حقوق کارگر ساده در آلمان

حقوق کارگر ساده در آلمان با توجه به زمینه شغلی ، شهر ، میزان تحصیلات و دیگر موارد می تواند متفاوت باشد ، این مقاله توسط مشاورین حرفه ای شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) نوشته است تمامی اطلاعات در مورد حقوق کارگر ساده در آلمان را بیان می کند.

همانطور که می دانید یکی از بهترین راه های کسب اقامت کشور های خارجی پیدا کردن شغل است ، کشور آلمان بهترین گزینه برای کار می باشد ، ما تمامی اطلاعات لازم در مورد نحوه کار در این کشور را در مقاله ای با عنوان کار در آلمان قرار داده ایم ، برای کسب اطلاعات کامل این مورد را مطالعه کنید.

هر چند فرصت برای یافتن کار و استخدام به عنوان کارگر ساده در آلمان نسبتا پایین است ، چرا که نرخ بیکاری در اتحادیه اروپا بالا است و علاوه بر این به دلیل سخت گیری برای صدور ویزای کار آلمان کارفرمایان آلمانی خواهان استخدام کارگران ساده از کارگران محلی و یا کارگران ساده از دیگر کشور های اتحادبه اروپا هستند و تنها برای کارگران ماهر اقدام به جذب نیرو از خارج از اتحادیه اروپا می کنند.

با این حال با استفاده از ویزای جستجوی کار امکان یافتن کار به عنوان کارگر ساده در این کشور وجود دارد.

نکته : برای مرور راحت تر این نوشتار عناوین مورد علاقه خود را در لیست فهرست مطالب انتخاب کرده و مستقیما همان مطلب را مطالعه نمایید.

ضمنا سوالات و نظرات خود را در پایین همین صفحه درج کرده و منتظر پاسخ مشاوران ما باشید.

فهرست مطالب
حقوق کارگر ساده در آلمان

میزان حقوق کارگر ساده در آلمان

حقوق کارگر ساده در آلمان مانند دیگر اقشار جامعه در آلمان از قانون مشخص و تعیین شده حداقل حقوق پیروی می کند ، همان گونه که پیش از این بیان شد از ژانویه 2020 ، حداقل دستمزد در آلمان به 9.35 یورو ناخالص در ساعت رسیده است.

حداقل سطح دستمزد نشان دهنده وضعیت اقتصادی و روند کلی نرخ حقوق است ، به هر حال ، حقوق کارگر ساده در آلمان در مورد اضافه کاری نیز صادق است ، البته در قرارداد های کاری که بین کارگر و کارفرما امضا می شود میزان حقوق ، مزایا ، تاریخ شروع کار ، مدت قرارداد و غیره بیان می شود ، به طور متوسط کارگران ساده که مدرک تحصیلی ندارند 49700 یورو ناخالصی دریافت می کنند.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

نا امید از نداشتن تخصص برای مهاجرت به آلمان نباشید ، شماره تماس خود را درج کرده و مشاوران رایگان بگیرید.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

عوامل موثر بر میزان حقوق کارگران در آلمان

عوامل موثر بر میزان حقوق کارگران در آلمان متعدد هستند که از این میان می توان به سوابق کاری ، سن فرد متقاضی کار ، میزان تحصیلات ، نوع حرفه یا شغل مورد نظر ، شهر مورد نظر برای اشتغال و غیره اشاره کرد البته سطح مهارت زبان آلمانی نیز می تواند بر یافتن کار و حقوق کارگر ساده در آلمان در این کشور تاثیرگذار باشد.

چه چیزی بر میزان حقوق کارگر ساده در آلمان تأثیر می گذارد؟

  1. سوابق تحصیلی : تحصیلات در آلمان بیشترین اهمیت را دارد ، متوسط درآمد کارمندان با مدرک دانشگاهی 59670 یورو است در حالی که فارغ التحصیلان تازه وارد ماهانه 2541 یورو دریافت می کنند.
  2.  تجربه : مانند آموزش ، تجربه گذشته شما اهمیت دارد کسانی که کمتر از یک سال تجربه حرفه ای دارند 33800 یورو درآمد دارند اما در حال حاضر پس از 3-5 سال می توانند حقوقی معادل 42950 یورو داشته باشند.
  3.  جنسیت : مردان در آلمان می توانند به طور متوسط نزدیک به 21 درصد بیشتر از زنان درآمد داشته باشند مردان به طور متوسط 47320 یورو و زنان حدود 40500 یورو در سال 2022 درآمد داشتند.
  4. مکان : در آلمان ، حقوق شما به شهر و منطقه ای که در آن هستید نیز بستگی دارد ، تفاوت¬های قابل توجهی در سطح درآمد بین آلمان شرقی و غربی دیده شده است.
  5.  اندازه شرکت : گزارش حقوق و دستمزد 2022 نشان می‌دهد که شرکت ‌های آلمانی بزرگ‌تر حقوق‌های بیشتری نسبت به کسب‌وکارهای کوچک‌تر پرداخت می‌کنند.
عوامل موثر بر میزان حقوق کارگران در آلمان

حداقل دستمزد در آلمان

اگرچه مقررات حداقل دستمزد در آلمان برای مدتی در سایر کشور های اروپایی وجود داشته است ، اولین حداقل دستمزد فدرال در آلمان فقط در سال 2014 تصویب شد ، تحت قانون حداقل دستمزد از این کشور برای تعیین حداقل دستمزد ها در وهله اول به اتحادیه های کارگری و گروه های تجاری متکی بود.

حدود چهار میلیون نفر در آلمان حداقل دستمزد آلمان را دریافت می كنند ، این تقریبا در مورد کلیه کارگران 18 سال به بالا ، به استثنای افراد آزاد و برخی از کارآموزان اعمال می شود.

حداقل دستمزد کمترین حقوق و دستمزد در ازای کار است که کارفرمایان می توانند به طور قانونی به کارگران خود بپردازند.

حداقل دستمزد در آلمان

حداقل دستمزد در آلمان در سال 2020

حداقل دستمزد در آلمان در سال 2019 ، 19.19 یورو در ساعت بود ، این افزایش 0.35 یورو (4٪) افزایش نسبت به سال 2018 را نشان می دهد این بدان معنی است که برای افرادی که 40 ساعت در هفته استاندارد کار می کنند ، 1593 یورو قبل از مالیات است.

حداقل دستمزد از 1 ژانویه 2020 که 9.35 یورو تعیین شد ، دوباره افزایش یافت و بیشتر حقوق مشاغل تحصیل کرده ها 40-45.000 یورو در سال شروع می شود ؛ با وجود این افزایش ها ، برخی از گروه ها با حداقل دستمزد 12 یورو به فعالیت های تبلیغاتی خود ادامه می دهند.

حقوق کارگر ساده در آلمان فدرال تقریبا برای همه کارمندان شامل کارگران خارجی ، کارگران نیمه وقت ، کارآموزان (تحت شرایط خاص) و افرادی که در یک دوره آزمایشی کار می کنند اعمال می شود ؛ اضافه کاری نیز باید در همان سطح پرداخت شود ، مگر اینکه در عوض به عنوان زمان بجای آن استفاده شود که می تواند در تاریخ دیگری برداشته شود.

سطح حداقل دستمزد کارگران پیمانی و موقت در آلمان متفاوت است ، در آوریل 2018 دستمزد در آلمان غربی به ساعتی 9.47 یورو و در شرق آلمان به 9.27 یورو در ساعت افزایش یافت.

کارمندان تمام وقت به طور متوسط 41 ساعت در هفته کار می کنند بنابراین حداقل دستمزد برای یک کارمند تمام وقت در یک ماه چهار هفته 1.610،48 یورو خواهد بود کارمندان پاره وقت به طور متوسط 19.5 ساعت در هفته کار می کنند که حداقل دستمزد آنها 765.96 یورو است.

استثنا حداقل دستمزد در کشور آلمان​

Exception minimum wage / Germany

استثنا حداقل دستمزد در کشور آلمان

آیا استثنا حداقل دستمزد در کشور آلمان​ وجود دارد؟ در حالی که حداقل دستمزد آلمان برای بیشتر کارگران اعمال می شود ، فریلنسرها تحت مقررات از هیچ گونه محافظتی برخوردار نیستند ، حداقل دستمزد در آلمان برای دوره های کارآموزی که کمتر از سه ماه طول می کشد یا بخشی از دوره های دانشگاه ، کار داوطلبانه یا کارآموزی است ، اعمال نمی شود ؛ سرانجام ، افرادی که در زمره بیکاران طولانی مدت (Langzeitarbeitslose) طبقه بندی می شوند ، می توانند برای اولین بار به کار خود برای حداقل شش ماه حقوق کارگر ساده در آلمان دریافت کنند.

اگر کمتر از حداقل دستمزد آلمان بدست آورید چه باید کرد؟

کارفرمایان در صورت عدم پرداخت حداقل دستمزد در آلمان به کارمندان خود در معرض مجازات های سنگینی قرار می گیرند ، شورا های کاری و اتحادیه های کارمندان نیز زیر پرداخت ها را در سطح صنعت کنترل می کنند و از نظر تئوری در صورت عدم رعایت مقررات شرکت ها می توانند تا 500000 یورو جریمه شوند. کارگرانی که اعتقاد دارند درآمد کمتری از حداقل دستمزد آلمان دارند ، ابتدا باید با کارفرمای خود صحبت کنند تا قبل از طرح موضوع به شخص ثالث ، موضوع را حل و فصل کنند.

کارمندان می توانند به اتحادیه صنفی خود مراجعه کنند (در صورت وجود) و اگر کارفرما هنوز از پرداخت حقوق کارگر ساده در آلمان سر باز زد ، اقدامات قانونی لازم است ، کارمندان سه سال فرصت دارند تا ادعای پرداخت کمتر از حداقل دستمزد در آلمان را بپردازند.

در مقالات زیر با قوانین حاکم بر بازار کار و مشاغل مورد نیاز برخی کشورهای اروپایی آشنا می شوید.

حقوق متوسط در آلمان

شرایط کار و حقوق متوسط در آلمان از بسیاری از کشور های اروپایی بهتر است ، بر اساس داده های OECD بر اساس سال 2017 ، سه چهارم افراد 15 تا 64 ساله در آلمان شغل با حقوق داشتند که بسیار بالاتر از متوسط اشتغال OECD بود و نرخ بیکاری فقط 3.4٪ بود.

طبق تحقیقات حقوق کارگران در سال 2017 به طور متوسط 3771 یورو بوده است ، که تفاوت قابل توجه حقوق بین مردان (3964 یورو) و زنان (3،330 یورو) وجود دارد.

شما می توانید هنگام کار در این کشور به تحصیل نیز بپردازید ، اگر خودتان و یا خانوادیتان قصد ادامه تحصیل در بهترین دانشگاه های آلمان را دارید همین حالا مقاله تحصیل در آلمان را مطالعه کنید. 

همچنین جهت کسب اطلاعات کامل در مورد نحوه مهاجرت به کشور های مختلف دنیا با ما در پیج ایسنتاگرام شرکت مهاجرتی رجبی همراه باشید.

درآمد مشاغل مختلف در آلمان

  •  مشاور : دستمزد شروع مشاور بین 30،000 تا 46،000 یورو است ، با گذشت زمان ، آنها می توانند از نردبان شغلی بالا بروند و به یک شریک تبدیل شوند و سالانه بین 220،000 تا 370،000 یورو درآمد کسب کنند.
  •  مهندسان : به طور معمول 64000 یورو درآمد دارند ، سپس حقوق با توجه به نقش و تجربه افزایش می یابد ، به عنوان مثال ، یک مدیر فنی می تواند سالانه 138000 تا 168،000 یورو درآمد کسب کند.
درآمد مشاغل مختلف در آلمان
  •  متخصصان IT : آنها سالانه به طور متوسط 66000 یورو درآمد دارند ، با تجربه ، آنها می توانند به سمت مدیر IT تبدیل شوند که حقوق سالانه آنها 81000 یورو تخمین زده می شود و به عنوان رئیس IT ، آنها می توانند سالانه 124،000 یورو درآمد کسب کنند.
  • وکلا : وکلا در شرکت های کوچک معمولا کمتر از 40،000 یورو در سال درآمد دارند ، دستمزد سالانه در شرکت های متوسط به 50،000 و 80،000 یورو و در شرکت های بزرگ تا 700،000یورو یا بیشتر افزایش می یابد.
  •  پزشکان : هشتاد درصد حقوق پزشکان معالج بین 85000 تا 150،000 یورو در سال است ، در همین حال ، پزشکان ارشد با تجربه 11-16 سال در این نقش می توانند سالانه 272،000 و 400،000 یورو یا بیشتر با بیش از 20 سال درامد کسب کنند.
  •  مدیر فروش : آنها بالاترین حقوق را در بخشهای بازاریابی و فروش کسب می کنند ، در حالی که افراد حرفه ای با تجربه سالانه 134،000 یورو درآمد کسب می کنند ، متخصصان ارشد می توانند متوسط حقوق سالانه 88000 یورو دریافت کنند.

اگر قصد کار در آلمان را دارید ، مقالات زیر حاوی اطلاعاتی مفید و جذاب برای شماست.

حداقل دستمزدر آلمان بر اساس مقطع تحصیلی

حداقل دستمزدر آلمان بر اساس مقطع تحصیلی مختلف است : 

  • حداقل دستمزد در آلمان برای فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی 13.60 یورو در ساعت
  • حداقل دستمزد برای کارگران غیر ماهر و دارندگان مدرک دیپلم 12.40 یورو در ساعت
  • حداقل دستمزد دارندگان مدرک کارشناسی ارشد 15 یورو در ساعت.
    میانگین حقوق برای فارغ التحصیلان نیز سطح معقولی است ، در اینجا می توانید ببینید که مدارک دانشگاهی در آلمان جواب می دهد ، میانگین حقوق برای فارغ التحصیلان دانشگاه 3736 یورو ماهانه یا 44836 یورو در سال است.

اداره آمار فدرال همچنین تأیید می کند که تنها 30 درصد از همه کارمندان بیش از میانگین درآمد دارند. اکثریت کمتر درآمد دارند ، بنابراین اگر در آلمان بیش از 55000 یورو درآمد داشته باشید ، نباید احساس کنید که دستمزد کمتری دریافت می کنید.

خود اشتغالی نیز یکی از راه های کار در کشور آلمان می باشد ، به منظور کسب اطلاعات کامل در مورد خود اشتغالب در آلمان و راه های مختلف آن می توانید به مقاله های سرمایه گذاری در آلمان و ثبت شرکت در آلمان مراجعه کنید.

حقوق در آلمان بر اساس تجربه

همانطور که پیش از این نیز اشاره کردیم تجربه کاری و سابقه نیز می تواند تاثیر بسزایی در میزان درآمد شما داشته باشد ، حقوق در آلمان بر اساس تجربه را در جدول میبینید.

حقوق در آلمان بر اساس شهرها

حقوق در آلمان بر اساس شهرها
 هم متفاوت است ، متوسط حقوق در محبوب ترین شهرها برای مهاجران به شرح زیر است:

  1.  مونیخ: 46.752 یورو در سال
  2. دوسلدورف: 45.468 یورو در سال
  3. اشتوتگارت: 47.580 یورو در سال
  4. هامبورگ: 41.976 یورو در سال
  5. فرانکفورت: 47.856 یورو در سال
  6.  برلین: 37.800 یورو در سال
میانگین سال های تجربه میانگین حقوق
کمتر از 1 سال 38.932 یورو
1-2 سال 41.518 یورو
3-5 سال 48.058 یورو
6-10 سال 56.229 یورو
11-25 سال 66.686 یورو
25+ سال 67.480 یورو

لازم است بدانید که هزینه های زندگی نیز در هر شهر بسیار متفاوت است ، برای مثال مونیخ و فرانکفورت گران ترین شهرهای آلمان هستند ، در مقایسه ، برلین و دوسلدورف در وسط و دارای هزینه های متعادل می باشند.

وبینار مهاجرت کاری به آلمان

زهرا اشتیاقی ، کارشناس ارشد مهاجرتی هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی در این وبینار با شما در خصوص راه و روش های مهاجرت کاری به آلمان صحبت کرده و تجارب و دانسته های خود در سالهای کار در زمینه مهاجرت را در اختیار شما گذاشته ، با دقت به این وبینار گوش کنید تا نکات دقیق و مهمی را درک و دریافت نمایید.

هدف ما در موسسه مهاجرتی رجبی ، ارائه اطلاعات صحیح و به روز در زمینه انواع شیوه های مهاجرت است ، مشاوران و کارشناسان ما تا رسیدن به مقصد نهایی در کنار شما خواهند بود.

میانگین حقوق در آلمان بر اساس اندازه شرکت

طبق مطالعه‌ای که در سال 2019 انجام شد ، میانگین حقوق در آلمان بر اساس اندازه شرکت هم در نظر گرفته می شود ، شرکت هایی با 500 کارمند یا کمتر حدود 10 درصد کمتر از میانگین حقوق می گیرند. 

شرکت هایی با 501 تا 1000 کارمند تقریباً 2 درصد بالاتر از میانگین حقوق می پردازند و یک شرکت شرکتی با بیش از 1000 کارمند حدود 16٪ بیشتر از میانگین حقوق پرداخت می کند.

همین مطالعه نشان داد که درآمد مدیران محصول و مدیران فناوری اطلاعات در شرکت های بزرگ بسیار بالاتر از حد متوسط است ، لذا با توجه به شرکتی که شما قصد کار در آن را دارید میزان حقوق شما نیست می تواند متفاوت باشد.

میانگین حقوق در آلمان بر اساس اندازه شرکت

تأثیر حداقل دستمزد در آلمان

تأثیر حداقل دستمزد در آلمان بر روی چه مسایلی است؟ داده های موسسه تحقیقات اجتماعی و اقتصادی نشان داد که در سال اول حداقل دستمزد آلمان اعمال شد ، به ویژه کارگران غیر ماهر و کم مهارت از حقوق متوسط آلمانی خود مانند کارمندان در استخدام نیمه وقت (یا مشاغل کوچک ، همانطور که این موقعیت ها گاهی شناخته شده است).

بیشترین افزایش حقوق در آلمان در صنایع گوشت ، امنیت ، باغبانی و محوطه سازی ، ساخت و ساز و پذیرایی مشاهده شده است ، ترس از اینکه حداقل دستمزد آلمان بر سطح بیکاری تأثیر می گذارد نیز بی دلیل بود ، در حالی که بیکاری در واقع کاهش یافته است.

سوالات پر تکرار حقوق کارگر ساده در آلمان

از ژانویه 2020 ، حداقل دستمزد در آلمان به 9.35 یورو ناخالص در ساعت بوده است.

  1. سوابق تحصیلی
  2. تجربه
  3. جنسیت
  4. مکان
  5. اندازه شرکت

حدود چهار میلیون نفر در آلمان حداقل دستمزد آلمان را دریافت می كنند ، این تقریبا در مورد کلیه کارگران 18 سال به بالا ، به استثنای افراد آزاد و برخی از کارآموزان اعمال می شود.

حقوق کارگر ساده در آلمان فدرال تقریبا برای همه کارمندان شامل کارگران خارجی ، کارگران نیمه وقت ، کارآموزان (تحت شرایط خاص) و افرادی که در یک دوره آزمایشی کار می کنند اعمال می شود.

 متخصصان IT سالانه به طور متوسط 66000 یورو درآمد دارند ، با تجربه ، آنها می توانند به سمت مدیر IT تبدیل شوند که حقوق سالانه آنها 81000 یورو تخمین زده می شود و به عنوان رئیس IT ، آنها می توانند سالانه 124،000 یورو درآمد کسب کنند.

در این مقاله حقوق کارگر ساده در آلمان را بررسی کردیم ، مشاورین موسسه حقوقی رجبی می توانند به شما در کسب اقامت کاری آلمان کمک کنند ، برای کسب مشاوره تخصصی در زمینه مهاجرت به کشور های مختلف دنیا و به خصوص آلمان با ما در دو شعبه معتبر تهران و شیراز در تماس باشید ، همچنین اگر به فکر مهاجرت به این کشور هستید و می خواهید تمامی اطلاعات لازم در این زمینه را به دست آورید مقاله مهاجرت به آلمان را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post

یک تخفیف ویژه داریم! 
به مناسبت سال جدید میلادی!

تا آخر دی، می‌تونی با 30درصد تخفیف ، مشاوره تخصصی بگیری و 
با 10 الی 30 درصد تخفیف، قرارداد ببندی!

برای هماهنگی با شماره‌های زیر تماس بگیر:
021-91002525
071-91002525

منو
خانه