اقتصاد کشور نیوزلند

اقتصاد کشور نیوزلند یک بازار آزاد و بسیار توسعه یافته بوده که دارای جایگاه های بسیار چشمگیری در جهان است. این کشور در حال حاضر پنجاه و دومین اقتصاد بزرگ جهان در تولید ناخالص داخلی اسمی (GDP) و همچنین رتبه شصت و دومم اقتصاد بزرگ جهان در برابری قدرت خرید (PPP) می باشد. منابع درآمد در سراسر این کشور پخش شده و توانسته که تولید ناخالص داخلی زیادی را برای مردمان خود ایجاد نماید.

از بزرگ ترین ویژگی های اقتصاد کشور نیوزلند این بوده که یکی از جهانی ترین اقتصاد ها به شمار رفته و بخش بزرگی از آن به تجارت های بین المللی وابسته است. 

توافقنامه روابط اقتصادی نزدیکتر نیوزلند با استرالیا که در سال 1983 انجام شد نشان دهنده این بوده که اقتصاد این کشور با استرالیا کاملا همسو می باشد. این اقتصاد توانسته در سال 2013 حدود 63% از کل فعالیت تولید ناخالص داخلی خود را به کشور و مردمان خود اختصاص دهد.

البته نمی توان مقدار متنوع بودن اقتصاد و همچنین اهمیت شناخت آن را فراموش کرد، در ادامه با کارشناسان تیم شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت 562051 (موسسه حقوقی رجبی 40451) همراه شوید تا با تمامی جزئیات این کشور آشنا شوید. همچنین اگر قصد کار در نیوزلند را دارید حتما مقاله لینک شده را بخوانید و اطلاعات خود را تکمیل کنید.

فهرست مطالب
اقتصاد کشور نیوزلند

دانستنی های اقتصاد نیوزلند

با وجود این که اقتصاد کشور نیوزلند توسعه یافته است، اما همچنان در بازار جهانی نسبتا کوچک می باشد. با مطالعه تاریخ اقتصاد این کشور می توان متوجه شد که در اواسط قرن بیستم تا کنون تلاش های بسیاری برای رشد و تنوع بخشیدن به اقتصاد از طریق یافتن بازار و محصولات جدید و گسترش پایه های تولیدی آن و وارد کردن آن ها به بازار تجارت آزاد صورت گرفته است.

این اقتصاد باز که بر اساس اصول بازار آزاد کار عمل می کند بخش های تولیدی و خدماتی قابل توجهی را دارد. قبل از این که بررسی جزئیات بیشتر این اقتصاد بپردازیم، بهتر است که در ابتدا با برخی از دانستنی های اقتصاد نیوزلند آشنا شوید:

  • نیوزلند از سرمایه گذاری خارجی که توسط اداره سرمایه گذاری خارج از کشور نظارت می شود، استقبال و تشویق می کند.
  • این اقتصاد به دلیل افزایش در بخش خدمات، بیش از حد انتظار رشد کرد و این مورد ممکن است که بانک مرکزی را نگران کند، زیرا که برای کاهش تورم نیاز به رشد آهمسته است.
  • آمار کشوری اعلام کرد که رشد خدمات تجاری به ‌ویژه به دلیل رشد طراحی سیستم‌های رایانه‌ای قوی بوده است.
  • بانک مرکزی نیوزلند (RBNZ) پیش بینی کرده است که اقتصاد در سال آینده وارد رکود خواهد شد.
  • صادرات کالاها و خدمات حدود یک سوم تولید ناخالص داخلی مخارج واقعی را تشکیل می دهد.
منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

شما می توانید ویزای طلایی را با راهنمایی گام به گام مشاورین به راحتی بدست آورید، پس با ما در ارتباط باشید!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

صنایع در نیوزلند

صنایع در نیوزلند به بخش های متنوعی تقسیم شده که هر کدام نقش مهمی را در پیشرفت چشمگیر اقتصاد کشور خود ایفا می کنند. دوری این جزیره از سایر نقاط جهان باعث نمی شود که صادراتی صورت نگیرد، مخصوصا زمانی که بزرگترین صادر کننده لبنیات و گوشت گوسفند در جهان می باشد. از طرفی دیگر با گسترش شهرها و بازسازی مناطق صنایع جدیدتری نیز شکل گرفته است.

همین موارد باعث شده که صنعت گردشگری نیز تقویت یافته و فرصت های زیادی برای مهمان نوازی، حمل و نقل و مکان های تفریحی به وجود آید.

اکنون از این موارد می توان نتیجه گرفت که جزئیات بیشتری در رابطه با بزرگترین صنایع اقتصاد کشور نیوزلند که شامل موارد زیر می شوند وجود دارد:

  • کشاورزی
  • ساخت و ساز
  • گردشگری

صنعت کشاورزی در نیوزلند

بزرگترین صنعت اقتصاد کشور نیوزلند، کشاورزی است. این صنعت 70 درصد از درآمد صادرات کالاها و 12 درصد از تولیدات ناخالص داخلی را تشکیل می دهد. کشاورزی از آن جایی در این جیره اهمیت دارد که آن را به بزرگترین صادر کننده محصولات آن در کل جهان تبدیل می کند، افرادی که به این کشور نقل مکان و یا سفر کرده اند آن را به مزارع بی پایان آن توصیف می کنند.

صنعت کشاورزی در نیوزلند حدود 121 هزار هکتار زمین را از کل کشور پوشش می دهد، ارزش این صنعت اکنون به 5 میلیارد دلار رسیده است. وجود مشاغل مختلف و فصلی باعث شده که بازار کار آن بسیار بزرگ بوده و حتی دچار کمبود نیروی کار نیز بشود. در صورتی که دارای مهارت در یکی از زیر شاخه های کشاورزی هستید، کار در نیوزلند می تواند بهترین گزینه برای شما باشد. 

صنعت ساخت و ساز در نیوزلند

صنعت ساخت و ساز در نیوزلند

صنعت ساخت و ساز سهم بسیار قابل توجی را در اقتصاد کشور نیوزلند ایفا می کند؛ سهم تولید ناخالص آن در سال گذشته به بیش از 18.6 میلیارد دلار رسیده که باعث اشغال حدود 182 هزار نفر شده است. در بخش های مسکونی، غیر مسکونی و زیرساختی، ارزش موافقت نامه های ساختمانی در بیشتر موارد نسبت به گذشته افزایش چشمگیری داشته و در سراسر کشور مشهود می باشد.

در طی سال های اخیر، با وجود این که صنعت ساخت و ساز در نیوزلند از سال 2013 تا کنون رشد بسیاری داشته اما همچنان کافرمایان با پر کردن مشاغل خالی مشکل داشته و در جذب تاجر، کاگران فنی و سرپرستان با یک دشواری بزرگ مواجه هستند. این تقاضای زیاد باعث شده که مانند کشاورزی، کارگران ساختمانی نیز بتوانند به راحتی ویزای کار خود را دریافت نمایند. سایر مشاغل مورد نیاز شامل سرکارگر، تکنسین و نقشه برداری می شود.

با مطالعه و تحصیل در نیوزلند در رشته های مربوط به این ضنعت می توان به یک موقعیت شغلی بسیار مناسب و حتی اقامت دائم دست یافت، در صورت علاقه مقاله تحصیل در نیوزلند را در سایت هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی مطالعه کرده و با مشاورین با تجربه ما تماس حاصل نمایید.

صنعت گردشگری در نیوزلند

کشور نیوزلند دارای مناظر زیبایی است، از خطوط ساحلی خیره کننده گرفته تا رشته کوه های زیبا و حیات وحش منحصر به فرد، مانند پرنده نمادین کیوی، که آن را به مقصدی جذاب برای گردشگران بین المللی تبدیل می کند. صنعت گردشگری در نیوزلند نقش مهمی را در بهبود اقتصادی بازی کرده، به خصوص بعد از همه گیری ویروس کرونه که باعث افت صنعت گردشگری شد.

در سال 2023 تعداد بازدیدکنندگان نسبت به سال های قبل بسیار افزایش یاقته و به 2 میلیون نفر رسیده است، از مزایای دیگر این صنعت این می باشد که از سایر صنعت های مهم و تاثیر گذار در اقتصاد کشور نیوزلند حمایت و به آن ها کمک می کند. مانند معیشت هزاران کارگر. بازار کار گردشگری در این کشور به قدری بزرگ بوده که از هر 11 نیوزلندی یک نفر آن در این صنعت مشغول به کار است.

امور مالی در نیوزلند

برخی از اولین بانکداری ها در نیوزلند تاسیس شدند و در پی آن چندین بانک تجاری بزرگ دولتی نیز ظهور پیدا کردند. در دهه های اول، امور مالی نیوزلند بسیار سازمان یافته و به طور مستقل عمل کرده و ارز خود را منتشر می کردند. امروزه، به دلیل قوانین اقتصاد کشور نیوزلند همه بانک ها باید در بانک مرکزی است ثبت شوند، این بانک مرکزی پول ملی کشور را یعنی دلار نیوزلند را صادر می کند.

در اوایل دهه 1980 صنعت مالی با مقررات زدایی بسیاری دگرگون شد، دولت نیز محدودیت های مربوط به انواع خدمات مالی را که موسسات مختلف می توانستند انجام دهند را کاهش داد و این امر باعث شد که بانک های تجاری موقعیت ممتاز خود را از دست دهند. این بازار با تاسیس موسسات جدید که اغلب تحت مالکیت خارجی بودند تبدیل به یک بازار رقابتی شد.

اکنون اکثر بانک های این کشور تحت مالکیت خارجی قرار دارد و همچنان دولت فشارهای محدود کننده با آن ها وارد می کند. می توان گفت که این بانک ها یکی از مهم ترین عوامل در مقدار هزینه های زندگی در نیوزلند هستند.

امور مالی در نیوزلند

شرکت های مطرح در نیوزلند

نیوزلند کشوری ثروتمند با تولید ناخالص داخلی سرانه نسبتا بالا و نرخ پایین فقر می باشد. با وجود این که پایه اقتصاد این کشور صنعت کشاورزی می باشد، اما به مرور زمان به سمت صنعتی حرکت کرده و در آن پیشرفت هایی داشته است به طوری که می تواند در سطح جهانی رقابت کند.

برای آشنایی دقیق تر با اقتصاد کشور نیوزلند می توان شرکت های بزرگ را که بیشترین نقش را در اقتصاد و همچنین بازار کار را دارند آشنا شده و زمینه های پر رونق را برای انتخاب درست اینده خود شناخت. این شرکت ها به تجارت بین المللی با استرالیا، چین، کره جنوبی، ژاپن، ایالات متحده و کانادا وابسته هستند و اکثر ارتباط های تجاریکه در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت با این کشورها می باشد.

در جدول زیر اسامی شرکت های مطرح در نیوزلند  به همراه جزئیات آن ها قرار داده شده است:

ردیف نام شرکت ارزش بازار حوزه فعالیت
1 Xero 11.03 میلیارد دلار فناوری و تکنولوژی
2 Meridian Energy 7.94 میلیارد دلار تولید کننده و خرده فروش برق
3 Fisher & Paykel Healthcare 7.49 میلیاد دلار تولید کننده بازاریاب محصولات مراقبتی
4 Auckland Airport 6.29 میلیارد دلار فرودگاه
5 Spark New Zealand 5.23 میلیارد دلار شرکت مخابرات و خدمات دیجیتال
6 Mercury NZ 5.08 میلیارد دلار تولید برق

برترین صادرات کشور نیوزلند

از آن جایی که اقتصاد کشور نیوزلند به تجارت بین المللی وابسته است، صادرات نقش بزرگی را در آن ایفا می کند. منبع های معتبر صادرات خالص را به عنوان ارزش کل صادرات یک کشور منهای ارزش کل واردات آن کشور تعریف می کنند و محصولات و آمارهای نیوزلند نشان دهنده مقدار زیاد صادرات خالص مثبت هستند که آن را بسیار در جهان ممتاز می کند.

از آنجایی که این کشور یکی از بزرگترین صادر کننده های جهان به شمار می رود، می توان نتیجه گرفت که تعداد مشتریان آن نیز دارای طیف وسیعی هستند. آخرین داده های موجود نشان می دهند که محصولات صادر شده از این کشور توسط کشورهای چین (28.8 درصد کل جهانی)، استرالیا (11.2 درصد)، ایالات متحده آمریکا (10.9 درصد) و بسیاری کشور دیگر خریداری شده است.

بزرگترین کالاهای صادر شده این کشور معمولا از بخش کشاورزی می باشند که داشتن رتبه برتر جهان نیز می تواند این را ثابت کند. جدول زیر شامل آمار برترین صادرات کشور نیوزلند طی سال گذشته می باشد:

نام کالا هزینه درصد از کل صادرات
لبنیات 13.4 میلیارد دلار 30.4%
گوشت 6.3 میلیارد دلار 14.3%
چوب 3.3 میلیارد دلار 7.6%
میوه ها 2.4 میلیارد دلار 5.6%
نوشیدنی ها 1.63 میلیارد دلار 3.7%
نشاسته 1.56 میلیارد دلار 3.6%
ماهی 1.15 میلیارد دلار 2.6%

برترین واردات نیوزلند

به علت این که تولیدات بخض بزرگی از اقتصاد کشور نیوزلند می باشد، در نتیجه این کشور اکثر نیازهای خود را بر طرف کرده و دیگر نیازی به واردات زیاد نمی باشد. با توجه به جمعیت نیوزلند، کل واردات در سال 54.4 میلیارد دلار بوده که می شود معادل 10600 دلار تقاضای سالانه محصول از هر فرد.

اگر بخواهیم شریک های اقتصاد کشور نیوزلند را در واردات مشخص کنیم، بیشترین ارزش متعلق به قاره اسیا با 58.2% از کل واردات و در رتبه دوم اروپا با 17.4 درصد قرار دارد. جدول زیر شامل برترین واردات نیوزلند به همراه مقدار ارزش آن ها می باشد:

نام کالا ارزش درصد از کل واردات
ماشین آلات از جمله رایانه 7.3 میلیارد دلار 13.4%
وسایل نقلیه 7.2 میلیارد دلار 13.2%
سوخت های معدنی 6.2 میلیارد دلار 11.5%
محصولات پلاستیکی 2 میلیارد دلار 3.7%
تجهیزات نوری 1.7 میلیارد دلار 3.1%
داروسازی 1.7 میلیارد دلار 3.1%

با شرایط اقتصادی برخی از بزرگترین غول های مالی جهان آشنا شوید.

سوالات پر تکرار سوالات پر تکرار اقتصاد کشور نیوزلند

سه صنایع بزرگ کشاورزی، ساخت و ساز و گردشگری می باشند که نقش بسیار مهمی را اقتصاد کشور خود ایفا می کنند.

 این کشور در حال حاضر دارای رتبه پنجاه و دوم در زمینه تولید ناخالص اسمی داخلی می باشد.

 بیشترین صادرات این کشور شامل محصولات کشاورزی بوده و درای اولین رتبه جهان در این صادرات است.

 بله، این اقتصاد کاملا مستقل بوده اما به علت قراردادهایی با استرالیا با آن همسو است.

 بله، در زمین های کشاورزی و همچنین ساختمان سازی کمبود نیزوی کار وجود داشته و بهترین زمینه برای مهاجرت کاری می باشند.

کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی در این مقاله به شرح تمامی جزئیات اقتصاد کشور نیوزلند براش ما پرداخته اند. برای راهنمایی های دقیق تر با مشاورین ما در دفاتر مرکزی و غرب تهران و یا دفتر شیراز تماس حاصل کنید. همچنین پیشنهاد می کنیم برای مهاجرت به نیوزلند کامل ترین و بهترین مقاله آن را یعنی مقاله مهاجرت به نیوزلند را از دست ندهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
منو
خانه