هزینه های زندگی در نیوزلند

هزینه های زندگی در نیوزلند یکی از مهم ترین مواردی بوده که هر فردی که قصد نقل مکان و مهاجرت به این کشور را دارد باید از آن اطلاع دقیق داشته باشد، حتی گردشگرانی که قصد سفر و اقامت موقت را دارند نیز باید  مقدار دقیق هزینه های پیش روی خود را در نظر داشته باشند.

هزینه های زندگی در نیوزلند بسیار به صرفه و در تعداد زیادی از شاخص ها دارای رتبه بالایی بوده که ثابت می کند این مکان برای زندگی بسیار فوق العاده است. 

مقدار هزینه های زندگی در نیوزلند شامل زیر شاخه های بسیاری شده که با شناخت هر کدام می توانید به مقدار دقیق تری دست یابید.

برای این که بتوانید مقدار میانگین هزینه های زندگی در نیوزلند را به دست آورید باید به روز ترین مقدار و اطالاعات را به دست آورید. 

در ادامه این مقاله با کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی با شماره ثبت 52051 (موسسه حقوقی رجبی 40451) همراه شده تا با دقیق و جدیدترین اطلاعات آشنا شوید. همچنین پیشنهاد می کنیم مقاله اقتصاد کشور نیوزلند را که ارتباط مستقیمی با هزینه ها و سطح رفاه زندگی در این کشور دارد مطالعه نمایید.

فهرست مطالب
هزینه های زندگی در نیوزلند

شاخص های مهم هزینه زندگی در نیوزلند

مقدار هزینه های زندگی در نیوزلند به عوامل زیاد و مختلفی بستگی داشته که باید هرکدام از آن ها به طور جداگانه مورد بررسی قرار بگیرد. مقدار مخارج پیش رو با توجه به سبک و نوع زندگی هر فرد با دیگری تفاوت داشته و نمی توان مقدار مشخصی را برای همه نوع سبک زندگی مشخص کرد، اما تعدادی موراد اصلی وجود دارند که برای اقامت همه افراد ضروری می باشد.

وجود تعادل میان کار و زندگی نشان دهنده مقدار مناسب درآمد و همچنین هزینه های زندگی در نیوزلند بوده که به صرفه بودن آن را تایید می کند. 

مقدار هزینه های زندگی در نیوزلند نسبت به ایالات متحده 19% ارزانتر بوده اما در لیست گرانترین کشورهای جهان در رتبه هجدهم قرار دارد و همین امر می تواند تاثیر بسیاری بر تصمیم گیری افراد بگذارد.

شاخص های مهم زندگی در نیوزلند شامل عبارت اند از:

  • هزینه مسکن
  • هزینه خدمات
  • هزینه پوشاک
  • هزینه حمل و نقل
  • هزینه خوراک

باید بدانید که هزینه های پیش رو در شهرهای مختلف این کشور از نظر قیمت، امکانات و خدمات موجود دارای تفاوت های با یکدیگر هستند، به همین دلیل ممکن است قیمت هایی که در ادامه توسط کارشناسان هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی جمع آوری شده دارای تفاوت های اندکی با منطقه و یا شهر مدنظر شما باشد.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

شما می توانید ویزای طلایی را با راهنمایی گام به گام مشاورین به راحتی بدست آورید، پس با ما در ارتباط باشید!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

هزینه اجاره مسکن در نیوزلند

می توان گفت که هزینه های مورد نیاز برای مسکن و اقامت در این کشور یکی از مهم ترین مخارج پیش رو هستند. هزینه اجاره مسکن در نیوزلند توسط بخش خدمات اجاره ای وزارت مسکن دولت نیوزلند تعیین می شود و مقدار متوسط آن کمتر از کشور همسایه خود یعنی استرالیا و به مقدار قابل توجهی ارزانتر از ایالات متحده می باشد.

مبلغ تعیین شده برای اجاره خانه در این کشور در هر شهر و هر منطقه با دیگری تفاوت بسیار زیادی داشته و مقدار آن در شهرهای اصلی و بزرگتر بسیار بیشتر از سایرین می باشد. عوامل دیگری مانند بزرگی خانه، تعداد اتاق خواب، محل قرار گیری و تعداد طبقات نیز بر مقدار قیمت و هزینه های زندگی در نیوزلند تاثیر گذار هستند.

 جدول زیر شامل مقدار متوسط هزینه اجاره مسکن در نیوزلند در منطقه های مختلف می باشد:

نام شهر اجاره خانه 1 خوابه در مرکز شهر (دلار نیوزلند) اجاره خانه 1 خوابه در اطراف شهر اجاره خانه 3 خوابه در مرکز شهر اجاره خانه 3 خوابه در اطراف شهر
ولینگتون 2.000 تا 3.100 1.700 تا 2.800 3.200 تا 5.223 2.800 تا 4.200
همیلتون 1.500 تا 2.000 1.300 تا 2.000 2.100 تا 3.330 2.100 تا 3.300
کرایست چرچ 1.400 تا 2.800 720 تا 2.500 2.000 تا 3.200 2.000 تا 3.000
اوکلند 1.800 تا 3.000 1.600 تا 2.700 3.141 تا 5.200 2.600 الی 4.100

هزینه خرید مسکن در نیوزلند

برخی از افراد قصد دارند که برای اقامت خود خانه ای را خریداری کرده تا دیگر نیازی به پرداخت اجاره به صورت ماهانه نباشند. قیمت های مشخص شده برای خرید نیز شرایط مشابهی با اجاره داشته و مقدار آن با توجه به تمامی عوامل گفته شده متغیر خواهد بود. از طرفی دیگر به علت این که نوع قیمت گذاری با اجاره خانه تفاوت داشته نمی توان مقدار دقیقی را برای آن مشخص کرد.

اگر قصد خرید مسکن در نیوزلند را دارید باید حتما سرمایه گذاری و بودجه بسیار بیشتری را در نظر داشته باشید، اما در ادامه که شرح کامل تر هزینه های زندگی در نیوزلند پرداخته ایم متوجه خواهید شد که هزینه های زندگی در نیوزلند به این وسیله برای شما به مقدار زیاد کاهش می یابد. در جدول زیر مقدار متوسط هزینه خرید مسکن در نیوزلند قرار داده شده است:

نام شهر هزینه خرید هر متر مربع در مرکز شهر هزینه خرید هر متر مربع در حومه شهر
ولینگتون 11.600 تا 15.000 9.850 تا 13.500
همیلتون 5.000 تا 43.055 5.381 تا 53.819
کرایست چرچ 5.000 تا 6.500 3.000 الی 5.500
اوکلند 12.000 الی 21.000 9.300 تا 20.000

هزینه خوراک و مواد غذایی در نیوزلند

یکی از اصلی ترین احتیاج های زندگی انسان، غذا بوده که برای زنده ماندن بسیار ضروری است و هیچ جوره نمی توان آن را حذف کرد و یا کاهش داد، در نتیجه هزینه های لازم برای آن نیز حتمی هستند و به همین دلیل باید حتما آن ها را در کنار باقی هزینه های زندگی در نیوزلند نظر داشته باشید. کشور نیوزلند به داشتن غذاهای دریایی متنوع و متفاوت با تمام دنیا مشهور بوده و می توان به طیف بزرگی از مواد غذایی در طول اقامت خود دسترسی داشت.

به علت این که نیوزلند به تنهایی یکی از صادر کننده های بزرگ موارد غذایی در دنیا می باشد، هزینه خوراک در داخل کشور برای مردمانش بسیار به صرفه بوده که یکی از علت های محبوبیت این کشور برای مهاجرین به خصوص دانشجویان است که می توانند با کار پاره وقت تمامی هزینه خوراک و مواد غذایی در نیوزلند را پوشش دهند، برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه مقاله کار دانشجویی در نیوزلند را مطالعه نمایید.

در جدول زیر هزینه برخی از اصلی ترین اقلام خوراکی قرار داده شده است:

هزینه خوراک و مواد غذایی در نیوزلند

هزینه غذا در رستوران های نیوزلند

معمولا بسیاری از شهروندان این کشور به دلایل مختلف تمایل دارند تا وعده های غذایی خود را در خارج از خانه و در رستوران ها صرف کنند، این مورد باعث می شود که شما نیز به دانستن مقدار هزینه غذا در رستوران های نیوزلند نیاز پیدا کنید تا در صورت تمایل دچار هیچ گونه خطا نشوید.

به علت این که کشور نیوزلند یکی از مقاصد محبوب توریستی در جهان بوده رستوران های مختلف از ارزان تا گران در تمامی شهرها قرار دارد که فرد می تواند با توجه به خواسته خود از میان آن ها انتخاب نماید. در نتیجه بهتر است که این زمینه را در هزینه های زندگی در نیوزلند در نظر داشته باشید

جدول زیر شامل مقدار متوسط هزینه غذا در رستوران های نیوزلند می باشد:

هزینه غذا در رستوران های نیوزلند
وعده غذایی در رستوران ارزان قیمت 25 دلار نیوزلند
وعده غذایی برای دو نفر در رستوران میان رده 120 دلار نیوزلند
مک دونالد 15 دلار نیوزلند
آبجو داخلی 10 دلار نیوزلند
آبجو وارداتی 11 دلار نیوزلند
کاپوچینو 5.5 دلار نیوزلند
نوشابه 3.8 دلار نیوزلند
آب 3.36 دلار نیوزلند

هزینه حمل و نقل در نیوزلند

با وجود این که کشور نیوزلند دارای مساحت کوچکی بوده اما برای دسترسی به امکانات مختلف مردم همیشه در حال جا به جایی هستند، با مهاجرت شما نیز به رفت و آمد در این کشور نیاز داشته و بهتر است که با قیمت آن از قبل آشنا باشید. از آن جایی که این امر نقش مهمی را در زندگی روزمره افراد ایفا می کند، بخش قابل توجهی از مقدار هزینه های زندگی در نیوزلند را به خود اختصاص می دهد.

البته مقدار این هزینه با توجه به سبک زندگی هر فرد و استفاده از انواع مختلف وسیله نقلیه و فاصله آن ها تا مقصد بسیار در مقدار هزینه ها تاثیر داشته و نمی توان مقدار دقیقی را برای آن ها مشخص کرد. در جدول زیر به مقدار هزینه های حمل و نقل در نیوزلند اشاره کرده ایم اما توجه داشته باشید که قیمت سوخت و کرایه وسائل نقلیه عمومی در هر شهر با دیگری تفاوت هایی دارد که مقدار متوسط آن ها قرار داده شده است.

وسیه نقلیه قیمت (دلار نیوزلند)
بلیط یک طرفه 2 تا 5
مجوز ماهانه (قیمت معمولی) 86.96 تا 230
شروع تاکسی (تعرفه عادی) 3 تا 6.5
تاکسی یک کیلومتر (تعرفه معمولی) 2.8 تا 5
تاکسی یک ساع انتظار 5 تا 8
بنزین (یک لیتر) 2.5 تا 3.1

هزینه پوشاک در نیوزلند

در دنیای امروز نوع پوشش هر فرد نشان دهنده سطح و سبک زندگی وی بوده و به همین دلیل از اهمیت بسیار زیاد برخوردار است. در نتیجه به طور قطع باید هزینه های پوشاک را نیز بخشی حتمی و ضروری از هزینه های زندگی در نیوزلند در نظر گرفت. مقداری که شما صرف خرید پوشاک خواهید کرد بستگی به سلیقه و مقدار بودجه تان دارد.

خوشبتانه کشور نیوزلند به علت داشتن فرهنگی متفاوت، مردمان آن بسیار به پوشاک خود اهمیت داده و در نتیجه آن موجود بودن انواع برندها و تولیدات پوشاک در انواع قیمت ها و کیفیت ها و برای همه سلیقه ها می باشد. هر فرد مهاجر با فرهنگ خود می تواند یک لباس متناسب را برای خود پیدا کرده و با قیمت های مختلف خریداری نماید. اگر در حال محاسبه مقدار هزینه های زندگی در نیوزلند هستید، پوشاک را یک از مهم ترین های خود قرار دهید.

جدول زیر شامل مقدار متوسط هزینه پوشاک در نیوزلند برای برخی از اجناس می باشد:

هزینه پوشاک در نیوزلند

هزینه خدمات در نیوزلند

هزینه خدمات در نیوزلند به گونه ای بوده که ممکن است در ابتدا مهم به نظر نرسیده و فردی که قصد مهاجرت دارد آن را بخشی از هزینه های زندگی در نیوزلند نشمارد، اما با کمی جست و جو متوجه خواهید شد که مجموع قبوض و همچنین هزینه هایی که یک فرد و یا یک خانواده برای استفاده ار امکانات شهری باید بپردازند بسیار مهم بوده و حتی می تواند مبلغ بسیار مهمی از مقدار درآمد هر فرد را تشکیل دهد.

نوع خدمات مورد استفاده هزینه (دلار نیوزلند)
هزینه قبوض برق، گرمایش، سرمایش، آب و جمع آوری زباله 141 تا 400
هزینه مکالمه ماهانه به همراه 10 گیگابایت اینترنت همراه 40 تا 80
اینترنت ADSL منزل ( 60 مگابیت در ثانیه با حجم نامحدود ) 70 تا 115

در صورتی که این هزینه ها در نظر گرفته نشده و پرداخت نشود دولت برخوردی بسیار جدی و سخت گیرانه داشته و می تواند شما را با جریمه و یا قطع خدمات مواجه نماید. ازین زمینه برای دانشجویان دارای بیشترین اهمیت است تا بتوانند هزینه های خود را مدیریت نمایند، برای اطلاع دقیق تر مقاله تحصیل در نیوزلند را مطالعه نمایید.

این هزینه نیز مانند تمامی موارد گفته شده در هر شهر و هر منطقه با دیگری تفاوت داشته و اطلاع از تمامی آن ها کمی دشوار است، به همین علت در جدول زیر مقدار بازه های متوسط ذکر شده تا به طور کلی با مقدار آن انا شوید:

در مقالات زیر با برخی شیوه های قانونی مهاجرت به کشور نیوزلند آشنا می شوید.

هزینه تفریحات و سرگرمی در نیوزلند

یکی از نقاط مشترک میان تمامی انسان های در همه کشورها این است که در طول هفته در حال و تلاش هستند. اما مهم ترین موردی که در هر کشور وجود دارد این بوده که آیا به تفریحات و سرگرمی های خود اهمیت می دهند و این که چه امکاناتی برای استراحت و سرگرمی وجود دارد؟ خوشبختانه مردم نیوزلند بسیار خونگرم بوده و به تفریحات خود اهمیت بسیار می دهند. مقاله کار در نیوزلند را برای کسب اطلاعات بیشتر از دست ندهید.

نوع سرگرمی قیمت (دلار نیوزلند)
شهریه باشگاه بدنسازی ، ماهانه برای 1 بزرگسال 25 تا 108
اجاره زمین تنیس 1 ساعت در آخر هفته 12 تا 40
بلی سینما برای اکران های جهانی 15 تا 25

میانگین هزینه های زندگی در نیوزلند

همان طور که در ابتدا گفتیم مقدار هزینه های زندگی در نیوزلند با توجه به سبک زندگی، شرایط و درآمد هر فرد تفاوت داشته و نمی توان مقداری دقیق را برای هر شخص مشخص کرد. اما با بررسی و محاسبه با جزئیاتی که تا کنون به شرح به روزترین اطلاعات از آن ها پرداختیم می توانید به مقدار متوسطی برای خود دست یابید و به راحتی برنامه ریزی های لازم را برای بودجه، درآمد و تحصیل خود داشته باشید.

میانگین هزینه های زندگی در نیوزلند برای یک شخص مجرد یا یک فرد دانشجو بدون در نظر گرفتن اجاره خانه حدود 1.655 دلار نیوزلند بوده و برای یک خانواده 4 نفره نیر کاهانه بدون اجاره خانه 5.963 دلار نیوزلند محاسبه می شود. در صورتی که فرد مستاجر باشد باید مقدار هزینه اجاره خانه ماهانه را که به شرح مقدار آن پرداختیم را به هزینه ای ماهانه خود اضافه نماید.

یکی از مهمترین چالش های مهاجرت درک تفاوت های هزینه زندگی در کشور مقصد و مقایسه آن با ایران است ، بسیاری از مراجعین ما نمی دانند با چقدر درآمد در کشورهای خارجی می توانند حداقل های زندگی را تامین کنند ، اعداد را با درآمد ها و مخارج ایران قیاس می کنند و معمولا به نتایج اشتباه می رسند.

ما در مقالات هزینه های زندگی در ترکیب با مقالات مشاغل پر درآمد در تلاشیم این دید صحیح را به شما عزیزان بدهیم تا بدانید با هر شغلی چه میزان درآمد دارید و با این درآمد چقدر می توانید برای زندگی و رفاهتان هزینه کنید.

ضمنا کارشناسان ما همواره آماده ارائه مشاوره های دقیق با اطلاعات به روز هستند.

وبینار ارائه شده در این بخش نیز در خصوص چالش های شما در مسیر مهاجرت است. این وبینار دو ساعته را از دست ندهید.

نمایش ویدیو درباره وبینار بررسی روش های مهاجرتی و چالش های پیش رو
منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

درک تمام جنبه ها و چهره های مهاجرت تنها با دریافت مشاوره های صحیح و به روز از کارشناسان رجبی

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

سوالات پر تکرار هزینه های زندگی در نیوزلند

هزینه مسکن، غذا، پوشاک، خدمات از اصلی ترین بخش های هزینه های زندگی در نیوزلند می باشند.

 خرید خانه برای کاهش مقدار هزینه های زندگی در نیوزلند می تواند بسیار به صرفه تر از اجاره کردن خانه باشد.

 رستوران های کشور نیوزلند بسیار متنوع بوده و هر کدام دارای طیف بزرگی از موارد غذایی با قیمت های مختلف هستند و نمی توان مقدرا دقیقی را مشخص کرد.

بله، زیرا این خدمات و قبض ها بسیار مهم هستند و دولت سخت گیری بسیاری را در پرداخت آن ها دارد.

 هزینه های زندگی در نیوزلند با توجه به سبک زندگی هر فرد با دیگری تفاوت داشته اما به طور میانگین مقدار 1.655 دلار در ماه بدون اجاره خانه برای یک نفر در نظر گرفته شده است.

در این مقاله کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی به شرح کامل هزینه های زندگی در نیوزلند پرداخته اند. برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین ما در دفاتر مرکزی و غرب تهران و یا دفتر شیراز تماس حاصل نمایید. همچنین مقاله مهاجرت به نیوزلند را برای آشنایی دقیق با نقل مکان به این کشور مطالعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (1 امتیاز)
منو
خانه