ورزش در ایسلند

ورزش در ایسلند بسیار محبوب بوده و بخش مهمی از زندگی مردم این کشور را تشکیل می دهد ؛ اکثر افراد در ایسلند حداقل یک ورزش را انتخاب کرده و انجام می دهند.

دولت ایسلند به انجام ورزش در زندگی روزمره مردم اهمیت داده ، تا جایی که حتی به خانواده های بی بضاعت برای انجام ورزش کودکان کمک هزینه پرداخت می کند ؛ اگر یکی از علاقمندان سرسخت ورزش هستید ایسلند بهترین گزینه برای شما به شمار می رود.

از مهم ترین ورزش های انجام شده در این کشور می توان به فوتبال ، هندبال ، دو و میدانی ، بسکتبال ، شطرنج ، گلف ، والیبال ، تنیس ، اسکی ، اسنوبورد ، هاکی روی یخ ، شنا ، صخره نوردی و کوه نوردی اشاره کرد ، هرچند ایسلند کشوری کوچک بوده اما توانسته در برخی مسابقات با کشورهایی که 10 تا 200 برابر آن جمعیت دارند رقابت کند ؛ اگر در مورد زندگی و شرایط انجام هر ورزش در ایسلند سوالی ذهنتان را مشغول کرده حتما از طریق تلفن های تماس با مشاورین شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت 562051 (موسسه حقوقی رجبی ثبت 40451) همراه باشید.

در سال های اخیر ورزشکاران زیادی از سراسر دنیا این کشور را به منظور زندگی و کار انتخاب کرده اند ، ایسلند با ارائه زیر ساخت های عالی برای کار و زندگی زمینه ای خوب را برای پیشرفت فردی و شغلی ایجاد می کند ؛ اگر به زندگی در این کشور علاقه دارید ، حتما با مطالعه مقاله مهاجرت به ایسلند را راه های قانونی مهاجرت به این کشور را فرا بگیرید.

فهرست مطالب
ورزش در ایسلند

گلف ورزش محبوب ایسلندی ها

دومین ورزش محبوب در ایسلند گلف بوده که تقریبا توسط بیشتر افراد جامعه انجام می شود ، موفق ترین گلف باز از ایسلند قطعا Ólafía Þórunn Kristinsdóttir بوده که به طور تمام وقت در تور LPGA بازی کرده است.

گلف ورزش محبوب در این کشور به دلیل شرایط آب و هوایی در تمامی طول سال بازی نشده و بهترین زمان برای انجام این ورزش در ایسلند از آوریل تا اکتبر بوده ، ایسلند دارای 65 زمین گلف بوده و حدود 22 هزار ایسلندی عضو کلوب ‌های گلف سراسر ایسلند هستند.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

کارشناسان رجبی پاسخگوی تمام سوالات مهاجرتی شما با اطلاعات صحیح و به روز هستند!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

ورزش جهانی فوتبال در ایسلند

فوتبال در سراسر دنیا از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده و به کشور ایسلند نیز از این قاعده مستثنی نیست ، با توجه به شرایط آب و هوایی انجام ورزش جهانی فوتبال در فصل زمستان دشوار بوده و از همین رو بسیاری از باشگاه ها دارای چمن مصنوعی هستند.

تیم ملی مردان این ورزش در ایسلند در چند سال اخیر بسیار عملکرد بسیار خوبی را از خود نشان داده اند ؛ این کشور به جام جهانی فوتبال 2018 راه یافت و در یورو 2016 با شکست مقابل فرانسه به مرحله یک چهارم نهایی رسید ، سرمربی ایسلند ، اریک هامرن بوده و او پس از اینکه هایمیر هالگریمسون بعد از جام جهانی شغل دیگری پیدا کرد ، هدایت این تیم را برعهده گرفت ، در حال حاضر بازیکنان و مربیان موفق فوتبال ایسلند گیلفی سیگوردسون (بازیکن) و ایور گودیونسن (مربی) هستند ، گودیونسن 2 عنوان لیگ برتر را با چلسی ، و همچنین لالیگا ، کوپا دل ری ، و قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا را با بارسلونا به دست آورد.

امروزه تعداد بازیکنان دارای مجوز فوتبال در ایسلند حدود 23000 بوده ، مشهورترین بازکنان این کشور گیلفی سیگوردسون ، ایدوور گودیونسن ، هرمان هریارسون ، هیارد هلگوسن ، رونار کریستینسون ، اییولفور سوریسون ، یوهان برگ گودموندسون ، کولباین سیگورسون می باشند .

ورزش جهانی فوتبال در ایسلند

ورزش پرهیجان سوارکاری

اسب سواری سومین ورزش محبوب در ایسلند بوده و این کشور به خاطر نژاد اسب هایش در سراسر جهان شهرت دارد ، اسب های ایسلندی که از این جزیره سرچشمه می گیرند نژاد قوی ، سریع و کوچکی بوده و در سطح بین المللی بسیار محبوب است.

همچنین نژاد های دیگری از اسب های ایسلندی در اروپا و آمریکای شمالی وجود دارد که از این نژاد برای مسابقه ، نمایش ، اوقات فراغت و کار چوپانی استفاده می شود ، ورزش پرهیجان سوارکاری یک ورزش محبوب در شهرهای کوچک ‌تر بوده ، اما در ریکیاویک نیز چندین پیست اسب سواری وجود دارد.

ورزش ملی هندبال

ورزش ملی هندبال چهارمین ورزش محبوب در ایسلند بوده که انواع مختلفی از این ورزش انجام می شود ، از انواع هندبال می توان به هندبال ساحلی ، هندبال ، مینی هندبال و هندبال خیابانی اشاره کرد ؛ ایسلند تیم ملی بسیار خوبی در هندبال داشته که تیم ملی با کسب مدال نقره بازی های المپیک تابستانی 2008 و مدال برنز قهرمانی اروپا در سال 2010 یکی از تیم های برتر جهان است.

هیئت حاکمه این ورزش در ایسلند انجمن هندبال ایسلند بوده که در سال 1957 تأسیس شد ؛ این اتحادیه لیگ های ملی مردان و زنان و همچنین جام ایسلند را سازماندهی می کند ؛ یکی از بهترین هندبالیست های ایسلند آرون پالمارسون بوده که برای PSG فرانسه بازی می کند.

ورزش پیشرو بسکتبال

ورزش پیشرو بسکتبال

ورزش پیشرو بسکتبال پنجمین ورزش محبوب در ایسلند بوده هر چند این کشور در بسکتبال به اندازه سایر ورزش ها موفق نیست اما تیم ملی بسکتبال مردان ایسلند یک تیم در سطح بین المللی است ، این تیم دو بار به مسابقات یورو بسکت راه یافته و اولین حضور آنها در مسابقات یورو در سال 2015 بود ، این تیم همچنین بخشی از تورنمنت های اروپایی کوچکتر مانند بازی های کشورهای کوچک اروپا هستند.

از محبوب ترین بسکتبالیست ها در ورزش در ایسلند می توان به پتور گودموندسون ، اگیر اشتاینارسون ، کاری جونسون ، هیلمار اسماری هنینگسون ، داوید آرنار آگوستسون ، تریگوی هلیناسون ، سیگتریگور آرنار بیورنسون اشاره کرد ؛ کشور ایسلند نیز مانند دیگر کشورهای دنیا از ورود بازیکنان ماهر و نیمه ماهر به کشور خود استقبال می کنند.

ورزش بدمینتون در ایسلند

ورزش بدمینتون در ایسلند برخلاف بسیاری از کشورها محبوب بوده و به طور گسترده در این جزیره انجام می شود ؛ یک تیم ملی بدمینتون در ایسلند وجود داشته که در جام سودیرمان در سال‌های 1993 و 1999 در رده بیست و چهارم قرار گرفت و در حالی که در مسابقات قهرمانی بدمینتون تیمی اروپا شرکت کرده است ، هنوز به مرحله حذفی نرسیده است.

با این وجود ، این ورزش در ایسلند همچنان در میان آماتورها ، به ویژه در میان نسل های جوان ، محبوبیت زیادی دارد ؛ مشهورترین بازیکنان بدمینتون ایسلندی برودی کریستیانسون ، ارنی سور هالگریمسون ، السا نیلسن ، راگنا اینگولفسدوتر می باشند.

با ورزش در ایسلند آشنا شدید ، در مقالات زیر جنبه های دیگری از کشور ایسلند را به شما عزیزان معرفی کرده ایم.

دو میدانی ورزشی پرافتخار

هفتمین ورزش محبوب در ایسلند دو و میدانی بوده که بخش بزرگی از تاریخ ورزش این کشور را تشکیل می دهد ، ورزشکاران بسیار موفق ایسلندی مانند گونار هوسبی تیراندازی هستند که پس از کسب 2 مدال طلا در مسابقات قهرمانی دو و میدانی اروپا در سال های 1946 و 1950 یکی از اولین قهرمانان بین المللی کشور شد.

ماراتن ریکیاویک سالانه در این کشور برگزار شده و حدود 10000 نفر در مسابقات مختلف شرکت می کنند و در اواسط آگوست برگزار می شود ؛ بازیکنان معروف دو و میدانی ایسلندی ویلهالمور اینارسون ، والا فلوسادوتیر ، آنیتا هینریکسوتیر ، گونار هوسبی ، تورفی برینگیرسون ، اورن کلاوزن ، جان آرنار مگنوسون ، هرین هالدورسون هستند.

پسران و دختران جوان امیدوار زیادی وجود دارند که در ایسلند دو میدانی ورزش پرافتخار انجام می دهند ، به عنوان مثال ، آنیتا هینریکسدوتیر یک دونده 800 متر بوده و دارای رکورد ایسلندی و همچنین قهرمانی بسیاری از مسابقات قهرمانی نوجوانان را در کارنامه خود است ؛ همچنین یکی از بهترین های ورزش در ایسلند ، والا فلوسادوتیر بوده که در بازی های المپیک 2000 سیدنی با پرش 4.5 متری پرش با چوب را تمرین کرد و مدال برنز را به دست آورد.

دو میدانی ورزشی پرافتخار

چهره های ورزشی ایسلند

افراد زیر به عنوان افسانه ای ترین ورزشکاران ایسلندی در نظر گرفته شده اند ؛ شما همچنین می توانید برای شناخت بیشتر چهره های ورزشی ایسلند و همچنین شرایط زندگی در این کشور از طریق تلفن های تماس و یا به صورت حضوری با مشاورین هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی در تماس باشید.

چهره های ورزشی در ایسلند

ویلجالمور اینارسون

ویلجالمور اینارسون مشهورترین ورزشکار ایسلندی زاده ۵ ژوئن ۱۹۳۴ بوده ، او یک ورزشکار دو و میدانی ایسلندی و برنده مدال نقره بازی‌ های المپیک تابستانی ۱۹۵۶ در ملبورن استرالیا بود ؛ اینارسون در دهکده ماهیگیری در شرق ایسلند بزرگ شد.

در سال 1956 اینارسون با پرش 16.26 متر در پرش سه گام رکورد جدیدی در المپیک به نام خود ثبت کرد که در همان مسابقات توسط از نماینده برزیل پیشی گرفت و همین موضوع غیر 7منتظره ترین نتیجه المپیک آن سال را رقم زده و او توانست اولین مدال نقره خود و اولین مدال المپیک کشور ایسلند را به دست آورد.

در سال 1958 در مسابقات دو و میدانی قهرمانی اروپا در استکهلم سوئد با 16 متر در پرش سه گام برنز مدال برنز را به دست آورد ، بهترین عملکرد شخصی او 16.70 متر ست در سال 1960 بود او پنج بار ، بیشتر از هر کس دیگری ، به عنوان ورزشکار سال ایسلند انتخاب شد.

اینارسون همچنین مدیر سه مدرسه بود و در یکی از مدارس به عنوان معلم ریاضی نیمه وقت کار می کرد ، او همچنین یک نقاش و متخصص در نقاشی منظره بوده و آثارش در چندین گالری هنری در ایسلند به نمایش درآمده است.

آنیتا هینریکسوتیر

آنیتا هینریکسوتیر یک ورزشکار مسافت میانی ایسلندی بوده که در دوی 800 متر تخصص دارد ؛ او در مسابقات قهرمانی داخل سالن اروپا 2017 مدال برنز و در مسابقات قهرمانی زیر 23 سال اروپا 2017 مدال برنز گرفت ؛ هینریکسوتیر رکورد ایسلندی را در 800 متر 2:00.05 به ثبت رساند و همچنین شش رکورد ملی دیگر در مسافت میانی را در اختیار دارد.

این ورزشکار در سن 16 سالگی در مسابقات قهرمانی جوانان جهان در سال 2012 در 800 متر مقام چهارم را کسب کرد و سپس در مسابقات قهرمانی جوانان جهان در سال 2013 و قهرمانی جوانان اروپا قهرمان شد.

استادیوم فوتبال ایسلند

در این کشور استادیوم های زیادی وجود داشته که علاوه بر فوتبال برای دیگر ورزش ها مانند هندبال و بسکتبال نیز مورد استفاده قرار می گیرد ؛ بزرگ ترین استادیوم فوتبال ایسلند با حدود 15000 نفر جمعیت لاوگردالسوللور بوده که علاوه بر فوتبال دارای امکانات ورزشی برای رشته های دو و میدانی می باشد ؛ ایسلندی ها مشتاق ورزش هستند و بسیاری از رویدادهای ورزشی به طور مکرر برگزار می شود.

نام ورزشگاه ظرفیت شهر
لاوگردالسوللور 15000 ریکیاویک
KR-volur 6000 ریکیاویک
آکرانسولور 6000 آکرانس
کفلاویکولور 5200 کفلاویک
فیلکیسولور 4000 ریکیاویک

سوالات پر تکرار ورزش در ایسلند

از مهم ترین ورزشگاه های ورزش در ایسلند می توان به لاوگردالسوللور ، KR-volur ، آکرانسولور ، کفلاویکولور و فیلکیسولور اشاره کرد.

از محبوب ترین ورزش های انجام شده در این کشور می توان به فوتبال ، هندبال ، دو و میدانی ، بسکتبال ، شطرنج ، گلف ، والیبال ، تنیس ، اسکی ، اسنوبورد ، هاکی روی یخ ، شنا ، صخره نوردی و کوه نوردی اشاره کرد.

ورزش سواری کاری بیشتر به خاطر نوع نژاد اسب این کشور در سراسر جهان شناخته شده و بین مردم دارای محبوبیت بالایی است.

ایسلند حدود 65 زمین گلف داشته و بیش از 22 هزار نفر در این کشور به انجام گلف می پردازند.

هندبال عنوان ورزش ملی ایسلند را از آن خود کرده و این کشور در زمینه هندبال عملکرد بسیار خوبی را از خود نشان داده است.

ورزش در ایسلند پرهیجان ، متنوع و پویا بوده ؛ به صورت کلی هزینه ها انجام هر ورزش در این کشور متناسب بوده و شما باید برای یک ماه عضویت در باشگاه ورزشی حدود 9,931 کرون بپردازید ؛ اگر قصد دارید در حین تحصیل در این کشور به انجام ورزش مورد علاقه خود بپردازید حتما از طریق تلفن های تماس با مشاورین موسسه مهاجرتی رجبی در دو شعبه تهران و شیراز در تماس باشید ؛ همچنین برای کسب اطلاعات کامل تر در مورد شرایط تحصیل در رشته های ورزشی این کشور ، حتما با لمس عنوان تحصیل در ایسلند مقاله مربوطه را مطالعه فرمایید.

به ورزش و ورزشکاران در کدام کشور اروپایی بهای بیشتری داده می شود؟ مقالات زیر را بخوانید تا پاسخ را دریافت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
منو
خانه