فرهنگ ، آداب و رسوم مردم چک

فرهنگ ، آداب و رسوم مردم چک  از موارد مهم برای انتخاب این کشور برای مقصد مهاجرت است ، فرهنگ چک به دلیل موقعیت جغرافیایی آن در میانه اروپا شکل گرفته است.

تأثیرات همسایگان ، تغییرات سیاسی و اجتماعی ، جنگ ‌ها و زمان‌ های صلح ، همه آثار خود را در فرهنگ چک به جا گذاشتند ، اهمیت پراگ به عنوان یک مرکز فرهنگی اروپایی در طول تاریخ افزایش یافت و کاهش یافت ، اما فرهنگ چک تا به امروز تغییر بسیاری کرده است ، برای آشنایی با شرایط مهاجرت به چک با دفتر موسسه رجبی به شماره ثبت 562051 تماس بگیرید.

جمهوری چک یکی از جذاب ترین مقاصد اروپای مرکزی برای مهاجران است ، غنی از فرهنگ و سنت و شهرت به دلیل طبیعت خیره کننده و پیست های اسکی ، محیط و سبک زندگی دلپذیری را برای اتباع خارجی فراهم می کند که مشتاقانه منتظر اقامت در اینجا هستند ، البته فرصت های حرفه ای متنوعی را هم  فراهم می کند.

مردم چک در تمام تلاش های خود بسیار سازنده هستند ، آنها آموزش را بسیار جدی می گیرند زیرا 90٪ از شهروندان آن حداقل تحصیلات متوسطه را به پایان رسانده اند که یکی از بالاترین نمرات برای سواد در اروپا است ،  این کشور همچنین تعداد زیادی مخترع مانند Jan Janský را تربیت کرده است که اولین کسی بود که گروه های خونی را به 4 نوع تقسیم کرد.

فهرست مطالب
فرهنگ ، آداب و رسوم مردم چک

جشنواره ها و تعطیلات رسمی در جمهوری چک

هر ساله جمهوری چک چندین تعطیلات رسمی تاریخی و مذهبی را برگزار می کند ؛ جشنواره ها و تعطیلات رسمی در جمهوری چک را در جدول مشاهده می کنید.

در فرهنگ ، آداب و رسوم مردم چک برخی رویداد های دیگر مانند جشنواره بهار پراگ که یک جشنواره بین المللی موسیقی است ، در نیمه دوم ماه می برگزار می شود ، در ماه های ژوئن و جولای ، شاهد جشنواره بین المللی فولکلور در استرانیس و جشنواره بین المللی فیلم در کارلووی خواهید بود که هر دو سال یکبار برگزار می شود ، جایزه بزرگ ، یک مسابقه موتورسواری محبوب است که  در ماه آگوست برگزار می شود ، در واقع، همیشه در طول سال اتفاقاتی در کشور در جریان است.

تاریخ مناسبت
ا ژانویه سال نو
ا مه روز کارگر
8 مه روز آزادی
5 جولای روز سنت سیریل
6 ژانویه بزرگداشت مرگ یان هوس
28 اکتبر روز بنیاد جمهوری
17 نوامبر بزرگداشت انقلاب مخملی
24 ، 25 و 26 دسامبر کریسمس
منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

با درج شماره تماس در این بخش ، می توانید با کمک مشاوران خبره رجبی شرایط مهاجرتی خود را بررسی کنید.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

غذا های محلی در جمهوری چک

غذا های محلی در جمهوری چک به شدت از غذاهای آلمانی و بالکان الهام گرفته شده است ، غذاها معمولاً غنی هستند و اغلب با خامه غلیظ همراه هستند و بدون نان خورده می شوند ،  غذاهای سنتی که در طول جشن‌ های مذهبی تهیه می‌شوند، حتی فراوان ‌تر هستند و اغلب به صورت هنری و مضمونی ساخته می‌شوند.

در فرهنگ ، آداب و رسوم مردم چک در حالی که غذا های محلی به طور سنتی شامل گوشت در سس ، چاشنی های غنی ، آبجو ، گوشت خوک ، سیب زمینی ، کره و خامه است ، این بدان معنا نیست که نمی توانید گزینه های سبک تری برای غذاخوری پیدا کنید ، اکثر رستوران ها جایگزین های کالری کمتری را در کنار غذاهای اصلی سرو می کنند.

یکی از محبوب ترین میان وعده های چک شامل یک سوسیس به نام ورت ، یک تکه نان سبوس دار و یک لایه خردل است ،  از دیگر غذاهای چک، knedlíky ( از آرد ، تخم مرغ ، مخمر و نان کهنه) ، vepÅo-knedlo-zelo  ( گوشت خوک کبابی با کوفته و کلم ترش ) ، smažený Sýr ( پنیر سرخ شده با سیب زمینی سرخ شده) و  غیره است.

غذا های محلی در جمهوری چک

علاوه بر غذاهای ملی غنی، جمهوری چک میزبان تعداد زیادی رستوران بین المللی و فست فود های زنجیره ای است ، اگر به دنبال رستوران و فست فود آشنا هستید ، مک دونالد ، استارباکس ، پیتزا هات و سایرین را می توان در شهر های بزرگ کشور یافت ، در مورد فست فود محلی ،  Havelská Koruna یک گزینه محبوب برای یک غذای مقوی چک با هزینه مقرون به صرفه است.

نوشیدنی های محلی در جمهوری چک

آبجو با اختلاف زیاد محبوب ترین نوشیدنی بین نوشیدنی های محلی در جمهوری چک است ، در واقع، این کشور اغلب به عنوان بزرگترین مصرف کننده آبجو در جهان ذکر می شود ؛  این کشور که به عنوان وطن پیلسنر (نوعی لاگر کم رنگ) شناخته می شود ، مقصدی محبوب برای نوشیدنی های آبجو از سراسر اروپا است ، رستوران ‌ها ، کافه ‌ها و کلوب ‌های محلی نزدیک به 500 نوع آبجو از جمله قهوه‌ای ، بلوند ، سفید و غیره سرو می‌کنند ؛ شراب نیز بخشی ضروری از فرهنگ ملی ، به‌ویژه شراب بوهمیایی است ؛ موراویای جنوبی همچنین منطقه ای است که به دلیل شراب های ریزلینگ خود شناخته شده است.

اهمیت خانواده در جمهوری چک

اهمیت خانواده در جمهوری چک

اهمیت خانواده در جمهوری چک چقدر است؟ چک به روابط خانوادگی بسیار اهمیت می دهد ،  والدین ، فرزندان و نوه ها همیشه به دنبال فرصتی برای با هم بودن هستند و شام خانوادگی بخشی از سبک زندگی سنتی است ،  و علیرغم مدرنیزه شدن و تغییرات قابل توجه در طول سال ها ، خانواده ها هنوز از اهمیت قابل توجهی در زندگی چک برخوردار هستند.

در فرهنگ جمهوری چک، خانواده‌ ها صمیمی و مهمان نواز هستند ، آنها به ندرت بیش از دو فرزند دارند و زندگی مشترک اعضای خانواده به خصوص پدربزرگ و مادربزرگ معمول است ،  در شهر های کوچک ، مردم در بلوک‌ های آپارتمانی زندگی می‌کنند اما  از بازدید از کلبه ‌های روستایی خود در آخر هفته لذت می‌برند ، زندگی در یک خانه کوچک با باغ در خارج از شهر و رفتن به شهر فقط برای کار ، مطالعه یا فعالیت  های ویژه بعد از ظهر به طور فزاینده ای رایج است.

مدل یک خانواده سنتی چک (که در آن پدر تنها مسئول درآمد خانواده بود و مادر از فرزندان و خانواده مراقبت می کرد) در سال های اخیر بسیار تغییر کرده است. هر دو والدین در تصمیم گیری های مهم شرکت می کنند، در صورت امکان نظر فرزندان خود را نیز جویا می شوند.

زبان های رایج در جمهوری چک

زبان های رایج در جمهوری چک که توسط مردم صحبت می شود و با لهجه یا گویش خاصی از منطقه ای به منطقه دیگر متفاوت است ،  این زبان از الفبای لاتین استفاده می کند و کاملاً شبیه به زبان اسلواکی است “این زبان یکی از آسان ترین زبان ها برای یادگیری نیست” اما شهروندان چک با کسانی که مشتاق یادگیری زبان خود هستند بسیار دوستانه هستند بنابراین آهسته صحبت می کنند ، علاوه  بر این زبان بسیاری از مردم چک  به زبان های انگلیسی ، اسلواکی ، لهستانی ، آلمانی یا روسی کاملا مسلط هستند.

شناخت یک کشور جنبه های بسیار گسترده ای دارد ؛ با برخی از چهره های جمهوری چک در مقالات زیر آشنا شوید.

مذهب جمهوری چک

شاید بپرسید مذهب جمهوری چک چیست؟ اخیراً 39.8 درصد از چک‌ ها خود را ملحد می‌دانند ، 39.2٪ کاتولیک رومی هستند و 4.6٪ پروتستان هستند ، با 1.9٪ در کلیسای اصلاحات Hussite که توسط چک تأسیس شده است ، 1.6٪ در کلیسای انجیلی اخوان چک ، و 0.5٪ در کلیسای انجیلی سیلزی ،  3٪ اعضای کلیسای ارتدکس هستند و 13.4 درصد بلا تکلیف هستند.

تابو ها در جمهوری چک

 نشان دادن انگشت به کسی یک حرکت بی ادبانه است ،  در مورد پول / حقوق نپرسید ،  این باعث ناراحتی مردم می شود و می تواند بی ادب تلقی شود ،  فرهنگ همجنس گرایان در جمهوری چک به خوبی پذیرفته شده و مورد احترام است ،  نژاد پرستی و بیگانه هراسی گسترده است و معمولاً علیه روما ها هدف قرار می گیرد ، مهاجران ویتنامی که معمولاً در تجارت فعال هستند ، توسط چک ها پذیرفته می شوند و هیچ احساس منفی علیه آنها ندارند.

رسوم در ملاقات های مردم جمهوری چک

در فرهنگ ، آداب و رسوم مردم چک احوالپرسی های رایج عبارتند از روز بخیر  ،  چطورید ؟  و متشکرم

رسوم در ملاقات های مردم جمهوری چک چگونه است؟ افراد معمولاً دست می دهند ،  مردها معمولاً منتظر می مانند تا زن ابتدا  پیشنهاد خود را ارائه دهد ،  به کودکان آموزش داده می شود که با استفاده از القاب بزرگسالان برای نشان دادن احترام به آنها خطاب کنند ، برای افرادی که خواهان تحصیل در این کشور هستند باید بیان کرد که در ابتدا  از  همکلاسی های خود بپرسید که دوست دارند چگونه و با چه عنوانی آن ها را خطاب کنید.

اگر در حال مطالعه این مقاله با هدف جمع آوری اطلاعات برای مهاجرت تحصیلی به چک هستید ، حتما سری به عنوان تحصیل در چک هم بزنید چراکه اطلاعات بسیار دقیق و کاملی را در این خصوص دریافت خواهید کرد ، از بورسیه های تحصیلی تا هزینه های زندگی و تحصیل در این کشور.

موقعیت رسوم مردم چک
احوال پرسی اولیه رسمی و خشک
استفاده از نام کوچک در بر خورد های اونلیه نا مرسوم است و تنها در بین دوستان با رایطه صمیمی رایج است
پیشنهاد برای ارتباط غیر سمی عموما توسط خانم ها ، و یا افراد مسن و یا دارای رتبه بالاتر اتفاق مرسوم است
ارتباط غیر رسمی بدون دعوت توهین به شخص به شمار می آید و ممکن است به عنوان تلاشی برای تحقیر آنها تلقی شود.

آداب غذا خوری در جمهوری چک

آشنایی با آداب غذا خوری در جمهوری چک برای افرادی که قصد عزیمت به این کشور را دارند بسیار حائز اهمیت است چرا که در برخورد با سایر افراد بایستی به دقت به این مسائل توجه کرده چرا که عدم آگاهی می تواند سبب توهین به آن ها شود.

در فرهنگ ، آداب و رسوم مردم چک اگر از خانه یک چک بازدید می کنید:

  •  سروقت برسید.
  •  کفش هایتان را در بیاورید
  •  انتظار داشته باشید با احترام زیادی با شما رفتار شود.
  • متواضعانه و خوب لباس بپوشید.
  • در مورد تجارت بحث نکنید ، چک ها زندگی تجاری و شخصی خود را از هم جدا می کنند.
  • رفتار روی میز در جمهوری چک نسبتاً رسمی است.
  • تا زمانی که برای نشستن دعوت نشده اید ، ایستاده بمانید ، ممکن است به یک صندلی خاص نشان داده شوید.
  • آداب سفره قاره ای است – چنگال در دست چپ و چاقو در سمت راست هنگام غذا خوردن نگه داشته می شود.
  •   تا زمانی که مهماندار شروع به خوردن نکرد ، شروع به غذا خوردن نکنید.
  • مگر اینکه غذا رسمی باشد ، دستمال در کنار بشقاب تا شده باقی می ماند ،  در وعده های غذایی رسمی ، دستمال از هم باز می شود و روی دامن شما قرار می گیرد.
  • معمولاً اول از مسن ترین زن یا مهمان محترم پذیرایی می شود.
  • همیشه از کمک های دوم در اولین باری که به آنها پیشنهاد می شود خودداری کنید ، صبر کنید تا مهماندار اصرار کند.
  • در حین غذا خوردن  از غذا تعریف کنید ، این به مهماندار اجازه می دهد تا در مورد غذا و آماده سازی صحبت کند.
  • با قرار دادن چاقو و چنگال به موازات سمت راست بشقاب، نشان دهید که غذا خوردن را تمام کرده اید.

سوالات پر تکرار فرهنگ ، آداب و رسوم مردم چک

90٪ از شهروندان آن حداقل تحصیلات متوسطه را به پایان رسانده اند که یکی از بالاترین نمرات برای سواد در اروپا است.

غذا های چک به شدت از غذاهای آلمانی و بالکان الهام گرفته شده است ، غذاها معمولاً غنی هستند و اغلب با خامه غلیظ همراه هستند و بدون نان خورده می شوند ، غذاهای سنتی که در طول جشن‌ های مذهبی تهیه می‌شوند، حتی فراوان ‌تر هستند و اغلب به صورت هنری و مضمونی ساخته می‌شوند.

آبجو با اختلاف زیاد محبوب ترین نوشیدنی در جمهوری چک است.

چک به روابط خانوادگی بسیار اهمیت می دهد ، والدین ، فرزندان و نوه ها همیشه به دنبال فرصتی برای با هم بودن هستند و شام خانوادگی بخشی از سبک زندگی سنتی است ، و علیرغم مدرنیزه شدن و تغییرات قابل توجه در طول سال ها ، خانواده ها هنوز از اهمیت قابل توجهی در زندگی چک برخوردار هستند.

 زبان چکی در سراسر کشور صحبت می شود و با لهجه یا گویش خاصی از منطقه ای به منطقه دیگر متفاوت است ، این زبان از الفبای لاتین استفاده می کند و کاملاً شبیه به زبان اسلواکی است “این زبان یکی از آسان ترین زبان ها برای یادگیری نیست” اما شهروندان چک با کسانی که مشتاق یادگیری زبان خود هستند بسیار دوستانه هستند بنابراین آهسته صحبت می کنند

 در این مقاله مشاوران موسسه مهاجرتی رجبی ، فرهنگ ، آداب و رسوم مردم چک را بررسی و اطلاعات ضروری در این زمینه را بیان کردند ؛ در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر با دفاتر موسسه در شیراز و تهران تماس بگیرید ، همچنین می توانید مقاله کار در جمهوری چک را نیز مطالعه کرده و بررسی کنید که وضعیت بازارهای کار در این کشور چگونه است چراکه با هر هدفی به چک بروید برای گذران زندگی باید کار کنید و آشنایی با مشاغل پردرآمد می تواند در تصمیمات شما تاثیر گذار باشد.

فرهنگ جمهوری چک از همسایگانش تاثیر بسیاری گرفته است ، با فرهنگ مردم این کشورها هم آشنا شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
منو
خانه