معرفی شهرهای کشور گرجستان

معرفی شهرهای کشور گرجستان می تواند به شما کمک کند که در حین مهاجرت به گرجستان بهترین تصمیم را بگیرید ، امروزه این کشور جزو محبوب ترین موارد برای مهاجرت به شمار می رود.

اگر شما نیز می خواهید بیشتر در مورد معرفی شهرهای کشور گرجستان اطلاعات کسب کنید با ما در ادامه این مطلب که توسط مشاورین شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ )نوشته شده است همراه باشید.

از زندگی روستایی و حومه ‌های آرام گرفته تا جوامع مجلل و لاکچری ، گرجستان پیشنهادی برای هر سبک زندگی دارد ، در اینجا خلاصه ای از برخی از بهترین مکان ها برای زندگی در گرجستان آورده شده است.

از نظر اقتصادی ، شهرها خانه برخی از صنایع و موسسات مالی عمده در گرجستان هستند ، شهرهای گرجستان همچنان در مسیر رشد قرار دارند و انتظار می‌رود در سال‌های آینده به میزان قابل توجهی گسترش پیدا کنند.

چنانچه علاقه به تحصیل در دانشگاه های گرجستان دارید ، می توانید مقاله جامع تحصیل در گرجستان را مرور کنید ، برترین رشته ها و دانشگاه ها و هزینه های آن ها در آن مقاله شرح داده ایم.

فهرست مطالب
معرفی شهرهای کشور گرجستان

ویدئو و فایل صوتی تقدیمی ، کاری است از روناک ، همکار ما در موسسه رجبی ، در این فایل ها می توانید به راحتی اهم مطالب این نوشتار را در کمتر از دو دقیقه ببینید و بشنوید ، همچنین اگر هم اکنون ، زمان مناسبی برای شنیدن پادکست نیست ، بر روی دانلود پادکست کلیک کرده و آن را ذخیره نمایید تا در زمانی بهتر بتوانید از آن بهره ببرید.

پادکست معرفی شهرهای کشور گرجستان ​

پخش ویدیو

از شهرهای بزرگ گرجستان می توان به روستاوی ، سوخومی ، زوگدیدی ، گوری ، پوتی ، تسخینوالی و سامتردیا اشاره کرد ، این شهرها هم عملکرد اداری و هم اقتصادی در گرجستان دارند ، از نظر اداری، اکثر این شهرها پایتخت برخی از مناطق با چندین کرسی اداری در شهرها هستند.

بزرگترین شهرهای کشور گرجستان در جدول آمده است.

10 شهر مهم کشور گرجستان

هنوز هم بسیاری از افراد ، این کشور زیبا را دست کم گرفته اند و آن را مرموز می نامند ، اما اگر به گرجستان سفر کرده باشید ، جذابیت ، زیبایی و مهمان نوازی شهرهای آن را با علاقه به یاد خواهید آورد ، شهر های گرجستان موارد بسیار زیادی را در خود جای داده اند.

اگر می خواهید به این کشور زیبا سفر کنید یا قصد دارید ادامه زندگی خود را در یکی از شهر های زیبای گرجستان بگذرانید بهتر است حتما لیست معرفی شهرهای کشور گرجستان بخوانید در ادامه این مطلب با مشاورین موسسه مهاجرتی رجبی همراه باشید و یا از طریق شبکه های مجازی مار را دنبال کنید.

در ادامه 10 شهر مهم کشور گرجستان که برای زندگی مناسب هستند را بررسی می کنیم پس حتما تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

نام شهر جمعیت نام شهر جمعیت
تفلیس 1,299,018 کوتایسی 198806
باتومی 166420 روستاوی 123,802
سوخومی 62914 زغدیدی 59,449
گوری 49,472 پوتی 47700
تسخینوالی 30000 سامتردیا 29647
خشوری 27,811 سناکی 27,752
زستاپونی 25,891 تلوی 21800
اوزرگتی 20636 مارنئولی 18755
کوبولتی 18600 تقوارچعلی 17,847
آخالتسیخه 17,298 تثقالطوبو ​ 16736
کاسپی 14734
منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

اگر پاسخ سوالاتتان در خصوص شهر های گرجستان را در این مقاله نیافتید، مشاوران ما پاسخگوی شما خواهند بود.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

تفلیس پایتخت گرجستان

اولین گزینه در لیست معرفی شهرهای کشور گرجستان پایتخت بزرگ این کشور رو به رشد ، تفلیس ، مرکز اصلی گرجستان به سمت مدرنیته است.

این شهر همچنین شهری غرق در تاریخ است که آن را به مکانی عالی برای کشف تاریخ قدیم و جدید تبدیل می کند ، تفلیس در زبان قفقازی به معنای گرم است در حقیقت تفلیس به دلیل وجود چشمه های آب گرم به این نام معروف شده است.

تفلیس پایتخت گرجستان همه چیزهایی را که در یک شهر می خواهید دارد ، معماری منحصر به فرد و زیبا ، غذاهای کاملاً خوشمزه ، جمعیت بین المللی ، اما همچنین یک شهر قدیمی ، آرام تر و ساکت تر است ، این شهر در سال 458 تأسیس شد و موقعیتی عالی برای مسیر بین غرب و شرق ماوراء قفقاز داشت.

این شهر چندین بار توسط ترکها تسخیر شد و بعداً توسط ایرانیان سوزانده شد و در سال 1921 پایتخت گرجستان شد ، خوشبختانه ، آنچه اکنون می بینید مکانی فوق العاده منحصر به فرد برای بازدید است.

تفلیس پایتخت گرجستان

برخی از کارهای سرگرم کننده برای انجام در اطراف شهر عبارتند از: سوار شدن بر فونیکولار و کاوش در آن منطقه و اگر هوا خوب است می توانید در باغ گیاه شناسی قدم بزنید ، از بازار پل خشک بازدید کنید ، یا یک تور پیاده روی داشته باشید که می توانید برخی از آن ها را ببینید ، تفلیس نه تنها یک مقصد تابستانی فوق العاده است ، بلکه در زمستان نیز می درخشد.

کوتایسی از قدیمی ترین شهرهای جهان​

Kutaisi / Georgia

کوتایسی از قدیمی ترین شهرهای جهان

طبق لیست معرفی شهرهای کشور گرجستان کوتایسی یکی از قدیمی ترین شهرهای جهان است ، این شهر در بخش مرکزی گرجستان ، منطقه ایمرتی واقع شده است و به عنوان یک مرکز آموزشی فرهنگی شناخته می شود ، موقعیت و تاریخ آن بازدیدکنندگان را به خود جلب می کند ، امروزه کوتایسی از قدیمی ترین شهرهای جهان سومین شهر بزرگ گرجستان و یکی از مقاصد محبوب گردشگران است.

کوتایسی با وجود اینکه از نظر فنی یکی از بزرگترین شهرهای گرجستان است ، در مقایسه با تفلیس بسیار کوچک است ، با این حال ، کوتایسی جذاب است و به اندازه کافی برای انجام ارائه می‌دهد تا یک یا دو شب از آن بازدید کنید.

در این شهر می توانید از صومعه‌ها ، کلیساها و رستوران‌ها بازدید کنید و به علاوه ، کوتایسی پایگاه عالی برای سفرهای یک روزه به شگفتی های اطراف مانند مارتویلی دره است.

بر اساس فهرست معرفی شهرهای کشور گرجستان کوتایسی پایتخت سابق و یکی از قدیمی ترین شهرهای گرجستان است ، سایت میراث جهانی یونسکو ، کلیسای جامع باگراتی ، یک ساختمان قرن یازدهمی است که در زمان حکومت پادشاه باگرات سوم ساخته شده است ، در طول تهاجمات مختلف ، بارها ویران شد و در سال 2012 به طور کامل بازسازی شد.صومعه گلاتی در نزدیکی کلیسای جامع باگراتی در سال 1106 توسط پادشاه دیوید چهارم ، معروف به دیوید سازنده ، تأسیس شد ، از نظر تاریخی یکی از مراکز فرهنگی اولیه کشور بوده و به عنوان یکی از اولین موسسات آموزشی ایالت شناخته شده است.

در مقالات زیر می توانید شهر های کشورهای اروپایی را بهتر و بیشتر بشناسید ، برای جزئیات بیشتر ، با ما در تماس باشید.

باتومی در معرفی شهرهای کشور گرجستان

باتومی سومین شهر بزرگ در سواحل دریای سیاه در نزدیکی دامنه کوه‌های قفقاز کوچک واقع شده است ، این سومین شهر بزرگ با جمعیت 166420 نفر است و به دلیل آب و هوای متفاوت و استراحتگاه ساحلی شلوغ ، مقصد محبوب گردشگران در گرجستان است ، اقتصاد باتومی حول محور گردشگری می چرخد ، اما همچنین یک بندر دریایی مهم با چندین صنعت از جمله کشتی سازی و فرآوری مواد غذایی است.

شهر مدرن باتومی با آسمان خراش های مدرن و بازسازی معماری کلاسیک قرن نوزدهم مشخص می شود ، این شهر همچنان به جذب سرمایه گذاران بین المللی به ویژه در زمینه املاک و مستغلات ادامه می دهد ، این شهر همچنین مقر دادگاه قانون اساسی در باتومی است.

اتومی که یک شهر ساحلی و مقصد تابستانی پیشرو برای مردم محلی است ، در سطح بین المللی نیز بسیار محبوب شده است ، زندگی شبانه شلوغ ، معماری مدرن و طیف گسترده ای از فرصت های غذاخوری چیزی است که باتومی را به مقصدی هیجان انگیز برای گردشگران تبدیل می کند ، جاذبه های اصلی همگی در فاصله پیاده روی در امتداد بلوار قرار دارند ، همچنین می توانید با دوچرخه شهر را بگردید.

باتومی سومین شهر بزرگ

باتومی قطعاً محبوب ترین است زیرا در ساحل دریای سیاه قرار دارد و به درستی به عنوان شهر دریای سیاه گرجستان شناخته می شود ، باتومی بخشی از جمهوری آجار است که 30 درصد از جمعیت آن مسلمان هستند آخرین مسجد باقی مانده در شهر اورتا جامه است که بسیار کوچک است اما مکانی جالب برای بازدید است.

مستیا شهر عالی برای اقامت

مستیا شهر عالی برای اقامت

گزینه بعدی در لیست معرفی شهرهای کشور گرجستان ، مستیا شهر عالی برای اقامت است.

مستیا یک شهر مرکزی در منطقه سوانتی است ، در 128 کیلومتری پایتخت ، برای دوستداران ماجراجویی و کوهنوردان ، مستیا یک شهر عالی برای اقامت است ، مستیا برخی از زیباترین دریاچه ها و فرصت های پیاده روی در کل کشور را ارائه می دهد.

شهر اصلی مستیا در منطقه Svaneti در رشته کوه های قفقاز است و دسترسی به آن آسان نیست ، مگر اینکه بتوانید یکی از معدود پروازهای تفلیس به مستیا را بگیرید.

با این اوصاف ، این تلاش ارزش بازدید از این منطقه کوهستانی خیره کننده اما منزوی را دارد ، به خصوص اگر اهل کوهنوردی هستید حتما از این شهر بازدید کنید ، در این شهر فرهنگ منحصر به فرد اما خشن را خواهید دید که توانسته است مهاجمان را از مغول ها گرفته تا ایرانی ها و عثمانی ها را دفع کند.

بر اساس معرفی شهرهای کشور گرجستان با توجه به اینکه دولت گرجستان به شدت گردشگری سوانتی تبلیغ می کند ، شهر کوچک مستیا به سرعت به عنوان یکی از بهترین مقاصد گردشگری در کشور گرجستان مطرح می شود و به ویژه به عنوان پایگاهی برای کوهنوردانی که به دنبال کشف زیبایی های طبیعی خیره کننده هستند محبوب است.

مستیا مکان مناسبی برای کار در گرجستان است زیرا این شهر به شدت گردشگری است و می توانید طیف مختلفی از مشاغل را در این شهر بیابید.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

با راهنمایی مشاوران ما می توانید به پاسخ تمام سوالات مهاجرتی خود برسید.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

Sighnaghi / Georgia

سیغناقی از بهترین مکان ها برای بازدید

سیغناقی از بهترین مکان ها برای بازدید است ، این شهر ، شهر نسبتاً کوچکی است که زمان زیادی برای کاوش نیاز ندارد اما موقعیت مکانی آن مکان مناسبی برای اقامت و سفرهای چند روزه به مکان‌های اطراف است ، یکی از کارهای محبوب در شهر پیاده روی در امتداد دیوار شهر سیغناقی است ، این برج دارای 23 برج است که هر یک به نام شهرهای مجاور نامگذاری شده اند ، یک مکان مهم برای بسیاری از گرجی ها صومعه بودبه است ، جایی که سنت نینو که مسیحیت را به این کشور آورد ، در آن دفن شده است ، دو کلیسای برجسته برای بازدید ، سنت استفان و سنت جورجی هستند.

سیغناقی از بهترین مکان ها برای بازدید​

چشمه سنت نینو جایی است که زائران برای شستشو در آب مقدس می آیند که ظاهراً شما را نیز شفا می دهد ، Host of Sighnaghi اولین رستورانی است که با ورود به شهر از طریق تفلیس می بینید و در آن می توانید از بسیاری از غذاهای گرجستانی لذت ببرید.

سیغناقی با تاریخ طولانی ، گنجینه باستان شناسی ، مرکز شهر زیبا و مناظر خیره کننده دره آلازانی ، هرگز بازدیدکنندگان خود را ناراضی نمی گذارد ، زمانی که اینجا هستید ، مقصدی که باید ببینید صومعه بودبه است.

با توجه به آنچه از معرفی شهرهای کشور گرجستان می دانیم این منطقه که تنها در 2 کیلومتری سیغناقی واقع شده است ، یک مکان مذهبی برجسته است زیرا بقایای سنت نینو ، قدیس که مسیحیت را به گرجستان آورد ، در آن قرار دارد.

برجومی شهر تفریحی

برجومی شهر تفریحی

برجومی شهر تفریحی زیبای گرجستان است که در میان کوه ها واقع شده است و مکان مناسبی برای پایان دادن به سفر طولانی تفلیس به باتومی است ، یک تا دو روز زمان کافی برای دیدن بیشتر جاذبه های برجومی نیاز دارید.

فراموش نکنید که با تله کابین به سمت منظره پانوراما بروید ، جایی که منظره ای زیبا از کل شهر را خواهید دید ، از آنجا ، لحظه‌ای را صرف شگفتی از معماری زیبای گلدن لاله برجومی کنید که در ابتدا در سال 1892 به عنوان یک مرکز اسپا ساخته شد و بعداً به یک هتل تبدیل شد.

از دیگر مکان‌های محبوب برای بازدید در بورجومی می‌توان به کاخ رومانوف راه راه قرمز و زرد اشاره کرد ، مکانی که خانواده سلطنتی در آغاز قرن بیستم از آن بازدید می‌کردند و همچنین پارک ملی Borjomi-Kharagauli.چه بخواهید از زندگی در شهرهای بزرگ فرار کنید یا به سادگی مدتی را در طبیعت بگذرانید ، برجومی بهترین مکان برای انجام این کار است.

برجومی به خاطر استراحتگاه ها و آب معدنی اش معروف است ، آب اصلی کمی گرم با طعم شور و گوگردی است ، آب چشمه تولیدی و بسته بندی شده طعم بسیار متفاوتی دارد و در مقایسه با آب چشمه های اروپایی بسیار گازدارتر است .

زغدیدی پایتخت شاهزاده مینگرلیا

طبق لیست معرفی شهرهای کشور گرجستان گزینه بعدی زغدیدی است ، زوگدیدی در 318 کیلومتری تفلیس ، شهر مرکزی منطقه سامگرلو است ، از نظر تاریخی، تا سال 1867، زمانی که امپراتوری روسیه این شاهزاده را لغو کرد ، این شهر پایتخت شاهزاده مینگرلیا بود ، زغدیدی خانه خاندان سلطنتی مینگری و دادیانی کاخ آنها بود ، دو تا از مهمترین آثار موجود در موزه کاخ دادیانی نقاب مرگ ناپلئون و لباس مقدس مریم مادر عیسی است.

با توجه به معرفی شهرهای کشور گرجستان در زغدیدی ، می ‌توانید از باغ گیاه‌ شناسی و بلوار شهر دیدن کنید ، منطقه سامگرلو علاوه بر جاذبه های معماری ، به خاطر غذاهای بی نظیرش نیز شناخته شده است.

اگر می خواهید که کسب و کار خود را در گرجستان راه بیاندازید می توانید به مقاله های سرمایه گذاری و ثبت شرکت در گرجستان مراجعه کنید.

زغدیدی پایتخت شاهزاده مینگرلیا​
گوری گرجستان

گوری گرجستان

گزینه بعدی در لیست معرفی شهرهای کشور گرجستان گوری است ، گوری گرجستان یکی دیگر از شهرهای نزدیک به پایتخت است ، این نام از کلمه گرجی گورا به معنای “تپه” گرفته شده است ، این شهر در بزرگراه اصلی کشور قرار دارد که بخش های غربی و شرقی گرجستان را به هم متصل می کند ، گوری شهری است که جوزف استالین در آن متولد شد و به مدرسه رفت و تا به امروز ، می ‌توانید معماری استالینیستی را در مرکز شهر مشاهده کنید.

محبوب ترین جاذبه شهر موزه ای است که به او اختصاص داده شده است که در آن می توانید وسایل و عکس های او را به نمایش بگذارید ، یکی دیگر از مکان های به همان اندازه مهم قلعه گوری است که در وسط شهر بر فراز تپه ای قرار دارد که منظره ای باورنکردنی دارد.

اگر از موزه‌ها لذت می ‌برید ، موزه تاریخی و قوم‌نگاری سرگی ماکالاتیا گوری مکانی عالی برای بازدید است و به شما کمک می‌کند تاریخ گرجستان و همچنین موزه جنگ بزرگ میهنی را بیشتر بشناسید ، کلیسای جامع ولادت باکره نیز یک جاذبه مهم در گوری است و می توانید از باغ بیرون ساختمان لذت ببرید ، در نهایت ، می توانید از تئاتر دراماتیک گوری دیدن کنید و از معماری معمولی شوروی آن شگفت زده شوید.

Chiatur / Georgia

چیاتورا با تاریخچه ای جذاب

اگر به دنبال یک مکان جذاب برای بازدید در گرجستان هستید ، شهر چیاتورا با تاریخچه ای جذاب در منطقه غربی ایمرتی را ببینید ، این شهر برای خدمات رسانی به معادن منگنز و سنگ آهن پس از کشف ذخایر در این منطقه در دهه 1870 تأسیس شد ، شکوفا شد و تا پایان قرن ، 60 درصد از سنگ معدن منگنز جهان از تپه‌های اطراف چیاتورا به دست آمد ، برای افزایش بهره وری شبکه ای از تله کابین ها ساخته شد تا معدنچیان را از مرکز شهر که در دره ای کم ارتفاع تا معادن قرار دارد ، حمل کند ، در اوج خود در دهه 1950 ، چیاتورا دارای 17 کابل هوایی مجزا بود که از دره خود عبور می کردند.

چیاتورا با تاریخچه ای جذاب​

بسیاری از این تله کابین ها هنوز فعال هستند و توسط ساکنان به صورت روزانه استفاده می شود از آنجایی که تله‌کابین‌ها به دستور خود استالین ساخته شده‌اند ، اغلب به آنها «طناب‌راه‌های استالین» می‌گویند.

سواری در یکی از «تابوت‌های پرنده» قدیمی زنگ‌زده چیاتورا تجربه‌ای میخ‌گزنده است ، اما برای چشم‌ اندازهای باشکوه دره و شهر از بالا ، ارزش آن را دارد ، اگر معماری بروتالیستی را دوست دارید ، ساختمان های ایستگاه کابلی سیمانی چیاتورا را دوست خواهید داشت برخی هنوز علامت چکش و داس اصلی خود را بالای درب دارند.

جدای از تله‌کابین می‌توانید از کاخ پیشگامان و بازار مرکزی دیدن کنید و در خیابان‌هایی که مملو از بلوک‌های آپارتمانی رنگارنگ و یادآور گذشته شوروی شهر هستند ، پرسه بزنید ، چیاتورا شهری آرام اما دوستانه است.

سوانتی

طبق معرفی شهرهای کشور گرجستان منطقه Svaneti یک مکان واقعا منحصر به فرد است ، اطراف آن را قله‌های 5000 متری با دره‌ های عمیق در بین آن‌ها احاطه کرده‌اند که شهرهای کوچکی در آن رونق گرفته‌اند ، به همین دلیل ، مردم در انزوا شدید زندگی می‌کنند و به فرهنگ ، زبان و سنت ‌های خودشان شخصیت خاصی بخشنده اند.

نماد این منطقه خانه ‌های سوانیایی است که دارای برج‌ های سنگی دفاعی است که بین قرن‌های 9 و 12 ساخته شده‌اند.
مستیا ، پایتخت این منطقه ، به عنوان پایتخت ماجراجویی گرجستان شناخته می شود.

اگر اهل ورزش هستید ، این منطقه دو پیست اسکی کوچک ((Tetnuldi و Hatsvali) ) و اسکی در سطح جهانی را ارائه می دهد.
همچنین ، این مکان ایده آل برای پیاده روی است ، شناخته ‌شده ‌ترین مسیر به Ushguli منتهی می‌شود ، یک مکان میراث جهانی یونسکو که گفته می‌شود مرتفع‌ترین روستای اروپا برای همیشه ساکن است.

از مستیا ، می‌توانید پیاده‌گردی روزانه به دریاچه‌های Koruldi و یخچال طبیعی Chalaadi انجام دهید که هر دو مناظر خیره‌کننده را ارائه می‌کنند.

برای رسیدن به سوانتی ، یک پرواز ارزان قیمت از تفلیس یا کوتایسی بگیرید.

سوالات پر تکرار معرفی شهر های کشور گرجستان

از شهرهای بزرگ گرجستان می توان به روستاوی ، سوخومی ، زوگدیدی ، گوری ، پوتی ، تسخینوالی و سامتردیا اشاره کرد.

معماری منحصر به فرد و زیبا ، غذاهای کاملاً خوشمزه ، جمعیت بین المللی اما همچنین یک شهر قدیمی ، آرام و ساکت ، این شهر در سال 458 تأسیس شد و موقعیتی عالی برای مسیر بین غرب و شرق ماوراء قفقاز داشت.

باتومی در سواحل دریای سیاه در نزدیکی دامنه کوه‌های قفقاز کوچک واقع شده ، آب و هوای متفاوت و استراحتگاه ساحلی شلوغ و مقصد محبوب گردشگران در گرجستان است این شهر آسمان خراش های مدرن دارد و یک شهر ساحلی و مقصد تابستانی است. 

شهر مستیا زیرا گردشگر ان زیادی دارد و مشاغل متنوعی را پوشش می دهد.

گوری شهری است که جوزف استالین در آن به دنیا آمد ، معماری استالینیستی را در مرکز شهر میبینید و محبوب ترین جاذبه شهر موزه ای است که به وی اختصاص داده شده که در آن می توانید وسایل و عکس های استالین را ببینید.

در این مقاله به بررسی معرفی شهرهای کشور گرجستان پرداختیم ، اگر می خواهید که به دلیل تحصیل در گرجستان و یا کار در این کشور دست به مهاجرت به کشور گرجستان بزنید می توانید همین حالا از طریق شعبه های تهران و شیراز با مشاورین شرکت مهاجرتی رجبی در تماس باشید ، همچنین پیشنهاد می کنیم مقاله مهاجرت به گرجستان را بخوانید تا با تمام راه های قانونی که می توانید وارد گرجستان شده و به اقامت برسید آشنا شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
منو
خانه