مهاجرت پرستاران به سوئد

مهاجرت پرستاران به سوئد

حداقل سن برای مهاجرت پرستاران به سوئد 18 سال و حداکثر سن 65 سال است.

پرستاران باید مدرک زبان سوئدی در سطح B2 یا بالاتر داشته باشند.

  • ثبت نام در سامانه مهاجرت سوئد
  • ارائه مدارک مورد نیاز
  • مصاحبه با سفارت یا کنسولگری سوئد
  • دریافت ویزای کار

متوسط حقوق ماهانه پرستاران در سوئد حدود 37,700 کرون (3,900 یورو) است.

  • حقوق و مزایای عالی
  • تعادل بین کار و زندگی
  • تحصیل رایگان برای فرزندان
  • مراقبت‌های بهداشتی فراگیر
  • امنیت و ثبات
  • طبیعت زیبا
  • فرهنگ غنی

پرستاران در سوئد از حقوق و مزایای بسیار خوبی برخوردارند، از جمله حقوق پایه بالا، تعطیلات با حقوق، مرخصی استعلاجی با حقوق، بازنشستگی مکمل و مزایای مراقبت‌های بهداشتی، مهاجرت پرستاران به سوئد را در این مقاله از موسسه مهاجرتی رجبی بررسی می کنیم.

پرستاری یکی از شغل های پرکاربرد در جوامع امروزی است و با توسعه و پیشرفت در علم پزشکی نیاز به این رشته تحصیلی بیش از پیش احساس می شود. سوئد یکی از کشور های اروپایی است که با جمعیت رو به رشد و افزایش تعداد افراد پیر و سالخورده در آن نیاز بیشتری به پرستار دارد . به همین منظور بازار کار سوئد برای خارجی ها برای پر کردن فضای خالی پرستار ، اقدام به جذب پرستار از سراسر دنیا نموده است.

دعوت می کنیم مقاله کار در سوئد را بخوانید و با شرایط کلی مهاجرت کاری به این کشور زیبا و مرفه آشنا شوید.

سوئد کشوری واقع در شمال اروپاست که از سمت غرب با کشور نروژ ، از سمت شمال با کشور فنلاند ، از سمت شرق با خلیج بوتنی ، از سمت جنوب شرقی با دریای بالتیک و از سمت جنوب غربی با کشور دانمارک همسایه است . پایتخت و بزرگترین شهر این کشور استکهلم نام دارد . مساحت این کشور بالغ بر چهارصد و چهل میلیون کیلومتر مربع است و جمعیت ساکنین این کشور بیش از 10 میلیون نفر می باشد.

بررسی شرایط مهاجرت پرستاران به سوئد

این کشور عضو سازمان ملل متحد ، شورای اروپا ، سازمان تجارت جهانی ، سازمان همکاری و توسعه اقتصادی ، شورای نوردیک و مدل نوردیک می باشد ، از دیگر شهر های این کشور می توان به گوتنبرگ ، مالمو ، اوپسالا ، وستروس ، اوربرو ، لینشوپینگ ، هلسینگبورگ اشاره کرد . این کشور دارای آب و هوای بسیار سردی است .

پرستاران شاغل در سوئد از شغل خود راضی بوده و دارای وضعیت حرفه ای خوبی هستند . آنها می توانند به طور مستقل کارهای پیچیده پزشکی را انجام دهند . پرستاران شاغل در بیمارستان های این کشور در دانشگاه های سوئد و دیگر کشور های جهان آموزش دیده اند.

در سوئد پرستاران با تجربه به عنوان سرپرست در بیمارستان ها مشغول به کار می شوند و در مدیریت بیمارستان ها مشارکت دارند.

خدمات بهداشتی و سلامت در سوئد توسط بیمارستان ها و کلینیک های دولتی و خصوصی ارائه می شود . سیستم سلامت سوئد یکی از بهترین ها در جهان است و به همین دلیل تقاضای مهاجرت پرستاران به سوئد بالاست . با توجه به نقش مهم پرستاران در بخش سلامت و بهداشت و کمبود نیروی پرستار در این کشور ، سازمان مراقبت های پزشکی این کشور اقدام به جذب و استخدام پرستار از دیگر کشور های جهان کرده است.

مزایای کار و مهاجرت پرستاران به سوئد

بازار کار؛ دو دلیل اصلی وجود دارد که بازار کار برای پرستاران در سوئد بسیار خوب است : اول ، جمعیت سوئد در حال رشد است . دوم ، جمعیت افراد پیر در سوئد نیز افزایش یافته است.

فرصت های زیادی وجود دارد و تقاضای زیادی برای پرستاران در مناطق مختلف ارائه می شود( از بخش قلب و عروق تا روانپزشکی ، سرطان ، و غیره) . 

برآورد شده است که تقاضا برای پرستاران در سال 2030 به میزان 40 درصد افزایش می یابد ، در حالی که تعداد پرستاران تنها 20 درصد افزایش خواهد یافت که منجر به شکاف هایی می شود که باید پر شوند.

سیستم مراقبت های بهداشتی مدرن؛ پرستاران شاغل در سوئد این فرصت را دارند تا در یک سیستم مراقبت بهداشتی سازمان یافته و مدرن کار کنند که به جامعه سوئدی روشنفکر ، تکنولوژی پیشرفته و بهبود مداوم ختم می شود.

سازمان مراقبت های بهداشتی این کشور غیر سلسله مراتبی است که به پرستاران اجازه می دهد که وضعیت حرفه ای خوبی داشته و حرفه ای باشند.

مهاجرت پرستاران به سوئد

اعتبار پرستار در کشور سوئد

پرستاران در سوئد جایگاه خوبی دارند . آنها اولین افرادی هستند که با بیماران تماس دارند و نفوذ زیادی در نظام مراقبت های بهداشتی در سوئد دارند . از آنجا که سازمان غیر سلسله مراتبی است ، احترام متقابل بین پزشکان و پرستاران در این کشور وجود دارد.

پرستاران علاقه مند به رشته های خاصی از قبیل پزشكی مانند پزشکان اورژانس و یا ICU می توانند از برنامه های آموزش ویژه ای كه شامل مطالعات خاص و آموزش بالینی برای تبدیل شدن به متخصص است پیروی كنند . همچنین برای پرستاران این فرصت وجود دارد که رئیس دپارتمان شوند و همین امر سبب افزایش حقوق و مزایای آنها می شود.

شرایط کار پرستاران در سوئد

شرایط کار پرستاران در سوئد

به منظور اجرای قوانین پایه مهاجرت پرستاران به سوئد ، پرستاران یک قرارداد دائمی تمام وقت امضا می کنند که ملزم به انجام کار در 36 تا 38 ساعت در هفته می باشند . آنها در سه شیفت کار می کنند و در هر سال 25 روز مرخصی با حقوق دریافت می کنند . البته مرخصی زایمان و مرخصی بدون حقوق و یا استعلاجی نیز برای پرستاران وجود دارد .

مادران می توانند به مدت شش ماه از مرخصی زایمان بهره مند شوند . در صورتی که پرستاران بیش از ساعت کاری خود در یک هفته کار کنند ، این ساعت کار ها به منزله اضافه کاری محاسبه شده به آنها اضافه حقوق تعلق می گیرد البته گفتنی است که همه این شرایط به نوع ویزای کار سوئد نیز بستگی دارد.

مراحل مهاجرت پرستاران به سوئد

پرستاران خواهان کار و استخدام مهاجرت به سوئد باید مانند دیگر افراد متقاضی مهاجرت کاری به این کشور برای دریافت ویزای کاری خود اقدام نمایند . اولین مرحله از مهاجرت کاری به عنوان یک پرستار به سوئد ، یافتن کاری مناسب در یکی از بیمارستان ها و کلینیک های پزشکی دولتی و یا خصوصی این کشور است .

برای یافتن کار و مهاجرت پرستاران به سوئد می توان از وب سایت های اینترنتی کاریابی ، صفحات نیازمندی روزنامه ها و جستجو در وب سایت های بیمارستان و کلینیک های پزشکی آن استفاده کرد ، در مرحله بعد فرد باید رزومه تحصیلی و کاری خود را برای کارفرمای مربوطه ارسال نموده و در صورت لزوم در مصاحبه شرکت کند .

در صورتی که کارفرما خواهان استخدام پرستار در بیمارستان وکلینیک بود باید از جانب او برای دریافت مجوز کار در سوئد اقدام کند .

این مدت اعتبار این مجوز کار یک ساله است اما در صورت تمایل کارفرما و پرستار برای ادامه کار قابل تمدید است . بعد از صدور مجوز کار فرد باید به سفارت سوئد مراجعه نموده و برای دریافت ویزای کار اقدام کند.

اگر می خواهید با کلیات مهاجرت به سوئد آشنا شوید، مقاله لینک شده تقدیم به شما. شاید در بین شیوه های قانونی مهاجرت به این کشور، راهی ساده تر هم بیابید!

مهاجرت پرستاران به سوئد

درآمد پرستاران در سوئد

درآمد پرستاران در سوئد به عوامل مختلفی مانند تجربه، مهارت، محل کار و نوع استخدام بستگی دارد. با این حال، به طور کلی، پرستاران در سوئد از حقوق و مزایای بسیار خوبی برخوردارند.

میانگین حقوق:

متوسط حقوق ماهانه پرستاران در سوئد حدود 37,700 کرون (3,900 یورو) است.
این رقم می‌تواند از 28,000 کرون (2,900 یورو) در ماه برای پرستاران تازه کار تا 56,000 کرون (5,800 یورو) در ماه برای پرستاران باتجربه با تخصص‌های خاص متغیر باشد.

عوامل مؤثر بر حقوق:

تجربه: پرستاران با تجربه معمولاً حقوق بیشتری نسبت به پرستاران تازه کار دریافت می‌کنند.

مهارت: پرستارانی که دارای مهارت‌های تخصصی مانند مراقبت‌های ویژه یا بیهوشی هستند، معمولاً حقوق بیشتری نسبت به پرستاران عمومی دریافت می‌کنند.

محل کار: پرستارانی که در مناطق با هزینه زندگی بالا مانند استکهلم کار می‌کنند، معمولاً حقوق بیشتری نسبت به پرستارانی که در مناطق روستایی کار می‌کنند، دریافت می‌کنند.

نوع استخدام: پرستارانی که توسط بیمارستان‌ها یا سازمان‌های دولتی به طور مستقیم استخدام می‌شوند، معمولاً حقوق بیشتری نسبت به پرستارانی که توسط پیمانکاران خصوصی استخدام می‌شوند، دریافت می‌کنند.

مهاجرت پرستاران به سوئد
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *