بهداشت و درمان عمومی در نیوزلند

بهداشت و درمان عمومی در نیوزلند یک سیستم کاملا موفق و مناسبی می باشد، به طوری که جمعیت این کشور به طور کلی از سلامت بالایی برخوردار هستند.

این سیستم با نظارت وزارت بهداشت مرکزی (MoH) فعالیت داشته و تمرکز حال حاضر آن بر پیشگیری از حوادث احتمالی است. در ادامه این مقاله با کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی همراه به شماره ثبت 562051 (موسسه حقوقی رجبی 40451) همراه شده تا با تمامی جزئیات بهداشت و درمان عمومی در نیوزلند آشنا شوید.

طبق اصلاحات جدید در قانون بهداشت، وزارت بهداشت و درمان عمومی در نیوزلند با یک آژانس بهداشت عمومی تعبیه شده که بر خدمات بهداشت جمعیت تمرکز داشته و به دنبال از بردن چالش های ایجاد شده می باشد. حتی یک وزارت جدید و مستقل برای افراد معلول به نام MODP تا نقش اصلی تامین مالی خدمات را برای این افراد به عهده داشته باشد.

اصلاحات تعیین شده توسط دولت، باعث افزایش استاندارهای بهداشت و درمان عمومی در نیوزلند شده که همچنان در حال افزایش می باشد، جدیدترین ساختار در سال 2022 تصویب شده است. اما این موارد تنها بخش از اطلاعات این سیستم نبوده و اگر قصد اقامت و زندگی در این کشور را دارید باید آشنایی دقیق تری با آن داشته باشید، با مطالعه این مقاله و همچنین مقاله دیگر به نام مهاجرت به نیوزلند از تمام اطلاعات ضروری خبردار شوید.

فهرست مطالب
بهداشت و درمان عمومی در نیوزلند

ارزیابی نظام سلامت نیوزلند

بیشترین تحول در نظام بهداشت و درمان عمومی در نیوزلند با تغییرات قانون در سال 2000 انجام شده و شرایط بسیار مناسبی را تعیین کرد. زمانی که در سال 2022 تمامی جهت و اهداف بخش سلامت با قانونی به نام آینده سالم جایگزین شد، استراتژی های بیشتری برای سلامت و از بردن ناتوانی ها توسعه یافت. برخی از این استراتژی ها شامل بهداشت اولیه، ناتوانی و غیره می شوند.

با ارزیابی نظام سلامت نیوزلند میتوان متوجه شد که این استراتژی ها همگی اولویت ها و جهت های کلیدی وضعیت سیستم بهداشت کشور را مشخص می کنند. برخی از بخش های کلیدی نظام بهداشت و درمان عمومی در نیوزلند مانند سلامت افراد مسن، پیشگیری از خودکشی و سلامت روان دارای ضعف هایی هستند که پیشبینی می شود به طور موقت وجود داشته باشند.

با وجود این که اکثر مردم برای خدماتی که دریافت می کنند نمرات بالایی می دهند اما نابرابری های بهداشتی یک مسئله بسیار مهم می باشد. به طوری که افراد دارای وضعیت اقتصاد و اجتماعی پایین به خدمات کمتری دسترسی دارند، اما وجود اصلاحات در حال کاهش این تفاوت ها و همچنین افزایش امید به زندگی شده که در ادامه به آن پرداخته ایم.

گزارش ها نشان دهنده این است که میزان مرگ و میر ناشی از سرطان و بیماری های قلبی عروقی در پی کاهش مصرف سیگار و تثبیت نرخ چاقی و دیابت به اندازه چشمگیری کاهش یافته و بزرگسالان زندگی طولانی تری را نسبت به سالهای گذشته داشته و بخش بزرگی از آن را در سلامت می گذرانند.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

دریافت اطلاعات صحیح مهاجرتی از کارشناسان به روز و حرفه ای رجبی تنها با تکمیل فرم کوتاه زیر!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

وضعیت سلامت در نیوزلند

کاهش مرگ و میر به طوری بوده که نیوزلندی ها می توانند انتظار داشته باشند که به طور متوسط از قرن گذشته 20 سال بیشتر زندگی کنند. وضعیت سلامت در نیوزلند نشان دهنده کاهش نرخ مرگ و میر با سرعتی بسیار بالا می باشد. این تغییرات در آمار مرگ و میر باعث تغییر ناگهانی جمعیتی نیز همراه بوده و آن را به مقدار زیادی افزایش داده است.

در حال علت اصلی مرگ و میر این کشور بیماری های غیر واگیردار مانند سرطان، بیماری های قلبی عروقی و عروق مغزی می باشد. جدول زیر شامل آمار امید به زندگی در طی سال های گذشته با اعمال تغییرات در سیستم بهداشت و درمان عمومی در نیوزلند می شود:

سال 2010 2015 2020
امید به زندگی، کل 80.7 81.5 82.1
امید به زندگی، مردان 78.8 79.7 80.3
امید به زندگی، بانوان 82.7 83.3 83.9

بیمه درمانی عمومی در نیوزلند

کاهش هزینه های بهداشت و درمان عمومی در نیوزلند از اولین فکرهای یک مهاجر می باشد، خوشبختانه این امر با دریافت بیمه های درمانی کاملا ممکن بوده و حتی می توان به وسیله آن هزینه ها را به صفر رساند. مهاجرانی که توانسته اند مجور اقامت این کشور را دریافت کرده و یا دارای ویزای کاری با اعتبار حداقل دو سال هستند، واجد شرایط دریافت مراقبت های بهداشتی رایگان و یا کم هزینه از طریق طرح مراقبت های بهداشت و درمان عمومی نیوزلند هستند.

بیمه عمومی در نیوزلند خدمات آمبولانس و هزینه بیشتر داروها را پوشش می دهد. اگرچه مراقبت های بهداشتی این کشور با کارایی های آن مشخص شده و دارای امتیازهای بسیار مثبتی است، اما بزرگترین نقطه ضعف آن در مراقبت های عمومی، صف های طولانی و دوره انتظار طولانی مدت می باشد. استفاده از این خدمات با بیمه درمانی عمومی برای خدمات غیر اورژانسی مناسب است.

افرادی که واجد شرایط دریافت بیمه درمانی عمومی نیوزلند هستند همچنان می توانند از امکانات استفاده نمایند اما باید تمامی هزینه ها را شخصا پرداخت نمایند. با این حال، در صورت بروز تصادف و حوادث اورژانسی دولت به افراد تابع و یا مهاجرت بابت مراقبت های بهداشت و درمان عمومی در نیوزلند یارانه ای را پرداخت می کند. ایم عمل برای پوشش حوادث تحت پوشش شرکت جبران خسارت تصادفات (ACC) قرار دارد.

بیمه درمانی عمومی در نیوزلند

بیمه خصوصی در نیوزلند

مهاجران با دریافت بیمه خصوصی در نیوزلند می توانند انتظار پوشش و دسترسی به خدمات تخصصی و درمان سریعتری را برای خود حتی در خدمات غیر اورژانسی داشته باشند. بیمه درمانی خصوصی برا تکمیل موارد تحت پوشش ایجاد گشته و تا کنون سیستم آن به خوبی تثبیت شده است. این خدمات تکمیلی شامل مواردی مانند مراقبت از دندان و یا بینایی سنجی و غیره می شوند.

علاوه بر پوشش بیشتر، این بیمه برای ارائه دسترسی های بیشتر به امکانات پیشرفته و یا انتخاب پزشک و متخصص مورد علاقه خود نیز در نظر گرفته می شود. داده های آماری نشان می دهند که افراد دارای معلولیت معمولا این نوع بیمه را برای خود دریافت می کنند که کاملا منطقی است زیرا که شرکت های بیمه عمر پرداخت های یکجا را کاملا پوشش می دهند.

از طرفی دیگر بیماران دارای این نوع بیمه درمانی می توانند مکان و زمان درمان خود را مشخص کرده و حتی از سطوح بیشتری از راحتی بستری نسبت به افراد دارای بیمه بهداشت و درمان عمومی در نیوزلند هستند برخوردار شوند. این نکته مهم را به یاد داشته باشید که هزینه دریافت این بیمه نسبت به بیمه عمومی بسیار گرانتر بوده و پیشنهاد می شود که برای کاهش در هزینه ها بیمه عمومی را دریافت نمایید.

با مطالعه مقالات زیر نیوزلند را بهتر می شناسید.

هزینه درمان در نیوزلند

حتما این سوال برای شما پیش آمده که هزینه درمان در نیوزلند چقدر می باشد؟ ممکن است تعجب بر انگیز باشد که حتی اقدامات پزشکی کوچک هزینه بسیار زیادی را داشته باشد. خوشبختانه مقدار زیادی از آن را می توان با دریافت بیمه های درمانی خصوصی و یا دولتی پوشش داد. توجه داشته باشید که مقدار پوشش دهی هر کدام از بیمه ها با دیگری متفاوت بوده و باید قبل از دریافت آن ها مطالعات لازم را انجام دهید.

همان طور که شرح دادیم یکی از روش های دریافت این بیمه، داشتن ویزای کار با مدت اعتبار حداقل دو سال می باشد، برای دریافت این ویزا مقاله کار در نیوزلند را مطالعه کرده و به کمک کارشناسان و مشاوران هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی اقدام نمایید. جدول زیر شامل مقدار متوسط برخی از هزینه های بهداشت و درمان عمومی در نیوزلند می باشد:

خدمات هزینه
حذف سرطان پوست 300 الی 2.200 دلار
جراحی سرطان سینه 7.100 الی 20.800 دلار
جراحی اندومتریوز 9.400 الی 23.000
رگ های واریسی 4.900 الی 8.100 دلار
جراحی تعویض دریچه قلب 63.000 الی 80.400 دلار
تعویض مفصل ران 23.800 الی 28.600 دلار
تعویض زانو 24.700 الی 30.100 دلار
جراحی سرطان پروستات 18.100 الی 26.800 دلار
برداشتن لوزه 4.500 الی 6.500 دلار
جراحی گرومت 2.200 الی 2.800 دلار

وضعیت کادر درمان در نیوزلند

نکته قابل توجه این است که نیوزلند موفق شده به وسیله جذب مهاجران، فارغ التحصیلان بیشتری را در رشته های پزشکی نسبت به سال های قبل داشته باشد و حدود 90% آن ها را در کشور حفظ نماید. این آمار نشان دهنده ابتکارات مفید وزارت بهداشت بوده که به این فارغ التحصیلان انگیزه می دهد تا در سال های بعد از دریافت مدرک خود در کشور مانده و به کار بپردازند.

با وجود افزایش تعداد دانشجویان، نیروی کار پزشکی در سیستم بهداشت و درمان عمومی در نیوزلند تحت فشار قرار دارد. به همین علت برای دولت ادامه و افزایش تحصیل در این رشته بسیار اهمیت داشته و برای جذب این افراد از خارج از کشور مزایای به خصوصی مانند پذیرش آسان تر و بورسیه های تحصیلی در نظر گرفته شده است. باید بگوییم که این اقدامات تا کنون تاثیرات بسیار مثبتی را بر وضعیت کادر درمان در نیوزلند گذاشته است، به طوری که در حال حاضر حدود 42.1% از پزشکان این کشور فارغ التحصیلان بین المللی می باشند.

تخصص هایی که توانسته اند بیشترین رشد را در مقدار نیروی کار داشته باشند شامل طب اورژانس، مراقبت های فوری و پزشکی داخلی هستند. اکنون این چالش پیش روی وزارت بهداشت قرار دارد که بتواند با فرآیندهای قوی پزشکان خارج از کشور را برای کار به سمت خود بکشاند و در عین حال تعداد پزشکان آموزش دیده را در داخل کشور افزایش دهد.

وضعیت کادر درمان در نیوزلند

داروخانه ها در نیوزلند

داروخانه ها در نیوزلند به دو نوع تقسیم می شوند، داروخانه های محلی و داروخانه های بیمارستانی. از وظایف این داروخانه ها می توان به تجویز نسخه، فروش محصولات مرتبط با داروخانه و ارائه مشاوره اشاره کرد. تمامی داروخانه ها طبق قانون داروها که در سال 1981 توسط سیستم وزارت بهداشت و درمان عمومی نیوزلند تعیین شد اداره شده و فعالیت می کنند.

تمامی داروخانه ها موظف اند تا تحت نظارت و کنترل داروساز مشخص شده یک شرکت و یا یک شخص فعالیت داشته باشند، پزشکان عمومی اجازه کار در داروخانه ها را نداشته و نمی توانند صاحب آن باشند. این داروخانه ممکن است که در سایر مکان ها مانند سوپرمارکت ها نیز قرار دارند. خوشبختانه طیف گسترده ای از داروها در این کشور در درسترس بوده و هیچگونه کمبود دارو وجود ندارد.

در حال حاضر بیش از 1100 داروخانه در این کشور وجود داشته که حدود 3652 شاغل در آن ها فعالیت می کنند، یعنی برای هر هزار نفر 0.73 داروساز. به عنوان بخشی از اصلاحات تعیین شده در سیستم درمانی این کشور، نقش و موقعیت داروسازان و داروخانه ها در حال تغییر است. اکنون دو سازمان دولتی به نام های آژانس مدیریت دارویی (PHARMAC) و تجهیزات پزشکی نیوزلند (Medsafe) استفاده از داروها را در کشور مدیریت کرده و محصولات مورد نیاز را وارد می کنند.

شرایط بهداشت و درمان در سایر کشورهای جهان چگونه است؟

بیمارستان ها در نیوزلند

بیمارستان ها در نیوزلند بسیار تمیز و ایمن و دارای به روزرسانی های معمول فناوری و مدرن هستند و مجوزهای پزشکی دارند. این بیمارستان ها عمدتا در شهرهای بزرگتر واقع شده اند، به همین دلیل برای مناطق دور افتاده ممکن است که رسیدن به مراکز درمانی به سرعت مشکل باشد. برخی از افراد به علت صف های طولانی انتظار در بیمارستان های دولتی ، به بیمارستان های خصوصی مراجعه می نمایند.

بزرگترین بیمارستان این کشور در شهر اوکلند واقع شده که با بودجه عمومی اداره می شود، مراقبت های گسترده ارائه شده این بیمارستان در سراسر کشور مشهور است. خوشبختانه، مهاجران و یا بازدیدکنندگان در مدت زمان اقامت خود هیچ مشکلی برای یافتن مرکز مناسب بهداشت و درمان عمومی در نیوزلند نخواهند داشت. افرادی که مقیم این کشور نبوده و دارای شرایط لازم برای دریافت بیمه نیستند می توانند از بیمارستان های خصوصی برای دریافت خدمات درمانی استفاده نمایند.

سوالات پر تکرار بهداشت و درمان عمومی در نیوزلند

طبق قانون سیستم بهداشت و درمان عمومی در نیوزلند افرادی که دارای مجوز اقامت و یا ویزای کاری با حداقل اعتبار دو سال هستند می توانند بیمه های درمانی را برای خود دریافت کنند.

مقدار هزینه های پیش رو با توجه به هر خدمات متفاوت بوده و اما هزینه های درمانی کوچک نیز می توانند قیمتی بالا را داشته باشند.

داروسازان اجازه کار در این مکان را دارند، اما توجه داشته باشید که پزشکان عمومی دارای این اجازه نیستند.

تعداد نیروی کار در کادر درمان این کشور افزایش بسیار زیادی داشته اما همچنان دچار کمبود می باشد.

بیمه درمانی خصوصی پوشش دهی بیشتری نسبت به عمومی دارد اما مقدار هزینه دریافت آن نیز بسیار گرانتر است.

در این مقاله بهداشت و درمان عمومی در نیوزلند توسط کارشناسان با تجربه شرکت مهاجرتی رجبی شرح داده شده است. در صورت نیاز به اطلاعات دقیق تر و یا راهنمایی با مشاورین ما در دفاتر مرکزی و غرب تهران و یا دفتر شیراز تماس بگیرید. همچنین مقاله تحصیل در نیوزلند را مطالعه کرده تا بتوانید با تحصل در رشته مورد علاقه خود وارد سیستم بهداشت و درمان عمومی در نیوزلند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
منو
خانه