هزینه های زندگی در اسلوونی

هزینه های زندگی در اسلوونی با توجه به سن ، جنسیت و شهر مورد علاقه در این کشور تعیین شده و آشنایی با این میانگین این هزینه ها یکی از اساسی ترین موارد هنگام انتخاب مقصد مهاجرتی می باشد ؛ با دانستن هزینه های مختلف این کشور دید وسیع تری نسبت به نحوه و شرایط زندگی در کشور اسلوونی خواهید داشت.

میزان هزینه های تخمینی برای یک خانواده چهار نفره بدون در نظر گرفتن اجاره خانه حدود 2344.67 یورو و برای یک فرد مجرد حدود 692.65 یورو در نظر گرفته می شود ؛ همچنین هزینه های زندگی در اسلوونی به طور متوسط 41.10 درصد از ایران بیشتر است ؛ اگر قصد دارید به این کشور مهاجرت کرده ولی اطلاعی در مورد هزینه ها و مراحل مهاجرت ندارید می توانید با مشاورین موسسه مهاجرتی رجبی به شماره ثبت 562051 (موسسه حقوقی رجبی ثبت 40451) در تماس بوده تا پاسخ تمامی سوالاتتان را به دست آورید.

اقتصاد این کشور طی سال ها دارای فراز و نشیب های بسیار زیادی بوده ، از همین رو هزینه ها و قیمت ها نیز در این کشور دستخوش تغییرات زیادی شده است ؛ آشنایی با اقتصاد که یکی از اساسی ترین ارکان هر کشور بوده و می تواند شما را با شرایط زندگی در یک کشور آشنا کند ؛ به همین دلیل ما مطالعه مقاله اقتصاد کشور اسلوونی را برای هر علاقمند مهاجرت به این کشور ضروری می دانیم ؛ به هیچ وجه این مقاله را از دست ندهید.

فهرست مطالب
هزینه های زندگی در اسلوونی

هزینه اجاره خانه در اسلوونی

یکی از مهم ترین هزینه ها که باید هنگام برنامه ریزی بودجه ماهیانه در نظر داشته باشید ؛ هزینه اجاره است ؛ هزینه اجاره خانه در اسلوونی نسبت به دیگر کشورهای مجاور خود ، گران بوده و حدوداً باید برای یک آپارتمان در مرکز شهر ، 500 دلار هزینه کنید ؛ خوشبختانه یکی از ره های بسیار خوب برای کاهش هزینه های اجاره مسکن انتخاب خانه در حومه شهر ها بوده و قیمت خانه در این مناطق تا 380 دلار کاهش می یابد.

نوع خانه اجاره ای هزینه اجاره به یورو
آپارتمان (1 خوابه) در مرکز شهر 506.65
آپارتمان (1 خوابه) خارج از مرکز شهر 419.61
آپارتمان (3 خوابه) در مرکز شهر 990.67
آپارتمان (3 خوابه) خارج از مرکز شهر 751.07

به صورت کلی طبق هزینه های زندگی در اسلوونی هزینه اجاره مسکن به اندازه خانه نیز بستگی داشته ؛ از همین رو قیمت برای آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر از 380 تا 500 یورو در ماه متغییر بوده و همچنین خانه های بزرگ تر برای مثال خانه سه خوابه حدود 600 تا 1000 یورو در ماه هزینه دارد.

به عنوان فردی مهاجر در اسلوونی گزینه های متعددی مانند اتاق ، استودیو ، اقامتگاه و خانه های یک خوابه تا چند خواب در اختیارتان می گذارد ؛ اگر به زبان اسلوونی مسلط نیستید ؛ پیش از هر اقدامی برای اجاره خانه مورد علاقه خود این کشور حتما مشاور املاک حرفه ای استخدام کنید ، زیرا بیشتر افراد در اسلوونی دانش کافی انگلیسی ندارد ؛ در بین شهر های این کشور محبوب ترین مورد برای مهاجران شهر لیوبلیانا است.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

با مشاوران مجرب رجبی ابهامات مهاجرتی خود را مطرح کرده و به پاسخ صحیح برسید.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

هزینه خرید خانه در اسلوونی

امروزه خرید ملک در این کشور برای تمامی افراد خارجی امکان پذیر نبوده و تنها اتباع خارجی که کشورشان با اسلوونی قرارداد متقال داشته ، توانایی خرید ملک در این کشور را دارند ؛ همچنین عوامل دیگری نیز برای خرید خانه در اسلوونی وجود دارد.

نوع خانه هزینه به یورو
قیمت هر متر مربع برای خرید آپارتمان در مرکز شهر 3,321.71
قیمت هر متر مربع برای خرید آپارتمان در خارج از مرکز شهر 2,479.67

اگر فردی از طریق راه های قانونی مانند ثبت شرکت ، ازدواج و… اقامت قانونی این کشور را به دست آورد ، می تواند در این کشور ملک مورد نظر خود را خریداری کند ؛ از همین رو آشنایی با راه های مختلف مهاجرت به کشور اسلوونی خالی از لطف نیست.

امروزه هزینه خرید ملک در اسلوونی ، برای آپارتمانی در داخل شهر حدود 2000 تا 3000 یورو برای هر مترمربع متغییر بوده و برای آپارتمانی خارج از مرکز شهر حدود 1500 تا 2000 یورو برای هر متر مربع هزینه دارد.

هزینه مواد غذایی در اسلوونی

هزینه مواد غذایی در اسلوونی نسبتا ارزان بوده و به راحتی در دسترس تمامی ساکنین قرار می گیرد ؛ در این کشور گزینه های متعددی برای خرید مواد غذایی وجود داشته و شما می توانید موارد مختلف را در سوپر مارکت های کوچک و یا فروشگاه های زنجیره ای بزرگ پیدا کنید.

یکی از معروف ترین فروشگاه های زنجیره ای در این کشور مرکاتور Mercator بوده که انواع سبزیجات ، میوه ها و مواد غذایی تازه را در اختیار ساکنین قرار می دهد ؛ به صورت کلی طبق هزینه های زندگی در اسلوونی ، مواد غذایی در این کشور نسبت به برخی شهر های بزرگ مانند لندن و پاریس ارزان تر و تقریبا مشابه با کشورهای همسایه نظیر اتریش ، مجارستان و کرواسی است.

نوع مواد غذایی هزینه به یورو نوع مواد غذایی هزینه به یورو
1 لیتر شیر 1.02 500 گرم قرص نان سفید 1.33
1 کیلوگرم برنج 1.66 12 عدد تخم مرغ 2.47
1 کیلوگرم پنیر محلی 10.76 1 کیلوگرم فیله مرغ 7.88
1 کیلوگرم گوشت گاو 10.12 1 کیلوگرم سیب 1.76
1 کیلوگرم موز 1.35 1 کیلوگرم پرتقال 1.79
1 کیلوگرم گوجه فرنگی 2.60 1 کیلوگرم سیب زمینی 0.96
1 کیلوگرم پیاز 1.19 کاهو 1.36
بطری 1.5 لیتری آب 0.68

هزینه رستوران ها در اسلوونی

هزینه رستوران ها در اسلوونی عمدتا گران بوده و برای افراد گیاه خوار مناسب نیست ؛ از همین رو اگر قصد دارید هزینه های زندگی در اسلوونی برای شما کاهش پیدا کنید ؛ توصیه می کنیم مواد غذایی را مستقیما از فروشگاه خریده و در خانه غذایی مورد علاقه خود را درست کنید.

هر چند برخی رستوران های فست فود بین المللی مانند مک دونالد در همه شهرهای بزرگ این کشور وجود داشته و غذای باکیفیت را با قیمت های نسبتا مناسب در اختیار ساکنین و توریست ها قرار می دهد ؛ قیمت غذای اصلی در این کشور برای یک نفر و در رستوران میان رده حدود 8 تا 15 یورو خواهد بود ؛ البته این هزینه کاملا بستگی به سفارش شما داشته و مواردی مانند گوشت گران تر خواهد بود.

نوع رستوران هزینه به یورو
وعده غذایی ، رستوران ارزان قیمت 10.00
غذا برای 2 نفر ، رستوران میان رده ، سه وعده 40.00
مک میل در مک دونالد (یا غذای ترکیبی معادل) 6.00
کاپوچینو 1.65
کوکاکولا/پپسی 2.13

با توجه هزینه های زندگی در اسلوونی برای خوردن حداقل یک وعده غذای اصلی رستوران باید حدود 20 یورو برای هر نفر در نظر بگیرید ؛ هر چند اگر بیشتر وعده های غذایی خود را بپزید یا در رستوران ها فقط فست فود سفارش دهید ، هزینه های شما به مقدار قابل توجهی کاهش پیدا می کند ؛ همچنین یکی دیگر از مکان های بسیار پر طرفدار کافی شاپ ها و استراحتگاه های می باشد ، با توجه به نوع سفارشتان می تواند حدود 1.50-2.50 یورو برای نوشیدنی قهوه اسپرسو بپردازید.

هزینه پوشاک در اسلوونی

هزینه پوشاک در اسلوونی مانند دیگر کشورهای اروپای بوده و حتی از همسایه های خود نیز بالاتر است ؛ در این کشور شما باید برای خرید شلوار جین Levi’s نزدیک به 80 دلار ، برای خرید کفش کتانی ورزشی نایک حدود دود 85 دلار و لباس های تابستانی در فروشگاه های زنجیره ای مانند زارا حدود 33 دلار هزینه کنید.

از همین رو بیشتر دانشجویان بین المللی در این کشور برای کاهش هزینه های زندگی در اسلوونی ، خرید لباس کشور های مبدا خودشان را انتخاب کرده و یا خرید های خود را از فروشگاه های کوچک تر انجام می دهند ؛ از آنجایی که در سال های اخیر تحصیل در این کشور بسیار مورد توجه قرار گرفته ، ما در مقاله تحصیل در اسلوونی تمامی اطلاعات لازم در مورد نحوه ورود به دانشگاه های این کشور را بررسی کرده ایم.

نوع پوشاک هزینه به یورو
1 عدد شلوار جین 68.48
1 عدد لباس تابستانی در فروشگاه زنجیره ای 32.71
1 جفت کفش اسپرت نایک 74.71
1 جفت کفش رسمی مردانه 91.79

هزینه حمل و نقل در اسلوونی

یکی دیگر از اساسی ترین و ثابت ترین فاکتور ها در هزینه های زندگی در اسلوونی هزینه حمل و نقل بوده که با توجه به نوعی حمل و نقلی که انتخاب می کنید هزینه نیز متفاوت خواهد بود ؛ این کشور انواع وسایل حمل و نقل از عمومی تا خصوصی را در اختیار ساکنین قرار می دهد.

نوع حمل و نقل هزینه به یورو
بلیط یک طرفه حمل و نقل عمومی 1.30
بلیط ماهیانه حمل و نقل عمومی 35.00
تاکسی 1 کیلومتر 1.00
تاکسی 1 ساعت 16.98
1 لیتر بنزین 1.45

خوشبختانه هزینه حمل و نقل در اسلوونی پایین نسبت به دیگر کشورهای مجاور پایین بوده ؛ یکی از بهترین راه ها برای کاهش هزینه ها ، استفاده از حمل و نقل عمومی بوده که این کشور گزینه های متعددی مانند اتوبوس ، قطار و مترو را در اختیار شما قرار می دهد ؛ اسلوونی دارای یک شبکه قطار کاملاً توسعه یافته بوده و با استفاده از این شبکه ارتباطات متعددی بین شهرهای بزرگ و کوچک تر ایجاد شده است.

بلیط قطار در اسلوونی نسبتا مقرون به صرفه بوده و با توجه به مسافت متفاوت خواهد بود ؛ با این حال برای سفر قطار بین شهری بین دو شهر اسلوونی حدود 10 یورو برای هر نفر هزینه خواهد داشت ؛ یکی دیگر از راه های محبوب و به صرفه استفاده از اتوبوس بوده ، برای سفر بین شهرهای اصلی اسلوونی باید حدود 8 یورو برای هر نفر هزینه کنید.

هزینه مراقبت های بهداشتی در اسلوونی

این کشور اروپایی دارای مراقبت های بهداشتی خیلی خوبی بوده و بین 93 کشور در رتبه 46 قرار دارد ؛ این کشور سیستم مراقبت بهداشتی عمومی مراقبت های بهداشتی خصوصی و دسترسی پزشک به عنوان بخشی از بیمه سلامت عمومی است.

به صورت کلی تمامی ساکنین اسلوونی که در حال حاضر مالیات پرداخت می کنند ؛ تحت پوشش طرح بیمه درمانی اجباری این کشور قرار گرفته و همچنین بسیاری از مردم طرح های دیگری را خریداری کرده که موارد مانند پزشک خصوصی ، داروخانه ها و… را پوشش می دهد ؛ هزینه مراقبت های بهداشتی در اسلوونی متفاوت بوده اما معمولا کمتر از 300 دلار در ماه هزینه خواهد داشت ؛ ویزیت پزشک در این کشور تحت پوشش بیمه بوده و دارو ها نیز هزینه پایینی دارند.

اسلوونی را در مقالات زیر از جنبه های متفاوتی بررسی کرده ایم.

هزینه قبوض در اسلوونی

هزینه قبوض در اسلوونی نسبتا گران بوده و از آنجایی که استانداردهای زندگی در این کشور نسبتا بالا بوده و درآمد ها بالاست شما می توانید به راحتی هزینه های زندگی در اسلوونی را پرداخت کنید ، طبق هزینه های زندگی در اسلوونی تقریبا هزینه تمامی قبوض اعم از آب ، سرمایش ، گرمایش و زباله بالغ بر 200 دلار در ماه بوده و اینترنت برای اتصال با 8 مگابایت حدود 29 یورو در ماه هزینه داشته و هزینه تماس های محلی یک دقیقه ای با استفاده از تلفن همراه اعتباری حدود 0.10 یورو است.

هزینه قبوض در اسلوونی

هزینه ورزش و اوقات فراغت در اسلوونی

هزینه ورزش و اوقات فراغت در اسلوونی به نوع سرگرمی شما بستگی داشته اما به صورت کلی خیلی گران قیمت نیست ؛ برای مثال هزینه عضویت در باشگاه بدنسازی برای یک بزرگسال در ماه حدود 44 دلار و هزینه بلیط سینما برای هر نفر حدود 6 دلار است.

نوع سرگرمی و ورزش هزینه به یورو
باشگاه تناسب اندام ، هزینه ماهانه برای 1 بزرگسال 39.40
اجاره زمین تنیس (1 ساعت در آخر هفته) 15.29
سینما ، اکران بین المللی ، 1 صندلی 7.00

به صورت کلی اسلوونی کشوری مدرن با انواع سرگرمی بوده ؛ شما می توانید در این کشور با پیاده روی در مناطق روستایی و شهری از مناظر شگفت انگیز طبیعی لذت ببرید, همچنین موزه های این کشور یکی از بهترین راه ها برای آشنایی با فرهنگ و تاریخ بوده و طبق هزینه های زندگی در اسلوونی هزینه بلیط برای بیشتر موزه های بزرگ حدود 4 تا 5 یورو می باشد ؛ هر چند این هزینه برای کودکان و سالمندان کمتر بوده و دارای تخفیفات ویژه ای است.

سوالات پر تکرار هزینه های زندگی در اسلوونی

میزان هزینه های تخمینی برای یک خانواده چهار نفره بدون در نظر گرفتن اجاره خانه حدود 2344.67 یورو و برای یک فرد مجرد حدود 692.65 یورو در نظر گرفته می شود.

هزینه اجاره خانه در اسلوونی نسبت به دیگر کشورهای مجاور خود ، گران بوده و حدوداً باید برای یک آپارتمان در مرکز شهر ، 500 دلار هزینه کنید ؛ خوشبختانه یکی از ره های بسیار خوب برای کاهش هزینه های اجاره مسکن انتخاب خانه در حومه شهر ها بوده و قیمت خانه در این مناطق تا 380 دلار کاهش می یابد.

با توجه هزینه های زندگی در اسلوونی برای خوردن حداقل یک وعده غذای اصلی رستوران باید حدود 20 یورو برای هر نفر در نظر بگیرید.

در این کشور شما باید برای خرید شلوار جین Levi’s نزدیک به 80 دلار ، برای خرید کفش کتانی ورزشی نایک حدود دود 85 دلار و لباس های تابستانی در فروشگاه های زنجیره ای مانند زارا حدود 33 دلار هزینه کنید.

قبوض (برق ، گرمایش ، سرمایش ، آب ، زباله) برای آپارتمان 85 متری 215.94

به صورت کلی هزینه های زندگی در اسلوونی نسبت به ایران کمی گران تر و نسبت به دیگر کشورهای اروپایی ارزان تر است ؛ اگر دوست دارید در مورد مقدار درآمد و شرایط کاری در اسلوونی بیشتر بدانید همین حالا با لمس عنوان کار در اسلوونی این مقاله را مطالعه کنید. و یا از طریق دو شعبه تهران و شیراز با مشاورین ماهر و متخصص موسسه مهاجرتی رجبی تماس بگیرید.

با هزینه های زندگی در چهار کشور همسایه اسلوونی آشنا شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
منو
خانه