ورزش در گرجستان

ورزش در گرجستان دارای 6500 باشگاه ورزشی و تربیت بدنی می باشد که 68 رشته مختلف ورزشی را برای علاقمندان ارائه می دهند و در میان این رشته ها ورزش های سنتی ملی نیز وجود دارند که مسئولیت تمامی آن ها به عهده انستیتوی علمی پژوهشی تربیت بدنی گرجستان می باشد.

با توجه به آمار نزدیک به یک میلیون نفر در انجمن های ورزشی گرجستان شرکت کرده اند که از این تعداد 200 هزار نفر آنها بانوان هستند ؛ در این محتوا ورزش در گرجستان توسط تیم حرفه ای شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ )  مورد بررسی قرار خواهد گرفت. 

بطور کلی هزینه های زندگی و تفریح در کشور گرجستان ارزان است ؛ شما برای رفتن به یک باشگاه ورزشی باید حدود 115 لاری گرجستان پرداخت کنید ؛ همچنین هزینه یک ساعت اجاره زمین تنیس در این کشور حدود 40 لاری خواهد بود ؛ از جمله ورزش های سنتی ملی گرجستان می توان به کشتی «چیداوبا» ، بازی باستانی با توپ «له لو» شمشیربازی «پاریکاوبا» ، «مارولا» و «دوگی» اشاره نمود.

ورزش در گرجستان از اهمیت ویژه ای برخوردار است و با گرایش های مختلفی در دانشگاه های این کشور تدریس می شود که می توانید با کمک مشاورین ما به راحتی به پذیرش در آن ها برسید ، با مراجعه به عنوان تحصیل در گرجستان ما از تمامی جزئیات لازم در این رابطه مطلع شده و در کوتاه ترین زمان و با کم ترین هزینه ممکن به ویزای تحصیلی این کشور و در نهایت اقامت دائم گرجستان برسید.

فهرست مطالب
ورزش در گرجستان
نمایش ویدیو درباره ورزش در گرجستان

در این بخش از مقاله می توانید ویدئو و پادکست ارائه شده توسط هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی را ببینید و بشنوید ، در حدود دو دقیقه با مهمترین موضوعات مطرح شده در خصوص ورزش در گرجستان آشنا خواهید شد.

پادکست ورزش در گرجستان​

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

اگر علاقمند به ورزش در خارج از کشور هستید با درج شماره خود مشاوره رایگان بگیرید.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

ورزش کشتی در گرجستان

کشتی یک ورزش در گرجستان است که مورد توجه مردم این کشور قرار دارد ؛ گرجستان کشتی گیران زیادی در سطح بین المللی دارد که در مسابقات بین المللی شرکت کرده و نتایج بسیار درخشانی را بدست آورده اند ؛ «کاختیان» یکی از معروف ترین سبک های کشتی در گرجستان است ؛ از معروف ترین کشتی گیران گرجستان می توان از روازی نادارشویلی معروف به کوه عضله ، الیزبار اودیکادزه ، آکاکی چاچوا ، لری خابلوف ، روبرت کوبلیاشویلی ، ساندرو آمیناشویلی و غیره نام برد.

ورزش فوتبال در گرجستان

مانند بسیاری از کشورها ، محبوب ترین ورزش در گرجستان ، فوتبال است ؛ تیم ملی فوتبال گرجستان زیر نظر فدراسیون فوتبال این کشور فعالیت نموده و به عنوان نماینده فوتبال کشور گرجستان در مسابقات بین‌المللی فوتبال شرکت می کند ؛ این تیم بازیکنان بسیار خوبی مانند لوان کوبیاشویلی و شوتا آرولادزه دارد ؛ از دیگر بازیکنان تیم ملی گرجستان می توان به باچانا آرابولی ، جانو آنانیدزه ، جمال تابیدزه ، داویت مجیری اشاره کرد.

از پرطرفدارترین تیم های داخلی فوتبال گرجستان ، تیم فوتبال «دینامو تفلیس» می باشد که از تیم‌های تراز اول این کشور به شمار می رود ؛ ایرانیان مقیم گرجستان می توانند در مدرسه فوتبال تفلیس ثبت نام کرده و در دوره های آموزشی آن شرکت کنند ؛ این باشگاه هر ساله افراد با استعداد در این ورزش را به باشگاه های اروپایی معرفی می کند.

شما با راه اندازی یک شرکت در گرجستان می توانید مالکیت صد در صد آن را بر عهده بگیرید ؛ مراحل ثبت شرکت در این کشور سریع و ارزان است ؛ همچنین دولت گرجستان برای تشویق سرمایه گذاران خارجی میزان مالیات شرکت ها را کاهش داده است ؛ اگر بدنبال سرمایه گذاری و ثبت شرکت در گرجستان هستید ، مقاله مرتبط با آن را مطالعه فرمایید ؛ یادتان نرود قبل از سرمایه گذاری در هر کشوری ، حتما با یک کارشناس کاربلد مشورت نمایید.

ورزش فوتبال در گرجستان

بستکبال در گرجستان

تیم ملی بسکتبال گرجستان زیر نظر فدراسیون بسکتبال این کشور فعالیت نموده و نماینده گرجستان در مسابقات بین‌المللی بسکتبال است ؛ تا قبل از اینکه گرجستان به عنوان یک کشور مستقل معرفی شود ، بازیکنان بستکبال گرجستان برای تیم ملی اتحاد جماهیر شوروی بازی می کردند ؛ تیم ملی بستکبال گرجستان پس از جدا شدن از شوروری سابق ، در سال 1992 میلادی به عضویت فیبا درآمد و در سال 1995، اولین بازی رسمی خود را در مقابل تیم بسکتبال لهستان انجام داد.

بستکبال یک ورزش در گرجستان است که طرفداران خاص خود را دارد ؛ از جمله تیم های بستکبال در گرجستان می توان به تیم ملی بسکتبال گرجستان و تیم ملی بستکبال زنان گرجستان اشاره نمود ؛ از بازیکنان مرد بستکبال گرجستان می توان از زازا پاچولیا ، نیکولوز تسکیتیشویلی ، ویکتور سانیکیزه ، اوتار کورکیا و لوان موساشویلی نام برد.

ورزش جودو در گرجستان

Judo in Georgia

ورزش جودو در گرجستان

جودو یک ورزش در گرجستان است که طرفداران خود را دارد ؛ کشور گرجستان جودوکاران معروفی دارد که یکی از آنها جلا زالیشویلی می باشد ؛ زالیشویلی در مسابقاتی که سال گذشته برگزار شد ، به عنوان جودوکار سنگین وزن گرجستانی شرکت نمود و مدال طلای سنگین‌ترین وزن مسابقات را از آن خود کرد ؛ همچنین «لاشا بکاروی» دیگر جودوکار گرجی ، توانست مدال طلای مسابقات سال گذشته را کسب نماید ، ورزش جودو در گرجستان دارای ریشه های سنتی در این کشور است و مردم گرجی احترام زیادی برای این ورزش قائل هستند و همواره از جودوکاران حمایت می کنند.

اسب سواری در گرجستان

اسب سواری یک ورزش در گرجستان است که طرفداران خاص خود را دارد ؛ یکی از باشگاه های معروف اسب سواری گرجستان ، در شهر باتومی قرار دارد ؛ این باشگاه در سال 2013 میلادی توسط عده ای از علاقه مندان و مربیان حرفه ای اسب دوانی ، در نزدیکی فرودگاه باتومی تاسیس شد.

اسب سواران باشگاه باتومی دستاوردهای زیادی را کسب نموده اند که از مهمترین آنها می توان به قهرمانی در مسابقات اسب سواری گرجستان و کسب مدال نقره در مسابقات جهانی اشاره نمود ؛ مربیان این باشگاه به چهار زبان روسی ، انگلیسی ، ترکی و گرجی مسلط هستند ، به همین دلیل علاقمندان زیادی در این باشگاه ثبت نام می کنند.

یکی از راه های اخذ اقامت کشورهای مختلف ، پیدا کردن کار در آن کشور است ؛ اگر شما نیز مایلید تا اقامت گرجستان را بدست آورید ، می توانید لیست مشاغل مورد نیاز این کشور را چک کنید ؛ اگر شغل شما جزو مشاغل مورد نیاز گرجستان باشد ، همچنین دارای تجربه و مهارت بالایی در کار خود باشید ، می توانید اقامت گرجستان را اخذ کنید ؛ برای کسب اطلاع از شرایط و قوانین بازارکار این کشور می توانید مقاله کار در گرجستان را مطالعه نمایید.

شطرنج در گرجستان

شطرنج یک ورزش در گرجستان است که مورد توجه بسیاری از مردم گرجستان قرار گرفته است ؛ کشور گرجستان قهرمانانی همچون نونا گاپرینداشویلی و نینو باتسیا شویلی را در تاریخ شطرنج خود دارد ؛ نونا بازیکن شطرنج گرجستان است که توانست ۵ بار عنوان قهرمانی جهان را کسب کند ؛ همچنین نونا ، اولین زن در دنیاست که عنوان استاد بزرگ را از سوی فدراسیون شطرنج جهانی از آن خود نمود.

نینو باتسیا شویلی نیز یکی دیگر از بازیکنان شطرنج در گرجستان است که مدال طلای قهرمانی را در سال ۲۰۱۵ میلادی بدست آورد ؛ گرجستان بازیکنان خوب دیگری نیز در شطرنج دارد که می توان به نانا الکساندریا ، مایا چیبوردانیدز ، نانا لوزیانی ، زوراب آزمافراشویلی ، گیورگی باگاتوروف ، تیگران پتروسیان و غیره اشاره نمود.

همچنین چهل و سومین المپیاد شطرنج جهان با شعار نسل جدید عاشقان شطرنج با شرکت ۱۸۵ تیم ، ۹۲۰ بازیکن و ۱۸۳۷ بازی و بیش از ۴۰۰۰ مهمان در شهر باتومی به مدت 12 روز در سال 2018 برگزار شد که یکی از بزرگترین تورنومنت های شطرنج جهان بود و همچنین یک تیم فیلمسازی بزرگ نیز در این مسابقات اقدام به ساخت یک مستند ویژه درباره ملاقات اعضای تیم شطرنج شوروی سابق از سال ۱۹۶۰ تا ۱۹۸۰ را به ثبت رساند.

ورزش در گرجستان

وزنه برداری در گرجستان

گرجستان در ورزش وزنه برداری نیز موفقیت هایی را بدست آورده است و قهرمانی به نام لاشا تالاخادزه دارد که در سرتاسر دنیا شناخته شده است ؛ این وزنه‌بردار فوق سنگین گرجی ، توانسته برای کشورش افتخارات زیادی بدست آورد ؛ او دو مدال طلای المپیک تابستانی و پنج مدال طلای رقابت‌های قهرمانی جهان را در پنج دوره متوالی کسب نموده است ؛ همچنین پنج بار قهرمان اروپا در دسته فوق سنگین شده است.

در حال حاضر ، لاشا تالاخادزه رکورد دار جهان در وزنه برداری فوق سنگین یک‌ضرب (۲۲۵ کیلوگرم) و دوضرب (۲۶۷ کیلوگرم) می‌باشد ؛ بسیاری از صاحب نظران ، تالاخادزه را به دلیل موفقیت های مداومی که در رقابت‌های وزنه برداری و شکستن رکوردهای جهانی بدست آورده ، بزرگترین وزنه‌بردار فوق‌سنگین در دنیا می نامند ؛ افراد زیادی در گرجستان با دیدن قهرمانی های لاشا تالاخادزه علاقمند به ورزش وزنه برداری شدند و این ورزش را پیگیری می کنند.

موسسه مهاجرتی رجبی علاوه بر این سایت ، در سایر وب سایت ها و پیچ اینستاگرام نیز فعالیت می کند و به موضوعات مختلف و جالبی همچون ورزش در گرجستان می پردازد ؛ اگر بدنبال کسب اطلاعات دقیق تر و بروزتر در مورد وزنه برداری در گرجستان و یا مهاجرت به کشورهای مختلف هستید ، توصیه می کنیم به پیچ اینستاگرام مجموعه رجبی نیز سر بزنید.

ورزشگاه های مهم کشور گرجستان

بحث ورزش در گرجستان مهم و جدی است ؛ در این راستا ورزشگاه های مختلفی در این کشور وجود دارد که به بررسی برخی از آنها خواهیم پرداخت ؛ ورزشگاه چله آرنا ، ورزشگاه آناکلیا ، ورزشگاه باتومی ، ورزشگاه تاماز استپانیا ، ورزشگاه داور اخولدیانی و ورزشگاه دیوید آباشیدز از جمله ورزشگاه های مهم کشور گرجستان هستند.

  • ورزشکاه چله آرنا : این ورزشگاه فوتبالی در شهر کبولتی قرار دارد.
  • ورزشگاه آناکلیا : ورزشگاهی است که در شهر ساحلی آناکلیا واقع شده است.
  • ورزشگاه باتومی : ورزشگاهی تازه تاسیس در باتومی می باشد.
  • ورزشگاه تاماز استپانیا : این ورزشگاه چندمنظوره در شهر بولنیسی قرار دارد و ورزشگاه خانگی باشگاه فوتبال سیونی بولنیسی محسوب می شود ؛ این ورزشگاه به یادبود دروازه‌بان باشگاه فوتبال دینامو تفلیس که در سن 21 سالگی بر اثر تصادف جان باخت ، نامگذاری شده است.
  • ورزشگاه داور اخولدیانی : یک ورزشگاه در گرجستان است که در شهر گاگرا قرار دارد.
  • ورزشگاه دیوید آباشیدز : ورزشگاهی چند منظوره است که بیشتر برای مسابقات فوتبال استفاده می شود.
ورزش در گرجستان

چهره های مهم ورزشی گرجستان

گرجستان نیز مانند بسیاری از کشورهای دیگر چهره های مشهور و معروفی در ورزش دارد که تا به اینجا به تعدادی از آنها اشاره نمودیم ؛ از دیگر چهره های مهم ورزشی گرجستان می توان به جورج گولسیانی و الدار «لوکا» کورتانیدزه اشاره نمود ؛ جورج گولسیانی بازیکن فوتبال می باشد که در پست مدافع توپ می زند ؛ او هم اکنون در تیم سپاهان اصفهان بازی می کند ؛ همچنین سابقه بازی در تیم های ذوب آهن و تیم نساجی را دارد.

الدار «لوکا» کورتانیدزه نیز یکی دیگر از کشتی‌گیران معروف گرجستان است که هم اکنون بازنشسته شده است ؛ از افتخارات او می توان به کسب دو مدال طلا ، دو نقره و یک برنز در قهرمانی کشتی جهان ، ۵ طلای قهرمانی کشتی اروپا نام برد ؛ او هم اکنون یکی از چهره های فعال سیاسی است و به عنوان یکی از اعضای حزب رؤیای گرجستان به فعالیت مشغول است.

سوالات پر تکرار ورزش در گرجستان

ورزش کشتی ، فوتبال و بسکتبال از طرفداران و علاقمندان بسیاری در گرجستان بهره می برند و باشگاه های ورزشی مختلفی در این کشور در این رشته ها در حا فعالیت هستند که تعداد بالایی ورزشکا را در خود جای داده اند.

از ورزش‌های سنتی گرجستان کشتی «چیداوبا» ، بازی باستانی با توپ «له لو» و یکی از انواع بسیار جالب شمشیربازی یعنی «پاریکاوبا» و انواع مختلف مسابقات اسب دوانی و چابک‌سواری از قبیل «تسخنبورتی» ، «مارولا» و «دوگی» بیش از همه در عموم مردم گرجستان طرفدار دارند.

تیم فوتبال دینامو تفلیس از بزرگترین و پر طرفداریت باشگاه های داخلی گرجستان است که در تفلیس ، پایتخت کشور گرجستان و در سال ۱۹۲۵ بنیان‌گذاری شده‌است.

تمامی ورزش های ملی و باشگاهی گرجستان زیر انستیتوی علمی پژوهشی تربیت بدنی گرجستان فعالیت می کنند و هر ورزش نیز به صورت جداگانه توسط فدراسیون مستقل نظارت شده و مسابقات خود را برگزار می نماید.

از مشهورترین بازیکنان حال حاضر گرجستان می توان به لوان کوبیاشویلی ، شوتا آرولادزه ، باچانا آرابولی ، جانو آنانیدزه ، جمال تابیدزه و داویت مجیری اشاره کرد.

در این مقاله به بررسی موضوع ورزش در گرجستان پرداختیم ؛ کارشناسان مجرب و کاربلد موسسه مهاجرتی رجبی آماده پاسخگویی به تمامی سوالات و ابهامات شما عزیزان در زمینه مهاجرت به گرجستان  در دفاتر تهران و شیراز می باشند ؛ همچنین این موسسه امکان مشاوره غیر حضوری را برای تمامی هموطنان خود از سرتاسر ایران فراهم نموده است ؛ آرزوی ما رسیدن شما به رویاهای زیبایتان است.

چنانچه علاقمند به دریافت اطلاعات درباره ورزش در سایر کشورها هستید ، عناوین زیر را از دست ندهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (1 امتیاز)
منو
خانه