ورزش در نروژ

ورزش در نروژ شامل فعالیت های مختلفی است که نروژی ها آن را برای سرگرمی و یا به صورت حرفه ای دنبال می کنند.

به دلیل سبک و استانداردهای زندگی، تحصیلات و جمعیت متوسط ​​5.3 میلیونی، نروژ به عنوان یکی از بهترین کشورهای جهان برای زندگی توسط سازمان ملل شناخته شده است؛ نروژی ‌ها بسیار علاقمند به تفریح هستند و لذت بردن از ورزش بخشی از زندگی آنهاست.

اطلاع از سبک زندگی نروژی ها به شما به عنوان کسی که نروژ را به عنوان مقصد مهاجرتی خود انتخاب کرده اید، کمک می کند تا بتوانید زندگی توام با آرامشی را در کنار مردم بومی این کشور داشته باشید ؛ همچنین برای بررسی شرایط خود می توانید از راهنمایی های کارشناسان ما در شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) استفاده کنید و با مطالعه مقاله مهاجرت به نروژ با مسیرهای ورود به این کشور آشنا شوید.

با توجه به نرخ بالای دستمزد و سایر مزایای اجتماعی، نروژی ‌‌ها اغلب پس ‌انداز دارند؛ به همین دلیل است که جدای از تماشای ورزش در نروژ شرط ‌بندی روی ورزش نیز در این کشور بسیار رایج است؛ نروژ کشوری معروف در ورزشهای زمستانی، به ‌ویژه اسکی و کراس کانتری است، بطوریکه یک ضرب المثل معروف نروژی می‌ گوید، نروژی‌ ها با اسکی ‌هایشان به دنیا می‌ آیند.

لذا هر زمستان صدها هزار نروژی جلوی تلویزیونها میخکوب می ‌شوند و به تماشای تیمهای نروژی که همه جامهای جهانی را تصاحب می ‌کنند، می ‌نشینند ، برای بررسی بیشتر ورزش در نروژ تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

فهرست مطالب
ورزش در نروژ

ورزش ملی نروژ

ورزش ملی نروژ اسکی کراس کانتری است ؛ هر چند که کراس کانتری ورزشی رسمی نیست ، اما به عنوان ورزش ملی نروژ به حساب می آید ؛ همچنین یکی از ورزش های پرطرفدار در این کشور است و همه عاشق اسکی صحرایی یا کراس کانتری هستند ؛ علاوه بر این ، نروژ در این ورزش بسیار عالی عمل می کند و بخشی از فرهنگ محلی آن نیز می باشد.

این که نروژی ‌ها چقدر عاشق اسکی کراس کانتری هستند به وضوح در زمان مسابقه ای معروف به 5-mila که هر زمستان در خارج از اسلو برگزار می ‌شود، مشخص است.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

ورزشکار حرفه ای هستید؟ با ما در تماس باشید تا راه مهاجرت آسان را به شما نشان دهیم!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

ورزش های محبوب در نروژ

علیرغم اینکه نروژ در ورزشهای زمستانی حرفهای زیادی برای گفتن دارد ، فوتبال محبوبترین ورزش در نروژ است ؛ با این که تیم ملی فوتبال مردان از نظر فیفا دارای رتبه بالایی نیست، اما حضور کودکان و جوانان در این ورزش بسیار چشمگیر است ؛ لذا در بین نروژی ‌ها، چه مرد چه زن ، خیلی کم با افرادی برخورد خواهید کرد که هنوز فوتبال بازی نکرده باشند.

همچنین برای اینکه از اقامت خود در نروژ نهایت استفاده را ببرید ، ورزشهای ماجراجویانه شامل اسکی آزاد، اسکی سرعت، کایت بردینگ، دوچرخه سواری کوهستان، قایقرانی، صخره نوردی، چتربازی و بیس جامپینگ جذاب هستند و برای شهروندان عادی نیز قابل دسترسی می ‌باشند.

در سالهای اخیر ، نوع متفاوتی از ورزش ‌های ماجراجویانه از محبوبیت برخوردار شده ‌اند که مشهورترین آنها نورسمن می ‌باشد ؛ این مسابقه با شنای 3.8 کیلومتری در هاردانگرفوردن شروع و با 160 کیلومتر دوچرخه سواری بر فراز قله ‌های هاردانگرویدا همراه است و سپس با یک ماراتن کامل (42 کیلومتر) از Geilo تا Rjukan دنبال می‌ شود ؛ مسابقه در آخر با یک مسابقه پرش تپه در بالای Gaustadtoppen در ارتفاع 1883 متری از سطح دریا به پایان خواهد رسید.

بطور کلی ورزشهایی چون فوتبال، کراس کانتری، بیاتلون، پرش اسکی، هاکی روی یخ، مسابقه هارنس از جمله ورزش های محبوب در نروژ هستند ؛ رتبه بندی ورزش در نروژ در جدول آمده است.

رتبه بندی نوع ورزش
1 فوتبال
2 ورزش اسکی کراس کانتری یا اسکی صحرایی
3 ورزش بیالتون
4 ورزش زمستانی هاکی روی یخ
5 هندبال
6 اسکی آلپاین
7 ورزش دو و میدانی
ورزش فوتبال محبوبترین ورزش در نروژ

ورزش فوتبال محبوبترین ورزش در نروژ

ورزش فوتبال با اختلاف زیاد محبوب ترین ورزش در نروژ است ؛ هر چند که فوتبال از لحاظ تماشاگران تلویزیونی در رتبه سوم (بعد از بیاتلون و اسکی صحرایی) قرار گرفته است ، اما از نظر عضویت فعال با 8.5 درصد از جمعیت، ورزش فوتبال، محبوبترین ورزش در نروژ می باشد ؛ تاریخ فوتبال در نروژ به سال 1883 بازمی گردد و 4 دسته بندی ورزش فوتبال در این کشور شامل Eliteserien ، OBOS-ligaen ، PostNord-ligaen (2 لیگ) و Norsk Tipping-ligaen (6 لیگ) می باشند.

اما با وجود این که تیم ملی فوتبال نروژ آنقدرها هم موفق نیست ، اما باز هم این ورزش یکی محبوب ترین ورزش ها در این کشور است ؛ تعداد بازیکنان مجاز فوتبال در نروژ ، 393,801 نفر می باشد و بازیکنان مشهور فوتبال نروژ ، ارلینگ هالند ، جان آرن ریسه ، توره آندره فلو ، اوله گونار سولسشر ، جاشوا کینگ ، هنینگ برگ ، رونی جانسن ، جان کریو ، پر سیلیان اسکلبرد ، استفن ایورسن ، رونه جارستین ، هاوارد نوردتویت و مورتن گامستن هستند.

اسکی کراس کانتری ورزش ملی نروژ

دومین ورزش محبوب در نروژ ، اسکی کراس کانتری است ؛ در حالی که اسکی کراس کانتری ، ورزش ملی نروژ شناخته می شود و در طول جام جهانی همه در این کشور ، تیم ملی را تشویق می کنند.

همچنین ، یک مسابقه سالانه به نام 5-mila وجود دارد ؛ این مسابقه در پایتخت اسلو برگزار می شود و ستاره های متعددی از سراسر جهان در این مسابقه شرکت می کنند ؛ بسیاری از مردم نروژ نیز در این مسابقات شرکت می کنند ، برخی هم قطعا از تلویزیون این مسابقات را تماشا خواهند کرد.

بازیکنان معروف اسکی کراس کانتری نروژی شامل بیورن داهلی ، ماریت بیورگن ، پتر نورثاگ ، ترز یوهاگ ، ویبک اسکوفترود ، مارتین جانسرود ساندبی ، مایکن کاسپرسن فالا ، کریستین اشتورمر استیرا می باشند.

ورزش محبوب بیاتلون در نروژ

سومین ورزش محبوب در نروژ بیاتلون است ؛ انجمن بیاتلون نروژ در سال 1983 تاسیس شد و بخشی از کمیته المپیک نروژ می باشد ؛ دلیل محبوبیت این ورزش در نروژ قطعاً به دلیل موفقیت های بین المللی این کشور است و در این ورزش تیم زنان موفق تر از تیم مردان عمل کرده اند و نروژی ها از بهترین ورزشکاران جهان در این رشته هستند.

لذا ، این ورزش در نروژ جایگاه ویژه ای دارد و بازیکنان معروف ورزش محبوب بیاتلون نروژی ، الکساندر اوس ، آن کریستین فلاتلند ، آن اینگستادبیورگ ، امیل هگل سوندسن ، گرو ماریت ایستاد کریستیانسن ، هالوارد هانولد ، هانس مارتین گدرم می باشند.

ورزش محبوب بیاتلون در نروژ

هاکی روی یخ چهارمین ورزش محبوب در نروژ

هاکی روی یخ ، چهارمین ورزش محبوب در نروژ است ؛ تیم ملی هاکی روی یخ نروژ توانسته نتایج واقعا خوبی را در مسابقات قهرمانی متعدد کسب نماید ؛ علاوه بر این ، این رشته ورزشی در بین بچه ها و در مدارس از محبوبیت برخوردار است و مکان های زیادی با امکانات کافی برای این نوع ورزش در نروژ وجود دارد.

تعداد بازیکنان مجاز هاکی روی یخ در نروژ 10270 نفر هستند و بازیکنان معروف هاکی روی یخ نروژی شامل متس زوکارلو ، پاتریک تورسن ، اسپن کنوتسن ، اول کریستیان تولفسن ، یوناس هولوس ، آندرس میروولد ، بیورن اسکار ، آندریاس مارتینسن می باشند.

لذا این ورزش در نروژ طرفداران زیادی دارد ؛ همچنین ، در این زمینه لیگ های ملی در نروژ وجود دارد که بهترین آن ها Fjordkraftligaen می باشد و 8 نروژی در NHL بازی کرده اند که معروف ترین آن ها مطمئنا بازیکن معروف ، متس زوکارلو می باشد.

ورزش پرطرفدار هندبال در نروژ

ورزش پرطرفدار هندبال در نروژ

پنجمین ورزش پرطرفدار در نروژ هندبال است ؛ فدراسیون هندبال نروژ که 1937 تاسیس شده ، بر تمام امور مرتبط با این ورزش ناظر است و باز هم تیم ملی زنان در این ورزش موفق تر از مردان ظاهر شده اند ؛ به طوری که تیم هندبال حال حاضر نروژ ، بهترین تیم ملی هندبال زنان تا کنون است ؛ این تیم در 22 فینال حضور داشته و 3 بار قهرمان جهان ، 8 بار قهرمان اروپا و 2 بار مدال طلای بازی های المپیک تابستانی را کسب کرده است.

هندبالیست های معروف نروژی ، نورا مورک ، استین بردال اوفدال ، کاترین لونده ، هایدی لوکه ، ماریت مالم فرافورد ، گرو همرسنگ ، امیلی هگ آرنتزن و لین کریستین ریگلهوت کورن می باشند.

اگر شما هم ورزش پرطرفدار هندبال را دنبال می کنید و دوست دارید مسابقات این بازی را در نروژ تماشا کنید ، می توانید با کارشناسان ما در هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی در ارتباط باشید.

ورزش پر افتخار اسکی آلپاین

ششمین ورزش محبوب در نروژ ، اسکی آلپاین است و تیم ملی اسکی آلپاین نروژ خیلی خیلی موفق عمل کرده است ؛ نروژ در رشته اسکی آلپاین ، 23 بار در بازی های المپیک حاضر شده که در نتیجه آن 11 مدال طلا ، 13 مدال نقره و 12 مدال برنز را از آن خود کرده است ؛ همچنین ، این کشور 45 بار در مسابقات قهرمانی جهان شرکت کرده و توانسته 23 مدال طلا ، 20 مدال نقره و 16 مدال برنز کسب کند.

ورزش پر افتخار اسکی آلپاین ، اسکی باز معروف نروژی لاسه کیوس (Lasse Kjus) را به دنیا معرفی کرده است که توانسته دو بار در سال ‌های 1996 و 1999 قهرمان جام جهانی شود.

بازیکنان معروف اسکی آلپاین نروژی شامل بیرگر رود ، بیورن داهلی ، فین کریستین جگ ، ماریت بیورگن ، زیگموند رود ، توربیورن فالکانگر ، آلف اندرسن ، آندرس هاوگن و کجتیل آندره آمودت می باشند.

برای بررسی دقیق تر شرایط زندگی در نروژ و در نظر داشتن آن به عنوان مقصد مهاجرتی به اطلاعات به روز نیاز دارید ، مقالات زیر را بخوانید.

ورزش قدیمی دو و میدانی در نروژ

هفتمین ورزش پرطرفدار در نروژ دو و میدانی است که به عنوان یکی دیگر از ورزش های غیر زمستانی شناخته می شود ؛ انجمن دو و میدانی نروژ بسیار کهن است ، چرا که قدمت آن به سال 1896 بازمی گردد ؛ این انجمن بر بیشتر رشته های دو و میدانی ، از جمله دو صحرایی ، دو استقامتی ، پیاده روی سریع و دوی جاده ای نظارت می کند.

وقتی صحبت از دو و میدانی به میان می آید ، می توان دید که نروژی ها در بازی های المپیک 9 مدال طلا ، 6 مدال نقره و 8 مدال برنز کسب کرده اند و در این ورزش در نروژ نیز طرفداران زیادی وجود دارند.

بازیکنان مشهور ورزش قدیمی دو و میدانی در نروژ ، هنریک اینگبریگتسن ، فیلیپ اینگبریگتسن ، آندریاس تورکیلدسن ، ایویند هنریکسن ، کارولین بیرکلی گروودال و جیسوما سعیدی ندوره هستند.

فعالیت های داوطلبانه در فرهنگ و ورزش نروژ

به طور کلی فعالیت های داوطلبانه در فرهنگ و ورزش نروژ به چشم می‌ خورد و dugnad به کار داوطلبانه جمعی اشاره دارد و خیلیها به آن افتخار می ‌کنند و از بسیاری جهات کار داوطلبانه یک سنت قدیمی نروژی است ؛ واژه dugnad از dugnaðr نورس قدیم نشات می‌گیرد و مشخصهdugnad تلاش داوطلبانه‌ مشترک در یک فعالیت ، بدون پرداخت هزینه ، جهت کمک به اموری است که انجام آن به تنهایی می ‌تواند دشوار باشد.

با این حال ، کارهای داوطلبانه در کشور نروژ ، چیزی فراتر از تلاشهای انجام شده از طریق dugnad است و بسیاری از انجمنهای ورزشی و فرهنگی برای انجام کارهای داوطلبانه به والدین ، مادربزرگها ، پدربزرگها و سایر علاقمندان فعالیتهای زیادی انجام می دهند ، اما حتی اگر فعالیتهای فرهنگی و ورزشی تا حد زیادی به کارهای داوطلبانه بستگی داشته باشد ، رویدادهای فرهنگی در کشور نروژ به صورت رایگان نیستند و حتی ممکن است شامل هزینه ‌های بالاتری نیز شوند

در اغلب جشنواره‌ های بزرگ از جمله جشنواره Øya در اسلو ، جشنواره بین ‌المللی فیلم برگن (BIFF) وVinjerock در منطقه کوهستانی Rondane برای کار داوطلبانه پاداشی در نظر می ‌گیرند که به عنوان مثال می ‌توان به دسترسی رایگان به تمام بخشهای جشنواره اشاره کرد.

فعالیت های داوطلبانه در فرهنگ و ورزش نروژ ششمین ورزش محبوب در نروژ ، اسکی آلپاین است و تیم ملی اسکی آلپاین نروژ خیلی خیلی موفق عمل کرده است ؛ نروژ در رشته اسکی آلپاین ، 23 بار در بازی های المپیک حاضر شده که در نتیجه آن 11 مدال طلا ، 13 مدال نقره و 12 مدال برنز را از آن خود کرده است ؛ همچنین ، این کشور 45 بار در مسابقات قهرمانی جهان شرکت کرده و توانسته 23 مدال طلا ، 20 مدال نقره و 16 مدال برنز کسب کند. ورزش پر افتخار اسکی آلپاین ، اسکی باز معروف نروژی لاسه کیوس (Lasse Kjus) را به دنیا معرفی کرده است که توانسته دو بار در سال ‌های 1996 و 1999 قهرمان جام جهانی شود. بازیکنان معروف اسکی آلپاین نروژی شامل بیرگر رود ، بیورن داهلی ، فین کریستین جگ ، ماریت بیورگن ، زیگموند رود ، توربیورن فالکانگر ، آلف اندرسن ، آندرس هاوگن و کجتیل آندره آمودت می باشند.

هزینه های مربوط به باشگاه های ورزشی در نروژ

هزینه های مربوط به باشگاه های ورزشی در نروژ دغدغه کسانی است که این کشور را به عنوان مقصد مهاجرتی خود انتخاب کرده اند ؛ به طور کلی ، ورزش کردن و یا رفتن به باشگاه های ورزشی نروژ قطعاً گران است و هزینه یک باشگاه تناسب اندام در نروژ به صورت ماهانه برای 1 بزرگسال در حدود 414.43 کرون خواهد بود ؛ همچنین ، برای اجاره زمین تنیس (1 ساعت در آخر هفته) در حدود 300.30 کرون می بایست در نظر گرفت.

لذا در خصوص ورزش در نروژ می توان گفت که نروژ در بسیاری از رشته ‌های ورزشی توانسته ورزشکاران موفقی را پرورش دهد ؛ سونیا هنی اسکیت باز مشهور نروژ است ؛ هنی در بازیهای زمستانی موفق به کسب مدالهای طلا شده و اریک تایسه در چهار دوره مسابقات قهرمانی جهان در دو و میدانی شرکت کرده و نماینده نروژ در بازیهای المپیک تابستانی 2008 و 2012 بوده است ؛ همچنین اینگری کریستیانسن یکی از بهترین دوندگان زن در دهه 1980 است.

سوالات پر تکرار ورزش در نروژ

ورزش ملی نروژ اسکی کراس کانتری است ؛ هر چند که کراس کانتری ورزشی رسمی نیست ، اما به عنوان ورزش ملی نروژ به حساب می آید.

علیرغم اینکه نروژ در ورزشهای زمستانی حرفهای زیادی برای گفتن دارد ، فوتبال محبوبترین ورزش در نروژ است.

فوتبال
ورزش اسکی کراس کانتری یا اسکی صحرایی
ورزش بیالتون
ورزش زمستانی هاکی روی یخ
هندبال
اسکی آلپاین
ورزش دو و میدانی

هاکی روی یخ ، چهارمین ورزش محبوب در نروژ است ؛ تیم ملی هاکی روی یخ نروژ توانسته نتایج واقعا خوبی را در مسابقات قهرمانی متعدد کسب نماید ؛ علاوه بر این ، این رشته ورزشی در بین بچه ها و در مدارس از محبوبیت برخوردار است و مکان های زیادی با امکانات کافی برای این نوع ورزش در نروژ وجود دارد.

ورزش کردن و یا رفتن به باشگاه های ورزشی نروژ قطعاً گران است و هزینه یک باشگاه تناسب اندام در نروژ به صورت ماهانه برای 1 بزرگسال در حدود 414.43 کرون خواهد بود ؛ همچنین ، برای اجاره زمین تنیس (1 ساعت در آخر هفته) در حدود 300.30 کرون می بایست در نظر گرفت.

اگر می‌ خواهید ورزش در نروژ  را در کنار تحصیل یا کار در این کشور دنبال کنید ، می ‌توانید با مشاورین ما در شرکت مهاجرتی رجبی در دو شعبه تهران و شیراز تماس باشید ؛ در مقاله کار در نروژ  هم می توانید با شرایط کاری و قوانین بازارهای کار ، بازنشستگی ، بیمه و قرارداد های کاری آشنا شوید.

ورزش در نروژ را با شرایط ورزش در سایر کشورهای اروپایی مقایسه کنید ، شما به عنوان ورزشکار کدام کشور را انتخاب می کنید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post

یک تخفیف ویژه داریم! 
به مناسبت سال جدید میلادی!

تا آخر دی، می‌تونی با 30درصد تخفیف ، مشاوره تخصصی بگیری و 
با 10 الی 30 درصد تخفیف، قرارداد ببندی!

برای هماهنگی با شماره‌های زیر تماس بگیر:
021-91002525
071-91002525

منو
خانه