تاریخ کشور پرتغال از گذشته تا معاصر

تاریخ کشور پرتغال از گذشته تا معاصر در این مقاله توسط کادر مجرب شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت تا علاقمندان با تاریخ این کشور اروپایی آشنا شوند.

قطعا خواندن تاریخ کشورها علاوه بر افزایش اطلاعات ، بسیار جالب و شنیدنی است ؛ بخصوص برای افرادی که قصد زندگی در پرتغال را دارند ، دانستن تاریخ و فرهنگ مردمان پرتغال بسیار کمک کننده است ؛ اگر شما نیز به این کشور اروپایی علاقمند هستید ، پیشنهاد می کنیم مقاله مهاجرت به پرتغال را مطالعه فرمایید تا با انواع روش های قانونی مهاجرت به این کشور آشنا شوید.

پرتغال غربی ترین کشور اروپایی می باشد که فقط با کشور اسپانیا مرز مشترک دارد ؛ امروزه پرتغال جزو کشورهای توسعه یافته به شمار می رود و یکی از اعضای اتحادیه اروپا ، منطقه شنگن و سازمان ناتو است ؛ اما این کشور در طول تاریخ تلخی ها و بحران های زیادی را تجربه نموده است ؛ در ادامه با تاریخ کشور پرتغال از گذشته تا معاصر همراه شوید تا سفری تاریخی به این کشور داشته باشیم.

قدمت کشور پرتغال به 400 هزار سال قبل بر می گردد ؛ در ابتدا نام این کشور پروتوکال بود ؛ این نام به معنی بندرکال ها بود که از نام قوم سلتی ها ، ساکنان باستانی پرتغال گرفته شده است ؛ در حال حاضر نیز پورتوکاله یا پورتو یکی از کلانشهرهای پرتغال می باشد که همواره با شهر لیبسون پایتخت این کشور در رقابت است.

فهرست مطالب
تاریخ کشور پرتغال از گذشته تا معاصر

تاریخ کشور پرتغال در گذشته

تاریخ کشور پرتغال در گذشته چگونه بوده است؟ طبق آنچه از تاریخ کشور پرتغال از گذشته تا معاصر می دانیم ؛ پروتوکال نام سرزمینی کوچک در کنار رودخانه دوئرو بود که اولین ساکنان پرتغال یعنی اقوام سلتی گالاسی و لوسیتانی در آن زندگی می کردند ؛ در اوایل قرن هشتم ، مسلمانان مراکشی موفق شدند تا این سرزمین را تصرف کنند ؛ اما پس از مدتی رومیان ، مسلمانان را از این سرزمین بیرون کردند و آیین مسیحیت را جایگزین آیین های قبلی نمودند.

پس از آن ، ویریاتوس رهبر قوم لوسیتانی با ارتش خود به رومیان حمله کرد و با این کار خود توانست نظر دنیای متمدن آن زمان را جلب کند ؛ سرانجام آلفونسو هانریکوس یکی از سرداران پرتغالی توانست با استقلال خود در بخش جنوبی گالیسیا ، به پادشاه آن منطقه غلبه کند ؛ سپس آلفونسو هانریکوس ( آلفونسو اول ) نبردهای ملی را شروع کرد و در سال 1140 میلادی ، توانست به عنوان اولین پادشاه پرتغال سلطنش را آغاز کرده و دولت پرتغال را بنیانگذاری کند.

مدتی بعد جانشینان آفونسو اول توانستند لیسبون را از حاکمیت مسلمانان مراکشی خارج نموده ، استقلال و اداره کشور پرتغال را در سال ۱۱۴۷ میلادی به دست بگیرند ؛ آلفونسو اول در سال 1185میلادی در گذشت و پادشاهانی که پس از او به سلطنت رسیدند ، تمام تلاش خود را برای افزایش وحدت کشور کردند تا پرتغال را به سرزمینی مستحکم تبدیل نمایند ؛ در سال 1249 میلادی آفونسوی سوم مرزهای کشور پرتغال را تعیین کرد.

تاریخ کشور پرتغال در گذشته

تسلط اسپانیا به پرتغال

بر اساس مطالعات انجام شده بر روی تاریخ کشور پرتغال از گذشته تا معاصر ، در سال ۱۵۸۰، اختلافات داخلی و نزاع‌های قبیله‌ای در پرتغال بالا گرفت و سبب شد تا پادشاه اسپانیا به نام فیلیپ دوم بر کشور پرتغال غلبه نموده و پرتغال را تحت سلطه خود در آورد ؛ این سلطنت تا 60 سال طول کشید ، سرانجام در سال1640 میلادی ، پرتغالی ها اعلام استقلال کردند و اسپانیا از تسلط بر این کشور دست برداشت و عصر طلایی اکتشافات جغرافیایی پرتغال آغاز شد.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

کسب اطلاعات به روز در خصوص تمام جنبه های مهاجرت با راهنمایی کارشناسان مجرب رجبی.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

امپراطوری استعماری پرتغال

امپراطوری استعماری پرتغال  به چه معناست؟ پرتغالی ها با دریانوردی ، سرزمین های جدیدی را کشف و بر روی نقشه ثبت نمودند ؛ این کشفیات بنای امپراتوری مستعمراتی عظیم پرتغال را بنا نهاد ؛ شاهزاده هانری از مردانی بود که برای تبدیل پرتغال به یک قدرت بزرگ کمک کرد ؛ او با جمع آوری گروهی از بهترین دریانوردان و اخترشناسان توانست کشورهای زیادی را کشف کند و پرتغال را به کشوری ثروتمند و قدرتمند تبدیل نماید.

پرتغالی ها که تا قبل از قرن پانزدهم توانسته بودند خود را به جزایر قناری برسانند به کشفیات خود ادامه دادند ، بطوری که افرادی مانند واسکودوگاما و … اکتشافات خود را از برزیل تا هند و ژاپن گسترش دادند ؛ کشفیات پرتغالی ها بقدری گسترش یافت که پرتغال در قرون 16 و 17 میلادی به یک امپراتوری استعماری با یک قلمرو وسیع در آفریقا ، برزیل ، تیمور شرقی ، ماکائو و گوآ تبدیل شد ؛ پرتغالی ها برزیل را مستعمره خود کرده و قهوه ، شکر ، برنج و الماس برزیل را به کشور خود بردند.

امروزه پرتغال یکی از کشورهایی است که دارای آموزش‌های علمی با سطح کیفیتی بسیار بالا می باشد و متقاضیان زیادی از کشورهای مختلف جهان تمایل دارند تا در دانشگاه‌های معتبر پرتغال تحصیل کنند ؛ دانشگاه‌های پرتغال مورد تایید وزارت علوم ایران نیز می باشند ؛ اگر شما نیز قصد تحصیل در پرتغال را دارید ، کافی ست با وکلای مجرب هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی برای اخذ ویزای تحصیلی پرتغال مشورت نمایید.

امپراطوری استعماری پرتغال
نقش پرتغال در جنگ جهانی اول ​

Portugal / First World War

نقش پرتغال در جنگ جهانی اول

طبق مقالاتی که در مورد تاریخ کشور پرتغال از گذشته تا معاصر آمده است ؛ پرتغال در جنگ جهانی اول همراه با کشورهایی مانند بریتانیا ، روسیه ، فرانسه ، صربستان ، بلژیک ، ژاپن ، ایتالیا و… جز متفقین بود و از سال 1916 به این گروه پیوست ؛ از جمله نظامیان جنگ جهانی اول که اهل پرتغال بودند ، می توان به آمریکو توماس ، آرتور ایونس فراز ، مانوئل دی اولیویرا ، گومز دا کوستا ، خوزه ویسنته دی فریتاس ، رودریگو د کاسترو پریرا اشاره نمود.

نقش پرتغال در جنگ جهانی دوم

با شروع جنگ جهانی دوم ، بسیاری از کشورهای اروپایی مانند ایرلند ، سوئد ، اسپانیا ، سوئیس ، پرتغال و… اعلام بی طرفی و استقلال کردند ؛ البته این بی طرفی  با ارائه امتیازهای اقتصادی به کشورهای جنگ‌ طلب اتفاق افتاد ؛ اما نقش پرتغال در جنگ جهانی دوم  چه بود؟ قبل از شروع جنگ ، پرتغال به عنوان یک کشور خنثی تصور می کرد از جنگ در امان خواهد ماند و در نتیجه ، به فکر تسلیحات ، امکانات و نیروهای لازم برای دفاع از خود نیافتاد.

آنچه از تاریخ کشور پرتغال از گذشته تا معاصر بدست آمده است ، با گسترش جنگ کشورهایی مانند پرتغال ، اسپانیا ، سوئد و … توانایی حفاظت از خود در مقابل محاصره را نداشتند ؛ بنابراین برای حفظ استقلال خود دست به دامن کشورهای قدرتمند و متخاصم در این جنگ شدند ؛ برای تحقق این امر ، پرتغال مجبور شد منافع اقتصادی کافی مانند کالا و مواد اولیه ، نیروی کار و سرمایه را برای کشورهای متخاصم تهیه کند و تنها با تامین نیازهای اقتصادی کشورهای متخاصم توانست استقلال و بی طرفی خود را حفظ کند.

تاریخ پرتغال در قرن نوزدهم

قرن نوزدهم در اروپا همراه با آتش جنگ بود ؛ فرانسوی ها با شکست مردم پرتغال از مرزهای این کشور گذشته و وارد شهر لیسبون شدند ؛ پس از آن که فرانسوی‌ها کشور پرتغال را اشغال کردند ، پایتخت این کشور به برزیل تغییر یافت ؛ بی‌ثباتی و بحران سیاسی در سراسر پرتغال تا قرن نوزدهم ادامه داشت تا جایی که حکومت پرتغال بعد از آشوب های سیاسی ویرانگر در سال ۱۹۱۰ میلادی از حکومت دیکتاتوری به حکومت جمهوری تبدیل شد ؛ اما تاریخ پرتغال در قرن نوزدهم و عمر این حکومت چندان پایدار نبود.

بر اساس مطالعات انجام شده بر روی تاریخ کشور پرتغال از گذشته تا معاصر ، از سال 1910 تا 1932میلادی رقابت های شدید سیاسی و بی ثباتی اقتصادی ، اوضاع کشور پرتغال را به هم ریخت ؛ همزمان با این اوضاع ، در سال ۱۹۲۶یک نظامی و سیاستمدار پرتغالی مستبد به نام آنتونیو سالازار ، قدرت کشور پرتغال را در دست گرفت و دوباره یک حکومت دیکتاتوری را در کشور برقرار کرد.

در سال 1932سالازار به نخست وزیری پرتغال رسید ؛ سالازار به مدت 42 سال و تا سال 1968 نخست وزیری پرتغال را بر عهده داشت ؛ در دوران حکومت آنتونیو سالازار ، کشور پرتغال شاهد حکومتی اقتدارگرا بود و با وجود اینکه از ورود به جنگ جهانی دوم پرهیز کرد ، اما از اولین کشورهایی بود که در سال 1949 میلادی به عضویت سازمان ناتو در آمد ؛ حکومت سالازار در ابتدای دهه شصت میلادی با آشفتگی روبرو شد.

تاریخ پرتغال در قرن نوزدهم

جنبش نیروهای مسلح

طبق آنچه از تاریخ کشور پرتغال از گذشته تا معاصر می دانیم ؛ جنگجویی آنتونیو سالازار سبب آشفتگی و اعتصاب شد ؛ همچنین جنبش های استقلال طلبانه در مستعمرات آفریقایی کشور پرتغال آغاز شد و بخشی از نیروی کار و ثروت پرتغال از بین رفت ؛ این موضوع منجر به نارضایتی شد و بتدریج در بین نیروهای جوان مسلح یک جریان زیرزمینی با عنوان « جنبش نیروهای مسلح » ایجاد شد.

« جنبش نیروهای مسلح » در یک کودتای آرام و بدون خونریزی سبب سقوط حکومت سالازار شد و پس از آن ، نظام سیاسی فعلی پرتغال شکل گرفت ؛ حکومت دیکتاتوری سالازار توسط افسران شورشی جوان در شهر لیسبون به پایان رسید و در سال 1974 ژنرال اسپینولا به قدرت رسید ؛ مردم پرتغال از سقوط سالازار خوشحال شدند ، به همین دلیل از سربازان « جنبش نیروهای مسلح » با گل‌های میخک استقبال کردند و این انقلاب به انقلاب میخک یا انقلاب جمهوری مشهور شد.

پرتغال هرساله لیست مشاغل مورد نیاز خود را ارائه می دهد و بر اساس آن نیروی کار خارجی جذب خواهد کرد ؛ اگر شما نیز قصد کار در یک کشور اروپایی را دارید ، می‌توانید این لیست را بررسی کرده و شغل مورد نظر خود را پیدا کنید ؛ اگر شغل شما در میان این لیست باشد ، می توانید با کمک وکلای زبده و کاربلد رجبی برای کار در پرتغال اقدام کنید ؛ کار در این کشور مزایای بسیار زیادی دارد که در مقاله تنظیم شده به تمامی آنها پرداخته ایم.

دوران سقوط پرتغال​

دوران سقوط پرتغال

دوران سقوط پرتغال​ چه زمانی است؟ در تاریخ کشور پرتغال از گذشته تا معاصر آمده است ، دریانوردان پرتغالی کشورهای زیادی از جمله برزیل ، گینه بیسائو ، آفریقا ، هند و… را تصرف و کشف کردند ؛ اما در دهه ۱۹۶۰ میلادی ، بسیاری از کشورهای تحت سلطه پرتغال مانند کشور آفریقا ، به فکر استقلال افتادند و دریانوردان پرتغالی دیگر به راحتی قبل نتوانستند کشورهای آفریقایی را استعمار کنند ؛ پرتغال که تا آن زمان یکی از قدرت های استعمار به شمار می رفت و بخش‌های استعماری را از آن خود می دانست ، وارد جنگ با بسیاری از این مناطق شد ؛ سرانجام در سال ۱۹۷۴میلادی ، نظام دیکتاتوری و استعمارگر پرتغال سقوط کرد و یک سال بعد ، کشورهای تحت سلطه و استعمار پرتغال ، صاحب استقلال شدند ؛ آنچه از تمامی آن استعمارات برای کشور پرتغال برجای ماند ، به حدی است که امروزه دولت پرتغال به عنوان سومین کشور بزرگ مستعمراتی دنیا شناخته می شود.

مشاهیر کشور پرتغال  

طبق مقالاتی که در مورد تاریخ کشور پرتغال از گذشته تا معاصر آمده است ؛ پرتغال از اولین کشورهای استعماری است که زادگاه مشاهیر زیادی نیز بوده است ؛ این کشور افراد مشهور بسیاری را به دنیا معرفی کرد ؛ نام این کشور ابتدا با حکمرانان و جهانگردان مشهور بر سر زبان ها افتاد و سپس نام ادبا ،  اندیشمندان و نخبگان نیز در تاریخ پرتغال ماندگار شد ؛ در ادامه به معرفی برخی از مشاهیر کشور پرتغال می پردازیم.

تاریخ برخی دیگر از کشور های اروپایی را در مقالات زیر می خوانید ، اطلاعاتی جذاب و صحیح که حتما برایتان جالب است!

ژوزه ساراماگوی

ژوزه ساراماگوی یکی از بهترین نویسندگان تاریخ پرتغال است ؛ او در سال ۱۹۹۸میلادی ، جایزه نوبل ادبیات را در میان نویسنده‌های معروف آن دوران ، از آن خود کرد ؛ ساراماگو در خانواده‌ای کشاورز متولد شد و بدلیل فقر تحصیلاتش را نا تمام گذاشت و به شغل‌های مختلفی مانند آهنگری ، مکانیکی و کارگری مشغول شد ؛ اما پس از مدتی کار مترجمی و نویسندگی را در روزنامه ارگان حزب کمونیست پرتغال شروع کرد ؛ در سال ۱۹۸۲ ، ساراماگو با انتشار کتاب «بالتازار و بلموندا» و ترجمه آن به انگلیسی به اوج شهرت خود رسید.

اوزه بیو معروف به مروارید سیاه

طبق آنچه از تاریخ کشور پرتغال از گذشته تا معاصر می دانیم ؛ اوزه بیو ، ستاره سیاه پوست تیم ملی فوتبال پرتغال در دهه 60 میلادی بود که به عنوان ستاره جام‌جهانی سال 1966 لندن ، به جهانیان معرفی شد ؛ اوزه بیو اصالت آفریقایی داشت ، اما معروفیت او در تیم ملی پرتغال آنقدر زیاد است که هنوز هم از او به عنوان یکی از بهترین فوتبالیست‌های تاریخ یاد می‌کنند ؛ اوزه بیو در جام‌جهانی 1966 میلادی ، 9 گل به ثمر رساند و به عنوان اولین فوتبالیست ، توپ طلای اروپا را از آن خود کرد.

کریستیانو رونالدو

قطعا همه ما رونالدو را به عنوان آقای گل فوتبال جهان می شناسیم ؛ امروزه از کریستیانو رونالدو به عنوان یکی از بزرگ‌ترین بازیکنان تاریخ فوتبال یاد می کنند ؛ رونالدو در طول دوران بازی اش تاکنون برنده 5 توپ طلا ، 4 کفش طلای اروپا و ۳۲ جام شده است.

رونالدو هم اکنون با 115 گل زده ، رکورد بیشترین گل را از آن خود نموده است ؛ پیش از او ، این رکورد متعلق به علی دایی بود ؛ امروزه کریستیانو رونالدو یکی از مشهورترین و ثروتمندترین ورزشکاران دنیا محسوب می شود ؛ تاریخ کشور پرتغال از گذشته تا معاصر در پیچ اینستاگرام مجموعه رجبی نیز مورد بررسی قرار می گیرد ، بنابراین شما می توانید در شبکه مجازی ایسنتاگرام نیز ما را فالو کرده و از آخرین اخبار مهاجرتی در مورد کشورها باخبر شوید.

مشاهیر کشور پرتغال تاریخ تولد
ژوزه ساراماگوی 1922
اوزه بیو 1942
آنتونیو اگاس مونیس 1874
واسکو دو گاما 1469
کریستیانو رونالدو 1985

آنتونیو اگاس مونیس

در تاریخ کشور پرتغال از گذشته تا معاصر آمده است ، آنتونیو اگاس مونیس یکی از مشهورترین پزشکان و محققان کشور پرتغال و جهان است ؛ او متخصص عصب‌شناسی بود و با تحقیقات و پژوهش‌های مستمری که انجام می داد ، آنژیوگرافی مغزی را توسعه داده و دریچه‌های تازه‌ای را بروی علم پزشکی باز کرد ؛ مونیس یکی از بنیانگذاران جراحی روانی بود که در سال ۱۹۴۹، به خاطر توسعه یک نوع عمل جراحی به‌نام لوبوتومی برنده جایزه نوبل فیزیولوژی و پزشکی شد ؛ نام مونیس به عنوان نابغه پزشکی در تاریخ پرتغال ماندگار شد.

واسکو دو گاما

واسکودوگاما را یکی از موفق‌ترین دریانوردان و جهانگردان تاریخ پرتغال بود که موفق شد از مسیر دریا به اروپا و هند برود ؛ او اولین فردی بود که اروپا و آسیا را از طریق راه دریایی به هم پیوند داد ؛ البته این موضوع سرآغاز جنگ‌های بسیاری شد ؛ واسکو دو گاما در سال 1502 میلادی برای گرفتن انتقام از کشته شدن بازرگانان پرتغالی ، به کشور هند حمله کرد و بسیاری از مردم هند را قتل‌عام نمود ؛ او در سال ۱۵۲۴ میلادی به عنوان نایب‌السلطنه هند انتخاب شد.

تاریخ معاصر پرتغال

تاریخ معاصر پرتغال

از تاریخ معاصر پرتغال چه خبر؟ بر اساس مطالعات انجام شده بر روی تاریخ کشور پرتغال از گذشته تا معاصر ، در ۱۹۷۴میلادی در کشور پرتغال یک کودتای نظامی چپ گرا بوجود آمد ؛ رهبران این کودتا به مستعمرات آفریقایی استقلال دادند و تلاش کردند تا نظامی مارکسیستی را در کشور ایجاد کنند ؛ اما چپگراها خیلی دوام نیاوردند ، زیرا در انتخابات سال ۱۹۷۶، به چپ گراها رای منفی داده شد و کشور پرتغال از حکومت دیکتاتوری به دموکراسی تغییر یافت.

با استقرار دولت غیرنظامی پرتغال در سال 1986و عضویت در جامعه اروپا ، کشور پرتغال سعی نمود تا اتحاد نزدیکتری با سایر ملل اروپایی پیدا کند ؛ البته پرتغال در آن زمان تقریبا تمامی مستعمرات خود را از دست داده بود و اقتصاد این کشور بشدت ضربه خورده و دچار بحران شدیدی شده بود ؛ این بحران اقتصادی بقدری بود که دولت پرتغال مجبور شد از صندوق بین المللی پول و اتحادیه اروپا کمک های مالی دریافت کند.

پس از دریافت این کمک دولت پرتغال مجبور به اجرای طرح ریاضت اقتصادی شد ؛ اجرای این طرح سبب افزایش مالیات شد و اعتراض عمومی مردم را بدنبال شد ؛ البته اقتصاد کشور پرتغال در سال ۲۰۱۰ میلادی ۰.۹ درصد رشد داشت و در سال ۲۰۱۴ ، دولت پرتغال به همه اعلام نمود که از بحران اقتصادی خارج شده است ؛ در سال ۲۰۱۵ میلادی ، دولت میانه‌ رویی بر سر کار آمد که بهبود شرایط اقتصادی را به مردم وعده داد.

دولت کشور پرتغال

هم اکنون شیوه حکومتی کشور پرتغال ، دموکراسی پارلمانی و جمهوری است ؛ نخست وزیر کشور پرتغال ، آنتونیو کوشتا است که در سال ۲۰۱۵ با ائتلاف احزاب چپگرا موفق به تشکیل دولت شد ؛ رئیس‌جمهور کنونی پرتغال نیز مارسلو ربلو ده سوزا می باشد که در سال ۲۰۱۶ انتخاب گردید.

سوالات پر تکرارتاریخ کشور پرتغال از گذشته تا معاصر

هم اکنون شیوه حکومتی کشور پرتغال ، دموکراسی پارلمانی و جمهوری است ؛ نخست وزیر کشور پرتغال ، آنتونیو کوشتا است که در سال ۲۰۱۵ با ائتلاف احزاب چپگرا موفق به تشکیل دولت شد ؛ رئیس‌جمهور کنونی پرتغال نیز مارسلو ربلو ده سوزا می باشد که در سال ۲۰۱۶ انتخاب گردید.

قدمت کشور پرتغال به 400 هزار سال قبل بر می گردد ؛ در ابتدا نام این کشور پروتوکال بود ؛ این نام به معنی بندرکال ها بود که از نام قوم سلتی ها ، ساکنان باستانی پرتغال گرفته شده است ؛ در حال حاضر نیز پورتوکاله یا پورتو یکی از کلانشهرهای پرتغال می باشد که همواره با شهر لیبسون پایتخت این کشور در رقابت است

پرتغال در جنگ جهانی اول همراه با کشورهایی مانند بریتانیا ، روسیه ، فرانسه ، صربستان ، بلژیک ، ژاپن ، ایتالیا و… جز متفقین بود و از سال 1916 به این گروه پیوست.

با شروع جنگ جهانی دوم ، بسیاری از کشورهای اروپایی مانند ایرلند ، سوئد ، اسپانیا ، سوئیس ، پرتغال و… اعلام بی طرفی و استقلال کردند ؛ البته این بی طرفی  با ارائه امتیازهای اقتصادی به کشورهای جنگ‌ طلب اتفاق افتاد ؛ قبل از شروع جنگ ، پرتغال به عنوان یک کشور خنثی تصور می کرد از جنگ در امان خواهد ماند و در نتیجه ، به فکر تسلیحات ، امکانات و نیروهای لازم برای دفاع از خود نیافتاد.

قرن نوزدهم در اروپا همراه با آتش جنگ بود ؛ فرانسوی ها با شکست مردم پرتغال از مرزهای این کشور گذشته و وارد شهر لیسبون شدند ؛ پس از آن که فرانسوی‌ها کشور پرتغال را اشغال کردند ، پایتخت این کشور به برزیل تغییر یافت.

در این مقاله به تاریخ کشور پرتغال از گذشته تا معاصر پرداختیم ؛ کارشناسان موسسه مهاجرتی رجبی تمام تلاش شان این است تا بهترین و بروزترین خدمات را در اختیار مخاطبان خود قرار دهند ؛ از آنجا که با هر هدفی به پرتغال بروید نیاز است کار کنید و هزینه های زندگی خود را بپردازید ، توصیه می کنیم مقاله کار در پرتغال را نیز بخوانید تا با مشاغل مورد نیاز و قوانین کاری این کشور هم آشنا شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (1 امتیاز)

یک تخفیف ویژه داریم! 
به مناسبت سال جدید میلادی!

تا آخر دی، می‌تونی با 30درصد تخفیف ، مشاوره تخصصی بگیری و 
با 10 الی 30 درصد تخفیف، قرارداد ببندی!

برای هماهنگی با شماره‌های زیر تماس بگیر:
021-91002525
071-91002525

منو
خانه