تاریخ کشور نروژ از گذشته تا معاصر

تاریخ کشور نروژ از گذشته تا معاصر در برگیرنده رویداد هایی است که برای افراد علاقمند به مهاجرت به این کشور جذاب است.

نروژ کشور جدیدی است تاریخچه نروژ مدرن به 200 سال پیش بر می گردد است  ، اما  داستان سرزمین های نوردیک طولانی است ،  از اولین مهاجران این زمین زمین یخبندان تا دوره مدرن مهندسی و فناوری ، چیزهای زیادی برای یادگیری وجود دارد که با مطالعه این مقاله با آن ها آشنا خواهید شد ، جهت دریافت اطلاعات در زمینه کار در نروژ  با شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) تماس بگیرید.

از عصر یخبندان تا عصر مدرن ، نروژ دوران پرفراز و نشیبی را پشت سر گذاشته تا به کشور امروزی تبدیل شود ،  دوران وایکینگ ها ، اتحادیه ها ، جنگ ها و استقلال جامعه و مردم نروژ را در طول هزاران سال شکل داده اند

در بیشتر موارد ، تاریخ نروژ تا حد زیادی تحت تأثیر آب و هوا و زمین این منطقه منحصر به فرد قرار گرفته است ، بیشتر مناطق اسکاندیناوی از جمله نروژ، چندین بار کاملاً پوشیده از یخ بوده است ،  آخرین یخ تنها 14000 سال پیش ذوب شد ، یعنی زمانی که اولین آثار انسانیت در نروژ در 10000 سال قبل از میلاد وارد شد.

فهرست مطالب
تاریخ کشور نروژ از گذشته تا معاصر

تاریخ اولیه نروژ

نروژ و کشور های همسایه آن چندین بار پوشیده از یخ بوده اند ، اما آخرین یخ حدود 14000 سال پیش ذوب شده است ، پس از ذوب شدن یخ ها ، مردم جنوب و شمال شرق شروع به مهاجرت به نروژ کردند زیرا خط ساحلی شرایط خوبی را برای آب بندی ، ماهیگیری و شکار فراهم می کرد ، اولین آثار کشاورزی و شروع دوره نوسنگی در حدود 4000 سال قبل از میلاد در اطراف السو فورد آغاز شد.

در طول عصر برنز نوردیک (1800 – 500 قبل از میلاد) نوآوری ها در فن آوری و کشاورزی ، نروژی ها را برای رشد محصولات کشاورزی و تجارت خز و پوست مجهز تر کرد ، تغییر آب و هوا در حدود 500 سال قبل از میلاد باعث کاهش دما شد و جنگل ها عمدتاً از توس ، کاج و صنوبر تشکیل شدند.

در طول عصر آهن نوردیک (55 قبل از میلاد – 800 پس از میلاد) ساختار های اجتماعی جدیدی مانند قبیله ها تکامل یافتند ، درگیری‌ ها در یک مکان تعیین می‌شد ، مکانی مقدس که در آن مجازات ‌های جنایات و سایر مسائل سیاسی مورد بحث قرار می‌گرفت ؛ تأثیرات فرهنگی امپراتوری روم در قرن اول پس از میلاد آغاز شد و نروژی ها حروف را اقتباس کردند و الفبای خود را به نام رونز ایجاد کردند ، نروژی ها تجارت را با رمان شروع کردند ، در حالی که کشاورزان قدرتمند و ثروتمند به عنوان رئیس و فرمانروای مناطق چندین شهرک و قبیله بودند.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

کسب به روز ترین اطلاعات مهاجرتی با دریافت مشاوره های حضوری و غیر حضوری از شرکت رجبی.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

عصر وایکینگ ها در نروژ

عصر وایکینگ ها در نروژ معمولاً بین سال های 793 تا 1066 بعد از میلاد به طول انجامیده است. در طول این دوره، اسکاندیناوی ها و وایکینگ ها از طریق تجارت ، استعمار و یورش گسترش یافتند ،  اولین حمله “مناسب” علیه لیندیس فرین در سال 793 بود و آغاز عصر وایکینگ ها در نظر گرفته می شود.

وایکینگ‌ ها کشتی ‌سازان بزرگی بودند و کشتی ‌های آن‌ها در مقایسه با دیگر کشتی ‌های آن زمان از ویژگی ‌های استثنایی برخوردار بودند ، وایکینگ ها همچنین دریانوردان عالی بودند که آنها را قادر می ساخت در سراسر اروپا و حتی در آمریکای شمالی پخش شوند.

وایکینگ ها نیز به خوبی مجهز ، آموزش دیده و جنگجویان نترس بودند ، آنها بر این باور بودند که با کشته شدن در نبرد به والهال ختم می‌شوند و بنابراین هیچ ترسی در زمان جنگ نداشتند ، وایکینگ ‌ها همچنین برده‌ ها را از یورش‌ های خود بازگرداند ند و اطمینان حاصل کردند که در حالی که وایکینگ ‌ها به غارت می‌روند ، نیروی کار به مزارع رسیدگی می‌کنند.

افسوس ، هر چیز “خوب” باید به پایان برسد ، پس از صد ها سال با غارت و یورش وایکینگ ها ، عصر وایکینگ ها در سال 1066 در نبرد استمفورد بریج به پایان رسید.

عصر وایکینگ ها در نروژ

قرون وسطی در نروژ

از 1000 تا 1300 جمعیت نروژ از حدود 150000 به 400000 افزایش یافت ، مشخصه قرون وسطی در نروژ  مالکیت زمین توسط پادشاه ، کلیسا یا اشراف بود ؛ در این دوره جنگ های متعددی عمدتاً بر سر قوانین نا مشخص جانشینی رخ داد ، این جنگ ها در سال 1217 زمانی که هاکون هاکونسون به عنوان پادشاه منصوب شد و قوانین واضح جانشینی معرفی شد ، پایان یافت.

در نروژ ، مانند سایر نقاط جهان ، قرون وسطی با خود افزایش سریع جمعیت ، تغییرات اجتماعی و سیاسی ، مهاجرت روستایی و شهرنشینی را به همراه داشت ،  مرگ سیاه که به طاعون بزرگ نیز معروف است ، در سال 1349 به کشتار بیش از 50 درصد از جمعیت نروژ پایان داد.

اتحادیه ها در نروژ

اتحادیه ها در نروژ

در قرن چهاردهم ، نروژ با همسایگان ما در جنوب ، دانمارک ، وارد اتحادیه شد ، قدرت سیاسی از دست رفت و “برون سپاری” شد و تجارت و بازرگانی توسط اتحادیه هانسیا تسخیر شد ، برای حدود 200 سال ، اتحادیه هانسیتیک توزیع ماهی از برگن به منطقه بالتیک ، صادرات و درآمد اصلی نروژ در آن زمان را کنترل می کرد.

کپنهاگ پایتخت شد و پادشاهی "دانمارک-نروژ" نام گرفت ، این اتحادیه دقیقاً در نروژ محبوب نبود زیرا دانمارکی زبان رسمی شد و دولت به خارج منتقل شد ؛ اگرچه اقتصاد کشور نروژ در حال رشد بود و جمعیت در حال افزایش بود ، مبارزه برای استقلال در اتحادیه با تأسیس دانشگاه در اسلو در سال 1811 تأیید شد.

سال 1814 از بسیاری جهات یکی از مهم ترین سال های تاریخ نروژ است ، نروژ پس از تسلیم جنگ های ناپلئون به سوئد بود و اکنون ناگهان با همسایگان خود در شرق متحد شده بود ، نروژی ها آرزوی استقلال داشتند و قانون اساسی در 17 مه 1814 در عیدسول شکل گرفت و امضا شد ؛ با امضای قانون اساسی نروژ سلطنت مطلقه جدید از خارج را رد کرد ، اکنون قدرت بین پادشاه و پارلمان نروژ تقسیم خواهد شد.

با هر هدفی به نروژ عزیمت می کنید خوب است اطلاعاتتان را در خصوص این کشور کامل و به روز کنید.

استقلال و جنگ در نروژ

اتحاد با سوئد در سال 1905 در نتیجه همه پرسی مردمی پایان یافت ، مجلس به دو قسمت تقسیم شد و کاخ سلطنتی و ساختمان پارلمان (استورتینگ) ساخته شد ، امروزه این دو ساختمان “قلب” مرکز شهر در اسلو را تشکیل می دهند.

نروژ در هر دو جنگ جهانی اول و دوم خود را بی طرف اعلام کرد ، پس از تهاجم آلمان در سال 1940، نروژی ها مقاومت ملی شدیدی در برابر نیرو های اشغالگر نشان دادند و با کمک متحدان ، نروژ در می 1945 آزاد شد.

پس از جنگ ، نروژ طرح مارشال را پذیرفت و کشور طی چند سال بازسازی شد ، نروژ نیز در سال 1952 به عضویت ناتو در آمد ، نروژی ها همیشه اعتقاد قوی به مستقل بودن داشتند ؛  این احتمالاً یکی از دلایلی است که نروژی ها اتحادیه اروپا را در دو همه پرسی مردمی در سال های 1972 و 1994 رد کرده اند.

استقلال و جنگ در نروژ

نروژ در امروز

نفت خام در سال 1969 در فلات قاره نروژ کشف شد و این بدون شک تأثیر زیادی بر اقتصاد و استانداردهای زندگی در نروژ داشته است ، صنعت نفت برای اقتصاد نروژ ضروری است و شرکت نفت نروژی Equinor (استات اویل سابق) در میان 50 شرکت بزرگ جهان قرار دارد که بزرگتر از نستله ، بی ام و و بوئینگ است.

صندوق نفت (Oljefondet) در سال 1990 با هدف اطمینان از مدیریت مسئولانه و بلند مدت درآمد حاصل از منابع نفت و گاز نروژ تأسیس شد ، صندوق نفت یا صندوق بازنشستگی دولتی جهانی با هدف نفع هر دو نسل فعلی و آینده و یکی از بزرگترین صندوق های جهان است.

نروژ مکان خوبی برای زندگی است و اغلب در بالای لیست بهترین استاندارد های زندگی ، شاد ترین افراد و غیره قرار دارد ، نروژی ها به دلیل داشتن حس شوخ طبعی و همچنین داشتن حس اجتماعی قوی مشهور هستند.

نروژ در امروز کشوری مرفه است و مردم آن از استانداردهای زندگی بالایی برخوردار هستند ،  نروژ نیز از رکود سال 2009 نسبتاً آسیب ندیده نجات یافت ، نرخ بیکاری در نروژ در سال 2012 تنها 3.1 درصد بود که بسیار کمتر از اکثر کشور های اروپایی بود ، در سال 2017 4 درصد بود ، در سال 2020 جمعیت نروژ 5.3 میلیون نفر بوده است. 

سوالات پر تکرار تاریخ کشور نروژ از گذشته تا معاصر

آخرین یخ تنها 14000 سال پیش ذوب شد ، یعنی زمانی که اولین آثار انسانیت در نروژ در 10000 سال قبل از میلاد وارد شد.

عصر وایکینگ ها معمولاً بین سال های 793 تا 1066 بعد از میلاد به طول انجامیده است. در طول این دوره، اسکاندیناوی ها و وایکینگ ها از طریق تجارت ، استعمار و یورش گسترش یافتند ،  اولین حمله “مناسب” علیه لیندیس فرین در سال 793 بود و آغاز عصر وایکینگ ها در نظر گرفته می شود.

مشخصه این دوره مالکیت زمین توسط پادشاه ، کلیسا یا اشراف بود ؛ در این دوره جنگ های متعددی عمدتاً بر سر قوانین نا مشخص جانشینی رخ داد ، این جنگ ها در سال 1217 زمانی که هاکون هاکونسون به عنوان پادشاه منصوب شد و قوانین واضح جانشینی معرفی شد ، پایان یافت.

نروژ در هر دو جنگ جهانی اول و دوم خود را بی طرف اعلام کرد ، پس از تهاجم آلمان در سال 1940، نروژی ها مقاومت ملی شدیدی در برابر نیرو های اشغالگر نشان دادند و با کمک متحدان ، نروژ در می 1945 آزاد شد.
پس از جنگ ، نروژ طرح مارشال را پذیرفت و کشور طی چند سال بازسازی شد

نفت خام در سال 1969 در فلات قاره نروژ کشف شد و این بدون شک تأثیر زیادی بر اقتصاد و استانداردهای زندگی در نروژ داشته است ، صنعت نفت برای اقتصاد نروژ ضروری است و شرکت نفت نروژی Equinor (استات اویل سابق) در میان 50 شرکت بزرگ جهان قرار دارد.

 در این مقاله مشاوران موسسه مهاجرتی رجبی ، تاریخ کشور نروژ از گذشته تا معاصر  را بررسی و کلیات آن را بیان کردند ؛ در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر با دفاتر موسسه در شیراز و تهران تماس بگیرید ، همچنین اگر با قصد تحصیل در نروژ  و مهاجرت تحصیلی به دنبال تکمیل اطلاعات خود هستید حتما به مقاله لینک شده مراجعه کرده و اطلاعات به روز و کاملی در خصوص نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های نروژ ، چگونگی تحصیل به زبان انگلیسی و تحصیل رایگان در این کشور بدست آورید.

تاریخ سایر کشورهای اروپایی را در مقالات زیر می خوانید بقیه کشورها را در بخش جستجو بیابید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
منو
خانه