درآمد پزشکان در آلمان

درآمد پزشکان در آلمان به همراه جایگاه بالای اجتماعی که به افراد می بخشد ، هر شخصی را علاقه مند به تحصیل و کار در این حرفه می سازد ، البته میزان حقوق و درآمد پزشکان با توجه به ماهیت و تخصص شغلی آنها متفاوت است اما این تضمین وجود دارد که شما با ورود به هر یک از گرایش ها می توانید به درآمدی بالا و زندگی آسوده برسید.

گرچه حوزه پزشکی دارای تخصص های متعدد و میزان درآمد متفاوت است اما کشور آلمان که همواره به عنوان یکی از برجسته ترین مقصدهای علم پزشکی شناخته می شود ، برای کلیه کادر درمان خود امنیت شغلی عالی را فراهم ساخته و به آنها این اطمینان خاطر را می دهد که تا پایان عمر از سطح زندگی خوبی برخوردار خواهند بود.

بیمارستان ها و مراکز درمانی بسیار مجهزی در آلمان مستقر شده اند که دستاوردهای قابل توجهی را برای دنیای پزشکی به ارمغان آورده اند ، طبق شرایط کاری در این کشور پزشکان ترجیح می دهند تا در مراکز خصوصی نسبت به بیمارستان های دولتی کار کنند تا درآمد بالاتری داشته باشند.

در این عنوان درآمد پزشکان در آلمان را بررسی خواهیم کرد و چنانچه با مدرک پزشکی در جستجوی کار در آلمان و یا سایر کشورهای اروپا و جهان هستید ، با کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) تماس بگیرید ، مقاله لینک شده را نیز بخوانید تا با شرایط عمومی کار در آلمان و قوانین بازار کار این کشور بخوبی آشنا شوید.

فهرست مطالب
درآمد پزشکان در آلمان

درآمد اولیه پزشکان در آلمان

آلمان یکی از مهاجرپذیرترین کشورهای جهان است که سالانه نیروی کار مورد نیاز خود را از کشورهای مختلف جهان تامین می سازد که بخش قابل توجهی از آنها مرتبط با کادر درمان و پزشکان هستند ، تمامی این افراد در ابتدا باید به مجوز طبابت مورد تایید دولت این کشور برسند و سپس می توانند کار خود را به عنوان یک پزشک آغاز کنند.

ساختار فعالیت پزشکی می تواند در هر مرکز درمانی متفاوت باشد اما تجربه و تخصص موردنظر در تعیین میزان درآمد پزشکان در آلمان بسیار موثر است ، درآمد اولیه پزشکان در آلمان از دوره کارآموزی دانشجویی در سال آخر تحصیل به عنوان دستیار پزشک آغاز می شود که در حدود 4500 -4000 یورو در ماه می باشد که با انجام وظایف اضافی مانند شیفت شب می تواند به 5500 یورو افزایش یابد.

تقریبا تمامی پزشکان در دوره کارآموزی و حتی اشتغال خود سطح درآمدی برابر دارند و پس از آن عوامل دیگری در افزایش حقوق موثر خواهند بود ، دانشجویان پزشکی عموما دوره طبابت کارآموزی خود را در بیمارستان های دانشگاهی پشت سر گذاشته و سپس در مراکز خصوصی و یا دولتی به کار مشغول شوند.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

وضعیت کاری و حقوقی خودتان پیش از ورود به آلمان را با راهنمایی مشاوران هلدینگ رجبی بسنجید.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

درآمد رشته های مختلف پزشکی در آلمان

درآمد رشته های مختلف پزشکی در آلمان با یکدیگر متفاوت است و هرچه تخصص بیشتری داشته باشید از سطح درآمد بالاتری برخوردار خواهید بود اما این مسئله را نیز مدنظر داشته باشید که شهر محل کار شما نیز می تواند در تعیین سطح درآمدتان نقش مهمی را ایفا کند ، طبق آخرین آمار در میان دارندگان تحصیلات دانشگاهی ، پزشکان بیشترین درآمد را در آلمان دارند که در میان آنها متخصصان در رتبه بالاتری قرار گرفته اند.

سطح درآمد پزشکان حدودا از 5000 تا 15000 یورو در ماه متغیر و به طور میانگین 9600 یورو است اما در تخصص های مختلف در مراکز دولتی می تواند در حدود جدول ارائه شده باشد، 

علاوه بر این هر دانشگاه برای خود شرایط متفاوتی را لحاظ نموده و ممکن است برای یک رشته در دانشگاه های مختلف نیازمندی های متفاوتی از دانشجو درخواست شود، بنابراین دقیق ترین منبع سایت رسمی هر دانشگاه است.

تخصص سطح درآمد
پزشک عمومی 7070 یورو
پزشک قانونی 9550 یورو
متخصص تغذیه 7210 یورو
متخصص پوست 10600 یورو
متخصص داخلی 11800 یورو
متخصص مغز و اعصاب 11100 یورو
متخصص زنان و زایمان 10,300 یورو
چشم پزشک 7880 یورو
متخصص اطفال 8,940 یورو
فیزیوتراپ 5,880 یورو
تخصص سطح درآمد
چشم پزشک 37000 یورو
متخصص زنان و زایمان 21700 یورو
پزشک عمومی 22700 یورو
متخصص مغز و اعصاب 18000 یورو
متخصص اطفال 13000 یورو

نکته قابل توجه در رابطه با درآمد پزشکان در آلمان تفاوت سطح درآمد میان مراکز خصوصی و عمومی است به طوری که میزان حقوق در مراکز خصوصی می تواند به میزان اعداد نمایش داده شده در جدول برسد.

تخصص در هر رشته می تواند 4 تا 5 سال زمان ببرد و چنانچه از قبل دارای مدرک تخصص هستید می توانید پس از قبولی در آزمون تایید اعتبار توسط انجمن پزشکان مدرک خود را معادل سازی کنید.

درآمد پزشکان در آلمان بهتر است یا سایر کشورهای اروپایی؟ مقالات زیر را بخوانید تا پاسخ را به طور دقیق دریافت کنید.

درآمد دندانپزشکان در آلمان

در میان تمامی گرایش های رشته پزشکی در کشور آلمان دندانپزشکان جزو یکی از پردرآمدترین ها بوده و سالانه داوطلبان زیادی برای ورود به این رشته در دانشگاه های آلمان به رقابت می پردازند ، دانشجویان این رشته در دوره کارآموزی خود در حدود 2000 تا 2500 یورو در ماه درآمد دارند که پس از فارغ التحصیلی افزایش می یابد.

درآمد دندانپزشکان در آلمان در مراکز دولتی به طبع کمتر از مراکز خصوصی بوده و در حدود 4000 تا 6000 یورو در ماه می رسد در حالی که در مراکز خصوصی و یا داشتن مطب شخصی می توانید تا 12000 یورو نیز در ماه درآمد داشته باشید ، فراموش نکنید که داشتن تجربه و مهارت می تواند در سطح درآمد شما بسیار تاثیرگذار باشد.

وبینار مهاجرت کاری به آلمان 

در این وبینار که با تدریس زهرا اشتباقی کارشناس ارشد مهاجرتی از هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی ارائه داده ، شما با صفر تا صد کار در آلمان آشنا میشوید ، این وبینار یک ساعت و چهل دقیقه است و پاسخگوی بسیاری از سوالات شما در زمینه مهاجرت کاری به آلمان خواهد بود.

ضمناً شما میتوانید شماره تماس خود را در باکس زیر درج کرده و منتظر تماس رایگان مشاوران مجرب رجبی باشید ، توصیه میکنیم سوالات خود را از پیش آماده کنید تا از این تماس تلفنی بیشترین بهره را ببرید.

همچنین مشاوران مهاجرتی ما روزانه به تمام سوالات درج شده در بخش دیدگاه پاسخ میدهند ؛ بخش دیدگاه در پایان هر مقاله قرار دارد.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

آسان شدن مسیر مهاجرت کاری با اعتماد به راه های قانونی پیشنهادی مشاوران شرکت رجبی.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

بهترین شهرهای آلمان برای پزشکان

آلمان یکی از اصلی ترین مقصدهای علم پزشکی در جهان است و در هر شهر آن بیمارستان های متعدد و مجهزی در سطح بین المللی وجود دارند ، این کشور یک مقصد امن برای فارغ التحصیلان رشته پزشکی به شمار می رود و شما با سکونت در هر شهر آن می توانید به رویای خود در حرفه پزشکی برسید.

اما در میان کلیه شهرهای آلمان برلین بهشت پزشکان است که بهترین امکانات در اختیارتان قرار گرفته و می توانید در محیطی مملو از پزشکان مطرح و با سابقه به کار مشغول شوید ، کلینیک و مراکز خصوصی متعددی وجود دارند که با طبابت در آنها به درآمد قابل توجهی خواهید رسید ، این شهر همواره در صدر تقاضای پزشک قرار گرفته و شما می توانید از طریق کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی به فرصت های شغلی ایده آلی در این شهر برسید.

پس از برلین شهرهای فرانکفورت ، هامبورگ ، کلن ، دوسلدروف و دورتموند از بهترین شهرهای آلمان برای پزشکان هستند که شما می توانید با توجه به شرایط خود کار در آنها را انتخاب کنید.

عوامل موثر بر درآمد پزشکان در آلمان​

Factors affecting doctors' income 

عوامل موثر بر درآمد پزشکان در آلمان

حرفه پزشکی مانند سایر مشاغل تحت تاثیر عوامل متعدد می تواند درآمدهای مختلفی را برایتان به همراه داشته باشد ، در تعیین میزان درآمد پزشکان در آلمان سطح تجربه مهم ترین عامل است و طبیعتاً هر چه سالهای تجربه بیشتر باشد دستمزد بالاتر می رود.

دکترهایی که بین دو تا پنج سال تجربه دارند ، به طور متوسط 32 درصد بیشتر از افراد تازه فارغ التحصیل شده درآمد دارند با رسیدن به مرز ده سال حقوق می تواند تا دو برابر شدن افزایش یابد ، اگرچه جنسیت نباید بر میزان دستمزد تأثیری داشته باشد ، اما در واقع از عوامل موثر بر درآمد پزشکان در آلمان است ، پزشکان مرد در آلمان به طور متوسط 6% بیشتر از همتایان زن خود درآمد دارند

Cost visiting doctors / Germany

هزینه ویزیت پزشکان در آلمان

هزینه ویزیت پزشکان در آلمان از جمله معاینات اطفال و معاینات سالانه سلامت ، تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند ، به طور کلی ، بیمه درمانی تمام مراقبت های پزشکی فوری در این کشور را پوشش می دهد ، با این حال به طور معمول بیماران بدون بیمه در آلمان باید هزینه های اولیه درمان را پرداخت کنند ، اما ممکن است استثنائاتی وجود داشته باشد که بسته به درمان مورد نیاز متفاوت است.

داشتن بیمه درمانی برای ساکنین آلمان الزامی است و دو نوع بیمه درمانی موجود در این کشور عبارتند از دولتی و خصوصی که با تحت پوشش قرار گرفتن در هر یک می توانید از خدمات درمانی این کشور استفاده کنید.

هزینه ویزیت پزشکان در آلمان​

سوالات پر تکرار درآمد پزشکان در آلمان

درآمد پزشکان از دوره کارآموزی دانشجویی در سال آخر تحصیل به عنوان دستیار پزشک آغاز می شود که در حدود 4500 -4000 یورو در ماه است که با انجام وظایف اضافی مانند شیفت شب می تواند به 5500 یورو افزایش یابد.

سطح درآمد پزشکان حدودا از 5000 تا 15000 یورو در ماه متغیر و به طور میانگین 9600 یورو است.

متخصص تغذیه 7210 یورو
متخصص پوست 10600 یورو
متخصص داخلی 11800 یورو
متخصص مغز و اعصاب 11100 یورو
متخصص زنان و زایمان 10,300 یورو
چشم پزشک 7880 یورو
متخصص اطفال 8,940 یورو

چشم پزشک 37000 یورو
متخصص زنان و زایمان 21700 یورو
پزشک عمومی 22700 یورو
متخصص مغز و اعصاب 18000 یورو
متخصص اطفال 13000 یورو

درآمد دندانپزشکان در آلمان در مراکز دولتی به طبع کمتر از مراکز خصوصی است و در حدود 4000 تا 6000 یورو در ماه می باشد در حالی که در مراکز خصوصی و یا داشتن مطب شخصی می توانید تا 12000 یورو نیز در ماه درآمد داشته باشید.

دکترهایی که بین دو تا پنج سال تجربه دارند ، به طور متوسط 32 درصد بیشتر از افراد تازه کار و افراد با تجربه تا مرز ده سال دو برابر درآمد خواهند داشت.

اگر از علاقه مندان به کار در حوزه پزشکی در کشور آلمان هستید و یا تمایل دارید تا تحصیل در آلمان را در یکی از رشته های علوم پزشکی تجربه کنید ، با کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی در دفاتر تهران و شیراز تماس حاصل نمایید تا از جزئیات لازم در این زمینه مطلع شوید ، کارشناسان ما به شما کمک می کنند تا بتوانید به بالاترین سطح درآمد پزشکان در آلمان برسید ، همچنین اگر علاقه مند به تحصیل در این رشته ها هستید و میخواهید در معتبرترین دانشگاه های آلمان پزشکی بخوانید ، مقاله تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در آلمان را نیز بخوانید ؛ در آن مقاله شرایط تحصیل رایگان پزشکی در آلمان را نیز توضیح داده ایم.

در انتها تجربه چند نفر از کلاینت ها را مشاهده کرده و برای دیدن باقی فیلم ها به بخش "ما تا حالا چیکار کردیم؟" بروید

پخش ویدیو
پخش ویدیو
نمایش ویدیو درباره میلاد مهدیان کلاینت موسسه رجبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4.4/5 - (31 امتیاز)

یک تخفیف ویژه داریم! 
به مناسبت سال جدید میلادی!

تا آخر دی، می‌تونی با 30درصد تخفیف ، مشاوره تخصصی بگیری و 
با 10 الی 30 درصد تخفیف، قرارداد ببندی!

برای هماهنگی با شماره‌های زیر تماس بگیر:
021-91002525
071-91002525

منو
خانه