ورزش در فرانسه

ورزش در فرانسه نقش بسیار مهمی را در جامعه این کشور ایفا می کند و نقش بسیار پر رنگی را در تاریخ و زندگی مردم به دوش می کشد.

مردم فرانسه علاقه بسیاری به ورزش های مختلف دارند و تعداد زیادی از آنان به صورت حرفه ای و نیمه حرفه ای در کنار شغل و امورات روزمره خود به ورزش می پردازند که در همین میان استعدادهای درخشانی در هر رشته نمایان می شود ، با ما در شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) همراه شوید تا ورزش در فرانسه را بیش تر بشناسید.

همانطور که تحصیل در کشور فرانسه و کار در آن اهمیت بالایی دارد ، ورزش در فرانسه هم اهمیت و ارزش زیادی در بین مردم این کشور دارد و برخی از افراد به صورت حرفه ای تمام عمر خود را در رشته های ورزشی سپری می نمایند و هم درآمدی کسب می کنند و هم علاوه بر کسب افتخارات ، ورزشکاران جدیدی را نیز تربیت می نمایند ، در ادامه با ما باشید تا ورزش های مطرح فرانسه را بهتر بشناسید ، همچنین می توانید با مطالعه مقاله مهاجرت به فرانسه با راه و روش های قانونی و امن برای ورود و اقامت در این کشور آشنا شوید.

فهرست مطالب
ورزش در فرانسه

در فایلهای ویدئویی و صوتی ارائه شده روناک ، همکار ما در هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی با شما در خصوص ورزش در فرانسه صحبت کرده و خلاصه ای از مهمترین موضوعات این محتوا را ارائه داده است.

پادکست ورزش در فرانسه

نمایش ویدیو درباره ورزش در فرانسه

ورزش های محبوب در فرانسه

همانطور که گفتیم ورزش های گوناگونی در فرانسه در میان مردم طرفدار دارد و تنوع و سلیقه مردم این کشور با دیگر کشورهای اروپایی تفاوت چندان زیادی ندارد.

همچنین ورزش در فرانسه از هم زمان کودکی و از دوران تحصیلات ابتدایی در زندگی افراد جای خود را پیدا می کند و به مرور زمان و با رشد افراد هر شخص زمینه و رشته مورد علاقه خود را پیدا می کند.

در این میان برخی از افراد ورزش را به صورت تفریحی و یا برای سلامتی و تندرستی خود ادامه می دهند و برخی دیگر به صورت حرفه ای و تمام وقت آن را دنبال می نمایند و به یک ورزشکار حرفه ای مبدل می شوند ، باید بگوییم که دولت فرانسه به ورزش و ورزشکاران این کشور اهمیت بسیاری می دهد و تجهیزات و هزینه ورزش آنان را تا حد امکان فراهم می آورد که این موضوع باعث راحتی و پیشرفت ورزشکاران این کشور شده است.

در ادامه این قسمت ورزش های محبوب در فرانسه را به ترتیب میزان ورزشکاران و تماشاگران و علاقمندان تهیه کرده ایم که با هم مشاهده خواهیم کرد.

ورزش های محبوب در فرانسه

تنیس ورزش پرطرفدار فرانسه

تنیس پس از فوتبال پر طرفدارترین ورزش در فرانسه است که از ورزشکاران و تماشاگران و علاقمندان بسیاری برخوردار می باشد به طوری که بیش از 1 میلیون نفر در حال حاضر در این کشور به طور حرفه ای و نیمه حرفه ای به ورزش تنیس مشغول هستند ، همچنین فرانسه میزبان یکی از تورنمنت های بزرگ تنیس جهان در پاریس با نام تورنومنت رولان گاروس می باشد که تنیسورهای حرفه ای از تمامی جهان در آن شرکت می کنند.

آخرین برنده فرانسوی این تورنمنت ، یانیک نوح در سال 1983 بود که هم اکنون او یک خواننده مشهور فرانسوی است ، اما متاسفانه سال ها است که مردم فرانسه از داشتن قهرمانی فرانسوی نا امید شده اند ، فرانسه تنیسورهای خوب زیادی دارد اما هیچ کدام از آن ها در حال حاضر در بین 5 تنیسور برتر جهان چه مرد و چه زن قرار ندارند ، لازم به ذکر است که فرانسه ده بار قهرمان دیویس کاپ مردان شده و برای آخرین بار در سال 2017 قهرمان شده است.

فوتبال در فرانسه

فوتبال در فرانسه

محبوب ترین ورزش در فرانسه ، مانند اکثر کشورهای جهان فوتبال است ، که تماشاگران علاقمندان بسیاری را برای تماشا به ورزشگاه ها و پای گیرنده های تلوزیون در این کشور می کشاند ، یکی از مواردی که در مورد فوتبال در فرانسه قابل ذکر است موفقیت هر دو تیم مردان و زنان آن است که تیم فوتبال مردان قهرمان فعلی جام جهانی است و تیم ملی فوتبال زنان نیز در میان 10 تیم برتر جهان قرار دارند.

همچنین لیگ ملی فرانسه لیگ 1 نام دارد و در رتبه پنجم بهترین لیگ های اروپایی قرار گرفته است و در آن تیم های نمادینی مانند پاری سن ژرمن ، المپیک مارسی و المپیک لیون حضور دارند که تا کنون موفق به کسب افتخارات بسیاری در سطح کشور و اروپا شده اند ، هم باشگاه‌های فرانسه و هم تیم ملی آن احساسات زیادی را در سراسر کشور ایجاد می‌کنند و خیابان‌های فرانسه معمولا در جریان یک مسابقه فوتبال مهم خلوت هستند و پس از پیروزی پر از شادی و جشن.

در حال حاضر تعداد بازیکنان دارای مجوز فوتبال در فرانسه 2,200,000 نفر است که شامل 180,000 زن فوتبالیست می شود ، تیم ملی فرانسه تاکنون عناوین متفاوت و بزرگی را به دست آورده است که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد.

اسب سواری در فرانسه

سومین ورزش پر طرفدار در فرانسه اسب سواری است که شاید برایتان تعجب بر انگیز باشد ، ولی نزدیک به 670 هزار اسب سوار در فرانسه وجود دارند که این ورزش را به طور رسمی و به ثبت رسیده دنبال می کنند ، البته باید باید بگوییم که این ورزش در فرانسه ریشه ای تاریخی دارد و بیش تر افراد آن را به عنوان سرگرمی دنبال می کنند تا به عنوان یک ورزش.

همچنین شاید به دلیل نژاد اسب های نرماندی نیز باشد که از این ورزش در فرانسه استقبال می شود ، زیرا اسب های نرماندی از بهترین اسب های جهان بر شمره می شوند ، البته سالانه در این کشور تورنمنت های اسب سواری زیادی برگزار می شود و شرکت کنندگان بسیاری از سراسر جهان در آن ها شرکت می کنند.

با مطالعه مقالات زیر با جنبه های دیگری از کشور فرانسه آشنا میشوید ؛ شناخت بیشتر ، تصمیم گیری صحیح تری را بهمراه خواهد داشت.

بسکتبال چهارمین ورزش در فرانسه​

بسکتبال چهارمین ورزش در فرانسه

بسکتبال چهارمین ورزش در فرانسه است که بیش ترین علاقمندان را به خود جذب کرده است ، این ورزش در حال حاضر بیش از 600 هزار ورزشکار رسمی را در فرانسه به خود اختصاص داده است اما متاسفانه در اروپا ، فرانسه حداقل تیمی برای رقابت در یورولیگ ندارد ، این موضوع واقعا تعجب بر انگیز است که با این همه ورزشکار و علاقمند تیمی در این سطح در این کشور وجود ندارد.

نکته جالب دیگر این است که فرانسه تنها کشور خارجی با بیشترین تعداد بازیکن در لیگ NBA ایالات متحده و کانادا است و علاوه بر آن تیم ملی بسکتبال فرانسه واقعاً تیم رقابتی و بسیار با کیفیت است و آخرین موفقیت بزرگ آن پیروزی مقابل تیم ایالات متحده در جام جهانی 2019 در مرحله یک چهارم نهایی می باشد.

جودو جوجیتسو

جودو پنجمین ورزش در فرانسه است که طرفداران زیادی را به خود اختصاص می دهد ، همچنین جودو برای فرانسوی ها یک ورزش ملی محسوب می گردد و تعداد زیادی جودوکار بزرگ فرانسوی در جهان وجود داشته و وجود دارند ، این ورزش به طور رسمی نزدیک به 550 هزار ورزشکار را در این کشور به خود اختصاص داده است.

همچنین جودوکاران پر افتخار در فرانسه بسیار هستند که مدال های رنگارنگی را برای کشورشان به ارمغان آورده اند.

ورزش هندبال در کشور فرانسه

بعد از جودو ، ششمین ورزش پرطرفدار فرانسه ، هندبال است که بیش از 510 هزار ورزشکار رسمی و حرفه ا ی و نیمه حرفه ای را در این کشور به ثبت رسانده است ، هندبال یکی دیگر از ورزش هایی است که فرانسه در مقیاس جهانی در آن  بسیار موفق می باشد ، به طوری که به جرات می توان گفت که این کشور مسلط ترین کشور در دو دهه گذشته در ورزش هندبال بوده است و تنها با کشورهای شمالی اروپایی رقابت می کند.

تیم ملی هندبال فرانسه تاکنون 6 بار قهرمان جهان ، 2 بار قهرمان المپیک و 3 بار قهرمان اروپا شده است ، و جالب این است که این روند کاملا جدید بوده و قبل از سال 1995 ، تیم هندبال مردان هیچ جامی را کسب نکرده و ما واقعا در حال حاضر شاهد دوران طلایی هندبال فرانسه هستیم.

ورزش هندبال در کشور فرانسه​
نام ورزشگاه شهر ظرفیت
استاددو فرانس سنت دنیس 81338 نفر
استادولدروم مارسی 67394 نفر
پارک المپیک لیون دیسین شارپیو 59186 نفر
پیر مائوروی وینو دسک 50157 نفر
پارک پرنسس پاریس 48583 نفر
ماتموت آتلانیک بوردو 42115 نفر

ورزشگاه های فرانسه

فرانسه سال های زیادی میزبان ورزش های گوناگونی در سطح اروپا و جهان بوده است و این میزبانی ها باعث ایجاد تغییرات مهمی در این استادیوم ها و یا ساخت استادیوم های جدیدی در این کشور شده اند ، در حال حاضر می توان گفت که ورزشگاه های این کشور در سطح جهانی بسیار باکیفیت بوده و از استانداردهای خوبی برخوردار هستند.

اما شاید تعجب آور باشد که با این رشد بالای کیفیت و ساخت و ساز ورزشگاه های در شهرهای مختلف این کشور ، تعداد بازدید کنندگان و تماشاگران رشد متوسطی داشته و کمتر از میزان مورد درخواست و پیش بینی شده مسئولان بوده است ، بسیاری از باشگاه های ورزشی با سرمایه گذاری در فرانسه و ساخت ورزشگاه های مدرن نتوانستند به درآمدی که مد نظر داشته اند دست پیدا کنند.

در جدول اسامی مهم ترین ورزشگاه های فرانسه را مشاهده می کنید.

Prominent athletes / France

ورزشکاران مطرح فرانسه

یقینا با اهمیتی که ورزش در فرانسه دارد باید ورزشکاران مطرحی نیز در طول تاریخ این کشور وجود داشته باشند که باعث کسب افتخاراتی بزرگ برای مردم و کشورشان شده باشند ، درست است کشور فرانسه در طول تاریخ رسمی ورزشی خود باشگاه های ورزشی و ورزشکاران بزرگی زیادی را در رشته های مختلف پرورش داده است که یا در فرانسه و یا دیگر کشورها عنواینی را کسب نموده اند ؛ در ادامه برخی از ورزشکاران مطرح تاریخ فرانسه را به طور خلاصه خوایم شناخت.

ورزشکاران مطرح فرانسه​

تیری آنری

تیری آنری ، مربی فوتبال ، کار خود را به عنوان بازیکن در تیم موناکو آغاز کرد و سپس برای آرسنال و بارسلونا بازی کرد ، او که یک مهاجم مرگبار بود هم برای فرانسه و هم برای آرسنال رکورددار گلزنی شد ، او نقش مهمی در پیروزی فرانسه در جام جهانی فوتبال 1998 و قهرمانی آرسنال در لیگ برتر و جام حذفی داشت.

پل پوگبا

پل پوگبا بازیکن برجسته فوتبال منچستریونایتد انگلیس است که در سال 2016 با مبلغ 89.3 میلیون پوند از یوونتوس به منچستریونایتد منتقل شد که بالاترین مبلغ پرداختی برای هر باشگاه انگلیسی می باشد ، او همچنین یکی از اعضای مهم تیم ملی فرانسه بود که به قهرمانی فرانسه در جام جهانی 2018 کمک کرد.

آندره غول

آندره رنه روسیموف ، معروف به آندره غول یک کشتی گیر و بازیگر حرفه ای فرانسوی بود ، قد بی حد و حصر او باعث شهرت بین المللی او در دنیای کشتی و همچنین در چندین کمپین تبلیغاتی شد ، او در سال 1987 با هالک هوگان مبارزه کرد اما شاید بیشتر به خاطر بازی در نقش فزیک غول در فیلم موفق عروس شاهزاده شناخته شود.

زین الدین زیدان

زین الدین زیدان ( یا برای اکثر فرانسوی ها زیزو ) یکی از مشهورترین فوتبالیست های تمام دوران است ، مربیانش که در یک محله ناهموار مارسی بزرگ شد، او را تشویق کردند تا خشم و ناامیدی خود را به فوتبال هدایت کند. این نصیحتی بود که او در طول بیست سال زندگی حرفه ای خود هرگز از آن چشم پوشی نکرد.

زیدان از 5 سالگی فوتبال را با بچه های محله شروع کرد و اولین بازی حرفه ای خود را به عنوان هافبک تهاجمی در 17 سالگی با بازی برای کن به انجام رساند ، این بازیکن جوان بلافاصله به دلیل استعداد فوق العاده دریبلینگ و همچنین عزم شدیدش مورد توجه قرار گرفت.

زیدان به صورت حرفه ای برای بوردو و یوونتوس بازی کرد و در سال 2001 او با مبلغ 150 میلیارد لیره ایتالیا ( امروزه معادل 77 میلیون یورو ) به رئال مادرید پیوست ، زیدان در مجموع دوران حرفه ای موفقی داشت و از افتخارات او می توان به 3 بار بهترین بازیکن سال فیفا ، قهرمانی در جام جهانی 1998 و توپ طلای 1998 اشاره کرد ، پس از بازنشستگی ، زیدان بازهم از فوتبال کناره نگرفت و به مربیگری روی آورد و موفق شد 3 بار رئال مادرید را به قهرمانی اروپا برساند.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

مهاجرت از طریق ورزش به کشورهای اروپایی با دریافت مشاوره های تخصصی از مشاوران با تجربه رجبی.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

کیلیان امباپه

این فوق ستاره فوتبال که توسط بسیاری به نام امباپه شناخته می شود ، قطعا یکی از 10 ورزشکار مشهور فرانسوی است که با سن کمی که دارد بسیار پر افتخار و سرشناس است ، کیلیان امباپه تنها با 20 سال سن ، تاثیر زیادی بر دنیای ورزش فرانسه گذاشته است.

در سال 2018 ، او به دومین نوجوان تاریخ تبدیل شد که در فینال جام جهانی گلزنی کرد ، امباپه در حال حاضر مهاجم باشگاه پاریسن ژرمن است و افتخارات بسیاری را با این باشگاه به دست آورده است ، همچنین این بازیکن موفق به قهرمانی در جام جهانی فوتبال نیز با تیم ملی فوتبال فرانسه شده است.

یانیک نوح

یانیک نوح به عنوان برترین تنیسور فرانسه انتخاب شده است و او چندین دهه این عنوان را حفظ کرده است ، نوح آخرین فرانسوی است که در مسابقات آزاد فرانسه ( در انفرادی در سال 1983 ) قهرمان شده و 23 عنوان معتبر حرفه ای در کارنامه دارد و نه تنها یک اسطوره واقعی تنیس است ، بلکه یک نوازنده بزرگ و مشهور نیز می باشد.

نوح پس از بازنشستگی از حرفه تنیس در سال  1991، به یک خواننده موفق پاپ فرانسوی شروع به فعالیت نمود و امروز به عنوان یک نوازنده حرفه ای موفق در حال فعالیت است و اوقات فراغت خود را نیز به فعالیت های بشردوستانه اختصاص می دهد ، او حتی بنیاد خیریه را تأسیس کرده است.

دیدیه دشان

دیدیه دشان که امروزه به دلیل اخم کردن معروفش در کناره ها و مربیگری تیم ملی فرانسه شناخته می‌شود ، خودش یک فوتبالیست بازنشسته فرانسوی است و البته یکی از مشهورترین ورزشکاران فرانسوی.

دشان قبل از اینکه در سال 2012 سرمربی تیم ملی فرانسه شود ، هافبک دفاعی چند تیم باشگاهی معتبر بوده است ، دوران ورزشی قابل توجه او شامل قهرمانی در جام جهانی 1998 و همچنین حضور طولانی مدت در باشگاه هایی مانند یوونتوس ، چلسی و مارسی است.

علاوه بر این ورزشکارانی که نام بردیم فرانسه ورزشکاران سرشناس و پر افتخار دیگری نیز دارد:

  • آملی مورسمو ( تنیسور )
  • جینی لانگو ( دوچرخه سوار )
  • لوره مانودو ( شناگر )
  • لوره مانودو ( شناگر )
  • تونی پارکر ( بسکتبالیست )
  • وینسنت موسکاتو ( راگبی )
  • فرانک ریبری ( فوتبالیت )
  • کلود ماکلله ( فوتبالیست )
  • کریم بنزما ( فوتبالیست )
لحظات شیرین ورزش فرانسه

 لحظات شیرین ورزش فرانسه

ورزش در فرانسه در سطوح ملی و باشگاهی خاطرات تلخ و شیرین بسیاری را برای مردم این کشور به وجود آورده است ، خاطره هایی که با قهرمانی در فینال ها مردم به جشن و پایکوبی در شهرها پرداختند و یا شکست هایی که یک کشور را در حزن و اندوه فرو برده است ، اما مردم فرانسه همواره می توانند به ورزشکاران خود افتخار کنند زیرا آنان علاوه بر این که تمام تلاش خود را برای حفظ عابرو و احترام کشورشان کرده اند ، افتخارات بسیاری نیز به ارمغان آورده اند.

یکی از بهترین خاطرات فرانسوی ها مربوطه به قهرمانی فرانسه برای اولین بار در جام جهانی 1998 مقابل برزیل بود که میزبان آن کشور بودند و موفق به پیروزی شدند ، آن ها همچنین بیست سال بعد در جام جهانی 2018 روسیه مقابل کرواسی قهرمان شدند ، اما در بین این دو پیروزی ، تیم مردان فرانسه در فینال جام جهانی 2006 مقابل ایتالیا شکست خورد تا یک خاطره تلخ نیز در یاد همگان بماند.

لحظات شیرین ورزش فرانسه کم نیستند و اگر بخواهیم در تمامی رشته ها به مرور آن ها بپردازیم باید دفتری را به افتخارات فردی و تیمی آنان اختصاص دهیم ، شاید همین افتخار آفرینی ها بودند که به رویای کودکان و جوانانی تبدیل شده و در آینده باز هم باعث کسب افتخارات و جوایز بیش تری برای ورزش در فرانسه شود.

مهاجرت ورزشی به فرانسه

شاید شما هم از جمله افرادی باشید که قصد مهاجرت ورزشی به فرانسه را دارند و شاید در این بین ورزشکاری حرفه ای و نیمه حرفه ای نیز می باشد ، باید بگوییم که زمینه رشد و پیشرفت ورزش در فرانسه بسیار فراهم و مساعد است و اگر شما هم استعدادی در یکی از رشته های ورزشی دارید به راحتی می توانید در این کشور پیشرفت نموده و به افتخاراتی نیز دست پیدا کنید.

سوالات پر تکرار ورزش در فرانسه

  • استاددو فرانس – سنت دنیس
  • استادولدروم – مارسی
  • پارک المپیک لیون – دیسین شارپیو
  • پیر مائوروی – وینو دسک
  • پارک پرنسس – پاریس
  • ماتموت آتلانیک – بوردو

تنیس پس از فوتبال پر طرفدارترین ورزش در فرانسه است که از ورزشکاران و تماشاگران و علاقمندان بسیاری برخوردار می باشد به طوری که بیش از 1 میلیون نفر در حال حاضر در این کشور به طور حرفه ای و نیمه حرفه ای به ورزش تنیس مشغول هستند

محبوب ترین ورزش در فرانسه ، مانند فوتبال است ، یکی از مواردی که در مورد فوتبال در فرانسه قابل ذکر است موفقیت هر دو تیم مردان و زنان آن است که تیم فوتبال مردان قهرمان فعلی جام جهانی است و تیم ملی فوتبال زنان نیز در میان 10 تیم برتر جهان قرار دارند.

جودو پنجمین ورزش در فرانسه است که طرفداران زیادی را به خود اختصاص می دهد ، همچنین جودو برای فرانسوی ها یک ورزش ملی محسوب می گردد و تعداد زیادی جودوکار بزرگ فرانسوی در جهان وجود داشته و وجود دارند ، این ورزش به طور رسمی نزدیک به 550 هزار ورزشکار را در این کشور به خود اختصاص داده است.

کیلیان امباپه ، دیدیه دشان ، یانیک نوح ، زین الدین زیدان ، پل پوگبا ، تیری آنری و آندره غول

برای مهاجرت حتما نیازی به تحصیل ، کار و یا ثبت شرکت در فرانسه نیست و با داشتن استعدادی ورزشی هم می توان به این کشور مهاجرت کرد ، توصیه می کنیم برای کسب اطلاعات دقیق و کافی در رابطه با ورزش در فرانسه و  مهاجرت ورزشی به فرانسه با کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی تماس حاصل کرده و از مشاوره های رایگان آنان بهره مند شوید ، همچنین می توانید مقاله ارزان ترین کشور برای مهاجرت را نیز بخوانید و اطلاعات بسیار جالبی به دست آورید.

برای مقایسه شرایط و امکانات ورزش در فرانسه و سایر کشور های مقالت زیر را بخوانید و اطلاعات خود را تکمیل کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (1 امتیاز)

یک تخفیف ویژه داریم! 
به مناسبت سال جدید میلادی!

تا آخر دی، می‌تونی با 30درصد تخفیف ، مشاوره تخصصی بگیری و 
با 10 الی 30 درصد تخفیف، قرارداد ببندی!

برای هماهنگی با شماره‌های زیر تماس بگیر:
021-91002525
071-91002525

منو
خانه