درآمد پزشکان در آلمان و معرفی تخصص پردرآمد آن

درآمد پزشکان در آلمان

درآمد پزشکان در آلمان به همراه جایگاه بالای اجتماعی که به افراد می بخشد ، پزشکان را تشویق به مهاجرت کاری می کند ، البته میزان حقوق و درآمد پزشکان با توجه به ماهیت و تخصص شغلی آنها متفاوت است اما این تضمین وجود دارد که شما با ورود به هر یک از گرایش ها می توانید به درآمدی بالا و زندگی مرفهی برسید.

کشور آلمان که همواره به عنوان یکی از برجسته ترین مقصدهای علم پزشکی شناخته می شود ، برای کلیه افراد در کادر درمان خود امنیت شغلی و رضایت را فراهم ساخته و به آنها این اطمینان را می دهد که تا پایان عمر از سطح زندگی خوبی برخوردار خواهند بود.

بیمارستان ها و مراکز درمانی بسیار مجهزی در آلمان وجود دارند که دستاوردهای قابل توجهی را برای دنیای پزشکی به ارمغان آورده اند ، شرایط کاری در این کشور به گونه ای است که پزشکان ترجیح می دهند در مراکز خصوصی کار کنند و نه در بیمارستان های دولتی تا درآمد بالاتری داشته باشند.

در این عنوان درآمد پزشکان در آلمان را بررسی خواهیم کرد و چنانچه با مدرک پزشکی در جستجوی کار در آلمان و یا سایر کشورهای اروپا و جهان هستید ، با کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی  تماس بگیرید ، مقاله لینک شده را نیز بخوانید تا با شرایط عمومی کار در آلمان و قوانین بازار کار این کشور بخوبی آشنا شوید.

درآمد اولیه پزشکان در آلمان

آلمان یکی از مهاجرپذیرترین کشورهای جهان است که سالانه نیروی کار مورد نیاز خود را از کشورهای مختلف جهان تامین می سازد که بخش قابل توجهی از آنها مرتبط با کادر درمان و پزشکان هستند ، تمامی این افراد در ابتدا باید به مجوز طبابت مورد تایید دولت این کشور برسند و سپس می توانند کار خود را به عنوان یک پزشک آغاز کنند.

ساختار فعالیت پزشکی می تواند در هر مرکز درمانی متفاوت باشد اما تجربه و تخصص موردنظر در تعیین میزان درآمد پزشکان در آلمان بسیار موثر است ، درآمد اولیه پزشکان در آلمان از دوره کارآموزی دانشجویی در سال آخر تحصیل به عنوان دستیار پزشک آغاز می شود که در حدود 4500 -4000 یورو در ماه می باشد که با انجام وظایف اضافی مانند شیفت شب می تواند به 5500 یورو افزایش یابد.

تقریبا تمامی پزشکان در دوره کارآموزی و حتی اشتغال خود سطح درآمدی برابر دارند و پس از آن عوامل دیگری در افزایش حقوق موثر خواهند بود ، دانشجویان پزشکی عموما دوره طبابت کارآموزی خود را در بیمارستان های دانشگاهی پشت سر گذاشته و سپس در مراکز خصوصی و یا دولتی به کار مشغول شوند.

درآمد رشته های مختلف پزشکی در آلمان

درآمد رشته های مختلف پزشکی در آلمان با یکدیگر متفاوت است و هرچه تخصص بیشتری داشته باشید از سطح درآمد بالاتری برخوردار خواهید بود اما این مسئله را نیز مدنظر داشته باشید که شهر محل کار شما نیز می تواند در تعیین سطح درآمدتان نقش مهمی را ایفا کند.

طبق آخرین آمار در میان دارندگان تحصیلات دانشگاهی ، پزشکان بیشترین درآمد را در آلمان دارند که در میان آنها متخصصان در رتبه بالاتری قرار گرفته اند.

سطح درآمد پزشکان حدودا از 5000 تا 15000 یورو در ماه متغیر و به طور میانگین 9600 یورو است اما در تخصص های مختلف در مراکز دولتی می تواند در حدود جدول ارائه شده باشد.

علاوه بر این هر دانشگاه برای خود شرایط متفاوتی را لحاظ نموده و ممکن است برای یک رشته در دانشگاه های مختلف نیازمندی های متفاوتی از دانشجو درخواست شود، بنابراین دقیق ترین منبع سایت رسمی هر دانشگاه است.

تخصصسطح درآمد
پزشک عمومی7070 یورو
پزشک قانونی9550 یورو
متخصص تغذیه7210 یورو
متخصص پوست10600 یورو
متخصص داخلی11800 یورو
متخصص مغز و اعصاب11100 یورو
متخصص زنان و زایمان10,300 یورو
چشم پزشک7880 یورو
متخصص اطفال8,940 یورو
فیزیوتراپ5,880 یورو

نکته قابل توجه در رابطه با درآمد پزشکان در آلمان تفاوت سطح درآمد میان مراکز خصوصی و عمومی است به طوری که میزان حقوق در مراکز خصوصی می تواند به میزان اعداد نمایش داده شده در جدول برسد.

تخصص در هر رشته می تواند 4 تا 5 سال زمان ببرد و چنانچه از قبل دارای مدرک تخصص هستید می توانید پس از قبولی در آزمون تایید اعتبار توسط انجمن پزشکان مدرک خود را معادل سازی کنید.

مقاله تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در آلمان را بخوانید تا با شرایط تحصیل در رشته های پزشکی بیشتر آشنا شوید.

تخصص

سطح درآمد
چشم پزشک37000 یورو
متخصص زنان و زایمان21700 یورو
پزشک عمومی22700 یورو
متخصص مغز و اعصاب18000 یورو
متخصص اطفال13000 یورو

درآمد دندانپزشکان در آلمان

در میان تمامی گرایش های رشته پزشکی در کشور آلمان دندانپزشکان جزو یکی از پردرآمدترین ها بوده و سالانه داوطلبان زیادی برای ورود به این رشته در دانشگاه های آلمان به رقابت می پردازند ، دانشجویان این رشته در دوره کارآموزی خود در حدود 2000 تا 2500 یورو در ماه درآمد دارند که پس از فارغ التحصیلی افزایش می یابد.

درآمد دندانپزشکان در آلمان در مراکز دولتی به طبع کمتر از مراکز خصوصی بوده و در حدود 4000 تا 6000 یورو در ماه می رسد در حالی که در مراکز خصوصی و یا داشتن مطب شخصی می توانید تا 12000 یورو نیز در ماه درآمد داشته باشید ، فراموش نکنید که داشتن تجربه و مهارت می تواند در سطح درآمد شما بسیار تاثیرگذار باشد.

درآمد دندانپزشکان در آلمان
پخش ویدیو

وبینار مهاجرت کاری به آلمان 

در این وبینار که با تدریس زهرا اشتباقی کارشناس ارشد مهاجرتی از هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی ارائه داده ، شما با صفر تا صد کار در آلمان آشنا میشوید ، این وبینار یک ساعت و چهل دقیقه است و پاسخگوی بسیاری از سوالات شما در زمینه مهاجرت کاری به آلمان خواهد بود.

ضمناً شما میتوانید شماره تماس خود را در باکس زیر درج کرده و منتظر تماس رایگان مشاوران مجرب رجبی باشید ، توصیه میکنیم سوالات خود را از پیش آماده کنید تا از این تماس تلفنی بیشترین بهره را ببرید.

همچنین مشاوران مهاجرتی ما روزانه به تمام سوالات درج شده در بخش دیدگاه پاسخ میدهند ؛ بخش دیدگاه در پایان هر مقاله قرار دارد.

بهترین شهرهای آلمان برای پزشکان

آلمان یک مقصد امن برای فارغ التحصیلان رشته پزشکی به شمار می رود و شما با سکونت در هر شهر آن می توانید به رویای خود در حرفه پزشکی برسید.

اما در میان کلیه شهرهای آلمان برلین بهشت پزشکان است که بهترین امکانات در اختیارتان قرار گرفته و می توانید در محیطی مملو از پزشکان مطرح و با سابقه به کار مشغول شوید ، کلینیک و مراکز خصوصی متعددی وجود دارند که با طبابت در آنها به درآمد قابل توجهی خواهید رسید ، این شهر همواره در صدر تقاضای پزشک قرار گرفته و شما می توانید از طریق کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی به فرصت های شغلی ایده آلی در این شهر برسید.

پس از برلین شهرهای فرانکفورت ، هامبورگ ، کلن ، دوسلدروف و دورتموند از بهترین شهرهای آلمان برای پزشکان هستند که شما می توانید با توجه به شرایط خود کار در آنها را انتخاب کنید.

بهترین شهرهای آلمان برای پزشکان

عوامل موثر بر درآمد پزشکان در آلمان

حرفه پزشکی مانند سایر مشاغل تحت تاثیر عوامل متعدد می تواند درآمدهای مختلفی را برایتان به همراه داشته باشد ، در تعیین میزان درآمد پزشکان در آلمان سطح تجربه مهم ترین عامل است و طبیعتاً هر چه سالهای تجربه بیشتر باشد دستمزد بالاتر می رود.

پزشکانی که بین دو تا پنج سال تجربه دارند ، به طور متوسط 32 درصد بیشتر از افراد تازه فارغ التحصیل شده درآمد دارند با رسیدن به مرز ده سال حقوق می تواند تا دو برابر شدن افزایش یابد ، اگرچه جنسیت نباید بر میزان دستمزد تأثیری داشته باشد ، اما در واقع از عوامل موثر بر درآمد پزشکان در آلمان است ، پزشکان مرد در آلمان به طور متوسط 6% بیشتر از همتایان زن خود درآمد دارند.

درآمد پزشکان در آلمان و معرفی تخصص پردرآمد آن

هزینه ویزیت پزشکان در آلمان

هزینه ویزیت پزشکان در آلمان از جمله معاینات اطفال و معاینات سالانه سلامت ، تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند.

به طور کلی ، بیمه درمانی تمام مراقبت های پزشکی فوری در این کشور را پوشش می دهد ، با این حال به طور معمول بیماران بدون بیمه در آلمان باید هزینه های اولیه درمان را پرداخت کنند ، اما ممکن است استثنائاتی وجود داشته باشد که بسته به درمان مورد نیاز متفاوت است.

  • هزینه یک ویزیت عمومی پزشک در آلمان می تواند بین 50 تا 100 یورو باشد.
  • هزینه ویزیت یک متخصص می تواند بین 100 تا 200 یورو باشد.

داشتن بیمه درمانی برای ساکنین آلمان الزامی است و دو نوع بیمه درمانی موجود در این کشور عبارتند از دولتی و خصوصی که با تحت پوشش قرار گرفتن در هر یک می توانید از خدمات درمانی این کشور استفاده کنید.

4.4/5 - (31 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *