اجاره و خرید ملک در لیتوانی

اجاره و خرید ملک در لیتوانی یکی از روش های سرمایه گذاری در این کشور محسوب می شود که در حال حاضر یکی از ارزان ترین سرمایه گذاری های ممکن در بخش املاک در کل اروپا شناخته می شود و می تواند سود و مزایای خوبی را برای خریداران به ارمغان آورد.

اجاره و خرید ملک در لیتوانی طی چندین سال گذشته بسیار مورد توجه سرمایه گذاران خارجی به خصوص سرمایه گذارانی از کشورمان قرار گرفته است که این امر باعث رونق بالایی در بخش املاک این کشور شده و سرعت رشد قیمت ها را هم به طور قابل توجهی بالا برده و این بازار را به یک بازار سرمایه گذاری مطمئن و پر سود مبدل ساخته است.

با کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) همراه شوید تا اجاره و خرید ملک در لیتوانی را بهتر بشناسید.

کشور لیتوانی به طور کلی در دسته کشورهای ارزان قیمت اروپا قرار می گیرد به طوری که قیمت خرید یک آپارتمان با شرایطی برابر در پاریس می تواند از 222% تا 252 % گران تر از ویلنیوس پایتخت لیتوانی باشد و اجاره همان آپارتمان نیز در پاریس از 75% تا 140% گران تر از ویلنیوس در ماه محاسبه می شود.

توصیه ما این است که علاوه بر این مطلب ، مقاله مهاجرت به لیتوانی را نیز حتما مطالعه نموده تا با شرایط نقل مکان و زندگی در این کشور آشنا شده و مزایا و معایب زندگی در آن را بهتر بشناسید.

فهرست مطالب
اجاره و خرید ملک در لیتوانی

عوامل موثر بر بازار ملک در لیتوانی

لیتوانی کشوری است که کمتر از یک دهه تجربه پیوستن به اتحادیه اروپا را دارد و از آن زمان تاکنون پله های ترقی و پیشرفت را به طوری بسیار خوب و جالب توجه پیموده است ، به طوریکه میزان استقبال از بازار املاک آن افزایش خوبی داشته سرمایه گذاران خارجی بسیاری برای سرمایه گذاری در بخش های مختلفی وارد این کشور شده اند.

در این میان برخی عوامل موثر بر بازار ملک در لیتوانی وجود دارند که به رشد و یا نزول قیمت و همچنین رونق و یا عدم رونق آن تاثیر می گذارند ، شناخت این عوامل می تواند پیش زمینه و اطلاعات خوبی در رابطه با اوضاع بازار ملک این کشور در اختیار شما بگذارد ، در ادامه مهم ترین آن ها را بررسی می کنیم.

نرخ رشد قیمت املاک در لیتوانی

قیمت مسکن در لیتوانی در ژوئن 2022 به دنبال افزایش 20.3 درصدی سالانه نسبت به سه ماهه قبل ، به طور کل 22.9 درصد سالانه رشد را تجربه کرده است ، نرخ رشد قیمت املاک در لیتوانی و داده های رشد سالانه هر سه ماه یکبار به روز می شود و این آمار از مارس 2007 تا ژوئن 2022 در دسترس می باشد و میانگین نرخ رشد آن طی این بازه 15 ساله به طور متوسط 6.3 درصد است.

طبق آمار ، نرخ رشد قیمت مسکن در ژوئن 2007 به بالاترین حد خود یعنی 32.6 درصد و در سپتامبر 2009 به پایین ترین سطح خود یعنی -33.0 درصد رسیده است که در آن سال کل اروپا درگیر رکود و ورشکستگی بوده و لیتوانی نیز از آن نجات پیدا نکرده است ، اما آمار در حال حاضر کاملا تفاوت داشته و رشد معقول و مناسبی را نمایش می دهد که اجاره و خرید ملک در لیتوانی را یک سرمایه گذاری موفق و هوشمندانه نشان می دهد.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

سرمایه گذاری از طریق خرید ملک در اروپا با راهنمایی صحیح  متخصصان هلدینگ مهاجرتی رجبی.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

نرخ تورم در لیتوانی

نرخ تورم قاتل خاموش رفاه ، آسایش و آرامش در زندگی انسان ها است و هرچقدرکه تورم افزایش یابد مردم باید درآمد خود را جبران ضررهای دولت و خرج مایحتاج اولیه زندگی خود کنند و در این جا دیگر جایی برای رفاه و گسترش آسایش و آرامش مردم وجود نخواهد داشت ، نرخ تورم در لیتوانی در حال حاضر و در پایان سال 2022 میلادی برابر 4.7 درصد اعلام شده است.

با توجه به آمار ثبت شده نرخ تورم در لیتوانی از سال 1992 تا 2022 بین 1.1- تا 1020.6 درصد متغیر بوده است و به طور متوسط نرخ تورم در طی این مدت 56.4 درصد محاسبه شده است ، باید بگوییم که طی سال های گذشته نرخ تورم در لیتوانی بسیار مهار شده و هر ساله تلاش می شود که آن را کاهش و دستمزد کارگران نیز افزایش پیدا کند که باعث بالا رفتن قدرت خرید مردم خواهد شد.

بالا رفتن قدرت خرید رونق را به بازار املاک می آورد ، مردم قادر خواهند بود تا با استفاده از وام های بانکی ملک خریده و آن را پرداخت کنند ، همانگونه که مشخص است و طبق پیش بینی کارشناسان تورم این کشور بازهم کاهش و اقتصاد و فرصت های شغلی این کشور رشد و افزایش پیدا خواهند کرد.

تفاوت قیمت خانه در مناطق مختلف شهری در لیتوانی

قطعا به مانند تمام کشورهای دنیا ، تفاوت قیمت خانه در مناطق مختلف شهری در لیتوانی وجود دارد و هر نقطه از این کشور دارای قیمت خاص خود در بازار اجاره و خرید ملک است که شهرهای بزرگ و پرجمعیت از بازار پر رونق تر و همچنین قیمت های بالاتری برخوردار هستند ، ضمن اینکه رشد قیمت ها در این مناطق بسیار بیش تر از شهرهای کوچک و روستاها است.

توجه داشته باشید که شهرهای توریستی لیتوانی که معمولا شامل شهرهای ساحلی این کشور می شود و شهرهای مهم آن از قیمت های بالاتری در اجاره و فروش ملک و خانه برخوردار هستند ، پس اگر برای تحصیل در دانشگاه های لیتوانی به این کشور سفر می کنید ، سعی کنید شهرهای دانشجویی که دارای دانشگاه ها و هزینه های مناسب می باشند را انتخاب نمایید.

لازم به ذکر است که مناطق و محله هایی که در مراکز شهر و قسمت های تجاری و اداری واقع شده اند معمولا از قیمت و هزینه های بالاتری بهره می برند و این مناطق معمولا توسط مهاجرین انتخاب نشده و آنان معمولا در حومه شهر سکونت می کنند که تفاوت قیمت ها محسوس است و می تواند بسیار مقرون به صرفه تر باشد ، ضمن اینکه اجاره و خرید ملک در لیتوانی در محله های دانشجویی نشین نیز معمولا گران تر از محله های معمولی است.

تفاوت قیمت خانه در مناطق مختلف شهری در لیتوانی

آیا قیمت ملک در ویلنیوس با سایر شهر های لیتوانی متفاوت است؟

بر اساس نظرسنجی کمیسیون اروپا در مورد میزان رضایت از زندگی ، شهروندان ویلنیوس از شادترین مردم اروپا هستند و 98 درصد از ساکنان از زندگی در ویلنیوس راضی می باشند که آنان را به شادترین پایتخت اتحادیه اروپا تبدیل می کند ، این موضوع به این خاطر است که درآمد شهروندان به راحتی پاسخگوی مخارج زندگی و هزینه های اجاره می باشد و شهر از آب و هوای خوب ، امکانات کافی و رفاه مناسب برخوردار است.

در حال حاضر تفاوت قیمت خانه در ویلنیوس با سایر شهر های لیتوانی بستگی به عوامل مختلفی دارد ؛ به گونه ای که با برخی تفاوت چندانی نداشته ولی با برخی دارای تفاوت بسیاری است ، اما به طور کلی ویلنیوس یکی از شهرهای گران لیتوانی از لحاظ هزینه های زندگی و همچنین قیمت اجاره و خرید ملک در لیتوانی معرفی می شود.

به طور مثال قیمت فروش آپارتمان در مونیخ 265 درصد و در مادرید 40 درصد از ویلنیوس گران تر اما همان آپارتمان در ویلنیوس نسبت به شهر دیگر لیتوانی مانند فیساجیناس 405 درصد گران تر می باشد ، یا نسبت به شهر پالانگا 22 درصد گران تر است ، قیمت اجاره نیز در ویلنیوس شاید یکی از گران ترین شهرهای لیتوانی باشد اما در اروپا یکی از شهرهای بسیار ارزان تلقی می شود.

شهر هرمترمربع آپارتمان مرکزشهر هرمترمربع آپارتمان در حومه شهر
ویلنیوس 3,810.86 یورو 2,489.71 یورو
پالانگا 3,250.00 یورو 2,025.00 یورو
کاوناس 2,645.45 یورو 1,595.45 یورو
کلایپدا 1,850.00 یورو 1,250.00 یورو
سیاولای 1,416.67 یورو 986.67 یورو
فیساجیناس 540.00 یورو 450.00 یورو

قیمت فروش ملک در لیتوانی

همانطور که گفتیم قیمت خرید آپارتمان ، خانه ، زمین و هرگونه مستغلات در لیتوانی بستگی به عوامل مختلفی دارد که یکی از مهم ترین و اصلی ترین آن ها شهر محل قرارگیری و خرید ملک است ، علاوه بر این متراژ و اندازه ملک ، محله و منطقه قرارگیری ملک و در نهایت سال ساخت و مدت عمر ساختمان است که تمامی آن ها می توانند بر قیمت آن تاثیر بگذارند.

در جدول زیر قیمت فروش ملک در لیتوانی در چند شهر مهم و اصلی را مشاهده می نمایید ، دقت داشته باشید که این قیمت ها برای آپارتمان هایی کاملا یکسان و مشابه در نظر گرفته شده اند که فقط از لحاظ شهر ساخت با یکدیگر تفاوت دارند.

قیمت اجاره آپارتمان در لیتوانی

قیمت اجاره آپارتمان در لیتوانی نیز به عوامل مختلفی که در بالا برای خرید ملک نام بردیم بستگی فراوانی دارد ، ضمن اینکه در این قسمت باید عوامل دیگری چون دانشجویی بودن شهر مقصد و توریستی بودن آن را نیز مورد بررسی قرار دهیم ؛ زیرا این شهرها معمولا دارای گزینه های بسیار محدودی برای اجاره بلند مدت می باشد و در صورت مهیا شدن فورا به اجاره می روند.

حتی ممکن است گاها در صف انتظار نیز قرار بگیرید تا بر اساس نوبت زمان مناسب فرا رسیده و ملک مناسبی که موجود شد به شما اختصاص داده شود ، در این جا عمر و سال ساخت ساختمان تاثیر چندان زیادی ندارد ، اما بی تاثیر نیز نیست ولی از تاثیر بسیار زیادی که هنگام خرید خانه دارد برخوردار نمی باشد.

در ادامه قیمت اجاره ماهانه آپارتمان در شهرهای مهم لیتوانی را مشاهده می نمایید ، این خانه ها کاملا دارای شرایط یکسانی بوده و فقط شهر محل قرارگیری آنان با یکدیگر تفاوت دارد.

شهر آپارتمان 1 خواب مرکز شهر آپارتمان 1 خواب حومه شهر آپارتمان 3 خواب مرکز شهر آپارتمان 3 خواب حومه شهر
ویلنیوس 735.37 یورو 508.79 یورو 1,288.71 یورو 781.12 یورو
پالانگا 700.00 یورو 350.00 یورو 1,200.00 یورو 600.00 یورو
کاوناس 450.00 یورو 314.38 یورو 711.25 یورو 496.67 یورو
کلایپدا 385.71 یورو 265.00 یورو 680.00 یورو 410.00 یورو
سیاولای 292.50 یورو 192.50 یورو 533.33 یورو 400.00 یورو
فیساجیناس 100.00 یورو 80.00 یورو 120.00 یورو 120.00 یورو
چگونه یک ملک مناسب در لیتوانی بیابیم؟

چگونه یک ملک مناسب در لیتوانی بیابیم؟

شما به عنوان یک متقاضی اجاره و خرید ملک در لیتوانی می توانید به روش های مختلفی که در دسترستان قرار دارد برای یافتن ملک مورد علاقه و یا مناسب خود اقدام کنید که این موضوع بستگی به شرایط شما نیز خواهد داشت ؛ به طوری که اگر شما قصد حضور در این کشور را نداشته باشید فقط از طریق سایت های اینترنتی و یا توسط نماینده خود قادر به یافتن ملک مناسب خواهید بود.

اما اگر بتوانید به این کشور سفر کنید ؛ قادر خواهید بود تا به صورت حضوری به مشاورین املاک در سطح شهر مراجعه کرده و از گزینه هایی که برای فروش و یا اجاره به آنان سپرده شده است دیدن نمایید ، همچنین با حضور در این کشور شما قادر خواهید بود تا مجلات و روزنامه های محلی این کشور را تهیه کرده و تمام آگهی های بخش املاک آن را بررسی نمایید.

البته در هر صورت استفاده و مشورت از آشنایان و دوستان خود که در این کشور ساکن هستند را فراموش ننمایید ؛ زیرا می توانند تاثیر بسیار خوب و زیادی بر انتخاب درست شما بگذارند ، اما گزینه ای که در هر صورت در دسترس شما قرار دارد و می تواند در هزینه ها و زمان شما صرفه جویی بسیاری را به وجود آورد ، مراجعه به سایت های آنلاین فروش و آگهی املاک در لیتوانی هستند که در هر صورت توصیه می کنیم آنان را هم بررسی نمایید.

معتبرترین سایت های اجاره و خرید ملک در لیتوانی

در ادامه این بخش چند مورد از معتبرترین سایت های اجاره و خرید ملک در لیتوانی را مشاهده خواهید کرد که می توان از آن ها به عنوان سرشناس ترین نیز نام برد که همه روزه گزینه های بسیاری را برای فروش و اجاره در دسترس مشتریان قرار می دهند ، همانطور که گفتیم در هر صورت بررسی این سایت ها را فراموش نکنید چون این بانک های املاک اینترنتی دارای گزینه های بسیاری هستند که در هیچ مشاور املاکی نمونه آن را نخواهید یافت.

  • https://european-property.com/search/properties/country/lithuania
  • https://realting.com/property-for-sale/lithuania/houses
  • https://m.domoplius.lt/en
  • https://ee24.com/lithuania
  • https://en.aruodas.lt
  • https://www.properstar.com/lithuania/buy?p=6

قیمت خانه برای زندگی در برخی از کشورهای اروپایی را در مقالات زیر با هم مقایسه کنید.

مراحل خرید خانه و ملک در لیتوانی

در لیتوانی به غیر از زمین های کشاورزی هیچ گونه محدودیتی در مالکیت زمین ، خانه یا آپارتمان برای افراد خارجی وجود ندارد که از مزیت های خوب اجاره و خرید ملک در لیتوانی می باشد ، در مراحل خرید خانه و ملک در لیتوانی ، ابتدا دفتر اسناد رسمی موظف به صدور دستور تأیید و اصلاح کاداستری و ثبت اطلاعات اموال غیر منقول می باشد که این سند برای اجرای قرارداد فروش ضروری بوده و روند مربوط به آن معمولا هفت روز زمان می برد اما می توان با پرداخت هزینه های بیشتر انجام 1 روزه را انتخاب کرد.

توافق فروش هر ملک در لیتوانی باید توسط دفتر اسناد رسمی در این کشور ثبت شود و در رسمی نشدن قرارداد موجب ابطال آن می شود ، در نهایت انتقال املاک و مستغلات با امضای مابین فروشنده و خریدار رسمی می شود ؛ دقت کنید که تایید قرارداد فروش معمولا دو روز به طول می انجامد و ثبت قرارداد خرید و فروش اجباری نیست.

به طور کلی روند اجاره و خرید ملک در لیتوانی ما بین 10 تا 12 روز به طول می انجامد ، بهتر است اگر برای اولین بار اقدام به این مار می کنید از یک کارشناس ، متخصص و یا فردی با تجربه در این زمینه درکنار خود بهره ببرید تا با کلاهبرداری یا پرداخت هزینه های بیخود مواجه نشوید.

مالیات بر خرید ملک در لیتوانی

در این قسمت به موردی اشاره خواهیم کرد که جز هزینه های مازاد بر مبلغ ملک خریداری شده در لیتوانی محسوب می شود و هر خریدار ملک در این کشور باید آن ها را مد نظر قرار دهد ، یکی از مهمترین این موارد مالیات بر خرید ملک در لیتوانی و سایر هزینه های ثبت آن می باشد که به شرح زیر هستند:

مالیات بر خرید ملک در لیتوانی
  • هزینه خدمات دفتر اسناد رسمی 0.5% تا 1% از قیمت ملک.
  • هزینه ثبت ملک از حداقل 37.65 یورو تا حداکثر 1،448.10 یورو با توجه میزان تسریع در زمان انتخابی توسط خریدار.
  • مالیات بر اراضی سالانه در صورت خرید ملک شخصی که مقدار آن از 0.01% تا 4% با توجه به از قیمت تخمینی منطقه محاسبه می گردد.
  • فردی خارجی که خانه ای آجری در لیتوانی خریداری کرده و در یک آپارتمان اقامت دارد از این مالیات معاف است ، اما او مبلغ 1٪ از ارزش كاداستر املاک را پرداخت می كند.
  • ساکنان آپارتمان های 1 خوابه در لیتوانی باید ماهانه 100 یورو بابت شارژ آپارتمان پرداخت کنند که این مبلغ برای صاحبان آپارتمان های 3 اتاق خوابه و بیشتر و همچنین خانه های خصوصی ماهانه 150 یورو بوده که در کل بابت خدمات شهری پرداخت می شود.

البته شاید شما از کارشناس یا متخصصانی در این زمینه استفاده نمایید باید مبلغی را هم به عنوان دستمزد وی در نظر بگیرید ، برای اطلاع دقیق تر از هزینه های وارد بر اجاره و خرید ملک در لیتوانی با کارشناسان هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی تماس برقرار نمایید.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

خرید مطمئن و بدون ریسک ملک در تمام کشورهای اروپایی با دریافت اطلاعات صحیح از کارشناسان حرفه ای رجبی.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

اقامت دائم با خرید ملک در لیتوانی

در این بخش به یکی از اصلی ترین اهداف خریداران ملک در خارج کشور خواهیم پرداخت ؛ اقامت دائم با خرید ملک در لیتوانی یکی از اهداف اصلی متقاضیانی است که قصد دارند با سرمایه گذاری در بخش املاک و اجاره و خرید ملک در لیتوانی به اقامت دائم این کشور دست پیدا کنند.

با اینکه اجاره و خرید ملک در لیتوانی برای تمامی شهروندان داخلی و خارجی کاملا در دسترس و بدون محدودیت است اما انجام این کار هیچ گونه اقامتی را برای سرمایه گذاران این بخش به هر نحو و قیمتی به ارمغان نخواهد آورد بلکه در صورت خرید ملک در لیتوانی ویزای یک ساله چند بار ورود برای خریدار صادر می شود که آن دسترسی به سایر کشورهای شنگن را نیز به همراه خواهد داشت.

سوالات پر تکرار اجاره و خرید ملک در لیتوانی

با اینکه اجاره و خرید ملک در لیتوانی برای تمامی شهروندان داخلی و خارجی کاملا در دسترس و بدون محدودیت است اما انجام این کار هیچ گونه اقامتی را برای سرمایه گذاران این بخش به هر نحو و قیمتی به ارمغان نخواهد آورد بلکه در صورت خرید ملک در لیتوانی ویزای یک ساله چند بار ورود برای خریدار صادر می شود که آن دسترسی به سایر کشورهای شنگن را نیز به همراه خواهد داشت.

ساکنان آپارتمان های 1 خوابه در لیتوانی باید ماهانه 100 یورو بابت شارژ آپارتمان پرداخت کنند که این مبلغ برای صاحبان آپارتمان های 3 اتاق خوابه و بیشتر و همچنین خانه های خصوصی ماهانه 150 یورو بوده که در کل بابت خدمات شهری پرداخت می شود.

  • ویلنیوس 735.37 یورو
  • پالانگا 700.00 یورو
  • کاوناس 450.00 یورو
  • کلایپدا 385.71 یورو
  • سیاولای 292.50 یورو
  • فیساجیناس 100.00 یورو

هر متر آپارتمان در مرکز شهر : 

  • ویلنیوس 3,810.86 یورو
  • پالانگا 3,250.00 یورو
  • کاوناس 2,645.45 یورو
  • کلایپدا 1,850.00 یورو
  • سیاولای 1,416.67 یورو
  • فیساجیناس 540.00 یورو

قیمت مسکن در لیتوانی در ژوئن 2022 به دنبال افزایش 20.3 درصدی سالانه نسبت به سه ماهه قبل ، به طور کل 22.9 درصد سالانه رشد را تجربه کرده است ، نرخ رشد قیمت املاک در لیتوانی و داده های رشد سالانه هر سه ماه یکبار به روز می شود و این آمار از مارس 2007 تا ژوئن 2022 در دسترس می باشد و میانگین نرخ رشد آن طی این بازه 15 ساله به طور متوسط 6.3 درصد است.

در انتها اگر قصد اجاره و خرید ملک در لیتوانی را دارید ، حتما پیش از هر اقدام با کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی در دفاتر تهران و شیراز به صورت حضوری و یا تلفنی تماس حاصل کرده و از مشاوره های رایگان آنان بهره مند شوید ، همچنین چنانچه با قصد سرمایه گذاری به دنبال خرید ملک در لیتوانی هستید ، حتما مقاله سرمایه گذاری و ثبت شرکت در لیتوانی را بخوانید و با مطمئن ترین سرمایه گذاری ها در این کشور آشنا شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (1 امتیاز)

یک تخفیف ویژه داریم! 
به مناسبت سال جدید میلادی!

تا آخر دی، می‌تونی با 30درصد تخفیف ، مشاوره تخصصی بگیری و 
با 10 الی 30 درصد تخفیف، قرارداد ببندی!

برای هماهنگی با شماره‌های زیر تماس بگیر:
021-91002525
071-91002525

منو
خانه