بهداشت و درمان عمومی در گرجستان

بهداشت و درمان عمومی در گرجستان چگونه است؟ مشاوران شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) در این مقاله به صورت ویژه به این موضوع پرداخته و تمامی جوانب مهم آن را مورد بررسی قرار داده اند.

اگر قصد مهاجرت به گرجستان را دارید ، پیشنهاد می شود که قبل از هر اقدامی ، ابتدا مقاله ما که در سایت قرار دارد را مطالعه و سپس درباره بررسی جوانب مهاجرت ، از مشاوران رجبی مشاوره های تخصصی دریافت کنید.

در سال 1990 فقط 0.3 درصد از تولید ناخالص داخلی گرجستان به بودجه بهداشت و درمان اختصاص داده می شد ، اما این رقم در سال 2000 به 0.7 درصد افزایش پیدا کرد و در سال 2022 خیلی بالاتر رفت.

در ادامه مقاله با مشاوران رجبی همراه باشید ، تا از اطلاعات به روز و جدید درباره بهداشت و درمان عمومی در گرجستان آگاه شوید ، آگاهی از این موضوع برای دانشجویان مشغول به تحصیل در گرجستان هم خیلی اهمیت دارد و دانستن جزییات آن در بهبود هزینه های تحصیلی دانشجویان خیلی تاثیرگذار است ، اگر علاقه مند به تحصیل در دانشگاه های گرجستان هستید ، و می خواهید هزینه های تحصیل را بدانید مقاله تحصیل در گرجستان را در همین سایت بخوانید و اطلاعات خود را تکمیل و به روز کنید.

فهرست مطالب
بهداشت و درمان عمومی در گرجستان

بودجه مراقبت های بهداشتی 2022 گرجستان

گرجستان در سال 2022 ، 5.6 میلیارد دلار از کل بودجه ایالتی یا حدود 20 درصد از کل هزینه های ایالت را به بودجه مراقبت های بهداشتی 2022 گرجستان اختصاص داده است.

در گرجستان ، دپارتمان‌های سلامت جامعه ، سلامت رفتاری و ناتوانی‌های رشدی و بهداشت عمومی سه سازمان اصلی هستند که بر سیستم‌های مراقبت بهداشتی و سلامت عمومی دولت متمرکز هستند.
اعتبارات صندوق عمومی برای این آژانس ها 4.9 میلیارد دلار یا 87 درصد از کل بودجه دولتی را تشکیل می دهد ، در حالی که سایر منابع حدود 696 میلیون دلار را تشکیل می دهند.

وزارت بهداشت گرجستان برخی از برنامه‌ریزی‌ها و عملکردهای نظارتی را انجام می‌دهد و طرح مزایای بهداشتی دولت که مراقبت‌های بهداشتی را برای کارکنان و معلمان ایالتی فراهم می‌کند را مدیریت می‌کند.

بودجه طرح سلامت دولتی از ناحیه مدارس ، سازمان های دولتی و کارمندان و بازنشستگان آنها تأمین می شود ، گرجستان در سال 2022 حدود 1.2 میلیارد دلار یا 22 درصد از هزینه های مراقبت های بهداشتی را برای سلامت رفتاری و خدمات برای افراد دارای ناتوانی های رشدی هزینه کرده است.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

با ثبت شماره تماس خود ، منتظر ارتباط مستقیم با مشاوران رجبی باشید.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

برنامه های بهداشت عمومی در گرجستان

برنامه های بهداشت عمومی در گرجستان توسط وزارت صحت عامه مطرح می شود ، این وزارت برنامه های مختلفی را با تمرکز بر ارتقای سلامت ، پیشگیری از بیماری و واکنش و آمادگی در برابر بلایای مرتبط با سلامت اجرا می کند ، بزرگترین برنامه های تأمین شده توسط دولت ارائه می شود.

کمک مالی به ادارات بهداشت شهرستان ، با هدف جلوگیری از شیوع بیماری های عفونی و ارائه خدمات درمانی و ارتقای سلامت با هدف کودکان و نوزادان ، از وظایف این نهاد است ، بودجه سال 2022 این وزارتخانه نسبت به سال 2021 ، 3.8 میلیون دلار افزایش یافته است.

برنامه های بهداشت عمومی گرجستان نیز از حمایت فدرال قابل توجهی برخوردار است ، پول فدرال 57 درصد از بودجه 690 میلیون دلاری این وزارتخانه در سال 2022 را تشکیل می دهد و مابقی را بودجه ایالتی تشکیل می دهد.

گرجستان در حال حاضر بیش از 37320 پزشک دارای مجوز دارد که به طور متوسط 217 پزشک به ازای هر 100,000 ساکن در گرجستان است ، پزشکان در این کشور تا سن 70 سالگی می توانند مجوز های کاری خود را تمدید کنند ، همچنین گرجستان دارای 1500 داروساز و 537 تکنسین داروخانه است و قیمت داروها بدون بیمه درمانی یا تکمیلی برای بیماران زیاد است.

 

برنامه های بهداشت عمومی در گرجستان
برنامه های Medicaid و PeachCare در گرجستان​

Medicaid / PeachCare

برنامه های Medicaid و PeachCare در گرجستان

برنامه های Medicaidو PeachCare در گرجستان ، منابع اصلی پوشش بهداشتی برای کودکان ، زنان باردار ، سالمندان با درآمد کم و افراد دارای ناتوانی های جسمی و رشدی هستند.
این برنامه ها به حدود 2 میلیون گرجی یا 1 نفر از هر 5 ساکن ، خدمات ارائه می دهند و حدود 1.4 میلیون کودک یا نیمی از کل کودکان در گرجستان را پوشش می دهند.

خدمات این برنامه ها شامل بازدید پزشک از پزشکان و متخصصان مراقبت های اولیه ، مراقبت های دندانی و بینایی ، خدمات اتاق اورژانس ، بستری شدن در بیمارستان ، داروهای تجویزی و مراقبت های بهداشت روانی است.

Medicaid منبع اصلی پوشش بهداشتی برای گرجیانی است که هم در خانه های سالمندان و هم در محیط های مشابه دیگر ، به مراقبت های بهداشتی طولانی مدت نیاز دارند.

برنامه Medicaid انعطاف پذیری را برای برآوردن نیازهای بهداشتی فراهم می کند و یک مشارکت بین ایالت و دولت فدرال است ، گرجستان به دلیل همه‌گیری کووید-19 با کاهش بودجه مواجه شد و افراد با مشکلات اقتصادی و ثبت نام در پوشش Medicaid مواجه هستند.

افراد با محدودیت های مالی واجد شرایط این دو بیمه هستند ، محدودیت مالی بسته به دسته شما متفاوت است؛ از جمله بیشتر انواع بودجه مانند تامین اجتماعی و حقوق بازنشستگی ، 2000 دلار در سال برای افراد مجرد ، 3000 دلار برای یک زوج و 4000 دلار برای یک زوج نیازمند پزشکی است.

اگر میخواهید گرجستان را بهتر بشناسید ، مقالات زیر رابخوانید و با اقتصاد ، فرهنگ ، هزینه زندگی و زبان مردم آن آشنا شوید.

نابرابری در دسترسی به مراقبت های بهداشتی گرجستان

علاوه بر COVID-19 ، گرجستان با چندین چالش مراقبت های بهداشتی دیگر روبرو است و این باعث نابرابری در دسترسی به مراقبت های بهداشتی گرجستان می شود ، گرجستان سومین نرخ بالای بیمه نشدن در کشور را را دارد ، همچنین با فشارهای مالی بیمارستان روستایی ، کمبود کارکنان مراقبت های بهداشتی ، افزایش هزینه های مراقبت های بهداشتی و نیاز روزافزون به سلامت روان و مصرف مواد مواجه است.

پیشگیری و درمان اختلال گرجستان همچنین در چندین معیار بهداشتی رتبه ضعیفی دارد ، به عنوان مثال ، دولت در رتبه 46 برای سلامت کودکان ، رتبه 49 برای مرگ و میر مادران و رتبه 47 برای دسترسی به مراقبت های بهداشت روانی قرار دارد.

همچنین یک نکته منفی دیگر در سیستم بهداشت و درمان عمومی گرجستان این است که گرجستانی های سیاه پوست با نتایج بدتری برای بسیاری از این اقدامات مواجه هستند و متاسفانه زنان سیاه پوست سه تا چهار برابر بیشتر در معرض خطر مرگ ناشی از علل مرتبط با بارداری هستند! رهبران گرجستان باید نژادپرستی را به عنوان یک بحران بهداشت عمومی در نظر بگیرند و راه حل هایی را برای رفع این نابرابری ها دنبال کنند.

نابرابری در دسترسی به مراقبت های بهداشتی گرجستان
طرح بیمه درمانی مقرون به صرفه در گرجستان​

Affordable health insurance 

طرح بیمه درمانی مقرون به صرفه در گرجستان

آیا به دنبال یک طرح بیمه درمانی مقرون به صرفه در گرجستان هستید؟ شما گزینه های مختلفی در دسترس دارید ، ممکن است از طریق کارفرمای خود بیمه درمانی دریافت کنید یا طرحی را از بازار بیمه سلامت خریداری کنید ، حدود نیمی از ساکنان گرجستان از طریق کارفرما (48.9٪) بیمه درمانی دریافت می کنند ، پس از آن Medicare (17.3٪) و سپس Medicaid (12.6٪) قرار دارند ، بیمه غیر گروهی ، مانند طرح‌های بازار یا بیمه کوتاه‌مدت 5.6 درصد را تشکیل می‌دهد ، در حالی که ارتش 2.2 درصد را پوشش می‌دهد و حدود 13.4 درصد بیمه نیستند.

اگر درآمد پایینی دارید Medicaid در دسترس است و اگر 65 سال و بالاتر دارید یا دارای معلولیت واجد شرایط هستید ، Medicare در دسترس است.

اگر برای کار در گرجستان رفته اید و پوشش بهداشتی کارفرما را ندارید یا طرح کارفرمای شما برای نیازهای شما ناکافی است ، می‌توانید از طریق بازار بیمه سلامت گرجستان یک طرح بیمه خریداری کنید.

در بهداشت و درمان عمومی در گرجستان ، همه برنامه‌های منطبق با قانون مراقبت مقرون به صرفه (ACA) دارای ضمانت می‌باشند؛ به این معنی که این طرح‌ها شرایط قبلی و مراقبت‌های بهداشت روان را پوشش می‌دهند.

شما همچنین می توانید از طریق یک کارگزار ، یک نماینده بیمه یا یک شرکت خصوصی ، بیمه نامه مراقبت های بهداشتی را از بورس خریداری کنید ، از طرف دیگر، می توانید یک بیمه نامه کوتاه مدت مراقبت های بهداشتی را خریداری کنید که برای مدت محدودی بیمه می کند.

Registration Georgian health insurance 

ثبت نام در بازار بیمه درمانی گرجستان

برای ثبت نام در بازار بیمه درمانی گرجستان ، شما می توانید از طریق وب سایت HealthCare.gov وارد شوید و هنگام ثبت نام ، اطلاعات شخصی مانند تاریخ تولد ، شماره تامین اجتماعی ، درآمد خانواده و تعداد افراد خانواده خود را ارائه می دهید ، حق بیمه طرح شما عمدتاً بر اساس درآمد تخمینی سالانه خانوار و اندازه خانوار تعیین می شود ، با استفاده از این اطلاعات ، HealthCare.gov برنامه های موجود و میزان یارانه ای که می توانید انتظار داشته باشید را به شما ارائه می دهد.

ثبت نام در بازار بیمه درمانی گرجستان​

شما قادر خواهید بود سه طرح را در یک زمان مقایسه کنید تا به شما کمک کند ، بهترین مراقبت های بهداشتی را با بهترین هزینه پیدا کنید ، شش شرکت بیمه درمانی طرح های بازار را در گرجستان ارائه می دهند:

  •  Alliant
  •  Bet Ambetter From Peach State Health Group (Centene)
  •  Blue Cross Blue Shield Healthcare Plan of Georgia
  •  CareSource
  •  Kaiser Permanente
  •  Oscar
  •  Ambetter From Peach State Health Group (Centene)

انواع بیمه های موجود برای افراد در گرجستان

انواع بیمه های موجود برای افراد در گرجستان شامل موارد زیر است:

طرح سازمان حفظ سلامت (HMO): هزینه های اولیه کمتری را ارائه می دهد ، اگر سالم هستید و به تعداد محدود به پزشک مراجعه می کنید ، این ممکن است انتخاب خوبی باشد.

طرح سازمان ارائه دهنده ترجیحی (PPO): به شما امکان می دهد از ارائه دهندگان پزشکی درون شبکه و خارج از شبکه استفاده کنید ، این به شما انعطاف پذیری بیشتری در انتخاب مراقبت های بهداشت و درمان عمومی در گرجستان می دهد ، اگرچه ممکن است هزینه بیشتری داشته باشد و علاوه بر این، نیازی به نام بردن یک پزشک مراقبت های اولیه یا دریافت ارجاع برای مراجعه به متخصص نیست.

طرح نقطه خدمات (POS): ترکیبی از مزایا را ارائه می دهد ، برای مراجعه به متخصص به ارجاع نیاز دارید ، اما به ارائه دهندگان پزشکی درون شبکه محدود نمی شوید.

اگر نمی خواهید طرحی را از طریق بازار HealthCare.gov خریداری کنید ، می توانید طرح ها را خارج از بورس خریداری کنید ، اینها برنامه های مراقبت بهداشتی هستند که از طریق یک کارگزار یا مستقیماً از شرکت بیمه فروخته می شوند.

هزینه بیمه درمانی در گرجستان چقدر است؟

طرح بیمه هایی که در HealthCare.gov فروخته می شوند از سیستم لایه فلزی استفاده می کنند:

میانگین حق بیمه در گرجستان 2019 2020 2021 2022
مقرون به صرفه ترین طرح برنز 354 دلار 347 دلار 348 دلار 304 دلار
مقرون به صرفه ترین طرح نقره 460 دلار 430 دلار 443 دلار 392 دلار
مقرون به صرفه ترین طرح طلا 538 دلار 491 دلار 463 دلار 403 دلار

پلان های برنز برای افراد سالم با نیازهای پزشکی کمی مناسب است ، این طرح ها دارای حق بیمه کم ماهانه اما کسر زیاد هستند.

طرح های نقره ای برای افرادی که شرایط سلامتی پیچیده تری دارند مناسب است ، این طرح ها اگر نیاز به مراجعه مکرر به پزشک داشته باشید خوب است ، اما حق بیمه ماهیانه بیشتری را پرداخت خواهید کرد و هزینه بیمه مشترک نیز کمتر از 30 درصد است.

طرح های نقره ای برای افرادی که از نظر مالی واجد شرایط هستند ، CSR ارائه می دهد که منجر به کسر کمتر می شود ، گاهی اوقات ، هزینه نهایی در طرح نقره ای کمتر از طرح برنز است.

اگر مشکلات سلامتی قابل توجهی دارید و نیاز به مراجعه منظم به پزشک دارید یا نسخه های متعدد دارید ، طرح طلایی یا پلاتینیوم مناسب است ، با این طرح ها حق بیمه ماهانه بیشتری پرداخت خواهید کرد.

یک نوع بیمه هم ترکیبی از طلا (20%) و پلاتینیوم (10%) است که بیمه هم‌سوزی نامیده می شود و با پرداخت این بیمه صرفه‌جویی خوبی خواهید کرد.

آیا می توانید در گرجستان بیمه درمانی ارزان دریافت کنید؟

آیا می توانید در گرجستان بیمه درمانی ارزان دریافت کنید؟

در پاسخ به اینکه آیا می توانید در گرجستان بیمه درمانی ارزان دریافت کنید؟ باید بگوییم که ارزان ترین برنامه های بیمه در گرجستان ، همان برنامه Medicaid و برنامه بیمه سلامت کودکان به عنوان PeachCare for Kids است که مشاوران رجبی در ابتدای مقاله درباره آنها توضیح دادند.

اکثریت قریب به اتفاق بیمارانی که برای خدمات توصیه شده توسط پزشک به بیمارستان مراجعه می کنند ، اطلاع کافی از هزینه درمان آن ندارند؛ در سیستم بهداشت و درمان گرجستان ، اولین تخصص در گرجستان تخصص داخلی است و پس از آن پزشک خانواده و تخصص اطفال قرار دارد ، هزینه یک جراحی بای پس قلب در گرجستان حداقل 34000 دلار است.

به طور متوسط ، هزینه های ویزیت بیماران دندانپزشکی در کلینیک های دانشجویی تقریباً یک سوم هزینه های معمول و مرسوم دندانپزشکی است که در مطب خصوصی دریافت می شود ، اما قرار ملاقات ها و مدت زمان درمان در این مکان ها طولانی تر است ، برچسب قیمت در اکثر ویزیت های پزشکی برای افراد فاقد بیمه بسیار بالا است ، در واقع افراد بدون بیمه باید یک سوم تمام پول جمع آوری شده خود را برای هزینه های مراقبت های بهداشتی صرف کنند.

سوالات پر تکرار بهداشت و درمان عمومی در گرجستان​

برنامه های بهداشت عمومی در گرجستان توسط وزارت صحت عامه ادارهمی شود.

گرجستان در سال 2022 ، 5.6 میلیارد دلار از کل بودجه ایالتی یا حدود 20 درصد از کل هزینه های ایالت را به بودجه مراقبت های بهداشتی 2022 گرجستان اختصاص داده است.

برنامه های Medicaidو PeachCare در گرجستان ، منابع اصلی پوشش بهداشتی برای کودکان ، زنان باردار ، سالمندان با درآمد کم و افراد دارای ناتوانی های جسمی و رشدی هستند.

  • مقرون به صرفه ترین طرح برنز 304 دلار
  • مقرون به صرفه ترین طرح نقره 392 دلار
  • مقرون به صرفه ترین طرح طلا 403 دلار

• Alliant
• Bet Ambetter From Peach State Health Group (Centene)
• Blue Cross Blue Shield Healthcare Plan of Georgia

بنابراین اگر می خواهید به گرجستان مهاجرت کنید ، توصیه می شود که حتما قبل از هر اقدامی از بهداشت و درمان عمومی در گرجستان اطلاعات کافی دریافت کنید ، مشاوران موسسه مهاجتی رجبی در دفاتر فعال تهران و شیراز ، آماده ارائه هر گونه مشاوره و خدمات تخصصی در این زمینه هستند ، همچنین می توانید با مطالعه مقاله مهاجرت به گرجستان و سنجش شرایط خودتان ، بهترین تصمیم را بگیرید ، در آن مقاله با تمامی راه های موجود برای مهاجرت به این کشور آشنا خواهید شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post

یک تخفیف ویژه داریم! 
به مناسبت سال جدید میلادی!

تا آخر دی، می‌تونی با 30درصد تخفیف ، مشاوره تخصصی بگیری و 
با 10 الی 30 درصد تخفیف، قرارداد ببندی!

برای هماهنگی با شماره‌های زیر تماس بگیر:
021-91002525
071-91002525

منو
خانه