قیمت خانه برای زندگی در صربستان

مشاور حقوقی سرمایه گذاری
مشاور حقوقی سرمایه گذاری
قیمت خانه برای زندگی در صربستان
فهرست مطلب

مشاور مهاجرتی

یکی از مهم ترین بخش های هزینه زندگی در یک کشور هزینه اجاره مسکن و یا خرید خانه در آن کشور است . قیمت خانه برای زندگی یکی از عوامل موثر برای انتخاب کشور و شهر مقصد مهاجرت است . صربستان یکی از کشور های اروپایی است که هزینه خرید و اجاره مسکن در آن نسبتا پایین است و حتی کمتر از ایران می باشد ، به گونه ای که هزینه اجاره مسکن در این کشور حدود 52 درصد کمتر از ایران است . در این مقاله که به همت مشاورین ارشد موسسه حقوقی وکلای مهر آفرین رجبی گردآوری شده قیمت خانه برای زندگی در صربستان مورد بررسی قرار گرفته و نحوه یافتن و خرید املاک در این کشور برای علاقمندان مهاجرت به اروپا مانند کشور صربستان به دقت بیان خواهد شد .

بررسی قیمت خانه برای زندگی در صربستان

صربستان کشوری محصور در خشکی در مرکز جنوب شرقی اروپاست که با کشور های مجارستان از سمت شمال ، رومانی و بلغارستان از سمت شرق ، جمهوری مقدونیه و مونته نگرو از سمت جنوب ، کرواسی و بوسنی و هرزگویین از سمت غرب مرز مشترک دارد . جمعیت ساکنین صربستان بالغ بر هفت میلیون و چهارصد هزار نفر است .

پایتخت و بزرگ ترین شهر این کشور بلگراد نام دارد ، از دیگر شهر های پر جمعیت این کشور می توان به نووی ساد ، نیش ، کراگویواتس ، سوبوتیتسا اشاره کرد .

این کشور از لحاظ مذهبی یکی از متنوع ترین کشور های قاره اروپا به شمار می آید به گونه ای که مذهب ساکنین استان کوزوو ، اسلام و استان ویوودینا ،‌ مسیحی کاتولیک است . زبان رسمی مردم این کشور زبان صربی و واحد پول آن دینار صربستان نام دارد .

یکی از بخش های مهم هزینه زندگی در هر کشوری ، قیمت خانه برای اجاره و یا خرید است . صربستان یکی از کشورهای اروپایی با هزینه اجاره مسکن و خرید خانه نسبتا پایین است البته قیمت خانه در طول چند سال گذشته افزایش داشته است .

افزایش قیمت خانه برای زندگی در صربستان و یا اجاره مسکن در این کشور به واسطه پایداری بازار املاک و وام های بانکی مطلوب است . حتی بهترین دانشگاه های صربستان نیز برای دانشجویان بین المللی مسئله مسکن را حل و فصل نموده اند و بدین منظور

بررسی افزایش قیمت خانه در صربستان

البته این افزایش قیمت در شهر بلگراد بیشتر از دیگر شهر های صربستان بوده است ، به گونه ای که متوسط قیمت یک متر مربع از ملک مسکونی در بلگراد ، در نیمه اول سال 2018 بین 1297 و 1809 یورو بود .

البته میزان تقاضا برای خرید و یا اجاره خانه برای زندگی در دیگر شهر های صربستان مانند نیش ، نووی ساد و کراگویواتس به دلیل روند صعودی مهاجرت افزایش چشمگیری داشته است . البته عواملی مانند مکان و موقعیت جغرافیایی ، متراژ و سن خانه بر قیمت خانه برای زندگی در صربستان تاثیر گذار است .

قیمت اجاره خانه در صربستان برای هر ماه

  • قیمت اجاره یک آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر 26.572 دینار صربستان
  • قیمت اجاره یک آپارتمان یک خوابه در خارج از مرکز شهر 17.555 دینار صربستان
  • قیمت اجاره یک آپارتمان سه خوابه در مرکز شهر 48.415 دینار صربستان
  • قیمت اجاره یک آپارتمان سه خوابه در خارج از مرکز شهر 30757 دینار صربستان

قیمت خرید خانه در صربستان

  • قیمت هر متر مربع برای خرید آپارتمان در مرکز شهر 194.014 دینار صربستان
  • قیمت هر متر مربع برای خرید آپارتمان در خارج از مرکز شهر 113.676 دینار صربستان

همان گونه که پی از این بیان گردید ، قیمت خانه برای زندگی در صربستان به عواملی مانند مکان و موقعیت جغرافیایی در شهر مورد نظر و سن ساختمان بستگی دارد .

به طور قطع ، قیمت آپارتمان ها و منازل مسکونی موجود در مرکز شهر بسیار بیشتر از منازل موجود در حومه شهر است . به گونه ای که تنها با فاصله 5 تا 10 دقیقه ای از یک مسکن تا مسکن دیگر در شهر بلگراد ، قیمت خانه نصف می شود .

علاوه بر موقعیت و مکان خانه در یک شهر ، سن و نوسازی ساختمان بر قیمت آن موثر است . قیمت خانه های نوساز با وسایل و تجهیزات نو بسیار بیشتر از قیمت خانه های قدیمی با وسایل و تجهیزات قدیمی و کهنه است .

بهترین زمان برای یافتن خانه در صربستان

باید توجه داشت که در ماه های جولای و آگوست رقابت برای یافتن خانه و خرید و اجاره آن بیشتر است و این به دلیل ورود دانشجویان از شهر های کوچکتر برای تحصیل در شهر های بزرگ تر مانند بلگراد می باشد . در دیگر ماه های سال به دلیل متعادل بودن تقاضا رقابت کمتری برای خرید و یا اجاره مسکن وجود دارد .

نحوه یافتن خانه در صربستان

روشهای مختلفی برای یافتن خانه در صربستان وجود دارد . ساکنین این کشور اغلب با آگهی در روزنامه ها ، وب سایت ها و آژانس های املاک و مسکن اقدام به فروش و یا اجاره ملک مسکونی خود می کنند .

البته علاوه بر روش هایی که بیان شد ، صحبت کردن با دوستان و آشنایان نیز یکی از روش هایی است که می تواند در یافتن مسکن در این کشور تاثیر گذار باشد .

مراحل خرید و اجاره خانه در صربستان

اولین مرحله برای خرید مسکن برای افراد خارجی در صربستان بررسی امکان خرید ملک توسط شهروندان خارجی در این کشور است که خوشبختانه ایرانی ها مجاز به خرید مسکن در صربستان می باشند و آن ها می توانند تحت شرایط یکسان با شهروندان صربستانی مالک خانه در این کشور شوند .

بعد از یافتن خانه مناسب برای خرید باید شرایط قانونی ملک مورد نظر را بررسی کرد و از رهن ، وام ، مجوز ساخت و یا دیگر شرایط ملک آگاهی یافت چرا که گاهی اوقات خانه های موجود در صربستان بدون مجوز قانونی ساخته شده اند .

پیش نویس توافقنامه خرید مسکن در صربستان

برای خرید ملک در صربستان وجود وکیل املاک و مستغلات که در یک شرکت حقوقی املاک کار می کند برای تهیه قرارداد خرید الزامی است . هنگامی که طرفین در مورد قیمت ملک ، روش پرداخت و مهلت انتقال مالکیت توافق می کنند این وکیل موظف به ثبت موارد ذکر شده به صورت کتبی برای امضای طرفین قرارداد است .

ثبت قرارداد در دفتر اسناد رسمی بعد از انجام توافق در مورد قیمت ، زمان و نحوه پرداخت و انتقال سند ، نوبت به ثبت سند و انتقال آن به نام خریدار جدید در دفتر ثبت اسناد است .

خریدار مبلغ خرید مورد توافق را پرداخت می کند و فروشنده ملک را در املاک و مستغلات به خریدار انتقال می دهد . پرداخت مبلغ خرید باید با انتقال وجوه از حساب خریدار به حساب فروشنده انجام شود .

انتقال مالکیت زمانی انجام می شود که فروشنده در آژانس املاک و مستغلات کلید ها را به خریدار تحویل می دهد .  فروشنده به عنوان پرداخت کننده مالیات باید مالیات را تا 30 روز بعد از امضای توافق نامه و ثبت در دفتر اسناد پرداخت کند . میزان مالیات بر اساس قیمت خانه برای زندگی در صربستان حدود 2.5 درصد ارزش خانه است .

در نگارش مقاله فوق تلاش گردید کلیه جزئیات پیرامون قیمت خانه برای زندگی در صربستان ، نحوه یافتن خانه و مراحل خرید ملک در این کشور به دقت بررسی شود . در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر با دفاتر موسسه مهر آفرین رجبی در شیراز و تهران تماس حاصل نمایید ، حتی اگر قصد تحصیل و اعزام دانشجو به صربستان را دارید ، براحتی می توانید مسئله مسکن خود را با ما در میان بگذارید .

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منو
خانه