مهاجرت ورزشی به روسیه

روسیه، همواره به عنوان مقصدی جذاب برای مهاجرت ورزشکاران از سراسر جهان، از جمله ایران، مطرح بوده است. در این مقاله، به بررسی ورزش های مختلف برای مهاجرت ورزشی به روسیه میپردازیم؛ روسیه، پهناورترین کشور جهان، با سابقه‌ای درخشان در ورزش شناخته می شود، اگر شما هم ورزشکار حرفه ای هستید، در این مقاله با ما همراه باشید.

مهاجرت ورزشی به روسیه

مشاور مهاجرتی

محبوب ترین ورزش در روسیه ، با فاصله زیاد ، فوتبال است ، مانند بسیاری از کشورهای دیگر ، فوتبال ورزش شماره یک است ، همه از مردان گرفته تا زنان و کودکان عاشق بازی و تماشای بازی هستند.

محبوب ترین ورزش روسیه بعد از فوتبال ، هاکی روی یخ است ، در حالی که باندی ورزش ملی روسیه است ، نسخه جدیدتر آن ، هاکی روی یخ ، بدون شک محبوبیت بیشتری دارد، این ورزش برای مهاجرت ورزشی به روسیه پیشنهاد می شود.

روسیه مانند بسیاری از ورزش های دیگر در بسکتبال بسیار موفق است ، تیم ملی بسکتبال عناوین بین المللی زیادی از جمله 2 مدال طلا در بازی های المپیک (1972 و 1988) و همچنین 3 عنوان جام جهانی (1967، 1974 و 1982) کسب کرده است.

این کشور خانه بسیاری از قهرمانان جهان ، اسطوره های این ورزش و سایر قهرمانان المپیک مانند الکساندر پووتکین و نیکولای والوف است ، به طور سنتی ، بوکس در روسیه بدون دستکش بود ، قدمت این ورزش به قرن سیزدهم برمی گردد و معروف ترین منطقه برای بوکس سنتی تولا در شمال کشور است.

یکی از ورزشکاران مشهور روسی ، یلنا ایسینبایوا است که تا حد زیادی به عنوان بهترین ورزشکار زن در تمام دوران شناخته می شود ، او 2 مدال طلا در بازی های المپیک و 3 مدال طلا در مسابقات جهانی کسب کرد ، او مانند بسیاری از روس‌های دیگر به دلیل دوپینگ دولتی از المپیک محروم شد.

مردم روسیه، عاشق ورزش کردن هستند؛ در این کشور می توانید ورزش های مختلف را امتحان کنید ، به گفته وزارت ورزش روسیه ، بیش از 50 میلیون روس در فعالیت های ورزشی شرکت می کنند ، این رقم قابل توجهی است!

روسیه به عنوان یکی از موفق ترین کشورهای جهان ، ورزش های متنوعی را ارائه می دهد که می تواند مورد توجه علاقه مندان مهاجرت ورزشی به روسیه باشد.

در این مقاله تمامی آنچه در مورد مهاجرت ورزشی به روسیه لازم است بدانید را در اختیار شما قرار می دهیم ، همچنین اگر به روسیه علاقمند هستید می توانید دیگر مقاله مهاجرت به روسیه را بخوانید تا با تمام شیوه های مهاجرت به این کشور آشنا شوید.

فهرست مطالب

10 ورزش محبوب در روسیه

روسیه با دارا بودن امکانات ورزشی پیشرفته و سطح بالای رقابت در رشته‌های مختلف ورزشی، فرصتی عالی برای ورزشکاران جهت ارتقای سطح مهارت و تجربه خود فراهم می‌کند.

 دولت روسیه و فدراسیون‌های ورزشی این کشور، حمایت‌های مالی قابل توجهی از ورزشکاران، اعم از بومی و مهاجر، به عمل می‌آورند. این حمایت‌ها شامل بورسیه‌های تحصیلی، کمک‌هزینه‌های ورزشی، و پاداش برای کسب مدال و افتخارات ورزشی می‌شود.

در روسیه ورزش های مختلفی انجام می شود اما اکنون قصد داریم 10 ورزش محبوب در روسیه را بررسی کنیم ، این ده ورزش مهم ترین ورزش ها در روسیه هستند و طرفداران بسیار زیادی هم دارند و به تبع برای مهاجرت ورزشی به روسیه هم مورد توجه قرار می گیرند.

رتبه ورزش رتبه ورزش
1 فوتبال 2 هاکی روی یخ
3 هندبال 4 بسکتبال
5 فوتسال 6 بوکس
7 مسابقه اتومبیل رانی 8 والیبال
9 دو و میدانی 10 تنیس

مهاجرت ورزشی به روسیه از طریق فوتبال

محبوب ترین ورزش در روسیه ، با فاصله زیاد ، فوتبال است ، مانند بسیاری از کشورهای دیگر ، فوتبال ورزش شماره یک است ، همه از مردان گرفته تا زنان و کودکان عاشق بازی و تماشای بازی هستند و هم لیگ ملی وجود دارد و هم تیم ملی ؛ لیگ برتر روسیه ، با وجود اینکه استعدادهای خارجی در آن حضور دارند ، قطعاً شهرت زیادی ندارند.

روسیه میزبان جام جهانی فوتبال 2018 بود و این کشور بهترین عملکرد خود را داشت و برای اولین بار در چند دهه اخیر به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت.

فوتبال ساحلی نیز از اواخر دهه 1990 در روسیه در حال افزایش است.

بازیکنان مشهور فوتبال روسیه: آرشاوین ، لو یاچین ، آکینفیف ، یوری ژیرکوف ، رومن چیروکوف ، آرتیوم ژیوبا ، فدور اسمولوف ، رومن پاولیوچنکو ، آلن دزاگویف ، سرگی ایگناچویچ ، دیمیتری توربینسکی می باشند.

وقتی صحبت از حمایت از تیم ملی ورزش در روسیه می شود ، زنان نیز به جمع می پیوندند ؛ روس ها با ورزش کردن در تیم خود و بزرگ کردن آن در جام جهانی 2018 تاریخ ساز شدند.

امروزه با توجه به جریانات جنگ روسیه و اوکراین فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) و اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) طی بیانیه ای روسیه را از تمامی تورنمنت‌ های مربوط به فوتبال کنار گذاشتد.

ورزش پرطرفدار فوتبال در روسیه
منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

ورزشکار حرفه ای هستید؟ روسیه از مهاجرت ورزشی حمایت می کند؛ با ما در تماس باشید و اطلاعات به روز کسب کنید.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

مشاوره تلفنی مهاجرت ورزشی به روسیه

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

هاکی ورزش زمستانی در روسیه

محبوب ترین ورزش روسیه بعد از فوتبال ، هاکی روی یخ است ، در حالی که باندی ورزش ملی روسیه است ، نسخه جدیدتر آن ، هاکی روی یخ ، بدون شک محبوبیت بیشتری دارد ، لیگ ملی ، لیگ هاکی کنتیننتال، به طور گسترده ای دومین لیگ برتر جهان ، درست بعد از NHL آمریکای شمالی ، در نظر گرفته می شود ، این لیگ بیشتر از تیم های روسی تشکیل شده است ، اما کشورهای دیگر نیز در آن شرکت می کنن د، هرچند که تا کنون فقط روس ها قهرمان شده اند.

برای تیم ملی نیز با کسب 5 قهرمانی در مسابقات جهانی از سال 1993 تا 2014 بسیار موفق است.

تعداد بازیکنان مجاز هاکی روی یخ در روسیه: 100701

در روسیه ، هاکی روی یخ بسیار بیشتر از هاکی روی یخ است ، روس ها و ورزشکاران این ورزش را مهم ترین ورزش خود می دانند و نمی توانند در هیچ مسابقه ای شکست بخورند ، پیروزی در این ورزش همیشه با اعتبار ملت همراه بوده است.

بازیکنان مشهور هاکی روی یخ روسیه الکساندر اوتچکین ، ایگور لاریونوف ، سرگئی فدوروف ، ویاچسلاو فتیسوف ، پاول بوره ، اوگنی مالکین ، پاول داتسیوک ، الکساندر موگیلینی می باشند.

هاکی ورزش زمستانی در روسیه
هندبال ورزش پرطرفدار در بین روس ها

هندبال ورزش پرطرفدار در بین روس ها

سومین ورزش پرطرفدار برای مهاجرت ورزشی به روسیه، هندبال است ، هیئت حاکمه هندبال در روسیه فدراسیون هندبال روسیه است که در سال 1989 تأسیس شد ، این فدراسیون عمدتاً بر سوپر لیگ هندبال روسیه که بهترین لیگ این کشور است ، حکومت می کند.

این ورزش دارای 13 تیم است و از سال 1993 در هندبال حضور دارد ، در هندبال ، قهرمانان بی چون و چرای تاریخی چخوفسکی مدودی هستند که مجموعاً 20 عنوان قهرمانی را کسب کردند.

تیم ملی هندبال 1 مدال طلا و 1 برنز بازی های المپیک را کسب کرد.

بازیکنان مشهور هندبال روسیه آندری لاوروف ، واسیلی کودینوف ، سرگئی پوگورلوف ، ادوارد کوکشاروف ، دنیس کریووشلیکوف ، تیمور دیبیروف ، اوکسانا رومنسکایا ، لیودمیلا پستنووا می باشند.

اگر در هندبال حرفه ای هستند مهاجرت ورزشی به روسیه را بررسی کنید، در نظر داشته باشید که متقاضیان مهاجرت ورزشی باید از سلامتی جسمانی و تناسب اندام مناسب برخوردار باشند.

بسکتبال در روسیه

بدیهی است که اولین شرط برای مهاجرت ورزشی به روسیه، داشتن مهارت و سابقه ورزشی در رشته‌ای خاص است. این سابقه می‌تواند شامل مدال‌ها و مقام‌های ورزشی در سطوح مختلف، عضویت در تیم‌های ملی یا باشگاهی، و یا مربیگری و داوری در رشته ورزشی مورد نظر باشد.

چهارمین ورزش پرطرفدار در روسیه بسکتبال است؛ این ورزش هم برای مهاجرت ورزشی به روسیه بسیار مناسب بوده و طرفداران بسیاری دارد، روسیه مانند بسیاری از ورزش های دیگر در بسکتبال بسیار موفق است.

تیم ملی بسکتبال عناوین بین المللی زیادی از جمله 2 مدال طلا در بازی های المپیک (1972 و 1988) و همچنین 3 عنوان جام جهانی (1967، 1974 و 1982) کسب کرده است.

 وقتی صحبت از باشگاه ها می شود ، بازیکنان با استعداد زیادی از روسیه آمده اند ، مانند تیموفی موزگوف قهرمان NBA در سال 2016 ؛ بهترین باشگاه این کشور پی بی سی زسکا مسکو است که دومین تیم موفق تاریخ باشگاه های اروپایی نیز هست!

بسکتبالیست های معروف روسیه آندری کریلنکو ، الکسی شوید ، تیموفی موزگوف ، ساشا کاون ، سرگی مونیا ، سرگی بازرویچ ، ویکتور خریاپا ، پاول پودکولزین ، کلی مک کارتی می باشند.

بسکتبال در روسیه
ورزش فوتسال در روسیه

ورزش فوتسال در روسیه

پنجمین ورزش پرطرفدار در روسیه فوتسال است ، فوتبال در روسیه آنقدر مورد استقبال قرار می گیرد که حتی نوع داخل سالن آن ، فوتسال ، در بین 5 ورزش محبوب این کشور قرار دارد.

فوتسال در روسیه فرصت‌های مناسبی را برای مهاجرت ورزشکاران بین المللی فراهم می‌کند. لیگ برتر فوتسال روسیه به طور مرتب از بازیکنان خارجی، و به خصوص از کشورهای آمریکای جنوبی و اروپای شرقی، جذب می‌کند و البته مهاجرت ورزشی به روسیه از طریق این رشته هم توسط دولت حمایت می شود.

یک لیگ ملی به نام سوپر لیگ فوتسال روسیه وجود دارد که 9 تیم در آن حضور دارند و از لحاظ تاریخی عمدتاً تحت سلطه دینامو مسکو بوده است ، حتی اگر تیم‌های جدیدی در چند سال گذشته رشد کرده‌اند.

تیم ملی فوتسال با کسب رتبه چهارم جهانی و قهرمانی در جام جهانی 1999 بسیار موفق است.

بازیکنان مشهور فوتسال روسیه کنستانتین ارمنکو ، الکساندر وریژنیکوف ، آرکادی بلی ، تمور الکبروف ، سرگئی زویف ، پاول استپانوف ، ولادیسلاو شایاخمتوف ، پولا می باشند.

مهاجرت ورزشی بوکس

محبوب ترین ورزش در روسیه بعد از فوتسال بوکس است ، ورزش های رزمی در سراسر جهان، روز به روز محبوب تر می شوند اما روسیه همیشه یکی از بهترین کشورها در مورد بوکس بوده است ، این کشور خانه بسیاری از قهرمانان جهان ، اسطوره های این ورزش و سایر قهرمانان المپیک مانند الکساندر پووتکین و نیکولای والوف است.

به طور سنتی ، بوکس در روسیه بدون دستکش بود ، قدمت این ورزش به قرن سیزدهم برمی گردد و معروف ترین منطقه برای بوکس سنتی تولا در شمال کشور است.

بوکس سابقه‌ای دیرینه در روسیه دارد و بوکسورهای روسی در طول تاریخ افتخارات زیادی کسب کرده‌اند. از جمله این افتخارات می‌توان به 32 مدال طلا در المپیک، 10 مدال طلا در مسابقات جهانی و 8 مدال طلا در مسابقات قهرمانی اروپا اشاره کرد. هم اکنون بوکس، یکی از ورزش های منتخب ورزشکاران حرفه ای برای مهاجرت ورزشی به روسیه است.

بازیکنان مشهور بوکس روسیه نیکولای والوف ، الکساندر پووتکین ، کوستیا تزیو ، آرتور بتربیف ، ماتوی کوروبوف ، سرگئی کووالف ، سلطان ابراگیموف ، راخیم چاخکیف می باشند.

مهاجرت ورزشی بوکس
مسابقات اتومبیل رانی

مسابقات اتومبیل رانی

هفتمین ورزش در روسیه مسابقات اتومبیل رانی است ، موتور اسپرت در روسیه بسیار محبوب است و اولین راننده فرمول یک در این کشور ویتالی پتروف است ، او در سال 2010 وارد این ورزش شد و 3 فصل رانندگی کرد ، بهترین نتیجه او کسب مقام سوم در گرندپری استرالیا 2011 بود ، پس از او ، دانیل کویت اولین بازی خود را در سال 2014 انجام داد و در گرندپری مجارستان در سال 2015 به مقام دوم رسید.

موتوراسپرت در روسیه از آینده‌ای روشن برخوردار است. با وجود محبوبیت این ورزش، هنوز هم پتانسیل‌های زیادی برای رشد و توسعه آن وجود دارد. شما هم اگر به مهاجرت ورزشی به روسیه علاقه مندید و دستی بر اتومبیل رانی دارید، با ما در تماس باشید.

سایر ورزش های اتومبیل رانی مانند رالی کراس نیز در این کشور وجود دارد.

بازیکنان مشهور اتومبیل رانی روسیه دانیل کویت ، ویتالی پتروف ، سرگئی سیروتکین ، اوگنی نوویکوف ، میخائیل آلشین می باشند.

والیبال روسیه

هشتمین ورزش محبوب روسیه والیبال است ، وقتی صحبت از صحنه بین‌المللی می‌شود ، تیم ملی والیبال زنان روسیه قطعاً یکی از قوی‌ترین تیم‌های روی کره زمین است:

 این تیم در رده‌بندی جهانی FIVB در رده پنجم قرار دارد و در طول دهه‌ها مدال‌های طلا ، نقره و برنز زیادی کسب کرده است.

تیم مردان نوجوانان نیز استثنایی است و در رتبه اول جهان قرار دارد ، اخیراً روسیه نیز یک تیم ملی زنان در والیبال ساحلی را معرفی کرد ، در جام قاره ای والیبال ساحلی 2018-2020 شرکت کرد.

بازیکنان مشهور والیبال روسیه ایکاترینا گامووا ، ماکسیم میخائیلوف ، ویاچسلاو زایتسف ، یوری برژکو ، ناتالیا گونتچارووا ، سرگئی گرانکین ، نیکولای آپالیکوف ، الکساندر ولکوف می باشند.

در بین ورزش های توپی، والیبال ارزش بسیار زیادی برای مهاجرت دارد، افراد حرفه ای در این رشته می توانند امید زیادی برای مهاجرت ورزشی به روسیه از طریق ورزش والیبال داشته باشند.

والیبال روسیه

دو و میدانی در کشور روسیه

روسیه همیشه در بسیاری از رشته های دو و میدانی ، به ویژه پرش ارتفاع ، پرش با میله ، پرش طول ، دو و میدانی دو و میدانی و با مانع ، قوی بوده است.

یکی از ورزشکاران مشهور روسی ، یلنا ایسینبایوا است که تا حد زیادی به عنوان بهترین ورزشکار زن در تمام دوران شناخته می شود ، او 2 مدال طلا در بازی های المپیک و 3 مدال طلا در مسابقات جهانی کسب کرد ، او مانند بسیاری از روس‌های دیگر به دلیل دوپینگ دولتی از المپیک محروم شد.

بازیکنان مشهور دو و میدانی روسیه یلنا ایسینبایوا ، سرگئی شوبنکوف ، ایوان اوخوف ، آنا چیچروا ، تاتیانا لیسنکو ، یولیا گوشچینا ، الکساندر منکوف ، ماریا لاسیتسکنه می باشند.

تنیس در روسیه

تنیس در روسیه

دهمین ورزش پرطرفدار در روسیه تنیس است ، به طور کلی ، از اواخر دوران اتحاد جماهیر شوروی ، محبوبیت تنیس افزایش یافته است و ورزشکاران موفق بیشتری از این کشور سرچشمه می گیرند.

علاقه به تنیس در روسیه در سال‌های اخیر به طور قابل توجهی افزایش یافته است. این موضوع به دلیل موفقیت‌های تنیس‌بازان روسی در سطح بین‌المللی، افزایش امکانات و تجهیزات و همچنین توجه بیشتر رسانه‌ها به این رشته ورزشی است. بنابراین مهاجرت ورزشی به روسیه در این رشته هم گسترش چشمگیری یافته است و شما هم می توانید از این فرصت بهره ببرید.

اگر کمی در مورد تنیس بدانید ، در مورد ماریا شاراپووا نیز می دانید ، او قبلاً موفق‌ترین ورزشکار تنیس روسیه و همچنین پردرآمدترین ورزشکار زن بود ، در حالی که او در 26 فوریه 2020 بازنشسته شد ، میراث او برای همیشه به یادگار خواهد ماند و او همیشه یکی از برترین های تاریخ محسوب می شود.

تنیس بازان مشهور روسیه ورا زووناروا ، مارات سافین ، ماریا شاراپووا ، سوتلانا کوزنتسوا ، آنا کورنیکووا ، ایوگونی کافلنیکوف ، النا دمنتیوا ، آناستازیا میسکینا می باشند.

6 ورزشکار مشهور روسیه

وقتی به مهاجرت ورزشی به روسیه فکر می کنیم موارد بسیاری را باید مد نظر قرار دهیم؛ ممنوعیت دوپینگی که در سال 2017 در این کشور اعمال شد، یکی از این موارد است.

این کار توسط IAAF انجام شد زیرا این کشور متهم بود که به اندازه کافی برای کاهش موارد دوپینگ انجام نداده است ، این ممنوعیت چهار سال است.

این ممنوعیت لکه ننگی بر این ملت بزرگ گذاشت ، ورزشکاران روسی که به آنها منشور بهداشتی داده شده بود مجبور شدند از پرچم های بی طرف استفاده کنند و حتی سرود ملی پخش نشد.

اگرچه این ممنوعیت ممکن است اعتبار کشور را در ورزش خدشه دار کرده باشد،  برخی از ورزشکاران و زنان بزرگ در ورزش سرآمد بوده اند.

در ادامه بررسی موضوع مهاجرت ورزشی به روسیه، 6 ورزشکار معروف این کشور را بشناسید.

6 ورزشکار مشهور روسیه

ماریا شاراپووا

اولین نفر در این لیست ماریا شاراپووا یک تنیسور سرشناس است ؛ او در سال 2005 در 18 سالگی به مقام اول جهان رسید.

او اولین بازیکن زن روسی بود که در صدر رده بندی تک نفره قرار گرفت ، او برای پنجمین بار در سال 2012 این مقام را بر عهده گرفت.

شاراپووا پنج عنوان قهرمانی گرند اسلم را به دست آورده است که دو مورد از آنها در اوپن فرانسه ، یکی در اوپن استرالیا ، دیگری در ویمبلدون و یک قهرمانی نهایی در اوپن آمریکا بوده است ،او در مجموع 36 عنوان و سه عنوان دوگانه به دست آورد ، شاراپووا به غیر از بازی تنیس ، به عنوان مدل نیز فعالیت می کند ؛ او در مسائل مربوط به لباس شنا مدلینگ بوده و همچنین چهره بسیاری از خانه های مد بوده است ؛ او همچنین در چندین آگهی تبلیغاتی با بهترین شرکت های ورزشی مانند; نایک ، پرینس و کانن.

در سال 2007 شاراپووا به عنوان سفیر حسن نیت برنامه توسعه سازمان ملل برای برنامه بازیابی و توسعه چرنوبیل انتخاب شد ، او همچنین در میان 30 زن برتر تنیس اسطوره قرار گرفت ، شاراپووا به دلیل رد شدن در تست مواد مخدر از سازمان جهانی ضد دوپینگ به مدت دو سال از بازی تنیس محروم شد  ،پس از اینکه متوجه شد او ماده ممنوعه ناشناخته را طبق توصیه پزشک مصرف کرده است ، به 15 ماه کاهش یافت ، او در آوریل 2017 در جایزه بزرگ تنیس پورشه به زمین تنیس بازگشت.

ماریا شاراپووا

خبیب نورماگومدوف

خبیب یک کشتی گیر سرشناس روسی است که در دوران رزمی خود هرگز یک راند شکست نداده است ، او کشتی را از سنین پایین آغاز کرد که در میان جامعه او در داغستان رایج بود.

پدرش در 8 سالگی مربی او شد ، پدر خبیب نیز یک کشتی گیر ممتاز بود که در ارتش خدمت کرد و در جودو و سامبو آموزش دید ، مضحک ترین تمرین خبیب زمانی است که او با یک خرس کشتی گرفت ، زمانی که او تنها 9 سال داشت.

پس از نقل مکان خانواده اش از داغستان در سال 2001 ، او تمرینات خود را تا 12 سالگی ادامه داد و پس از 15 سالگی به جودو روی آورد ، هنگامی که 17 ساله شد ، خبیب در سامبوی رزمی که هنوز توسط پدرش آموزش دیده بود ، آموزش دید ، پدر او همچنین مربی ارشد تیم ملی سامبوی رزمی در داغستان است و چندین ورزشکار سامبو را در ماخاچکالا روسیه آموزش می دهد.

او با نام های مطرحی مانند کانر مک گرگور مبارزه کرده است ، در سال 2018، این دو در لاس وگاس با هم درگیر شدند ، او پس از دور چهارم از طریق ارسال برنده ظاهر شد ، خبیب به غیر از اینکه یک کشتی گیر عالی است ، چند زبانه است ، او به زبان های آواری ، روسی ، انگلیسی ، ترکی و عربی صحبت می کند.

خبیب نورماگومدوف

الکساندر اووچکین

الکساندر اووچکین یکی دیگر از ورزشکاران مشهور روسی است ، او یکی از بهترین بازیکنان هاکی روی یخ در جهان است.

اسکندر از خانواده ای ورزشکار می آید ، مادر او دو بار در سال های 1976 و 1980 در حالی که برای تیم ملی بسکتبال زنان شوروی بازی می کرد ، مدال طلای المپیک را به دست آورد ، پدرش از طرف دیگر فوتبال حرفه ای بازی می کرد ، مهارت ها و تجربه او در زمین اسکیت به عنوان عالی بودن به خصوص در اسکیت ، اتمام شدید و یک شوت خوب با اراده قوی برای پیروزی شناخته شده است.

او سه بار برنده جایزه هارت مموریال تروفی شده است ، در سال های 2008 ، 2009 و 2013 ، آنها به عنوان با ارزش ترین بازیکن لیگ ملی هاکی به او اعطا شدند ، در سال 2018 او واشنگتن کپیتالز را برای اولین قهرمانی جام استنلی رهبری کرد.

بهترین تجربه شخصی او زمانی بود که جایزه موریس راکت ریچارد را در فصل 2007-2008 برد ، او در مجموع 65 گل به ثمر رسانده بود و تیمش را به ارمغان آورده بود ، او همچنین با کسب 112 امتیاز جام آرت راس را به دست آورد ، اسکندر چندین عنوان و جام به نام خود دارد.

الکساندر اووچکین

سوتلانا خورکینا

سوتلانا خورکینا یک ژیمناست هنری بازنشسته روسی است ، او در چندین مسابقه شرکت کرده و نماینده کشورش نیز بوده است ، او در بازی های المپیک تابستانی 1999، 2000 ، 2004 حضور داشته است ، او 7 مدال المپیک و 20 مدال قهرمانی جهان را کسب کرده است.

گفته می شود که او یکی از موفق ترین ژیمناست های زن تمام دوران است ، سوتلانا ثابت کرده است که ژیمناستیک فوق العاده ای است که در کل مدال کسب کرده است.

سوتلانا همچنین جزو اولین ورزشکارانی است که سه عنوان قهرمانی را در مسابقات جهانی کسب کرده است ، او تنها دومین زن ژیمناستیک هنری بود که موفق به کسب سه عنوان قهرمانی اروپا شد ، پس از بازنشستگی در سال 2005 ، او به عنوان نایب رئیس فدراسیون ژیمناستیک هنری روسیه منصوب شد.

او همچنین مفسر ورزشی در مسابقات ژیمناستیک المپیک پکن برای ایستگاه تلویزیونی روسیه NTV بوده است ، وی همچنین سفیر المپیک زمستانی 2014 در سوچی روسیه بوده است ، عضو حزب سیاسی روسیه متحد است ، از سال 2007 تا 2013 به عنوان معاون دومای دولتی روسیه انتخاب شده و کتابی با عنوان “پاشنه بلند” منتشر کرده است.

سوتلانا خورکینا

آدلینا سوتنیکوا

آدلینا سوتنیکوا ، اولین ورزشکار زن روس بود که مدال طلای اسکیت بازی را به دست آورد ، او اما پس از مدت ها دوری از بازی به دلیل مصدومیت اعلام کرد که در 23 سالگی به کار خود پایان می دهد ، او در ژوئیه 1996 به دنیا آمد و در 4 سالگی به اسکیت علاقه نشان داد ، زمانی که با والدینش به یک پیست یخ در نزدیکی زادگاهش می رفت.

اولین عملکرد حرفه ای او در سال 2009 بود که در سطح بزرگسالان مسابقه داد و در 12 سالگی مدال طلا را به دست آورد ، وقتی 17 ساله بود ، قهرمان و رکورددار یونا کیم از کره جنوبی را شکست داد ، او مدال طلای المپیک زمستانی سوچی را به دست آورد.

با این حال گفته شد که این برد بحث برانگیز بود ، اسکیت بازان و مفسران همکار او پیروزی او را زیر سوال بردند و گفتند که تخصص فنی کیم بسیار بهتر است و هیچ خطایی مرتکب نشده است ، آدلینا پس از ایرینا اسلوتسکایا سومین ورزشکار زن روسی بود که در اسکیت تک مدال المپیک به دست آورد.

آدلینا حرفه ای امیدوارکننده در اسکیت بازی داشت ، اما مصدومیت های مداوم باعث شد که از عنوان خود دفاع نکند و از این رو تصمیم گرفت که زودتر بازنشسته شود.

آدلینا سوتنیکوا

آنا چیچروا

آنا چیچروا یک ورزشکار در شاخه پرش ارتفاع روسیه است که مدال طلای مسابقات جهانی دو و میدانی 2011 و المپیک 2012 لندن را به دست آورد ، آنا اولین عنوان اصلی خود را در پرش ارتفاع در مسابقات قهرمانی جوانان جهان در سال 1999 به دست آورد.

او در سال‌های بعد به کسب مدال‌های متعدد ادامه داد ، او در سال 2008 مدال برنز المپیک تابستانی 2008 و قهرمانی جهان 2013 و 2015 را به دست آورد ، اگرچه این مدال در سال 2016 پس از رد شدن در تست داروی افزایش عملکرد از او سلب شد.

در سال 2010 ، آنا پس از اطلاع از اینکه در انتظار بچه‌دار شدن است ، از شرکت در مسابقات استراحت کرد ، او در سال 2011 بازگشت و به عنوان زن پیشرو در پرش ارتفاع به جایگاه اول خود بازگشت.

بهترین رکورد شخصی او و کشورش 2.07 متر است که در سال 2011 و 2.06 متر در سال 2012 ثبت کرد ، او در میان ده ورزشکار برتر پرش ارتفاع در بازی های داخل سالن و خارج از خانه قرار دارد.

آنا چیچروا

3 استادیوم ورزشی بزرگ روسیه

برای افرادی که می خواهند مهاجرت ورزشی را تجربه کنند، شناخت استادیوم ها و امکانات ورزشی آن ها بسیار مهم است ، اگر شما قصد دارید مهاجرت ورزشی به روسیه را تحلیل کنید، باید بتوانید اطلاعاتی دقیق درباره استادیوم ها بدست آورید.

روسیه همیشه کشوری فوق العاده پرشور بوده است که به عملکرد ورزشکارانش در رویدادهای مهم اهمیت می دهد ، بین المپیک ، فوتبال و سایر ورزش‌ها ، روس‌ها همیشه با ورزشکاران و زنان ورزشکار از اروپا ، ایالات متحده و سایر نقاط جهان در بالاترین سطح رقابت می‌کنند.

در سال‌های اخیر ، روسیه تلاش‌هایی برای بهبود زیبایی و ظرفیت ورزشگاه ‌های خود انجام داده است ، در حالی که مکان های آنها با استادیوم های بزرگ NFL در ایالات متحده مطابقت ندارد ، اما در روسیه نیز سالن های بزرگ زیادی وجود دارد ، در زیر رده بندی 3 استادیوم ورزشی بزرگ روسیه آمده است.

ورزشگاه لوژنیکی

ورزشگاه لوژنیکی

ورزشگاه لوژنیکی بزرگترین مکان ورزشی در تمام روسیه است ، ورزشگاه بزرگ مجموعه المپیک لوژنیکی با ظرفیت 81000 نفر نیز یکی از قدیمی ترین عرصه های کشور است.

این استادیوم که در مسکو در مجموعه المپیک لوژنیکی قرار دارد ، میزبان بسیاری از رویدادهای ورزشی معروف در تاریخ خود بوده است ، این ورزشگاه محل برگزاری فینال جام یوفا در سال 1999 ، فینال لیگ قهرمانان اروپا در سال 2008 و سایر رویدادهای ورزشی بین المللی بود.

در طول جام جهانی 2018 که در روسیه برگزار شد، لوژنیکی ها 7 بازی از جمله فینال را میزبانی کردند ، چندین تیم محلی از استادیوم به عنوان محل برگزاری خود استفاده می کنند ، از جمله باشگاه های اصلی مسکو.

تمامی تیم های زسکا مسکو و تورپدو مسکو از این ورزشگاه برای بازی های خانگی خود از جمله در لیگ روسیه و رقابت های اروپایی استفاده می کنند ، گاهی اوقات ، ورزشگاه میزبان رویدادهای غیر ورزشی مانند کنسرت است.

ورزشگاه لوژنیکی یکی از میزبان‌های یورو 2024 خواهد بود و 3 بازی از جمله بازی افتتاحیه و فینال در این ورزشگاه برگزار خواهد شد.

ورزشگاه کرستوفسکی (گازپروم آرنا)

ورزشگاه کرستوفسکی (گازپروم آرنا)

استادیوم کرستوفسکی یکی از مکان های ورزشی جدید در روسیه است ، زیرا برای آماده سازی جام جهانی 2018 که در این کشور برگزار شد ساخته شده است ، این استادیوم مستقر در سن پترزبورگ که دارای سقف جمع شونده و زمین جمع شونده است ، یک شگفتی واقعی از معماری مدرن است.

ظرفیت کلی تقریباً 68000 نفر که می تواند به 80000 نفر برای کنسرت افزایش یابد ، این استادیوم را به دومین مکان بزرگ ورزشی در روسیه تبدیل می کند ، به همین دلیل است که بسیاری از مسابقات در ورزشگاه کرستوفسکی برگزار می شود ، علیرغم اینکه این ورزشگاه یک مکان نسبتاً جدید است.

اولین بازی در این ورزشگاه در سال 2017 برگزار شد که زنیت سن پترزبورگ به مصاف اف سی اورال رفت ، برانیسلاو ایوانوویچ ستاره کهنه کار فوتبال این افتخار را دارد که اولین گل را در ورزشگاه کرستوفسکی به ثمر برساند.

مسابقات مهمی در مسابقاتی مانند جام کنفدراسیون ها ، جام جهانی فوتبال و یوفا یورو در این مکان برگزار شد.

 ورزشگاه کرستوفسکی یکی از میزبان‌های یورو 2024 خواهد بود.

ورزشگاه ولگوگراد آرنا

ورزشگاه ولگوگراد آرنا

یکی دیگر از استادیوم های فوتبال ، ولگوگراد آرنا ، سومین مکان ورزشی بزرگ در کشور است ، این زمین واقع در شهر ولگوگراد ، در محل استادیوم قدیمی مرکزی ساخته شده است.

ظرفیت 45500 به این معنی است که این زمین می تواند میزبان برخی از بزرگترین رویدادهای ظرفیت در روسیه باشد ، ورزشگاه ولگوگراد آرنا در سال 2018 ساخته شد و میزبان چندین بازی در جام جهانی 2018 بود.

اگرچه استادیوم یک ساختار معماری چشمگیر و مدرن ترین مرکز ورزشی در ولگوگراد است ، اما ورزشگاه ولگوگراد آنچنان که بسیاری از روس ها انتظار داشتند استفاده نمی شود.

این ورزشگاه میزبان بازی های تیم محلی روتور ولگوگراد است که در خارج از روسیه شهرت چندانی ندارد ، علاوه بر بازی های روتور ولگوگراد ، این استادیوم میزبان جشنواره ها، رویدادهای فرهنگی و کنسرت نیز می باشد.

 در سال 2024 صندلی‌های ورزشگاه به طور کامل تعویض خواهند شد و سیستم صوتی جدیدی در ورزشگاه نصب خواهد شد. این ورزشگاه میزبانی جام جهانی فوتبال 2026 را خواهد داشت!

هزینه های ورزش در روسیه

حال که با اتمسفر ورزش در روسیه آشنا شدید ، خوب است بدانید هزینه های ورزش در روسیه چگونه است ، متوسط هزینه ماهانه باشگاه در روسیه از 1700 تا 4500 روبل (24-64 دلار آمریکا) در مسکو و از 1000 تا 3000 روبل (14-43 دلار آمریکا) در سایر مناطق متغیر است.

هرچند زمانی که کارت عضویت یک ساله  داشته باشید ، میانگین هزینه ماهانه کمتر خواهد بود ، هزینه ثبت نام ماهیانه استخر شنا در مسکو 300 تا 500 روبل (4 تا 7 دلار آمریکا) و در جاهای دیگر کمتر است. بسیاری از دانشگاه ‌ها سالن‌ های ورزشی ، استخرها و مراکز ورزشی مخصوص به خود دارند که در آنها خدمات ارزان ‌تر از شهر را ارائه می دهند یا حتی برای دانشجویان رایگان است.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

نام و شماره تماستان را درج کرده و منتظر تماس برترین مشاوران رجبی باشید! سوالاتتان را آماده کنید.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

مشاوره تلفنی مهاجرت از طریق ورزش

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

دانشگاه تربیت بدنی روسیه

برای مهاجرت ورزشی به روسیه می توانید ابتدا به تحصیل در رشته های ورزشی در دانشگاه های معتبر این کشور بپردازید ، حتی اگر ورزشکار حرفه ای هستید هم خوب است که دانش خود را در زمینه رشته ورزشی خود ارتقا دهید.

دانشگاه تربیت بدنی، ورزش و گردشگری روسیه (RGUFKSMiT) که به نام “دانشگاه لِسگافت” نیز در جهان شهره است، یکی از قدیمی‌ترین و معتبرترین دانشگاه‌های تربیت بدنی در روسیه است. این دانشگاه در سال 1896 تأسیس شد و در شهر مسکو، پایتخت روسیه واقع شده است.

RGUFKSMiT طیف وسیعی از رشته‌های تحصیلی را در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در زمینه‌های زیر ارائه می‌دهد:

از مربیگری در رشته های مختلف گرفته تا فیزیوتراپی ورزشی و همچنین رشته هایی مانند روانشناسی ورزشی و مدیریت ورزش از جمله رشته های پرطرفدار این دانشگاه هستند.

دانشگاه تربیت بدنی روسیه یا همان RGUFKSMiT امکانات آموزشی و ورزشی پیشرفته‌ای را در اختیار دانشجویان خود قرار می‌دهد، امکاناتی از قبیلِ استخر،سالن ورزشی، زمین‌های ورزشی.

همچنین اگر به تحقیق درباره ورزش علاقه مندید می توانید در این دانشگاه در آزمایشگاه‌های فیزیولوژی ورزشی و آزمایشگاه‌های روانشناسی ورزشی فعالیت کنید.

کتابخانه تخصصی تربیت بدنی و ورزش هم در این دانشگاه در دسترس شماست.

برای شناخت بیشتر این دانشگاه، خوب است بدانید که افتخارات بسیاری در این دانشگاه کسب شده است :

  • تربیت بسیاری از قهرمانان المپیک و جهان
  • رتبه اول در رتبه‌بندی دانشگاه‌های تربیت بدنی روسیه
  • رتبه‌بندی در بین 500 دانشگاه برتر جهان

تحصیل در روسیه قطعاً می خواهید بدانید شرایط پذیرش این دانشگاه نامی چیست؟ ابتدا توصیه می کنیم مقاله را بخوانید و اطلاعات کافی در این خصوص کسب کنید اما در خصوص دانشگاه تربیت بدنی روسیه باید بدانید که :

برای پذیرش در RGUFKSMiT، متقاضیان باید شرایط زیر را داشته باشند:

  • مدرک دیپلم متوسطه
  • مدرک زبان روسی یا انگلیسی
  • قبولی در آزمون ورودی

هزینه تحصیل در RGUFKSMiT برای دانشجویان بین‌المللی بسته به رشته تحصیلی و مقطع تحصیلی متفاوت است. به طور متوسط، هزینه تحصیل در این دانشگاه بین 3000 تا 5000 دلار آمریکا در سال است.

RGUFKSMiT به دانشجویان بین‌المللی واجد شرایط بورسیه تحصیلی هم ارائه می‌دهد که می توانید اطلاعات دقیق آنرا از کارشناسان آگاه رجبی سوال کنید.

مهاجرت ورزشی به کشور های مختلف شرایط متفاوتی دارد ؛ اطلاعات خود را به روز کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
منو
خانه