فرهنگ ، آداب و رسوم مردم نیوزلند

فرهنگ ، آداب و رسوم مردم نیوزلند یکی از مهم ترین مواردی است که هر فرد برای مهاجرت و اقامت در این کشور باید از آن اطلاع داشته باشد تا برای برقراری ارتباط با مردم دچار هیچ گونه مشکل نشود. مردم نیوزلند به داشتن رفتارهای دوستانه اما محتاط و محترم معروف هستند و بسیار اهمیت دارد که با به ارزش های آن ها با بی احترامی رفتار نشود.

معمولا مهاجرین در ابتدای اقامت خود برای برقراری ارتباط با فرهنگ، آداب و رسوم مدم نیوزلند دچار سردرگمی شده و بدون داشتن آشنایی های قبلی دچار شوک فرهنگی می شوند. در ادامه ای مقاله با کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت 562051 (موسسه حقوقی رجبی 40451) همراه شده تا با تمامی آداب مردمان این جزیره آشنا شوید.

زیربنای فرهنگی این کشور فردگرایی بوده و روحیه اعتماد به نفس، ابتکار و شجاعت توسط آن به طور جدی تشویق می شود. این روحیه شجاعت در مردمان در طول تاریخ کاملا مشهود است. افرادی که بیش از حد برتری کرده و یا اقدام به خودبینی می کنند از گذشته تا به حال مورد خشم سایرین قرار می گیرند.

این مورد نشان دهنده این است که صداقت در فرهنگ، آداب و رسوم نیوزلند بسیار اهمیت دارد. فرهنگ این مردم شامل جشنواره ها، هنر، غذاهای متنوع و خط قرمزهای بسیاری بوده که در ادامه با آن ها آشنا خواهی شد. پیشنهاد می کنیم مقاله مهاجرت به نیوزلند را برای نقل مکان و ورود به این جامعه مطالعه نمایید.

فهرست مطالب
فرهنگ ، آداب و رسوم مردم نیوزلند

زبان مردم نیوزلند

مهم ترین بخش در فرهنگ، آداب و رسوم نیوزلند زبان رسمی برای برقراری ارتباط بوده و در حال حاضر سه زبان مختلف در این کشور مورد استفاده مردم است که می توان به انگلیسی، مائوری و زبان اشاره نیوزلندی اشاره کرد. انگلیسی زبانی است که به طور روزمره استفاده شده و در نتیجه پیوند با کشورهای خارجی به این کشور وارد شد. مائوری نیز یک زبان پلینزی است که اولین زبان مورد استفاده در این جزیره بوده و شباهت زیادی با زبان سایر فرهنگ ها مانند هاوایی، تونگان و ساموآیی دارد.

با وجود این که زبان مائوری در سال 1987 به عوان زبان رسمی نیوزلند اعلام شد اما اکنون حدود 157 هزار نفر در این جزیره به این زبان تسلط کامل دارند و از آن استفاده می کنند. مائوری و انگلیسی در سراسر کشور و در برنامه های تلویزیونی و رادیویی محتلف استفاده می شود. در هر منطقه این کشور مقدار استفاده از هر کدام از این دو زبان کاملا متفاوت بوده و در برخی از محله ها انگلیسی بر مائوری و در برخی دیگر مائوری بر انگلیسی اولویت دارد.

حتی تعدادی از واژگان از هرکدام از زبان مردم نیوزلند به دیگری وارد شده و ترکیب جدیدی را ساخته است. در نتیجه این امر بسیاری از مکان ها در این کشور با دو زبان تمعید یافته اند و برخی از نام ها به جای یکدیگر استفاده می شوند. خوشبختانه تسلط بر زبان انگلیسی برای پذیرش و ارتباط با مردمان کافی است.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

شما می توانید ویزای طلایی را با راهنمایی گام به گام مشاورین به راحتی بدست آورید، پس با ما در ارتباط باشید!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

فرهنگ مائوری ها در نیوزلند

همان طور که اشاره کردیم مائوری ها اولین افرادی بودند که به این جزیره وارد شدند و زبان آن ها اولین زبان مورد استفاده در نیوزلند می باشد. اکنون حدود 155 از جمعیت این کشور را مائوری را تشکیل می دهند  و تمامی مراسم های سنتی به طور کامل برگزار می شوند، برخی از مفاهیم اصلی فرهنگ مائوری در نیوزلند شامل مانا، تاپو و اوتو می شوند.

به طور کلی، مائوری های نسبت به نیوزلندی ها بسیار محتاط تر هستند و به عنوان افرادی سخت کوش، آرام، صبور و خوش خلق شناخته می شوند. آن ها بسیار مهمان نواز هستند و با مهمانان خود سخاوتمندانه رفتار می کنند و تلاش می کنند که تمامی ناراحتی های این کار را بپوشانند. مائوری های مسن تر ممکن است که احساسات خود را به مقدار بسیار کمتر به زبان بیاورند و آن را ابراز نمایند.

فرهنگ، آداب و رسوم مردم نیوزلند در این قوم به این صورت است که اغلب تمایل دارند به صورت جامعه ای بزرگ گرد هم آیند تا پیوندهای خود را با سنت های فرهنگی تقویت کنند و یا به بیانی دیگر، مائوری ها نسبت به سایر نیوزلندی ها مردمی جمع گراتر هستند، زیرا فرهنگ آن ها ارزش زیادی برای وفاداری قائل است.

فرهنگ مائوری ها در نیوزلند

اصل های فرهنگ مائوری ها در نیوزلند

فرهنگ مائوری همچنان بخشی از فرهنگ، آداب و رسوم مردم نیوزلند را تشکیل می دهد و بسیار اهمیت دارد که برای آشنایی کامل با مردمان، این فرهنگ را نیز بشناسید.این فرهنگ بر پایه سه اصل بنا گذاشته شده است.  اصل های فرهنگ مائوری ها در نیوزلند در لیست زیر شرح داده شده است:

  • مانا: مفهومی که نشان دهنده قدرت و اعتبار است که آن را از طریق اقتدار، سن، معاشرت و یا داشتن منابع فراوان دیگر که بتوان به وسیه آن ها بر دیگران تاثیر گذاشت نشان می دهند. احترام به این سلسله باعث ایجاد روابط سلسله مرابتی می شود. به طور سنتی، مائوری های قدیم با افتخار از طریق اعمال خود از مانای خود دفاع کرده و یا سعی بر دریافت موقعیت های اجتماعی بالا داشتند.
  • تاپو: یک مفهوم پولینزیایی که به چیزهایی اشاره دارد که آنقدر مقدس بوده که غیر قابل لمس است. چیزی که تاپو شمرده می شود نباید مورد استفاده قرار بگیرد و در برخی از وارد حتی درباره آن صبحت شود. به عنوان مثال یک قبیله دریاچه ای را که در اطراف آن زندگی می کند را به عنوان تاپو شناخته و از ماهیگیری مردم در آن جلوگیری کند.
  • اوتا: به طور ساده به عنوان انتقام تعریف می شود، این مفهوم متضاد مبادله بوده که مائوری ها ار آن پیروی می کنند. در تاریخ مردم هدایایی را به یکدیگر اهدا می کردند تا رویدادهای گذشته را جبران و یا به اصطلاحی دیگر مطالبه نمایند.
مذهب مردم نیوزلند

مذهب مردم نیوزلند

نیوزلند در حال حاضر یک کشور سولار می باشد، به این معنی که بین دولت و نهادهای های مذهبی جدایی رسمی وجود داشته و آزادی مذهبی و تنوع آن در سراسر کشور قابل مشاهده است. با وجود این جدایی ، همچنان مذهب یک بخش بزرگ را در فرهنگ، آداب و رسوم مردم نیوزلند ایفا می کند به عنوان مثال برخی از نهادهای مهم مانند مدارس، بیمارستان ها، مراکز مراقبتی و غیره متعلق به سازمان های مذهبیهستند.

دین مسیحیت در زمان استعمار کشور توسط مبلغان اروپایی به مردم معرفی شد و همچنان بزرگترین وابستگی مذهبی در کشور است. اما با این حال نیمی از جمعیت نیوزلند خود را مذهبی نمی دانند. برخلاف برخی از فرهنگ های سکولار ، فقدان شهارهای مذهبی عمومی وجود داشته اما ملیت نیوزلند همچنان مرتبط و متحد باقی مانده است.

مذهب مردم نیوزلند به این صورت بوده که تمایل دارند دیدگاه های مذهبی خود را در محیط های عمومی مانند کار ترویج ندهند و یا از آن دفاع نکنند. افراد فقط در صورتی اعتقاد و مذهب خود را اعلام می کنند که مستقیما از آن ها سوال شود. امروزه زمان هایی مانند زمان نماز مائوری و یا نمازهای جزیره اقیانوس آرام در ساعت های کار در نظر گرفته شده اند. گفت و گو در مورد مذهب معمولا فقط به جمع دوستان و خانواده محدود می شود.

تاریخ های پر اهمیت در نیوزلند

نیوزلندی ها به برگزاری تمامی جشنواره و مراسم های تعیین شده خود در تمامی مناطق مشهور هستند و هیچ یک از تاریخ های تعیین شده بی اهمیت شمرده نمی شود. با اطلاع دقیق از تاریخ برگزاری آن ها می توانید برای آن ها به درستی آماده شده و در آن ها شرکت کرده و به راحتی وارد فرهنگ، آداب و رسوم مردم نیوزلند شوید.

برخی از این جشن ها جهانی بوده و فقط تعدادی محدود به داخل کشور نیوزلند می شوند و شناخت آن ها بسیار مهم تر است. 

روز وایتاگی روز یادبود امضای معاهده بین ولیعهد بریتانیا و روسای مائوری می باشد. روز Matariki نام مائوری برای صورت فلکی Pleiades بوده که در اواسط زمستان در نیوزلند طلوع می کند، در تقویم مائوری آغار سال جدید است که جشن گرفته می شود.

در جدول زیر تاریخ های پر اهمیت در نیوزلند برای شما قرار گرفته است:

نام رویداد تاریخ
سال نو 1 ژانویه
روز وایتانگی 6 فوریه
ولنتاین 14 فوریه
عید پاک در هر سال متغیر است
روز ANZAC 25 آوریل
روز مادر 8 مه
Matariki در هر سال متغیر است
روز پدر 4 سپتامبر
روز کریسمس 25 دسامبر
شب سال نو 31 دسامبر

باید های فرهنگ مردم نیوزلند

مواردی در فرهنگ، آداب و رسوم مردم نیوزلند وجود دارند که باید تحت هر شرایط توسط همه افراد رعایت شوند و توجه نکردن به آن ها نوعی کار نادرست تلقی می شود، به همین دلیل نباید شناخت آن ها را تحت هیچ شرایط از دست داد. این اهمیت در محیط کاری بیشترین مقدار اهمیت را دارد، در صورتی که قصد مهاجرت از این طریق را دارید مقاله کار در نیوزلند را مطالعه کرده و یا با مشاورین هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی تماس بگیرید.

بایدهای فرهنگ مردم نیوزلند عبارت اند از:

  • در اسرع وقت بابت اشتباه خود عذرخواهی کنید.
  • با همه مردم صرف نظر از موقعیت اجتماعی آن ها مودبانه صحبت کنید.
  • هر چیزی که قرض گرفته اید را به محض اتمام استفاده به صاحب آن بازگردانید.
  • در موقعیت هایی که نیاز به انجام صحبت های کوچک است نیوزلندی ها غیر سیاسی بحث می کنند بدون این که به حریم شخصی کسی تجاوز کنند.
  • نیوزلندی ها پرسیدن چیزی که از آن مطمن نیستید را مفید میدانند.
  • به مردم و فرهنگ مائوری احترام بگذارید.
  • مودبانه است که از محصولات نیوزلندی استفاده و قدردانی کرد.
  • در هر موقعیت ممکن در انجام کمک شرکت کرده و یا آن را درخواست کنید.
  • انتقادهای خود را به شکلی مودبانه بیان کنید.

مقالات زیر را برای شناخت هرچه بهتر کشور نیوزلند بخوانید.

جایگاه خانواده در نیوزلند

جایگاه خانواده در نیوزلند به شکل یک مسئولیت برای انتقال دانش و ارزش های فرهنی هر قوم به نسل بعدی شمرده می شود. امروزه خانواده هایی که از والدین کهن الگو تشکیل شده اند دیگر نمی توانند یک انتظار اجتماعی دقیق با فرزندان خود داشته باشند. از طرفی دیگر به علت افزایش آمار طلاق و ازدواج مجدد، بسیاری از خانواده ها شامل خواهر و یا برادرهای ناتنی هستند.

از آن جایی که امروزه افراد تمایل دارند تا برای تشکیل خانواده مدت زمان زیادی را منتظر بمانند، میانگین سنی رویدادهای مهم زندی مانند ازدواج و تولد فرزند در حال افزایش است. این افزایش نشان دهنده گرایش های فردگرایانه در فرهنگ، آداب و رسوم مردم نیوزلند بوده که مردم قصد دارند قبل از تشکیل خانواده شغلی ایجاد کرده و سفر کنند.

در فرهنگ سنتی مائوری، خانواده whanau نامیده می شود، این اصطلاح خانواده را طوری تعریف می کند که شامل همه خانواده های گسترده از طریق پیوند خونی، همسر و خانواده با یکدیگر ارتباط پیدا می کنند. نقش خانواده در زندگی مائوری نسبت به سایر نیوزلندی ها بسیار مهم تر بوده و به طور بسیار پیچیده تری این پیوند ایجاد می شود. در این فرهنگ کودکان تنها دغدغه والدین بیولوژییکی آن ها نیستند بلکه همه افراد مسئولیت تربیت این فرزند را بر عهده دارند.

جایگاه خانواده در نیوزلند

نبایدهای فرهنگ مردم نیوزلند

از طرفی دیگر رفتارهایی وجود دارند که نباید به هیچ وجه آن ها را انجام داد، انجام این کارهای باعث کم شدن جایگاه اجتماعی فرد شده و ممکن است بین فرد و سایرین فاصله زیادی شکل بگیرد. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم که حتما آن ها را به عنوان خط قرمز بزرگ در فرهنگ، آداب و رسوم مردم نیوزلند به یاد داشته باشید. لیست زیر شامل برخی از نبایدهای فرهنگ مردم نیوزلند می باشد:

  • از تصور این که نیوزلندی ها و استرالیایی ها یکسان هستند دوری کنید.
  • تعارف زیاد نکنید زیرا بسیار ناخوشایتند تلقی می شود.
  • خودنمایی نکنید تا این تصور را ایجاد نکند که خود را برتر از دیگران می بینید.
  • رویکرد نیوزلندی ها به شوخ طبعی معمولاً خود را تحقیر می کند و اغلب شامل شوخی های سبک دلانه نسبت به دیگران است. این گونه شوخی ها را نباید جدی گرفت یا به عنوان قصد توهین تلقی کرد.
  • سعی نکنید قوانین را از بین ببرید یا قوانین را به نفع خود تغییر دهید.

در سایت رجبی فرهنگ بسیاری از کشورها معرفی شده اند برای مطالعه مقالات از بخش جستجو استفاده کنید.

سوالات پر تکرار فرهنگ، آداب و رسوم مردم نیوزلند

 دو زبان انگلیسی و مائوری در حال حاضر در این کشور مورد استفاده هستند.

فرهنگ، آداب و رسوم مردم نیوزلند به این شکل بوده که همه دین ها در میان مردم وجود دارد اما اکثریت مردم افرادی هستند که خود را دارای دین مشخصی نمی دانند.

بله، تعداد زیادی از تاریخ های مهم در جهان در فرهنگ، آداب و رسوم مردم نیوزلند نیز اهمیت داشته و جشنهای آن برگزار می شود.

 فردگرایی، صداقت، ابتکار و صبوری پایه های فرهنگ، آداب و رسوم مردم نیوزلند به شمار می روند.

رعایت حریم شخصی مهم ترین بخش در برقراری ارتباط با یک نیوزلندی می باشد.

در این مقاله کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی به شرح تمامی جزئیات فرهنگ، آداب و رسوم مردم نیوزلند پرداخته اند. برای کسب اطلاعات بیشتر با ماشورین با تجربه ما در دفاتر مرکزی و غرب تهران یا دفتر شیراز تماس حاصل کنید. همچنین مقاله تحصیل در نیوزلند را برای انجام این روش مهاجرتی مطالعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
منو
خانه