ورزش در ایرلند

ورزش در ایرلند به عنوان یک سبک زندگی است ، مردم ایرلند به ورزش علاقه زیادی نشان می دهند و علاقه خود را به صورت شرکت در تیم های ورزشی ، فعالیت روزانه ورزشی یا تماشای مسابقات ورزشی نشان می دهند.

ورزش در ایرلند ، برای افراد دوستدا ورزش که قصد دارند به این کشور مهاجرت کنند ، بسیار مهم و تاثیرگذار است.

ورزشکاران یا افراد ورزش دوست که ورزش برایشان به عنوان سبکی از زندگی است و به طور مداوم به آن می پردازند ، خیلی مهم است که برای مهاجرت ، کشوری را انتخاب کنند که به ورزش علاقه مند هستند ، چه از نظر علاقه مردم به ورزش و چه حمایت های دولت از ورزش و ورزشکاران ، خوشبختانه ورزش در ایرلند از این نظر شرایط مناسبی دارد و از حمایت های دولتی نیز برخوردار است.

ورزش هایی مانند فوتبال ، شنا ، راگبی ، قایق رانی ، ژیمناستیک ، بوکس ، دوچرخه سواری ، تنیس ، اسب سواری ، سنگ نوردی و والیبال در ایرلند رایج است ، اگر شما هم قصد مهاجرت به این کشور ورزش دوست را دارید ، ما در شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) ، مقاله ای با عنوان مهاجرت به ایرلند را تهیه کرده ایم ، شما را به خواندن آن دعوت می کنیم ، اطلاعات کاربردی این مقاله شما را در مسیر قانونی مهاجرت هدایت خواهد کرد و بسیار کمک کننده خواهد بود.

فهرست مطالب
ورزش در ایرلند

فوتبال ؛ ورزش مورد علاقه ایرلندی ها

در بررسی ورزش در ایرلند ، در ابتدا به فوتبال در ایرلند می پردازیم ، تیم ملی فوتبال جمهوری ایرلند تحت نظر اتحادیه فوتبال ایرلند به فعالیت خود ادامه می دهد ، این تیم در رتبه بندی جهانی فیفا ، رتبه 131 ام را دارد ، مربیان اخیر تیم ملی فوتبال در ایرلند عبارتند از: استیو استانتون ، جیوانی تراپاتونی ، نول کینگ ، مارتین اونیل.

همچنین تیم ملی فوتبال ایرلند شمالی نیز زیر نظر اتحادیه فوتبال ایرلند شمالی فعالیت دارد ، رتبه جهانی این تیم بر طبق رتبه بندی فیفا ، 130 هست ، بزرگترین اسطوره تاریخ تیم ملی ایرلند شمالی ، جرج بست از باشگاه منچستر یونایتد است ، او موفق به زدن 9 گل ملی در 37 بازی شده است.

مربیان فوتبال در ایرلند شامل ایمن زائد ، وینی آرکینز ، جان دیوین ، روی اوبراین ، دیوید اویلری ، روی کین ، نیال کویین ، رانک استپلتون ، جو کیننیر ، پت اسکالی ، رابی کین ، روی کین ، اون هاند ، گری وادوک ، رونی ویلن ، نوئل کینگ ، مارک کندی ، چارلی هری ، کریس هیوتون و پت دالان هستند.

سال 2020 2011 2002
رویداد جام ملت های اروپا فینال لیگ اروپا مرحله مقدماتی جام جهانی فوتبال

از بازیکنان فوتبال زن ایرلندی به افرادی مانند روشا لیتلجون ، کارن دوگان ، ایلین اوکانر ، روئنس آپتون ، ریانا جارت ، کتی تیلور ، تایلر تولند ، امیلی کرافت ، کلر اوریدان ، ماری هوریهان ، ربکا بیسلند ، مگان کانولی ، مگان والش ، مری والدرون ، گرین کیرانس و مگان کمپبل می توان اشاره داشت.

ورزش در ایرلند در سطح وسیعی گسترش پیدا کرده است که نشان دهنده علاقه مردم به آن است ، رقابت های بین المللی فوتبال که به میزبانی ایرلند برگزار شده اند در جدول ارائه شده است.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

شناخت کشورها و استفاده از فرصت های پنهان مهاجرت با دریافت مشاوره رایگان!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

ورزش هورلینگ مختص ایرلندی ها

در بررسی انواع ورزش در ایرلند ، به ورزش هورلینگ مختص ایرلندی ها می رسیم که لازم است حتما به آن اشاره ای داشته باشیم ، هورلینگ یک بازی تیمی است که از 15 نفر تشکیل می شود ، ریشه این ورزش به ایرلند بر می گردد به همین دلیل آن را مختص ایرلندی ها نامیده اند ، در واقع شکل اصلی این ورزش ، ورزش باستانی گالیک است.

نحوه این بازی به این گونه است که بازیکنان باید به وسیله یک چوب که هرلی نامیده می شود ، توپ را از بین بازیکنان عبور دهند ، ورزش هورلینگ ، قوانین خاص خود را دارد ، به عنوان مثال هر بازیکن اجازه ندارد وقتی توپ را در دست دارد ، بیش تر از 4 قدم حرکت کند ، این ورزش در ایرلند از جذابیت زیادی برخوردار است و در میان اکثر ایرلندی ها محبوبیت دارد و برای آن ها مهیج است.

توپ در این ورزش ، دارای یک هسته چوب پنبه ای است که لایه ای چرم آن را پوشانده است و به عنوان سلیتر از این توپ یاد می شود و حدود 130 گرم وزن دارد ، بازیکنان هنگام بازی از لباس محافظ ، دستکش مخصوص و عینک محافظ استفاده می کنند.

ورزش هورلینگ مختص ایرلندی ها

ورزش شنا در ایرلند

در فهرست ورزش در ایرلند ، ورزش شنا در ایرلند نیز قرار دارد ، این کشور جزیره ای با سواحل زیبا و وسیعش مکانی مناسب برای شناگران است ، مردم ایرلند به شنا خیلی اهمیت می دهند و در ردیف ورزش های مورد علاقه آن ها می باشد ، جالب است بدانید شنا در دریای ایرلند به مدت 35 ساعت و 18 دقیقه به طول می انجامد.

مونا مک شری از برترین شناگران ایرلندی است که موفق به راه یابی به فینال المپیک شد ، او تا به حال موفق به دریافت مدال طلا ، نقره و برنز در مسابقات قهرمانی نوجوانان اروپا گشته است ، دیگر شناگران زن در ایرلند افرادی مانند گراین مورفی و میشل اسمیت هستند.

هر جنبه از ایرلند را در مقاله ای جداگانه بررسی کرده ایم که به مطالعه آن ها دعوتید.

راگبی ، ورزش محبوب ایرلندی ها

راگبی ، ورزش محبوب ایرلندی ها در لیست انواع ورزش در ایرلند قرار دارد ، این ورزش مهیج از جذابیت زیادی در ایرلند برخوردار است ، راگبی یا راگبی فوتبال شباهت هایی به فوتبال دارد ولی کاملا متفاوت است ، بارزترین تفاوت آن در این است که با دست بازی می شود و یک بازی 15 یا 13 نفره است.

توپ در راگبی ، به شکل بیضی است در حالی که در فوتبال معمولی ، توپ گرد است و با پا بازی می شود ، بازیکنان راگبی ایرلندی عبارتند از: ریچارد هریس ، جیمی کیروود ، کوین اوفلاناگان ، پیتر ساترلند ، جان داوز ، فرانک استووکر ، جیمز سیسیل پارک و نوئل پورسل.

قایقرانی در جزایر رنگین ایرلند

Irish sailing

قایقرانی در جزایر رنگین ایرلند

مگر می شود در لیست انواع ورزش در ایرلند ، در این کشور جزیره ای و زیبا ، ورزش قایقرانی در ایرلند نباشد؟ مردم ایرلند به شدت به قایقرانی در جزایر رنگین ایرلند علاقه مند هستند ، اتحادیه قایقرانی آماتور ایرلند ، قایقرانی در ایرلند شمالی و جمهوری ایرلند را اداره می کند ، ایرلند در مسابقات جهانی تا کنون موفق به دریافت 10 مدال طلا ، 9 مدال نقره و 8 مدال برنز شده است ، جالب است که این ورزش صرفا محدود به مردان نیست و زنان نیز حضوری پر رنگ در ورزش قایقرانی دارند ، قایقرانان روئینگ زن اهل ایرلند شامل افرادی مانند ایمر لامبه ، فیونا مورتا ، آیفریک کیو ، سانیتا پوشپوره ، امیلی هگرتی هستند.

ژیمناستیک در ایرلند

فهرست معرفی انواع ورزش در ایرلند ، شامل ورزش ژیمناستیک در ایرلند نیز هست ، ژیمناستیک که ورزشی انعطافی به شمار می آید در این کشور مورد استقبال زیادی قرار گرفته است و افراد ترجیح می دهند مدت زمانی را صرف یادگیری این ورزش در باشگاه های ورزشی کنند ، از ژیمناست های معروف ایرلندی می توان به افرادی مانند کیران بهان ، جسیکا گادیرووا و جنیفر گادیرووا اشاره داشت.

ورزش تنیس در ایرلند

ورزش تنیس در ایرلند را می توان به عنوان یکی دیگر از انواع ورزش در ایرلند معرفی کرد ، مردم ورزش دوست ایرلند ، تنیس را خیلی می پسندند و در اکثر تعطیلات ترجیح می دهند به آن بپردازند ، تنیس در ایرلند ، نهاد حاکم بر تنیس در این کشور می باشد و عهده دار مسابقات و باشگاه های ایرلند است ، تنیس بازان زن در ایرلند عبارتند از: جولیا موریارتی ، کلی لیگان ، لنا رایس ، لوئیسا مارتن ، مابل کیهیل.

ورزش دو و میدانی

ورزش دو میدانی نیز از جمله ورزش هایی است که خوب است در لیست ورزش در ایرلند جای گیرد ، مردم این کشور ورزش دو را دوست دارند و اکثر ورزها زمانی در طول روز را به دویدن اختصاص می دهند.

 آرس راب نام یکی از دوندگان مرد دو و میدانی ایرلندی است که از شهرت زیادی برخوردار می باشد.

شنا در لجن زارهای ایرلند!

شاید در مقاله ورزش در ایرلند ، عجیب ترین قسمت مربوط به شنا در لجن زارهای ایرلند! باشد ، این ورزش که هر سال مسابقات قهرمانی آن در ایرلند شمالی برگزار می شود ، در راستای کمک به خیریه است و در آن باید افراد در گل و لای و ذغال سنگ نارس شنا کنند.

جالب تر اینکه سالانه شرکت کنندگان مختلفی از کشورهایی مانند اسکاتلند ، پرتغال ، انگلستان ، آلمان ، ولز و ایرلند شمالی دارد ، این شرکت کنندگان باید مسیری حدود 7 کیلومتر که پوشیده از لجن زار است را شنا کنند و به رقابت با یکدیگر بپردازند.

اگر شما هم علاقه مند به ورزش در ایرلند ، خصوصا ورزش های عجیب و غریب این چنینی هستید ، مهاجرت به ایرلند را به شما توصیه می کنیم! از روش های مختلفی می توانید به خاک این کشور وارد شوید ، یکی از شیوه های مهاجرتی ، از طریق کار است ، در این راستا مقاله کار در ایرلند که توسط موسسه رجبی نوشته شده است را به شما توصیه می کنیم ، در این مقاله نکات کاربردی ارائه شده است که به شما برای مهاجرت کمک می کند.

شنا در لجن زارهای ایرلند!

ورزشگاه ها در ایرلند

در مقاله ورزش در ایرلند ، خوب است اشاره ای به ورزشگاه ها در ایرلند داشته باشیم ، با توجه به اینکه ایرلند کشوری ورزش دوست می باشد ، طبیعی است که ورزشگاه های زیادی داشته باشد و در وضعیت مناسبی باشند ، نمونه ای ورزشگاه های معروف این کشور که انواع ورزش در ایرلند در آن ها برگزار می شود شامل موارد زیر است:

  • ورزشگاه آویوا ؛ این ورزشگاه در شهر دوبلین ایرلند واقع شده است و در سال 2010 به بهره برداری رسید ، ظرفیت ورزشگاه آویوا (Aviva Stadium) ، 51700 نفر است ، بازی های ملی جمهوری ایرلند در این ورزشگاه برگزار می شود.
  • ورزشگاه بیشپسگیت ؛ این ورزشگاه فوتبال در لانگفورد جمهوری ایرلند بنا شده است.
  • پارک ورزشی دایمونت ؛ در واقع یک ورزشگاه ورزشی در ایرلند است که مختص فوتبال می باشد. این ورزشگاه در فیبسبروگ واقع شده است.
  • ورزشگاه کلانمل ؛ این ورزشگاه نیز برای برگزاری مسابقات اسب سواری که یکی دیگر از انواع ورزش در ایرلند است ، مورد استفاده قرار می گیرد.
  • ورزشگاه سمپل ؛ این ورزشگاه در تورس ایرلند واقع شده است ، در این ورزشگاه ورزش هورلینگ برگزار می شود.

توصیه میکنیم مقاله معرفی شهرهای کشور ایرلند را هم بخوانید تا شناخت عمیق تری نسبت به جغرافیا ، امکانات و جاذبه های هر شهر این کشور داشته باشید.

سوالات پر تکرار ورزش در ایرلند

ورزش هایی مانند فوتبال ، شنا ، راگبی ، قایق رانی ، ژیمناستیک ، بوکس ، دوچرخه سواری ، تنیس ، اسب سواری ، سنگ نوردی و والیبال در ایرلند رایج است.

 این تیم در رتبه بندی جهانی فیفا ، رتبه 131 ام را دارد ، مربیان اخیر تیم ملی فوتبال در ایرلند عبارتند از: استیو استانتون ، جیوانی تراپاتونی ، نول کینگ ، مارتین اونیل.

هورلینگ ، نحوه این بازی به این گونه است که بازیکنان باید به وسیله یک چوب که هرلی نامیده می شود ، توپ را از بین بازیکنان عبور دهند ، ورزش هورلینگ ، قوانین خاص خود را دارد ، به عنوان مثال هر بازیکن اجازه ندارد وقتی توپ را در دست دارد ، بیش تر از 4 قدم حرکت کند ، این ورزش در ایرلند از جذابیت زیادی برخوردار است و در میان اکثر ایرلندی ها محبوبیت دارد و برای آن ها مهیج است.

مردم ایرلند به شدت به قایقرانی در جزایر رنگین ایرلند علاقه مند هستند ، اتحادیه قایقرانی آماتور ایرلند ، قایقرانی در ایرلند شمالی و جمهوری ایرلند را اداره می کند.
ایرلند در مسابقات جهانی تا کنون موفق به دریافت 10 مدال طلا ، 9 مدال نقره و 8 مدال برنز شده است.

این ورزش که هر سال مسابقات قهرمانی آن در ایرلند شمالی برگزار می شود ، در راستای کمک به خیریه است و در آن باید افراد در گل و لای و ذغال سنگ نارس شنا کنند ، انها این کار را برای خیریه انجام می دهند.

در این مقاله از موسسه مهاجرتی رجبی ، به انواع ورزش در ایرلند پرداخته شد ، کارشناسان این مجموعه مقاله ای با عنوان تحصیل در ایرلند ، را برای شما خوبان تدوین کرده اند ، یکی از شیوه های وارد شدن به خاک ایرلند از طریق تحصیل است و با مطالعه این مقاله ، اطلاعات لازم را به دست خواهید آورد ، همچنین می توانید جهت کسب اطلاعات بیش تر ، با دفاتر تهران و یا شیراز تماس حاصل نمایید.

با مطالعه بیشتر اطلاعات خود را به روز نگه دارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
منو
خانه