بهداشت و درمان عمومی در لتونی

بهداشت و درمان عمومی در لتونی در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی از سطح پایین تری برخوردار است و در قسمت درمان عمومی به نسبت ضعیف تر عمل می کند ، به همین دلیل افراد ساکن این کشور و مهاجران ترجیح می دهند به مراکز درمانی خصوصی مراجعه کنند که از سطح بالاتری برخوردار هستند ، با این وجود در سال های اخیر ، این کشور در زمینه بهداشت و درمان رشد زیادی داشته است.

در لتونی احتمال ابتلا به بیماری هایی مانند HIV ، هپاتیت B و هپاتیت C کم است ، با سفر به هر کشوری ، احتمال بیمار شدن وجود دارد و بسیار حیاتی است که بتوان به مراکز بهداشت و درمان دسترسی داشت و همینطور از نظر تهیه دارو به مشکل برنخورد ، در غیر اینصورت علاوه بر اینکه سلامت جسمی و روانی افراد به خطر می افتد ، هیچ لذتی از سفر و بازدیدش از آن کشور نمی برد به همین دلیل بهداشت و درمان عمومی در لتونی برای مهاجران دارای اهمیت است.

در این مقاله از شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) ، به بررسی بهداشت و درمان عمومی در لتونی می پردازیم و این کشور را از نظر وضعیت بهداشت ، مراکز درمانی و همچنین دسترسی به دارو مورد بررسی قرار می دهیم.

پیش تر هم در همین سایت در مقاله تحصیل در لتونی به بررسی شرایط دانشگاه های این کشور و نحوه اخذ پذیرش در رشته های معتبر آن پرداخته ایم.

فهرست مطالب
بهداشت و درمان عمومی در لتونی

سیستم بهداشت و درمان

برای بررسی سطح بهداشت و درمان عمومی در لتونی ، لازم است سیستم بهداشت و درمان این کشور را نیز بررسی کنیم ، سیستم بهداشت و درمان لتونی توسط مالیات دولت حمایت می شود و این کشور رتبه چهارم را در میزان مرگ و میر در میان سایر کشورهای اروپایی دارد ، گرچه میزان مرگ و میر کودکان در لتونی کمتر از سایر کشورهای اروپایی است.

از طرفی به علت اینکه دسترسی کافی به انواع دارو در این کشور وجود ندارد و همچنین برای معالجه و درمان نیاز به مدت زمان زیادی هست ، این سیستم کمی ضعیف است و به خوبی دیگر کشورهای اروپایی عمل نمی کند.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

آنچه دغدغه شما برای مهاجرت است را با مشاوران رجبی مطرح کرده و به بهترین راه حل ها برسید!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

مراقبت های بهداشتی در لتونی

بخش اعظمی از وضعیت بهداشت و درمان عمومی در لتونی مربوط به مراقبت های بهداشتی در لتونی است که شامل انواع زیر می باشد:

  1. مراقبت های بهداشتی اولیه: مراقبت های بهداشتی اولیه در واقع اولین مرحله از شروع درمان است ، خدمات این مراقبت های بهداشتی شامل ارتباط با پزشک خانواده ، پرستار ، دستیار پزشک ، دندانپزشک و ماماست که لازم است افراد به راحتی و در سریع ترین زمان ممکن بتوانند به آن دسترسی پیدا کنند.
  2. مراقبت های بهداشتی ثانویه: این مراقبت ها شامل ارائه خدمات سرپایی و ثابت و همچنین مراقبت های اورژانسی است که دسترسی به این خدمات نیز باید در اسرع وقت صورت گیرد که کمترین آسیب به فرد بیمار وارد شود.
  3. مراقبت های بهداشتی تخصصی: این خدمات شامل درمان و مراقبت های ویژه است که فرد با دریافت خدمات های اولیه و ثانویه درمانش صورت نمی گیرد و به مراقبت های ویژه تری نیاز دارد ، دسترسی سریع و راحت به این خدمات نیز باید انجام شود.
مراقبت های بهداشتی در لتونی

بیمه درمانی در لتونی

بیمه درمانی در لتونی به ارتقاء سطح بهداشت و درمان کمک زیادی می کنند ، چرا که هزینه های درمان و مراقبت های بهداشتی گاهی به اندازه ای است که افراد به تنهایی از پس آن بر نمی آیند و در نتیجه مراحل درمانشان به تاخیر می افتد یا حتی متوقف می شود.

دولت لتونی به منظور بهبود بهداشت و درمان عمومی در لتونی ، سیاست هایی برای استفاده افراد از بیمه درمانی پی ریزی کرده است ، در این راستا ، افراد می توانند با در دست داشتن کارت بیمه درمانی اروپا (EHIC) از خدمات بیمه درمانی بهره مند شوند.

این بیمه درمانی بخش زیادی از هزینه های درمان را متقبل می شود و در برخی موارد با داشتن این کارت بیمه درمانی ، ارائه خدمات به صورت رایگان خواهد بود ، اما در اکثر مواقع لازم است مبلغی را خودتان پرداخت کنید و بیمه بخشی از آن را پرداخت می کند ، بنابراین با وجود EHIC در کشور لتونی ، بهداشت و درمان عمومی در لتونی تا حد زیادی بهبود پیدا کرده است و این خبر خوبی برای عزیزانی است که قصد مهاجرت به این کشور را دارند.

امکانات درمانی در لتونی

برای اینکه بتوانیم برآورد بهتری از بهداشت و درمان عمومی در لتونی داشته باشیم ، نیاز است امکانات درمانی در لتونی را نیز بررسی کنیم ، در جدول زیر آمار گزارش شده از تعداد پزشکان ، تعداد پرستاران ، تعداد بیمارستان ها ، تعداد تخت های بیمارستان و تعداد تخت های آی سی یو (ICU) مربوط به سال 2019 آورده شده است ، لازم به ذکر است که این تعداد به ازای هر 1000 نفر است و تعداد بیمارستان ها به ازای هر یک میلیون نفر می باشد:

تعداد پزشکان تعداد پرستاران تعداد بیمارستان ها تعداد تخت های بیمارستان تعداد تخت های ICU
31/3 40/4 87/31 49/5 09/3

لازم به ذکر است که پزشکان لتونی در کشورهای اروپایی و آمریکایی آموزش دیده اند و از دانش و تجربه زیادی برخوردار هستند ، این پزشکان در زمینه تخصصی خود مهارت زیادی دارند و به خوبی از پس سخت ترین جراحی ها نیز بر می آیند ، بنابراین خیالتان از این نظر راحت باشد.

بیمارستان های لتونی

یکی دیگر از شاخص های ارزیابی بهداشت و درمان عمومی در لتونی ، بیمارستان های لتونی هستند ، بهترین مراکز درمانی این کشور در شهر ویلنیوس و کاوناس واقع شده اند ، کارشناسان ما در هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی لیستی از بیمارستان های این کشور به همراه رتبه آن ها را گردآوری کرده اند که در جدول زیر به معرفی آن ها می پردازیم:

رتبه مرکز درمانی
1 کلینیک دانشگاهی ریگاس آستروما
2 بیمارستان بالینی پل استرادینز
3 بیمارستان کودک برنو کلینیسکا اسلینیکا
4 مرکز بهداشت 4
5 بیمارستان ریگاس اسلینیکا شماره 1
6 بیمارستان یورمالا اسلینیکا بولدورو
7 زایشگاه ریگا
8 بیمارستان مرکزی لتونی
9 بیمارستان ریگاس اسلینیکا شماره 2
10 بیمارستان دوبلزآن آپکارتنس
11 کلینیک اگره
12 کلینیک آوا
13 مرکز پزشکی دیپلماتیک
14 مرکز میکرو جراحی چشم
15 مرکز پزشکی آیزکروکل
16 کلینیک خصوصی جوسو آرستی
17 مرکز بهداشت بین الملل
18 بیمارستان جلگاواس
19 کلینیک ویا آنا

لتونی ؛ مرکز قلب و عروق اروپا

در ادامه مقاله بهداشت و درمان عمومی در لتونی ، خوب است اشاره ای به این قضیه داشته باشیم که لتونی ؛ مرکز قلب و عروق اروپا می باشد ، این کشور از امکانات و تخصص خوبی در این زمینه برخوردار است و همین امر موجب شهرت لتونی در زمینه قلب و عروق در سطح اروپا گردیده است ، به همین دلیل ، عده زیادی برای درمان بیماری های قلبی به لتونی سفر می کنند تا از درمان تخصصی پزشکان این کشور بهره مند شوند.

جراحی پلاستیک در لتونی

بهداشت و درمان عمومی در لتونی در سال های اخیر رشد چشمگیری داشته است به طوری که جراحی پلاستیک در لتونی نیز طرفدار زیادی پیدا کرده است و سالانه افراد زیادی برای انجام این جراحی به لتونی سفر می کنند ، این کشور از دستگاه های مدرن و مجهز در زمینه جراحی پلاستیک استفاده می کند و همین موجب شده از کشورهایی مانند اسرائیل ، بریتانیا ، آمریکا و اسکاندیناوی به این کشور به منظور انجام جراحی پلاستیک به لتونی وارد شوند.

جراحی پلاستیک در لتونی

آمار نشان داده است که در کشور لتونی سالانه حدود 5 هزار جراحی پلاستیک انجام می شود ، خدماتی که این کشور در زمینه زیبایی ارائه می دهد شامل موارد زیر است:

  • جوان سازی پوست
  • مزوتراپی
  • اصلاح فرم بینی
  • رفع افتادگی پلک
  • لیپوساکشن
  • بوتاکس

دندانپزشکی در لتونی

ارتقاء بهداشت و درمان عمومی در لتونی صرفا محدود به قلب و عروق و جراحی پلاستیک نمی شود بلکه ، دندانپزشکی در لتونی نیز پیشرفت خوبی داشته است و هر سال افراد زیادی برای انجام خدمات مربوط به دندانپزشکی ، این کشور را ترجیح می دهند.

خدامت دندانپزشکی معمولا در رده درمان های پر هزینه و سنگین قرار می گیرد ، با این وجود ، ارائه خدمات دندانپزشکی در لتونی ضمن اینکه از کیفیت بالایی برخوردار است ، قیمت مناسب تری نیز در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی دارد ، به همین دلیل مهاجران زیادی به این هدف به خاک کشور لتونی وارد می شوند و از این خدمات استفاده می کنند.

با توجه به مطالب ارائه شده می توان نتیجه گرفت که این کشور در زمینه بهداشت و درمان در حال رشد و توسعه خدماتش هست و علاوه بر این ، مهاجرانی که قصد دارند به این کشور وارد شوند ، نگرانی خاصی برای بهداشت و درمان خود نخواهند داشت.

سوالات پر تکرار بهداشت و درمان عمومی در لتونی

احتمال ابتلا به بیماری هایی مانند HIV ، هپاتیت B و هپاتیت C در این کشور کم است.

خیر ، به علت اینکه دسترسی کافی به انواع دارو در این کشور وجود ندارد و همچنین برای معالجه و درمان نیاز به مدت زمان زیادی هست ، این سیستم کمی ضعیف است و به خوبی دیگر کشورهای اروپایی عمل نمی کند.

  • تعداد پزشکان 31/3
  • تعداد پرستاران 40/4
  • تعداد بیمارستان ها  87/31

بله ، پزشکان لتونی در کشورهای اروپایی و آمریکایی آموزش دیده اند و از دانش و تجربه زیادی برخوردار هستند ، این پزشکان در زمینه تخصصی خود مهارت زیادی دارند و به خوبی از پس سخت ترین جراحی ها نیز بر می آیند ، بنابراین خیالتان از این نظر راحت باشد.

  •  کلینیک دانشگاهی ریگاس آستروما
  • بیمارستان بالینی پل استرادینز
  •  بیمارستان کودک برنو کلینیسکا اسلینیکا
  •  مرکز بهداشت 4
  •  بیمارستان ریگاس اسلینیکا شماره 1

در این مقاله بهداشت و درمان عمومی در لتونی را مورد بررسی قرار دادیم و امکانات درمانی و مراکز مراقبتی و بهداشتی این کشور را معرفی کردیم ، اگر مایل هستید به این کشور سفر کنید ، خواندن مقاله تحصیل در لتونی ، می تواند اطلاعات مفید و کاربردی را در اختیارتان قرار دهد ، چنانچه به اطلاعات بیشتری در این باره نیاز دارید می توانید با مشاوران و کارشناسان ما در شرکت مهاجرتی رجبی در دفاتر تهران و شیراز تماس بگیرید همچنین توصیه می کنیم مقاله بهترین کشورهای اروپایی برای کار را بخوانید و اطلاعات خود را به روز کنید.

بهداشت و درمان عمومی در کشور های مختلف اروپایی چه شرایطی دارد؟ مطالعه مقالات زیر اطلاعات شما را تکمیل می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post

یک تخفیف ویژه داریم! 
به مناسبت سال جدید میلادی!

تا آخر دی، می‌تونی با 30درصد تخفیف ، مشاوره تخصصی بگیری و 
با 10 الی 30 درصد تخفیف، قرارداد ببندی!

برای هماهنگی با شماره‌های زیر تماس بگیر:
021-91002525
071-91002525

منو
خانه