فرهنگ ، آداب و رسوم مردم لتونی

فرهنگ ، آداب و رسوم مردم لتونی را می توان ترکیبی از آداب و سنت مردم اروپا و روسیه دانست که با همدیگر تشکیل دهنده آداب و رسوم مردم این کشور شده است.

لتونی شاید کشور تازه تاسیسی بر روی کره زمین باشد ما تاریخ این سرزمین اصالت و قدمتی بسیار دارد که به سال های بسیار دور انسان ها باز می گردد. فرهنگ ، آداب و رسوم مردم لتونی موضوع این مطلب ما است که توسط کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت 562051 ( موسسه حقوقی رجبی ثبت 40451 ) به شما ارائه خواهد شد.

لتونی یکی از کشورهای سرد و سرماخیز شمال اروپا است که تا 3 هزار سال پیش کاملا پوشیده از برف بوده است و با آب شدن این برف ها این سرزمین پدیدار شد و انسان ها به آنجا مهاجرت کردند ، از همان زمان تا به حال این سرزمین تاریخ پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشته و مردم گوناگون با تفکر ، آداب ، رسوم و عقاید متفاوتی در آنجا سکنی گزیده اند تا به امروز و لتونی امروز رسیده است.

اگر قصد سفر و یا مهاجرت به این کشور را دارید ؛ آشنایی با فرهنگ ، آداب و رسوم مردم لتونی می تواند به زندگی و ارتباط برقرار کردن با مردم به شما کمک نماید و اقامت و زندگی شما را بهتر و دلچسب تر نماید ؛ برای شناخت بهتر و بیشتر لتونی و شرایط تحصیل در دانشگاه های آن که یکی از بهترین شیوه های مهاجرت به این کشور است مقاله تحصیل در لتونی را بخوانید.

فهرست مطالب
فرهنگ ، آداب و رسوم مردم لتونی

خلاصه ای از حقایق و آمار مردم لتونی

موضوع شرایط
مکان قرارگیری اروپای شرقی ، هم مرز با دریای بالتیک ، بین استونی و لیتوانی
پایتخت رییگا
آب و هوا دریایی ؛ زمستان های مرطوب و معتدل
جمعیت 1،836،000 نفر
ترکیب قومیتی لتونیایی 57.7٪ ، روسی 29.6٪ ، بلاروسی 4.1٪ ، اوکراینی 2.7٪ ، لهستانی 2.5٪ ، لیتوانیایی 1.4٪ ، بقیه 2٪
ادیان مسیحیت لوتری ، کاتولیک رومی ، ارتدکس روسی
دولت دموکراسی پارلمانی

دین و مذهب مردم لتونی

دین و مذهب مردم لتونی تاریخی طولانی دارد به طوری که زمانی لتونیایی ها به باورهای طبیعت گرایانه یا آنچه که می توان آن را «بت پرستی» نامید ؛ اعتقاد داشتند ، اگرچه این سنت دیگر به عنوان یک دین انجام نمی شود ، اما در ترانه های عامیانه ، افسانه ها و جشنواره ها هنوز به آن توجه می شود. مسیحیت در قرن 12 و 13 وارد لتونی شد در حالی که مذهب ارتدکس روسیه در قرن 18 پا گرفت و تأثیر مذهب بر جمعیت در طول اشغال کمونیستی ، زمانی که پیروان مورد آزار و اذیت و تبعیض قرار گرفتند ، بسیار کاهش یافت.

در حال حاضر ، مسیحیت دین اصلی در لتونی است اما امروز قانون اساسی آزادی مذهب را تضمین می کند. مسیحیت در نتیجه اشغال آلمان ها و روس ها به لتونی رسید و حضور ظالمانه آلمان با اعتقادات لوتری و کاتولیک مرتبط بود. اکثریت مردم لتونی معتقد به کلیسای لوتری هستند ؛ اگرچه اقلیت های بزرگ مسیحی کاتولیک و ارتدوکس نیز در این کشور وجود دارند.

دینی که بیشتر در غرب و مرکز لتونی رایج است همان دین لوتری است. این کشور کلیسای لوتری خود را دارد که به سه ناحیه (ریگا ، لیپاجا و داوگاوپیلس) تقسیم شده است و حدود 300 کلیسا دارد. البته سایر ادیان جزئی در لتونی نیز وجود دارند عبارتند از: یهودی ، مسلمان ، بودایی ، ادونتیست های روز هفتم و سایر ادیان.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

مهاجرت آسان ، امن و ارزان با دریافت مشاوره های تخصصی از کارشناسان رجبی!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آداب و رسوم مردم لتونی

ذهنیت آداب و رسوم مردم لتونی معمولاً کاملاً شبیه به اسکاندیناوی ها تلقی می شود: آنها محتاط هستند و احساسات خود را آشکارا ابراز نمی کنند و به طور کلی ، آنها با صحبت های کوچک راحت نیستند. مردم لتونی در جمع با صدای بلند صحبت نمی کنند و فریاد زدن یا سوت زدن در ملاء عام بی ادبی تلقی می شود. این امر در مورد رستوران ها ، کافه ها ، وسایل نقلیه عمومی و سایر مکان های عمومی صدق می کند.

رفتارهای محدود ، از جمله صدای پایین و پرهیز از تماس چشمی ، در مکان های عمومی از شما انتظار می رود. از دیگر موارد مهم در فرهنگ ، آداب و رسوم مردم لتونی باید به خود کنترلی اشاره کرد ، خودکنترلی به ویژه در مورد خشم ، در آداب و رسوم مردم لتونی بسیار ارزشمند است. همچنین روابط بین دوستان همجنس و اعضای خانواده با درجه بالایی از صمیمیت ، تماس بدنی و استفاده از حروف کوچک محبت آمیز مشخص می شود.

جدای از این مطلب باید به شما عرض کنیم که لتونی یک کشور رو بی پیشرفت با نرخ رشد بالا و قابل قبولی است که به متخصصان و افراد با دانش در زمینه های مختلف نیاز بسیاری دارد ، به همین خاطر کار کردن در این کشور می تواند یک گزینه مهاجرتی بسیار مناسب برای علاقمندان به کار و مهاجرت به کشورهای  اروپا باشد.

آداب و رسوم مردم لتونی

آداب معاشرت در لتونی

در لتونی ملاقات و احوالپرسی با یک دست دادن سریع و محکم با تماس مستقیم چشمی ، همراه است و لتونیایی ها حالت های چهره نسبتاً کنترل شده ای دارند و سریع لبخند نمی زنند. هنگام احوالپرسی با یک دوست صمیمی یا یکی از اعضای خانواده ، برخی از لتونیایی ها گونه های یکدیگر را می‌بوسند ، اگرچه بسیاری این کار را نمی‌کنند ، بنابراین این معیاری مبنی برای صمیمیت رابطه نیست.

طبق آداب معاشرت در لتونی ، عناوین بسیار مهم هستند و نشان دهنده احترام می باشند و در هنگام معرفی شخصی ، معمولاً نام و نام خانوادگی وی با عنوان افتخاری “kungs” برای مرد و “kundze” برای یک زن ذکر شده است. در این مواقع منتظر بمانید تاخودشان از شما بخواهند تا آن ها را با نام کوچک صدا بزنید.

اهمیت آهنگ های محلی در لتونی

اهمیت آهنگ های محلی در لتونی

لتونیایی‌ها با افتخار خود را ملتی از خوانندگان می‌نامند ، زیرا آوازها و رقص سنتی شان به خوبی حفظ شده است. یکی از رویدادهای فرهنگی برجسته کشور جشنواره آواز و رقص لتونی است که هر پنج سال یک بار برگزار می شود. در جشنواره آواز و رقص ، هزاران گروه کر ، نوازنده ، و گروه های رقص محلی مخاطبان زیادی را سرگرم می کنند.

بیش از 30 هزار هنرمند آماتور و حرفه ای در این جشنواره لتونی شرکت می کنند و این جشنواره یکی از بزرگترین فستیوال های آهنگ و رقص آماتور در جهان است که حتی به فهرست تاریخ شفاهی و میراث فرهنگی غیرمادی یونسکو نیز راه یافته است ، این جشنواره شامل یک جشن یک هفته ای از آواز خواندن ، رقص و موسیقی سنتی لتونی است و آهنگ های لتونیایی در سالن های مختلف شهر در طول مدت جشنواره شنیده می شود. تماشای این جشنواره دیدنی در لتونی راهی فوق العاده برای پذیرش فرهنگ ، آداب و رسوم مردم لتونی خواهد بود.

جشنواره موسیقی ، آهنگ و رقص محلی لتونی همچنین به دلیل گروه های رقص محلی خود در جشنواره های رقص مشهور است و اهمیت آهنگ های محلی در لتونی بیش از حدی است که بتوان تصور کرد. علاقه مندان به موسیقی و هنرهای نمایشی از جشنواره های بزرگ اپرا در ریگا و کنسرت های مختلف در سراسر کشور لذت خواهند برد.

خانه و خانواده در فرهنگ لتونی

در رابطه با خانه و خانواده در فرهنگ لتونی باید بگوییم که به طور سنتی ، ازدواج در استان های بالتیک ویرال محلی بود (به این معنی که زنان از خانواده خود دور می شدند تا در مزرعه شوهر زندگی کنند) و تبار به صورت پدری ردیابی می شد. گروه خویشاوندی پدری (dzimta) متشکل از یک مرد و برادرانش و همسران و فرزندانشان بود.

امروزه ازدواج به عنوان پیامد طبیعی بلوغ عاطفی و جنسی تلقی می‌شود و مجرد ماندن طولانی مدت برای زنان چندان جالب نیست. خانواده های لتونی اغلب اوقات زیادی را با هم می گذرانند و بسیاری از خانواده های شهری دارای کلبه های روستایی هستند که در تعطیلات آخر هفته به آنجا می روند.

در فرهنگ ، آداب و رسوم مردم لتونی زندگی افراد مسن با خانواده معمول است ، زنان معمولا بیشتر کارهای خانه را انجام می دهند و مردانی که غذا درست می‌کنند و لباس‌ها را می‌شویند ، نادر هستند و به آنها با دید مثبت و کمک کننده نگاه می‌شود. خانواده ها در لتونی معمولا یک یا دو فرزند دارند و هویت لتونیایی ها به منطقه زادگاه خانواده آن ها متصل است.

برای لتونیایی ها غیرمعمول است که تصمیم بگیرند از منطقه ای که در آن متولد شده اند دور شوند و حتی اگر جوانان برای جستجوی کار یا تحصیل زادگاه خود را ترک کنند ، برای تعطیلات و تابستان بازهم به زادگاه خود باز می گردند.

اطلاعات ارائه شده در مقالات زیر دانسته های شما درباره کشور جذاب لتونی را تکمیل می کند.

سنت های عروسی در لتونی

در فرهنگ ، آداب و رسوم مردم لتونی عروسی فرصتی عالی برای نمایش سنت هاست و معمولا عروسی ها به طور سنتی پر از گل های تازه است. همه مهمانان به تازه ازدواج کرده گل می دهند و تازه عروس ها به والدین خود گل می دهند. این تبادل گل بزرگ بعد از مراسم انجام می شود.

عبور از «دروازه‌های» نمادین در راه رسیدن به محل برگزاری عروسی ، از سنت های عروسی در لتونی است که هنوز در این مراسم در این کشور رایج است. مهمانان دروازه های نمادین ساخته شده از روبان را در دست دارند و آنها زوج را در مسیر خود متوقف می کنند. دروازه بان ها از زوج می خواهند که یک کار یا مسابقه را انجام دهند و با یک هدیه کوچک برای عبور از آن ها به آن ها پول می دهند.

هنگامی که زوج به محل برگزاری می رسند ، از «کوچه» ساخته شده توسط مهمانان عبور می کنند. مهمانان هنگام عبور تازه عروس ها برگ های بلوط و افرا می اندازند. آتش در جشن های لتونی نیز رایج است زیرا ارواح شیطانی را دفع می کند و ثروت می آورد. در ادامه ودجی (زن و شوهری که در عروسی شاهد هستند) قربانی کوچکی برای آتش می کنند و زنان معمولاً چیزی از پشم در آتش می‌گذارند و مردان چیزی از آهن.

تعطیلات در لتونی

محبوب ترین تعطیلات در فرهنگ ، آداب و رسوم مردم لتونی ، کریسمس ، سال نو ، عید پاک و لیگو است. جشن کریسمس در رژیم شوروی ممنوع بود زیرا در آن زمان دولت مخالف انواع جشن های مذهبی بود و اما بعد از سقوط کمونیسم بازهم کریسمس و عید پاک شهرت خود را بازیافتند.

سال نو برای مردم لتونی به اندازه کریسمس مهم است زیرا در دوران شوروی این تعطیلات تنها تعطیلات زمستانی بود. لیگو یک جشنواره واقعی و تعطیلات در لتونی است که ریشه آن به دوران بت پرستی باز می گردد و این تعطیلات برای جشن گرفتن طولانی ترین روز سال است.

محبوب ترین سنت های لیگو خواندن آهنگ های لیگو ، چیدن انواع مختلف گیاهان ، ساخت تاج گل ، آتش سوزی ، خوردن پنیر و نوشیدن آبجو است.

مردم لتونی باستان معتقد بودند که گیاهانی که در روز نیمه تابستان جمع آوری می شوند ، بر ارواح شیطانی غلبه می کنند و خیر و سلامتی را برای مردم به ارمغان می آورند.

تعطیلات در لتونی

غذاهای لتونی

غذاهای لتونی بسته به منطقه متفاوت است و گوشت و سیب زمینی به همراه شیرینی ها ، ماهی دودی ، لبنیات ، تخم مرغ و غلات بخش عمده ای از رژیم غذایی را تشکیل می دهند. همچنین سوپ و سوسیس نیز محبوب هستند و در تابستان و پاییز ، پای توت تازه و تارت فراوان است.

غذاهای لتونی خوشمزه ، تازه و مهمتر از همه طبیعی و ارگانیک هستند و وعده های غذایی با محبت و با در نظر گرفتن اصول اسلو فود تهیه می شوند. ریگا بزرگترین بازار در تمام اروپا را در خود جای داده است ، جایی که می توان بزرگترین مجموعه محصولات طبیعی قاره را خریداری کرد. این شهر همچنین دارای صدها رستوران است که غذاهای بین المللی خوبی از همه گوشه های جهان ارائه می دهند.

در حالی که بسیاری از کشورهای جهان سیاست تولید انبوه مواد غذایی را دنبال می کنند ، مفهوم اسلو فود در از دیگر موارد مهم در فرهنگ ، آداب و رسوم مردم لتونی است که روزبه روز محبوبیت بیشتری پیدا می کند. حومه لتونی با برکت چهار فصل متمایز و یکی از کوچکترین تراکم جمعیت در اروپا ، بهشت طبیعی برای علاقه مندان به غذاهای ارگانیک است که از دنیای کوته فکرانه تغذیه نامناسب خسته شده اند ، غذاهایی که در مایکروویو و محصولات تولید شده در کارخانه ها در سایر مناطق تولید می شود.

آداب غذاخوری در لتونی

در فرهنگ ، آداب و رسوم مردم لتونی ، آداب سفره و احترام به آن بسیار مهم است و در صورت دعوت شدن از سوی یک میزبان لتونیایی سروقت رسیدن و وقت شناسی نشان دهنده احترام به میزبان شماست. همچنین توجه داشته باشید که خوب لباس بپوشید چون این نشان دهنده احترام به میزبان است ؛ چند مورد مهم در آداب غذاخوری در لتونی هنگام مهمانی به شرح زیر می باشد:

  • ممکن است از شما خواسته شود قبل از ورود به خانه کفش های بیرونی خود را در بیاورید.
  • تا زمانی که برای نشستن دعوت نشده اید ، ایستاده بمانید. ممکن است به یک صندلی خاص هدایت شوید.
  • آداب سفره قاره ای است ، یعنی چنگال در دست چپ و چاقو در دست راست هنگام غذا خوردن نگه داشته می شود.
  • تا زمانی که صاحب مهمانی شروع نکرده یا از شما برای شروع دعوت نشده است شروع به غذا خوردن نکنید.
  • دستمال سفره باید روی میز گذاشته شود و در دامان خود قرار نگیرد.
  • همه چیز را در بشقاب خود تمام کنید.
  • آواز خواندن بعد از غذا بسیار رایج است.

سوالات پر تکرار فرهنگ ، آداب و رسوم مردم لتونی

در لتونی ملاقات و احوالپرسی با یک دست دادن سریع و محکم با تماس مستقیم چشمی ، همراه است و لتونیایی ها حالت های چهره نسبتاً کنترل شده ای دارند و سریع لبخند نمی زنند. هنگام احوالپرسی با یک دوست صمیمی یا یکی از اعضای خانواده ، برخی از لتونیایی ها گونه های یکدیگر را می‌بوسند ، اگرچه بسیاری این کار را نمی‌کنند ، بنابراین این معیاری مبنی برای صمیمیت رابطه نیست.
طبق آداب معاشرت در لتونی ، عناوین بسیار مهم هستند و نشان دهنده احترام می باشند و در هنگام معرفی شخصی ، معمولاً نام و نام خانوادگی وی با عنوان افتخاری “kungs” برای مرد و “kundze” برای یک زن ذکر شده است. در این مواقع منتظر بمانید تاخودشان از شما بخواهند تا آن ها را با نام کوچک صدا بزنید.

لتونی یکی از کشورهای سرد و سرماخیز شمال اروپا است که تا 3 هزار سال پیش کاملا پوشیده از برف بوده است و با آب شدن این برف ها این سرزمین پدیدار شد و انسان ها به آنجا مهاجرت کردند.

لتونیایی 57.7٪ ، روسی 29.6٪ ، بلاروسی 4.1٪ ، اوکراینی 2.7٪ ، لهستانی 2.5٪ ، لیتوانیایی 1.4٪ ، بقیه 2٪

در حال حاضر ، مسیحیت دین اصلی در لتونی است اما امروز قانون اساسی آزادی مذهب را تضمین می کند.

آنها محتاط هستند و احساسات خود را آشکارا ابراز نمی کنند و به طور کلی ، آنها با صحبت های کوچک راحت نیستند. مردم لتونی در جمع با صدای بلند صحبت نمی کنند و فریاد زدن یا سوت زدن در ملاء عام بی ادبی تلقی می شود. این امر در مورد رستوران ها ، کافه ها ، وسایل نقلیه عمومی و سایر مکان های عمومی صدق می کند.

رفتارهای محدود ، از جمله صدای پایین و پرهیز از تماس چشمی ، در مکان های عمومی از شما انتظار می رود.

از اینکه ما را همراهی کردید نهایت سپاس را داریم ؛ برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با فرهنگ ، آداب و رسوم مردم لتونی با کارشناسان خبره ما در دفاتر تهران و شیراز تماس حاصل فرمایید و از اطلاعات نهایت بهره را ببرید. ضمنا مقاله مهاجرت به اروپا نیز توسط مشاورین شرکت مهاجرتی رجبی برای ارائه اطلاعات بیشتر به شما عزیزان در سایت موسسه قرار داده شده است ؛ مطالعه آن را از دست ندهید.

با فرهنگ ، آداب و رسوم مردم برخی از کشورهای دیگر در اروپا هم آشنا شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
منو
خانه