مهاجرت ورزشی به نیوزلند

مهاجرت ورزشی به نیوزلند

مهاجرت ورزشی به نیوزلند یکی از شیوه های مهاجرت قانونی به این کشور است که مورد توجه ورزشکاران حرفه ای است ، ورزش در نیوزلند در میان اقشار مختلفی از مردم این کشور رایج است و افراد بسیاری به صورت حرفه ای و نیمه حرفه ای در رشته های ورزشی مورد علاقه خود مشغول به انجام ورزش هستند.

علاوه بر این مردم این کشور حتی افرادی که ورزشی انجام می دهند بازهم به طرفداری ورزش های مختلف و تیم ها و باشگاه های مورد علاقه خود می پردازند و ورزش بخش مهمی از زندگی آنان را به خود اختصاص داده است.

ورزش در نیوزلند در رده های سنی مختلفی انجام می پذیرد، بدین صورت که از همان ابتدای شروع مدارس کودکان به صورت نیمه تفریحی به شناخت ورزش های مختلف پرداخته و رشته ورزشی مورد علاقه خود را پیدا می کنند و در دوره های دبیرستان می توانند آن را به صورت حرفه ای تر دنبال کرده و در صورت علاقه و داشتن استعداد پس از آن به صورت حرفه ای و تمام وقت به آن مشغول شوند.

در نیوزلند برخی ورزش ها دارای طرفداران بسیار بیش تری در مقایسه با سایر ورزش های موجود هستند که در ادامه این مطلب تیم مشاورین شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) شما را با آن ها آشنا خواهند ساخت. همچنین مقاله مهاجرت به نیوزلند نیز اطلاعات بسیار کاملی در این زمینه به شما ارائه خواهد کرد، مطالعه آن را از دست ندهید و تمامی روش های مهاجرتی به این کشور و مزایا و معایب آن ها را بشناسید. در ادامه با مهاجرت ورزشی به نیوزلند آشنا می شوید.

فهرست مطالب

ورزش های محبوب در نیوزلند

اولین موردی که در رابطه با مهاجرت ورزشی به نیوزلند باید از آن مطلع باشید، ورزش های محبوب در نیوزلند هستند که شاید برای شما کمی جذاب و تعجب باانگیز نیز باشد. در نیوزلند مردم به ورزش هایی علاقه دارند که در اکثر کشورهای جهان جز ورزش های کم طرفدار یا در رده های پائین پرطرفدار واقع می شوند.

نیوزلندی ها بیش از هر چیز ورزش را دوست دارند، از جمله ورزش هایی که فقط در چند نقطه از جهان دیده می شوند. البته بسیاری از این ورزش ها در سراسر جهان محبوب هستند، اما برخی دیگر چندان شناخته شده نیستند و در معدود کشورهایی می توان طرفداران قابل توجهی برای آن ها را مشاهده نمود. در اینجا می خواهیم دقیقاً این موارد را با جزئیات بیشتری معرفی کنیم.

ورزش راگبی در نیوزلند

راگبی بزرگ ترین بازی در بین تماشاگران ورزش در نیوزلند است و برای مهاجرت ورزشی به نیوزلند هم مهم است، به هر حال، All Blacks تنها تیم ورزشی شناخته شده جهانی است که این کشور تولید کرده است. می توان گفت راگبی ورزش ملی نیوزلند است و طرفداران این ورزش را در واقع بسیار جدی می گیرند. بخشی از دلیل این ارادت این است که آن ها در راگبی بسیار خوب هستند.

نیوزلند در دو نوبت قهرمان جام جهانی راگبی شده است. در سال های 1987 و 2011 و همچنین دو بار میزبان مسابقات پرستیژ بوده اند. این کشور دارای 600 باشگاه راگبی و نزدیک به 147 هزار بازیکن ثبت شده راگبی است.

همانطور که از نامش پیداست، لیگ راگبی در نیوزلند، جایی که این ورزش با نام کیوی شناخته می شود، یک ورزش بزرگ است. لیگ راگبی نیوزلند نهاد حاکم بر این ورزش است که در سال 1908 در ولینگتون تأسیس شد.

فوتبال لیگ راگبی در نیوزلند سابقه غنی دارد و مشارکت این کشور در این تاریخ به خوبی تایید شده است. این واقعیت که نیوزلند دارای 142 باشگاه لیگ راگبی است، ایده خوبی از محبوبیت این ورزش به شما می دهد.

ورزش کریکت در بین مردم نیوزلند

کریکت به عنوان ورزش ملی نیوزلند در تابستان شناخته می شود و یکی از ورزش های مورد قبول برای مهاجرت ورزشی به نیوزلند است . تعدادی از کشورها وجود دارند که کریکت در آن ها  ورزش بسیار محبوبی است و در مسابقات مختلف با یکدیگر رقابت می کنند. در کریکت شما یک چوب و یک توپ به عنوان تجهیزات دارید و یک تیم متشکل از 11 بازیکن است.

همانند بیسبال، بازیکنان باید به توپ ضربه بزنند و سعی کنند تا حد امکان امتیاز کسب کنند. اجراهای مختلفی وجود دارد (تغییرات زمانی رخ می دهد که ده ضربه انجام شده باشد) و به هر اجرا یک دور می گویند. تفاوت این است که به جای یک زمین بیسبال الماسی شکل، وسط یک زمین 22 یاردی را به عنوان موقعیت پرتاب خود دارید.

شما از نقطه پرتاب به سمت دیگر میدان می دوید تا یک امتیاز کسب کنید. تماشای بازی ها و جلسات تمرینی برای درک بهتر قوانین بازی کمک زیادی می کند، به خصوص نحوه شمارش پاس ها می تواند بسیار گیج کننده باشد.

کریکت مسابقه تست شامل نیوزلند به عنوان یکی از دوازده کشور شرکت کننده است. هیئت کریکت نیوزلند بر تیم ملی که به آن «کلاه سیاه» گفته می شود، نظارت می کند. مرکز آموزش کریکت دانشگاه لینکلن در نیوزلند آموزش های کلاس جهانی را برای کریکت بازان ارائه می دهد. بیش از 170 هزار بازیکن کریکت ثبت نام کرده اند، اما تعداد بازیکنان به سرعت در حال افزایش است.

محبوبیت نت بال در نیوزلند

نت بال از میزان مشارکت بالا و طرفداران زیادی در بین مردم برخوردار است. از سال 1998 هیچ بازی مشترک المنافع بدون نت بال وجود نداشته است. در سال های 2002 و 2010، نیوزلند در چهار مسابقه مدال طلا در برابر استرالیا پیروز شد. تیم ملی نت بال نیوزلند همچنین در جام جهانی INF نت بال شرکت کرد که نشان دهنده بالاترین سطح رقابت نت بال در جهان است.

بازی ها فقط یک ساعت طول می کشد و تیمی که بیشترین گل را زده باشد برنده می شود. اگرچه این ورزش در سراسر جهان طرفدارانی دارد، اما به اندازه راگبی یا کریکت از جمله در نیوزلند شناخته شده نیست. انواع مختلف نت بال برای افزایش سرعت بازی و در نتیجه ایجاد هیجان بیشتر برای تماشاگران ایجاد شده است.

ورزش بسکتبال

ورزش بسکتبال یکی از بهترین ورزش ها برای مهاجرت ورزشی به نیوزلند است ؛ در سال 1908، بسکتبال برای اولین بار در نیوزلند معرفی شد و از آن زمان، هر روز بر محبوبیت آن افزوده شده است و این کشور اکنون دارای یک تیم ملی بسکتبال بسیار موفق است. در تیم نیوزلند که اعضای آن در اتحادیه ملی بسکتبال نیز شرکت کرده اند، مهارت بی نظیری وجود دارد.

بسیاری از بازیکنانی که بخشی از تیم ملی هستند، تجارت خود را در لیگ برتر (NBA) در ایالات متحده انجام می دهند. استیون آدامز، کرک پنی و شان مارکس از جمله کسانی هستند که استعداد آنها باعث شده است که به ایالات متحده مهاجرت کنند و پول زیادی داشته باشند. این امر به محبوبیت بیشتر بسکتبال در نیوزلند کمک کرده است، زیرا هواداران به موفقیت این بازیکنان افتخار می کنند.

جذابیت های فوتبال در بین مردم نیوزلند

جالب است که پر طرفدارترین ورزش جهان یعنی فوتبال پنجمین ورزش در نیوزلند با بیش ترین طرفدار است. مهاجرت ورزشی به نیوزلن  با رشته فوتبال هم قابل انجام است ، فوتبال یکی از ورزش هایی نیست که مردم به طور سنتی در ارتباط با نیوزلند به آن فکر می کنند. با این حال، هیچ کمبودی برای هواداران فوتبال در کشور وجود ندارد.

برترین باشگاه های پشتیبانی شده در آنجا عبارتند از اوکلند سیتی، حومه شرقی و کانتربری یونایتد. از جمله بازیکنان ستاره می توان به مایکل مک گلینچی، رایان نلسن و شین اسملتز اشاره کرد. البته علاوه بر این فوتبال بومی، هواداران لیگ برتر انگلیس را نیز تماشا می کنند و روی نتیجه قمار می کنند. EPL یک پدیده جهانی واقعی است که فوتبال را به روی جهان باز کرده است

نیوزلندی ها ورزش های بدنی را با هیجان خام بسیار دوست دارند و فوتبال را به اندازه راگبی برای علاقه مندان به ورزش به یک انتخاب بدیهی تبدیل می کند. البته ورزش های دیگر نظیر اسب سواری، گلف، تنیس و بیس بال نیز از دیگر ورزش های پر طرفدار در نیوزلند هستند که روز به روز به طرفداران آنان افزاده می شود.

ورزشگاه های نیوزلند

شاید تصور کنید که با توجه به جمعیت نه چندان بالای نیوزلند و همچنین وسعت نه چندان بزرگ آن به ورزش در نیوزلند اهمیت چندانی داده نمی شود و یا اینکه شرایط مناسب و مدرنی برای ورزشکاران در این کشور وجود نداشته باشد. اما برخلاف تصورتان این کشور کاملا شرایط و تجهیزات را برای افراد علاقمند به مهاجرت ورزشی به نیوزلند به بهترین نحو ممکن فراهم آورده است.

یکی از این موارد، ورزشگاه های نیوزلند هستند که بسیار مدرن، مجهز و زیبا ساخته شده اند و در آن ها شرایط و محیطی بسیار مناسب برای انجام چندین ورزش مختلف فراهم آورده شده است تا علاوه بر تیم ها و بازیکنان بزرگ و مطرح، افراد علاقمند به ورزش های مختلف نیز بتوانند در آن ها به انجام ورزش مورد علاقه خود بپردازند.

در ادامه لیستی از اسامی برترین ورزشگاه های نیوزلند و شرایط آن ها را مشاهده خواهید کرد:

جدول ورزشگاه های نیوزلند

نام ورزشگاه ظرفیت به نفر شهر محل قرارگیری
ایدن پارک 50 هزار نفر اوکلند
اسکای استادیوم 34500 نفر ویلینگتون
ورزشگاه فورسیث بار 30748 نفر دنیدن
استادیوم هوشمند MT 30 هزار نفر اوکلند
استادیوم بین المللی روتوروا 26 هزار نفر روتوروا
ورزشگاه FMG وایکاتو 25800 نفر

همیلتون

 

ورزشکاران مطرح نیوزلند

اگر به فکر مهاجرت ورزشی به نیوزلن  هستید شاید بخواهید ورزشکاران مطرح نیوزلند را هم بشناسید. این کشور نیز به مانند هر نقطه ای در جهان دارای ورزشکاران مطرح و سرشناسی است که به نوبه خود موفق به کسب افتخارات شخصی و ملی برای خود شده اند.

در راستای معرفی و شناخت بیش تر ورزش در نیوزلند شناخت این افراد نیز دارای اهمست بالایی بوده و به نوعی شما را ورزش این کشور بهتر و بیش تر اشنا خواهد ساخت. البته باتوجه به ورزش های محبوبی که در نیوزلند وجود دارد و اینکه این ورزش ها در کشور ما بسیار ناشناخته و کم طرفدار هستند، ناشناخته بودن ورزشکاران آن چندان تعجب انگیز نیست.

در ادامه چندی از برترین و شناخته شده ترین ورزشکاران مطرح نیوزلند را به شما معرفی خواهیم نمود.

کین ویلیامسون قهرمان نیوزلندی کریکت

سیاهپوشان قهرمان کریکت جهان هستند که هنوز هم احساس خارق العاده ای را به طرفدارا این ورزش منتقل می کنند و در رأس این تیم ویژه یک مرد خاص قرار دارد و آن کسی نیست جز کین ویلیامسون یا همان کینگ کین مشهور.  کین ویلیامسون به عنوان بزرگترین ضربه زن این ورزش نیز در نظر گرفته می شود و احتمالا از سر ریچارد هدلی به عنوان بزرگترین بازیکن کریکت نیز به زودی عبور کند. البته برای رسیدن به این هدف هنوز باید تلاش زیادی را انجام دهد، اما باتوجه به آنچه بدیهی است، این اتفاق به زودی برای این ورزشکار بزرگ خواهد افتاد.

ریچی مک کاو راگبی باز

ریچی مک کاو احتمالا یکی از مشهورترین بازیکنان اتحادیه راگبی نیوزلند است. او در سال 2015 پس از تبدیل شدن به یکی از 20 بازیکنی که تیم ملی All Blacks را در دو قهرمانی جام جهانی (در سال‌های 2011 و 2015) رهبری کرد و همچنین کاپیتانی تیم را برای کسب 51 پیروزی در 58 تست، از ورزش بازنشست کرد. مک‌کاو اولین بازی ملی خود را در سال 2001 انجام داد و برای تیم های صلیبی و کانتربری بازی کرد و مدتی بعد برای بازی در تور پایان سال All Blacks انتخاب شد.

لیزا کارینگتون قایقران نیوزلندی

در حال حاضر محبوب ترین ورزشکار در نیوزلند خانم لیزا کارینگتون قایقران حرفه ای این کشور است. 

قهرمانی های کارینگتون در توکیو و دو المپیک قبل از آن به او مسیر مستقیمی برای ورود به تالار مشاهیر می دهد. سوال این است که آیا موفقیت خیره کننده او به شکوفایی ورزش اقلیت او تبدیل می شود و او می تواند باعث رشد این ورزش در جامعه نیوزلند باشد؟!

ورزش تیراندازی با والری آدامز

والری آدامز قهرمان چهار دوره المپیک تیراندازی، یکی از معدود برگزیدگانی است که عناوین قهرمانی جهان را در سطوح جوانان، نوجوانان و بزرگسالان در هر رویداد ورزشی کسب کرده است. او همچنین اولین زنی است که چهار عنوان متوالی را در مسابقات جهانی دوومیدانی کسب کرده است و بهترین پرتاب شخصی او  با مسافت 21.24 متر (69.9 فوت)  رکوردهای نیوزلند، اقیانوسیه، کشورهای مشترک المنافع و قهرمانی جهان را به دست آورد. او در فهرست افتخارات سال نوی 2016 به رسمیت شناخته شد و به عنوان همنشین مدال نشان شایستگی نیوزیلند انتخاب شد.

استیون آدامزدر ورزش بسکتبال

استیون آدامز بسکتبالیست در حال حاضر برای اوکلاهاما سیتی تاندر بازی می کند و اولین نیوزلندی است که در اولین درفت NBA انتخاب شده است. چیزی که ممکن است در مورد این ورزشکار جوان ندانید این است که او زمانی به تیراندازی فکر می کرده و درست مانند خواهر و برادر بزرگتر معروفش، والری تا اینکه در سطح ملی توسط جکو گیل شکست خورد. آدامز پس از دوران دبیرستان به ایالات متحده نقل مکان کرد تا حرفه ورزشی خود را دنبال کند و در سال 2013 برای درفت NBA انتخاب شد.

لیدیا کو گلف باز حرفه ای

لیدیا کو گلف باز حرفه ای در فوریه 2015 در حالی که تنها 17 سال داشت به رتبه یک گلف باز زن تبدیل شد. این باعث می‌شود که او جوان‌ترین بازیکن از هر جنسیتی باشد که به این مقام برتر رسیده است. بعدا در همان سال، هنگامی که او 18 ساله شد، کو جوانترین زنی شد که یک قهرمانی بزرگ را به دست آورد. کو قبل از شروع حرفه بین المللی و رکوردشکنی خود، جایگاه خود را به عنوان برترین گلف باز زن آماتور به دست آورده بود؛ عنوانی که او به مدت 130 هفته محکم در آن حضور داشت.

شرایط مهاجرت از طریق  ورزش به نیوزلند

شاید شما هم به عنوان یک ورزشکار نیمه حرفه ای یا حرفه ای که دارای استعداد خاصی در زمینه ورزشی مشخصی هستید، قصد مهاجرت از کشورمان را بر اساس این استعداد خود داشته اید و به عنوان یک مقصد بسیار مناسب در پی آن اطلاع از این امر بودید که آیا امکان مهاجرت ورزشی به نیوزلند وجود دارد یا خیر؟!

باید بگوییم که دولت این کشور در جهت جذب استعدادهای خاص از دیگر نقاط جهان چنین فرصتی را برای افراد واجد شرایط در نظر گرفته است. طبق این امر اگر استعداد استثنایی در زمینه هنری، ورزشی یا فرهنگی دارید می توانید برای این ویزا اقدام کنید. البته شما به یک حامی مالی و حمایت یک سازمان نیوزلندی نیاز دارید که به دلیل برتری در زمینه شما شناخته شده است.

اگر کارفرما، باشگاه یا سازمانی حاضر به کارگیری و استخدام شما و حاضر به سرمایه گذاری در استعداد ورزشی شما شود، شما می توانید به نیوزلند مهاجرت کنید. البته این امر نیازمند فراهم آوردن شرایط و مدارک خاص و مشخصی دارد که می توانید آن ها را از کارشناسان شرکت رجبی مطلع شوید.

سوالات پر تکرار مهاجرت ورزشی به نیوزلند

بله، مردم نیوزلند اهمیتی خوبی برای ورزش و ورزشکاران در این کشور قائل هستند و بسیاری از آنان به  انجام ورزش های مختلف در طول زندگی می پردازند.

در حال حاضر محبوب ترین ورزش در نیوزلند ورزشراگبی می باشد که با تفاوت بسیاری دارای بیش ترین طرفدار در این کشور است.

 موردعلاقه ترین و محبوب ترین ورزش ها در نیوزلند به ترتیب شامل: راگبی، کریکت، نت باۀ، بسکتبال و فوتبال می باشد.

بله، دولت این کشور در راستای جذب استعدادهای ورزشی، فرهنگی و هنری از دیگر نقاط جهان فرصت های مهاجرتی را در نظر گرفته است.

بزرگ ترین ورزشگاه نیوزلند ایدن پارک با ظرفیتی بیش از 50 هزار نفر در شهر اوکلند است.

 کین ویلیامسون را می توان به جرات یکی از محبوب ترین راگبی بازان کشور نیوزلند معرفی کرد.

جهت کسب اطلاعات بیش تر در رابطه با مهاجرت ورزشی به نیوزلند و همچنین قوانین مهاجرتی به این کشور می توانید با مشاورین شرکت مهاجرتی رجبی در دفاتر غرب و مرکزی تهران و یا دفتر شیراز تماس حاصل نمایید. همچنین مقاله کار در نیوزلند نیز می تواند اطلاعات بسیار مناسبی را در رابطه با اشتغال و یافتن شغل در این کشور به شما ارائه نماید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *