فرهنگ ، آداب و رسوم مردم اسلواکی

فرهنگ ، آداب و رسوم مردم اسلواکی بسیار غنی و خاص است ، این موارد را بهتر است قبل از سفر و یا مهاجرت به این کشور بیاموزید.

ما در این مقاله قصد داریم تمامی اطلاعات لازم در مورد فرهنگ کشور اسلواکی را در اختیار شما قرار دهیم اگر شما نیز به آداب و رسوم این کشور علاقه داریم تا پایان این مطلب با شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) همراه ما باشید.

همانطور که می دانید راه های مختلفی برای مهاجرت به یک کشور وجود دارد اما آیا شما با تمامی این راه ها و نحوه درخواست برای هر کدام آشنایی دارید؟ آیا شرایط کشور اسلواکی برای جذب مهاجر از طریق کار و یا تحصیل را می دانید؟ اگر پاسختان خیر است همین حالا به مقاله مهاجرت به اسلواکی که در سایت مهاجرتی رجبی نوشته شده است مراجعه کنید.

همانطور که می دانید هر منطقه و کشور دارای دیدگاه ها ، آداب و رسوم خاصی هستند که ریشه در اعتقادات مردم دارند ، برای زندگی و ارتباط با مردم یک جامعه یادگیری این آداب و رسوم می تواند بسیار کمک کننده باشد.

فهرست مطالب

همانطور که می دانید اسلواکی تاریخی غنی دارد و از نظر فرهنگی با کشورهایی مانند چک بسیار اشتراک دارد ، اولین روشنفکران اسلواکی اعم از کشیشان ، وکلا ، یا پزشکان که نگران حفظ زبان و فرهنگ ، آداب و رسوم مردم اسلواکی بودند در جریان روشنگری و جنگ های انقلابی فرانسه ظهور کردند.

فرهنگ ، آداب و رسوم مردم اسلواکی

جایگاه خانواده در فرهنگ اسلواکی

مانند هر کشور دیگری جایگاه خانواده در فرهنگ اسلواکی مهم ترین قسمت می باشد.

اسلواکی جامعه ای است که تک ‌همسری در آن رواج دارد و افراد در انتخاب شریک‌ های ازدواج حق انتخاب آزاد دارند ، اگرچه ازدواج بیشتر در چارچوب مذهب انجام می شود ، اکثریت اسلواکی ها ازدواج می کنند و از طرف دولت از مزایای اقتصادی برخوردار می شوند.

به طور کلی خانواده های اسلواکی دارای یک یا دو فرزند هستند ، خانواده ها معمولاً باهم بسیار صمیمی می باشند ، روابط محکمی با پدربزرگ و مادربزرگ ، خاله ، عمو و پسر عمو دارند ، خانواده هایی که در مناطق روستایی زندگی می کنند اغلب با پدربزرگ ها و مادربزرگ های خود زندگی می کنند و خانواده های مناطق شهری اغلب در نزدیکی آنها زندگی می کنند و به طور منظم دور هم جمع می شوند.

در فرهنگ ، آداب و رسوم مردم اسلواکی ، مردان و زنان بیشتر در خانه به صورت مساوی در مسئولیت های مالی و تصمیم گیری سهیم هستند ، فعالیت های رایج خانواده در اسلواکی شامل رفتن به سینما ، پیاده روی ، کمپینگ و شرکت در جشنواره های محلی و سایر رویدادهای فرهنگی است و به حفظ و نگه داری فرهنگ ، آداب و رسوم مردم اسلواکی کمک کردند ، هر چند اگر دسوت دارید با فرهنگ اسلواکی آشنا شوید بهترین گزینه بازدید از روستاهای کوچک است زیرا آدام و رسوم در شهر های بزرگ کشور خیلی انجام نمی شود.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

مهاجرت به کشورهای اروپایی با روش های قانونی و آسان تر از چیزی که تا کنون می شناختید!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

حفظ حریم خصوصی در اسلواکی

باید گفت حفظ حریم خصوصی در اسلواکی دارای ارزش بسیار زیادی است ، به صورت کلی اسلواکی ها مدتی طول می کشد تا آنها با افراد جدید صمیمی شوند و به آنها اعتماد کنند ، اگرچه افراد این کشور همیشه مؤدب هستند ، اما به ندرت پیش می آید که با افرادی خارج از خانواده بزرگ خود یا دوستان بسیار نزدیک خود آشنا شوند.

به دلیل همین فرهنگ ، آداب و رسوم مردم اسلواکی ممکن است مردم اسلواکی خیلی سرزنده به نظر نرسند اما این افراد هنگامی که به فردی اعتماد کنند و آن را فرد را به عنوان دوست قبول کنند می توانند بسیار خوش برخورد و صمیمی باشند.

زندگی نوجوانان در اسلواکی

زندگی نوجوانان در اسلواکی می تواند بسیار پر شور و هیجان انگیز باشد ، نوجوانان معمولاً در یک مدرسه بسیار رقابتی تحصیل می کنند که دانش آموزان را برای دانشگاه آماده می کند ، مدرسه در اسلواکی از دوشنبه تا جمعه از ساعت 8 صبح تا 2:30 بعد از ظهر ادامه دارد.

طبق فرهنگ ، آداب و رسوم مردم اسلواکی نوجوانان اسلواکی در اوقات فراغت خود به دوچرخه سواری ، پیاده روی ، کمپینگ ، ماهیگیری و شنا می گذرانند ، آنها همچنین از رفتن به سینما یا شرکت در نمایشگاه های هنری لذت می برند ، معمولاً گذراندن زمان زیادی در کنار آب ، چه در دریاچه و چه در پارک آبی در این کشور معمول است.

اگر دوست دارید زندگی و تحصیل در کشور اسلواکی را تجربه کنید اما نگران هزینه های زندگی در این کشور هستید ، ما مقاله ای با عنوان کار در اسلواکی را برای شما در سایت رجبی قرار داده ایم ، برای کسب اطلاعات کار هنگام تحصیل در این کشور به این مقاله مراجعه کنید.

همچنین می توانید ما را در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام گروه مشاورین رجبی همراهی کنید تا از آخرین اخبار مهاجرت به کشور های مختلف به صورت رایگان آگاه شوید.

زندگی نوجوانان در اسلواکی

آداب قرار کاری در اسلواکی

آداب کسب ‌وکار بر رفتاری متمرکز است که در یک محیط حرفه‌ای مناسب تلقی می‌شود و اگر بتوانید رویکرد حرفه ‌ای را حفظ کنید ، احتمالاً تأثیر بسیار خوبی بر افرادی که با آنها برخورد می‌کنید ، خواهید داشت ، ما در این قسمت به برخی از مهم ترین آداب  قرار کاری در اسلواکی می پردازیم.

  • احوالپرسی باید شامل دست دادن محکم و تماس مستقیم چشمی باشد ، دست دادن ضعیف به این معنی است که شما ضعیف هستید و هیچ تماس مستقیم چشمی نمی تواند به این معنی باشد که چیزی را پنهان می کنید.
  • پس از احوالپرسی تا زمانی که برای نشستن دعوت نشدید ایستاده باشید زیرا ممکن است صندلی مخصوص شما رزرو شده باشد.
  • گل های داوودی یا نیلوفر را به عنوان هدیه ندهید زیرا این ها گل های سنتی تشییع جنازه هستند.
  • قرارهای کاری اجباری است و باید از قبل تعیین شود.
  • وقت شناسی برای جلسات بسیار جدی گرفته می شود.
  • جلسات اولیه به عنوان مقدمه برای آشنایی با یکدیگر و ایجاد اعتماد با همکاران اسلواکی خود برنامه ریزی شده است ، اولین جلسه ممکن است با یک مدیر میانی باشد نه تصمیم گیرنده واقعی ، قبل از بحث در مورد کسب و کار ، منتظر صحبت های آشنایی باشید.
  • اسلواکی ها اغلب رویکردی غیرمستقیم برای معاملات تجاری دارند.
  • کسب و کار به کندی انجام می شود ، بنابراین شما باید صبور باشید.
  • ارائه ها باید ساده ، دقیق و مفصل باشند و در صورت لزوم از نمودارها و اعداد و ارقام استفاده شود.
آداب هدیه دادن در اسلواکی​

Gift giving / Slovakia

آداب هدیه دادن در اسلواکی

همانطور که می دانید هر کشور دارای آداب هدیه دادن متفاوتی است آداب هدیه دادن در اسلواکی هم شامل مواردی می باشد که در ادامه اشاره می کنیم ، خوب است که اگر به خانه یک فرد اسلواکی دعوت شدید ، می توانید برای میزبان گل یا شکلات با کیفیت خوب ببرید.

طبق فرهنگ ، آداب و رسوم مردم اسلواکی اگر گل می دهید ، تعداد گل ها را بر اساس اعداد فرد انتخاب کنید ، البته به جز 13 که عدد بدشانس محسوب می شود ، شما می توانید از دیگر اعداد فرد استفاده کنید ، همچنین هدایا معمولاً هنگام دریافت باز می شوند.

آداب و رسوم مهمانی رفتن در اسلواکی

آداب و رسوم مهمانی رفتن در اسلواکی شامل موارد زیر می باشد ، خوب است هنگام رفتن به خانه یک فرد اسلواکی موارد زیر را رعایت کنید.

  • هنگام ورود به خانه یک اسلواکی باید کفش های خود بیرون از خانه در بیاورید.
  • وقت شناسی گزینه بسیار مهم است.
  • حتما لباس متناسب با نوع مهمانی انتخاب کنید و شیک پوش باشید.
  • در موقعیت خای اجتمایی مانند مهمانی های دوستان بحص کار را پیش نکشید.
  • پس از رفتن به خانه یک اسلواکی بعد مدتی آن فرد را برای مهمانی به خانه خود دعوت کنید.
  • آداب سفره به ضورت عامیانه است ، یعنی هنگام غذا خوردن چنگال را در دست چپ و چاقو را در دست راست بگیرید.
  • تا زمانی که میزبان نفته است شروع به خوردن غذا نکنید.
  • دستمالی که در کنار بشقاب گذاشته شده است تا پایان باید تا شده باقی بماند نباید آن را تا کنید و روی پای خود قرار دهید.
  • سعی کنید برای قدر دانی از میزبان در کارها همکاری و کمک کنید ، برای این کار لازم است کمی اصرار کنید زیرا میزبان ابتدا از کمک شما امتناع می کند.
  • حتما تمام غذاهایی که در بشقابتان است را بخورید زیرا باقی ماند غذا در بشقاب بی احترامی محسوب می شود.

با اسلواکی از جنبه های مختلف آشنا شوید ، اطلاعات مقالات زیر صحیح و به روز است.

مهم ترین رسوم مردم اسلواکی

هماطنور که می دانید رسوم و فرهنگ یک جامعه منبع مهمی از غرور و هویت ملی است ، به طوری که اسلواکی اغلب تزئینات محلی سنتی را برای تزئین لباس ورزشکاران خود در مسابقات بین المللی انتخاب می کند ، با توجه به امکانات زیاد برای تفریح در فضای باز در اسلواکی ، بسیاری از مردم نیز بسیار فعال و ورزشی هستند و آخر هفته ها را به پیاده روی ، صخره نوردی ، کایاک سواری یا اسکی می گذرانند.

در اینجا به مهم ترین رسوم مردم اسلواکی می پردازیم پس با ما همراه باشید.

نگهداری ماهی در وان حمام قبل از کریسمس

بر اساس فرهنگ ، آداب و رسوم مردم اسلواکی ، انها  بر این باورند که خوردن ماهی کپور در شب کریسمس خوش شانسی به همراه دارد ، اما اگر چند روز قبل از خوردن ماهی آنها در آب تمیز در وان نگهداری شوند ، طعم بهتری خواهند داشت.

نگه داشتن ماهی در وان حمام همچنین تضمین می کند که تا روز کریسمس تازه می ماند.

این روزها ، بسیاری از خانواده ها در حومه شهر هنوز این سنت را انجام می دهند ، اغلب با سبک مدرن - همسایه ها هر سال به نوبت ماهی را نگه می دارند ، به طوری که لازم است فقط هر چهار یا پنج بار یک بار برای چند روز نتوانند از حمام خود استفاده کنند.

پس از گذشتن حداقل دو روز ماهی ها را جمع کرده و برای پختن آماده می کنند ، کپور اغلب به صورت سرخ شده همراه با سالاد سیب زمینی برای یک وعده غذایی سنتی کریسمس اسلواکی سرو می شود.

نگهداری ماهی در وان حمام قبل از کریسمس

برداشتن یک درخت از جنگل برای تزئین برای روز اول ماه مه

طبق فرهنگ ، آداب و رسوم مردم اسلواکی اول ماه مه در اسلواکی تعطیلات ملی است ، در این زمان مردان به جنگل می روند تا درختان بلندی پیدا کنند تا از آنها به عنوان میله استفاده کنند ، میله سنتی اسلواکی درختی بلند است که تمام شاخه ‌های آن جدا شده است ، به جز دو تا سه فوت بالای آن که دست نخورده باقی مانده و شبیه یک درخت کریسمس کوچک است.

به این شاخه ها ، اسلواکی ها نوارهای رنگارنگی می بندند که نماد عشق ، زندگی جدید و رشد است. میله ‌های می در محله ‌ها و جلوی مراکز اجتماعی تا 1 ژوئن بالا می‌مانند ، زمانی که با یک روز دیگر جشن گرفته می ‌شوند و دوستان ، خانواده و همسایگان را دور هم جمع می‌کنند.

آب سرد و شلاق حصیری برای عید پاک

این سنت در فرهنگ ، آداب و رسوم مردم اسلواکی تعطیلات بعدی به قرن نهم بازمی‌گردد ، زمانی ، اعتقاد بر این بود که رقصیدن زنان با آب سرد آنها را برای فصل بهار آینده سالم و آماده م ی‌کند و باروری آنها را در سال آینده تضمین می‌کند.

مردان نیز برای اطمینان از سرزندگی زنان را با چوب های حصیری می زنند ، سپس از دختران انتظار می رفت که برای تشکر از خیس شدن با آب سرد ، یک تخم مرغ آب پز یا یک آب نبات به پسرها بدهند ، هر چند امروزه این رسم در اسلواکی انجام نمی شود.

مدیریت عروسی در اسلواکی

مدیریت عروسی در اسلواکی

در بسیاری از کشورها مردم برنامه ریزی عروسی را در اختیار شرکت ها مختلف قرار می دهند اما اسلواکی یک سنت سرگرم کننده از برنامه ریزان عروسی دارد که به عنوان برنامه نویس رسمی در طول مراسم عروسی عمل می کنند و هم دستورالعمل و هم سرگرمی را برای مهمانان ارائه می دهند.

بر اساس فرهنگ ، آداب و رسوم مردم اسلواکی برنامه ریزان اغلب لباس ‌های محلی سنتی می ‌پوشند و درگیر خوشامدگویی به مهمانان ، سازماندهی مراسم و اطلاع دادن به زوج ‌ها از زمان بریدن کیک و پرتاب دسته گل هستند.

همچنین افراد در عروسی اسلواکی شکستن یک بشقاب را ترتیب می دهند که زوج تازه ازدواج کرده باید در حالی که مهمانان قطعات را در اتاق لگد می کنند با استفاده از جارو آن تیکه های بشقاب را جارو کنند ، انجام این کار نشان می دهد که زوج آماده کار تیمی هستند.

هر وعده غذایی با سوپ شروع می شود

چه در رستوران و چه در خانه ، در اسلواکی باید غذای خود را با سوپ شروع کنید ، برخی از سوپ ها بر پایه آبگوشت با سبزیجات هستند ، در حالی که برخی دیگر بر پایه خامه هستند.

برخی از سوپ ها فقط اشتهای شما را باز می کنند ، در حالی که برخی دیگر مانند وعده های غذایی کامل هستند! همه آنها را هنگام بازدید و زندگی در این کشور امتحان کنید ، زیرا تعداد کمی از کشورها به اندازه اسلواکی سوپ های خوشمزه دارند.

چای می تواند هر مشکل سلامتی را حل  کند

اگر در طول سفر خود به اسلواکی احساس خوبی ندارید یا دچار بیماری شدید ، از افراد در مورد دمنوش های گیاهی سوال کنید ، دمنوش ‌های گیاهی که در همه داروخانه ‌ها ، فروشگاه‌ های رفاه و اکثر سوپرمارکت ‌ها وجود دارند ، در فرهنگ ، آداب و رسوم مردم اسلواکی برای هر مشکلی چای وجود دارد ، از آرتریت گرفته تا گرفتگی بینی ، تب ، سرفه، بی خوابی ، آلرژی و درد بد.

ساز فلوت فوجارا

طبق فرهنگ ، آداب و رسوم مردم اسلواکی فوجارا یک فلوت بزرگ مخصوص چوپان محلی از مرکز اسلواکی است ، این ساز معمولاً به صورت ایستاده نواخته می‌ شود و به ویژه در فستیوال‌ها و جشن‌های عامیانه در دِتوا و ویچودنا محبوبیت دارد ، این ساز به قدری منحصر به فرد است که در سال 2005 در فهرست شاهکارهای میراث شفاهی و ناملموس بشریت یونسکو قرار گرفت.

سوالات پر تکرار فرهنگ ، آداب و رسوم مردم اسلواکی

اسلواکی جامعه ای است که تک ‌همسری در آن رواج دارد و افراد در انتخاب شریک‌ های ازدواج حق انتخاب آزاد دارند ، اگرچه ازدواج بیشتر در چارچوب مذهب انجام می شود ، اکثریت اسلواکی ها ازدواج می کنند و از طرف دولت از مزایای اقتصادی برخوردار می شوند.

اسلواکی ها مدتی طول می کشد تا آنها با افراد جدید صمیمی شوند و به آنها اعتماد کنند ، اگرچه افراد این کشور همیشه مؤدب هستند ، اما به ندرت پیش می آید که با افرادی خارج از خانواده بزرگ خود یا دوستان بسیار نزدیک خود آشنا شوند.

اسلواکی نوجوانان اسلواکی در اوقات فراغت خود به دوچرخه سواری ، پیاده روی ، کمپینگ ، ماهیگیری و شنا می گذرانند ، آنها همچنین از رفتن به سینما یا شرکت در نمایشگاه های هنری لذت می برند ، معمولاً گذراندن زمان زیادی در کنار آب ، چه در دریاچه و چه در پارک آبی در این کشور معمول است.

گل های داوودی یا نیلوفر را به عنوان هدیه ندهید زیرا این ها گل های سنتی تشییع جنازه هستند ، تعداد گل ها را بر اساس اعداد فرد انتخاب کنید ، البته به جز 13 که عدد بدشانس محسوب می شود ، شما می توانید از دیگر اعداد فرد استفاده کنید ، همچنین هدایا معمولاً هنگام دریافت باز می شوند.

  • هنگام ورود به خانه یک اسلواکی باید کفش های خود بیرون از خانه در بیاورید.
  • وقت شناسی گزینه بسیار مهم است.
  • حتما لباس متناسب با نوع مهمانی انتخاب کنید و شیک پوش باشید.
  • در موقعیت خای اجتمایی مانند مهمانی های دوستان بحص کار را پیش نکشید.
  • پس از رفتن به خانه یک اسلواکی بعد مدتی آن فرد را برای مهمانی به خانه خود دعوت کنید.

ما در این مقاله که توسط گروه مشاورین شرکت مهاجرتی رجبی نوشته شده بود مهم ترین فرهنگ ، آداب و رسوم مردم اسلواکی را بررسی کردیم ، اگر دوست دارید از طریق تحصیل یا کار اقامت کشور اسلواکی را به دست آورید از طریق شعبه های تهران و شیراز با مشاورین ما همراه باشید ، همچنین پیشنهاد می کنیم همین حالا مقاله مهاجرت به اسلواکی را بخوانید تا با تمامی شیوه های امن و آسان مهاجرت به این کشور آشنا شوید.

با فرهنگ و آداب و رسوم مردم سایر کشورهای اروپایی از طریق مطالعه مقالات زیر آشنا می شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
منو
خانه