فرهنگ ، آداب و رسوم مردم ایسلند

فرهنگ ، آداب و رسوم مردم ایسلند به نوبه خود پر از جذابیت ها و ویژگی های خاص و حتی شگفت انگیز می باشد که برای سایر مردم نقاط جهان تعجب آور و جالب بوده و زندگی یا دیدن از آن جا را جذاب و بسیار دیدنی تر نماید.

شاید ایسلند یکی از کشورهای دنیا است که کمتر درباره آن شنیده اید و از آن مطلع هستید ؛ در ادامه با کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت 562051 ( موسسه حقوقی رجبی ثبت 40451 ) همراه شوید تا فرهنگ ، آداب و رسوم مردم ایسلند را بهتر بشناسید.

مردم ایسلند به نوبه خود دارای قوانین و اصول اجتماعی خاص خود هستند که شاید برخی از آن ها برای شما جدید باشد ؛ اما شناخت فرهنگ ، آداب و رسوم مردم ایسلند باعث معرفی بهتر این کشور به مردم دنیا شده است و طی یک دهه گذشته این سزمین دیگر به ناشناسی قدیم در جهان نبوده و نیست ، حتی با سفر گردشگران و توریست ها طی سال های گذشته به این کشور ؛ مردم ایسلند بسیار بیشتر و بهتر با دنیای بیرون ارتباط برقرار کرده و به هگان معرفی شده اند.

اگر شما از جمله افرادی هستید که قصد مهاجرت به این کشور را دارید ، علاوه بر فرهنگ ، آداب و رسوم مردم ایسلند باید موارد بسیار مهم و بیشتری را بررسی و مورد شناخت قرار دهید که در مقاله مهاجرت به ایسلند تمامی موارد لازم جهت این اقدام توسط کارشناسان موسسه رجبی برای شما عزیزان تهیه و قرار داده شده است.

فهرست مطالب
فرهنگ ، آداب و رسوم مردم ایسلند

زبان مردم ایسلند

زبان مردم ایسلند به طور رسمی زبان ایسلندی است که یک زبان ژرمنی محسوب می شود ، ایسلندی ها دوست دارند زبان خود را شاعرانه و موسیقیایی بدانند و حفظ زبان آن ها بخش مهمی از فرهنگ ایسلندی می باشد ، جالب اینکه اکثر ایسلندی ها انگلیسی صحبت می کنند و از گفتگو با گردشگران به زبان انگلیسی خوشحال می شوند ، اما به زبان مادری خود نیز افتخار بسیار می کنند و زمانی که گردشگران خارجی حتی چند کلمه ایسلندی به زبان می آورند ؛ لذت می برند.

نزدیکترین زبان به ایسلندی زبان فاروئی است که تقریباً 50 هزار نفر به آن صحبت می کنند و زبان نزدیک دیگر که توسط گروه بزرگتری صحبت می شود نروژی است ، بسیاری از ایسلندی ها به دلیل برخی شباهت ها می توانند زبان نروژی ، سوئدی و دانمارکی را بفهمند و همچنین این که یادگیری زبان ایسلندی برای بسیاری از خارجی ها به دلیل گرامر و لهجه پیچیده یک چالش است.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

بررسی تمام گزینه های ممکن برای مهاجرت شما توسط کارشناسان خبره رجبی؛ در نهایت انتخاب با شماست!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

اسامی ایسلندی

موضوع جالبی که در رابطه با فرهنگ ، آداب و رسوم مردم ایسلند وجود دارد اینکه ایسلند دارای یک کمیته نامگذاری سرسخت است که باید اسامی را که والدین می خواهند برای نوزادان خود بگذارند ، با روح حفظ فرهنگ ایسلندی تایید کند ، به همین دلیل ، نام های کوچک رایج زیادی پیدا خواهید کرد ، از جمله Bjorn ، Jón ، Ólafur ، Guðmundur و Magnús برای مردان و Guðrun ، Sara ، و Anna برای زنان.

نکته جالب دیگر در رابطه با اسامی ایسلندی این که تعداد بسیار کمی از ایسلندی ها نام خانوادگی دارند ، در عوض ، ایسلند از سیستمی پیروی می کند که در آن نام کوچک پدرشان به فرزندان و پس از آن -son یا -dottir داده می شود ، اگر مردی به نام اینار یک پسر به نام یوهانس و یک دختر به نام آنا داشته باشد ، نام آنها یوهانس اینارسون و آنا ایناردوتیر خواهد بود.

دین مردم ایسلند

بت پرستی اسکاندیناوی دین اصلی در میان اسکاندیناویانی بود که در قرن 9 پس از میلاد در ایسلند ساکن شدند ، مسیحیت بعداً در حدود سال 1000 پس از میلاد به ایسلند آمد و در اواسط قرن شانزدهم ، ولیعهد دانمارک رسماً لوترانیسم را دین دولتی تحت اصلاحات ایسلندی اعلام کرد ، در حال حاضر اکثر دین مردم ایسلند مربوط به مسیحیت لوتری با 75.4% می باشد و از میان اقلیت ها ، کاتولیک ها با حدود 4 درصد بزرگترین اقلیت هستند و حدود 1000 مسلمان ایسلند را خانه می خوانند و همچنین حدود 100 یهودی نیز در کشور ساکن هستند.

ایسلندی ها رابطه جالبی با مذهب دارند و دین بخش مهمی از فرهنگ ، آداب و رسوم مردم ایسلند می باشد و همانطور که گفتیم اکثر مردم این کشور لوتری هستند ؛ اما اکثر ایسلندی ها به طور منظم در کلیسا شرکت نمی کنند یا در مورد اعتقادات مذهبی خود صحبت نمی کنند ، در حالی که اکثریت کشور مذهبی هستند و ایسلند یک ملت لیبرال در نظر گرفته می شود.

جدایی کلیسا و دولت در ایسلند وجود ندارد و کلیسای ملی ایسلند توسط ایسلندی ها از طریق مالیات کلیسا کمک مالی می شود ، با این حال ، غیرلوتری ها می توانند انتخاب کنند که مالیات کلیسا به موسسات خیریه تعیین شده اهدا شود ، جالب اینکه در ایسلند حتی یک کنیسه وجود ندارد ، زیرا جمعیت یهودی درخواست این را نکرده اند ، اما یک مسجد در سال 2014 توسط ریکیاویک تأیید شد و ساخت و ساز در حال انجام است.

دین مردم ایسلند

هنر در ایسلند

با توجه به اینکه ایسلند تنها 376 هزار نفر جمعیت دارد ، اما تعداد موزه ها و گالری های هنری در این کشور شگفت انگیز است ، حتی در شهرهای کوچک و دهکده های ماهیگیری دور از دسترس ، با مکانی عمومی مواجه خواهید شد که به حفظ میراث ملی یا نمایش آثار هنرمندان محلی اختصاص داده شده است.

هنر در ایسلند از آوانگارد گرفته تا تاریخی ، گالری ها ، موزه ها و تئاترهای ریکیاویک از فرهنگ هنری پرجنب وجوش و در عین حال پیچیده پشتیبانی می‌کنند ، جشنواره هنر ریکیاویک ، جشنواره‌های موسیقی پیشرفته مانند Airwaves ، نمایشگاه های ویژه و تولیدات صحنه به این معنی است که تقویم فرهنگی این کشور همیشه مملو از رویدادهایی است که بازدیدکنندگان از آن لذت می‌برند.

موسیقی

ایسلند کشوری از عاشقان موسیقی است که دارای صحنه موسیقی پرطرفدار است که شهرت بین المللی گسترده ای به دست آورده است ، این صحنه تنوعی از سبک ها و ژانرها را با همه چیز از پانک و راک مستقل گرفته تا موسیقی مجلسی و هیپ هاپ ارائه می دهد.

پایتخت دارای تعداد زیادی مکان موسیقی صمیمی و همچنین سالن کنسرت هارپا است که به تازگی افتتاح شده و ارکستر سمفونیک ایسلندی را در خود جای داده است ، فصل فرهنگی ایسلند در پاییز با اولین کنسرت ارکستر آغاز می‌شود که برای اجراهای تور منطقه‌ای خود نقدهای خوبی را دریافت کرده است ، در طول فصل ، ارکستر سمفونیک ایسلندی حدود 60 اجرا دارد که شامل کنسرت های کلاسیک سنتی و موسیقی معاصر می شود.

خانواده در ایسلند

خانواده در ایسلند

خانواده در ایسلند از اهمیت ویژه ای برخوردار است و یک بخش بسیار مهم و اصلی را در فرهنگ ، آداب و رسوم مردم ایسلند بر عهده دارد.

بر خلاف این که ایسلند کشوری بسیار کوچک است ؛ خانواده های ایسلندی اغلب بزرگ تر از سایر کشورهای اروپای شمالی هستند ، اما اعضای گسترده خانواده معمولاً با هم زندگی نمی کنند ، اما عموها ، خاله ها و پدربزرگ ها و مادربزرگ ها اغلب در مراقبت از کودکان کمک می کنند.

از آن جایی که اکثر مردم ایسلند برای مدت طولانی در آنجا بوده اند ، ترسیم تاریخچه خانوادگی یک سرگرمی محبوب برای بسیاری از ایسلندی ها است.

در فرهنگ و سنت ایسلند ، کارهای خانه توسط تمام خانواده مشترک انجام می شود ؛ به جوانان ایسلندی آموزش داده می شود که خودکفا باشند و از آن ها انتظار می رود که اتاق خواب خود را تمیز کرده ، ملحفه ها را عوض کنند ، کف اتاق ها را جاروبرقی تمیز کنند یا بشویند ، لباس ها را بشویید ، غذاها را آماده کنند و آشپزخانه را بعد از استفاده عمومی تمیز نمایند.

نوجوانان ایسلندی کمی استقلال دارند و برای فوتبال ، مهمانی ها ، فیلم ، ورزش و لذت بردن از فضای باز وقت می گذارند ، روابط بین معلمان و جوانان به عنوان بخشی از فضای عمومی همراه با خلاقیت و حمایت ، به صورت عادی و دوستانه است ، دانش‌آموزان به باشگاه های مدارس مانند عکاسی ، سینما ، رادیو و گروه کر می‌پیوندند یا در فعالیت هایی مانند کوهنوردی ، مدلینگ و آشپزی شرکت می کنند.

ایسلند را بهتر بشناسید تا بتوانید زندگی بهتری در کنار مردم این کشورداشته باشید.

ارتباط با مردم ایسلند

در ابتدای ارتباط با مردم ایسلند ، ممکن است خجالتی یا محجوب به نظر برسند ، اما زمانی که با کسی آشنا می شوند کاملاً رفتاری دوستانه از خود نشان می دهند ، آن ها معمولاً در مکالمه احساساتی نیستند و بیان خنثی تری را ترجیح می دهند ، همچنین ایسلندی ها طرفدار سبک ارتباط مستقیم و رو در رو هستند.

صداقت یک ویژگی بسیار ارزشمند در فرهنگ ایسلندی است ، به طوری که مردم ایسلند بیش از حد وعده نمی دهند یا انتظارات غیرمنطقی را ارائه نمی دهند ، به طور کلی ، ارتباطات در ایسلند غیررسمی و مشارکتی است و به اصطلاح چیزی مانند رودربایستی یا تعارف در فرهنگ آن ها تعریف نشده است و همه چیز صادقانه و بی آلایش نشان داده می شود.

غذا در فرهنگ ایسلندی

ایسلندی ها غذاهای دریایی ، پنیر و اسکایر ( نسخه محلی ماست ) را زیاد می خورند ، اصول اولیه رژیم ایسلندی شامل ماهی ، گوشت بره و محصولات لبنی است و در رژیم غذایی آنان ماهی تازه به وفور یافت می شود که شامل انواعی مانند ماهی کاد ، هیدوک ، هالیبوت ، پلیس (نوعی ماهی دست و پا) ، شاه ماهی ، سالمون و قزل آلا می باشد.

یک غذای محبوب هانگی جات (گوشت دودی گوسفند) ، غذای سنتی در روز کریسمس است ، شام مهمترین وعده غذایی روز است که تمام اعضای خانواده دور هم جمع می شوند ؛ همچنین سیب زمینی آب پز همراه اکثر وعده های غذایی وجود دارد ، به لطف گلخانه های فراوان ایسلند ، طیف گسترده ای از میوه ها و سبزیجات تازه نیز در دسترس مردم قرار دارد!

غذا در فرهنگ ایسلندی از جایگاه مهمی برخوردار است و آن را یک نشانه مهم در ایجاد وحدت و صمیمت خانواده می دانند ، جالب است بدانید که ایسلندی ها به خاطر میزان قهوه ای که می نوشند و میزان شکری که مصرف می کنند ؛ در جهان معروف هستند.

غذا در فرهنگ ایسلندی

غذاهای سنتی ایسلندی چیست؟

رژیم غذایی ایسلندی اساساً بر این واقعیت استوار است که ایسلندی ها در جزیره ای زندگی می کنند که خیلی بزرگ نیست و اقیانوس همیشه نزدیک است ، در نتیجه ، آن ها غذاهای دریایی زیادی می خورند و مقدار زیادی دام در ارتفاعات مرکزی پرورش می دهند ، گونه های رایج ماهی شامل هادوک ، ماهی کاد ، هالیبوت و سالمون می باشد.

ایسلند غذاهای شگفت انگیز زیادی دارد که رژیم غذایی آن را از سایر کشورها متمایز می کند ، به عنوان مثال یکی از غذاهای پرطرفدار گوشت دودی گوسفندی است که به آن hangikjöt می گویند ، این فقط یک غذای معمولی نیست ، بلکه غذای سنتی است که در روز کریسمس سرو می‌کنند.

از دیگر غذاهای سنتی ایسلندی می توان به کلینور ، دونات پیچ خورده و پیلسا و هات داگ ایسلندی اشاره کرد ، شاید معروف ترین غذای ایسلندی هاکارل باشد ، هاکارل یک تکه کوسه تخمیر شده است که به طور موثری پوسیده شده است ، برخی از مردم می گویند طعم آن کمی آجیلی ، شیرین و فقط کمی شبیه به ماهی است ، امروزه ، ایسلندی ها تقریباً به طور انحصاری این را می خورند تا با ریشه های خود در ارتباط باشند.

تاریخ مناسبت
14 آپریل پنج شنبه بزرگ
15 آپریل جمعه خوب
18 آپریل عید پاک
21 آپریل اولین روزهای تابستان
26 می روز معراج
6 ژوئن دوشنبه سفید
17 ژوئن روز استقلال
1 آکوست روز تجارت
24 دسامبر شب کریسمس
26 دسامبر روز بوکس
31 دسامبر شب سال نو

تعطیلات و روزهای مهم در ایسلند

در فرهنگ ، آداب و رسوم مردم ایسلند نیز به مانند سایر مردم جهان برخی از روزهای سال را برای مناسبت های خاصی جشن گرفته و یا این روز ها را محترم می شمارند.

در جدول زیر تعطیلات و روزهای مهم در ایسلند را که در تقویم رسمی این کشور قرار گرفته اند را مشاهده خواهید کرد:

سوالات پر تکرار فرهنگ ، آداب و رسوم مردم ایسلند

زبان مردم ایسلند به طور رسمی زبان ایسلندی است که یک زبان ژرمنی محسوب می شود ، ایسلندی ها دوست دارند زبان خود را شاعرانه و موسیقیایی بدانند و حفظ زبان آن ها بخش مهمی از فرهنگ ایسلندی می باشد.

تعداد بسیار کمی از ایسلندی ها نام خانوادگی دارند ، در عوض ، ایسلند از سیستمی پیروی می کند که در آن نام کوچک پدرشان به فرزندان و پس از آن -son یا -dottir داده می شود ، اگر مردی به نام اینار یک پسر به نام یوهانس و یک دختر به نام آنا داشته باشد ، نام آنها یوهانس اینارسون و آنا ایناردوتیر خواهد بود.

در حال حاضر اکثر دین مردم ایسلند مربوط به مسیحیت لوتری با 75.4% می باشد و از میان اقلیت ها ، کاتولیک ها با حدود 4 درصد بزرگترین اقلیت هستند و حدود 1000 مسلمان ایسلند را خانه می خوانند و همچنین حدود 100 یهودی نیز در کشور ساکن هستند.

خانواده در ایسلند از اهمیت ویژه ای برخوردار است و یک بخش بسیار مهم و اصلی را در فرهنگ ، آداب و رسوم مردم ایسلند بر عهده دارد ، بر خلاف این که ایسلند کشوری بسیار کوچک است ؛ خانواده های ایسلندی اغلب بزرگ تر از سایر کشورهای اروپای شمالی هستند ، اما اعضای گسترده خانواده معمولاً با هم زندگی نمی کنند ، اما عموها ، خاله ها و پدربزرگ ها و مادربزرگ ها اغلب در مراقبت از کودکان کمک می کنند.

ایسلندی ها غذاهای دریایی ، پنیر و اسکایر ( نسخه محلی ماست ) را زیاد می خورند ، اصول اولیه رژیم ایسلندی شامل ماهی ، گوشت بره و محصولات لبنی است و در رژیم غذایی آنان ماهی تازه به وفور یافت می شود که شامل انواعی مانند ماهی کاد ، هیدوک ، هالیبوت ، پلیس (نوعی ماهی دست و پا) ، شاه ماهی ، سالمون و قزل آلا می باشد.

از اینکه تا انتهای این مطلب ما را همراهی کردید سپاسگذاریم ، برای اخذ اطلاعات و جزیات بیشتر در رابطه با فرهنگ ، آداب و رسوم مردم ایسلند با کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی در دفاتر تهران و شیراز تماس حاصل کرده و از اطلاعات آنان بهره مند شوید ، ضمنا مقاله تحصیل در ایسلند نیز برای علاقمندان تحصیل در این کشور در سایت موسسه قرار گرفته و تمامی اطلاعات لازم و ضروری این امر در آن تهیه شده اند ، مطالعه آن را فراموش نکنید.

فرهنگ هر کشور نشان از تمدن ، هویت و گذشته مردم آن است ، با فرهنگ برخی کشور ها آشنا شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
منو
خانه