اقامت از طریق کارآفرینی در آلمان

مشاور حقوقی سرمایه گذاری
مشاور حقوقی سرمایه گذاری
اقامت از طریق کارآفرینی در آلمان
فهرست مطلب

مشاور مهاجرتی

تمامی کشورهای موفق دنیا بخش مهمی از پیشرفت خود را مدیون زمینه سازی مناسب در حوزه های مختلف کاری هستند . کشورهایی همچون آلمان با جذب سرمایه ها و استعدادهای متنوع در بازار کار در بخش سرمایه گذاری و ثبت شرکت در آلمان توانسته اند به یک ابر قدرت اقتصادی تبدیل شده و پیشرفت های چشمگیر داشته باشند . اگر از افراد علاقه مند به دریافت اقامت از طریق کارآفرینی در آلمان هستید مطالعه مقاله زیر را که به کوشش موسسه حقوقی وکلای مهر آفرین رجبی تهیه شده است از دست ندهید .

کشور آلمان در سال های بعد از جنگ جهانی از تمامی فعالیت های کوچک و بزرگ حمایت کرده و توسعه خود را بر مبنای گسترش بخش های تولیدی خود قرار داده است . شهر مشهور برلین در قاره اروپا علاوه بر پایتخت بودن در آلمان یکی از مراکز تجاری در دنیا به شمار رفته و سر منشاء شروع بسیاری از تجارت های جهانی بوده است . آلمان با 81 میلیون نفر جمعیت دارای نیروی کار گسترده ایست که هر فرد کارآفرین را تشویق به جذب نیرو از میان آنها می کند .

دریافت اقامت از طریق کارآفرینی در آلمان

اگرچه آلمان کشور فرصت های جدید است اما هر فرد سرمایه گذار باید جهت دریافت اجازه کار و فعالیت انتظارات اولیه مورد نیاز این کشور را به عنوان سرمایه گذار فراهم سازد .

یک شخص زمانی اجازه کار دریافت می کند که نشان دهد طرح مورد نظرش زمینه کار در آلمان را داشته و منافع اقتصادی برای این کشور به همراه دارد .

حوزه کاری باید نشانگر امکان توسعه کسب و کار در ابعاد بزرگتر با قابلیت گسترده باشد . یکی از موارد مهم دریافت اقامت از طریق کارآفرینی در آلمان داشتن سرمایه و توانایی مالی لازم جهت تامین تمامی هزینه ها است .

علاوه بر سرمایه مورد نیاز برای راه اندازی کار جدید شخص باید بتواند مخارج خود و خانواده اش را نیز در مدت اقامت تامین سازد . کشور آلمان با مواردی که نیاز به تامین بودجه و یا هرگونه حمایت مالی از سوی دولت این کشور داشته باشد موافقت نخواهد کرد .

وضعیت اقتصادی آلمان

در قدم اول هر فرد کارآفرین می خواهد برای اقامت از طریق کارآفرینی در آلمان از وضعیت اقتصادی کشور مبدا آگاهی کامل داشته باشد تا بداند که کشور مقصد در چه زمینه هایی فرصت شکوفایی و رشد دارد . آلمان کشوری با سرمایه عظیم مالی بزرگ ترین اقتصاد ملی اروپاست که جزو چهار کشور تولید کننده برتر در دنیا نیز شناخته می شود .

با وجود آنکه جمعیت آلمان در رتبه اول کشورهای اروپایی قرار گرفته ، این کشور همچنان به جذب سرمایه و استعداد در زمینه های مختلف ادامه می دهد .

زیرا در تمام حوزه های اقتصادی به نیروی کار نیاز داشته و برای افراد با تخصص همیشه فرصت های شغلی وجود دارد . تجارت آزاد با تمامی کشورهای دنیا و دسترسی به بازار جهانی از طریق این کشور مشوق سرمایه گذاران و کارآفرینان است .

شرایط کار در آلمان

در زمینه اقامت از طریق کارآفرینی در آلمان موفقیت کاری یکی از اصلی ترین فاکتورها جهت اخذ اقامت است . پس از راه اندازی کار مورد نظر شخص می تواند هر ساله نسبت به تمدید اقامت خود اقدام کند .

اما اقامت در صورت تمدید نیز مدتی مشخص داشته و تنها در صورتی که فرد بتواند پس از سه سال موفق بودن حرفه خود را ثابت کند اجازه اقدام برای اقامت دائم را خواهد داشت .

شرایط کار در آلمان

موفقیت کاری نیز با توجه به شروط و قوانین کشور آلمان و حوزه کارآفرینی تعیین می گردد و در هر ایالت و شهر نیز متغیر است .

از مهم ترین موارد در تعیین این موفقیت تامین هزینه های لازم در زمان اقامت در آلمان و پیشرفت در کسب و کار است . چنانچه پس از گذشت سه سال چشم انداز موفق شغلی توسط فرد ایجاد شده باشد می توان آن حرفه را یک تجربه موفق در آلمان دانست .

کسب و کار در آلمان

وضعیت کار در تمامی کشورهای دنیا حتی کشورهایی با اقتصاد پویا یک چالش بزرگ بوده و هست و کشور آلمان نیز از این قاعده مستثنی نیست .

برای ساکنین این کشور کار بخش مهمی از زندگی تمامی افراد بالای 18 سال به شمار می رود و با وجود آنکه نرخ بیکاری در کشور آلمان در حدود 5% است می توان گفت که افراد با تخصص و مهارت در یک حرفه می توانند به راحتی با ویزای کار آلمان وارد این کشور شده و شانس زیادی در یافتن کاری مناسب داشته باشند و نگرانی در این رابطه وجود ندارد .

هر شخص کارآفرینی که قصد ایجاد شغلی تازه در آلمان را دارد و می خواهد اقامت از طریق کارآفرینی در آلمان را بدست آورد باید در قدم اول نسبت به اخذ اقامت اقدام نمایید و به صورت قانونی اجازه فعالیت و سکونت در این کشور را کسب کند .

اخذ ویزای کار آفرینی آلمان

کشور آلمان به کسانی اجازه دریافت ویزای جستجوی کار آلمان را می دهد که در کشور خود صاحب شغل و یا تجارت مستقل بوده و یک شریک تجاری خوب برای این کشور به حساب آیند .

فرد باید یک شرکت هر چند کوچک را در کشور خود داشته و از تمامی روندهای مدیریتی و حسابداری اطلاع کامل داشته باشد . داشتن تجربه و دانش کافی مهم ترین امر در اقدام برای دریافت اقامت از طریق کارآفرینی در آلمان است .

کسانی که به دنبال اقامت آلمان از طریق کارآفرینی هستند باید در قدم اول طرحی کاملا شفاف از بیزینس مورد نظر خود ارائه دهند . در صورتی که دولت آلمان با طرح ارائه شده موافقت کند کسب تمام تایید های لازم از مراکز و نهادهای مربوطه در آلمان قدم بعدی ست . توجیه طرح اقتصادی دارای جزئیات مخصوص به خود است که مشاوران موسسه شما را در این رابطه راهنمایی خواهند نمود .

مدارک مورد نیاز کارآفرینی در آلمان

شخص متقاضی باید مدارک زیر را به جهت دریافت اقامت از طریق کارآفرینی در آلمان فراهم آورد :

  • بیزینس پلن شفاف از کار مورد نظر
  • ارائه مدرک تحصیلی
  • ارائه فرم درخواست
  • پاسپورت
  • ارائه سابقه کاری از فعالیت های مشابه
  • مدارک شناسایی
  • افراد بالای 45 سال نیاز به دریافت گواهی اجازه اشتغال دارند
  • ارائه فیش بانکی

مراحل دریافت اقامت آلمان

مراحل دریافت اقامت به عنوان کارآفرین

کسانی که به عنوان کارآفرین به کشور آلمان وارد و به دنبال اقامت هستند باید در سازمان هایی به نام اداره مهاجران ، اداره کسب و کار و سپس در اتاق بازرگانی و نهایتا سفارت آلمان مراحل لازم را پشت سر گذاشته و در نهایت به اقامت برسند .

طی تمامی این روند از اهمیت ویژه ای برخوردار است ، از این رو ارائه طرح توجیه اقتصادی که بتواند دولت را متقاعد به اعطای مجوز کار به شخص کند بسیار مهم است . در صورت دریافت تاییدیه شهر و ایالت موردنظر برای کار به فرد اعلام می شود .

روند آماده سازی و ارائه مدارک برای دریافت اقامت بسیار مهم است و جمع آوری آنها به بهترین شکل تضمین کننده اجازه فعالیت در آلمان است . موسسه مهر آفرین رجبی با داشتن کارشناسان مجرب به بهترین شیوه ممکن روند دریافت اقامت از طریق کارآفرینی در آلمان را فراهم ساخته و شما را موفق به دریافت اقامت می کنند .

کارشناسان موسسه با بررسی بازار اقتصادی آلمان شرایط پیشرفت در کار مورد نظر را برایتان فراهم ساخته و تابعیت و اقامت آلمان را در کوتاهترین زمان ممکن برایتان فراهم می سازند . می توانید برای اطلاعات بیشتر در خصوص اجاره مغازه در آلمان با دفاتر همکار موسسه در شهرهای تهران و شیراز تماس حاصل فرمائید .

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک تخفیف ویژه داریم! 
به مناسبت سال جدید میلادی!

تا آخر دی، می‌تونی با 30درصد تخفیف ، مشاوره تخصصی بگیری و 
با 10 الی 30 درصد تخفیف، قرارداد ببندی!

برای هماهنگی با شماره‌های زیر تماس بگیر:
021-91002525
071-91002525

منو
خانه