تاریخ کشور لتونی از گذشته تا معاصر

تاریخ کشور لتونی از گذشته تا معاصر برای کسانی که این کشور را به عنوان مقصد سفر یا مهاجرت خود انتخاب کرده اند می تواند حائز اهمیت باشد.

مردم لتونی ، لتونیایی یا لتس نامیده می ‌شوند و نخستین سکونتگاههای انسانی در لتونی به تقریبا 10000 سال پیش از میلاد بازمی‌گردد ؛ تقریبا در سال 2000 پیش از میلاد ، قبایل بالتیک که به عنوان اجداد لتونی ‌ها و لیتوانیایی‌ های امروزی شناخته می ‌شوند ، به لتونی رسیدند ؛ در زمان وایکینگها نیز در غرب خلیج ریگا ، کورشی‎ ها زندگی می ‎کردند.

اگر شما هم از کسانی هستید که قصد رفتن به لتونی را دارید ، لازم است تا اطلاعاتتان را در خصوص این کشور و انواع روشهای مهاجرت به آن را تکمیل نمایید تحصیل در لتونی هم یکی از بهترین راه های مهاجرت است که آن را در مقاله لینک شده بطور کامل شرح داده ایم ،  همچنین کارشناسان ما در هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی راهنمایتان خواهند بود.

اما تغییرات بزرگ در تاریخ بالتیک در طی قرن 13 ، زمان معرفی مسیحیت رخ داد و جنگهای صلیبی درحدود 100 سال طول کشید ؛ پس از پیروزی ژرمن ‌ها ، سرزمین تحت ‎سلطه لیوونیا نامگذاری شد و از آن زمان ، طبقات حاکم آلمانی ‌ها و طبقه متوسطِ عمدتا صنعتگر و کشاورز لتونیایی ‌ها بودند که این مرز قومی بدون تغییر باقی ماند ؛ همچنین یک بالتیک ، بدون توجه به موقعیت اجتماعی ‌اش ، نمی‌ توانست آلمانی شود ؛ اما در قلمرو پروس کشاورزان امکان آلمانی ‌شدن داشتند.

برای بررسی بیشتر تاریخ کشور لتونی از گذشته تا معاصر با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

فهرست مطالب
تاریخ کشور لتونی از گذشته تا معاصر

بررسی تاریخ کشور لتونی از گذشته تا 1920

بررسی تاریخ کشور لتونی از گذشته تا 1920 شامل رخدادهای بسیار مهمی است که بر لتونی تاثیری عمیق داشته که در جدول زیر برخی از مهم ترین رویدادهای تاریخی این کشور بررسی شده است.

زمان رخدادهای تاریخی شرح مختصر
900 سال پیش از میلاد جمعیت از چهار قبیله بالتیک ، به علاوه لیوونی های فنلاندی در شمال دور تشکیل می شدند.
1201 شوالیه های صلیبی آلمانی بخش اعظم لتونی را فتح کردند.
1282 ریگا به عنوان بخش اصلی تجارت بالتیک آلمان و اتحادیه هانسیاتیک بود.
اصلاحات پروتستانی 1517 مردم لتونی به تدریج کلیسای لوتری را پذیرفتند.
83-1558 روسیه ، دانمارک ، سوئد و لهستان - لیتوانی برای کنترل لتونی نبرد کردند.
1571 نخستین یهودیان به کورلند ، عمدتا از آلمان وارد شدند.
1629 لتونی غربی و شمالی ، از جمله ریگا ، بخشی از امپراتوری سوئد شد.
1795 لتونی بخشی از امپراتوری روسیه شد.
1817 آغاز جنبش ملی گرای لتونی و مخالفت با اشراف آلمانی افزایش شهرنشینی و صنعتی شدن ، ریگا بندر کلیدی امپراتوری روسیه بود.
1905 جنبش ملی گرای لتونی با تضعیف امپراتوری روسیه تقویت شد.
1914 جنگ جهانی اول به هرج و مرج و بی ثباتی سیاسی منجر شد.
1918 آلمانی ها برای مدت کوتاهی لتونی را اشغال کرده ، اما پس از شکست در جنگ جهانی اول عقب نشینی کردند.
1918 جنگ استقلال لتونی آغاز شد.

تاریخ کشور لتونی از 1920 تا معاصر

در ادامه بررسی تاریخ کشور لتونی از گذشته تا معاصر به بررسی تاریخ کشور لتونی از 1920 تا معاصر می پردازیم و در جدول زیر جزئیات آن را در اختیار شما قرار داده ایم.

زمان رخدادهای تاریخی شرح مختصر
1920 ناسیونالیست های لتونی ارتش سرخ را شکست دادند و سوسیالیست های محلی اعلام استقلال کردند. یک قانون اساسی لیبرال دمکراتیک ایجاد شد.
1939 آلمان نازی موافقت کرد که شوروی لتونی را ضمیمه کند. 1940
1940 ارتش سرخ لتونی را اشغال کرد.
1941 شوروی مخالفان را سرکوب کرد و 34000 لتونیایی به سیبری تبعید شدند.
1941 هیتلر پیمان خود را با استالین شکست و به اتحاد جماهیر شوروی حمله کرد و به سرعت لتونی را فتح کرد.
1944 ارتش سرخ نازی ها را شکست داد ؛ لتونی بخشی از اتحاد جماهیر شوروی می شود.
1987 اتحاد جماهیر شوروی در زمان گورباچف به لتونی اجازه آزادی بیان بیشتری داد. کشورهای حوزه بالتیک (لتونی ، استونی ، لیتوانی) برای استقلال تلاش می کردند.
1990 گورباچف اجازه برگزاری انتخابات در لتونی را داد ؛ غیر کمونیست ها پیروز می شدند.
2003 لتونی به اتحادیه اروپا ملحق شد.
2018 لتونی در سال 2018 از میان 167 کشور ، رتبه 38 دمکراتیک ترین ایالت را کسب کرد.

اصلاحات پروتستانی (تا سال 1561)

در بررسی تاریخ کشور لتونی از گذشته تا معاصر در ابتدا به موضوع اصلاحات پروتستانی (تا سال 1561) می‌ پردازیم.

برای چندین هزار سال قبایل بالتیک از جمله لتونی ‌ها به‌دور از درگیریها و مهاجرتها زندگی می‌ کردند ؛ آنها صاحب قلعه‌ های چوبی بودند و گاهی اوقات با یکدیگر درگیر می‌ شدند و روابط کمی با دنیای بیرون داشتند.

این وضعیت در سال 1100 تغییر کرد ؛ اسکاندیناوی‌ مسیحیت را پذیرفت و بالت ‌ها بعنوان آخرین بت‌پرستان اروپا باقی ماندند ؛ ولی نخبگان آلمانی مشتاق تغییر این وضع بودند و مبلغان و راهبانی را به سرزمینهای بالتیک فرستادند ؛ برخی از آنها شهرها را تأسیس کردند و قدرت سیاسی را بدست گرفتند ؛ همچنین با شکست جنگ ‌های صلیبی در خاورمیانه هزاران شوالیه آلمانی به امید گسترش مسیحیت به سرزمین ‌های بالتیک آمدند ؛ آنها سازمان نظامی (Livonian Order) را در سال 1204 تأسیس کردند که به تدریج بخشهای وسیعی از لتونی امروز را طی قرن سیزدهم تحت‌تاثیر قرار داد.

دیگر مناطق لتونی تحت حاکمیت اسقفهای مختلف آلمانی که علاوه‌بر قدرتهای مذهبی معمول ، از قدرتهای سکولار نیز برخوردار بودند قرار داشتند ؛ لتونی درجهت تناسب با حکومت‌ های مذهبی ‌اش ، سرزمین مریم باکره نامیده شد و دهقانان لتونی مسیحیت را پذیرفتند و به کار در زمینها و پرداخت مالیات به اربابان جدید فعالیت داشتند و شاهد قلعه‎ های خشتی عظیم و توسعه شهرهایی مدرن بودند.

قبایل جنوب بالتیک مسیحی نبودند و دوک‌نشین بزرگ لیتوانی را تأسیس کردند که با موفقیت در برابر حملات صلیبیون مقاومت می ‌کرد ؛ اما بعد از دو قرن جنگ ، لیتوانی مسیحی شد.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

کسب به روز ترین اطلاعات مهاجرتی با مشاوره های شرکت رجبی!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

سلطنت سوئد و لهستان – لیتوانی (1562 – 1700)

در دوره ‌ای از تاریخ کشور لتونی از گذشته تا معاصر ، این کشور تحت سلطنت سوئد و لهستان لیتوانی (1562 1700) بوده است ، اما چگونه؟ از آن جا که لهستان و لیتوانی خیلی زود ادغام شدند ، لتونی را در 1562 فتح کردند ؛ اشراف آلمانی به مالکیت زمین ها ادامه دادند ، در حالیکه اکثریت قومیتهای لتونی دهقان باقی مانده بودند ؛ قرنها حکومت ژرمنی ‌ها و لوترانیسم منجر به تفاوت بین لتونی‌ ها و لیتوانیایی‌ ها شده بود که باعث شد تا این دو کشور منطقه بالتیک هرگز یکی نشوند و مرز این دو کشور برای همیشه در جایی که خط مرزی لیوونیا – لیتوانی پیش از 1562 قرار داشت ، باقی ماند.

پس از فتح 1562 ، لتونی به چندین منطقه تقسیم شد و لاتگاله (لتونی شرقی) تحت حاکمیت مستقیم مشترک المنافع لهستان – لیتوانی قرار گرفت ؛ همچنین مذهب کاتولیک با حمایت کلیساهایی که توسط اشراف تامین می شدند ، با موفقیت در برابر ظهور لوترانیسم مقاومت کرد و نخبگان تازه وارد لهستانی – لیتوانیایی به رهبران قدیمی آلمان پیوستند ، از سویی هم ، کورلند و سمیگالیا (لتونی جنوبی و غربی) ، بعنوان یک ملک لهستان – لیتوانی باقی ماندند ؛ اربابان بلافصل این سرزمین ، دوک کتلرها با قدرت دریایی بسیار بودند ؛ آنها حتی یک کمپین استعماری را در آفریقا و قاره آمریکا راه‌اندازی کرده و تبدیل به کم جمعیت ترین کشور شدند (در آن زمان کورلند – سمیگالیا تنها 300000 نفر جمعیت داشت) ؛ کورلند – سمیگالیا مشابه دوک نشینان شمال آلمان ، لوتری بود.

سلطنت سوئد و لهستان – لیتوانی (1562 - 1700)

ریگا به عنوان بزرگترین شهر سوئد

ویدزمه (لتونی شمالی) که ریگا را در بر می گرفت ، با ارزش ترین بخش بود و ریگا و کل ویدزمه در جنگ 1621 به دست سوئدی ها افتاد و سپس ریگا به عنوان بزرگترین شهر سوئد شناخته شد و در سال 1655 ، کل کشورهای مشترک المنافع به طور موقت توسط روسیه و سوئد اشغال شدند و لتونی نیز تحت اشغال سوئد قرار گرفت ؛ اما لهستان – لیتوانی تا سال 1660 آزاد شد و لتونی را به جز ویدزمه حفظ کرد.

فتح لتونی توسط روسیه (1700 – 1860)

تاریخ کشور لتونی از گذشته تا معاصر شامل فتح لتونی توسط روسیه (1700-1860) و وقایع این دوران می ‌باشد ؛ لذا در سال 1700 ، روسیه که به سرعت در حال مدرن شدن بود ، در پی تبدیل شدن به اولین قدرت بزرگ اروپای شرقی نیز بوده است ؛ لذا روسها پس از شکست سوئد در جنگ بزرگ شمالی (1700 – 1721) ، ویدزمه و شهر بسیار مهم ریگا را تصرف کردند.

حضور روسیه در دیگر بخشهای لتونی نیز بطور فزاینده ‌ای احساس می ‌شد و به دوک‌ های کورلند – سمیگالی کاخ ‌های مجلل باروک رشوه داده می‌ شد تا وفاداری آنها به لهستان – لیتوانی را از بین برود ؛ با تصرف لاتگاله (Latgale) در سال 1775 توسط روسیه و تصرف کورلند – سمیگالیا در سال 1795 ، نفوذ روسیه به فتح لتونی انجامید و بدین ترتیب ، لتونی جزو امپراتوری روسیه شد.

بار دیگر دهقانان لتونی دچار کمی تغییر شده بودند و نخبگان آلمانی حتی اگر از قدرت سیاسی خود سلب می ‌شدند ، هنوز هم بر اقتصاد تسلط داشتند و روسی به زبان سیاست تبدیل شد ؛ اما ویدزمه ، کورلند و سمیگالیا قوانین الهام گرفته از آلمانی را حفظ کردند و با تبعیض مواجه نشدند.

لاتگاله هم به روسیه ضمیمه شد و این بخش یکی از معدود سرزمین ‌های روسیه بود که یهودیان در آن اجازه سکونت داشتند ؛ علاوه بر این ، لاتگاله از نظر آموزشی دچار رکود شد و تنها 50 درصد از مردم این سرزمین در طی قرن 19 باسواد شدند که این تعداد در مناطق خودمختارتر لتونی 90 درصد بود.

بیداری ملی لتونی (1860 - 1918)

بیداری ملی لتونی (1860 – 1918)

با اینکه تکنولوژیهای مدرن چندین دهه دیرتر به روسیه رسید ، اما لتونی به یکی از قطبهای صنعتی روسیه تبدیل شد ؛ ریگا در دهه 1860 به شبکه راه‌آهن متصل شد و رشد تصاعدی خود را آغاز کرد ؛ همچنین ، راه‌آهن در دهه 1870 به لیپاجا رسید و بندر آن را گسترش داد و امکان ساخت یک پایگاه دریایی بسیار بزرگ را در سال 1890 به روسیه داد.

در ادامه لتونیایی ‌ها به شهرها رفتند و بسیاری مشغول به فعالیت در صنایع شدند ؛ برخی هم به‌ دنبال تحصیل بودند ؛ سبک زندگی تغییر کرد و نرخ زادو ولد کاهش یافت ، ساعات کاری طولانی رایج شد ؛ اما تغییر واقعی درک این مساله بود که فرهنگ لیتوانیایی ، هیچ کمی از فرهنگهای آلمانی یا روسی ندارد و بیداری ملی لتونی به دنبال آن شکل گرفت.

فرهنگ عالی که برای قرنها امتیاز برخی از اقلیت ‌های قومی بود ، حال در دسترس همگان قرار می گرفت و ظهور فرهنگ اکثریت لتونی ، غافلگیرکننده بود ؛ چرا که لتونیایی های تحصیل کرده تاریخ را مورد بررسی قرار داده و یافته های خود را به اشتراک گذاشته بودند و در حالی که بناهای بزرگ آرت نو سال 1910 در ریگا هنوز توسط نخبگان آلمانی انجام می ‌شدند ، اما بسیاری از معماران لتونیایی ، اساطیر و سنت‌ های لتونی را در طرح‌ ها گنجاندند و شهرهای لتونی توانستند دانشجویان و کارگرانی را از لیتوانی و لهستان جذب کنند ، بیداری ملی لتونی (1860-1918) و رخدادهای این دوران در تاریخ کشور لتونی از گذشته تا معاصر از وقایع مهم می ‌باشند.

اعلام استقلال در لتونی

در حالی که لتونی جان تازه ای گرفته بود ، اما امپراتوری روسیه میان شکست های اقتصادی و جنگ ها باخته بود ؛ همچنین ، روشنفکران لتونی در میان آشفتگی انقلابی اوایل قرن 20 ، جرأت کردند و ایده آزادی و حکومت اکثریت را به زبان آوردند و پس از شکست روسیه و آلمان در جنگ جهانی اول ، برای نخستین بار در تاریخ ، اعلام استقلال در لتونی اتفاق افتاد.

برای دریافت پاسخ سؤالاتتان در مورد مجوز اقامت و کار در کشورهای اروپایی از جمله لتونی ، می توانید با کارشناسان ما در هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی مشورت نمایید.

لتونی مستقل و وقایع 1918 – 1940

لتونی مستقل و وقایع 1918 1940 نیز در بررسی تاریخ کشور لتونی از گذشته تا معاصر نقش داشته اند ؛ لذا ، اعلام استقلال لتونی در سال 1918 منجر به تهاجمات خارجی شد ؛ در دوره بین 1918 و 1920 ، ریگا از اشغالهای متناوب توسط کمونیست روسی ، سلطنت طلبان روسی و آلمانی رنج می‌برد ؛ با این وجود ، آلمانی‌ها و روس‌ها هر دو در جنگ جهانی اول ضعیف شدند و بالاخره با پیوستن نیروهای لتونی‌ ، لیتوانیایی و استونیایی با هم ، مهاجمان را در جنگ‌ استقلال (Wars of Independence) شکست دادند.

لذا ، دو دهه آزادی پررونق لتونی به‌ همراه احترام رسمی به فرهنگ این کشور در انتظار بود و ریگا به عنوان یک پایتخت سیاسی ، بخاطر زیبایی ‌هایش پاریس بالتیک نام گرفت ؛ صنعت رونق گرفت و حتی اتومبیل و هواپیما تولید شد ؛ گویی که تاریخ لتونی به پایان خوش خود رسیده بود.

در طی دهه 1930 ، اروپا در بخشهای زیادی شاهد سرنگونی دموکراسی توسط دیکتاتوریها بود و این در حالی بود که رژیم استبدادی کارلیس اولمانیس در لتونی که در سال 1933 آغاز شد ، رژیمی ملایم تر بود ؛ همچنین ، نظام ‌های ظالمانه ‌تری در اتحاد جماهیر شوروی (کمونیست) و آلمان (ناسیونال سوسیالیست) تکامل یافتند که این رژیم‌ ها در پی ترسیم مجدد نقشه اروپای شرقی بودند که لتونی مستقل جایی در طرحهای آنها نداشت لذا در پیمان ریبنتروپ - مولوتوف اتحاد جماهیر شوروی و آلمان ، لتونی را به شوروی واگذار کردند و در سال 1940 ، به سرعت این کشور را اشغال نمودند.

لتونی مستقل و وقایع 1918 – 1940

وقایع 1940 – 1990 و اشغال لتونی

در بررسی تاریخ کشور لتونی از گذشته تا معاصر به وقایع 1940 1990 و اشغال لتونی می رسیم که شامل رخدادهای مهمی در تاریخ این کشور است.

وحشیگری های شوروی در زمان اشغال لتونی (1940-1941) به حدی بود که آن سال را سال وحشت نامگذاری کرده اند ؛ لذا ، تمام اموال لتونیایی ها ملی اعلام شد و در حدود 35000 نفر دستگیر و به قتل رسیدند و یا به سیبری سرد اخراج شدند که اکثر آنها هرگز بازنگشتند ؛ 1 درصد از کل لتونیایی ها (15000) تنها در یک شب ، در 14 ژوئن 1941 ، به سیبری اخراج شدند.

اشغال شوروی به قدری وحشتناک بوده که بسیاری از لتونیایی ها از دوره اشغال جدید نیروهای آلمان نازی در سال 1941 ، به عنوان دوره آرامش یاد می کنند ؛ اما با وجود تلاش آلمانی ها و لژیون لتونی جهت متوقف کردن شوروی ، در سال های 1944 – 1945 آن ها توانستند لتونی را دوباره فتح کنند و وحشت استالینیستی آنها مجددا بازگشت و 150000 نفر دیگر به قتل و یا اخراج شدند.

همچنین ، در حدود 120000 لتونی که نمی خواستند منتظر مرگ خود باشند ، درست پیش از اشغال مجدد شوروی به سمت غرب گریختند و در نهایت به آمریکا و استرالیا پناه بردند ؛ سایرین نیز یک جنگ چریکی ناموفق (1944-1956) را در جنگل های لتونی به راه انداختند.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

با شرکت رجبی تمامی کشورهای جهان را به صورت دقیق بشناسید.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

زبان لتونیایی ها در زمان اشغال روسیه

زبان لتونیایی ها در زمان اشغال روسیه شامل تغییراتی شد ؛ در حالی که قتل های شوروی در اواخر دهه 1950 (پس از مرگ استالین) آرام تر شده بودند ، اما اسکان گسترده لتونیایی ها خطر جدیدی برای بقای ملت لتونی بود و ده ها هزار شهرک نشین جدید شوروی با قومیت روسی هر ساله تشویق می شدند که به لتونی نقل مکان کنند ؛ لذا در دهه 1970 ، ساکنین شهرهای اصلی لتونی اکثریت روسی بوده و تا سال 1989 ، تنها 52 درصد از ساکنین این کشور لتونیایی بودند.

لتونیایی ‌ها زبان روسی را در مدارس آموزش می‌ دیدند ، اما روس ‌ها زبان لتونی را یاد نمی‌ گرفتند ، زیرا زبان و فرهنگ روسی را مهم ‌تر و بین‌المللی می ‌دانستند ؛ لذا ، زبان لتونی کاربرد کمی داشت و اکثر رویدادهای عمومی به زبان روسی برگزار می شدند ؛ علاوه بر این ، ادیان و سنت های مذهبی در این دوران به شدت سرکوب شدند.

اقتصاد در دوران اشغال روسیه

اقتصاد در دوران اشغال روسیه چگونه بوده است؟ در حالی که ظلم و تبعیض شوروی بر لتونی ، بیش از پیش شوروی را برای لتونی ها منفورتر می کرد ، اما عقب ماندگی اقتصادی اتحاد جماهیر شوروی ، آغازگر فروپاشی نهایی آن بود ؛ نظام شوروی که ظاهرا برابری طلب بود و اکثر مردم دستمزدهای یکسانی داشتند ، جایگاه اجتماعی افراد را بر اساس روابط وی با افراد مهم تعیین می کرد و افراد مهم کسانی بودند که به بهترین کالاها و خدمات دسترسی داشتند.

لذا مردم معمولا اجناس را از محل کار خود می دزدیدند تا در بازار سیاه مبادله کنند یا به دوستانشان می دادند ؛ سخت کار کردن به هیچ وجه پاداشی نداشت ؛ بنابراین ، اقتصاد شوروی و در نتیجه آن اقتصاد کشور لتونی ، چندین دهه از غرب عقب افتاد ؛ در خصوص بررسی بیشتر اقتصاد این کشور مطالعه مقاله مربوطه را از دست ندهید.

لتونی مستقل مدرن (1990 و پس از آن)

لتونی مستقل مدرن (1990 و پس از آن)

در ادامه بررسی تاریخ کشور لتونی از گذشته تا معاصر به لتونی مستقل مدرن (1990 و پس از آن) می پردازیم ؛ در سال 1990 لتونی به همراه دو کشور دیگر حوزه بالتیک استقلال خود را از اتحاد جماهیر شوروی اعلام کردند ؛ تا سال 1991 لتونی دموکراتیک به طور گسترده توسط قدرت های خارجی به رسمیت شناخته شد و آخرین نیروهای روسیه در سال 1995 این کشور را ترک کردند.

با این که استقلال سیاسی اولین گام برای شکوفایی کشور بوده ؛ اما استقلال فرهنگی نیز نیاز می باشد ؛ چرا که 46 درصد از ساکنین لتونی و اکثریت جمعیت شهری آن را روسوفون ها (دیاسپورای روس زبان) تشکیل می دادند و در حالی که لتونی ها به زبان روسی صحبت می کردند ، روس ها به طور کلی به زبان لتونی صحبت نمی کردند و به طور معمول ، روسی تنها زبان ممکن برای ارتباطات بین قومی بود.

همچنین با توجه به این که اکثر ارتباطات در شهرهای لتونی بین قومیتی بوده ، این امر باعث شد تا زبان لتونی در خارج از خانواده بسیار کم استفاده شود و احتمالا استفاده از این زبان از بین برود ، لذا ، زبان لتونی به عنوان تنها زبان رسمی برای فعالیت های عمومی اعلام شد و تنها افرادی از مهاجرین شوروی تابعیت دریافت می کردند که به زبان لتونی مسلط بودند ؛ در این راستا ، یک سوم از روس ها به روسیه بازگشتند ، اما صدها هزار نفر بدون تابعیت در لتونی زندگی کردند.

استقلال اقتصادی

لتونی برای استقلال اقتصادی خود تلاش می کرد که آزادی اقتصادی معجزه کرد و کارآفرینان جوان منطقه بالتیک اقتصاد را در عرض یک دهه به مسیر خود بازگرداندند و شهرها را با مراکز تجاری و ساختمان ‌های اداری جدید که سیستم شوروی فاقد آن بود ؛ پر کردند ؛ تا سال 2001 ، لتونی عملا یک جامعه مدرن اروپایی بود که سرمایه‌گذاری خارجی را جذب می ‌کرد.

در سال 2004 ، لتونی به عنوان بخشی از برنامه خود به ناتو و اتحادیه اروپا پیوست ؛ در اواخر دهه 2000 ، ریگا بار دیگر به پایتخت غیر رسمی بالتیک و یورمالا به برترین استراحتگاه بالتیک ، علیرغم از دست دادن جمعیت ، تبدیل شد ؛ اما از لحاظ اقتصادی ، لتونی از دو کشور دیگر حوزه بالتیک عقب بود و از جمله کشورهایی بود که بدترین آسیب را از رکود اقتصادی جهانی سال 2009 دید ؛ اما رویکرد متعاقب آن مبتنی بر ریاضت جهت مهار بحران در میان اقتصاددانان غربی مورد تمجید قرار گرفته است.

زندگی در لتونی امروز برای مهاجرین

زندگی در لتونی امروز برای مهاجرین چگونه است؟ امروزه ، لتونی یک مقصد ایده آل برای مهاجرانی است که می خواهند استانداردهای زندگی عالی را تجربه کنند و زندگی در لتونی در مقایسه با اروپای غربی بسیار ارزانتر است ؛ به طور کلی ، هزینه های زندگی در این کشور کمتر از میانگین جهانی است و از لحاظ هزینه زندگی در بین 197 کشور در رتبه 87 و بهترین کشور برای زندگی در رتبه 35 قرار دارد.

همچنین ، در صورت داشتن مهارت های زبانی و یا مهارت هایی در خصوص فناوری اطلاعات ، به دست آوردن کار در این کشور به عنوان یک خارجی غیر اتحادیه اروپا نسبتا آسان است ؛ چرا که در این بخش ها کمبود نیرو وجود دارد و نیروهای خارجی ماهر معمولا آن را پر می کنند ، اگر می خواهید هزینه های زندگی در لتونی را بطور دقیق بشناسید مقاله لینک شده را مطالعه کرده و با ما درتماس باشید.

سوالات پر تکرار تاریخ کشور لتونی از گذشته تا معاصر

لتونی یک مقصد ایده آل برای مهاجرانی است که می خواهند استانداردهای زندگی عالی را تجربه کنند و زندگی در لتونی در مقایسه با اروپای غربی بسیار ارزانتر است ؛ به طور کلی ، هزینه های زندگی در این کشور کمتر از میانگین جهانی است و از لحاظ هزینه زندگی در بین 197 کشور در رتبه 87 و بهترین کشور برای زندگی در رتبه 35 قرار دارد.

در سال 2004 ، لتونی به عنوان بخشی از برنامه خود به ناتو و اتحادیه اروپا پیوست.

در سال 1700 ، روسیه که به سرعت در حال مدرن شدن بود ، در پی تبدیل شدن به اولین قدرت بزرگ اروپای شرقی نیز بوده است ؛ لذا روسها پس از شکست سوئد در جنگ بزرگ شمالی (1700 – 1721) ، ویدزمه و شهر بسیار مهم ریگا را تصرف کردند.

از آن جا که لهستان و لیتوانی خیلی زود ادغام شدند ، لتونی را در 1562 فتح کردند.

روشنفکران لتونی در میان آشفتگی انقلابی اوایل قرن 20 ، جرأت کردند و ایده آزادی و حکومت اکثریت را به زبان آوردند و پس از شکست روسیه و آلمان در جنگ جهانی اول ، برای نخستین بار در تاریخ ، اعلام استقلال در لتونی اتفاق افتاد.

تاریخ کشور لتونی از گذشته تا معاصر توانسته لتونی امروز را با محیطی مناسب برای تحصیل و زندگی شکل دهد ؛ چرا که امروزه اقتصاد این کشور یکی از بزرگترین اقتصادها در بین کشورهای منطقه بالتیک است ؛ اگر درمورد این کشور و نحوه اخذ اقامت لتونی کنجکاو هستید ، پیشنهاد ما تماس با کارشناسان ما در موسسه مهاجرتی رجبی در دو شعبه تهران و شیراز است ، همچنین دعوت می کنیم مقاله ارزان ترین کشور دنیا برای زندگی را هم بخوانید و با لیستی از کم هزینه ترین کشورها آشنا شوید.

با تاریخ برخی از کشورهای تاثیر گذار بر تاریخ لتونی آشنا شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
منو
خانه