تحصیل در گرجستان

تحصیل در گرجستان به دلیل داشتن سابقه طولانی این کشور در امر آموزش و ارائه بهترین امکانات تحصیلی ، بهترین محیط آموزشی و سطح رفاه بالا می تواند یکی از برترین انتخاب ها باشد.

گرجستان که به عنوان دروازه اروپا معروف است ، توانسته در چندسال اخیر به رشد چشمگیری در صنعت گردشگری رسیده و منبع اقتصادی خوبی را برای خود فراهم سازد ؛ استانداردهای آموزشی گرجستان با دانشگاه های معتبر اروپایی و آمریکایی برابری می کند و دانشجویان پس از فارغ التحصیلی این فرصت را دارند تا در تمامی کشورهای دنیا به کار مشغول شده و آینده روشنی را برای خود بسازند.

در این مقاله که به کوشش کارشناسان ارشد شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) تهیه شده است ، با ما همراه باشید تا با آشنایی تحصیل در کشور گرجستان از زوایای مختلف به مزیت های هر چه بیشتر این کشور پی ببرید ، همچنین توصیه می کنیم مقاله مهاجرت به گرجستان را بخوانید و علاوه بر تحصیل با سایر روش های آسان مهاجرت به این کشور هم آشنا شوید.

فهرست مطالب
تحصیل در گرجستان

اگر می خواهید گرجستان را برای ادامه تحصیل خود انتخاب کنید اطلاعات به روز و کاملی نیاز دارید ، در ویدئو و پادکستی که همکار ما روناک از هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی  ارائه داده می توانید اطلاعات مفید و جالبی را درباره تحصیل در گرجستان کسب کنید.

پادکست تحصیل در گرجستان

ویژگی های متمایز گرجستان با سایر کشورها

کشور گرجستان دارای ویژگی های متمایز زیادی نسبت به بسیاری از کشورهای آسیایی و اروپایی ست که همین موضوع موجب شده تا دانشجویان بین المللی زیادی از تمامی کشورهای دنیا به دنبال تحصیل در آن باشند.

به عنوان یکی از شاخص های تحصیل در این کشور روند پذیرش آسان در مراکز آموزش عالی و دانشگاه ها است به نحوی که دانشجویان بین المللی به راحتی به قبولی در رشته دلخواه خود رسیده و نیازی به پیمودن مراحل دشوار ندارند.

از دیگر ویژگی های منحصر بفرد کشور گرجستان هزینه های مقرون به صرفه این کشور در تمامی حوزه ها است ، دانشجویان بین المللی که معمولا با چالش های مالی رو به رو هستند با اقامت در کشور گرجستان هم شهریه تحصیلی کمتری را نسبت به سایر دانشگاه های خارجی پرداخت خواهند کرد و هم در یکی از کم هزینه ترین کشورهای دنیا مخارج زندگی خود را تامین می کنند.

پرداخت مخارج کمتر در حالی ست که زندگی در گرجستان از تمامی استانداردهای اروپایی برخوردار بوده و در تمامی شهرهای آن محیطی امن به دور از هرگونه تبعیض نژادی وجود دارد.

همچنین این خبر خوش را به شما بدهیم که با قبولی در یک مراکز تحصیلی این کشور روند پردازش ویزا برایتان به راحتی پیموده شده و در مدت کوتاهی ویزای تحصیلی خود را دریافت خواهید نمود.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

تحصیل مقرون به صرفه به زبان انگلیسی در گرجستان با راهنمایی مشاوران خبره رجبی.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

سیستم آموزشی گرجستان

سیستم آموزشی گرجستان تحصیل برای همه کودکان ۶ تا ۱۴ ساله اجباری بوده و سیستم مدرسه به بخش مقدماتی ( ۶ ساله ، برای کودکان ۶ تا ۱۲ سال ) ، پایه (۳ ساله، برای افراد ۱۲-۱تا سال ) و متوسطه (۳ ساله، برای ۱۵تا ۱۸ سال ) یا دوره های فنی و حرفه ای (۲ ساله) تقسیم می شود.

دانش آموزان می توانند پس از پایان بخش اجباری تحصیل یا به دوره های فنی یا دبیرستان های نظری وارد شده و تحصیلات خود را تا رسیدن به مدرک دیپلم ادامه دهند ، دریافت مدرک دیپلم لازمه ورود به دانشگاه ها و یا کلیه موسسات آموزش عالی در گرجستان است و کسانی که در مراکز فنی و حرفه ای به تخصص در مهارتی مشخص رسیده اند دیگر نیازی به تحصیل در دانشگاه نداشته و مستقیما به بازار کار وارد می شوند ، البته گفتنی ست که خدمات تحصیلی در کشور گرجستان تا پایان بخش اجباری کاملا رایگان بوده و دانش اموزان از امکانات آموزشی به خوبی بهره مند خواهند شد.

مدارس خصوصی نیز وجود دارند که والدین می تواند در صورت تمایل فرزندان خود را در آنها ثبت نام نموده و امکانات بیشتری را در این مدارس دریافت کنند ، معمولا افراد مهاجر و کسانی که تمایل به تحصیل در مدارس گرجستان دارند باید در مدارس خصوصی ثبت نام نموده و شهریه تحصیلی را به صورت کامل پرداخت نمایند.

سیستم آموزشی گرجستان

سیستم آموزشی در دانشگاه های گرجستان

از سال 2004 سیستم آموزشی در گرجستان با این رویکرد که جامعه ای که سیستم آموزش آن عالی از آزادی و استقلال بهره مند باشد به مردمان خود بهتر خدمت می کند ، دچار تغییرات فراوان شده است به همین منظور با مدرنیزه شدن اکثر بخش ها یک سیستم آموزشی عالی قوی طراحی شده تا از بهبود دانش و توانایی های افراد جامعه به بهترین شکل ممکن اطمینان حاصل کند.

دانشگاه های گرجستان به دو دسته خصوصی و دولتی تقسیم می شوند که دانشگاه های دولتی دانشجویان خود را از طریق آزمون پذیرش می نمایند.

در دانشگاه های دولتی به دلیل نبود شهریه و استفاده از امکانات دولتی اغلب تنها دانشجویان شهروند پذیرفته شده و ظرفیت بسیار کمی به دانشجویان بین المللی اختصاص می یابد ، دانشجویانی که بتوانند در این مراکز به پذیرش برسند باید شهریه تحصیلی خود را پرداخت نمایند.

تمامی دانشگاه های گرجستان از فرآیند بولونیا پیروی می کنند یعنی سه سطح تحصیلی کارشناسی (۳ تا چهار ساله ) ، کارشناسی ارشد ( دو ساله ) و دکتری تخصصی (5 ساله ) را ارائه داده و با مدرک دیپلم می توان در آنها به پذیرش رسید ، سال تحصیلی در تمام مقاطع از سپتامبر آغاز می شود و تا ماه جون ادامه پیدا می کند.

اگر در حال تحقیق در خصوص تحصیل در گرجستان هستید مفید ترین و به روزترین مطالب را در مقالات زیر خواهید یافت!

انواع موسسات آموزشی عالی در گرجستان

در گرجستان سه نوع موسسه آموزش عالی در حال فعالیت هستند:

  • دانشگاه : موسسه آموزش عالی است که در این موسسات تمامی مقاطع تحصیلی ارائه و پژو هش های علمی انجام می شوند.
  • دانشگاه آموزشی : این موسسه آموزش عالی برنامه های آموزشی به جز دکتری تخصصی تا برنامه های مقطع کارشناسی ارشد را ارائه می دهند.
  • کالج ها : موسسات آموزش عالی هستند که تنها اولین مرحله برنامه تحصیلات عالی یعنی کارشناسی و یا دوره های پیش نیاز قبل از ان را ارائه می دهند.

این موسسات آموزش عالی گرجستان به صورت دولتی و خصوصی تامین بودجه می شوند ، بدین صورت که دانشگاه های دولتی از نظر مالی به وزارت آموزش و علوم گرجستان وابسته و پاسخگو هستند ، در حالی که موسسات غیرانتفاعی و خصوصی به طور مستقیم به وزارت آموزش و علوم این کشور پاسخگو و وابسته نبوده و بودجه آن ها به صورت خصوصی از سوی دانشجویان و سایر نهادها تامین می شود.

در سال جاری حدود ۷۱ موسسه آمورزش عالی در این کشور به صورت قانونی مشغول به فعالیت هستند که از این تعداد ۲۰ دانشگاه به صورت دولتی و ۵۱ موسسه آموزش عالی دیگر به صورت خصوصی تامین بودجه می شوند ، از این ۷۱ موسسه ، ۸ موسسه آموزش عالی الهیات ارتدوکس می باشد.

تحصیل به زبان انگلیسی در گرجستان

تحصیل به زبان انگلیسی در گرجستان

از ویژگی های منحصر بفرد سیستم آموزشی گرجستان امکان تحصیل به زبان انگلیسی در گرجستان در کالج ها و دانشگاه های این کشور است و وجود این که زبان رسمی کشور زبان گرجی است ، اما درب های دانشگاه ها برای تحصیل در گرجستان به زبان انگلیسی نیز گشوده شده است.

توجه داشته باشید که اولویت زبان تحصیلی در دانشگاه های دولتی زبان گرجی ست و تحصیل به این زبان مزیت های خاص خود را به همراه دارد.

جهت تحصیل در دانشگاه های انگلیسی زبان گرجستان نیازی به ارائه مدرک زبان آیلتس و یا تافل نبوده و داوطلبان می توانند قبل از ورود به دانشگاه دوره های لازم را پشت سر گذاشته و پس از رسیدن به مدرک در دانشگاه به تحصیل مشغول شوند.

علاوه بر زبان گرجی و انگلیسی این امکان وجود دارد که در برخی از دانشگاه زبان روسی را نیز به عنوان زبان تدریس بیابید که البته تعداد محدودی دارند.

انتخاب زبان برای تحصیل در گرجستان

دریافتیم که تحصیل در مراکز آموزش عالی گرجستان به سه زبان امکان پذیر است ، اما کدامیک از این زبان ها برای تحصیل دانشجویان بین المللی سودمندتر است ؟

در جواب این سوال باید به شما عزیزان بگوییم که انتخاب هر یک از این زبان ها مزیت های خاص خود را به همراه دارد و دانشجویان باید با توجه به شرایط خود و آینده ای که در ذهن دارند زبان تحصیل را انتخاب کنند ، به عنوان مثال انتخاب زبان گرجی این فرصت را به شما می دهد تا شانس پذیرش خود در مراکز دولتی این کشور را بالا برده و از تحصیل رایگان بهره مند شوید ، در حالی که زبان انگلیسی دریچه ای از جهان را به روی شما می گشاید که به واسطه آن قادر خواهید بود به کل دنیا سفر و در آنها زندگی کنید.

نکته قابل توجه در انتخاب زبان تحصیل در گرجستان این است که شما هر یک از این زبان ها را که برای تحصیل انتخاب کنید ، کالج های متعدد فرصت یادگیری آن را به راحتی برایتان فراهم می سازند.

برخی از دانشجویان نیز با دادن امتحان تعیین سطح شرکت در دوره های زبان برایشان اجباری شده و تقریبا 130 ساعت آموزش زبان گرجی را پشت سر می گذارند ؛ خوب است این نکته را به شما گوشزد کنیم که حتی در صورت انتخاب زبان انگلیسی در واحدهای اولیه باید دانش پایه زبان گرجی را یاد بگیرید که نیاز اساسی به آن خواهید داشت.

تحصیل در گرجستان با مدرک دیپلم

تحصیل در گرجستان با مدرک دیپلم آغاز می شود و فرصت تحصیل همانگونه که در بالا گفته شد به هر دو زبان انگلیسی و گرجی امکان پذیر است.

در مجموع داشتن گواهی قبولی در آزمون زبان قبل از اخذ پذیرش حداکثر تا ۶ ماه پس از شروع به تحصیل به همراه قبولی در آزمون کتبی برای پذیرش در دانشگاه الزامی است ، اولین دوره تحصیلی که کارشناسی و یا لیسانس نام دارد 4 سال به طول می انجامد و هزینه تحصیل با توجه به دانشگاه و رشته تحصیلی متغیر است.

گرجستان سرزمین ایده است و آموزش و پرورش به همراه علم و تحقیقات در کلیه بخش های آموزشی این کشور نقش اصلی دارد ، گرجستان تلاش می کند تا در اروپا و بازارهای جهانی ، آموزش عالی را فراهم سازد که دانشجویان بتوانند از فرصت هایی که شبکه های جهانی دانش پیش رویشان قرار می دهد استفاده نموده و محدود به رشته تحصیلی و دانشگاه خود نباشند.

به شما توصیه می کنیم که تا حد ممکن تحصیلات دانشگاهی خود را از گرجستان آغاز کنید تا فرصت های طلایی را در آینده حرفه ای تان از دست ندهید.

تحصیل در گرجستان با مدرک دیپلم

تحصیل کارشناسی و کارشناسی ارشد در گرجستان

داشتن مدرک تحصیلی کارشناسی از یک دانشگاه معتبر میتواند در پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد بسیار موثر باشد . این دوره که به مدت یک سال و نیم تا دو سال به طول می انجامد ، فرصت دریافت بورسیه تحصیلی را در اختیار دانشجو قرار می دهد همچنین دانشجویانی که مقطع لیسانس را در گرجستان گذرانده باشند شانس بیشتری در اخذ پذیرش دوره کارشناسی ارشد داشته و مسیر برای قبولی در دوره دکترا نیز بیشتر خواهد شد.

تحصیل در دوره کارشناسی ارشد با پرداخت شهریه نیز در دانشگاه های خصوصی امکان پذیر است و دقت داشته باشید که این مقطع حتی در دانشگاه های دولتی در اغلب رشته ها به زبان انگلیسی تدریس شده و دانشجویان می توانند با ارائه رزومه تحصیلی قوی مانند معدل بالا و مدرک زبان با نمره خوب شانس خود را در رسیدن به پذیرش تحصیلی افزایش دهند ، چنانچه بتوانید در این دوره به پذیرش تحصیلی برسید بابت رسیدن به مقطع دکترا نیمی از مسیر را پیموده اید.

ویدئوی ارائه شده در این بخش تصاویر ویزاهای تحصیلی اخذ شده برای مراجعین ما در هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی را نشان می دهد ، همواره در تلاشیم با ارائه اطلاعات صحیح و راه کارهای قانونی و و مقرون به صرفه شما را به مقاصد مهاجرتی تان برسانیم ، کافیست با کارشناسان مجرب موسسه رجبی در دفاتر فعال تهران و شیراز در تماس باشید.

یکی از ساده ترین شیوه های تماس ، درج شماره تلفن و نام در بخش مشاوره رایگان است که شما را در اولویت دریافت مشاوره رایگان قرار خواهد داد. 

باکس کرم رنگ زیر را پر کنید ؛ ما با شما تماس میگیریم و به تمام سوالات مهاجرتی پاسخ خواهیم داد!

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

دریافت مشاوره رایگان مهاجرت تحصیلی با درج نام و شماره تماس در همین باکس!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

پذیرش در دانشگاه های گرجستان

پذیرش در دانشگاه های گرجستان چگونه است؟ به طور کلی ، موسسات آموزش عالی گرجستان دارای یک سیستم کاربردی آسان هستند که به داوطلبان اجازه می دهد تا در فرم درخواست آنلاین ثبت نام کنند ؛ در اکثر دانشگاه ها ، دانشجویان خارجی بر اساس مصاحبه پذیرفته می شوند و تنها چند دانشگاه برای ادامه تحصیل به زبان انگلیسی به IELTS نیاز دارند.

طبق قانون تعیین شده توسط وزارت آموزش و پرورش و علوم گرجستان تنها پذیرفته شدگان آزمون دولتی سراسری می توانند در رشته های تحصیلی مانند تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در گرجستان در مقطع کارشناسی ثبت نام کنند ؛ جهت ارسال درخولاست پذیرش باید مدارک زیر را به دانشگاه ارسال کنید:

  • مدرک دیپلم دبیرستان و پیش دانشگاهی
  • ریز نمرات دبیرستان و پیش دانشگاهی
  • پاسپورت معتبر
  • شناسنامه
  • گواهی سلامت پزشکی همراه با آزمایش ایدز
  • گواهی تمکن مالی
  • قبولی در آزمون ورودی
  • گواهی عدم سو پیشینه

هزینه های تحصیل در گرجستان

در گرجستان دانشگاه ها به دو صورت دولتی و خصوصی به جذب دانشجویان مشغول هستند که هزینه های تحصیل در گرجستان مقرون به صرف بوده اما برای همه موسسات یکسان نیست.

هزینه تحصیل به صورت متوسط در دانشگاه های دولتی گرجستان در مقطع کارشناسی ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ دلار و در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری ۴۵۰۰ دلار برای هر سال است.

  • پزشکی 3500 دلار – 4500 دلار
  • پرستاری 3000 دلار – 4000 دلار
  • مهندسی عمران 3500 دلار – 4000 دلار
  • فناوری اطلاعات 3200 دلار – 4200 دلار
  • هوانوردی 4500 دلار – 5000 دلار
  • مدیریت بازرگانی 2500 دلار – 3000 دلار
  • اقتصاد 3200 دلار – 3800 دلار
  • دانش کامپیوتر 2500 دلار – 3000 دلار
هزینه های تحصیل در گرجستان

معرفی برخی از دانشگاه های کم هزینه گرجستان

دانشگاه های زیر از جمله دانشگاه های کم هزینه در گرجستان هیتند که برای دانشجویان بین المللی گزینه ای ایده آل به شمار می روند:

  • دانشگاه کشاورزی گرجستان
  • دانشگاه ایالتی Akaki Tsereteli
  • دانشگاه علم و صنعت Akhaltsikhe
  • دانشگاه آمریکایی علوم انسانی پردیس گرجستان
  • دانشگاه ایالتی تفلیس
  • دانشگاه علوم پزشکی تفلیس
  • دانشگاه فنی گرجستان
  • دانشگاه Grigol Robakidze
  • دانشگاه هوانوردی باتومی
  • دانشگاه بین المللی قفقاز
  • دانشگاه قفقاز
  • دانشگاه David Aghmashenebeli گرجستان
مزایای تحصیل در گرجستان

مزایای تحصیل در گرجستان

مزایای تحصیل در گرجستان چیست؟ تا به این جای مقاله حتما با مطالعه بخش های مختلف متوجه مزایا متعدد کشور مجارستان جهت تحصیل در رشته های متعدد دانشگاهی شده اید ، اما تحصیل در خارج از کشور همیشه دارای مزایا و معایبی است که باید حتماً از آن ها مطلع باشید.

خوب است بدانید که این احتمال وجود دارد که گرجستان طی چند سال آینده عضو اتحادیه اروپا شود که همین امر باعث می شود تا شما زندگی در کشوری که از قوانین کلی این اتحادیه پیروی می کند را تجربه کنید و آمادگی لازم جهت زندگی در سایر کشور های این اتحادیه را نیز به دست آورید همچنین تحصیل در دانشگاه های گرجستان راهگشای شما برای کاریابی و اخذ اقامت دائم این کشور نیز خواهد بود به طوری که با یافتن کار مناسب می توانید به اقامت برسید.

رفاه اجتماعی از دیگر مزایا انتخاب گرجستان به عنوان مقصد تحصیلی ست ، گرجستان در مناطق شهری خود رفاه شهروندی خوبی را برای تمام اقشار جامعه فراهم نموده است و هنگامی که شما با ویزای تحصیلی گرجستان اجازه اقامت داشته باشید می توانید از این خدمات و رفاه اجتماعی بهره مند شوید.

داشتن مناظر طبیعی زیبا بی تاثیر نبوده و می تواند تعطیلات و اوقات فراغت خوبی را برای شما به ارمغان آورد ، امکان رفت و آمد آسان به ایران شاید یکی دیگر از دلایلی باشد که دانشجویان ، گرجستان را برای تحصیل انتخاب می کنند ، کشور گرجستان در سال های اخیر پذیرای ایرانیان زیادی بوده و جامعه ایرانی قابل توجهی در آن سکونت دارند ، به همین دلیل برخورد مردم این کشور با مهاجرین و به خصوص ایرانیان بسیار مناسب است.

معایب تحصیل در گرجستان

گرجستان با وجود مزایای فراوان می تواند معایب خاص خود را به همراه داشته و برای برخی از افراد مناسب نباشد ، گرجستان به دلیل پذیرش زیاد مهاجران در سال های اخیر در برخی از موارد می تواند برای دریافت ویزا و یا اخذ اقامت مشکل ساز شود همچنین درخواست ورود به دانشگاه های این کشور با توجه به امکانات مناسب و هزینه پایین بسیار زیاد شده و همین امر پذیرش در دانشگاه را تا حدودی رقابتی نموده است.

اکثر رشته های تحصیلی در مقطع لیسانس دروس خود را به زبان گرجی ارائه می دهند و کسانی که قصد تحصیل در این مقطع را دارند باید به زبان بومی این کشور مسلط شوند ، یادگیری زبان گرجی نیاز به صرف وقت ، هزینه و انگیزه لازم دارد که برای برخی از دانشجویان می تواند منصرف کننده باشد .

یکی از مناسب ترین شهر های گرجستان که معتبر ترین دانشگاه ها نیز در آن واقع شده اند شهر تفلیس است که در سال های اخیر به دلیل مهاجرت بی رویه دانشجویان را در یافتن مسکن مناسب و یا کار همزمان با تحصیل دچار مشکل کرده است ؛ شهر های دیگر این کشور نیز با کمبود شغل در زمینه های مختلف رو به رو هستند البته گفتنی ست که واحد پول رایج کشور لاری می باشد و تمامی معاملات ملک ، خودرو و اجاره مسکن به دلار آمریکا انجام می شود که خوشایند بسیاری از مهاجران به خصوص دانشجویان که بودجه محدودی دارند نیست.

گرچه برخی از دانشگاه های این کشور مورد تایید وزارت علوم و یا بهداشت ایران نیستند اما بسیاری از دانشجویان از کشور گرجستان به عنوان یک پل و یا سکوی پرتاب استفاده نموده و پس از اتمام تحصیل خود در این کشور به به کشورهای برجسته دنیا مهاجرت می کنند.

سوالات پر تکرار تحصیل در گرجستان

متاسفانه با توجه به بالابودن نرخ بیکاری در گرجستان و کمبود فرصت های شغلی در این کشور یافتن شغل برای شهروندان این کشور سخت و دشوار است بنابراین دانشجویان بین المللی محصل در گرجستان نمی توانند همزمان با تحصیل خود در این کشور کار کنند.

بله ، مهمان شدن در یک خانواده گرجستانی یکی از ارزان ترین گزینه ها برای سکونت دانشجویان به شمار میرود که در آن دانشجویان علاوه بر گرفتن اتاق ، از غذا و دیگر امکانات زندگی در آن خانه بهره مند می شوند ؛ هزینه اجاره این نوع اقامتگاه ها ۱۰۰ دلار برای هر ماه می باشد.

خوابگاه دولتی اجاره آن ۶۰ دلار برای هر ماه و خوابگاه های خصوصی 200 تا 300 دلار در ماه ، اجاره آپارتمان هم 300 تا 600 دلار در ماه هزینه دارد.

هزینه زندگی یک دانشجو در گرجستان به طور متوسط ۲۵۰ دلار برای هر ماه می باشد.

ویزای اولیه این کشور حدود سی الی نود روز معتبر است که توسط سفارت گرجستان که در تهران قرار دارد برای متقاضیان صادر می شود ، برای دریافت ویزا پس از درخواست و تکمیل شدن فرم ها هفت روز زمان نیاز است و به پرداخت هزینه ای در حدود سی دلار نیاز دارد.

هزینه تحصیل به صورت متوسط در دانشگاه های دولتی گرجستان در مقطع کارشناسی ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ دلار و در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری ۴۵۰۰ دلار برای هر سال است.

بله ، هزینه زندگی در تفلیس ۱۰ درصد پایین تر از شهر های اروپا است.

بورسیه تحصیلی گرجستان به رشته های پزشکی ، دندانپزشکی ، اقتصاد ، مدیریت ، معماری ، زبان ، امور سیاسی و بین الملل راحت تر داده می شود.

متاسفانه تنها دانشگاه ایالتی تفلیس در رشته زبان و ادبیات گرجی مورد تایید بوده و سایر دانشگاه ها با وجود اعتبار در سایر کشورهای جهان در داخل کشور مورد تایید نیستند.

در اکثر دانشگاه های گرجستان ، دانشجویان خارجی بر اساس مصاحبه پذیرفته می شوند و تنها چند دانشگاه برای ادامه تحصیل به زبان انگلیسی به IELTS نیاز دارند.

موسسه مهاجرتی رجبی با داشتن رزومه ای درخشان در کلیه امور مهاجرت از جمله مهاجرت تحصیلی پاسخگوی تمامی سوالات شما در رابطه با تحصیل در گرجستان بوده و شما عزیزان می توانید جهت هرگونه پرسش و یا دریافت اطلاعات در مورد بهترین کشورها برای زندگی با مشاورین موسسه دفاتر تهران و شیراز تماس حاصل فرمایید.

شرایط تحصیل در گرجستان را با شرایط تحصیل در چهار کشور همسایه آن مقایسه کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (1 امتیاز)
منو
خانه