خط و زبان مردم ایرلند

خط و زبان مردم ایرلند یکی از مواردی است که باید قبل از مهاجرت به این کشور با آن آشنا بود ، زبان های متعددی در ایرلند استفاده می شود ،  از اواخر قرن هجدهم ، انگلیسی زبان اول غالب بوده و جای ایرلندی را گرفته است.

اقلیت بزرگی ادعا می کنند که توانایی استفاده از ایرلندی را دارند و این زبان اولین زبان برای درصد کمی از جمعیت است ؛ در جمهوری ایرلند ، بر اساس قانون اساسی ایرلند هر دو زبان دارای وضعیت رسمی هستند و زبان ایرلندی اولین زبان رسمی و ملی کشور است.

 ایرلند شمالی زبان رسمی ندارد ، اما انگلیسی در واقع زبان رسمی انگلستان است و ایرلند و اولستر-اسکاتلز زبان های منطقه ای به رسمیت شناخته شده هستند ؛ قدیمی ترین سوابق زبانی در ایرلند مربوط به ایرلندی اولیه است که مربوط به قرن هفدهم قبل از میلاد است ، زبان ‌هایی که پیش از آن در ایرلند عصر آهن صحبت می ‌شد.

زبان ایرلندی که به آن ارسه یا گالیک نیز می ‌گویند ، ایرلندی گیلگه ، عضوی از گروه گویدلیک زبان ‌های سلتی است که در ایرلند صحبت می‌ شود ، به عنوان یکی از زبان های ملی جمهوری ایرلند ، ایرلندی در مدارس دولتی تدریس می شود و برای برخی از پست های خدمات شهری مورد نیاز است ؛ برای مهاجرت به ایرلند لازم است با زبان های رسمی و ساختار خطی آن آشنا باشید ، جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ )  تماس بگیرید و حتما مقاله لینک شده را نیز بخوانید.

فهرست مطالب
خط و زبان مردم ایرلند

روناک ، همکار ما در هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی در این بخش از مقاله ویدئو و پادکست مفیدی در خصوص خط و زبان مردم ایرلند ارائه داده است ، اما اگر در این لحظه وقت کافی برای دیدن ویدئو و یا شنیدن پادکست را ندارید می تواند با دانلود پادکست ، زمان مناسب تری را به آن اختصاص دهید.

پادکست خط و زبان مردم ایرلند​

آشنایی با زبان ایرلندی

ایرلندی یا گیلگه یکی از زبان‌ های رسمی ایرلند است ، پاسخ به این سوال که چند نفر به زبان گالیکی صحبت می کنند دشوار است ؛ در سرشماری سال 2016، 1.7٪ از مردم گفتند که روزانه ایرلندی صحبت می کنند اما فقط کمتر از 40٪ از مردم گفتند که می توانند مقداری ایرلندی صحبت کنند ؛ تا قرن هجدهم ، ایرلندی ا زبان اول جمعیت بود ، اما با تسلط انگلیسی ها بر کشور، این زبان کاهش یافت ، ایرلند قطعا یک کشور دو زبانه نیست ، اما مانند کشورهایی مانند کانادا ، بسیاری از علائم به زبان های ایرلندی و انگلیسی هستند.

محل زندگی مردم در ایرلند بر میزان احتمال صحبت آنها به این زبان تأثیر دارد ،بخش‌هایی از غرب ایرلند Gaeltacht نامیده می‌شود ، اصطلاحی برای مناطقی از کشور که در آن ایرلندی هنوز یک زبان عمومی است ، اگر می خواهید بیشترین شانس را برای شنیدن صحبت های ایرلندی داشته باشید می توانید به گالوی ، دونگال ، مایو و کری بروید ؛ در شهرستان گالوی، 49 درصد از مردم به زبان ایرلندی صحبت می کنند که این بالاترین درصد در کشور بود.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

کسب دقیق ترین اطلاعات در خصوص زبان مردم کشورهای مختلف با راهنمایی کارشناسان آگاه رجبی.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

English-Ireland

زبان انگلیسی در ایرلند

انگلیسی زبان رسمی دیگر ایرلند است و این زبانی است که اکثریت قریب به اتفاق مردم از آن استفاده می کنند ، البته باید توجه داشت که با زبان انگلیسی در ایرلند با زبان به کار رفته در انگلستان متفاوت است ، نسخه انگلیسی رایج در ایرلند Hiberno-English نامیده می شود و مجموعه ای از چند گویش است که زبان های انگلیسی و ایرلندی را با هم ترکیب می کنند تا چیزی کاملا منحصر به فرد ایجاد کنند. ، توجه داشته باشید ااین فقط لهجه نیست که در ایرلندی-انگلیسی تفاوت ایجاد می کند ، زبان عامیانه ایرلندی نیز با کشور های دیگر متفاوت است ، با تماس با موسسه رجبی می توانید از این تفاوت ها مطلع شوید.

زبان انگلیسی در ایرلند​

 زبان های دیگر در ایرلند

در حالی که ایرلند تنها دو زبان رسمی دارد ، این کشور بسیار متنوع است و اگر کار در ایرلند را انتخاب کنید ، احتمالا تعداد زیادی از زبان های دیگر در ایرلند را در بین افراد خواهید شنید ، سرشماری سال 2016 نشان داد که در ایرلند به 72 زبان مختلف صحبت می شود. ، به غیر از انگلیسی و ایرلندی، رایج ترین آنها لهستانی با تقریبا 136000 سخنران و فرانسوی با نزدیک به 55000 سخنران بودند ، در میان زبان ‌های غیر اروپایی ، چینی و عربی رایج‌ ترین زبان‌ها در ایرلند بودند ؛ البته زبان اشاره ایرلندی نیز وجود دارد که در واقع به زبان اشاره فرانسوی نزدیکتر است تا انگلیسی.

اگر در مورد ایرلند شمالی تعجب می کنید، هیچ زبان رسمی در آنجا وجود ندارد واکثریت مردم انگلیسی صحبت می کنند ، حدود 8 درصد از جمعیت می توانند به زبانی صحبت کنند که ارتباط نزدیکی با اسکاتلندی دارد.

گویش های زبان ایرلندی​

Dialects Irish language

گویش های زبان ایرلندی

ایرلندی با چندین گویش سنتی و با انواع مختلف ایرلندی “شهری” نشان داده می شود ، تفاوت بین لهجه ها خود را در استرس ، لحن ، واژگان و ویژگی های ساختاری احساس می کند.

به طور تقریب ی، سه ناحیه اصلی گویش که باقی مانده اند تقریبا با استان های مونستر ، کوناکت Chonnacht) و اولستر منطبق هستند ، سوابق برخی از لهجه های لینستر توسط کمیسیون فولکلور ایرلند و دیگران تهیه شده است ، نیوفاندلند ، در شرق کانادا ، شکلی از ایرلندی داشت که از ایرلندی مونستر اواخر قرن هجدهم مشتق شده بود.

در ایرلند به چه زبانی صحبت کنیم؟

در ایرلند به چه زبانی صحبت کنیم؟ از بین دو زبان رسمی در ایرلند مهاجران به احتمال زیاد انگلیسی صحبت می کنند که بسیار خوب است ، اما اگر در حال برنامه ریزی برای تعطیلات به جزیره زمرد هستید ، یادگیری چند کلمه به زبان ایرلندی کمک زیادی به لبخند زدن مردم محلی می کند ؛ فقط مطمئن شوید که ابتدا تلفظ خود را بررسی کنید زیرا قوانین کاملا متفاوتی با انگلیسی دارد.

در مقالات زیر در خصوص بهترین کشورها برای زندگی ، کار و تحصیل مطالب جالبی بیان شده ، مطالعه آن ها را از دست ندهید.

زبان در سیستم آموزشی ایرلند

در مدارس ابتدایی، صحبت کردن ، خواندن و نوشتن به زبان های ایرلندی و انگلیسی به بیشتر دانش آموزان آموزش داده می شود ، اکثریت قریب به اتفاق مدارس به زبان انگلیسی تدریس می کنند ، اگرچه تعداد زیادی از gaelscoil از طریق ایرلندی تدریس می کنند.

اکثر دانش‌آموزان سطح دوم زبان انگلیسی را به عنوان زبان زبان اول و زبان ایرلندی و سایر زبان ‌های اروپای قاره‌ای را به عنوان زبان زبان دوم انتخاب می‌کنند ؛ ایرلندی به عنوان زبان اول توسط وزارت آموزش ارائه نمی شود ، زبان در سیستم آموزشی ایرلند بیشتر ، انگلیسی است.

زبان ‌های اروپای قاره‌ ای موجود برای گواهینامه نوجوانان و گواهی پایان تحصیل عبارتند از فرانسوی ، آلمانی ، ایتالیایی و اسپانیایی ؛ دانش‌آموزان دارای مدرک تحصیلی نیز می‌توانند عربی ، ژاپنی و روسی را مطالعه کنند ؛ برخی از مدارس نیز مطالعات یونان باستان ، عبری و لاتین را در سطح دوم ارائه می دهند.

دانش آموزانی که قبل از سن ده سالگی به ایرلند مهاجرت نکرده اند ممکن است از یادگیری زبان ایرلندی معاف شوند ، دانش آموزانی که مشکلات یادگیری دارند نیز می توانند معافیت بگیرند.

خط گالیک خط زبان ایرلندی

خط گالیک در نسخه های خطی قرون وسطی به عنوان گونه ای از الفبای لاتین سر چشمه گرفته است ، اولین تایپ فیس گالیک در سال 1571 برای تعلیمی به سفارش الیزابت اول توسط شان او سرنای طراحی شد و این سبک حروف تایپ تا اواسط قرن بیستم برای چاپ ایرلندی استفاده می شد.

خط گالیک خط زبان ایرلندی به نام An Cló Gaelach ( نوع گائلی ) شناخته می شود ، همچنین به عنوان شخصیت ایرلندی ، نوع ایرلندی ، نوع گالیک ، خط سلتیک یا الفبای Uncial نیز شناخته می شود ؛در حال حاضر عمدتا به عنوان خطی تزئینی در علائم جاده ، نام خیابان ها ، تابلو های مغازه ها و جا های دیگر در ایرلند استفاده می شود ؛ همچنین در اسکاتلند ، ولز ، کورنوال و جزیره من به عنوان خطی تزئینی استفاده می شود ؛ حروف گالیک معمولا شامل حروف و نشانه های مورد نیاز برای نوشتن سایر زبان های سلتیک و انگلیسی است.

خط گالیک خط زبان ایرلندی

سوالات پر تکرار خط و زبان مردم ایرلند

از اواخر قرن هجدهم، انگلیسی زبان اول غالب بوده و جای ایرلندی را گرفته است.

 ایرلند شمالی زبان رسمی ندارد ، اما انگلیسی در واقع زبان رسمی انگلستان است و ایرلند و اولستر-اسکاتلز زبان های منطقه ای به رسمیت شناخته شده هستند.

در سرشماری سال 2016، 1.7٪ از مردم گفتند که روزانه ایرلندی صحبت می کنند اما فقط کمتر از 40٪ از مردم گفتند که می توانند مقداری ایرلندی صحبت کنند.

خیر ، زبان انگلیسی به کار رفته در انگلستان و ایرلند کاملا متفاوت است  ، نسخه انگلیسی رایج در ایرلند  Hiberno-English نامیده می شود و مجموعه ای از چند گویش است که زبان های انگلیسی و ایرلندی را با هم ترکیب می کنند تا چیزی کاملا  منحصر به فرد ایجاد کنند. ، توجه داشته باشید ااین فقط لهجه نیست!

ایرلند به 72 زبان مختلف صحبت می شود. ، به غیر از انگلیسی و ایرلندی، رایج ترین آنها لهستانی با تقریبا 136000 سخنران و فرانسوی با نزدیک به 55000 سخنران بودند ،  در میان زبان ‌های غیر اروپایی ، چینی و عربی رایج‌ ترین زبان‌ها در ایرلند بودند ؛  البته زبان اشاره ایرلندی نیز وجود دارد که در واقع به زبان اشاره فرانسوی نزدیکتر است تا انگلیسی.

در این مقاله مشاوران موسسه مهاجرتی رجبی به بررسی ویژگی های خط و زبان مردم ایرلند پرداختند ، در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با دفاتر موسسه رجبی در شهر های تهران و شیراز در تماس باشید ، همچنین می توانید با مطالعه مقاله تحصیل در ایرلند با سیستم آموزشی این کشور و هزینه های تحصیل در ان آشنا شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (1 امتیاز)
منو
خانه