اقتصاد کشور ایسلند

اقتصاد کشور ایسلند مسئله ای تعیین کننده و مهم برای افرادی است که قصد مهاجرت به این کشور را دارند  چرا که اقتصاد به طور مستقیم با سطح زندگی افراد جامعه و رفاهیات آن ها بستگی دارد و حتی می توان گفت تاثیر مستقیمی در سیاست و جو جامعه نیز دارد.

این مقاله از شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) را به موضوع اقتصاد کشور ایسلند اختصاص داده ایم تا افرادی که قصد دارند به خاک این کشور وارد شوند ، اطلاعات جامعی در زمینه اقتصاد آن داشته باشند و با ذهنی بازتر و راحت تر بتوانند در این زمینه تصمیم گیری کنند و دغدغه شرایط اقتصادی در این کشور را نداشته باشند.

نکته قابل توجه در مورد کشور ایسلند این است که تا قرن بیستم از فقیرترین کشورهای جهان بود اما در سال های پس از جنگ جهانی دوم ؛ از طریق صنعتی کردن ماهیگیری خود و همچنین دریافت کمک از طرح مارشال ، توانست به رفاه خوبی دست پیدا کند در حدی که در در دهه 1990 میلادی به یکی از کشورهای مرفه جهان تبدیل شد و اقتصاد کشور ایسلند را با جهشی بزرگ رو به رو کرد.

مقاله مهاجرت به ایسلند که توسط کارشناسان همین مجموعه تهیه شده است می تواند برای علاقه مندان به این کشور مناسب باشد ، در این مقاله به صور مفصل به معرفی راه های قانونی مهاجرت به این کشور صحبت شده است.

فهرست مطالب
اقتصاد کشور ایسلند

تاریخچه شرایط اقتصادی ایسلند

برای بررسی اقتصاد کشور ایسلند ، نیاز است مروری بر تاریخچه شرایط اقتصادی ایسلند داشته باشیم ، اقتصاد این کشورکوچک است و از جریان های اقتصادی جهان تاثیر می پذیرد ، در سال های 2007 میلادی تا 2010 میلادی ، این کشور با بحران اقتصادی رو به رو بود و در همین سال ها ، نرخ بیکاری در ایسلند افزایش یافت ، ضمن اینکه تولیدات ناخالص داخلی نیز تحت تاثیر این بحران قرار گرفت و به میزان قابل توجهی کاهش یافت.

در سال 2018 میلادی ، کشور ایسلند رتبه 5 را در صنعت شیلات به دست آورد ، نظام بانکداری این کشور در سال 2008 میلادی دچار مشکلاتی اساسی شد اما توانست از این بحران رد شود و در سال 2011 به عنوان چهاردهمین کشور توسعه یافته در جهان شناخته شد ، ایسلند دارای بازار آزاد است و در سال 2005 میلادی از نظر شاخصه توسعه انسانی ، موفق به کسب رتبه اول در میان سایر کشورها شد ، میزان مالیات در این کشور در مقایسه با دیگر اعضای سازمان همکاری اقتصادی و توسعه کمتر است.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

ارتباط با کارشناسان حرفه ای رجبی ، راهگشای مهاجرتی مطمئن و آسان.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

منابع درآمدی در ایسلند

واحد پول این کشور کرونای ایسلند است و دارای بالاترین رتبه در تولید سرانه برق است و جالب است بدانید اقتصاد کشور ایسلند ، رابطه تنگاتنگی با حرفه ماهیگیری دارد و میزان زیادی از درآمد این کشور بر پایه ماهیگیری است ، جالب است بدانید این کشور 85 درصد از کل انرژی خود را از منابع انرژی تجدید ناپذیر تامین می کند.

امروزه اقتصاد کشور ایسلند ، وضعیت مطلوبی دارد و چرخ اقتصاد در این کشور بر پایه کشاورزی ، گردشگری ، ماهیگیری و شیلات می چرخد و بخش اعظمی از منابع درآمدی در ایسلند را به خود اختصاص داده اند ، اقتصاد در این کشور روز به روز گسترش می یابد و با پیشرفت بیش تری رو به رو می شود.

حتما کنجکاو شده اید بدانید زندگی در چنین کشوری چگونه است و هزینه ها در چه سطحی هست ،با ما در هلدینگ حقوقی مهاجرت رجبی در ازتباط باشید تا با جزئیات هزینه های زندگی و شرایط کاری در این کشور بخوبی آشنا شوید.

منابع درآمدی در ایسلند

صادرات کشور ایسلند

صادرات در هر کشوری ، یکی از نقاط قوت اقتصاد آن است و به سان خونی است که در رگ های اقتصادی آن کشور تزریق می شود و حیات دوباره می بخشد ، بنابراین هر چه یک کشور در زمینه صادرات قوی تر و فعال تر باشد می توان انتظار داشت که از نظر شرایط اقتصادی در وضعیت مطلوب تری باشد و به موجب آن ، مردم آن کشور از رفاهیات و امکانات زندگی بهتری برخوردار باشند.

ایسلند کشوری است که در زمینه صادرات ، پویا و پر بار است و همین قضیه موجب رشد اقتصادی آن شده است و روز به روز پیشرفت بیش تری را در این حوزه دارد ، بخشی مهمی از اقتصاد کشور ایسلند ، تحت تاثیر صادرات کشور ایسلند است ؛ شاید دانستن اینکه ایران کالاهایی مانند ماهی ، روغن ماهی ، چربی گیاهی ، عصاره کولا و مواد غذایی آماده را از ایسلند وارد می کند ؛ برایتان جذاب باشد.

کشور ایسلند بیش تر محصولات خود را به کشورهایی مانند اسپانیا ، هلند ، آلمان ، آمریکا و بریتانیا صادر می کند ، مهمترین محصولاتی که در صادرات این کشور نقش آفرینی می کنند و باعث بهبود شرایط اقتصاد کشور ایسلند شده اند ، عبارتند از:

  • ماهی
  • فراورده های خوراکی
  • سیب زمینی
  • فلز آلومینیوم
  • کانی سیلیس
  • فراورده های حیوانی
منابع طبیعی و محصولات کشور ایسلند

منابع طبیعی و محصولات کشور ایسلند

یکی از فاکتورهای تاثیر گذار در رشد اقتصادی یک کشور ، تولیدات و منابع طبیعی آن کشور است ، به بیانی دیگر ، منابع طبیعی و تولیدات به عنوان منابع ارزشمند یک کشور هستند که اقتصاد آن را به شدت تحت تاثیر خود قرار می دهند و در پیشرفت اقتصادی نقش قابل توجهی دارند ، منابع طبیعی و محصولات کشور ایسلند نیز به همین شکل است و به میزان زیادی اقتصاد کشور ایسلند را مدیریت می کنند ، ایسلند دارای منابع طبیعی ارزشمندی از جمله منابع سیلیس ، انرژی گرمایی زمین ، آبزیان و برق آبی است و تولیدات آن در زمینه محصولاتی مانند گوشت و لبنیات ، ماهی ، سیب زمینی و سبزیجات است.

تولید ناخالص داخلی ایسلند

در ادامه مقاله اقتصاد کشور ایسلند ، قصد داریم نگاهی به تولید ناخالص داخلی این کشور داشته باشیم ، برای این منظور ابتدا به تعریف آن می پردازیم ، تولید ناخالص داخلی عبارت است از ارزش پولی تمامی کالاها و خدمات نهایی تولید شده در داخل مرزهای یک کشور در یک بازه زمانی مشخص ، تاریخچه محاسبه تولید ناخالص داخلی به پایان جنگ جهانی دوم باز می گردد که برای بازسازی خسارت های وارد شده جنگ ، کمک های مادی در قالب طرح مارشال معرفی شدند.

در آن زمان ، برای اینکه مطمئن شوند کمک های دریافت شده به طور واقعی صرف بازسازی و توسعه کشورها می شود ، معیاری را برای توسعه اقتصادی کشورها تعریف کیدند و بالا رفتن ارقان نشان می داد که کمک ها در جایگاه مناسب خود در حال خرج شدن هستند و به دنبال آن ، فرمول اولیه برای محاسبه تولید ناخالص پا به عرصه اقتصاد گذاشت.

برای محاسبه تولید ناخالص داخلی ، از 3 روش جمع ارزش افزوده یا روش تولید ، روش مخارج و روش درامد استفاده می کنند و از این طریق می توانند به میزان تولید ناخالص یک کشور پی ببرند ، تولید ناخالص داخلی ایسلند رابطه مستقیمی با رشد اقتصاد کشور ایسلند دارد ، طبق آخرین آمار کشور ایسلند از نظر تولید ناخالص داخلی رتبه 106 را دارد و میزان تولید ناخالص داخلی کشور حدود 26 میلیارد دلار است.

بررسی روند تولید ناخالص داخلی

با توجه به اهمین و نقش میزان تولید ناخالص داخلی در اقتصاد کشور ایسلند ، تولید ناخالص داخلی این کشور در طی سال های مختلف بر حسب واحد میلیارد در جدول زیر گردآوری شده است.

با بررسی روند تولید ناخالص داخلی این کشور می توان دریافت که در طی سال ها با گذشت زمان ، میزان تولید ناخالص داخلی افزایش یافته است که نشان دهنده رشد روز افزون اقتصاد کشور ایسلند است.

سال (میلادی) میزان تولید ناخالص (میلیارد)
2012 14.75
2013 16.13
2014 17.87
2015 17.52
2016 20.79
2017 24.73
2018 26.27
2019 24.86
2020 21.72
2021 25.46
2022 26.27

صنایع مختلف در ایسلند

اقتصاد کشورها تحت تاثیر عوامل مختلفی هستند ، گاهی این عوامل به طور مستقیم نقش آفرینی دارند و گاهی به طور غیر مستقیم اثرگذار هستند ، یکی دیگر از عوامل موثر در رشد و توسعه اقتصادی کشورها ، صنایع موجود در آن کشورها هست که باعث می شود پول به گردش بیافتد و اقتصاد حالتی پویا به خود بگیرد ، صنایع مختلف در ایسلند نیز موجب فعال بودن چرخه اقتصادی و در نتیجه پیشرفت اقتصاد کشور ایسلند شده اند ، این صنایع عبارتند از:

  • صنعت ذوب آلومینیوم
  • صنعت فراوری ماهی
  • صنعت برق آبی
  • صنعت توریسم
  • صنعت گرمایش زمین
  • صنعت تولید فرو سیلیس

با توجه به رواج و رونق صنایع مختلف در ایسلند ، شاید راغب باشید در این کشور زندگی کنید و به کار مشغول شوید ، خبر خوب اینکه یکی از روش های مهاجرت و وارد شدن به خاک کشور ایسلند از طریق سرمایه گذاری است ، به همین دلیل مقاله سرمایه گذاری و ثبت شرکت در ایسلند را کارشناسان ما در مجموعه مهاجرتی رجبی برای شما عزیزان گردآوری کرده اند که با خواندن آن از شرایط و نحوه اقدام از این طریق مطلع می شوید و می تواند مسیری نو را به رویتان بگشاید که آینده شغلی شما را به نوعی تضمین کند.

چرخه اقتصادی در ایسلند

تمامی موارد ذکر شده اقتصاد کشور ایسلند را در دست دارند و به طور مستقیم و غیر مستقیم بر آن اثر گذار هستند ، نکته قابل ذکر این است که به میزانی که اقتصاد یک کشور رشد یافته تر باشد ، نرخ بیکاری در ان کشور نیز پایین تر است ، علت این امر پویایی صنایع و گردش پول است که سبب اشتغال زایی و رونق بازار کار می شود.

نرخ بیکاری بودجه واردات صادرات
5 درصد 10.4 میلیارد دلار 6.5 میلیارد دلار 5 میلیارد دلار

فاکتورهای موثر در چرخه اقتصادی در ایسلند طبق آخرین آمار به طور خلاصه در جدول زیر آمده اند که این اعداد و ارقام خود نشان از توسعه یافتگی و شرایط مطلوب اقتصاد این کشور است:

سوالات پر تکرار اقتصاد کشور ایسلند

تا قرن بیستم از فقیرترین کشورهای جهان بود اما در سال های پس از جنگ جهانی دوم ؛ از طریق صنعتی کردن ماهیگیری خود و همچنین دریافت کمک از طرح مارشال ، توانست به رفاه خوبی دست پیدا کند در حدی که در در دهه 1990 میلادی به یکی از کشورهای مرفه جهان تبدیل شد و اقتصاد کشور ایسلند را با جهشی بزرگ رو به رو کرد.

در سال 2018 میلادی ، کشور ایسلند رتبه 5 را در صنعت شیلات به دست آورد ، نظام بانکداری این کشور در سال 2008 میلادی دچار مشکلاتی اساسی شد اما توانست از این بحران رد شود و در سال 2011 به عنوان چهاردهمین کشور توسعه یافته در جهان شناخته شد ، ایسلند دارای بازار آزاد است و در سال 2005 میلادی از نظر شاخصه توسعه انسانی ، موفق به کسب رتبه اول در میان سایر کشورها شد.

واحد پول این کشور کرونای ایسلند است.

میزان زیادی از درآمد این کشور بر پایه ماهیگیری است.

  • ماهی
  • فراورده های خوراکی
  • سیب زمینی
  • فلز آلومینیوم
  • کانی سیلیس
  • فراورده های حیوانی

در این مقاله اقتصاد کشور ایسلند مورد بررسی قرار گرفت و عوامل موثر بر آن را خدمت شما معرفی کردیم ، علاوه بر این ، ما در شرکت مهاجرتی رجبی ، مقاله با ارزش ترین پول دنیا را هم برای شما گردآوری و ارائه کرده ایم که اطلاعات به روزی در زمینه اقتصاد جهان به شما خواهد داد ، همچنین می توانید با درج شماره تماس و یا شماره گیری شماره های دفاتر تهران و شیراز با ما در ارتباط باشید.

با ابرقدرت های اقتصاد جهان به ترتیب اهمیت آشنا شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post

یک تخفیف ویژه داریم! 
به مناسبت سال جدید میلادی!

تا آخر دی، می‌تونی با 30درصد تخفیف ، مشاوره تخصصی بگیری و 
با 10 الی 30 درصد تخفیف، قرارداد ببندی!

برای هماهنگی با شماره‌های زیر تماس بگیر:
021-91002525
071-91002525

منو
خانه