تاریخ کشور ایتالیا از گذشته تا معاصر

تاریخ کشور ایتالیا از گذشته تا معاصر در این مقاله توسط مشاوران شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) به اختصار شرح داده شده است ، اطلاع از این مباحث تاریخی برای متقاضیان مهاجرت به کشور ایتالیا قطعا لازم و ضروری است.

تاریخ ایتالیا هم مانند بسیاری از کشورهای دیگر شامل تاریخ دوران باستان ، قرون وسطی و دوران نوین است ، دوران باستان زندگی فنیقی ها ، یونانی ها ، آتروسکی ها و سلت ها در شبه جزیره ایتالیا را شامل می شود و در کنار این اقوام مردمان ایتالی هم  در سراسر شبه جزیزه پراکنده بودند.

بخش اعظمی از تاریخ دوران باستان ایتالیا را امپراطوری رم تشکیل می داده است و بنابراین نام پایتخت کنونی ایتالیا (رم) از دوران باستان برجای مانده و در واقع رم تاریخ 3000 ساله این کشور را با خود یدک می کشد.

در ادامه با مشاوران هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی همراه باشید تا از تاریخ کشور ایتالیا از گذشته تا معاصر را دریابید ، همچنین توصیه می کنیم مقاله مهاجرت به ایتالیا را بخوانید تا با تمام راه های امن و قانونی برای ورود و اقامت در این کشور کهن آشنا شوید.

نکته : برای مرور بهتر این مقاله و مطالعه هر یک از دوران تاریخی کشور ایتالیا ، بر روی عناوین موجود در فهرست مطالب کلیک کنید.

همچنین برای برقراری تماس آسان با مشاوران خبره هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی می توانید شما تماس خود را در باکس کرم رنگ موجود در متن مقاله درج کنید.

و یا سوالات مهم و نظرات خود را در پایان مقاله در بخش دیدگاه ها بنویسید تا مشاوران ما پاسخ دقیق و صحیح پرسش شما را ثبت کنند.

فهرست مطالب
تاریخ کشور ایتالیا از گذشته تا معاصر

توصیه می کنیم در این بخش ویدئو و پادکست ارائه شده توسط روناک ، از همکاران ما در هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی را ببینید و بشنوید ، اگر زمان زیادی برای مطالعه دقیق متون مقاله ندارید می توانید با استفاده از این فایل ها مهم ترین موضوعات مطرح شده در مقاله را درک و دریافت کنید ؛ ضمناً فایل پادکست قابل دانلود است.

پادکست تاریخ کشور ایتالیا از گذشته تا معاصر​

نمایش ویدیو درباره تاریخ کشور ایتالیا از گذشته تا معاصر

تاریخ و جدول زمانی تمدن ها در ایتالیا

ایتالیا فقط از سال 1861 به عنوان یک ملت وجود داشته است و قبل از آن ، علیرغم وحدت جغرافیایی آشکار شبه جزیره که توسط کوه های آلپ و مدیترانه محصور شده است ، داستان های زیادی از بخش های تکه تکه از شهرها ، مناطق و جزایر مستقل وجود دارد و مهم تر از همه موضوع قدرت های خارجی است که به این شهرها و مناطق طمع داشتند.

بسیاری از قبایل بدوی در شبه جزیره ایتالیا ساکن شدند ، اما در زمان یونانیان و اتروسک ها بود که این شبه جزیره مرکز جهان باستان شد؛ هر دو این گروه ها در جست‌وجوی سرزمین‌های جدید و غنی از دریا عبور کردند و اولین بذر تمدن را کاشتند.

در جدول ارائه شده تاریخ و جدول زمانی تمدن ها در ایتالیا را مشاهده می کنید.

تمدن های ایتالیا عملکردها
اتروسک ها اولین تمدن با صنعتگری و بازرگانی قوی
رومی ها استعمار شبه جزیره ایتالیا
ظهور فلورانس و مدیچی ها احداث اولین کتابخانه عمومی در فلورانس
باروک ها جنبش هنر باروک رومی

اتروسک ها اولین تمدن در ایتالیا

اتروسک ها اولین تمدن در ایتالیا بود که حدود 800 سال قبل از میلاد در مرکز ایتالیا پدید آمد ، اتروسک ها با ورود به ایتالیا تمدن صنعت گری ، دریانوردی و بازرگانی را وارد این سرزمین کردند ، این افراد از طریق تجارت با یونانی ها و بعداً رومی ها به تدریج آنها را جذب این سرزمین کردند.

اتروسک ها شهرها را بر اساس الگوی شبکه ای ساختند ، برخی از این شهرها هنوز وجود دارند (از جمله آریزو، چیوسی، کورتونا، پروجا، و سروتری) ، اتروسک ها نیز مهندسانی بودند که باتلاق ها را خشک می کردند و جاده می ساختند.

تمدن اتروسک از 12 دولت شهر و قبایلی که دور هم جمع می شدند تا مراسم مقدس را جشن بگیرند ، شکوفا شد؛ در این تمدن برای جلوگیری از عذاب الهی از فال ، قربانی انسان و حیوان استفاده می شد ، صدها مقبره اتروسکی با نقاشی‌های دیواری که صحنه‌های رقص ، ضیافت ، موسیقی‌سازی ، جنگ و شکار را به تصویر می‌کشد ، باقی مانده است.

در مطالعه تاریخ کشور ایتالیا از گذشته تا معاصر این یک واقعیت آشکار است که اتروسک ها تأثیری پویا بر هنر رومی گذاشتند و به عنوان «بنیانگذاران شهرها» مورد ستایش قرار گرفته اند.

استعمار یونانی ها در ایتالیا

اتروسک ها تحت تأثیر یونانی ها بودند که با آنها تجارت می کردند ، در حدود 750 سال قبل از میلاد ، یونانیان مستعمره ای در جزیره ایسکیا در خلیج ناپل ایجاد کردند ، بعدها استعمار یونانی ها در ایتالیا در سیسیل گسترش پیدا کرد ، آنها مستعمراتی مانند کاتانیا و مسینا ایجاد کردند.

آنها همچنین مستعمراتی در سرزمین اصلی ایتالیا مانند رجیو کالابریا تأسیس کردند ، در سال 600 قبل از میلاد اتروسک ها بر ایتالیا مرکزی از جمله رم حکومت کردند ، آنها نیروی دریایی قدرتمندی داشتند ، با این حال ، در سال 510 قبل از میلاد ، رومیان شورش کردند و آنها به تدریج به قلمرو اتروسک ها تجاوز کردند ، آخرین شهر اتروسکی در سال 265 قبل از میلاد به دست رومیان افتاد.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

شناخت تاریخ هر کشور برای مهاجرت و زندگی در آن ضروری است در این زمینه از مشاوران رجبی کمک بگیرید.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

ظهور رم در ایتالیا

ظهور رم در ایتالیا

ایتالیایی ها یک افسانه دارند که رم توسط رومولوس تاسیس شد و این فرد با برادر دوقلویش رموس در تپه پالاتین رها شد تا توسط یک گرگ شیر بخورد ، مورخان با این افسانه موافق هستند که مکان و تاریخ تأسیس سنتی 753 قبل از میلاد تقریباً درست است.

در اواسط قرن هشتم قبل از میلاد سکونتگاهی در رم وجود داشت ، در قرن ششم قبل از میلاد توسط پادشاهان اتروسک اداره می شد ، پادشاهان توسط مجلس سنا ، هیئتی که متشکل از اشراف یا پاتریسیون های رومی بود ، مشاوره می گرفتند ، با این حال ، در سال 510 قبل از میلاد ، رومیان شورش کردند و آخرین پادشاه تارکینیوس سوپرباس را اخراج کردند و پس از آن ظهور رم در ایتالیا اتفاق افتاد ، رم توسط دو مقام به نام کنسول اداره می شد که از میان سناتورها انتخاب می شدند.

کنسول ها به مدت یک سال خدمت کردند ، رومی های طبقه کارگر پلبی نامیده می شدند ، در قرن ششم ، بین این دو طبقه تضاد وجود داشت و سرانجام ، در سال 494 قبل از میلاد ، پلبی ها رم را ترک کردند و شهرک خود را در تپه آونتین تأسیس کردند و پاتریسیون ها مجبور شدند برای به دست آوردن آنها امتیازاتی بدهند.

با تاریخ گذشته تا معاصر برخی از کشور های مهم اروپایی بیشتر وبهتر آشنا شوید. ؛ آلمان ، فرانسه ، لهستان و اسپانیا.

جنگ های رومی ها

از جنگ های رومی ها چه میدانید؟ رم از ابتدا کشوری متجاوز و توسعه طلب بود ، در ابتدا رومیان ایتالیا مرکزی را فتح کردند ، در سال 396 آنها شهر مهم اتروسکی Veii را فتح کردند ، اما در سال  390 ، گول ها رم را تصرف و غارت کردند ، با این حال رم مجدد جنوب ایتالیا را فتح کرد و تا سال 272 قبل از میلاد تقریباً تمام جنوب ایتالیا در دست رومیان بود.

برخلاف شهرهای دیگر ایتالیا که به دلیل رقابت‌های داخلی و حکومت بی‌ثبات تضعیف شده بودند ، رم از اشراف محکم کنسول‌ها و سنا قدرت می‌گرفت.

پس از تهاجم گالی‌ها در سال 390 قبل از میلاد قدرت رومی‌ها به سرعت بهبود یافت و با یک فتح نظامی که توسط شبکه‌ای از جاده‌ها با نام‌هایی که تا به امروز وجود دارد تقویت شده بود ، کنترل مؤثر شبه جزیره را به دست گرفتند ، در واقع همه جاده ها به رم منتهی می شدند.

جنگ های بین روم و کارتاژ

فنیقی ها از لبنان مستعمره ای در شمال آفریقا تأسیس کردند که آن را کارتاژ نامیدند ، جنگ های بین روم و کارتاژ را جنگ های پونیک می نامند ، اولین جنگ از 264 تا 241 قبل از میلاد به طول انجامید و عمدتاً یک جنگ دریایی بود ، با تصرف سیسیل توسط رومیان به پایان رسید ، اندکی پس از آن ساردینیا و کورس را نیز اشغال کردند.

جنگ دوم پونیک از 218 تا 202 قبل از میلاد ادامه یافت ، در سال 218 هانیبال ارتش بزرگی شامل فیل ها را از اسپانیا ، جنوب فرانسه و از فراز کوه های آلپ به ایتالیا برد ، او رومیان را در چندین جنگ شکست داد ، با این حال هانیبال منابع لازم برای نابودی کامل روم را نداشت و رومی ها ارتشی را به شمال آفریقا فرستادند ، رومی ها به رهبری اسکیپیون در سال 202 قبل از میلاد در نبرد سرنوشت سازی در زاما پیروز شدند.

در همین حال ، رومیان به سمت شمال گسترش یافتند؛ شمال ایتالیا محل سکونت سلت ها بود اما رومی ها آنها را تکه تکه تسخیر کردند و تا سال 90 قبل از میلاد تمام شمال ایتالیا در دست رومیان بود ؛ علاوه بر این، رومی ها یک سری جنگ با مقدونی ها انجام دادند ، جنگ ها در سال 148 قبل از میلاد به پایان رسید ، زمانی که مقدونیه به استان روم تبدیل شد ، برخی از رومی ها در نتیجه این جنگ های موفق بسیار ثروتمند شدند.

جنگ های بین روم و کارتاژ
فروپاشی جمهوری روم

فروپاشی جمهوری روم

در قرن اول قبل از میلاد ، فروپاشی جمهوری روم به آرامی اتفاق افتاد و قدرت به طور فزاینده ای در دست ژنرال های موفق قرار گرفت ، در مواقع اضطراری ، رومیان گاهی یک دیکتاتور موقت را برای تصدی مسئولیت تعیین می کردند.

در سال 83 قبل از میلاد ، سولا خود را دیکتاتور کرد ، او تا سال 80 قبل از میلاد حکومت کرد. سپس ، در سال 67 قبل از میلاد ، ژنرال قدرتمند دیگری ، Gnaeus Pompey مبارزات موفقیت آمیزی را علیه دزدان دریایی در دریای مدیترانه به راه انداخت ؛ در سال‌های 66-62 قبل از میلاد بخش‌هایی از ترکیه ، سوریه و نواحی اطراف آن را به امپراتوری روم اضافه کرد ، در سال 60 پس از میلاد ، او با دو مرد دیگر کراسوس و ژولیوس سزار یک حکومت سه گانه تشکیل داد.

این حکومت سه گانه تنها حدود یک سال دوام آورد اما در سال 56 قبل از میلاد تجدید شد ، با این حال، کراسوس در سال 52 قبل از میلاد درگذشت و پمپیوس تنها کنسول شد ، در همین حال ، سومین عضو گروه سه گانه ، ژولیوس سزار، گول را فتح کرد ، پیروزی های نظامی او باعث شد که در بین مردانش محبوبیت زیادی پیدا کند.

دوران دیکتاتوری سزار

در سال 49 قبل از میلاد، سنا رای داد که سزار باید فرماندهی ارتش را رها کند و بدون سربازان خود به رم بازگردد ، سزار نپذیرفت و در عوض به رم لشکر کشید ، پومپه که فاقد نیرو برای دفاع از شهر بود، برای تشکیل ارتش به یونان گریخت. سزار به دنبال او رفت و او را شکست داد. پومپه به مصر گریخت و در آنجا به قتل رسید. ژولیوس سزار تا سال 44 قبل از میلاد دیکتاتور رم بود که به قتل رسید.

پس از مرگ او سه گانه دیگری قدرت را در دست گرفت. از مارکوس آنتونیوس (مارک آنتونی)، مارکوس لپیدوس و گایوس اکتاویوس (اکتاویان) ، برادرزاده ی ژولیوس سزار تشکیل شده بود ، لپیدوس در سال 36 قبل از میلاد خلع شد و اکتاویان و مارک آنتونی به زودی از هم جدا شدند ، اکتاویان در نبرد دریایی اکتیوم در سال 31 قبل از میلاد مارک آنتونی را شکست داد ، اکتاویان اولین امپراتور روم شد ، در سال 27 قبل از میلاد به او لقب "آگوستوس" اعطا شد.

آگوستوس موفق شد نظم را به امپراتوری روم بازگرداند و هنگامی که در سال 14 پس از میلاد درگذشت ، این امپراتوری صلح آمیز و پر رونق بود ، پس از او پسرخوانده اش تیبریوس در جایگاه قرار گرفت ؛ امپراتور بعدی گایوس یا کالیگولا (37-41 پس از میلاد) بود که چنان بد حکومت کرد که توسط محافظ خود ترور شد ، جانشین او عمویش کلودیوس بود و در طول سلطنت او ، رومیان بریتانیا را فتح کردند.

دوران دیکتاتوری سزار
ظهور فلورانس و مدیچی ها

ظهور فلورانس و مدیچی ها

انقلاب قرن پانزدهم در هنر و معماری که به رنسانس معروف شد همزمان با ظهور فلورانس و مدیچی ها بود ، فلورانس در آن زمان از یک شهر کوچک در دهه 1100 به مرکز تجاری و مالی که در پایان قرن چهاردهم تبدیل شده بود و این پیشرفت بر اساس تجارت سودآور پشم ایجاد شده بود.

انجمن پشم فلورانس ، Arte della Lana ، پشم را از شمال اروپا و رنگ را از خاورمیانه وارد می کرد ، اعضای انجمن با استفاده از تکنیک های مخفی بافت و رنگ آمیزی شهر ، پارچه قرمز سنگینی تولید کردند که در سراسر منطقه مدیترانه فروخته می شد.

در آن دوره سود تجارت پشم سرمایه اولیه صنعت بانکداری فلورانس را فراهم کرده بود ، از قرن سیزدهم ، بازرگانان فلورانسی به متحدان خود ، پاپ و اشراف قدرتمند گوئلف وام داده بودند.

این تجربه اولیه منجر به تأسیس خانه های بانکداری رسمی شد و فلورانس را به پایتخت مالی اروپا تبدیل کرد.

اولین کتابخانه عمومی در فلورانس

اکنون به هر کجای فلورانس که نگاه می‌کنید ، با آثار مدیچی‌ها روبرو می‌شوید – نه فقط مجسمه‌های نیم تنه و نشانشان ، بلکه کلیساها ، کاخ‌ها و آثار هنری باشکوهی که آنها سفارش داده‌اند.

مدیچی ها حامیان تأثیرگذار هنر و فرهنگ بودند ، هنگامی که نیکولو نیکولی انسان‌گرا درگذشت ، کوزیمو د مدیچی مجموعه کتاب‌های او را به دست آورد و آن را به صومعه سن مارکو پیوست و اولین کتابخانه عمومی در فلورانس را ایجاد کرد.

کوزیمو همچنین آکادمی افلاطونی جدیدی ایجاد کرد و فلورانس را به مرکز مطالعات افلاطونی تبدیل کرد ، او آثار کلاسیک دوناتلو را که الهام‌بخش مجسمه‌سازی او بودند ، عرضه کرد.

لورنزو دی مدیچی ، میکل آنژ جوانی را که مجسمه‌هایش هنوز شهر را زینت می‌دهند ، انتخاب کرد.

جنبش هنر باروک رومی

مطالعه تاریخ کشور ایتالیا از گذشته تا معاصر حاکی از آن است که جنبش هنر باروک در سال های 1600-1750 پس از میلاد در رم متولد شده و توسط کمپین پاپ برای تبدیل شهر به یکی از زیبایی‌های بی‌نظیر “برای جلال بیشتر خدا و کلیسا” پرورش یافت.

یکی از اولین هنرمندانی که به جنبش هنر باروک رومی پاسخ داد ، مایکل آنجلو مریسی دا کاراواجو (1573-1610) بود ، که پرتره‌های سکولار اولیه او از جوانان سیباری نشان می‌داد که او هنرمندی دردناک واقع‌گرا است ، نقاشی مذهبی تاریخی بعدی او با عنوان دعوت سنت متی در سان لوئیجی دی فرانسی ، با اجرای یک عمل مقدس در یک میخانه معاصر شهر را شوکه کرد.

جیانلورنزو برنینی (1598-1680) با یک اثر خلاقانه برای تزیین سنت پیتر رومی‌ها را متعجب کرد؛ یک خیمه برنزی با ستون‌های مارپیچ در محراب اصلی ، یک تخت باشکوه با فرشتگان که در اطراف انفجاری از نور مقدس در انتهای کلیسا قرار گرفته‌اند و ستون کلاسیک ساده ای که برای نمای بیرونی کار شده و میدان را در بر گرفته است.

جنبش هنر باروک رومی

رقیب جیانلورنزو برنینی فرانچسکو بورومینی (1599-1667) بود که طرح‌های عجیب و غریب او مخالف طرح‌های کلاسیک برنینی بود ، بسیاری از معروف‌ترین طرح‌های بورومینی به تعامل پیچیده‌ای از سطوح مقعر و محدب وابسته است، که می‌توان آن را در نماهای موج‌دار San Carlo alle Quattro Fontane، Sant’Ivo و Sant’Agnese در Piazza Navonaمشاهده کرد.

حمله ناپلئون به ایتالیا

در سال 1796 حمله ناپلئون به ایتالیا اتفاق افتاد ، سپس نقشه سیاسی را دوباره ترسیم کرد ، او یک ایالت جدید از بولونیا ، فرارا و میلان ایجاد کرد که آن را جمهوری سیسالپین می نامیدند.

در ابتدا ونیز بی طرف بود اما در می 1797 ناپلئون اعلام جنگ کرد و در اکتبر 1797 ونیز را تحت کنترل اتریش قرار داد ، سپس در سال 1798 ناپلئون بخش سرزمین اصلی پادشاهی ناپل را تصرف کرد.

با این حال ، در سال 1799 اتریشی ها و روس ها فرانسوی ها را از ایتالیا بیرون راندند ، با این حال در سال 1800 ناپلئون یک پیروزی بزرگ در Marengo به دست آورد ، این بار پیمونت در فرانسه جذب شد.

جمهوری سیزالپین بازسازی شد و به جمهوری ایتالیا تغییر نام داد ، در سال 1805 ناپلئون جمهوری ایتالیا را به پادشاهی ایتالیا تبدیل کرد ، در سال 1806 ، فرانسوی‌ها دوباره بخشی از سرزمین اصلی پادشاهی ناپل را تصرف کردند و ناپلئون برادرش را پادشاه آن قسمت از ایتالیا کرد و در نهایت پس از شکست ناپلئون در سال 1815 ، نظم قدیمی بازگشت.

ظهور فاشیست ها در ایتالیا

ظهور فاشیست ها در ایتالیا

ظهور فاشیست ها در ایتالیا هم بخشی از تاریخ کشور ایتالیا از گذشته تا معاصر است ؛ در سال 1919 فاشیست ها به رهبری موسولینی تأسیس شدند ، فاشیست های موسولینی اراذل و اوباشی بودند که به عنوان اعتصاب شکن عمل می کردند و آتش می زدند ، فاشیست ها مدعی بودند که برای بازگرداندن نظم و قانون اقدام می کنند و ایتالیا را از دست کمونیسم نجات می دهند ، پلیس و ارتش چشم خود را بسته اند.

جنبش فاشیست به سرعت رشد کرد و سرانجام در یک تظاهرات توده‌ای در ناپل در 24 اکتبر 1922 ، یک نیروی فاشیست به رم لشکر کشید تا با زور قدرت را به دست گیرند ، در ابتدا، شاه قصد داشت از ارتش برای مقاومت در برابر فاشیست ها استفاده کند ، با این حال ، در آخرین لحظه نظر خود را تغییر داد و موسولینی را به نخست وزیری احضار کرد ، موسولینی از میلان سفر کرد و برای تصدی این پست در 29 اکتبر 1922 وارد رم شد.

در سال 1923 موسولینی شبه نظامیان فاشیست را به عنوان ارتش «کمکی» تشکیل داد ، او همچنین با اجباری کردن آموزش دینی در مدارس ابتدایی ، حمایت کلیسای کاتولیک روم را به دست آورد.

سرانجام در سال 1929 فاشیست ها با کلیسای کاتولیک روم توافق کردند و واتیکان به یک کشور مستقل تبدیل شد و در ایتالیا ، آموزش دینی به مدارس متوسطه گسترش یافت و پاپ برای اولین بار پادشاهی ایتالیا را به رسمیت شناخت و پذیرفت که رم اکنون پایتخت ایتالیا است.

1990 تا 2020 سال های شکوفایی ایتالیا

1990 تا 2020 سال های شکوفایی ایتالیا است ؛ از زمان روی کار آمدن فاشیست ها تا 1980 ایتالیا ناآرامی های زیادی را پشت سر گذاشت اما خوشبختانه در اوایل دهه 1980 تروریسم کاهش یافت و پس از یک رکود اقتصادی ناپایدار ، بالاخره سال های 1990 تا 2020 سال های شکوفایی برای همه ایتالیایی ها بود.

امروزه شمال ایتالیا بسیار صنعتی است (و برای ثبت شرکت در ایتالیا مناسب می باشد) ، اما جنوب هنوز نسبتاً فقیر است ، مشاوران رجبی برای هر اقدامی جزییات کار و هزینه های زندگی در ایتالیا را برای متقاضیان شرح خواهند داد.

ایتالیا همچنین دارای صنعت ماهیگیری مهمی است ، شراب نیز یک صادرات مهم است ، با این حال ، در سال های اخیر صنایع خدماتی مانند گردشگری ، آموزش و امور مالی به مهم ترین صنایع در ایتالیا تبدیل شده اند و بنابراین این کشور به مکان مناسبی برای کار تبدیل شده است.

اگر می خواهید از شرایط کار در ایتالیا اطلاع پیدا کنید و مهمترین نیاز های بازار کار شغلی ایتالیا را بشناسید ، مقاله لینک شده مشاوران موسسه مهاجرتی رجبی در این زمینه را مطالعه کنید و اگر مایل هستید که هنوز اطلاعت کامل و کاملتری از تاریخ کشور ایتالیا از گذشته تا معاصر کسب کنید ، لطفا با همکاران ما در دفاتر تهران و شیراز تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (2 امتیاز)

یک تخفیف ویژه داریم! 
به مناسبت سال جدید میلادی!

تا آخر دی، می‌تونی با 30درصد تخفیف ، مشاوره تخصصی بگیری و 
با 10 الی 30 درصد تخفیف، قرارداد ببندی!

برای هماهنگی با شماره‌های زیر تماس بگیر:
021-91002525
071-91002525

منو
خانه