بهداشت و درمان عمومی در ایتالیا

بهداشت و درمان عمومی در ایتالیا آیا رایگان است؟ مراقبت های بهداشتی در ایتالیا رایگان نیست ؛ اما معمولا هزینه ها بسیار معقولانه هستند و کمک های اورژانسی بدون در نظر گرفتن ملیت و بدون درخواست پیش پرداخت به تمام افراد نیازمند ارائه می شود.

سوالاتتان را در خصوص بهداشت و درمان عمومی در ایتالیا می توانید با کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) مطرح کنید ؛ همچنین ، انواع روش های مهاجرت به کشور مذکور را می توانید در مقاله مهاجرت به ایتالیا بررسی نمایید.

بهداشت و درمان عمومی در ایتالیا توسط یک شبکه بهداشت ملی به نام خدمات بهداشت ملی (SSN) ، به کل ایتالیا ارائه می شود ؛ بهداشت و درمان عمومی در ایتالیا به واسطه هر یک از 20 منطقه اداری ایتالیا اداره می شوند ؛ لذا ؛ بیمارستان ها دولتی نیستند ، بلکه منطقه ای به حساب می آیند.

برخلاف شبکه عمومی در برخی کشورها از جمله برزیل ، بهداشت عمومی در ایتالیا برای همه رایگان نیست و هر فرد برای استفاده از خدمات می بایست هزینه ای را بر اساس مالیات بر درآمد پرداخت نماید ؛ اما در صورتی که خانواده ای دارای درآمدی ثابت نباشند و یا درآمدشان بسیار کم باشد ، از پرداخت ها معاف خواهند شد ، به طور کلی ، قانون ایتالیا سلامت را به عنوان یک حق اساسی برای هر فرد می شناسد و همه حق استفاده از آن را خواهند داشت.

فهرست مطالب
بهداشت و درمان عمومی در ایتالیا

در این بخش از مقاله توجه شما را به ویدئو و پادکست ارائه شده توسط روناک از همکاران ما در هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی جلب می کنیم ، در کمتر از دو دقیقه می توانید اهم مطالب این مقاله را با دیدن ویدئو و یا دانلود و گوش دادن به پادکست دریافت کنید و با بهداشت و درمان عمومی در ایتالیا آشنا شوید.

پادکست بهداشت و درمان عمومی در ایتالیا​

پخش ویدیو

مراقبت های بهداشتی در ایتالیا

متوسط سطح مراقبت های بهداشتی و پزشکی در ایتالیا در مقایسه با استانداردهای بین المللی بسیار بالا است ؛ به طوری که بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی ، سیستم مراقبت های بهداشتی در ایتالیا رتبه دوم را از لحاظ عملکرد از آن خود کرده است و معمولا پزشکان ایتالیایی از صلاحیت های بسیاری برخوردارند ؛ امید به زندگی در ایتالیا در بین گروه کشورهای OECD (سازمان توسعه و همکاری اقتصادی) ، در بالاترین میزان است.

ایتالیا از پوشش جهانی مراقبت های بهداشتی برخوردار است ؛ اما تنها برخی از خدمات به صورت رایگان ارائه می شوند ؛ اکثر خدمات بهداشتی و درمانی مستلزم تقسیم هزینه هاست و بسیاری دیگر با هزینه کامل بیمار ارائه خواهند شد.

هزینه مشارکت ، Ticket نامیده می شود و در مورد برخی از ویزیت های اورژانسی ، مشاوره های تخصصی ، روش های تشخیصی و آنالیزهای آزمایشگاهی در نظر گرفته خواهد شد ؛ به طور کلی ، میزان کمک هزینه ها از منطقه ای تا منطقه ای دیگر در ایتالیا متفاوت می باشد و به نوع خدمات مورد نیاز و وضعیت بیمار بستگی دارد ؛ همچنین ، اشکالی از معافیت در ایتالیا برای افراد کم درآمد و بیماری های جدی وجود دارد.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

بررسی تمامی جزئیات کشور مقصد شما برای مهاجرت با دریافت مشاوره مستقیم از کارشناسان هلدینگ رجبی.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

سیستم بهداشت و درمان عمومی در ایتالیا

سیستم بهداشت و درمان عمومی در ایتالیا (SSN – Servizio Sanitario Nazionale) ، شامل یک کمک پزشکی عمومی است که با بودجه مالیاتی که توسط وزارت بهداشت سازماندهی و تنظیم شده و به واسطه مقامات منطقه ای اداره می شود ، تامین خواهد شد.

برای دسترسی به خدمات بهداشت ملی ایتالیا ، می بایست دارای کارت بیمه سلامت معتبر ایتالیا (Tessera Sanitaria) و یا معادل آن کارت بیمه سلامت اروپا (EHIC card) از یک کشور اتحادیه اروپا بود ؛ شهروندان خارجی نیز با داشتن مجوز اقامت می توانند از حقوق و رفتاری مشابه با هر شهروند ایتالیایی برخوردار باشند ، بهداشت و درمان عمومی در ایتالیا از طریق واحد های بهداشتی منطقه ای با عنوان ASL (سازمان بهداشت محلی) و نیز بیمارستان های عمومی ارائه می شود ؛ برای مثال ، در رم ، شش بیمارستان عمومی و بیش از 50 دفتر ASL وجود دارد.

ASL سازمانی اداری است که مجموعه ای از کلینیک های عمومی و خدمات پزشکی از جمله مراکز واکسیناسیون ، کلینیک های عمومی ، آزمایشگاه های آنالیز و تصویربرداری و … را مدیریت می کند ؛ همچنین ، کمک های پزشکی عمومی شامل شبکه ای از پزشکان مراقبت های اولیه و پزشکان اطفال می باشد و پزشک عمومی (به زبان عامه ، پزشک پایه یا پزشک خانواده) ، پزشک مسئول سلامت بیمار در ایتالیا می باشد ؛ لذا ، پزشک عمومی از سابقه پزشکی بیمار مطلع است و در بخشی از زندگی وی را همراهی می کند.

سیستم بهداشت و درمان عمومی در ایتالیا
ردیف افراد تحت پوشش خدمات بهداشت و درمان عمومی در ایتالیا
1 تمامی شهروندان ایتالیایی مقیم ایتالیا
2 افرادی که به طور موقت در ایتالیا هستند.
3 تمام شهروندان اروپایی
4 تمام شهروندان غیر اروپایی که به طور منظم در ایتالیا زندگی می کنند.
5 ازدواج شهروندان خارجی با شهروندان ایتالیایی

چه کسانی از خدمات بهداشت و درمان عمومی در ایتالیا برخوردار می شوند؟

چه کسانی از خدمات بهداشت و درمان عمومی در ایتالیا برخوردار می شوند؟

اگر از شرایط ثبت شرکت در کشور مذکور اطلاع ندارید ، مقاله سرمایه گذاری در ایتالیا می تواند برای شما بسیار مفید باشد ؛ در این رابطه می توانید از مشاوره های کارشناسان هلدینگ مهاجرتی رجبی نیز بهره ببرید.

هزینه خدمات بهداشت و درمان عمومی در ایتالیا

هزینه خدمات بهداشت و درمان عمومی در ایتالیا چگونه است؟ همان گونه که بیان شد ، مراقبت های پزشکی به واسطه خدمات بهداشت و درمان عمومی در ایتالیا ، کاملا رایگان نیست و هزینه ها بر اساس درآمد هر شهروند تعیین می شود ؛ لذا ، افرادی که درآمد بیش تری دارند ، پول بیش تری باید بپردازند ؛ بنابراین ، در این مورد هزینه ثابتی وجود ندارد.

همچنین ، هزینه اشتراک سالانه برای خدمات بهداشت ملی در حدود 400 یورو می باشد ؛ اما اگر در ایتالیا زندگی می کنید و اظهارنامه مالیاتی ارائه داده اید ، به پرداخت این هزینه نیازی نیست ، چرا که به طور خودکار از مالیات بر درآمد شما کسر خواهد شد ؛ همچنین ، در صورت دانشجو بودن ، این مبلغ به نصف کاهش می باید.

اما با وجود این ، قانون اساسی ایتالیا برای اتباع خارجی که به طور منظم در این کشور اقامت ندارند ، مراقبت های اولیه پزشکی از جمله درمان پزشکی یا بارداری را تضمین می کند.

برای مقایسه راحت تر وضعیت بهداشت و درمان عمومی در ایتالیا و سایر کشور های اروپایی مقالات زیر را بخوانید و تحلیل کنید.

مناطقی با دسترسی بهتر به خدمات بهداشت و سلامت عمومی در ایتالیا

Tessera Sanitaria ، سندی رسمی برای دریافت خدمات بهداشت و درمان عمومی در ایتالیا می باشد و ثبت نام شخص در سیستم بهداشت و درمان عمومی در ایتالیا را تایید می کند و با کد مالیاتی شخص مرتبط می باشد ؛ لذا ، این کارت یکی از مدارک برای زندگی در ایتالیا است.

اما بر طبق داده های رسمی ، مناطقی با دسترسی بهتر به خدمات بهداشت و درمان عمومی در ایتالیا وجود دارند که عبارتند از:

مناطق جنوبی در زمینه آموزش یا فرصت های شغلی دارای عملکرد کم تری هستند ؛ لذا ، بهتر است پیش از تصمیم گیری در مورد محل زندگی در ایتالیا ، در مورد هر منطقه از این کشور تحقیق و شناختی بهتر داشت.

ردیف منطقه موقعیت
1 ونتو شمال
2 پیمونت شمال
3 امیلیا – رومانیا شمال
4 توسکانی مرکز

امکانات رایگان خدمات بهداشت ملی ایتالیا

با دریافت کارت بیمه سلامت می توان شامل خدمات رایگان بهداشتی و درمانی شد ؛ اما امکانات رایگان خدمات بهداشت ملی ایتالیا شامل چه مواردی می باشد؟

  • مشاوره با پزشک عمومی مراقبت های اولیه و نیز پزشک اطفال رایگان خواهد بود.
  • بستری شدن برای انجام عمل های ضروری و پذیرش در بیمارستان رایگان می باشد ؛ اما انتخاب روشی انتخابی رایگان نخواهند بود.
  • برخی از مشاوره های تخصصی ، آنالیزهای آزمایشگاهی و روش های تشخیص رایگان هستند ؛ اما به شرط آن که توسط پزشک عمومی مراقبت های بهداشتی تجویز شده باشند.
  • برخی از داروها رایگان هستند (معمولا داروهایی که با بیماری های جدی و یا شرایط تهدید کننده ی زندگی مرتبط هستند) ؛ اما برای برخی دیگر از داروها با داشتن نسخه قرمز (red prescription) از یک پزشک عمومی می توان تخفیف در هزینه ها دریافت نمود.
بهداشت و درمان عمومی در ایتالیا

خدمات ارائه شده از طریق کارت بیمه سلامت ایتالیا (Tessera Sanitaria)

خدمات ارائه شده از طریق کارت بیمه سلامت ایتالیا (Tessera Sanitaria) شامل چه مواردی هستند؟ در صورت دریافت کارت بیمه سلامت ایتالیا می توان خدماتی را دریافت نمود که از جمله آن ها عبارتند از:

  • انتخاب پزشک مراقبت های بهداشتی عمومی یا یک متخصص اطفال برای کودکان (کم تر از 14 سال)
  • زدن واکسن
  • مراجعه به پزشک متخصص ، برای مثال متخصص زنان ، متخصص قلب و …
  • انجام تست های آزمایشگاهی و تشخیصی ، مثل سونوگرافی ، اشعه ایکی و …
  • گرفتن برخی از داروها
  • بستری شدن در بیمارستان
  • مراجعه به دندانپزشک در یک بیمارستان دولتی

در صورت تجویز پزشک در سرویس ملی مراقبت های بهداشتی ایتالیا ، دسترسی رایگان به پزشکان مراقبت های اولیه عمومی ، اتاق های اورژانس (فقط برای اورژانس) ، و دسترسی با تخفیف به متخصصان و روش های تشخیصی امکان پذیر خواهد بود.

دقت داشته باشید که کارت بیمه سلامت اروپا ، مراجعه به کلینیک ها و پزشکان خصوصی را امکان پذیر نمی سازد ؛ لذا ، ممکن است لازم باشد تا یک بیمه مسافرتی یا بیمه پزشکی خصوصی داشته باشید.

اگر قصدتان از سفر به ایتالیا به وجود آوردن شرایط مناسب کاری در این کشور است ؛ مقاله کار در ایتالیا می تواند اطلاعات مفیدی را در این زمینه در اختیار شما قرار دهد ؛ همچنین ، با برقرای ارتباط با کارشناسان موسسه مهاجرتی رجبی می توانید مطمئن تر در این مسیر گام بردارید.

مراقبت های بهداشتی خصوصی در ایتالیا

مراقبت های بهداشتی خصوصی در ایتالیا

مراقبت های بهداشتی خصوصی در ایتالیا به مانند سایر کشورها ، با پرداخت هزینه ارائه خواهد شد که در اکثر موارد شخص ملزم به پرداخت پیش پرداخت برای خدمات بهداشتی می باشد ؛ همچنین ، معمولا گزینه های پرداخت قسطی برای مبالغ بیش تر از جمله برای بستری شدن در بیمارستان ها یا جراحی ها در دسترس است.

هزینه های پزشکی در ایتالیا به نسبت دیگر کشورهایی که دارای هزینه های زندگی مشابهی هستند ، معمولا بسیار معقول می باشد و بیمارستان های خصوصی ایتالیا اغلب بر طبق توافق با خدمات بهداشت ملی ایتالیا عمل می کنند ؛ بدین صورت آن ها در گروهی با عنوان Privato Convenzionato (خصوصی با توافق) قرار می گیرند ؛ بدین معنا که تحت شرایطی خاص می توان با کارت بیمه سلامت ایتالیا به خدمات بهداشتی خصوصی نیز دسترسی داشت.

در صورتی که شخص بخواهد با استفاده از کارت سلامت ایتالیا به خدمات یک کلینیک خصوصی دسترسی داشته باشد ، می بایست این موضوع را از قبل در میان بگذارد ؛ در صورتی که از قبل این موضوع اعلام نشود ، به عنوان یک بیمار خصوصی ملزم به پرداخت هزینه خواهد بود.

سوالات پر تکرار بهداشت و درمان عمومی در ایتالیا

بهداشت و درمان عمومی در ایتالیا توسط یک شبکه بهداشت ملی به نام خدمات بهداشت ملی (SSN) ، به کل ایتالیا ارائه می شود ؛ بهداشت و درمان عمومی در ایتالیا به واسطه هر یک از 20 منطقه اداری ایتالیا اداره می شوند ؛ لذا ؛ بیمارستان ها دولتی نیستند ، بلکه منطقه ای به حساب می آیند.

بهداشت عمومی در ایتالیا برای همه رایگان در نظر گرفته نشده و برای هر فرد هزینه ای دارد ؛ اما اگر خانواده ای دارای درآمدی ثابت نباشند و یا درآمدشان بسیار کم باشد ، خدکات رایگان خواهد بود.

  • تمامی شهروندان ایتالیایی مقیم ایتالیا
  • افرادی که به طور موقت در ایتالیا هستند.
  • تمام شهروندان اروپایی
  • تمام شهروندان غیر اروپایی که به طور منظم در ایتالیا زندگی می کنند.
  • ازدواج شهروندان خارجی با شهروندان ایتالیایی

هزینه اشتراک سالانه برای خدمات بهداشت ملی در حدود 400 یورو است اما اگر در ایتالیا زندگی می کنید و اظهارنامه مالیاتی ارائه کرده اید ، به پرداخت این هزینه نیازی ندارید ، چرا که به طور خودکار از مالیات بر درآمد شما کسر می شود.

  • انتخاب پزشک مراقبت های بهداشتی عمومی یا یک متخصص اطفال برای کودکان (کم تر از 14 سال)
  • زدن واکسن
  • مراجعه به پزشک متخصص ، برای مثال متخصص زنان ، متخصص قلب و …
  • انجام تست های آزمایشگاهی و تشخیصی ، مثل سونوگرافی ، اشعه ایکی و …
  • گرفتن برخی از داروها
  • بستری شدن در بیمارستان
  • مراجعه به دندانپزشک در یک بیمارستان دولتی

بهداشت و درمان عمومی در ایتالیا از وضعیت خوبی برخوردار است و همه ساکنین این کشور می‌توانند از خدمات بهداشت عمومی و یا خصوصی ایتالیا بهره مند شوند و از هزینه های مربوط به درمان و خدمات بهداشتی بکاهند ؛ لذا ، کارت بیمه سلامت ایتالیا یک مورد ضروری برای زندگی در این کشور می باشد ؛ حتی دانشجویان در ایتالیا به کارت بهداشت نیاز دارند ؛ اگر به دنبال ادامه تحصیل در کشور ایتالیا هستید ، می توانید مقاله تحصیل در ایتالیا را بخوانید و با هزیته های تحصیل ، بورسیه ها آزمون ها و روند اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور مطلع شوید ؛ همچنین ، در این رابطه کارشناسان موسسه مهاجرتی رجبی آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post

یک تخفیف ویژه داریم! 
به مناسبت سال جدید میلادی!

تا آخر دی، می‌تونی با 30درصد تخفیف ، مشاوره تخصصی بگیری و 
با 10 الی 30 درصد تخفیف، قرارداد ببندی!

برای هماهنگی با شماره‌های زیر تماس بگیر:
021-91002525
071-91002525

منو
خانه