ورزش در جمهوری چک

ورزش در جمهوری چک نقش بسیار مهمی در زندگی بسیاری از افراد و خانواده های چکی ایفا می کند که عموما حامیان وفادار تیم ها یا افراد مورد علاقه خود هستند.

مردم چک به ورزش های گوناگونی علاقمند بوده و برخی نیز به صورت حرفه ای به آن می پردازند که در این مقاله با کمک کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی شما را با پیشینه ورزش در جمهوری چک و ورزشکاران مطرح این کشور بیش تر آشنا نماییم که در صورت مهاجرت به چک در این زمینه نیز اطلاعاتی را کسب کرده باشید ، برای آشنایی با تمامی راه های قانونی مهاجرت به این کشور مقاله لینک شده را بخوانید.

در ادامه این مطلب اطلاعات مفید و خلاصه ای را در رابطه با ورزش در جمهوری چک و ورزشکاران ، افتخارات ملی و تیم های ملی و همچنین وزشگاه های این کشور در اختیارتان قرار خواهیم داد ، با ما در شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) همراه باشید تا اطلاعات خود را تکمیل و به روز کنید.

نکته : تمام ورزش هایی که در این مقاله بررسی و تحلیل شده اند در بخش فهرست مطالب بصورت لینک شده قرار دارند با انتخاب هریک ، مستقیما مطلب مورد نظرتان را بخوانید.

در پایان مقاله هم می توانید نظرات و سوالات خود را مطرح کرده و پاسخ مشاوران ما را دریافت کنید.

فهرست مطالب
ورزش در جمهوری چک

ورزش های محبوب در چک

همانطور که در بالا اشاره کردیم ورزش های گوناگونی در جکهوری چک مورد علاقه مردم قرار دارد و مردم این کشور ورزش را به طور منظم از سنین کودکی آغاز کرده و تا سنین بالا ادامه خواهند داد که دلیل اصلی آن حفظ سلامت و تندرستی است ، نباید فراموش کنیم که مردم چک به سلامت و تندرستی اهمیت می دهند و به همین خاطر در طول ایام هفته خود زمان های خاصی را به طور منظم برای ورزش کردن در نظر می گیرند.

در ادامه برخی از ورزش های محبوب در چک را به همراه پیشینه و اطلاعاتی خلاصه از آن ب شما معرفی خواهیم کرد.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

به دنبال دانستن آخرین قوانین مهاجرتی هستید؟ شماره خود را درج کرده ، مشاوره رایگان بگیرید!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

هاکی روی یخ

تیم ملی هاکی روی یخ جمهوری چک یکی از موفق ترین تیم های ملی این ورزش در جهان است که به طور منظم در مسابقات قهرمانی جهان ، بازی های المپیک و تور یورو هاکی شرکت می کند ، تیم ملی هاکی روی یخ جمهوری چک اولین مدال طلای المپیک خود را در بازی های زمستانی 1998 در ناگانو به دست آورد و علاوه بر آن نیز شش مدال طلا و قهرمانی جهان را در طول سال های 1996 تا 2001 به دست آورده است.

بالاترین رتبه مسابقات هاکی روی یخ در جمهوری چک ، اکسترالیگا ( Extraliga ) نام دارد و تیم های مطرح و بازیکنان بزرگ و سرشناس در این مرحله و تورنومنت با یکدیگر به رقابت می پردازند ، از جمله بازیکنان برجسته تاریخ ورزش هاکی روی یخ چک می توان از بازیکنانی همچون یارومیر یاگر ، دومینیک هاشک ، پاتریک الیاش ، توماش پلکانچ ، آلش همسکی ، توماش کابرله و میلان میش نام برد.

ورزش فوتبال در کشور چک

در حالی که ورزش هاکی روی یخ با تاریخ جمهوری چک آمیخته است ، اما فوتبال نیز بسیار محبوب بوده و مخاطبان و علاقمندان زیادی را به خود اختصاص می دهد ، بالاترین سطح فوتبال در این کشور فورتونا لیگا با 16 تیم است که سالانه برای جام حذفی چک رقابت می کنند و این لیگ که در سال 1993 تأسیس شده ، حامیان مالی زیادی را همه ساله به خود جذب می کند و در سراسر کشور تماشا می شود.

تیم ملی فوتبال جمهوری چک نیز در اروپا بسیار با استعداد و مورد احترام است و اگرچه آن ها هنوز جام جهانی فوتبال را نبرده اند ، اما در دو سال مختلف نایب قهرمان اروپا شده اند و در سال 1976 قهرمانی یوفا اروپا را به دست آورده اند ، همچنین پیش از این تیم قدیمی چکسلواکی سابق با دو بار نایب قهرمانی در جام جهانی افتخار آفرینی کرده است.

اگر بخواهیم از بازیکنان مطرح فوتبال این کشور نام ببریم یقینا یکی از مطرح ترین آنان پاول ندود می باشد که به عنوان یکی از بهترین بازیکنان فوتبال در تمام دوران رتبه بندی می شود ، علاوه بر این ، دروازه بان پتر چک و هافبک توماش روسیچکی به خاطر دوران حرفه ای چشمگیر خود در اروپا همواره مورد تحسین قرار می گیرند.

ورزش فوتبال در کشور چک

ورزش محبوب بسکتبال در چک

بسکتبال یکی از محبوب ترین ورزش ها در بسیاری از کشورهای اروپایی است و جمهوری چک نیز از این قاعده مستثنی نیست ، بسیاری از بسکتبالیست های این کشور در لیگ‌های داخلی و برخی خارج از کشور در لیگ‌های خارجی نیز به رقابت می پردازند و درنهایت بازنشسته می شوند ، تیم ملی این کشور نیز به عنوان وارث تیم ملی بسکتبال مردان موفق چکسلواکی ، در برخی مواقع تلاش کرده است تا انتظارات را برآورده کند و برای اولین بار توانست به جام جهانی بسکتبال 2019 راه یابد.

برخی از بسکتبالیست های چکی حتی در مسابقات NBA نیز موفق به بازی و فعالیت به مدت چندین سال شده اند که یکی از افتخارات بزرگ و مهم برای هر بسکتبالیست در هر جای جهان است ، از بازیکنان برجسته ورزش بسمتبال جمهوری چک می توان به توماش ساتورانسکی ، یان وسلی ، یری ولش و جورج زیدک اشاره کرد.

لیگ ملی بسکتبال چک نیز لیگ دسته اول کشور می باشد که تیم های برتر و دسته یک کشور در ان با یکدیگر به رقابت می پردازند و سالانه تیم برتر به قهرمانی دست پیدا می کند.

فلوربال

فلوربال در دو دهه گذشته در جمهوری چک به یک ورزش بسیار محبوب تبدیل شده است ، فلوربال جمهوری چک که به طور رسمی انجمن فلوربال چک نام دارد و عضو IFF است ، در سال 1992 تاسیس شده و در سال 2018 با بیش از 70000 عضو به فعالیت خود ادامه می دهد.

این آمار فلوربال جمهوری چک را در جایگاه سوم بین کشورهای فنلاند و سوئیس از نظر تعداد اعضا در سراسر جهان قرار می دهد ، جالب است بدانید که از سال 1996 که اولین دوره مسابقات جهانی فلوربال مردان برگزار شد ، تا سال 2019 ، تیم ملی فلوربال مردان جمهوری چک یک مقام دوم و دو مقام سوم را کسب کرده است ، همچنین در سال های 2019 و 2021 نوجوانان جمهوری چک مدال طلای مسابقات جهانی زیر 19 سال در هالیفاکس و برنو را کسب کردند.

بسیاری از مردم چک در اوقات فراغت خود به صورت آماتور این بازی را دنبال می کنند که همین بازی کردن تفننی باعث علاقمندی افراد زیادی به این ورزش و دنبال کردن حرفه ای آن در این کشور شده است.

تنیس در جمهوری چک

تنیس در جمهوری چک

جمهوری چک هر ساله میزبان تعدادی رویداد تنیس است که برجسته ترین آن ها مسابقات آزاد پراگ ( WTA ) است که از سال 2015 به صورت بین المللی برگزار می شود ، اوپن چک در پروستجوف ، پروسپریتا اوپن در استراوا و اوپن پراگ بخشی از مسابقات آزاد تنیس در این کشور هستند که تنیسورهای سرشناسی در آن ها به رقابت می پردازند.

این ورزش علاوه بر ورزشکاران حرفه ای به صورت تفریحی در مدارس و در میان عموم مردم نیز از طرفداران و ورزشکاران بسیاری برخوردار است و بسیاری از افراد وقت های فراغت خود را به این ورزش اختصاص می دهند ، از جمله افتخارات ورزشی تیم های تنیس چکی باید به قهرمانی تیم دیویس کاپ جمهوری چک دو بار در سال های 2012 و 2013  و قهرمانی تیم فدرال کاپ جمهوری چک شش بار در سال های 2011، 2012، 2014، 2015، 2016 و 2018 اشاره کرد.

در ادامه از بهترین تنیسورهای جمهوری چک می توان از افرادی چون یاروسلاو دروبنی ، ایوان لندل ، یان کدش ، پتر کوردا ، توماش بردیچ ، رادک اشتپانک ، مارتینا ناوراتیلووا ، یانا نووتنا ، پترا کویتووا ، کارولینا پلیشکووا ، لوسی شافارژووا و باربور نام برد.

ورزشگاه های چک

در این قسمت از مقاله ورزش در جمهوری چک برترین و مشهورترین ورزشگاه های چک را به شما معرفی خواهیم کرد ، ورزشگاه هایی که علاوه بر ورزش فوتبال هرکدام به نوعی میزبان رشته های مختلفی با توجه به امکانات خود هستند ، البته باید بگوییم که دلیل عمده استفاده و شهرت این ورزشگاه ها به دلیل مسابقات فوتبال می باشد.

در جمهوری چک چهار لیگ اصلی برای فوتبال وجود دارد که لیگ اول چک در بالاترین سطح قرار دارد و بزرگترین استادیوم های کشور بدون شک متعلق به المپیا پراگ ، اسلاویا پراگ و اسپارتا پراگ هستند و هر کدام فضای کافی برای حدود 20 هزار تماشاگر را دارند.

با این حال ، میانگین ظرفیت بیشتر استادیوم های دیگر در جمهوری چک کمتر از 5000 است ، بنابراین منصفانه است که بگوییم زمین های این کشور دقیقا تماشایی‌ ترین ورزشگاه هایی نیستند که تا به حال دیده اید.

نام ورزشگاه شهر ظرفیت
ادن آرنا Eden Arena پراگ 20232 نفر
استادیوم اوژن روشیکی Stadion Evžena Rošického پراگ 19032 نفر
جنرالی آرنا Generali Arena چراگ 18944 نفر
استادیوم استینادلی na Stínadlech تپلیتسه 18221 نفر
استادیوم شهر Městský stadion اوستراوا 15121 نفر
استادیوم اندرو Andrův stadion اولوموتس 12541 نفر
دوسان آرنا Doosan Arena پلزن 11700 نفر

ورزشکاران مطرح چک

کشور جمهوری چک مانند تمامی کشورهای جهان ورزشکاران مطرح و سرشناسی را در طول تاریخ خود به دنیای ورزش این کشور و جهان تقدیم کرده است که هر کدام در عرصه هایی خاص و دورانی متفاوت در رشته ورزشی خود خوش درخشیده اند ، ورزشکارانی که هرکدام به الگوی افراد بسیاری در این کشور تبدیل شده اند و باعث رشد استعدادهای ورزشی بسیاری پس از خود گشته اند.

در ادامه معرفی ورزش در جمهوری چک برخی از ورزشکاران مطرح چک را به طور خلاصه به شما معرفی خواهیم کرد تا بیش تر با سابقه ورزش ورزشکاران چکی آشنایی پیدا کنید.

امیل زاتوپک

امیل زاتوپک به عنوان دریافت کننده افتخاراتی مانند برترین ورزشکار قرن بیستم و المپیکی قرن ، مطمئناً خود را در صدر لیست های متعددی خواهد یافت ، این برنده 3 بار نظرسنجی بهترین ورزشکار جهان در المپیک 1948 وارد صحنه جهانی شد و در 10 کیلومتر تنها در دومین مسابقه خود در آن مسافت طلا گرفت و همچنین یک نقره در 5 کیلومتر به افتخارات خوداضافه کرد.

با این حال ، عملکرد او در المپیک 1952 هلسینکی چیزی است که او را به یک اسطوره تبدیل کرد ، زیرا او یک تاج سه گانه را تکمیل کرد که تقریبا به طور قطع هرگز تکرار نخواهد شد ، او پس از کسب طلا در زمان رکورد المپیک در دو 5 کیلومتر و 10 کیلومتر، در آخرین لحظه تصمیم گرفت در اولین ماراتن زندگی خود بدود.

امیل زاتوپکمتولد سال 1922 میلادی دونده استقامت و ماراتون از اهالی چکسلواکی بود که در دهه چهل و پنجاه میلادی یک پدیده در عالم ورزش محسوب می‌شد ، زاتوپک نخستین دونده ای است که 10 کیلومتر را در کمتر از 29 دقیقه و 20 کیلومتر را در کمتر از یک ساعت دویده‌است.

او همچنین به دلیل حضور در رخدادهای آزادی خواهانه بهار پراگ ، خارج از میدان‌های ورزشی نیز از محبوبیت ویژه ای نزد مردم کشورش برخوردار بود.

ورا چاسلاوسکا

چاسلاوسکا با انجام کاری که هیچ ژیمناستیک دیگری تا به حال قادر به انجام آن نبوده ، حرکت مسلط خود را در دنیای ژیمناستیک زنان آغاز کرد و آن شکست لاریسا لاتینینا شوروی ، پرافتخارترین ژیمناستیک زن تاریخ بود ، مدال طلای همه جانبه او در المپیک 1964 آغازگر روندی بود که باعث شد او مدعی طلای همه جانبه در هر المپیک ، قهرمانی جهانی و قهرمانی اروپا از یک المپیاد تا المپیاد بعدی شود ، کاری که هیچ ژیمناست زن دیگری تا به حال انجام نداده است.

او همچنین تنها ژیمناستیک زن یا مرد است که در هر مسابقه انفرادی یک طلای المپیک را به دست آورده است و 7 طلای المپیک او در رشته های انفرادی یک رکورد برای ژیمناست های زن است و 1.4 امتیاز پیروزی او در المپیک 1968 بزرگترین قهرمانی برای هر قهرمانی بزرگ در سراسر جهان است.

 

او که از گستردگی فساد شوروی خسته شده بود ، اعتراض خود را پس از یک جنجال تکرار کرد ، اقدامات او توسط هموطنانش مورد تشویق قرار گرفت اما منجر به تبدیل شدن او به یک شخصیت غیر گراتا در رژیم جدید شد ، او در سال 1968 مجبور به بازنشستگی شد و برای سال‌ها از حق مسافرت ، کار و شرکت در رویدادهای ورزشی محروم شد.

پس از سقوط کمونیسم ، وضعیت او به طور چشمگیری بهبود یافت زیرا قبل از خدمت به عنوان رئیس کمیته المپیک چک به عنوان مشاور رئیس جمهور هاول منصوب شد و مدال لیاقت جمهوری چک را دریافت کرد.

با جمهوری چک ، مردم و فرهنگ آنها بیشتر آشنا شوید.

مارتینا ناوراتیلووا

بیلی ژان کینگ شماره یک سابق تنیس جهان در مورد ناوراتیلووا می گوید : او بهترین بازیکن انفرادی ، دوبل و مختلط دوبل است که تا به حال در جهان دیده شده است ، عناوین او شامل : 167 عنوان انفرادی ( اول تاریخ ) ، 177 عنوان قهرمانی دونفره ( اولین تاریخ ) ، 20 عنوان قهرمانی ویمبلدون ( اولین دوره تاریخ ) ، 74 بازی پیروز در انفرادی ( طولانی ترین بازی تاریخ ) 109 برد پیاپی در دونفره ( طولانی ترین تاریخ ) ، 86-1 در سال 83 ( بهترین فصل تاریخ ) و 59 گرند اسلم شگفت انگیز.

موفقیت ناوراتیلوا به خوبی پس از سن بازنشستگی مورد انتظار ادامه یافت زیرا او آخرین عنوان تک نفره ویمبلدون خود را در 33 سالگی به دست آورد و در 37 سالگی به فینال ویمبلدون رسید و آخرین گرند اسلم خود را یک ماه قبل از تولد 50 سالگی اش به دست آورد ! بیش از 30 سال پس از لغو تابعیت، او با آغوش باز مورد استقبال قرار گرفت و دوباره در سال 2008 شهروند چک شد.

این زن را باید یکی از بزرگترین ورزشکاران تاریخ جمهوری چک معرفی کرد که افتخاراتش به معنای واقعی غیر قابل دست یابی هستند.

پاول ندود یا همان خشمگین چک

پاول ندود که به طور گسترده به عنوان یکی از بهترین هافبک های دوران مدرن شناخته می شود به دلیل دویدن های خستگی ناپذیر و توانایی گلزنی اش شناخته شده است ، ندود پس از شروع کار خود با دو قهرمانی لیگ برای اسپارتا پراگ ، با هدایت یک تیم تازه کار چک به فینال یورو 96 وارد صحنه بین المللی شد و این عملکرد منجر به جذب او توسط لاتزیو در ایتالیا شد ، که منجر به دو جام ایتالیا و قهرمانی سری A و آخرین جام برندگان جام شد که ندود با یک گل در دقیقه 81 با نتیجه 2-2 به ثمر رساند

بزرگ‌ترین چالش حرفه‌ای او در سال 2001 بود ، زمانی که او به عنوان جایگزین زین‌الدین زیدان افسانه‌ای در خط میانی یوونتوس انتخاب شد و پس از دو قهرمانی در سری A در دو سال اول او و یک حرکت حماسی به فینال لیگ قهرمانان اروپا ، مشخص بود که کفش‌های زیدان پر شده است. ندود در همان سال به عنوان بهترین بازیکن سال اروپا انتخاب شد.

بخش آخر دوران حرفه ای او با کاپیتانی تیم ملی در نیمه نهایی یورو 2004 ، جایی که آن ها به یونان شکست خوردند و کمک به یوونتوس برای صعود به سری A پس از سقوط اجباری خود برجسته شد. رسوایی داوری هر جا می رفت یال طلایی این شیر چک جلو و وسط بود.

پاول ندود یا همان خشمگین چک

لحظات شیرین ورزش چک

یقینا ورزش در جمهوری چک علاوه بر جنبه های سلامتی و سرگرمی برای علاقمندان به رشته های مختلف ، لحظات تلخ و شیرینی را در هنگام طرفداری از تیم های محبوب خود و یا دیدار از مسابقات تیم های ملی کشورشان تجربه کرده اند ، می توان گفت که به طور مثال لحظات شیرین و خوشحالی بخش در ورزشی مانند هاکی روی یخ برای مردم جمهوری چک بسیار وجود داشته و دیده شده است.

اما به همین ترتیب ورزش هایی مانند بسکتبال ، والیبال ، فوتبال و غیره لحظات شادی بخش و افتخار آمیز کمتری را برای مردم به ارمغان آورده اند ، که البته نباید فراموش کنیم که با سرمایه کذاری هایی از سوی دولت جهت ارتقا و پیشرفت تمامی رشته های ورزش در آینده ای نه چندان دور شاهد افتخار آفرینی بیش تر هریک از ورزشکاران چکی خواهیم بود و تیم های ملی این کشور در زمره بهترین تیم های ملی جهان قرار خواهند گرفت.

به خصوص در حال حاضر مردم جمهوری چک بسیار مشتاق افتخار آفرینی در رشته فوتبال در جهان هستند که می تواند لحظات بسیار شیرین و افتخار آمیزی را برای هر چکی به ارمغان آورد ، که همین موضوع باعث تشکیل کلاس های آموزشی و تمرینی بسیاری در این کشور زیر نظر باشگاه های بزرگ و مطرح شده است ، تا برای آینده ای نه چندان دور بازیکنایی را به تیم ملی تحویل دهند که باعث قهرمانی در اروپا و جهان شوند.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

برای رسیدن به هدف متناسب با شرایط خود، مشاوره مجانی دریافت کنید!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

مهاجرت ورزشی به چک

کار در جمهوری چک و تحصیل در جمهوری چک یکی از مشهورترین و در دسترس ترین روش های نقل مکان و مهاجرت به این کشور است که متقاضیان بسیاری از کشورمان از این روش ها برای جابه جایی خود استفاده می نمایند که با مراجعه به مقالات مربوط و یا تماس با مشاورین ما در موسسه رجبی می توانید اطلاعات دقیق و کاملی را در این رابطه به دست آورید.

باید گفت که اگر شما از افرادی هستید که به ورزش علاقه بسیاری دارید و یا تجربه و استعداد خوبی در هر رشته ورزش دارا هستید ، می توانید مهاجرت ورزشی به چک را هم نظر قرار دهید ، بدین صورت که با تحصیل در رشته تربیت بدنی در دانشگاه های چک و یا در صورت داشتن مدرک و تجربه کافی ، با کار در زمینه ها و فعالیت های ورزشی در چک و یا راه اندازی بیزنسی در این زمینه به این کشور نقل مکان کرده و زندگی ایده آن خود را بسازید.

در همین راستا مقاله کار در جمهوری چک را بخوانید تا با فرصت های شغلی و حداقل دستمزدها در چک آشنا شوید.

سوالات پر تکرار ورزش در جمهوری چک

ادن آرنا Eden Arena
استادیوم اوژن روشیکی Stadion Evžena Rošického
جنرالی آرنا Generali Arena
استادیوم استینادلی na Stínadlech
استادیوم شهر Městský stadion
استادیوم اندرو Andrův stadion
دوسان آرنا Doosan Arena

فلوربال در دو دهه گذشته در جمهوری چک به یک ورزش بسیار محبوب تبدیل شده است ، فلوربال جمهوری چک که به طور رسمی انجمن فلوربال چک نام دارد و عضو IFF است ، در سال 1992 تاسیس شده و در سال 2018 با بیش از 70000 عضو به فعالیت خود ادامه می دهد.

تیم ملی این کشور نیز به عنوان وارث تیم ملی بسکتبال مردان موفق چکسلواکی ، در برخی مواقع تلاش کرده است تا انتظارات را برآورده کند و برای اولین بار توانست به جام جهانی بسکتبال 2019 راه یابد.

برخی از بسکتبالیست های چکی حتی در مسابقات NBA نیز موفق به بازی و فعالیت به مدت چندین سال شده اند که یکی از افتخارات بزرگ و مهم برای هر بسکتبالیست در هر جای جهان است

تیم ملی هاکی روی یخ جمهوری چک یکی از موفق ترین تیم های ملی این ورزش در جهان است که به طور منظم در مسابقات قهرمانی جهان ، بازی های المپیک و تور یورو هاکی شرکت می کند ، تیم ملی هاکی روی یخ جمهوری چک اولین مدال طلای المپیک خود را در بازی های زمستانی 1998 در ناگانو به دست آورد و علاوه بر آن نیز شش مدال طلا و قهرمانی جهان را در طول سال های 1996 تا 2001 به دست آورده است.

بله ، مردم چک به سلامت و تندرستی اهمیت می دهند و به همین خاطر در طول ایام هفته خود زمان های خاصی را به طور منظم برای ورزش کردن در نظر می گیرند.

مهاجرت ورزشی به چک می تواند یک گزینه بسیار خوب و مناسب برای علاقمندان به ورزش جهت مهاجرت و دریافت اقامت این کشور باشد که می توانید با تماس با کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی و یا حضور در دفاتر تهران و شیراز در این باره و در رابطه با ورزش در جمهوری چک اطلاعات مناسب و کارآمدی را به دست آورده و از مشاوره های رایگان مشاورین ما بهره مند شوید ، همچنین اگر قصد تحصیل در رشته های ورزشی و یا هر رشته دیگری در جمهوری چک را دارید به مقاله تحصیل در چک مراجعه کرده و اطلاعات بسیار به روز و دقیقی را کسب نمایید.

شرایط ورزش در برخی از کشورهای مطرح اروپا را با هم مقایسه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
منو
خانه