ارزان ترین شهر فنلاند برای کار و زندگی

مشاوران مهاجرت
مشاوران مهاجرت
ارزان ترین شهر فنلاند برای کار و زندگی
فهرست مطلب

مشاور مهاجرتی

فنلاند یکی از کشور های اروپایی با هزینه زندگی نسبتا بالا است ، البته این کشور به همان اندازه از استاندارد های عالی زندگی برخوردار است و کیفیت زندگی در شهر های آن بالا است . انتخاب شهر محل سکونت برای مهاجرت به هزینه زندگی و بازار کار ، شرایط آب و هوایی ، اجاره مسکن ، میزان درآمد در آن شهر بستگی دارد . بنابراین کسب اطلاعات و آگاهی از شرایط و ویژگی های شهر های یک کشور قبل از اقدام به مهاجرت الزامی است . به همین منظور در راستای مهاجرت به فنلاند در این مقاله مشاورین ارشد موسسه حقوقی وکلای مهر آفرین رجبی بعد از بررسی شهر های این کشور ارزان ترین شهر فنلاند برای کار و زندگی را معرفی خواهند کرد .

معرفی ارزان ترین شهر فنلاند برای کار و زندگی

فنلاند کشوری واقع در منطقه اسکاندیناوی و در منطقه شمال اروپا است . جمعیت ساکنین این کشور بالغ بر پنج میلیون نفر است که حدود یک پنجم جمعیت این کشور در پایتخت و بزرگ ترین شهر آن یعنی هلسینکی زندگی می کنند . از شهر های پر جمعیت این کشور می توان به اسپو ، ییواسیکلا ، کووپیو ، اولو و تورکو اشاره کرد .

این کشور در همسایگی کشور های نروژ از سمت شمال ، روسیه از سمت شرق ، سوئد و خلیج بوتنی از سمت غرب ، خلیج فنلاند از سمت جنوب و دریای بالتیک از سمت جنوب غربی قرار دارد .

دو زبان فنلاندی و سوئدی به عنوان زبان رسمی این کشور رسمیت دارند . مذهب اکثریت مردم ساکن در این کشور مسیحی لوتری می باشد . فنلاند با مساحت بیش از سیصد و سی و هشت کیلومتر مربع هشتمین کشور اروپا به شمار می آید . از مسائل مهم و تاثیر گذار در انتخاب شهر محل سکونت می توان به هزینه زندگی ، فرصت های شغلی و تحصیلی ، وضعیت بهداشت و سلامت و آب و هوای شهر مورد نظر اشاره کرد .

فنلاند یکی از کشور های جهان است که در سال های متوالی در راس جدول کیفیت بالای زندگی در جهان قرار می گیرد . این کشور دارای شهر ها و مناطق مختلفی است که هریک ویژگی های خاص خود را دارد و فرد با زندگی در هر یک زندگی متفاوتی را تجربه خواهد کرد .

باید توجه داشت که هزینه زندگی در این کشور به طور کلی بالاست و شهر هلسینکی به عنوان پایتخت این کشور گران ترین شهر در فنلاند محسوب می شود ، البته فرصت های شغلی متعددی در این شهر وجود دارد و میزان درآمد و کیفیت زندگی در این شهر به همان اندازه بیشتر از ارزان ترین شهر فنلاند برای کار و زندگی است .

اولو یکی از ارزان ترین شهرهای فنلاند

اولو شهری با جمعیت بیش از دویست هزار نفر در منطقه استروبوسنیای شمالی در کشور فنلاند است که پر جمعیت ترین شهر شمال فنلاند و پنجمین شهر بزرگ این کشور به شمار می آید . این شهر دارای شرایط آب و هوایی ویژه ای است به گونه ای که زمستان های این شهر بسیار سرد ، برفی و کوتاه مدت و تابستان های آن گرم می باشد .

این شهر از نظر آموزشی مکان مناسبی برای دانشجویان بومی و بین المللی محسوب می شود و دارای دو دانشگاه اولو و دانشگاه علوم کاربردی اولو می باشد . در این شهر فرصت های شغلی متعددی وجود دارد و اغلب مردم این شهر در بخش های صنعتی ، خدمات و تجارت بر اساس قانون کار فنلاند و قرارداد های کاری ، مشغول به کار هستند . با توجه به مقیاس سنجش ارزان ترین شهر فنلاند برای کار و زندگی ، هزینه زندگی در این شهر حدود  2700 دلار برای هر ماه می باشد .

ییواسکیلا دیگر شهر ارزان فنلاند برای زندگی

ییواسکیلا شهری با مساحت 9925 کیلومتر مربع در فنلاند مرکزی است . این شهر در فاصله 130 کیلومتر مربعی از شمال شرق از شهر تامپره قرار دارد . این شهر بزرگ ترین شهر در منطقه فنلاند مرکزی به شمار می آید . جمعیت ساکنین این شهر بالغ بر صد و چهل میلیون نفر است .

این شهر به دلیل قرار گرفتن در منطقه شمالی دارای زمستان های طولانی ، سرد ، برفی و تاریک و تابستان های ملایم است . اغلب مردم این شهر به زبان فنلاندی صحبت می کنند و زبان فنلاندی زبان اول آن ها محسوب می شود .

حدود 3700 مهاجر خارجی در این شهر زندگی می کنند . این شهر از نظر اقتصادی در شرایط خوبی به سر می برد و فرصت های شغلی متعددی برای ساکنین این شهر وجود دارد . از نظر آموزشی این شهر مرکز آموزش سنتی است و یکی از محبوب ترین دانشگاه های این کشور یعنی دانشگاه ییواسکیلا در این شهر وجود دارد . هزینه زندگی در این شهر 3000 دلار برای هر ماه است و آن را در رتبه دوم از ارزان ترین شهر فنلاند برای کار و زندگی قرار داده است .

تورکو سومین شهر ارزان فنلاند

تورکو شهری واقع در ساحل جنوب غربی فنلاند و در کناره رود آورا قرار دارد . این شهر در قرن سیزدهم تاسیس شد و به یکی از شهر های مهم فنلاند تبدیل گردید . با توجه به محل آن ، تورکو یک بندر تجاری و مسافرتی با بیش از سه میلیون مسافر از طریق بندر تورکو است که هر ساله به استکهلم و ماریه هام می روند . جمعیت ساکنین این شهر بالغ بر صد و نود یک هزار نفر است و ششمین شهر پرجمعیت این کشور به شمار می آید .

این شهر یک شهر دو زبانه است و پنج درصد جمعیت این کشور زبان سوئدی ، زبان مادری آن هاست . این شهر دارای آب و هوای قاره ای مرطوب و با زمستان نسبتا سرد و تابستان های گرم می باشد . این شهر بندری به دلیل موقعیت جغرافیایی خود ، به عنوان مرکز اقتصادی فنلاند شناخته می شود و فرصت های شغلی متنوعی در این شهر وجود دارد .

این شهر جایگاه 35000 دانشجوی متقاضی مهاجرت تحصیلی به فنلاند است و دو دانشگاه و چندین موسسه پلی تکنیک در این شهر وجود دارد . توکو در جایگاه سوم بعد از اولو و ییواسکیلا ،‌ ارزان ترین شهر فنلاند برای کار و زندگیمی باشد . هزینه زندگی در این شهر 3200 دلار برای هر ماه می باشد .

هزینه زندگی در تامپره فنلاند

تامپره شهری در پیرکانما ، در فنلاند جنوبی قرار دارد و محبوب ترین شهر درون مرزی در کشور های شمالی است . جمعیت ساکنین این شهر بیش از دویست و سی و چهار هزار نفر است . تامپره دومین شهر بزرگ و سومین شهر محبوب در فنلاند بعد از هلسینکی و اسپواست .

آب و هوای این شهر قاره ای با زمستان های سرد و تابستان های ملایم است . این شهر در مهندسی مکانیک ، فناوری اطلاعات ، سلامت و بیوتکنولوژی و سابقه طولانی دارد . نرخ بیکاری در این کشور 14 درصد است . هزینه زندگی در این شهر 3400 دلار برای هر ماه است .

زندگی در شهر هلسینکی فنلاند

هلسینکی پایتخت و بزرگ ترین شهر در کشور فنلاند محسوب می شود و یکی از بهترین شهرهای دنیا از لحاظ کیفیت زندگی است . شهر های وانتا ، اسپو و سیپو شهر های همسایه آن به شمار می آیند . این شهر یکی از بالاترین شهر ها در استاندارد های زندگی در جهان است . این شهر با جمعیت بیش از ششصد هزار نفر پر جمعیت ترین شهر این کشور به شمار می آید .

این شهر نیز دارای آب و هوای قاره ای است و زمستان های آن گرم تر از شمال فنلاند است . هلسینکی دارای دانشگاه ها و موسسه های علمی کاربردی متعددی است . فرصت های شغلی بسیار زیادی برای مهاجرت کاری به ویژه در بخش های صنعتی در این شهر وجود دارد و هزینه زندگی در این شهر 3700 دلار برای هر ماه می باشد . 

هدف از نگارش مقاله فوق معرفی ارزان ترین شهر فنلاند برای کار و زندگی به علاقمندان مهاجرت به این کشور است . برای کسب اطلاعات بیشتر با دفاتر شیراز و تهران موسسه مهر آفرین رجبی به عنوان یک موسسه مهاجرتی به فنلاند ، تماس حاصل نمایید .

4.5/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منو
خانه