فرهنگ ، آداب و رسوم مردم فنلاند

فرهنگ ، آداب و رسوم مردم فنلاند کاملا اروپایی بوده و شباهت زیادی با سایر کشورها به خصوص همسایگان خود دارد.

اگر شما قصد مهاجرت به کشور فنلاند دارید ، آشنایی با آداب و رسوم این کشور ضروری است ، زیرا شاید در ابتدا تخطی کردن یا رعایت نکردن آن ها موجه باشد اما بعد از مدتی اقامت در این کشور رعایت آن ها از شما انتظار می رود.

فنلاندی ها برخلاف آب و هوای سرد خود مردمانی با شوق و بسیار دل گرم و مهمان نواز هستند و همواره از گردشگران و مهاجران به خوبی استقبال کرده و رفتار زننده ای را با آن ها ایراد نمی کنند ، فنلاند یکی از کشورهای وسیع اروپا است که قدرت اقتصادی بالایی را طی سال های گذشته به دست آورده و سالانه گردشگران بسیاری را به خود جذب می کند که این رونق اقتصادی و گردشگری درآمد بالایی را برای آن ها به وجود آورده است.

مردم فنلاند یکی از با فرهنگ ترین و روشن فکرترین مردم حال حاضر جهان هستند و اعتقادات دینی ، شخصی ، مذهبی و غیره هیچ گونه تاثیری در روابطشان ندارد و آن ها وظیفه شناسی ، قدر شناسی ، قانون مند بودن و برابری و انصاف را مهم ترین شاخصه های یک زندگی و جامعه موفق می دانند.

فهرست مطالب

با کارشنایان شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) همراه شوید تا فرهنگ ، آداب و رسوم مردم فنلاند را بهتر بشناسید ، همچنین توصیه می کنیم مقاله مهاجرت به فنلاند را بخوانید و با تمامی شیوه های امن و قانونی مهاجرت به این کشور مانند تحصیل ، کار ، سرمایه گذاری ، ازدواج و سایر روش ها آشنا شوید.

فرهنگ ، آداب و رسوم مردم فنلاند

ارزش های فنلاندی

ارزش های فنلاندی را می شناسید؟ برابری و انصاف برای فنلاندی ها از مهم ترین ارزش های زندگی است و در جامعه فنلاند همه برابر هستند و باید با آن ها منصفانه رفتار شود ، طبق قوانین این کشور زنان و مردان برابر هستند و از حق و حقوق یکسانی برخوردار می باشند این برابری در زبان آنان نیز منعکس شده است که از کلمات بی طرف جنسیتی استفاده می کنند ، برای زنان فنلاندی معمول است که حتی در صورت داشتن فرزند کار کنند و زن و مرد هر دو مسئول مراقبت از کودکان و خانه هستند.

فنلاندی ها طبیعت را دوست دارند و اقدامات قوی برای محافظت از محیط زیست خود انجام می دهند که این امر فنلاند را به یکی از تمیزترین کشورهای جهان تبدیل کرده است ، آنان همچنین به فعالیت بدنی علاقه فراوانی دارند و پیاده روی ، هاکی روی یخ ، اسکی ، شنا ، شکار ، قایقرانی ، گلف و کمپینگ از فعالیت های محبوب فردی و خانوادگی در این کشور هستند ، فنلاندی ها همچنین از چیدن انواع توت ها و قارچ های وحشی در جنگل به عنوان یک تفریح لذت می برند.

همچنین فنلاندی ها برای حریم شخصی خود و دیگران احترام بسیاری قائل هستند و به هیچ عنوان وارد حریم خصوصی شخص دیگری نمی شوند و اگر کسی به حریم شخصیشان تعرض کند با او برخورد شدیدی می کنند ، این موضوع از احترام متقابل نشات می گیرد به نوعی شما در فنلاند به اندازه ای که احترام می گذارید ، احترام میبینید و حتی بیشتر.

یکی از ارزش های فنلاندی ها خط و زبان آن هاست ، توصیه می کنیم مقاله خط و زبان مردم فنلاند را بخوانید و اطلاعات خود را در این زمینه تکمیل کنید.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

برای کسب اطلاعات به روز درباره کشور مقصد خود را مشاوران رجبی در تماس باشید.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

فردگرایی و فضای خصوصی

فرهنگ فنلاند بیش از بسیاری از فرهنگ های دیگر در اروپا برای فردگرایی ارزش قائل است به گونه ای که آزادی افراد به شدت در قوانین فنلاند وجود دارد و به آن اهمیت داده شده است و یک فرد و نظرات شخصی او به هیچ عنوان از یک خانواده و یا گروه کمتر و ضعیف تر شمرده نمی شود ، همچنین در فرهنگ فنلادی ها ، جوانان تشویق می شوند تا مستقل شوند و به خانه های خود نقل مکان کنند و ابتدا زندگی به صورت شخصی را بیاموزند و بتوانند بر پاهای خود متکی باشند.

طبیعت

طبیعت برای فنلاندی ها بسیار مهم ، ارزشمند و دارای احترام است و به آن به عنوان یک دارایی با ارزش و بسیار پر برکت نگاه می شود و هرگونه بی احترامی و یا آسیب رساندن به آن با نهایت مجازات پاسخ داده می شود و فرد خاطی در این زمینه از جایگاه و احترام بسیار پایینی در جامعه برخوردار خواهد شد ، بسیاری از فنلاندی ها از گذراندن وقت در طبیعت به عنوان مثال با کمپینگ یا چیدن انواع میوه های جنگلی لذت می برند و به گفته آن ها مردم در طبیعت از حقوق دسترسی آزاد برخوردارند و برای همه فعالیت های خارج از منزل نیازی به اجازه مالک زمین ندارند ،

صداقت ، وقت شناسی و فروتنی

از صداقت در فنلاند همواره قدردانی می شود و گفتن حقیقت و خوش قول بودن بسیار ارزشمند تلقی می شود ، همچنین وقت شناسی برای فنلاندی ها بسیار مهم است و سعی کنید همیشه برای قرار ملاقات های خود به خصوص قرارهای رسمی و کاری به موقع حاضر شوید ، زیرا این موضوع می تواند در نتیجه کار شما تاثیر گذار باشد.

اکثر فنلاندی ها به فروتنی بسیار احترام می گذارند و مردم تمایل دارند خود را در یک گروه متمایز نکنند و از صحبت کردن با صدای بلند و لاف زدن اجتناب می کنند ، در فنلاند ، رفتار خوب و محترمانه ای است که دیگران را در نظر بگیرید و به آن ها گوش دهید و فقط به دنبال ابراز خود و صحبت کردن در رابطه با خود و افکار خود نباشید.

فنلاند یکی از بهترین کشورها برای کار است ، وقت شناسی و صداقت مردم فنلاند یکی از دلایل این موضوع است ، در همین راستا مقاله بهترین کشورهای اروپایی برای کار را بخوانید و با سایر کشورهای مناسب برای کار در قاره امن اروپا را بشناسید.

سلام و احوال پرسی و هم صحبتی در فنلاند

سلام و احوال پرسی و هم صحبتی در فنلاند

دست دادن یک روش معمول برای سلام و احوال پرسی و هم صحبتی در فنلاند​ است و زن و مرد با یکدیگر دست می دهند و دوستان یا اقوام نیز ممکن است کمی صمیمانه تر و با در آغوش گرفتن به یکدیگر سلام کنند ، اما با این حال بوسیدن گونه برخلاف کشورمان رایج نیست و انجام آن کمی تعجب بر انگیز و ناخوشایند است.

وقتی با دیگران صحبت می کنید به چشمان آن ها نگاه کنید زیرا در فنلاند ، نگاه کردن در چشم نشان می دهد که شما نسبت به آن شخص صریح و صادق هستید ، وقتی به زبان فنلاندی صحبت می کنید صدا کردن افراد با اسم کوچک معمول تر و مرسوم تر است و اصطلاحات اسم کوچک نیز در بین غریبه ها و همکاران نیز استفاده می شود و خطاب به دیگران به طور رسمی فقط برای موقعیت های بسیار رسمی محفوظ است ، با این حال پسندیده است که افراد مسن را به طور رسمی تر مورد خطاب قرار دهیم.

بحث و تعامل

فنلاندی ها دوست دارند گفتگو را با رفتن مستقیم به اصل موضوع شروع کنند و سبک گفتار فنلاندی مستقیم و سرراست است ، در فنلاند از مردم انتظار می رود که واقعا به آنچه می گویند باور داشته باشند چون خودشان به آنچه شما می گویید باور دارند و از شما نیز انتظار دارند مطابق آن عمل کنید.

در فرهنگ ، آداب و رسوم مردم فنلاند قطع کردن حرف افراد هنگام صحبت کردن ، بی ادبی تلقی می شود و افراد معمولاً قبل از اینکه خودشان شروع به صحبت کنند ، منتظر مانده تا صحبت هم سخنشان به پایان برسد ، همچنین غیر معمول است که احساسات خود را در ملاء عام نشان دهید و بلند کردن صدای خود در هنگام صحبت کردن ، به خصوص در مکان های عمومی بی ادبانه تلقی می شود.

فنلاند را تا چه حد می شناسید؟ مقالات زیر برای تکمیل اطلاعات شما ارائه شده است.

مذهب و پوشش در فنلاند

مذهب و پوشش در فنلاند چگونه است؟ قبل از مسیحی شدن مردم فنلاند در قرن یازدهم ، بت پرستی دین اصلی این سرزمین بود و جادوی آواز و پرستش خرس نشانه های متمایز دین باستانی بود و مسیحیت در قرن دوازدهم وارد فرهنگ فنلاند شد و در حال حاضر اکثر فنلاندی ها به طور رسمی به کلیسای انجیلی – لوتری تعلق دارند ( بیش از 83٪ ) ، در حالی که 1.1٪ به کلیسای ارتدکس فنلاند تعلق دارند.

خوشبختانه تا آنجا که به مذهب مربوط می شود ، خطرات بسیار کمی برای گردشگران و مهاجران به فنلاند وجود دارد و مردم این کشور به عقاید و مذهب سایر افراد احترام گذاشته و مذهب و اعتقادات هیچ نقشی در روابط و جایگاه افراد در جامعه ندارد ، به گونه ای مردم به طور کلی در دیدگاه های خود نسبتا سکولار هستند ، با وجود این کلیسا و خادمان آن از احترام بالایی برخوردار هستند و دیدگاه های مذهبی شخصی مورد احترام است.

در این کشور همچنین اجباری برای حجاب وجود ندارد و با کسانی که حجاب به سر می کنند نیز برخوردی نمی شود و هرکس می تواند بر اساس عقاید و مذهب خود پوشش مد نظر خود را رعایت نماید ، اما به طور کلی برهنگی کامل در عموم جامعه پذیرفته نیست و با آن برخورد می شود و داشتن پوشش نرمال و مناسب لازم است.

ساختار خانواده در فنلاند

معمولا ساختار خانواده در فنلاند به جای خانواده گسترده ، بر خانواده هسته ای متمرکز است یعنی خانواده فقط از پدر و مادر و فرزندان تشکیل می شود و مادربزرگ ، پدربزرگ و حتی نوه ها خانواده ای جدا محسوب می شوند ، همچنین در اکثرخانواده ها یک یا دو فرزند وجود دارد و به طور سنتی مردان شاغل بودند و زنان در خانه از کودکان مراقبت می کردند ، اما از زمان جنگ جهانی دوم نقش های جنسیتی تغییر کرده است.

امروزه هم زنان و هم مردان در این کشور شاغل بوده و سیستم رفاهی اجازه می دهد تا والدین مرخصی سخاوتمندانه ای با مزایای مبتنی بر درآمد را داشته باشد که اکثریت مادران بر خلاف پدران ترجیح می دهند مرخصی طولانی تری داشته باشند حتی تا یک سال.

فنلاندی ها به خانواده های خود نزدیک می مانند و روابط خانوادگی قوی است ، آن ها خانه های خود را دوست دارند و حتی ترجیح می دهند تعطیلات خود را در خانه بگذرانند و امروزه بسیاری از فنلاندی ها برای گرفتن خانواده خود عجله نمی کنند و تصمیمات ازدواج را به دهه سوم زندگی خود موکول می کنند.

ساختار خانواده در فنلاند

عادات و آداب غذا خوردن در فنلاند

عادات و آداب غذا خوردن در فنلاند با سایر کشورهای اروپایی یکسان است و سیب زمینی ، گوشت ، ماهی ، مرغ و برنج بیش ترین استفاده را دارد و خوردن دو وعده غذای گرم در روز شامل نهار و شام معمول است ، در فنلاند نهار را زودتر از بسیاری از کشورهای دیگر می خورند ، بدین صورت که در محل کار و مدارس ، نهار معمولا بین ساعت 11 تا 12 ظهر سرو می شود و زمان شام اغلب حدود ساعت 5 بعد از ظهر است.

سلامت غذا اغلب در فنلاند مورد تاکید است و غذاهای گیاهی به طور فزاینده ای در چند سال گذشته محبوب شده اند ، نان و فرنی های مختلف بخش مهمی از فرهنگ غذایی فنلاند است ، فرهنگ غذایی مناطق مختلف با یکدیگر متفاوت است ، به عنوان مثال: گوشت گوزن شمالی بخش مهمی از غذاهای لاپی است ، در حالی که ماهی در سواحل زیاد مصرف می شود.

فنلاندی ها قهوه زیادی می نوشند و این نوشیدنی همیشه در جشن ها ، مراسم ، جلسات و محل کار سرو می شود ، لازم به ذکر است نوشیدنی های الکلی در فنلاند نسبتا گران هستند و خرید آن ها توسط جوانان با محدودیت سنی محدود شده است ، فقط نوشیدنی های الکلی ملایم تر را می توان از فروشگاه های مواد غذایی خریداری کرد و نوشیدنی های الکلی قوی از فروشگاه های Alko تحت نظارت دولت خریداری می شود.

فرهنگ مهمانی در فنلاند

فرهنگ مهمانی در فنلاند

فرهنگ مهمانی در فنلاند چگونه است؟ چنان چه قصد دارید به منزل یکی از دوستان یا آشنایان خود در فنلاند سری بزنید یا شبی را مهمان آنان باشد ، باید حتما از قبل در این رابطه با آنان هماهنگ کنید و از سر زده رفتن خودداری کنید ، چون همانطور که گفتیم حریم شخصی و زمان برای فنلاندی ها بسیار مهم است ، همچنین اگر قصد ترتیب دادن مهمانی را دارید از قبل با مهمانان دعوتی خود هماهنگی کوچکی کرده و به آنان اطلاع دهید تا برنامه خود را برای شما خالی کنند و از اطلاع ناگهانی و در زمان کوتاه خودداری کنید ، همچنین سعی کنید از ترک کردن زود هنگام مهمانی قبل از صرف شام و یا بلعکس دیر هنگام آن خودداری کنید و هم زمان با سایر مهمانان و قبل از نیمه شب و بعد از صرف شام و یک همنشینی ساده منزل میزبان را ترک کنید ، چون فنلاندی ها بر روی ساعت استراحت و بیداری خود بسیار حساس هستند.

آداب غذاخوردن در مهمانی

از آداب غذاخوردن در مهمانی چه میدانید ؟‌همیشه صبر کنید تا به شما گفته شود که در کجای میز غذا بنشینید و نشستن سر خود و جلوتر از سایر افراد خودداری کنید ، همچنین پس از نشستن بهتر است دستان خود را روی میز و در دید قرار دهید و هیچ وقت پیش از میزبان شروع به میل کردن غذا نکنید ، به طور کلی غذا خوردن با دست پسندیده نیست مگر برای خوردن نان و حتی میوه هم با دست خورده نمی شود.

همواره وعده های غذایی با قهوه یا دسر به پایان می رسند و ترک کردن میز غذا قبل از آن پسندیده نیست و بی احترامی به میزبان تلقی می شود و همیشه پس از میل غذا تشکر کنید و از مزه غذا تعریف و تمجید کنید ، به صورت کلی صرف غذا در فنلاند دارای همان آداب و رسومات همگانی در اکثر کشورهای جهان است و رسومات سنتی به کار گرفته نمی شود.

سوالات پر تکرار فرهنگ ، آداب و رسوم مردم فنلاند

طبق قوانین این کشور زنان و مردان برابر هستند و از حق و حقوق یکسانی برخوردار می باشند این برابری در زبان آنان نیز منعکس شده است که از کلمات بی طرف جنسیتی استفاده می کنند ، برای زنان فنلاندی معمول است که حتی در صورت داشتن فرزند کار کنند و زن و مرد هر دو مسئول مراقبت از کودکان و خانه هستند.

از صداقت در فنلاند همواره قدردانی می شود و گفتن حقیقت و خوش قول بودن بسیار ارزشمند تلقی می شود ، همچنین وقت شناسی برای فنلاندی ها بسیار مهم است.

دست دادن یک روش معمول برای احوالپرسی در موقعیت های رسمی در فنلاند است و زن و مرد با یکدیگر دست می دهند و دوستان یا اقوام نیز ممکن است کمی صمیمانه تر و با در آغوش گرفتن به یکدیگر سلام کنند.

قبل از مسیحی شدن مردم فنلاند در قرن یازدهم ، بت پرستی دین اصلی این سرزمین بود و جادوی آواز و پرستش خرس نشانه های متمایز دین باستانی بود و مسیحیت در قرن دوازدهم وارد فرهنگ فنلاند شد و در حال حاضر اکثر فنلاندی ها به طور رسمی به کلیسای انجیلی – لوتری تعلق دارند ( بیش از 83٪ ) ، در حالی که 1.1٪ به کلیسای ارتدکس فنلاند تعلق دارند.

معمولا زندگی خانوادگی فنلاند به جای خانواده گسترده ، بر خانواده هسته ای متمرکز است یعنی خانواده فقط از پدر و مادر و فرزندان تشکیل می شود و مادربزرگ ، پدربزرگ و حتی نوه ها خانواده ای جدا محسوب می شوند ، همچنین در اکثرخانواده ها یک یا دو فرزند وجود دارد و به طور سنتی مردان شاغل بودند و زنان در خانه از کودکان مراقبت می کردند.

در این مطلب سعی کردیم تا مهم ترین فرهنگ ، آداب و رسوم مردم فنلاند را به صورت خلاصه و جامع به شما ارائه کنیم ، یقینا فرهنگ و آداب و رسومات مردم این کشور بسیار بیش تر و جامع تر از این میزان است که برای اطلاع از موارد خاص و یا طرح سوالات و ابهامات خود با کارشناسان ما در شرکت مهاجرتی رجبی در دفاتر فعال تهران و شیراز تماس حاصل نمایید و از راهنمایی های آنان استفاده نمایید ، همچنین توصیه می کنیم مقاله تحصیل در فنلاند را بخوانید چراکه تحصیل ، یکی از امن ترین شیوه های مهاجرت به کشور فنلاند است و همچنین دانشگاه های معتبر این کشور در همه جای جهان اعتبار دارند.

برای اینکه دید بهتری نسبت به مردمان اروپا و فرهنگ آن ها داشته باشید می توانید مقالات زیر را بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
منو
خانه