تحصیل در ایسلند

تحصیل در ایسلند یکی از گزینه های کمتر شناخته شده در کشور ما است که با داشتن شرایط و کیفیت آموزشی بالا و مناسب در میان دانشجویان و علاقمندان تحصیل به خارج از کشور دارای شهرت بالایی نیست. اما این کشور طی سالیان گذشته توانسته بسیار بیش تر از قبل خود را به تمامی دانشجویان جهان معرفی کند که در ایران نیز روز به روز بیش تر شناخته شده و مورد شناخت قرار می گیرد.

تحصیل در ایسلند

کشور ایسلند یکی از کشورهای سرد و برفی اروپا است که شاید همین شرایط اب و هوایی خاص آن بوده که باعث جذب دانشجویان کمتری در مقایسه با سایر اروپا شده است. وگرنه اعتبار دانشگاه ها و کیفیت سیستم آموزشی این کشور تا حد بسیار خوب بالا بوده و دریافت مدرک از مراکز آموزشی ایسلند می تواند آینده شغلی و تحصیلی خوبی را برای دانشجویان رقم بزند.

با تیم مشاورین شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) همراه شوید و شرایط و جزئیات لازم جهت پذیرش و تحصیل در ایسلند را بشناسید، بلکه این گزینه نیز بتواند به یکی از گزینه های اصلی و مناسب با شرایط و اهداف شما مبدل شود.

ضمن این که مقاله مهاجرت به ایسلند نیز اطلاعات بسیار خوبی را به شما منتقل ساخته و می تواند در تصمیم گیری های شما و همچنین شناخت بیش تر این کشور کمک شایانی نماید. 

ضمن اینکه از شرایط، مراحل، مدارک، قوانین انواع روش های دستیابی به این هدف نیز شما را مطلع خواهد ساخت.

فهرست مطالب

تحصیل در دانشگاه های ایسلند

درخواست های بین المللی برای دانشگاه های ایسلند تقریبا هر سال در فوریه بسته می‌شوند، بنابراین اگر این زمان را از دست دادید، باید سال آینده دوباره درخواست دهید. پس از دریافت نامه پذیرش، می توانید برای مجوز دانشجویی خود از اداره مهاجرت درخواست دهید. تحصیل در دانشگاه های ایسلند در مقاطع مختلفی امکان پذیر است که در جدول ارائه شده اند.

متقاضیان پس از اتمام دوره دبیرستان و دریافت مدرک دیپلم می توانند وارد دانشگاه شده و مقاطع تحصیلی مختلف را به ترتیب پشت سر بگذارند. لازم به ذکر است که رشته های پزشکی و مهندسی در کشور ایسلند از کیفیت و اعتبار بسیار بالایی برخوردار هستند و تحصیل در آن ها نزدیک به یقین شما را به اشتغال می رساند.

لازم به ذکر است که ورود به دانشگاه های ایسلند در اغلب رشته ها و مقاطع با آزمون ورودی همراه است، البته آزمون های ورودی چندان سخت و مشکل نبوده و می توان با کمی تلاش به قبولی در آن ها دست یافت. اما نباید از تاثیر رزومه و سوابق تحصیلی نیز غافل شوید که نقش مهمی در پذیرش دانشجویان خواهد داشت.

مقطع تحصیلی مدت زمان
کارشناسی 3 تا 4 سال
کارشناسی ارشد 2 سال
دکترا 4 تا 5 سال
پزشکی و دندانپزشکی 6 سال

پس اگر قصد تحصیل در ایسلند را دارید، حتما از شرایط و مدارک مورد نیاز دانشگاه انتخابی خود استعلام نمایید، زیرا دانشگاه های می توانند در مدارک درخواستی با یکدیگر تفاوت هایی داشته باشند و ارائه مدارک صحیح بیش ترین اهمیت را دارد.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

تحصیل در کشورهایی که شاید به فکر شما هم نرسد ، آسان تر ، ارزان تر و معتبر ؛ مشاوره بگیرید!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

نوع زبان تحصیل در ایسلند

افراد علاقمند به تحصیل در ایسلند با این سوال مواجه هستند که نوع زبان تحصیل در ایسلند چه زبانی می باشد؟ باید بدانید که زبان تحصیل در مدارس و دانشگاه های ایسلند به طور رسمی زبان ایسلندی می باشد، اما امکان تحصیل به زبان انگلیسی نیز وجود دارد. ولی شرایط تحصیل به زبان انگلیسی در مقاطع مختلف متفاوت می باشد.

در ابتدا باید بگوییم که اگر در زبان خارجه چه ایسلندی و چه انگلیسی سطح مناسبی ندارید، می توانید پیش از درخواست برای دانشگاه در دوره های زبان در این کشور شرکت کرده و علاوه بر کسب آمادگی لازم از مدرک معتبر نیز برخوردار شوید. همچنین لازم به ذکر است که زبان تحصیل در دوره کارشناسی در اکثر مراکز و رشته ها زبان ایسلندی می باشد.

اما هنوز برخی دانشگاه های خصوصی برخی از رشته ها را در این مقطع به زبان انگلیسی ارائه می کنند. خوشبختانه شرایط در مقاطع تحصیلات تکمیلی متفاوت است و دوره کارشناسی ارشد و دکترا به زبان انگلیسی ارائه شده و نیاز به ارائه مدرک معتبری به دانشگاه های این کشور است.

البته باید بگوییم که زبان آزمون های ورودی دانشگاه های این کشور ایسلندی است و این امر در کنار نیاز به ارتباط با مردم و زندگی در این کشور، یادگیری زبان ایسلندی را امری واجب و ضروری می کند. در حال حاضر مدرک زبان مورد نیاز تحصیل در ایسلند مطابق جدول ارائه شده است:

نوع زبان تحصیل در ایسلند

شرایط تحصیل با دیپلم در ایسلند

شاید این سوال برای برخی وجود داشته باشد که شرایط تحصیل با دیپلم در ایسلند چگونه است؟ شروع تحصیل در ایسلند با ارائه مدرک دیپلم، امکان پذیرش در دانشگاه های این کشور برای دوره تحصیلی کارشناسی یا همان لیسانس را فراهم می آورد که در دانشگاه و رشته شرایط خاصی را طلب می کنند.

باید توجه داشته باشید که جهت پذیرش در دوره کارشناسی در اکثر رشته ها در دانشگاه های کشور ایسلند علاوه بر ارائه مدرک دیپلم باید در آزمون های ورودی مربوط به هر دانشگاه نیز شرکت کنید و موفق به اخذ نمره قبولی شوید. البته نباید از معدل مدرک دیپلم و همچنین نمرات دروس پایه و اصلی هر رشته تحصیلی نیز چشم پوشی کرد که تاثیر قابل توجهی در پذیرش شما خواهند داشت.

ضمنا باید در هنگام پذیرش مدرک دیپلم خود را نیز طبق نظام آموزشی این کشور معادل سازی کنید که طبق کشورهای مبدا دانشجویان، شرایط متفاوتی وجود خواهند داشت. در این جا متقاضیان خارجی به خصوص دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا و قاره اروپا نظیر دانشجویان ایرانی به دلیل تفاوتی که در سیستم آموزشی و نظام تحصیلی این کشورها وجود دارد، قادر به معادل سازی مستقیم و دقیق دروس و مدرکشان نیستند.

به همین خاطر این افراد باید دوره های پیش نیاز یا همان پیش از دانشگاه را پشت سر گذاشته و برخی دروس مهم را آموزش ببینند تا آماده شرکت در آزمون ورودی و همچنین تحصیل در دانشگاه های این کشور شوند که معمولا این دوره ها 1 سال به طول می انجامند.

برترین دانشگاه های کشور ایسلند

در حال حاضر کشور ایسلند تعدادی از دانشگاه های برتر و شناخته شده اروپا و جهان را در خود جای داده است، که تحصیل در هریک از آن ها به تنهایی یک موفقیت شناخته می شود. اما باید توجه داشته باشید که این مراکز در موارد مختلفی می توانند با یکدیگر دارای تفاوت باشند.

از جمله مهمترین تفاوت های میان این مراکز می توان به میزان شهریه، کیفیت آموزش، اساتید، هیئت علمی، امکانات و تجهیزات آموزشی و بسیاری موارد دیگر اشاره کرد که هرکدام تاثیر زیادی در انتخاب شما خواهند داشت. در ادامه اسامی و رتبه برترین دانشگاه های کشور ایسلند را برایتان قرار داده ایم:

نام دانشگاه رتبه دانشگاه در جهان
دانشگاه ایسلند 610
دانشگاه ریکیاویک 1920
دانشگاه اکوریری 3650
دانشگاه کشاورزی ایسلند 5467
دانشگاه بیفرست 6710
دانشگاه هولار 7950

شرط معدل ورود به دانشگاه های ایسلند

برای پذیرش و تحصیل در ایسلند در هر مقطعی این رزومه شما می باشد که معرف میزان تحصیلات، قدرت و توانایی شما است. حال این رزومه از موارد مختلفی تشکیل می شود که یکی از آن ها معدل تحصیلی دوره پیشین می باشد. معمولا حداقل معدل دانشگاه های ایسلند در دوره کارشناسی بهتر است که بالای 14 باشد.

ضمنا شرط معدل کلی برای مقاطع تحصیلات تکمیلی اعلام نشده، اما ممکن است دانشگاهی خاص این موضوع را در نظر گرفته باشد که شما باید حتما از دانشگاه انتخابی خود آن را مورد استعلام قراردهید. اما بطور کل هرچه متقاضیان معدل بالاتری داشته باشند؛ شانس پذیرش و قبولی آنان افزایش می یابد.

پس فقط به داشتن حداقل معدل برای تحصیل در ایسلند اکتفا نکنید و سعی کنید معدلتان تا حد ممکن بالاترین مقدار برسد. البته نه اینکه پذیرش با معدل پائین ممکن نباشد؛ ولی برای اینکه بتوانید پذیرش دانشگاهی را به دست آورید باید سایر موارد رزومه نظیر مقالات، توصیه نامه ها و غیره بسیار قوی باشد که بتواند این ضعف پائین بودن معدل را کمرنگ کند.

فراموش نکنید که پیک تحصیلی و سن متقاضیان نیز در پذیرش و قبولی دانشگاه ها تاثیر بسیاری دارد و دانشگاه ها همواره علاقمند به پذیرش دانشجویان جوان تر و با پیک تحصیلی کمتر هستند. برای پذیرش کارشناسی بهتر است قبل از 23 سال اقدام کنید و همچنین بهتر است پیک تحصیلی بیش تر از 3 سال نشود.

نمایش ویدیو درباره پذیرش کشورهای مختلف

 تیم مشاوره هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی همواره در تلاشند با ارائه مقالات ، وبینار های و قالب های دیگر گفتمان ، مخاطبان خود را آگاه کرده و آن ها را در مسیر صحیح و قانونی مهاجرت قرار دهند.

حاصل تلاشهای ما در دپارتمان مهاجرت تحصیلی ، اخذ پذیرش از دانشگاه های برتر جهان برای مراجعین بوده ؛ ما حتی در کشور مقصد هم شما را تنها نمی گذاریم و بعد از تحصیل و فارغ التحصیلی برای شما در سیستم کاریابی بین المللی مشاغل مناسبی را یافته و ارائه می دهیم.

پس با اعتماد به مجموعه صادق و حرفه ای رجبی از همین حالا خود را در دانشگاه مقصد در حال تحصیل تصور کنید! ویدئوی ارائه شده تصاویر برخی از پذیرش هایی است که بدست مراجعین ما رسیده است.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

شاید ندانید که سنجش شرایط اولیه شما برای مهاجرت در شرکت رجبی رایگان است؛ فرم را تکمیل کنید!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

ویزای تحصیلی کشور ایسلند

اگر علاقمند به حضور و تحصیل در ایسلند هستید، قطعا باید بدانید که علاوه بر اخذ پذیرش و ثبت نام در دانشگاه های این کشور، باید برای دریافت ویزای تحصیلی کشور ایسلند نیز اقدام نمایید تا اجازه ورود به این کشور را به دست آورید. از آن جایی که تحصیل در دانشگاه های ایسلند و دوره های آموزش عالی بیش از 3 ماه به طول می انجامد، باید برای ویزای تحصیلی نوع D اقدام کنید.

همچنین بعد از دریافت این ویزا و رفتن به کشور ایسلند باید برای مجوز اقامت نیز پس از رسیدن به آن جا درخواست دهید. ویزای تحصیل در ایسلند مستلزم این است که از یک دانشگاه در این کشور پذیرش به دست آورید. به طور کلی مدارک زیر برای دریافت ویزای تحصیلی ایسلند موردنیاز است:

  • فرم تکمیل شده درخواست ویزا
  • نامه پذیرش و قبولی یا گواهی ثبت نام در دانشگاه
  • پاسپورت معتبر
  • عکس پاسپورتی طبق شرایط لازم
  • گواهی عدم سوءپیشینه
  • گواهی تمکن مالی لازم ( حداقل 1434 یورو ماهانه )
  • رسید پرداخت هزینه های صدور ویزا
  • اثبات محل اقامت
  • بیمه مسافرتی و بیمه دانشجویی

ضمن این که هزینه صدور این ویزا 70 دلار بوده و صدور آن می تواند از 1 ماه تا 4 ماه به طول بیانجامد. ضمنا دارندگان ویزای تحصیلی ایسلند می توانند به صورت پاره وقت در هفته 15 ساعت را به کار مشغول شوند.

هزینه های تحصیل در ایسلند و شهریه دانشگاه ها

اطلاع از هزینه های تحصیل در ایسلند و شهریه دانشگاه ها این کشور یکی از مهم ترین پارامترهای تاثیر گذار در انتخاب این کشور به عنوان مقصد تحصیل می باشد. به طور کلی هزینه های تحصیل در ایسلند دارای دو بخش بوده که کاملا با یکدیگر متفاوت هستند. بخش اول شهریه های دانشگاهی که در دانشگاه های دولتی رایگان می باشد.

بخش دوم مربوط به هزینه ها و مخارج زندگی است که ایسلند در این مورد کشور ارزانی تلقی نمی شود و هزینه ها مقداری بالاست. برای مثال یک فرد مجرد به طور متوسط بدون اجاره مسکن ماهانه 1,267.5 دلار و یک خانواده 4 نفره نیز بدون هزینه اجاره ماهانه 4,678.3 دلار هزینه زندگی دارند.

ضمن اینکه هزینه تحصیل در دانشگاه های ایسلند با این که در مراکز دولتی رایگان است، اما مبلغی در حدود 600 تا 700 دلار بابت هزینه ثبت نام از دانشجویان دریافت می شود. البته شهریه دانشگاه های ایسلند در مراکز خصوصی با دولتی کاملا متفاوت بوده و دانشجویان باید در دانشگاه های خصوصی شهریه تحصیل خود را بپردازند.

پس اگر قصد تحصیل در ایسلند و دانشگاه های خصوصی این کشور را دارید، حتما توجه کنید که بر اساس دانشگاه، رشته، زبان و مقطع تحصیلی باید سالانه از 3500 دلار تا 11 هزار دلار را برای شهریه خود در نظر بگیرید.

هزینه های تحصیل در ایسلند و شهریه دانشگاه ها

اقامت ایسلند پس از تحصیل چگونه است؟

آیا شما هم در پی اطلاع از این امر هستید که اقامت ایسلند پس از تحصیل چگونه است؟ باید بگوییم که کسب مجوز اقامت و حضور در این کشور بستگی به یافتن کار در ایسلند و اشتغال پس از تحصیل دارد. در مقاله مربوطه تیم مشاورین هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی تمامی روش های یافتن شغل را به شما شرح داده اند.

اما به طور کلی دانشجویانی که به تحصیل در ایسلند مشغول هستند، پس از دریافت مدرک حداکثر تا 6 ماه می توانند به صورت اضافه در این کشور اقامت داشته و به دنبال کار باشند. در صورت یافتن شغل مناسب و مرتبط با تخصص و دانش خود، ویزای تحصیلی آنان به ویزای کار مبدل می شود.

مدت اعتبار ویزای کار نیز به مدت قرار داد شخص بستگی دارد. خوشبختانه در صورتی که شخص در ایسلند شاغل شده و ویزای کاری دریافت کند، چنان چه 4 سال در این کشور ساکن، شاغل و مالیات بپردازد، مجاز به دریافت اقامت دائم می شود. اگر پس از دریافت اقامت دائم نیز 3 سال در اسلند زندگی کند، می تواند تابعیت این کشور را به دست آورد.

مقالات زیر برای شماست که به تحصیل رایگان و یا ارزان با دریافت بورسیه فکر میکنید.

سوالات پر تکرار تحصیل در ایسلند

 بله، کشور ایسلند با این که مقصدی کمتر شناخته شده در میان ایرانیان می باشد، اما یک مقصد بسیار امن و با کیفیت برای تحصیل و دریافت مدارک دانشگاهی شناخته می شود.

 بله، خوشبختانه تحصیل در ایسلند و دانشگاه های دولتی آن رایگان بوده و شهریه ای از دانشجویان دریافت نمی شود.

 خیر، بر خلاف هزینه های تحصیل ارزان در این کشور، هزینه ها و مخارج زندگی در ایسلند ارزان نمی باشد.

دانشجویان خارجی جهت تحصیل در دانشگاه های خصوصی کشور ایسلند باید سالانه مبلغی ما بین 3500 تا 11 هزار دلار را در نظر بگیرند که به شرایط مختلفی بستگی دارد.

 بله، اکثر دانشگاه های این کشور رشته های مختلفی را به زبان انگلیسی به دانشجویان علاقمند ارائه می کنند.

برای کسب اطلاعات بیش تر در رابطه با تحصیل در ایسلند می توانید با تیم مشاورین شرکت مهاجرتی رجبی در دفاتر غرب و مرکزی تهران و یا دفتر شهر شیراز تماس حاصل نموده و از اطلاعات و تجارب آنان بهره مند شوید. مقاله تحصیل در خارج از کشور را بخوانید تا با مقاصد مهم تحصیلی در جهان بیشتر و بهتر آشنا شوید.

Rate this post
منو
خانه