیراز موسسه رجبی با مشاورین ما دیدار کرده و از راهنمایی های آنان به طور رایگان بهره مند شوید ، در ادامه مهم ترین عوامل موثر بر بازار ملک در چک را بررسی خواهیم کرد.

نرخ مصادره اموال

نرخ مصادره اموال و یا به بیانی دیگر سلب مالکیت از سمت دولت میزبان در هر کشور زمانی اتفاق خواهد افتاد که دولت آن کشور بتواند به صورت یک طرفه از سرمایه گذار سلب مالکیت ملک وی را نموده و آن را به اختیار و مالکیت دولت درآورد و به این صورت سرمایه گذار یا همان خریدار و مالک ملک نتواند اختیار کامل و مطمئنی بر سرمایه خود داشته باشد.

این نرخ امنیت سرمایه گذاری در کشور چک را نشان می دهد و بازه آن از 1 تا 10 در نظر گرفته می شود و هرچه عدد به سمت 10 میل کند خطر بیش تری برای مصادره مال و قدرت یکطرفه در اختیار دولت بودن ، وجود دارد و هرچه به 1 میل کند امنیت خرید ملک بالاتر می باشد که در سال 2021 کشور جمهوری چک موفق به کسب امتیاز 1 شده است که نشان از امنیت بسیار بالای سرمایه گذاری از این دیدگاه را دارد.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

اخذ اقامت دائم کدام کشورها با خرید ملک امکان پذیر است؟ از حرفه ای های رجبی بپرسید.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

نرخ رشد قیمت املاک در چک

نرخ رشد قیمت املاک در چک می تواند میزان سود بخش بودن سرمایه گذاری در بخش املاک این کشور را به شما نشان دهد که آیا خرید ملک در چک یک سرمایه گذاری موفق خواهد بود یا خیر و باید به آن به عنوان یک سرمایه گذاری راکد و بدون بهره نگاه کرد ، قیمت مسکن در کشور چک طی پنج سال گذشته نزدیک به 10 درصد سالانه افزایش یافته است که بیش از دو برابر افزایش دستمزدها می باشد ، در نتیجه ، خریداران خانه در جمهوری چک باید 11.4 برابر متوسط ​​حقوق سالانه برای خرید 70 متر مربع حقوق بپردازند.

طبق آخرین آمار به دنبال افزایش سالانه 8.5 درصدی در سال 2020 ، 7.6 درصدی در سال 2019 ، 18.5 درصدی در سال 2018 ، 4.6 درصدی در سال 2017 و 8.9 درصدی در سال 2016 تعداد املاک در حال حاضر در کشور چک به 352254 واحد رسیده است و انتظار می رود با رشد اقتصادی این کشور بازار املاک نیز رشد بیشتری را تجربه نماید.

پس طبق این آمار اجاره و خرید ملک در چک از جهت سرمایه گذاری می تواند شما را به سود مناسبی برساند.

قیمت خرید و فروش املاک در چک

قیمت خرید و فروش املاک در چک

شاید مستحضر باشید که قیمت خرید و فروش املاک در چک در دسته کشورهای غیر ارزان اروپا قرار می گیرد که دلیل عمده آن را کمبود ملک و خانه در این کشور می دانند و همین موضوع باعث شده که نرخ رشد املاک در این کشور نسبت به متوسط اروپا بالاتر باشد ، به همین خاطر برای یافتن ملک در این کشور سعی کنید که وقت زیادی را صرف کرده و گزینه هایی بسیاری را بررسی نمایید تا مناسب ترین و مقرون به صرفه ترین ملک را به دست آورید.

همچنین قیمت اجاره و خرید ملک در چک بستگی زیادی به شهر و محله ملک مد نظرتان دارد و قیمت ها می تواند از یکی شهر به شهری دیگر و یا از محله ای به محله ای دیگر تفاوت بسیاری داشته باشد ، به طور کلی قیمت خرید و اجاره ملک در شهرهای بزرگ و اصلی این کشور گرانترین حالت است و نرخ خرید و فروش در شهرهای کوچک و روستاها به حداقل می رسد.

گرانترین شهر جهت اجاره و خرید ملک در چک پایتخت این کشور ، پراگ است و بعد از آن شهرهای برنو ، اولوموتس ، اوستراوا و لیبرتس به ترتیب و به طور متوسط گرانترین نرخ اجاره و خرید خانه را به خود اختصاص می دهند ، باید در نظر داشته باشید که نرخ اجاره و خرید منزل در مرکز شهر و قسمت های اداری و تجاری این شهرها گران تر از محله ها و شهرک های اطراف شهر هستند.

نام شهر قیمت خرید هر مترمربع آپارتمان در مرکز شهر قیمت خرید هر مترمربع آپارتمان در حومه شهر
پراگ 170 هزار کرونای 117 هزار کرونای
برنو 119 هزار کرونای 97 هزار کرونای
لیبرتس 53 هزار کرونای 44 هزار کرونای
اوستراوا 61 هزار کرونای 44 هزار کرونای
اولوموتوس 72 هزار کرونای 64 هزار کرونای

متوسط قیمت ملک در شهرهای مختلف چک

در ادامه این قسمت متوسط قیمت ملک در شهرهای مختلف چک را مشاهده خواهید کرد ، این مبالغ طبق آخرین قیمت های به روز در سال 2021 می باشند که توسط کارشناسان موسسه مهاجرتی رجبی تهیه و جمع آوری شده اند.

قیمت اجاره ملک در چک

قیمت اجاره ملک در چک مانند خرید ملک در این کشور بالا است و همیشه خانه های خالی در سریع ترین زمان ممکن اجاره داده می شوند که دلیل این موضوع نیز همان کمبود مسکن در این کشور است ، اما خوشبختانه املاک اجاره ای در این کشور به خصوص در شهرهای اصلی با امکانات و تجهیزات مناسب ، کافی و به روز به مستاجرین اجاره داده می شوند که یکی از مزیت های اجاره ملک در چک است.

قیمت اجاره نیز در چند شهر اصلی این کشور بالاترین نرخ را دارد و پراگ را باید گرانترین شهر جهت اجاره و خرید ملک در چک در نظر گرفت ، دقت داشته باشید که فقط به املاک و یا سایت های اینترنتی اکتفا نکنید و از آشنایان و دوستان خود نیز در این کشور برای اجاره منزل پرس و جو کنید زیرا معمولا صاحب خانه ها در این کشور از آشنایان و دوستان خود و کسانی که از طریق آشنایی برای اجاره ملک معرفی شوند قیمت معقول تر و ارزان تری دریافت می کنند.

نرخ اجاره ماهانه در شهرهای اصلی چک

در این قسمت نرخ اجاره ماهانه در شهرهای اصلی چک را برای شما جمع آوری کرده ایم و این مبالغ آخرین و به روزترین قیمت های اجاره در کشور چک می باشند.

نام شهر اجاره ماهانه آپارتمان 1 خواب مرکز شهر اجاره ماهانه آپارتمان 1 خواب حومه شهر اجاره ماهانه آپارتمان 3 خواب مرکز شهر اجاره ماهانه آپارتمان 3 خواب حومه شهر
پراگ 20 هزار کرونای 15500 کرونای 38 هزار کرونای 26 هزار کرونای
برنو 15600 کرونای 13 هزار کرونای 27 هزار کرونای 20 هزار کرونای
لیبرتس 8500 کرونای 7 هزار کرونای 17 هزار کرونای 12 هزار کرونای
اوستراوا 12 هزار کرونای 9 هزار کرونای 20 هزار کرونای 17 هزار کرونای
اولوموتوس 12 هزار کرونای 8 هزار کرونای 18 هزار کرونای 17 هزار کرونای
اخذ اقامت با خرید ملک در چک

اخذ اقامت با خرید ملک در چک

شاید یکی از اصلی ترین دلایل توجه متقاضیان به اجاره و خرید ملک در چک ، اخذ اقامت با خرید ملک در چک باشد که باید بگوییم متاسفانه دولت این کشور برای خریداران ملک و سرمایه گذاران در این بخش به تنهایی ، اعم از ملک مسکونی ، تجاری ، کشاورزی و یا زمین هیچگونه امتیاز اعطای اقامت موقت و یا دائمی را در نظر نگرفته است.

همانطور که قبلا گفتیم بلعکس برای داشتن اجازه خرید ملک در چک باید نوعی اقامت این کشور را داشته باشید.

اما دقت داشته باشید که اخذ اقامت با خرید ملک در چک اگر با روش های دیگر مهاجرت به این کشور همراه باشد می تواند در نهایت برای شما اقامت دائم این کشور را به دست آورد که توصیه می کنیم برای دریافت توضیحات مفصل و دقیق در این رابطه با مشاورین ما تماس حاصل نموده و به طور کامل اطلاعات مورد نیازتان را به دست آورید ، همچنین می توانید شرایط خرید خود را در پایان این مقاله در بخش دیدگاه بنویسید تا مشاوران هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی در این زمینه شما را راهنمایی کنند.

مزایای خرید ملک در چک

امیدواریم که تا این قسمت از مطلب خودتان متوجه مزایای خرید ملک در چک شده باشید و توانسته باشید امتیازات و مزایایی که این سرمایه گذاری می تواند برای شما به ارمغان آورد را به دست آورید ، اجاره و خرید ملک در چک یک فرصت مناسب برای سرمایه گذاری کوتاه مدت و یا بلند مدت است که در هر دو صورت می تواند سود مناسبی را عاید سرمایه گذار کند.

مازاد برتمام این مواردی که تا این قسمت به شما عرض کردیم ، دقت داشته باشید که با مراجعه به مقاله هزینه های زندگی در چک از مخارج و هزینه های اقامتی و زندگی در این کشور نیز اطلاعات دقیق را به دست آورید و بررسی نمایید که آیا زندگی در این کشور برای شما مقرون به صرفه است یا خیر ، با اینکه باید گفت هزینه زندگی در این کشور ارزان و بسیار مناسب است.

در ادامه مهم ترین مزایای خرید ملک در چک را برایتان به طور خلاصه و مفید تهیه کرده ایم که شما را به نتیجه مناسب خواهد رساند.

مزایا

  • دریافت سود مناسب در سرمایه گذاری بلند مدت و کوتاه مدت در بازار املاک کشور چک
  • امنیت بالای سرمایه گذاری و نرخ مصادره پایین از سوی دولت
  • نرخ رشد بالا و قابل قبول سالانه قیمت و بازار املاک در چک
  • وجود دائم مشتری برای فروش ملک در این کشور
  • اجاره ملک شما در سریع ترین زمان ممکن و به قیمت بسیار مناسب
  • روش های متفاوت و همواره در دسترس جهت جستجوی ملک

سوالات پر تکرار اجاره و خرید ملک در چک

شهروندان اتحادیه اروپا بعلاوه ایسلند ، نروژ و لیختن اشتاین و همچنین شهروندان ایالات متحده امریکا می توانند بدون هیچ گونه محدودیتی نسبت به خرید ملک در چک اقدام کنند ، بقیه افراد قادر به خرید ملک در چک نیستند مگر اینکه ویزای این کشور را داشته باشند و 7 سال در این کشور حضور داشته ، اقامت دائم و یا موقت این کشور را اخذ کرده باشند.

هنگامی که ملکی در چک فروخته شود و مالکیت آن به شخص دیگری انتقال پیدا کند ، باید 4% مالیات تملک آن پرداخت گردد ، این مقدار از قیمت فروش یا ارزش ملک از خریدار دریافت می شود.

• هزینه مشاور املاک 2.5 % الی 5%
• هزینه ثبت در دفتر اسناد 0.01% تا 0.02%
• کمیسیون مشاور املاک 5% الی 10%
• هزینه خرید تمبرها در دفتر ثبت اسناد 36 یورو
• تایید 2 امضای خریدار و فروشنده در دفتر اسناد 2 یورو

بله ، قیمت مسکن در کشور چک طی پنج سال گذشته نزدیک به 10 درصد سالانه افزایش یافته است که بیش از دو برابر افزایش دستمزدها می باشد ، در نتیجه ، خریداران خانه در جمهوری چک باید 11.4 برابر متوسط حقوق سالانه برای خرید 70 متر مربع حقوق بپردازند.

قیمت اجاره و خرید ملک در چک در دسته کشورهای غیر ارزان اروپا قرار می گیرد که دلیل عمده آن را کمبود ملک و خانه در این کشور می دانند و همین موضوع باعث شده که نرخ رشد املاک در این کشور نسبت به متوسط اروپا بالاتر باشد.

  • پراگ 170 هزار کرونای
  • برنو 119 هزار کرونای
  • لیبرتس 53 هزار کرونای
  • اوستراوا 61 هزار کرونای
  • اولوموتوس 72 هزار کرونای

این موارد از جمله اصلی ترین مزایای اجاره و خرید ملک در چک می باشند که کارشناسان ما در شرکت مهاجرتی رجبی برای شما عزیزان جمع آوری کرده اند ، جهت کسب اطلاعات دقیق تر و یا رفع ابهامات و سوالات خود می توانید با تماس و یا حضور در دفاتر تهران و شیراز ما از راهنمایی های رایگان مشاوران ما بهره مند شوید ، همچنین اگر می خواهید برای زندگی در خارج ارزان ترین کشور ها را بشناسید ، سری به مقاله ارزان ترین کشور دنیا برای زندگی در همین سایت بزنید ؛ مطالب جالبی را خواهید خواند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (1 امتیاز)
منو
خانه