قیمت خانه برای زندگی در ترکیه

مشاور حقوقی سرمایه گذاری
مشاور حقوقی سرمایه گذاری
قیمت خانه برای زندگی در ترکیه
فهرست مطلب

مشاور مهاجرتی

این روزها بسیاری از هموطنان به دلایل مختلفی تصمیم به خرید یا اجاره خانه در ترکیه می گیرند و به همین دلیل ما روزانه پاسخگوی سوالات بسیاری از این عزیزان درباره قیمت خانه در ترکیه هستیم . همکاران موسسه حقوقی وکلای مهرآفرین رجبی با ارائه این مقاله قصد دارند اطلاعات شما را پیرامون قیمت خانه برای زندگی در ترکیه بالاتر ببرند تا بتوانید جهت اقدام برای مهاجرت به ترکیه ، بدون دردسر پیش بروید.

بررسی قیمت خانه برای زندگی در ترکیه

کشور ترکیه از زیباترین و خوش آب و هواترین کشورهای دنیا است که بیشترین درآمدش را از جذابیت های گردشگری و جذب توریست به دست می آورد . علاوه بر این ترکیه در سالهای اخیر در زمینه های علمی پژوهشی و جذب دانشجو نیز بسیار توانمند عمل کرده است .

همچنین نرخ حداقل دستمزد در ترکیه بیشتر از حداقل دستمزد در ایران است و این خود دلیلی بر مهاجرت ایرانیان به سوی ترکیه برای انجام کار با دستمزد بالاتر است . تمامی دلایل ذکر شده باعث افزایش تقاضا برای اجاره منزل و یا خرید خانه در ترکیه شده است . لذا در این مقاله تلاش کرده ایم قیمت خانه برای زندگی در ترکیه را به طور تفصیل خدمت شما عزیزان توضیح دهیم .

مختصری درباره قیمت خانه در شهرهای ترکیه

ترکیه شهرهای زیادی دارد که از لحاظ آب و هوا ، زیبایی و اشتغال شهرت جهانی دارند و بسیاری افراد برای داشتن یک زندگی آرام برای خرید ملک در این شهرها برنامه ریزی می کنند . پایتخت ترکیه شهر آنکارا است . آنکارا شهری نسبتا مدرن است و با 4319167 میلیون نفر جمعیت پس از استانبول بزرگترین شهر ترکیه می باشد . در سالهای اخیر آنکارا پیشرفت های چشمگیری داشته است . شما با مطالعه خاطرات تحصیل در ترکیه متوجه خواهید شد که آنکارا شهری زیبا با آرامش مطلق برای تحصیل‌ ، کار و زندگی می باشد .

به همین دلیل افراد زیادی در جستجوی قیمت خانه برای زندگی در ترکیه با هدف خرید خانه در آنکارا هستند . قیمت خانه در آنکارا نسبت به شهرهایی مانند استانبول و آنتالیا ارزانتر می باشد . قیمت اجاره یک آپارتمان یک خوابه در آنکارا مبلغی در حدود 650 تا 1000 لیر در ماه است .

قیمت خرید آپارتمان در استانبول

استانبول بزرگترین ، مشهورترین و قطعا گرانترین شهر ترکیه می باشد . استانبول در میان 94 شهر گران دنیا ، در جایگاه 39 قرار دارد . گرانترین منطقه استانبول محله ای در منطقه بشیکتاش در بخش اروپایی استانبول است . قیمت خانه های واقع در این منطقه در واقع بالاترین قیمت در کل ترکیه به شمار می رود . قیمت اجاره آپارتمان یک خوابه در استانبول بین 980 تا 1750 لیر در ماه می باشد .

قیمت اجاره آپارتمان سه خوابه در مرکز شهر استانبول بین 2000 تا 4500 لیر در ماه است . در حالیکه ، آپارتمان مشابه را در آنکارا می توان با 1200 تا 2500 لیر در ماه اجاره کرد . قیمت خرید خانه در مرکز استانبول از 5000 تا 12000 لیر برای هر متر مربع است . اگر هدف اجاره یا خرید خانه در اطراف شهر باشد قیمت ها تقریبا به نصف می رسد .

قیمت خربد آپارتمان در ایتالیا

قیمت خرید آپارتمان در آنتالیا از 2000 تا 5000 لیر برای مرکز شهر و 1500 تا 4800 لیر در مناطق دورتر از مرکز شهر می باشد . اجاره آپارتمان یک خوابه در آنتالیا از 450 تا 1200 لیر در ماه متفاوت است . برای آپارتمان سه خوابه نیز باید مبلغ 750 تا 2000 لیر در ماه در نظر گرفته شود . قیمت اجاره آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر آلانیا 1166 لیر ترکیه و در خارج از شهر 766 لیره است . قیمت خرید خانه در آلانیا حدود 3500 لیره برای هر متر مربع در مرکز شهر تعیین شده است .

علاوه بر شهرهای ذکر شده ، دیگر شهرهای ساحلی ترکیه مانند بورسا ، آماسیا ، بوزکادا و ترابزون دارای طرفداران زیادی برای سرمایه گذاری از طریق خرید ملک هستند . شهر ترابزون همچنین از گزینه های بهترین شهر ترکیه برای پیدا کردن می باشد و قیمت خانه در این شهر نیز برای افراد خارجی نسبتا مقرون به صرفه است .

نوسانات قیمت خانه در ترکیه در سال 2018

قیمت خانه برای زندگی در ترکیه در سال جاری 7.3 درصد افزایش یافته است . بر اساس آمار شاخص Reiden-GYODER New House Price که در تاریخ 14 نوامبر منتشر شد ، قیمت خانه های جدید در ترکیه در ماه اکتبر در مقایسه با ماه مشابه سال قبل 7.3 درصد افزایش داشت . براساس گزارش تهیه شده توسط با Reidin-GYODER انجمن شرکت های سرمایه گذاری املاک و مستغلات Garanti Bank در همکاری ، قیمت خانه های جدید در ترکیه در ماه اکتبر نسبت به ماه قبلی به میزان 1.33 درصدی افزایش یافته است .

بالاترین افزایش قیمت خانه در سال جاری در استانبول بود که قیمت آن 22.33 درصد افزایش یافت و در Kocaeli همسایه استانبول تنها با افزایش 8.61 درصد ثبت شد . شاخص قیمت برای استانبول در مقایسه با کل کشور در حدود 5 -10 سال افزایش یافته است و حتی افزایش قیمت خانه در استانبول قیمت زمین در ناحیه مناطق شهری را نیز تحت تاثیر قرار داده است .

شرایط فروش خانه به خارجیها در ترکیه

طبق آمار فروش خانه املاک منتشر شده توسط موسسه آمار ترکیه در 24 اکتبر ، فروش املاک در ترکیه در ماه سپتامبر 13.2 درصد از سال گذشته افزایش یافته است . 115.786 خانه در سپتامبر تغییر یافته است . بر اساس این گزارش بیش از 14 درصد از خانه های جدید در ماه اکتبر به خارج از کشور فروخته شد . از این فروش ها ، 1857 عدد به خارج از کشور فروخته شد و تقریبا نیمی از آنها در آنتالیا ، نقطه عطفی در تعطیلات کشور است .

استانبول رتبه دوم را در فروش املاک خارجی با 546 املاک را به خود اختصاص داده است . استان جنوب غربی Aydin با 144 املاک و مستغلات ، در جایگاه سوم قرار گرفته است . در 9 ماه نخست سال گذشته حدود 13،611 املاک و مستغلات به خریداران خارجی فروخته شد ، که نسبت به سال قبل 12،181 افزایش داشته است .

رئیس فدراسیون نمایندگی املاک و مستغلات ، گفت : ” ترکیه با ارائه قیمت مساعد برای خریداران خارجی ، در مقایسه با کشورهای مادری خود ، مهمان نوازی ما را به اثبات رسانده و همچنین یک شیوه زندگی ارزان تر و خرید مقرون به صرفه تر را برای خارجیها فراهم می کند . ” از سوی دیگر برخی مسائل هم در مورد قیمت خانه برای زندگی در ترکیه در سال جاری خارج از انتظار افراد بوده است ، برای مثال رئیس انجمن املاک و مستغلات استانبول ، بیان کرد که پروژه های ساختمانی بسیار زیادی برای خانه های لوکس وجود دارد ، اما خریداران با توجه به قیمت های بالا برای این پروژه ها محدود هستند .

مقایسه قیمت خانه در ترکیه با کشور انگلیس

دفتر آمار ملی انگلیس می گوید میانگین قیمت املاک در انگلستان به 288،000 پوند افزایش یافته است . برای چنین هزینه ای ، شما می توانید به راحتی سرمایه خودتان را برای خرید خانه در شهرهای ساحلی ترکیه مانند Didim، Marmaris، Fethiye و Kusadasi استفاده کنید . یک آپارتمان دو خوابه در Didim در ساحل دریای اژه ترکیه حدود 35000 تا 40000 پوند است – در حالی که در شهر بزرگ استانبول که محل اصلی این کشور است ، آپارتمان سه خوابه در شهر هزینه ای به طور متوسط ​​212،500 – 237،500 پوند را شامل می شود . این تفاوت شدید قیمت خانه برای زندگی در ترکیه نسبت به دیگر نقاط جهان باعث گرایش بیشتر سرمایه گذاران خارجی به سوی خرید ملک در ترکیه شده است .

قیمت خانه برای زندگی در ترکیه با توجه به منطقه نیز تفاوت دارد ، در مورد اجاره آپارتمان سه خوابه در Didim به طور میانگین حدود 650 ( معادل 160 پوند ) در ماه باید هزینه کرد ، در حالی که برای همان خانه در استانبول باید قیمت 2800 تا 3000 لیره ترکیه ( معادل 720) ، باید پرداخت کرد . شرکت های توسعه املاک در ده سال گذشته برخی از آپارتمان ها و برخی از ویلاها با استخر های خصوصی بسیار زیبا را در مرمریس طراحی کرده اند که قیمت فروش آپارتمان سه خوابه از 95،000 – 110،000 پوند متغیر است . قیمت ویلاها برای فروش مبلغی در حدود 165.500 پوند – 212.500 پوند است .

مطالب فوق از سوی کادر تخصصی موسسه مهر آفرین رجبی در خصوص قیمت خانه برای زندگی در ترکیه خدمت شما عزیزان ارائه گردید . بحث خرید یا اجاره ملک و قیمت آن در کشورهای خارجی بسیار گسترده می باشد . لذا برای کسب اطلاعات بیشتر حتی در زمینه شرایط کار در ترکیه برای ایرانیان ، می توانید با مشاورین موسسه در تهران و شیراز تماس حاصل نمایید .

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منو
خانه