شرایط مهاجرت پزشکان و دندانپزشکان به انگلستان

مشاور مهاجرت کاری
مشاور مهاجرت کاری
شرایط مهاجرت پزشکان و دندانپزشکان به انگلستان
فهرست مطلب

مشاور مهاجرتی

تحصیلکردگان زیادی در رشته های پزشکی و دندانپزشکی در سراسر دنیا وجود دارند که برای کار یا ادامه تحصیل در یکی از رشته های تخصص مشتاق به مهاجرت به کشور انگلستان هستند . کشور انگلستان از دیرباز مهد دانش و پرورش انسان هایی با سطح بالای فکری بوده است و دانشگاه هایی همچون آکسفورد و کمبریج همواره بر قله دانش در سطح جهان ایستاده اند . تحصیل در انگلستان باعث تربیت نیروهای متخصص در زمینه های گوناگون شده است ، همچنین این کشور همواره پذیرای نیروهای متخصص و مشتاق به کار از طریق ویزای کار انگلستان در خاک خود بوده است . در این مقاله به پیش نیازها و شرایط مهاجرت پزشکان و دندانپزشکان به انگلستان خواهیم پرداخت . برای آگاهی بیشتر در این زمینه با کارشناسان مجرب موسسه حقوقی وکلای مهر آفرین رجبی تماس بگیرید .

مطالعه شرایط مهاجرت پزشکان و دندانپزشکان به انگلستان

کشور قدرتمند و مقتدر انگلستان بخش اصلی و یکی از چهار بخش جزیره و پادشاهی متحد بریتانیای کبیر است . مرزهای زمینی آن با کشورهای اسکاتلند و ولز می باشد . بجز سرزمین اصلی ، بیش از 100 جزیره جزیی از این کشور به شمار می روند . پایتخت انگلستان شهر لندن است . جمعیت حدود 55 میلیون نفری آن در مساحت 13395 کیلومتر مربع جای گرفته اند .

انگلستان یکی از 5 قدرت برتر اقتصادی دنیا و از نظر سیاسی جزو تاثیرگذارترین کشورها از قرن ها پیش تاکنون بوده است و واحد پول این کشور پوند استرلینگ (GBP) نام دارد . مذهب اکثریت مردم انگلستان مسیحیت است هر چند تمامی ادیان و مذاهب به دلیل مهاجرت اقوام گوناگون به این کشور طرفداران خاص خود را دارند .

آب هوای انگلستان به طور کلی تقریباً معتدل است و زمستان های خیلی سرد با دمای زیر صفر یا تابستان های خیلی گرم با گرمای بیش از 32 درجه در آن وجود ندارد . شهرهایی مانند لندن نیز به بارندگی و رطوبت بسیار شهرت دارند . قوانین بسیار دقیق و موشکافانه ای نیز درباره شرایط مهاجرت پزشکان و دندانپزشکان به انگلستان وجود دارد که در ادامه به آن ها می پردازیم .

شرایط مهاجرت پزشکان به انگلستان

فارغ از این که متقاضی برای آغاز کار پزشکی در انگلستان و یا ادامه تحصیل در این رشته از چه کشوری آمده است ، باید صلاحیت ، سواد و توانایی خود را در برای کسب اجازه حضور و کار یا تحصیل در انگلستان به اثبات برساند . برای این منظور یک آزمون تخصصی به نام PLAB(حروف اختصاری عبارت Professional and Linguistic Assessments Board) یا بُرد ارزیابی حرفه ای و زبانی وجود دارد که شخص متقاضی برای اثبات دانش کافی و توانایی های لازم برای اشتغال به عنوان یک پزشک باید به شکل موفقیت آمیز آن را از سر بگذراند .

امتحان PLAB از دو بخش تشکیل شده است که PLAB1 و PLAB2 نام دارند . شرط حضور در آزمون PLAB2 قبولی در آزمون PLAB1 است زیرا بخش هایی از این آزمون به صورت عملی و بالینی انجام می شود . متقاضی این آزمون ها باید مدرک آیلتس با نمره حداقل 7 را داشته باشد .

شرایط شرکت در آزمون PLAB در انگلستان

همانطور که گفته شد ، پس از کسب شرایط مهاجرت پزشکان و دندانپزشکان به انگلستان ، اخذ ویزای تحصیلی انگلستان و ورود به این کشور با دو آزمون روبرو هستید . آزمون اولی را می توان در کشور دیگری که از سوی وزارت بهداشت انگلستان مجوز رسمی دارد گذراند اما حضور در خاک انگلستان برای دومی اجباری است .

بسیاری از پزشکان از سراسر دنیا از جمله ایران ، نخست برای ویزای تحصیلی در انگلستان اقدام می نمایند و پس از حضور در خاک انگلستان ، این دو آزمون را امتحان می دهند . پس از قبولی در امتحان ،گواهی پایان موفقیت آمیز این دو آزمون به شخص داده می شود .

اما هنوز هم پزشک مجاز به آغاز کار در خاک انگلستان نیست . پزشک متقاضی برای تکمیل مراحل معادل سازی مدرک تحصیلی ، باید در شورای عمومی پزشکی یا GMC (General Medical Council) ثبت نام نماید . برای ثبت نام باید مدارک تحصیلی ، گواهی قبولی در PLAB و همچنین نمره آیلتس حداقل 7 به شورا تحویل داده شود . پس از بررسی نهایی مدارک ،

برای پزشک متقاضی شماره ای معادل شماره نظام پزشکی داده می شود و از این جا به بعد بر عهده خود پزشک است که کار بالینی خود را با ورود به بازار کار آغاز نماید و یا برای تخصص اقدام کند . دوره تخصص در کشور انگلستان رایگان بوده و حتی به پزشکانی که در حال گذراندن این دوره هستند حقوق تعلق می گیرد تا بخشی از هزینه های تحصیل در انگلستان پوشش داده شود .

شرایط مهاجرت دندانپزشکان به انگلستان

دندانپزشکان نیز مانند پزشکان برای اشتغال و یا ادامه تحصیل در خاک انگلستان مجبور به گذراندن آزمون های خاص برای اثبات صلاحیت خود هستند . این دسته از متقاضیان باید در آزمونی به نام ORE ( Overseas Registration Exam ) شرکت کرده و نمره قبولی را دریافت نمایند . پیش نیاز شرکت در آزمون ORE داشتن مدرک آیلتس با نمره دستکم 7 است.

این امتحان نیز مانند PLAB دارای دو بخش است : ORE1 و ORE2. بخش نخست امتحان فقط به شکل تئوری درباره علم دندانپزشکی و بیماری های مرتبط با آن برگزار شده و دانش متقاضی را می سنجد . این امتحان کامپیوتری بوده و حدود 3 ساعت به طول می انجامد .

شرط اصلی شرکت در بخش دوم ، قبولی در بخش اول می باشد . بخش دوم یک آزمون عملی و بالینی است و دانش و توانایی کلینیکی متقاضی سنجیده می شود . برای تعداد دفعات شرکت در هر دو آزمون محدودیت وجود دارد .

برای هر یک از امتحانات تنها امکان 5 بار شرکت در آزمون وجود دارد و اگر از این تعداد بیشتر شد ، دیگر شخص به هیچ عنوان نمی تواند در امتحان دیگری شرکت کند . میان امتحان نخست و دوم نیز نباید بیش از 5 سال وقفه بیفتد وگرنه نتیجه آزمون اول باطل می شود . بنابراین یکی از شرایط مهاجرت پزشکان و دندانپزشکان به انگلستان قبولی در این دو امتحان است .

هزینه آزمونهای پزشکی و دندانپزشکی در انگلستان

آزمون اول در بیشتر موارد در دو روز پیاپی برگزار می شود مبلغ لازم برای شرکت در آن 600 پوند است . بخش دوم ،قسمت عملی آزمون را شامل می شود که متقاضی در آن باید روی مانکن دندانپزشکی امتحان بالینی خود را بگذراند .

از 10 روش استاندارد معاینه ، تشخیص و درمان ، متقاضی باید 3 روش را به اجرا بگذارد . این امتحان نیز حدود 3 ساعت به طول می انجامد . هزینه شرکت در این آزمون 2250 پوند می باشد . بنابراین هنگام مهاجرت به انگلستان به فکر پرداخت هزینه های آزمون ها ، زندگی و تحصیل باشید و با آگاهی کامل از شرایط مهاجرت پزشکان و دندانپزشکان به انگلستان هرگونه اقدام را انجام دهید .

مشاوره برای مهاجرت تحصیلی به انگلستان

یکی از کشورهای محبوب برای کار و زندگی به دلیل بالا بودن سطح زندگی و رفاه اجتماعی و تسهیلات همه جانبه ، کشور انگلستان است . آن دسته از متقاضیانی که دارای مدرک پزشکی و دندانپزشکی از هر نقطه ای از دنیا بجز خود انگلستان باشند ، می توانند با رعایت شرایط مهاجرت پزشکان و دندانپزشکان به انگلستان در خاک این کشور به کار یا ادامه تحصیل بپردازند . کارشناسان مجرب موسسه مهر آفرین رجبی در دفاتر شیراز و تهران برای راهنمایی بیشتر شما در این زمینه همراه و در کنار شما هستند . یکی از مواردی که می توانید با مشاوره کارشناسان به پاسخ آن برسید ، شناخت بهترین شهر انگلستان برای تحصیل است .

1.7/5 - (7 امتیاز)

38 دیدگاه در “شرایط مهاجرت پزشکان و دندانپزشکان به انگلستان

  1. شیرین گفت:

    کسی که دندان‌پزشک در ایتالیا است باید برای اگلیس چه اقداماتی بکنه؟

    1. مشاور مهاجرت تحصیلی گفت:

      با سلام و درود
      باید در آزمون های معادل سازی انگلیس شرکت نمایید .
      با تشکر از سوال شما

  2. Hossein گفت:

    سلام
    اینکه از کدوم دانشگاه مدرک بگیریم تاثیری توی معادل سازی داره؟
    مثلا یکی دوره عمومی دندانپزشکی رو تو دانشگاه تهران خونده یکی هم تبریز و حالا میخواد مهاجرت کته و تخصصش رو تو مثلا بیرمنگهام بخونه
    شرایط برای جفتشون یکسانه یا نه فرق میکنه؟

    1. مشاور مهاجرت تحصیلی گفت:

      با سلام و درود
      بله شرایط از ایران یکسان است .
      با تشکر از سوال شما

  3. ملیکا گفت:

    سلام
    برای ادامه تحصیل در رشته‌های تخصصی دندانپزشکی چه مدارکی به جز آیلتس و مدرک dds نیاز هست؟ برای ورود به دانشگاه هم لازمه ORE بدیم؟ پروسه و شرایط کدوم راحت تره اقدام برای ویزای کار یا تحصیل؟ تحصیل در تخصص دندانپزشکی هم مثل پزشکی رایگانه؟

    1. مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      برای مهاجرت کاری و تحصیلی باید حتما در آزمون ore شرکت کنید .
      برای هر دو پروسه باید آزمون و دوره های به خصوصی را بگذرانید و تفاوت چندانی ندارند، دوره تخصص در انگلستان هزینه ندارد.

      با تشکر از سوال شما

  4. تاجیک گفت:

    سلام
    تمام مراحل معادلسازی از اول تا آخر کار چقدر طول می‌کشد؟

    1. مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      بستگی به دانش و قبولی شما در ازمون های معادل سازی دارد.

      با تشکر از سوال شما

  5. سیما گفت:

    سلام خسته نباشید ببخشید دختر من از طریق شوهرش می خواد برود انگلیس رشته دندان هست آیا من می تونیم دوسال طرح را براش بخرم و برود انگلیس آیا مدرک طرح برای انگلیس نیاز هست

    1. مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      اگر بتوانید بدون طرح مدرک تحصیلی را دریافت کنید مشکلی ندارد.

      با تشکر از سوال شما

  6. نیلوفر هاشمی گفت:

    سلام. دندانپزشک هستم با ۱.۵ سال سابقه کار و معدل ۱۷ از دانشگاه تهران و آیلتس ۷.۵. بعد از پاس شدن هر دو آزمون ORE ، آیا باید دوره دیگری در دانشگاه بگذرونیم یا میتونیم شروع به کار کنیم؟
    ممنون از راهنماییتون

    1. مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      ازمون ore مرحله آخر است و بعد از آن نیاز به کار دیگری جهت معادل سازی مدرک تان نیست. زمان شرکت در دوره های تکمیلی جهت معادل سازی مدرک قبل از شرکت در آزمون است.

      با تشکر از سوال شما

  7. Farnaz گفت:

    سلام وقت بخیر
    برای اقدام به معادلسازی مدارک در رشته دندانپزشکی ایا از همون اول میتونیم برای ویزای انگلیس اقدام کنیم؟یا برای مرحله اول ازمون بهمون ویزای ورود نمیدن؟

    1. مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      معمولا برای شرکت در آزمون ها شانس ویزا پایین است و به راحتی نمی‌توان از ایران اپلای کرد. از این جهت پيشنهاد میکنیم که برای کشورهای دیگری که درخواست نیروی کار دارند و شانس ویزا بالاتر است اپلای کنید از جمله سوئد ،دانمارک و آلمان

      با تشکر از سوال شما

  8. سمانه وکیلی گفت:

    با سلام.
    دانشگاهی که در ان تحصیل کرده ایم ایا میتواند در پدیرش کمک کننده باشد‌
    دانشگاههای معتبر دندانپزشکی در ایران به مانند شهید بهشتی؟

    1. مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      بله قطعا بی تاثیر نخواهد بود ولی آیتم هایی چون سطح زبان، سن و…. نیز باید بررسی شوند.
      ولی در کل با توجه به اینکه انگلیس معمولا نیروی کار خارجی نمی‌گیرد پزشکان از ایران به راحتی نمی‌توانند به انگليس مهاجرت کنند. پیشنهاد ما به شما کشورهایی چون سوئد، دانمارک و آلمان است، از این جهت که درخواست نیروی کار دارند.

      با تشکر از سوال شما

  9. o گفت:

    سلام. من پزشک متخصص در ایران هستم و همسرم هم phd داروسازی هستند. آیا مدارک تخصص ما را در انگلیس بعد از معادلسازی قبول دارند که بتونیم برای کار یا ادامه تحصیل اقدام کنیم؟به جز Plab باید چه کاری کنیم؟ داروسازان چی؟
    ممنون

    1. مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      شما باید یک دوره 1 ساله معادل سازی به نام OSPAP و آزمون را شرکت کنید و در نهایت مجوز دریافت نمایید.

      با تشکر از سوال شما

    2. پوریا گفت:

      سلام،امکان کار در رشته دندانپزشکی بدون معادل سازی مدرک وجود دارد؟مثلا اگه مدرک دندانپزشکی ایران رو داشته باشیم بدوم معادل سازی امکان فعالیت وجود دارد؟

      1. مشاور روش های مهاجرتی گفت:

        با سلام

        شما به عنوان دندانپزشک بعد از معادل سازی مدرکتون می توانید در انگلستان مشغول بکار شوید.

        با تشکر از سوال شما

  10. قبادی گفت:

    سلام وقت بخیر
    من فارقالتحصیل دندون از مسکو هستم
    و تافل ای بی تی دارم نمره ۱۰۳
    آیا میتونم آزمون ها رو شرکت کنم یا حتما باید ایلتس بگیرم؟

    1. مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      بله نیاز به آیلتس می باشد.

      با تشکر از سوال شما

  11. maryam گفت:

    Maryam
    سلام
    من دندانپزشک هستم، با دو سال سابقه کار
    برای شرکت در امتحان ORE، چه مدارکی لازمه؟ باید قبلش جاب آفر پیدا کنیم؟ یا باید درخداست ویزای کاری بدیم تا بتونیم برای امتحان ثبت نام کنیم؟

    1. مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      نیازی به داشتن جاب آفر نمی باشد.
      با ارائه مدارک مورد نظر از جمله مدرک تحصیلی، مدرک زبان، پاسپورت و غیره می‌توانید درخواست ویزا برای شرکت در آزمون ore بدهید.

      با تشکر از سوال شما

  12. فرزاد گفت:

    سلام.
    برای مهاجرت دندانپزشکان به انگلستان آیا محدودیت سنی وجود دارد؟ مثلا من حدود ۴۰ سالم هست و پانزده سال سابقه کاری دارم و آیا نسبت به آلمان شرایط معادل سازی سخت تر هست؟
    ممنون میشم جواب بدید.

    1. مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      بله محدودیت سنی وجود دارد و تا محدوده سنی 45 سالگی می‌توان اپلای کرد.
      شرایط مهاجرت پزشکان و معادل سازی مدرک در انگلیس بسیار سخت تر از آلمان می باشد.
      در اروپا کشورهای سوئد و دانمارک نیز به پزشک و دندانپزشک احتیاج دارند و می تواند جزو گزینه های خیلی مناسب برای شما باشد

      با تشکر از سوال شما

  13. پریسا گفت:

    سلام
    دانشجوی سال ۵ دندانپزشکی هستم. من بعد فارغ التحصیلی می‌تونم بلافاصله امتحان تخصص بدم و شروع به تحصیل تخصص بکنم(استریتم و نیاز نیست بلافاصله طرحمو بگذرونم) یا اینکه طرح برم و سابقه کاری افزایش بدم. میخواستم ببینم سابقه کاری بهتر، امتیاز محسوب می‌شه یاصرفا قبولی تو همون ازمونا کافیه؟ و اینکه به صورت تحصیلی برای تخصص هم میشه اقدام کرد یا فقط مهاجرت کاری ممکنه؟ (منظور ممکنه من با رزومه خوب، پذیرش تو مقطع تخصص تو یه دانشگاه انگلیسی بگیرم یا این روند سختتره از روند مهاجرت کاری؟)

    1. مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      برای ادامه تحصیل ارائه سابقه کاری الزامی نیست ولی اگر حداقل یک سال سابقه کاری داشته باشید، پوئن مثبت برای شماست و راحتتر می‌توانید مدرک تان را معادل سازی نمایید.
      امکان ادامه تحصیل و مهاجرت کاری وجود دارد ولی به صورت کلی با توجه به اینکه کشور انگلیس به نیروی کار احتیاج ندارد، خیلی سخت می‌توانید به این کشور مهاجرت کنید.
      پیشنهاد میکنیم کشورهایی که به رشته تحصیلی شما احتیاج دارند مهاجرت کنید، از جمله آلمان، سوئد، دانمارک، عمان

      با تشکر از سوال شما

  14. فاطمه گفت:

    سلام خسته نباشید ببخشید من دانشجوی سال سوم دندان هستم آیا امکانش هست که الان اقدام کنم و اونجا ادامه بدم یا حتما باید فارغ التحصیل بشم بعد اقدام کنم ؟

    1. مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      بله حتما باید فارغ التحصیل این رشته باشید که بتوانید در انگلستان کار کنید یا ادامه تحصیل بدهید.

      با تشکر از سوال شما

  15. Ramtin hemmati Moghaddam گفت:

    سلام خسته نباشید، من تو یکی از دانشگاه های مطرح چین دندان پزشکی میخونم ، من هم باید این مراحل رو بگذرونم یا مختص ایران هستش؟ و اینکه در امد یک دندون پزشکه عمومی چقدر هستش؟

    1. مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      افرادی که فارغ التحصیل از کشورهای غیر از انگلیس هستند باید مدرک خود را معادل سازی کنند.
      میزان درآمد دندانپزشکان در انگلستان برای هر سال بین 50 تا 110 هزار پوند است.

      با تشکر از سوال شما

  16. amir گفت:

    با سلام . در متن اشاره ای به گذروندن دوره های یکسان سازی در بحث معادل سازی مدرک نکردین . در چه صورت لازمه اونارو بگذرونیم و هزینه این دوره ها معمولا چقدر است ؟

    1. مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      در همه کشورها نیازی به گذراندن دوره تکمیلی نمی باشد.
      در کشور انگلستان شما می بایست در دو آزمون plab1 و plab2 شرکت کرده که هزینه آزمون اول 600 پوند و هزینه آزمون دوم 2200 پوند است. ضمنا بعد از قبولی در آزمون های ذکر شده برای فعالیت هایی چون طبابت و غیره نیاز به دریافت مجوز قانونی از شورای عمومی پزشکی می باشد که با ارائه مدارک لازم می‌توانید این مجوز را دریافت نمایید.

      با تشکر از سوال شما

  17. کیمیا حاتمی گفت:

    من سال اخر دندان پزشکی هستم معدلم تقریبا بیشتر از هیجده میشه ایلتس نه دارم و به پنج زبان دیگه تسلط دارم میتونم بعداز فارغ التحصیلی مستقیما برای شرکت در ازمون انگلیس شرکت کنم یا باید طرحمو بگذرونم

    1. Hamid گفت:

      با سلام

      نیازی به گذراندن طرح نیست اگر مشکل سربازی نداشته باشید میتونین مستقیما اقدام کنین

      با تشکر از سوال شما

  18. پویا گفت:

    سلام با عرض خسته نباشید من به تازگی طرحم تمام شده است دانشجو پزشکی کرمانشاه بودم و الان ۳۰ سال سن دارم ایلتس بانمره ۷.۵ دارم و من دارای دو مقاله بینالملی هستم من میخاهم برای ویزای کار انگلیس درخواست بدهم بعد از قبولی در امتحان plab به من اجازه کار یا اقامت داده میشود لطفا کامل توضیح دهید خیلی برام مهمه.

    1. Hamid گفت:

      با سلام

      براي ادامه تحصيل يا كار در انگلستان بايد در آزمون Plab شركت كنيد براي شركت در اين آزمون داشتن مدرك زبان حداقل در سطح آيلتس ٧ نياز هست . درصورت قبولي در آزمون plab1 و plab 2 هنوز واجد الشرايط كار كردن در انگلستان نميباشيد . ، بايد براي أمور مربوط به طبابت مثل نسخه نويسي ، معاينه و . . . مجوز قانوني دريافت كنيد كه براي دريافت مجوز قانوني بايد مدرك تحصيلي و گواهي هاي قبولي در آزمون plab را به شوراي عمومي پزشكي ارائه كنيد و بتوانيد مجوز قانوني را دريافت و كار كنيد .

      با تشکر از سوال شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منو
خانه